iPon Cikkek

Supreme Commander II - Titánok harca

Dátum | 2010. 03. 29.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

A valósidejű stratégiai játékok evolúciója régóta kényes kérdés, hisz könnyű rásütni a műfajra, hogy a Command & Conquer és a StarCraft óta önismétlő ciklusban szenved. Jönnek a nagyobbnál nagyobb nevek, és a kevesebbnél is kevesebb újdonságot hoznak, vagy, ami talán még rosszabb, butulnak, egyszerűsödnek. Ez persze nem ilyen egyszerű, és a stílus rajongójaként azt kell hogy mondjam, kevés igazságtartalma ellenére az állítás könnyedén cáfolható, de akármelyik oldalon álljon a Tisztelt Olvasó, biztos, hogy fellélegzett a Supreme Commander 2007-es megjelenése óta. Már ha észrevette ugye, mert Chris Taylor, a Total Annihilation atyjának gigászi gyermeke a C&C 3: Tiberium Wars reklámhadjáratának árnyékában látott napvilágot. Rétegjáték lett, és nem is igen beszéltek róla később, épp ezért volt váratlan a folytatás bejelentése, ami sok újdonságot és gördülékenyebb, tanulhatóbb játékmenetet ígért - ironikus módon egy újabb C&C (Tiberian Twilight - hamarosan mi is beszámolunk róla) megjelenésének idejére. De vajon igaz, hogy fokozták a látszólag fokozhatatlant?

Ez az, amit máig kevés játék tud
Ahhoz, hogy válaszolhassunk, nem árt egy kis történelem. Az első rész legnagyobb újdonsága az volt, hogy bár egy RTS játék minden megszokott jelvényét magán viselte (bázisépítés, nyílt pálya, sok egység, stb.), a receptet olyan grandiózus keretek közé helyezte, amilyenre nem volt példa korábban. A Supreme Commanderben egy pálya több száz négyzetkilométert jelentett, és nem csak csatákat vívtunk egymással, hanem szabályosan háborúztunk. Egységek százai zúzták egymást, míg mi, a hadurak a műholdak szintjére zoomolva irányíthattuk az összecsapásokat. Igen, ez fantasztikus volt, sőt, máig az, és Chris Taylor csodagyerekének azóta sem akadt méltó kihívója. Ennek miértje leginkább ott érhető tetten, hogy a nagyszerűségnek azért ára is volt. A gépigény 2007-ben horribilisnak számított, a játék összetettsége pedig elijesztette a műfaj mellett nem olyan szigorúan elkötelezett RTS rajongókat. A fejlesztő Gas Powered Games ezért úgy döntött, hogy a folytatásban mindent helyrehoznak.

Az ezredest nem fogjuk a szívünkbe zárni
Kezdjük mindjárt a sztorival! A Supreme Commandert sok kritika érte ostoba története miatt, amiről lerítt, hogy csak azért van, hogy legyen valami apropója az összefűzött, óriásrobotos pályáknak. A második rész ezért ahelyett, hogy az egymással szemben álló három frakció ideológiai elképzeléseire helyezné a hangsúlyt, inkább karakterek ellentéteire hegyezi ki a forgatókönyvet. A három egymással harcoló oldal maradt az UEF (emberek), a Cybran (kiborgok), és az Illuminate (egy idegen vallás egykor "kissé" elragadtatott követői), viszont a motiváció, ami mögöttük áll, érzelmi és nem technokrata. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a Supreme Commander 2 íróit irodalmi Nobel-díjra jelölnék, csupán arról van szó, hogy kapunk néhány igen átélhető, realista módon felvázolt szituációt, melyben egyik csoportnak sincs "igaza". Moralitás, nehéz döntések, kellemesen B-stílusban írt dialógusok és kedvelhető karakterek - ezek a Supreme Commander 2 történetének főbb jellemzői.

Titánok harca

A Supreme Commander 2 játékmenete nem változott sokat az első rész óta. Inkább csak kiegészült ezzel-azzal, hogy eladhatóbb, könnyebben tanulható legyen. Utóbbi dologra jó példa maga a kampány is, ami teljesen lineárisan vezeti fel a három frakció egymás elleni (vagy épp saját magukkal vívott) harcát, okosan szoktatva bele a játékosokat az elsőre szokatlannak tűnő, totális hadviselésbe. Így hát - ha javasolhatom - ne foglalkozzunk az amúgy elég béna oktatómóddal, hanem egyből csapjunk a lecsóba, és indítsuk el a kampányt.

Az ACU a legfontosabb egység, nélküle vége a játéknak
A játékmenet újdonságai közül az első és legjelentősebb a fejlesztési pontok megjelenése. Ezek segítségével végezhetünk kutatásokat új egységek és épületek kifejlesztése érdekében, de ezen felül általánosságban is javíthatunk masináink állóképességén. A pontok szépen eloszlanak földi, vízi, légi járművekre, sőt, legfontosabb egységünk, az Armored Control Unit is kapott egy külön fület. Az ACU a Supreme Commander 2-ben magát a játékost személyesíti meg, és amellett, hogy bármit tud építeni, egy már-már elpusztíthatatlannak tűnő mecha. Ahhoz, hogy kutatási pontokat nyerjünk, kutatólaboratóriumokat kell emelnünk. Minél több ilyen van, annál gyorsabban termelődnek a pontok, így ez elengedhetetlen a masszívabb egységek eléréséhez. A kutatási lista minden esetben széles, de ez most nem azt jelenti, hogy elérhetetlen a teljes technológiai fa. Sőt, meglehetősen nagy esélyünk van rá, hogy egy-egy pálya vagy meccs végére egy teljesen kimaxolt hadsereggel nyomuljunk. Az első rész kedvencei, a kísérleti egységek is visszatértek, és most több van, mint valaha. Ezek legyártása viszont nem jelenthet egyből győzelmet, mert a Supreme Commander 2-ben az elődhöz hasonlóan színvonalas kiegyensúlyozással találkozhatunk. Minden gépnek van egy erőssége és egy gyengesége, így rá vagyunk kényszerítve, hogy vegyes felállású csapatokkal játsszunk. Nincs elpusztíthatatlan szupertank, vagy lelőhetetlen óriásrepülő, tehát a többjátékos meccsek élvezete és győzelme kizárólag a játékoson múlik. Ez pedig jó.

Íme a kutatási ablak - átlátható és könnyen kezelhető, ahogy az kell
Az viszont nem jó, hogy ezt a játékmeneti stabilitást úgy éri el a Gas Powered Games, hogy a játszható oldalak megtervezésében mindennemű merészséget és eredetiséget elvet. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a három frakció relatíve azonos felépítésű. Ha megtanulunk játszani az egyikkel, akkor garantált, hogy a másik kettővel is el fogunk boldogulni, és ez csalódás, főleg az olyan remek eltéréseket prezentáló játékok tükrében, mint a C&C 3, vagy a már ezer éves Warcraft 3 és StarCraft. Ugyan a grafikájuk, designjuk homlokegyenest más, a játékmechanika, ami meghúzódik mögöttük, ugyanazt a rendszert követi. Valahol érthető a dolog, hiszen a Supreme Commander 2-ben nagyon sok egység és fejlesztés szerepel, és az is lehet, hogy direkt nem akarták bonyolultabbra venni a figurát a fejlesztők, okulván az első rész nehéz tanulhatóságából. Azonban én személy szerint sajnálom, hogy így kívántak tanulhatóbb, élvezhetőbb programot alkotni, mert most gyakorlatilag csak a kísérleti robotszörnyek és a látványbeli különbségek döntik el, melyik fél lesz az ember kedvence.

A pusztítás szépségei

A Supreme Commander 2007-ben gyönyörű játék volt, sőt, szerintem a legszebb RTS volt az évben. Ennek azonban meg is kérték az árát, hisz nem volt gép, amin minden egyes csatát szaggatás nélkül prezentált volna, a maximális grafika nyújtotta gyönyör pedig tényleg csak egy maréknyi játékosnak adatott meg. S hogy ezen hogy lehet javítani három évvel később? Nos, egyszerűen úgy, ha butítjuk a grafikát. Bizony, a Supreme Commander 2 csúnyább az első résznél, méghozzá jelentősen. A textúrák alacsonyabb felbontásúak, az effektek száma sokkal kevesebb, a terep pedig nagyon kevés olyan elemet vonultat fel, ami az esztétikai érzékünket igyekezne kényeztetni. Mindennek azonban meglett az eredménye, mert míg az első rész még most is sokaknál akadozik, addig a folytatás még a gyengébb gépeken is stabilan fut, akár magasabb felbontásokban is. A tesztgépen (Athlon II X2 @ 3,4 GHz; Radeon HD3870; 6 GB RAM) meg se röccent 1360*768-as felbontásban, még a nagyobb összecsapásokkor sem. A három faj egyébként elég jól néz ki a játékban, főleg a Cybran mindent behálózó "nyákja" nyerte el a tetszésemet. Külön kiemelendő az egyszerű és letisztult menürendszer is, ami a sok, össze-vissza villódzó és ugráló játékmenü után szinte felüdülésnek hatott.

Ezek a vízi csaták kicsit mások, mint a Napoleonban voltak
A mesterséges intelligenciáról viszont nem sok jót tudok elmondani. Támadni ügyesen tud, de a lerombolt épületeit sokszor "elfelejti" pótolni, és a taktikai lehetőségei is kimerülnek pár variációban. Nehezebb fokozaton csal (irtó gyorsan gyárt), és azt sem értettem, hogy miért van, hogy míg skirmishben elfogadható kihívást nyújt, addig a küldetések alatt majd' elaludtam tőle a normál fokozaton. Saját egységeink útkeresése szintén katasztrófa, mert nem elég, hogy elakadnak a tárgyakban és egymásban, de sokszor előfordult, hogy a lehető legnagyobb kerülővel igyekeztek eljutni az általam kiadott célba. Ha pedig útközben megtámadták őket, nem érdeklődtek többet a parancsaim iránt, hanem szétszéledtek, ezáltal megnehezítve egy nagyobb sereg irányítását. Patchet, Chris Taylor, de gyorsan!

A játék egyik legszebb jelenete
A zene és a hang inkább közepes, mint jó. A sugárnyalábok és robbanások zaja már szinte szabványosított a sci-fi játékokban, így itt sincs velük gond, de a folyton duruzsoló, kicsit oda nem illő muzsika könnyen válik idegesítővé. Szerencse, hogy mindez a többjátékos módban úgyse hallatszik a Ventrillo/Teamspeak miatt. Igen, a multiplayer most is jó, külön viszont nem láttam értelmét foglalkozni vele, mert - nagy meglepetésre - ugyanaz, mint az első részben volt. Az egymástól alig eltérő fajok annyiban jelenthetnek kihívást, hogy az Illuminate nem tud vízi egységeket gyártani, de mivel minden más egyforma, azt hiszem, kár elemezgetni a csaták végkimenetelét. Ami miatt jó a multi, az a könnyű tanulhatóság, a nagy pályák és a sok taktikai lehetőség. Na meg az egekbe zoomolni sem minden játékban lehet.

Talán triviálisnak hat, de én kifejezetten díjazom az ilyen letisztult menüket
Végszó

Mit is mondhatnék még? Vártunk egy messiást, de ami jött, az egy klón, tökéletesítési célzattal átalakított, de elszúrt génállománnyal. A Supreme Commander 2 nem rossz játék, viszont sajnos nem több mint az első rész kritikusok által felrótt hibáinak erőltetett kijavítása. Mintha a fejlesztők leültek volna egy listával a kezükben: "Magas a gépigény? Nosza, csökkentsük a grafika részletességét! Nehéz beletanulni a játékba? Legyen hát minden oldal egyforma! Nehéz a kampány? Legyen könnyű az ellenfél!" Csak én érzem úgy, hogy ez így nem százas? Azoknak, akik kihagyták a Supreme Commandert, ajánlhatom, mert összességében egy szórakoztató darab, akik viszont máig rongyosra nyúzzák az egerüket a nagy előddel, inkább azt javaslom, próbálják ki a demót, mielőtt megvásárolják. Chris... Te pedig szedd össze magad, a harmadik résznél ez már nem lesz elég!


Platformok: PC, később Xbox 360
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. False
2010.03.29. 10:29
Azt nem is emlitve h a pályák 10ed akkorák mint az elődben.Ez igy egy szánalmas gagyi c&c,nyugodtan irhattad volna,semmi köze az elődhöz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Szaby59
2010.03.29. 10:44
A c&c nem gagyi, csak más stílus...
Ez viszont... az egységek szó szerint legósak, még a színük is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Ravermeist...
2010.03.29. 11:07
Az első ami feltűnt a játékban, hogy ocsmány a grafikája. 4 éve elment volna de most? így aztán nem adtam neki 5 percnél több esélyt. Rögtön az első pályán jön pár ellenfél, semmi érdekfeszítő történés... förtelem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. vagabor
2010.03.29. 11:22
megint az értelmes kommentek. Nincs csicsás grafikája akkor az már nem is jó játék. Itt tartunk ma. Elmondom neked, hogy én és a haverok hetek óta toljuk multiban, és nem kevésbé élvezhető játék helyett játsszuk mint a company of heroes. Multiban nagyon jó kis game, a taktikázás lehetősége végtelen, ami például a szintén nagyon tisztelt starcraft 2ben kevésbé van jelen. 5 perc alapján véleményt alkotni, pfff
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. yeezs vagab...
2010.03.29. 11:37
Ha eleve nem jön be a játék design és a grafika akkor lehet mögötte bármilyen tartalom, úgyse fogsz leülni elé, mivel nem tetszik. Én is tolom mai napig a Heroes 5-öt, pedig igencsak elavult a grafikája, viszont jó a dizájn, meg olyan tartalom van benne amiért érdemes leülni elé. De ez az új Supreme nekem is 5 perces játék volt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. BaratCsaba
2010.03.29. 11:51
most is úgy van hogy az egységek állandóan egymásba ütköznek, meg szétnyúlnak folyó alakzatba amikor mennél velük támadni? mert akkor egy kalap szart ez is int ahogy az első rész is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. dragon83
2010.03.29. 11:58
Jaj, az ilyen kommentek mindig fájdalmat okoznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. 7ep3s
2010.03.29. 12:24
Óriásrobotok 3 frakcióval.. nem emlékszik valaki a Metal Fatigue nemvű játékra? Ott a mecháknak minden darabját külön lehetett legyártani, aztnán összeszerelni, sőt még legénység is kellett beléjük, a harc pedig 3 szinten folyt, föld alatt, a felszínen és a bolygó körüli aszteroida mezőkön. Ja és a kedvencem az volt benne, hogy ha szétlőtted az enemy mikrobiját és szerencséd volt akkor ott maradt belőle 1-2 darab, azt bevitted a bázisodba és hozzáadhattad az arzenálodhoz. Az egységek kicsit aránytalanok voltak, minden más túl kicsi volt a robotokhoz képest. 3d-s grafikája volt, 2000ben szépnek is számított, csak sajna olyan béna motorja van ami már win xp alatt sem indul el csak egy kis extra rásegítéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. False
2010.03.29. 13:17
Szaby59 : látszik,nem vagy képben,ha szerinted a Sup1 és az übergagyi candc egy súlycsoport.Játszottál te egyáltalán velük?mert a cc szarban van értelme FB-t épiteni,vagy szerinted egyform a lépték?20 egység vs 1000 egység az szinte ugyanaz.....és ugyanez a szar ebben is,nem tudsz felhuzni 30 gyárat,max 2őt,mert nincs hely a pályán,ami tipikus c&c gagyiság h egy bélyeg méretű helyen kell harcolni,0 domborzattal,vagy ha van is,akkor is cask látványelem,mert haszna nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Gatee
2010.03.29. 14:05
Felejtsük már el a C&C-vel összehasonlítani mert ég és föld a 2 játék, pláne mert a 4-nek meg már alapból nem sok köze az építgető stratikhoz (mondjuk nekem pont ezért tetszik). És nem arról van szó, hogy 1 játék már csak a grafikától lehet jó, de az ember 1 játéktól 2010ben azért elvárja h ne olyan legyen 1 szuper harci robot mint 1 műanyag lego játék (mert igen, ilyen beütése van). Az 1-el soha nem játszottam és nem is tervezem a jövőben sem, ez a játék nagyon nem hatott meg, az alapkoncepció, hogy felhúzól 30 gyárat, rájuk állítod az engiket és spammeled a kiképzés gombot hát ez engem valahogy nem tud megfogni. Összefoglalva nekem nagyon nem jött be, 1 óra után uninstall.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Ravermeist...
2010.03.29. 14:09
Ahogy próbálnak itt provokálni páran szerintem az legalább olyan vicces mint a játék. Egyébként nem azért van problémám a grafikával mert ha csúnya egy játék akkor már nem is ér semmit, hanem azért mert mögötte sincs semmi olyan eszme ami játékban tartana. Olvastam teszteket róla és valóban az egyetlen pozitívuma a multi. De mondok nektek egy játékot ami csak multi, kb 50Mb, és a gyors akciókra építkezik. Nincs csúcs grafikája mégis leköt mert jó a körítés. Folyamatos harc megy 1 pályán ahol véletlenszerűen generálja a telephelyedet a játék és két csapat közül oszt be valamelyikbe. A szerencse kérdése is, hogy mennyi körülötted az ellenség és mennyi a szövetséges. 5 perc egy kör addig kell kibírni- ez azt jelenti, hogy amennyiben szerencsés helyzetben vagy, úgy vagy támadsz a lehető legnagyobb sereggel vagy pedig véded a földed 5 percig. A játék akkor adja a legtöbb pontot ha a lehető legtöbb egységet likvidáltad és legalább 4 bázist elfoglaltál. "Hive Rise" Nézzetek bele, szerintem 16x veri körbe ezt a játékot és még ranglista is van.

tehát: http://www.hiverise.com/ nem reklám csak ajánlat ha pörgős ingyenes RTS-re vágytok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. 7ep3s
2010.03.29. 14:20
Aki sok egységggel akar domborzatot kihasználni az tegye fel a Cossacks: Back to War-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Szaby59
2010.03.29. 14:36
False: Tudsz értően olvasni?
!!!EZ!!! viszont... az egységek szó szerint legósak, még a színük is...
Elég ha megnézed az első képen lévő jármüvet a kék-sárgás szín lego hatást kelt és akkor az alakot még nem is néztem...
Tehát nehasonlítsd a c&c "gagyisághoz", mert az teljesen más területet céloz meg és teljesen más játékközönséget szolgál.
A pálya pedig nem c&c gagyiság hanem a készítők el*szottsága, mert nem tudták rendesen megoldani, ahhoz a mire c&c-ben kell tökéletesen megfelel, de itt korántsem.
El kellett volna dönteniük, hogy ezt a stílust, vagy a Supreme-s stílust választják, nem pedig mixelni a kettőt, mert semmi közük egymáshoz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Multitask
2010.03.29. 15:07
Így képekről tényleg elég idétlenül néz ki, majd egy próbát megér, hogy jobb-e mint az előző rész, amit tegnap előtt tettem fel. Nagyobb csatákban vicc, de még szaggat is.
Én azt szeretem ebben a játékban, hogy rengeteg egységgel lehet harcolni, komoly bázist lehet építeni, ami akár visszaver bármilyen támadást, pajzsokkal, ágyúkkal.

Ja és még az, hogy nem csak 10 centire lőnek el az ágyúk, meg az egységek. Engem az külön zavar már egyes helyzetekben, hogy legyen akármilyen tank (2. világháborús, vagy valami hiper-szuper) csak 20 méterre lő el. Ami már néha viccnek is rossz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. lackoo1111
2010.03.29. 15:26
"Kontra:
Butitások"

Ebben egyetértek.Sajnos egyre több játék folytatását sikerült lebutítani.Az amerikai gémerek agya nem éppen RTS re jár mostanában,az FPS hez meg nem kell nagyon használni a szürkeállományt.

A nagy elődök:Warhammer 40k DoW,Rome TW,SupCom,C&C

És a lebutított utódok: DoW II, C&C 4, ETW
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Szedah
2010.03.29. 15:41
Hát stratégiai játékot garfikája alapján megítélni vicces. Felőlem lehetnek háromszögek, körök, négyzetek az egységek, csak legyen jó a motorja. Még nem játszottam vele (nem is lesz rá időm sajna), de a leírás alapján nem a grafikája a gond.

OFF:
Tudna valaki segíteni nekem abban, hogy hol tudnék hozzájutni (megvenni, letölteni, bármi egyébb) Panzer Generalt (legelső rész) Win 7-re?
Köszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. TH0R08
2010.03.29. 15:51
Hát nem tudom, hogy vagytok vele de nekem tetszett ez a játék. Az első résszel nem játszottam, sztem nem is fogok egy hamar. De ez tetszett. A a grafikára nem mondok semmit, nekem sose az számított egy játékban hogy csili-vili legyen, ha maga a történet vagy a játék menet meg fogott. És itt pont ez történt. Lehet azért mert hasonlít a máig nagy kedvenc C&C Generals -ra egy kicsit. Nem tudom. De jól elszórakoztam vele.

Viszont ami lehangolt.. az a C&C 4...
Számomra katasztrófa az a játék... nem érdemli meg azt hogy a C&C nevet viselje. Szánalom hova butítják már azt a játékot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Szaby59
2010.03.29. 16:02
Nincs semmilyen butítás, egyszerűen más műfaj...
Épp hogy a Generals nem érdemli meg a nevet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. janamo
2010.03.29. 16:04
nekem cnc4 teccik mint játék csak mint cím nem.
egy jó játék de nem cnc ez az igazság, én is játszom vele pont most mek multizni mert az valami rohadt jó (5v5 ááá istenkirály)
de örültem volna egy cnc-s: gyűjtögetős, építkezős, cnc3-mas stílusú játéknak befejezésképpen.
de ez a SupCom egy is nagyon teccet de 2-őt "kicsit" elrontották.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dragon83
2010.03.29. 16:32
Kikérem magamnak, hogy a SupCom II-t és a C&C 4-et is egyformán gagyinak nevezzétek. A C&C 4 teljesen más módon gagyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Pittike
2010.03.29. 16:42
A sup com és az elődje egyedi, nem 10 egységgel próbálsz érvényesülni és ha az elején elveszted a kis csapatot nem vesztettél.
Itt nem a makrón van a hangsúly h használd a skilleket, vagy elhúzd 2 mtert lősz 1et aztán megint kicsit arrébb.
Ez egy masszív stratégia sok sok és még több egységgel és nem elég néhány battlecruiser vagy carrier a győzelemhez mert bedarálják őket 10 másodperc alatt.
Sup comban akkor is van esélyed ha elvesztettél több 1000 egységet is.
Sőt direktbe be is áldozhatod őket mondjuk egy hátba támadásért.

Ne hasonlítsuk a kettőt össze, a starcraft és a c&c sorozatnak is van egy hangulata, de a sup eg teljesen más világ ahol nagy seregek feszülnek egymásnak és nem csak videón vagy scriptben van epic battle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. sanya20071
2010.03.29. 16:57
Hát nekem se tetszett ez a butítás benne az egybe épp az volt a jó hogy egy komplett hadsereget kellett felépíteni de a 2.rész multijába nem egyszer találkoztam már gunship rushal ahol 15-20 gunship meg 10 vadász elég volt arra hogy kilőjjék a commandert az első részbe azért mire megépült ennyi egység addigra már volt akkora légvédelem hogy simán elég legyen de itt valahogy az egységek sincsenek kiegyensúlyozva vagy a nagy egységek sebeznek gyengén vagy a kicsik lettek túl erősek, volt hogy 5 colossus nem ért lóf*szt se hiába teleportáltam be őket, azért az egybe 5 colossussal akár 2 ellenfelet is le lehetett nyomni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Pittike
2010.03.29. 17:02
A 2 tényleg gyengére sikeredett sajna nincs a régi hangulata de ez van.
tényleg erős volt 5 colossus az 1ben de megfelelő védelemmel simán meglehetett őket fogni vagy elég egységgel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. lackoo1111
2010.03.29. 18:12
Elfelejtettem bepostolni a SupCom széria ősanyját: Total Annihilation.(be kell szereznem az Impulse-ról)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. boczko1
2010.03.29. 20:40
na akkor énis írok egy véleményt
én elöbb a supreme commander 2 vel játszottam és nekem nagyon tetszik az hogy legós a kinézet az azért vicc mert csak ezt az egy fajt láttad a háromból a másik kettő sokkal jobban ki van dolgozva a történet szerintem nagyonjóra sikeredett és engem nagyon megfogott ez a játék miután végigjátszottam azóta is mindennap játszok egy skirmish t ezek után gondoltam hogy akkor kipróbálom a supreme commander forged alliance ot hát így is tettem kb 3 órát játszottam vele és szerintem katasztrófa azért az azért egy picit poén hogy egy gtx260 on 3gb ram a és 3.2ghz es core 2 es el akad ha kijelölök 3 egységet de ez még elviselhető lenne de ojan hüjék az egységek hogy az valami elképesztődirekt bejelölöm hogy gyártás után huzzanak be egyből a pajzs alá és maradjanak is ott erre nem elhuz a francba egymaga és lelöveti magát nekem hiányzik a bázisok saját pajzsa és fegyverei illetve a fejlesztési pontok egyetlenegy pozitívumot tudok mondani az sc1 védelmében az az hogy szebb a játék főképp a pajzs kidolgozása de öszvisz enyi és azért valjuk be egy stratégiai játéknál nem a grafika számít
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. lackoo1111
2010.03.29. 20:51
FA AI mods:
http://forums.gaspowered.com/viewforum.php?f=30&sid=60be3840552a70326bff1c284eb62f49
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Pittike
2010.03.29. 22:47
boczko a pajzsnak van külön épülete ami akár több gyárat is lefed szerintem ez találóbb és a point defense szerintem jobb mint a bázist védő néhány ágyú de ezt te döntöd el _Ö
egységeknek meg adj egy hold positon parancsot és nem rohangálnak

A gép igénye tényleg vicces de ez van
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. yeezs
2010.03.30. 05:55
StarCraft 2 mikor jön ki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. 7ep3s
2010.03.30. 16:00
"When it's done." -J.C.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Oggy
2010.03.30. 17:12
Jó, akik rajongással követték a Total Annihilation + kiegek és modok, Supreme Commander és kieg vonalat, azok egy emberként hördültek fel már az első küldetés introja alatt.

Ez a sorozat az ellenfél teljes megsemmisítéséről szólt mindig is, az egységek és a terep taktikus használatával, gazdasági balansszal.

Ebben a játékban tkp. a "Főhös" az introban hazavideotelefonál a feleségének és megkérdezi mizu otthon a képzeleteli univerzum leghalálosabb fegyverében, majd a játék végén békére és szeretetre buzdít. Hát le a kalappal.

Ezek a tyűtyű lézert lövő egységek mik akarnak lenni? Eleve....ez mi akar lenni? Ebben hol az epikum? Még az atomrobbanás is szánalmas.

Chrisnek amugy már az E3man égett a pofája amikor magyarázta a játékot, én nem hinném, hogy ezeket a változásokat ő akarta...mindenestre kilóra eladta magát ez tény és ez nagyon keserű.

Amugy a gépigény ugyanolyan ócskaság mint a Supreme Commanderben: többezer egység után a szimuláció ami nem multithreades kimerití az első processzormagot és ugyanugy belassul az egész fos mint az SC alatt..emiatt lassu a játék és nincsk ihasználva a cpu.

Ha nem néznék komplett hülyének a vásárlókat nem hazudták volna összevissza hogy ez Demigod motor, ami tiuning SC motor. Nem a pixelszámot keleltt volna csökkenteni hanem a szimulációt megoldani végre, és euz meg is történt volna ha a fejlesztés alatt legalább 10 rajongói javaslatot elolvasnak. Kapják be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. lackoo1111
2010.03.30. 17:46
@ Oggy

Várd meg majd,hogy mi lesz Chris barátunk legújabb játékában ( Kings and Castles ).
http://gaspowered.com/kingsandcastles/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. yeezs 7ep3s
2010.03.30. 20:57
Thx.

Cukor a kép
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!