iPon Cikkek

SWTOR - Aranyifjúból fekete bárány, majd joviális nagybácsi

Dátum | 2015. 06. 25.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

Jer, ifjú padawan, ma különleges tanórát tartunk. Ideje, hogy megismerd a Régi Köztársaság időszakát, a hősöket, a csatákat, a kort, mikor rendünk még sokkal, nagyon sokkal több tagot számlált és nem kellett bujkálnunk a Birodalom szolgái elől. Tessék, az adatkristály… óvatosan, törékeny és egyedi ritkaság! Helyezd magad kényelembe és hagyd, hogy lefusson a program… Kezdetben volt a Star Wars Galaxies a maga végtelen sandbox-világával, a rengeteg lehetőséggel, a kötetlen játékmenettel – a játékosok imádták. Egy szerencsétlen frissítés aztán ürömmé változtatta a mézet és a korábbi kedvenc szép lassan elvesztette támogatói bázisának csaknem egészét, néhány fanatikus r ajongó kivételével. Hosszú ideig csend honolt a Star Wars szerepjátékok világában, melyet csak néha tört meg egy-egy zajosabb siker, mint például a KotOR-széria a maga single player varázslatával. 2009 körül azonban ismét színre lépett a BioWare (hiszen a KotOR is az övék), a számítógépes szerepjátékok óriása (kézenfogva az EA-vel) és hatalmas felhajtás közepette bejelentette a Star Wars: The Old Republic (a továbbiakban SWTOR) érkeztét, ami aztán 2011 decemberében következett be.
Egy jelentős réteg azonnal elkezdte legédesebb vágyálmainak valóra válását vizionálni, melynek természetesen hangot is adtak az internetes fórumokon, így remekül működött az öngerjesztő hisztéria. A BioWare először maflán vigyorogva örült a hírverésnek, aztán mikor bejelentettek néhány olyan játékelemet, melyek a korlátozásokról szóltak (nincs úszás, nincs nappal és éjszaka váltakozása, nincs ruhafestés, az űrharc csak jelképesen szerepel egy minijátékban) és megindult az első konkrét gyűlölethullám, leesett nekik, hogy azért ez nem lesz fáklyásmenet. Az új MMO több, mint 3000 évvel a filmek időszaka elé pozícionálta történetét. Akkoriban több száz generáció óta a Galaktikus Köztársaság szavatolta a békét a legendás Jedi Rend segítségével. Néhány évszázaddal a játék kora előtt ugyan megjelent egy új fenyegetés a Sith Birodalom képében, de egy gyors háborúban legyőzték őket és úgy tűnt, mind egy szálig kihaltak. A jedik mindenesetre szemmel tartották Korribant, a sithek szülőbolygóját, melynek sötét mélyén továbbra is ott lapult a gonosz. Valamit azonban nagyon benéztek, mert egy szép napon megjelent az újjászületett Birodalom, megtámogatva egy tekintélyes méretű hajóflottával, hadsereggel, robotokkal és rengeteg sith-tel. Folyamatos köztársasági vereségek után odáig fajult a helyzet, hogy a Birodalom egészen a központi világig, Coruscantig jutott, ahol egy trükkel lerombolták a Jedi Templomot és az egész bolygót túszul ejtve kikényszerítették a Coruscanti Békeszerződést, mely lezárta a háborút és lefektette az új status quo határait, természetesen jelentős területeket juttatva a Birodalomnak a Galaxisban. Ebbe a felszínen nyugodt, de puskaporos hordóként csak a szikrára váró szituációba csöppenünk bele játékosként.
A bétatesztekre szó szerint milliók jelentkeztek és ez egyrészt megerősítette a lelkes közönséget, hogy érdemes várniuk a játékra, másrészt a bugok és hibák újabb táptalajt adtak a hangosan fanyalgók érveinek. Az indulás is hasonlóan ambivalensre sikeredett: egyrészt végre hozzáférhettünk a remekbe szabott, teljesen szinkronizált, class-specifikus, igazi BioWare-szintű történetekhez, másrészt viszont úgy tűnt, mintha a fejlesztők lefagytak volna, vagy kollektíven távoztak a Bahamákra kipihenni a fáradalmakat: a kommunikáció súlyos sebektől szenvedett, a support nem válaszolt, ha igen, érdemlegeset nem nagyon mondott, beállt a teljes káosz. Sajnos néhány dologban nagy szükség lett volna rájuk, lásd például a befejezhetetlen raid (itt operation) esetét, vagy egyes class-sztorik jókora bugjait, amik gyakorlatilag lehetetlenné tették a haladást. Az internet lángolt a felháborodott kommentektől, három hónap alatt az induláskori tömeg jókora része egyszerűen elpárolgott, bár azért annyira nem volt rossz a helyzet, mint ahogy néhány kedves „támogató” beállítani próbálta. Az EA, mint minden épeszű kiadó, menteni próbálta, ami menthető: az amúgy igen magas fejlesztési költségeket ugyan bőven visszakapták, de elkezdték alkalmazni a szokásos költséghatékonyság-növelő intézkedéseket. Megkezdődött a készítőcsapat karcsúsítása, visszafogták a frissítések ütemét, összevontak jónéhány szervert, aztán bevetették a végső fegyvert is: ingyenesen játszhatóvá tették a játékot egy hármas rendszerrel, melyben vannak az előfizetők, akik bónuszokat kapnak, vannak a preferred játékosok, akik már vásároltak valamit a Cartel Marketnek nevezett ingame shopban, és néhány korlátozással kénytelenek együtt élni, illetve a teljesen ingyen játszók, akiknek lépten-nyomon akadályokat jelenthet az, hogy cserébe számtalan ponton blokkokba, feloldandó hozzáférésekbe és hasonló finomságokba ütköznek. A nagy húzás fényesen bevált, a játékosszám az egekbe szökött és a játék jelenleg igazán tisztességes bevételt termel az óriáscégnek. Lássuk hát, most mivel vár minket az SWTOR.
Jelenleg tizenegy faj áll rendelkezésünkre karakterünk megalkotásához, hozzáférésünk típusának megfelelően szűk vagy tágabb keretek között mozog a paletta, a catharokat pedig az ingame boltban vehetjük meg. Ha ezzel megvagyunk, két frakció közül választhatunk, a Birodalom és a Köztársaság oldalán is 4-4 class áll rendelkezésünkre. Ezek nagyjából egymás tükörképei, de ami nagyon fontos és a játék egyik fő eleme: mindegyiknek saját, különálló története van, különböző szempontokból mutatják meg a központi sztorit és a teljes képet akkor kapjuk meg, ha az összeset végigjátsszuk (jó sokáig fog tartani, de megéri).
A másik különlegesség a társkarakterek (companionok) rendszere. Fejlődés közben több alkalommal találkozunk velük, minden class saját társakkal rendelkezik. Természetesen nekik is van külön történetük, személyiségük, motivációik, vannak köztük idegesítő figurák (hajórobot, valaki?) és szexi amazonok is. Olykor konfliktusba kerülnek velünk, de alapvető feladatuk a segítségnyújtás tank, healer vagy dps poszton. Ilyenkor csapatot alkotunk a kiválasztott companionnal, akit szintén felszerelhetünk a legfejlettebb páncéllal és fegyverrel. Két fő karakter egy-egy megfelelően „kiképzett” társsal akár még az itt flashpointnak nevezett instákat is túlélheti, ha együtt egy négyfős osztagot alkotnak. A társainkhoz való viszonyt külön rendszer szabályozza, mely a gyűlölettől egészen a szerelemig terjedhet. Azt, hogy az egyes companionok hol állnak ezen a skálán, a velük kapcsolatos döntéseink határozzák meg (bár ezt kicsit befolyásolhatjuk ajándékok beszerzésével). Mivel egyszerre csak egy companiont vihetünk magunkkal, a többit el kell helyezni, erre (is) szolgál saját űrhajónk. Minden főclass külön modellel rendelkezik (az imperial agent hajójának dizájnja James Bondot is elismerő biccentésre késztetné), ezzel közlekedünk a játékban található bolygók között (sajnos nem konkrétan mi vezetünk, de a Galaxis térképe a hídról érhető el). Az űrhajót egyedül a szintén a hídról elérhető, arcade lövöldözős játékgépekre emlékeztető űrharc-minijátékban irányíthatjuk közvetlenül, ahol tapasztalati pontokat vagy pénzt gyűjthetünk. Igazi csőjáték, melynek lényege, hogy az automatikusan előrehaladó úton kikerüljük az akadályokat és kiirtsunk minden ellenfelet.
A flashpointok négyfős csapatra optimalizált küldetések, jelenleg 26 közül választhatunk szintünknek megfelelően. A legtöbb flashpoint mindkét frakció számára elérhető és mindegyiknek saját története van. Legtöbbször különböző döntéseket kell hoznunk haladás közben, melyek kihatással vannak az eseményekre. A választási lehetőségeket minden csapattag meghozhatja, majd egy randomgenerátor kiválasztja azt, amelyik megjelenik, mint csoportdöntés. Ha ez nem egyezik a saját döntésünkkel, semmi gond, a karakterünk jellemét befolyásoló jutalmat, vagyis a light side vagy dark side pontot az alapján kapjuk, amit választottunk. A frakcióközpontokat jelentő flottabázisokon opcionális napi és heti küldetések kapcsolódnak a flashpointokhoz, melyekből kétféle létezik, a standard és a taktikai. Az előbbivel normál és nehéz módban is próbálkozhatunk, míg az utóbbi általában 50-es szinttől érhető el. A taktikai flashpointok modulárisak, több jelenet alkotja a történetszálat, illetve nem érvényesek az általános csoportszabályok sem: a holy trinity (tank-gyógyító-dps) szerepköreire nincs szükség, az alacsonyabb szintű játékosokat pedig felskálázza a rendszer.
Ha nagyobb banzájt szeretnénk, a szintén sztoriorientált raideken, vagy helyi nevükön operationökön a helyünk. Nyolc vagy tizenhat fő vehet részt rajtuk és a kibontakozó történetek általában egymásra épülnek, így a központi történetszál a kiegészítők közötti időszakban is kap némi frissítést. Az operationök jelentik a PvE endgame-et a játékban, tehát ezek a legkeményebb kihívások, amikkel szembenézhetünk. Jelenleg tíz operation közül választhatunk, melyeket háromféle módban teljesíthetünk: a történetszál megismerését szolgáló sztori-, avagy normál módban, a nehéz módban, a legtapasztaltabbakra pedig a valóban kemény diót jelentő nightmare verzió vár. A nagy hiba és probléma az, hogy a (fél)HC játékosok szerint nem sok értelme van a raidelésnek, mert vagy túl könnyűek, vagy túl nehezek az átlagjátékosnak, vagy nem dobnak olyan lootot, amiért megérné többször végigharcolni őket, vagy egyszerűen bugosak. Az operationökhöz ugyancsak kapcsolódnak heti és napi küldetések, melyek a flottabázisokon érhetőek el.
Jó-jó, harcolhatunk itt is, ott is, de miből öltözzünk fel hozzá, ha zöldfülűként ott állunk az insta bejárata előtt? A válasz természetesen a craft, amit itt crew skilleknek hívnak (mivel a companionok, vagyis az űrhajónk legénysége fontos szerepet játszik az alapanyagok begyűjtésében, konkrétan elküldjük őket egy feladatra és jó esetben egy táskányi cuccal jönnek vissza). Elég sokat el lehet vele szöszölni, de mivel a legjobb felszerelés nem gyártható le, sokan neki sem állnak, pedig ha más nem, a gyógyítócsomagok nagy segítséget jelentenek, és a páncél-, valamint fegyverfejlesztésekhez is szükség van a craftra. A viselhető felszerelések erősen class-specifikusak, átjárás, szabadon választott gear nem igazán áll rendelkezésre, ez nem az a játék, ahol fémpáncélban gyógyítunk. A karakter külsejét viszont (most már) szabadon alakíthatjuk, az idén áprilisban debütált Outfit Designer pontosan azt adja, amit a neve sugall: egy kozmetikai „öltözék” kerül a statokat adó páncél fölé, ezt aztán bármikor megváltoztathatjuk anélkül, hogy borsos árat fizetve magát az armort kellene újra megszerezni és feltuningolni. Természetesen a Cartel Market az elsődleges forrása az outfit-slotoknak, a festékeknek, a különféle ruháknak, ezt vagy lenyeljük, vagy olyan külsővel mászkálunk a játékban, amit az aktuális felszerelésünk ad. A fegyverek külseje jelenleg semmilyen módszerrel nem változtatható, kivéve a fénykardok kristályainak és a blasterpisztolyok sugárlövedékének színét.
A karakterfejlesztés nem csak páncélzattal és fegyverekkel lehetséges, egy igazán egyedi módszerrel összekutyulták az achievementeket a Super Mario szintű ugrabugrálással, hozzáadtak némi lore-t, egy kis nyomozósdit és voilà, megszülettek a datacronok. Ezek kis, fénylő dobozok, elszórva a játék világain. Ha valahol kiszúrtuk őket, jön a dolog vicces része: legtöbbször ugyanis valamilyen nyakatekert helyen vannak, ahová hosszas ugrálások, lepotyogások, hajtépések és anyázások során lehet eljutni. Amint teljesítettük a kihívást és megtapiztuk a világító dobozkát, valamelyik alapértékünk egyet nő, vagy speciális esetben kis mátrixkristályt kapunk, melyekből több létezik. Ezeket összegyűjtve mátrixkockát gyárthatunk, amivel már nagyobb statnövelés is lehetséges. A megszerzett datacronokkal kapunk még egy lore-bejegyzést a galaxis történelméről, vagy az ősi Végtelen Birodalomról, ahol a szerkezetek készültek.
Az SWTOR meglepően sokáig futott a kiadáskori tartalommal: az első kiegészítő csak majdnem másfél évvel(!) a megjelenés után érkezett Rise of the Hutt Cartel címmel. Természetesen a játékosok nagy része hangot adott az efelett érzett csalódottságának, ráadásul ez az első fecske sajnos elég gyengére sikeredett. Igaz hogy öt szinttel megnövelte a maximális szintek számát és hozott két új operationt is, de meglehetősen gyorsan végig lehetett játszani - főleg a bármiféle új tartalommorzsára kiéhezett tömegnek nem volt ehhez túl sok időre szüksége. A bemutatott új bolygó, a Makeb sem volt túl méretes, a történet pedig… Nos, a történet, mint ahogy a cím is mutatja, nagydarab barátaink, a huttok ármánykodásai körül forog. A Hutt Cartel új, ambiciózus vezetője ráteszi a mancsát Makebre, mely egy ritka ásvány lelőhelye, a bányászgatás pedig odáig fajul, hogy maga a bolygó is veszélybe kerül. Itt lépünk be mi a Köztársaság vagy a Birodalom oldalán, természetesen eltérő célokkal és feladatokkal. Nem mondhatom, hogy rossz volt a sztori, mert nem volt az, csak az alaptörténetekhez képest tűnt nagyon halványnak, bár itt-ott feldobta néhány érdekesebb feladat, mint például a távcsöves nyomvadászat.
Talán a fejlesztők is érezték, hogy ez nem nagyon lesz elég, így a következő kiegészítőre már „csak” tíz hónapot kellett várni… Viszont mikor megjelent, egy olyan, nagyon sokak által már a kezdetektől hiányolt elemet hozott a játékba, mint a valódi, szabad repüléses PvP űrharc. Ez volt a Galactic Starfighter, lánykori nevén a „szupertitkos űrprojekt”.
A csaták helyszíneinek megalkotásához sok olyan ikonikus lokációt is használtak, melyek visszaköszönnek a filmekből, mint például a félig elkészült csillagromboló. Ilyen és hasonló keretek között feszül egymásnak kétszer tizenkét játékos, mindegyikük a négyféle választható hajótípus egyikében ülve. A kiegészítő által nyújtott játékélmény merőben eltér mind az alapjátéktól, mind az eredeti űrharc-minijátéktól. A hajók részekből épülnek fel, minden hajón öt fő és négy alkomponens lehet. A fő komponensek adják a fegyvereket és az aktív harci képességeket, míg az alkomponenseken múlik a passzív boostok és egyéb módosítók rendszere. Minden komponens több lépcsőben fejleszthető, magasabb szinteken akár egyedi hajókat is építhetünk, természetesen rengeteg munka árán. Hajónk külsejének alakítására is van némi lehetőség, például a festés, a lövedékek színe változtatható. Ha ezzel megvagyunk, belevethetjük magunkat a harcba, bár az irányítás és fegyverkezelés megtanulása igényel majd némi időt, nem ritka, hogy az első néhány ütközet csúfos véget ér a kezdők számára. Plusz elem, hogy a társainkat is beültethetjük a hajóba legénységként, sőt, mindegyiküknek van valamilyen speciális bónusza, melyet helyzettől függően kihasználhatunk. Kaptak néhány új mondatot is, tehát nem ugyanazt fogják szajkózni, mint az alapjátékban – viszont ebben nagyjából ki is merül a kiegészítő által nyújtott újdonságok halmaza. Sztori nincs, persze kérdés, kit érdekel a történet egy rakás X-wing és Y-wing közti csatában…
A következő kiegészítő, melyre csupán nyolc hónapot kellett várni (figyelitek, hogy megfeleződött a kezdeti időtartam?), a „szupertitkos lakásprojekt” néven vált ismertté, mielőtt megkapta a Galactic Strongholds címet. A ravasz fejlesztők ezzel olyat adtak a népnek, amiről tudták, hogy először is irdatlan mennyiségű időt el lehet vele tölteni, másodszor pedig a Cartel Marketet is teletömhetik mindenféle bútorral, függönnyel, lámpával, ugráló hintalóval és bármivel, ami az eszükbe jut, hiszen ki ne akarná szépen, stílusosan (a végeredményt most ne firtassuk) berendezni a milliónyi kreditért frissen vásárolt apartmanját? Na ugye.
Egyre növekszik azon bolygók száma is, ahol saját lakást vásárolhatunk, nyilván a népszerűbb helyek és nagyobb kéglik sokkal drágábbak is, az ingatlanpiac már csak ilyen. Általában van egy alaplakás, melyhez további termeket és szobákat vehetünk igény (és pénztárca) szerint. A companionok, petek is megosztják velünk a strongholdot, melynek minden szobájában dekorációs „horgok” találhatóak. A nagyobb horgokat szükség szerint több kisebbé bonthatjuk, ezzel kedvünk és a rendelkezésünkre álló díszítőelemek szerint változtatgathatjuk a kirakható tárgyak és dekorációk méretét. Ezek között vannak a Cartel Marketen vagy az aukciós házban megvásárolt bútorok, az operationökön szerzett trófeák, az achievementekből szerzett jutalmak, a tárolóhelyek és a postaláda is például. Sajnos a legtöbb tárgy tényleg csupán dekoráció, és a nézegetésén kívül semmiféle interakciós lehetőségünk nincs. Az egész kiegészítő egy óriási pénznyelő, vagy – ahogy a rossznyelvek hívják – űr-Sims, igazából semmilyen hatása nincs az alapjátékra, azonban rengeteg játékos igényelt és igényel valami hasonlót egy MMO-ban (és valóban jó szórakozást nyújthat, méghozzá hosszú ideig), az EA részéről teljesen logikus volt a témaválasztás – főleg, ha a Cartel Marketbe ömlő pénzt is figyelembe vesszük.
A Galactic Starfighter és a Galactic Strongholds esetében is a már említett sztorimentesség volt az igazi bökkenő. Tovább már nem húzhatták a dolgot és egy egészen fantasztikus (csak így tovább, srácok!), csupán két hónapos kihagyás után tavaly decemberben ismét új kiegészítőt kaptunk, méghozzá nem is akármilyet – elég, ha csak annyit mondok, Revan. Minden KotOR-játékos ismeri ezt a nevet, és az SWTOR is foglalkozott vele néhány flashpoint és küldetés erejéig, most azonban saját kiegészítőt kapott Shadows of Revan címmel. Revan egy (anti)hőshöz méltóan szép zsákkal érkezett: új történet, plusz öt szint, két új bolygó (Risi és a Yavin IV), két új operation, új flashpointok stb. Ráadásul a Köztársaság és a Birodalom kénytelen összefogni, hogy megállítsák a terveivel az egész galaxis sorsára ható Revant és követőinek rendjét. Erre nem nagyon volt még példa a játékban. Minden karakterosztály saját külön feladatot is kap, tehát 8 speciális küldetés vár ránk, melyek szorosan kapcsolódnak a fő történetszálhoz, tehát kis jóindulattal kijelenthetjük, hogy végre folytatták a class-sztorikat, még ha minimális mértékben is.
Az irány jó, hiszen a legfrissebb update, a 3.2 számot viselő Rise of the Emperor összeköti a revanos kiegészítőt az eredeti sztorivonallal, és talán egy új, történetorientált fejlesztési irányt vetít előre, melynek ideje is van, mert az alapjáték ebben volt igazán erős. Valami mindenképp történt – talán végre a megfelelő ember kapott a fejéhez -, hiszen a friss E3-bejelentés szerint októberben érkezik az eddigi legnagyobb kiegészítő, a Knights of the Fallen Empire. Az alap sztoriszálat kedvelők ujjonghatnak: a KotFE a történetet viszi tovább, több fejezettel (induláskor máris kilenc chapter lesz), szintemeléssel, új társakkal, helyszínekkel. A legnagyobb kérdés az, hogy vezetik át majd az eseményeket az eddigi vonalról erre az új, időben is kicsit később játszódó, nagyon érdekesnek tűnő szálra.
A kiegészítők és frissítések mellett tematikus hetek is segítenek elütni az időt, vagy adnak feladatokat. Ezek az eventek meghatározott ideig futnak és speciális jutalmakat, felszerelést, járműveket szerezhetünk, mialatt megoldjuk a meglepően változatos feladatokat. A Bounty Brokers Association Week keretében például kisebb és nagyobb kaliberű bűnözőket és mastermindokat kell levadásznunk némi pénzért és hírnévért cserébe (na és persze Boba Fett bőrébe bújni kihagyhatatlan egy rajongó számára). Aztán ott van a szintén kihagyhatatlan Rakghoul Resurgence esemény, melyben alapvetően egy járvány kirobbanását kell megakadályoznunk, de az egész rendszeresen össznépi tömegfertőzésbe torkollik, mikor a flották roskadoznak az egy helyben álló játékosoktól, akik csak arra várnak, hogy szó szerint kirobbanjon belőlük a kórokozó, beterítve és megfertőzve a közelükben tartózkodó, és valamilyen csoda folytán még egészséges szerencsétleneket. Remek mulatság egyébként, komolyan. A Return of the Gree időszakos esemény egy lezuhant gree űrhajó körül forog, melynek technikai csodáit mindkét frakció örömmel magáévá tenné, ennek pedig mi is nagyon örülünk, hiszen így lehetőség nyílik a játék minimális open world PvP lehetőségeinek átélésére (na és persze nagyon vicces kilökdösni a sorban állókat a pilon elől, bár ennek ők nem örülnek annyira). A Nar Shaddaa Nightlife event a kaszinók szerelmeseinek nyújthat kellemes időtöltést, játékgépezhetnek, extravagáns járműveket nyerhetnek, vagy rosszabb esetben elszórhatják minden kreditjüket.
Ahogy az előbb említettem, az open world PvP egy hatalmas bug utóhatásai következtében csak minimálisan van jelen a játékban, a PvP a Galactic Starfighter adta lehetőségeken kívül csak a warzone-ok rendszerében folyik. Mindkét frakcióból egyszerre nyolc játékos vehet részt egy meccsen. A normál capture the flag vagy king of the hill szituációkhoz képest kicsit megtekert helyzetek várják őket, mint például a rendszeresen érkező, mindent elpusztító sugárzás, ami visszaállítja a kiindulóhelyzetet a térképen, és megöli azt, aki nem menekül fedezékbe. A focimeccshez kissé hasonló Huttballban egy energialabdával kell gólokat dobni az ellenfél kapujába, illetve megakadályozni, hogy bevegyék a saját kapunkat. A hamarosan érkező, jelenleg a tesztszerveren elérhető 3.3-as update kicsit átdolgozza majd a rendszert, megváltoznak a szerezhető tokenek, melyekből PvP-specifikus felszereléseket vásárolhatunk.
Ha nem csak a gép előtt ülnénk egyfolytában, de megragadott a játék világa, négy regény és két képregénysorozat is vár ránk, melyek története kapcsolódik az SWTOR sztorijához, sőt, hátteret és kiegészítést is nyújtanak jó néhány eseményhez. Ha Star Wars rajongó vagy, akár a strandra is magaddal viheted őket, ha pedig olyan meleg van, mint egy szellőztetés nélküli sarlacc-veremben, és inkább a szobában hűsölnél a gép előtt, valamint hajlandó vagy elfogadni (jó)néhány megkötést, akár teljesen ingyen belemerülhetsz a játék nyújtotta kalandokba – egyrészt megéri, még akkor is, ha olykor kompromisszumokat kell kötnünk itt-ott, másrészt talán így könnyebb lesz kihúzni azt a pár hónapot a következő mozifilm megjelenéséig. Az órának vége, ifjú padawan. Most menj, gondolkozz el azon, amit ma tanultál. Térj vissza hozzám, ha készen állsz a következő lépésre... a gyakorlatban is kamatoztatnod kell majd tudásod. Az Erő legyen veled!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. tomchee
2015.06.25. 08:48
Ami valóban jó, hogy érződik rajta Bioware keze nyoma, tehát a Story. Felhúztam benne 2 karaktert és egyszerűen imádtam
És szerencsére a Community is nagyon rendes.

Ami viszont rossz: Hát... mint F2P MMORPG értékelhetetlen. Ez még mindig havidíjas, csupán ingyen felhúzhatsz egy karaktert (az alap játék szintjéig). Bár költöttem rá pénzt tehát prefered statusban vagyok, még így is olyan sok és ráadásul alapvető funkciók vannak előttem blockolva, mint például, a kék(rare)-nél nagyobb rarity-val rendelkező cuccok használata, ami egyszerűen röhejes. Szép és jó ötlet ha, már költöttél pénzt, tehát prefered vagy akkor AH-ból megvehetnél unlockokat vagy más playerektől igen ám, de ezekért sem tudsz fizetni, mivel max 300k credited lehet és a lényegesebb unlockok (pláne ha account szintűek) 500k és 1 millió közt mozognak. A korlátozásokat még végtelenig sorolhatnám.
Ha össze hasonlítjuk bármelyik piacon lévő MMORPG-vel, láthatjuk egyszerűen játékmechanikailag pocsék és elöregedett az egész. Még a F2P címekhez képest is.
Ezek után még meg jegyezném, h az engine is olyan csapni való, hogy grafikája bár a 10 éves játékok szintjén van, egyszerűen nem hajlandó egy középkategóriás gépen rendszeres zavaró akadások, és input laggok nélkül futni.

Mindent össze vetve bár szeretem a story miatt, de tökéletesen érződik rajta, hogy az EA csak meg akarta fejni szegény SW fanokat.

Szívesen játszanék vele még most is, mindezek ellenére, és húznám a 3. karakterem, mert érdekelne a storyja, de kb fél éve nem tudok belépni, mivel minden egyes alkalommal amikor játszani támad kedvem a Launcher "reorganizing data..." felírat mellett szöszmötöl valamit a háttérben, amit én fél óra- 1 óra múlva megunok és bezárom az egészet a fenébe

Az évtized lehetőségét hagyták ki ezzel a címmel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. ParagonHex
2015.06.25. 08:52
Én aránylag az elején játszottam vele. A sztori tényleg nem volt rossz, az pedig csak dobott rajta, hogy mennyi dialógus alatt volt élő beszéd, ráadásul kiváló minőségű.

Amit kicsit sérelmeztem, az a Kotor 1-2, és az azok alapját adó, azonos című képregények (ajánlom mindenkinek) világától való elszakadás érzete. Persze ez magyarázható singleplayer / Mmo meg copyright dolgokkal, de mégis... Kicsit több utalás, vagy easter egg elfért volna.

Akkor kaptam fel a vizet, mikor a freetoplay váltás bekövetkezett. Hirtelen rengeteg új feature, roskadozó szerverek, meg általában amiért én addig szétfarmoltam az agyamat az olcsón ott volt a Cartel marketen, vagy hol, igazán jó kinézetű cuccok meg méregdrágán. És még csak hasonlót sem tudtál farmolni. Akkor döntöttem úgy, hogy duplán fizetni nem fogok, simán meg minek.

Változott ez?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. tomchee tomch...
2015.06.25. 09:47
...Ja és teszem hozzá, a tényleges kiegészítőket, Hutt Cartel és Revan a F2P és Prefered játékosok nem kapják meg, így amíg a fizető játékosok több szintel előrébb progresselnek, addig minden F2P játékos 50 es szinten megáll és kimarad az aktuális endgame-ből Még csak a saját kis 50es szintjükön sem raidelhetnek (operation) ugyanis, oda is csak a havidíjas playerek mehetnek.
Ezt a cikkíró elfelejtette megemlíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Ashface tomch...
2015.06.25. 12:19
Ugyan nem részletezte, hogy konkrétan miben korlátoznak le ingame - de taglalta az első oldalon, hogy lekorlátoznak. " illetve a teljesen ingyen játszók, akiknek lépten-nyomon akadályokat jelenthet az, hogy cserébe számtalan ponton blokkokba, feloldandó hozzáférésekbe és hasonló finomságokba ütköznek."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Stormrage
2015.06.25. 12:44
ha valaki elofizeto, akkor minden elerheto, nem kell tudplan fizetni, az biztos, es a kov kieget is megkapjak az elofizetok, ugyan mar egy fel eve nem jatszom, de kovetkezo honaptol azthiszem elofizetek megint, meger havi 3000-t a szorakozas. valaki napi szinten tobbet iszik el kocsmakban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Plata
2015.06.25. 15:41
A cikk írójának:

Trollkodás szándéka nélkül: láttam már más Renegade klán vezetőt is cikket írni ide, úgy látszik a Renegade az erősen megtépázott hírnevét így akarja tisztára mosni. A másik R betűs klán nevét le sem írom mert ők más médiafelületeken aktívak meg ehhez most semmi közük.

Azért van 60-as karid is, mert a képek alapján 55n megálltál. Ha nincsen akkor kicsit problémás úgy bemutatót írni h nem láttad azt a tartalmat.

Általánosan:
a játék F2P módban is játszható , én soha nem voltam előfizető nem is leszek de preferedként az összes lehetséges karakterslotot megnyitottam.

Sztorihoz: nekem szerencsém van,nem nagyon értek belőle sokat,így nem zavar a sztori.
Amúgy szerintem tök elviselhető,már a második consulart húzom red eclipsen. Jedi knight sztori sem zavar,csak a lovaggal unalmas a harc.
A sith inquisitor sztori meg néhol nagyon is jó.Azt már harmadjára csinálom.
Na persze nem is tudok angolul,hozzá tenném,de azért ezt azt meg értek belőle,bár sokat nem.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Avisto
2015.06.25. 16:11
Én a legelején toltam 2 hónapig. A story tetszett, raideltem is egy keveset de valahogy nem fogott mg annyira. Ennek ellenére később ( kb fél éve) gondoltam ha már úgyis ingyenes, a story miatt pár karit még felhúzok, de a korlátok teljesen elvették a kedvem az egésztől.
A creditjeim bár nem emlékszem mennyi volt de a korlát fölötti része elúszott. A meglévő karaktereim fele is lockolva lett stb. Szerintem ez f2pként értékelhetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Ronan Avist...
2015.06.25. 17:19
Sajnos a kapzsiság az ea részesről tönkre tette ezt is..Ha kijavítják a hibákat,akkor biztosan vissza mennek emberek hogy játszanak vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Pogg
2015.06.25. 18:27
Ezmiez? Azt hittem, a Fallen Empire lesz kivesézve, az eddigi info-k szépen összeszedve, stb, erre betoltok kiemelt helyen egy szimpla SW:TOR review-t kis történelemórával meg SWG-vel megtűzdelve... Nem késett el pár évet ez a cikk?

(tomchee, preferred-nek 350k a max, nem 300. Mondjuk mindegy, az a plusz 50k nem oszt, nem szoroz, amikor minden drágábban van fent a GTN-en )

(Plata, próbálj ki egy feliratozást, kifejezetten jó a SI sztorija. Főleg neutral/light ágon. Az f2p résszel félig-meddig egyetértek, tényleg játszható ingyen is, csak... kicsit olyan mint Ford Fairlane szerint Zuzu-val társalogni )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Nephin
2015.06.25. 18:51
A Fallen Empire összes infója ott van a cikkben, ami az írásakor elérhető volt, a trailerrel együtt. Sőt, azóta sem volt igazán semmi egyéb, amiről tudnék, de ha neked vannak bennfentes forrásaid, hajrá, ne tartsd magadban.

Egyébként épp az új kiegészítő hívhatta fel a figyelmet a játékra megint, hiszen sokan úgy hitték, már rég bezárt, a szervereket sóval hintették be, a fejlesztők elmentek kapálni stb. Az új film előtti hónapokban megint égig ér majd az SW-hype, szóval pont jól van időzítve a cikk. Ennyi minden van most a játékban, azért el lehet vele szórakozni egy ideig még a (kellemetlen) f2p megkötésekkel is (a Galactic Starfighter és a Strongholds elérhető ingyen).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Gabor1113
2015.06.25. 19:57
A KOTOR nagyon jóra sikerült régen sok lehetőség volt benne a játékos számára úgy alakíthattad a történet fő és apróbb szálait ahogy akartad még ha ötödjére játszottam is ki akkor is tudtam úgy alakítani a cselekményt hogy kicsit másabb legyen,sokkal jobb története van mint bármelyik Star Wars filmnek szerintem jobban jártak volna ha ezt a pénzt amit az SWTORBA fektettek inkább új KOTOR részekre költötték volna bár persze így biztos több volt a bevétel..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. pocla
2015.06.25. 23:57
Én is játszanék vele szívesen, amúgy is vmi jó mmora vágyok, de ez egy nulla. Főleg ha nem vagy előfizető, akkor kb semmit se érsz. Hátha a wildstar ősszel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.06.26. 07:12
Nekem sincs sokkal több info, pont ezért örültem meg a cikknek - és aztán "Réges-régen, egy messzi.... stb"

pocla, WS eddig jól hangzik, de még messze van az indulás, és nem sok konkrétum van az új modellről. Kevesebb karakter, kisebb bank, a szokásos chat-mail-stb korlátok (a spammerek ellen) és nagyjából ennyi. Azt mondják, a tartalomban nem lesz korlát, hasonlóan ahhoz ahogy a Rift váltott.
Cserébe le akarják butítani a cuccot, egyszerűbb statok, kényelmesebb játékmenet, satubbi.

Meglátjuk pár hónap múlva, mi sül ki belőle. A WS vicces kis játék, ráférne egy újabb esély, hátha most több játékost tud megtartani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller
2015.06.26. 14:22
Elolvastam Revan történetét. Teljesen átírták Kotor2 Revan-ját, így még ingyenesen sincs kedvem végigjátszani a történet miatt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tomchee kisko...
2015.06.26. 15:29
Az ingyeneseknek nem is érhető el a Revanos kieg. szóval e miatt ne is fájjon a fejed
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. noPublicFG
2015.06.26. 17:21
Nekem tetszik, a fanyalgók meg le vannak ejtve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kaputeleph...
2015.06.27. 07:31
Sajnos (szerintem) a gyengus kezdet miatt és a cikk elején is leírt problémák miatt van a mostani hozzáállás és a f2p rendszer miatt. Aki nem hajlandó fizetni és csak f2p-ben tolná, de a korlátozások elriasztanák, ne tegye. Az alap story elérhető, gear probléma sincs, ha úgy vesszük, bizonyos lila gearek elérhetőek (azt hiszem amiket missionért kapsz, a droposoknál korlát van). Ugyan alig fél éve kezdtem, de indulása előtt minden hírt megnéztem, követtem a játékot, de gép híján nem tudtam vele játszani. Most viszont le sem tudok szállni róla. Aki fanyalog, annak azt javaslom, pár órát töltsön el vele...nem fog tudni szabadulni. Join to the Dark side or die!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. saylex
2015.06.27. 09:16
Én és a barátaim már béta óta jelen vagyunk kisebb-nagyobb megszakításokkal, főleg pvp-zunk, amire bizony ráférne egy kis változtatás.

Két kiegészítést tennék a cikkhez.
A pvp-ben már régóta nem csak 8 vs 8 hanem 4 vs 4 elleni küzdelem is van,melyet arénának hívnak. A nevéből is adódóan itt a cél a másik csapat minél gyorsabban történő megsemmisítése. A pvp-t két módban lehet játszani: normál, ahol warzone-ok és arénák is vannak és a ranked, ahol csak aréna van.

A másik észrevételem, hogy a storyk során light és dark side-os választási lehetőségei vannak az adott karakternek ami szintén változtathatja a történetet. Egyébként a stroyk ingyenes végigjátszása óriási tartalmat takar, szerintem érdemes vele próbát tenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. j.panzer
2015.06.27. 21:04
Nagyon jó cikk lett, kedvet is kaptam a játékhoz, fel is telepítettem, minden Happy, tetszett is az elején, aztán... totálisan irányíthatatlan.
FPS/TPS-hez vagyok szokva Free-to-look kamerával, ez a játék számomra egész egyszerűen játszhatatlan ezzel az irányítással. Az első pályán, 5 perc alatt, az első tűzharcban kinyírtak, mert egész egyszerűen képtelenség normálisan irányítani a kamerát, az akciót.
Lehet, hogy meg lehetne szokni, de nem akarok órákat/napokat elverni azzal, hogy alkalmazkodjak egy játékhoz, amikor ennyire alap dolgokról van szó.

Nagyon sajnálom, jópofának tűnt az elejétől, de ha egyszer ennyire hulladék az irányíthatósága, testre szabhatósága... még akkor is ha ez talán inkább az én hibám. Én elvárom, hogy egy játék (legalább egy minimális szinten) alkalmazkodjon hozzám.

15 perc játék után uninstall... tényleg kár érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Pogg
2015.06.27. 23:21
Fura, mivel irányítás / játékmenet oldalról a TOR a legtipikusabb, default MMO, ugyanazzal a kontrollal ami nem is nagyon változott több, mint 10 éve... kvázi szabvány.

De ha shooter nézet kell, és MMO-n belül a változatosság kedvéért, akkor ott a másik Star, a Trek a felszíni rész TPS módban is játszható.
Vannak az akció-MMOk is, mint a Neverwinter vagy a Tera, fixen egérhez ragasztott kamerával. Ha pedig még az is kevés, ott a Defiance vagy a Firefall
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Nephin j.pan...
2015.06.28. 00:04
Azt tudom mondani, amit Pogg, ez a default MMO irányítás, de persze elhiszem, hogy FPS/TPS-hez szokott embernek furcsa. Az akciójátékszerűbb MMO-k közé tartozik még az ESO, sőt, ott van FPS nézet is, esetleg tegyél egy próbát vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. S1M0N j.pan...
2015.06.28. 00:50
Anno én a KotOR 1-2-vel voltam így, gyors uninstall az irányítás miatt, mondom nekem ez nem fog menni.

Aztán kipróbáltam az SWTOR-t, ahol újra "felbukkant" a számomra furcsa irányítás, de pár óra után meg lehet szokni, persze így is előfordult, hogy emiatt haltam meg.

Az SWTOR az első "igazi" MMO, amivel játszottam (a World of Thanks és Warplanes azért más kávéház), el is voltam vele jó ideig, elő is fizettem 2-3 hónapra, aztán meguntam.

Egyszerűen annyit kell benne mászkálni, hogy az már nem emberi.
Én főleg ezért hagytam ott, tavaly kb. november óta be sem léptem.

Időrablók ezek az MMO-k, az már biztos, de mondjuk ez a Witcher 3-ról is elmondható, amit szintén hanyagolok (de nem azért, mert meguntam), mert néha egyszerűen csak a kevesebb időt igénylő játékokra van igényem (BF4 pl.).

Na elkanyarodtam a témától....
Szóval, ha maga a játék tetszik, akkor szerintem megéri kicsit jobban ránézni az irányításra, azért elég hamar bele lehet jönni, nem kell hozzá azért olyan sok idő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. dobko
2015.06.28. 12:40
Nekem 7 karaktert sikerül felhúzni, aktívan jártam az operationokra, sok időt töltöttem vele. Ha csak a sztori miatt akar valaki játszani, annak felesleges előfizetnie, viszont end game játékosoknak erősen ajánlott.

Sajnos a bugokat nagyon nehezen és sokára javítják, még azokat is, amik hatalmasak. Az update rendszer siralmas, egy nagyobb frissítés során akár fél órát is frissít a játék és szabályosan kinyírja a HDD-t a sokadik frissítés után. A frissítések után sokszor rosszabb a játék.... A mapok nem valami gyorsan töltenek be, bár némelyik igaz elég nagy. A játéknak van egy fapados grafikája ami ahhoz képest eléggé erőforrás igényes, képes úgy megizzasztani a gépet adott esetekben, mint egy Crysis, pedig ég és föld a különbség a látványban. Volt valami textúra frissítés pár hónapja és azóta 16-os operationra az emberek java nem tud elmenni, mert van kemény 5-10 FPS, ha csak nincs izmosabb gépe, de még azok is panaszkodnak sokszor.

Csak megerősíteni tudom, hogy az operationok vagy nagyon könnyen vagy nagyon nehezen játszhatóak. Legutóbb a Revanos kiegészítőnél pl, ahol ha az embernek nem volt szinte a legjobb felszerelése esélye nem volt a 3. Bossnál (Underlurker), míg a többit röhögve lelehetett ölni, mindezt sztori módban, ami eléggé érdekes.

Aki end gamet akar játszani annak este érdemes fent lennie, főleg 10 óra után, akkor már csak a kemény mag van fent jobban és nem "bénábbak".

Magyar Guild ami aktív és ér is valamit nincs is talán. Én a Köztársasági oldalon játszottam inkább, és mindig az volt, hogy összevesztek az emberek jelentéktelen dolgokon és szétestek a csapatok. Birodalmi oldalon nem sokat játszottam de ott is ez a helyzet az elbeszélések alapján. Az én Guildem mára szétesett, elmentek Guild War 2 -t játszani sokan, valaki csak megunta, én utóbbi...

A sok siránkozás mellett azért van jó oldala is a játéknak, nyilván nem azért játszottam vele mert rossz, csak sok benne a hiba. Sokan a KOTOR miatt játszanak vele leginkább. Sajnos KOTOR 3 nem lesz, aki kíváncsi rá mi lett Revannal, azt itt kap rá "magyarázatot". Eleinte Flashpointok vezetnek hozzá ahol a KOTOR 2 főszereplőjével is találkozunk, majd jön a kiegészítő ami Revanról szól.

Mivel F2P egy próbát megér mindenkinek, de ne az elején várjátok, hogy üssön a játék, ahhoz legalább lvl 30-at nemárt szerintem elérni, mire az embernek lesznek értelmesebb skilljei.

Amit én nagyon javasolnék a fejlesztőknek, hogy nagyobb átjárás legyen a birodalom és köztársaság között. Most van mind a két félnek egy saját flottája, központi helye, ahol lehet vásárolni, stb., na ez szerintem lehetne közös és jó lenne közösen a jónak és gonosznak elmennie operationokra, mert sokszor emberhiány van...

Tudnék még sok mindent írni róla, de ennyi most elég
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Pogg dobko
2015.06.28. 15:08
"jó lenne közösen a jónak és gonosznak elmennie operationokra"

Jól hangzik, főleg ha összeakad egy dark lovag meg egy lightos inkvizítor és egymásra licitálnak, hogy: - De jó neked, a dark side sokkal jobb, bár én is ott lehetnék, csak ez a k*rva röghöz kötés...
- Lol, amit az Akadémia csinál a növendékekkel az semmi, nálunk sokkal durvább kötelmek vannak... pedig de szívesen itthagynám ezt az egészet, úgy unom a politikát meg a sok kavarást, a light side sokkal jobb
- Frászt, a dark side a jobb, tudnám mi a fenének álltam be Jedinek
- Nem, a light side a király, nem is tudod milyen jó neked

és akkor jön a neutral (mármint csak a saját zsebét néző) csempész, hogy: Kussoljatok már, nem tudunk a boss-ra figyelni, mindjárt rátok nyomok egy "Heal-t", azt a kellemes fajtát amit Greedo is kapott
(izé, mármint kapni fog, a jövőben valamikor)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. j.panzer
2015.06.28. 17:21
Áh, én nem vagyok MMO-s, online játékokkal sem játszom soha, engem zavar az a tény, hogy x idő elteltével lezárják a szervereket, és onnantól kb annyi. Én ha megveszek valamit, szeretem tudni, hogy sok év után is fel tudom majd tenni egy gépre (ha mást nem egy régi vasra) és tudok vele játszani. Mint ahogy a mai napig tolom a rég nagy kedvenceimet. Egy évben egyszer biztos előkerül a Red Alert 2, vagy a Halo, sőt néha még egy kis UT is.

Szóval nekem ez csak és kizárólag a Star Wars miatt, és a jó (nak tűnő) story miatt volt vonzó. 2004 óta van internetem itthon, ez volt az első online játék amit kipróbáltam, és hát kár, nagy kár, de nagyon nem jött be. Mondják mindent meg lehet szokni, de én olyan vagyok, hogy ha valamivel ennyire nem jövök ki elsőre, akkor nem lesz belőle nagy szerelem. Windows 8-at 2 éve használom tableten, arra is azt mondták, hogy meg lehet szokni pár hét alatt, azt is gyűlölöm mérhetetlenül.

Ugyan ez van ezzel a fajta irányítással. Nem jön be, innentől minden perc csak szenvedés lenne. Lehet, hogy belejönnék, de szeretni biztos soha nem szeretném, innentől nincs értelme ezzel játszanom.

Pedig nagyon szívesen végigtolnám a story miatt, mert ritkán van jó story-val megáldott SW játék. Az utolsó, amit maradéktalanul élveztem, az SOTE volt, úgy 1998 körül...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. j.panzer j.pan...
2015.06.28. 22:36
Jah, még annyit tennék hozzá, hogy a Mass Effect (szintén Bioware) viszont a valaha volt legnagyobb kedvenc játékom. Minden részét kitoltam vagy 10-szer, és főleg az első tetszett, ahol rengeteg képesség volt, meg normálisan lehetett fejleszteni őket, meg a fegyvereket, páncélokat. A 2. és 3. részben sajnos már nagyon vissza volt ez butítva.
Szóval jól indult ez a SWTOR is, jót mosolyogtam azon, hogy itt is lehetett sebhelyet választani .
Aztán tényleg az irányíthatóságon ment el nálam a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tamaspolga...
2015.06.29. 08:31
pve szervereken eleve nem volt értelme élesen különválasztani a két oldalt, és miután látszott, hogy engine szinten kinyírták az open world pvp-t, ott se sok. sokkal hamarabb és nyíltabban össze kellett volna terelni a két oldalt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. dobko Pogg
2015.06.29. 10:16
Opsoknál és Flash Pointoknál teljesen mindegy, hogy Jedi vagy Sith lennél, attól lehetne közösen játszani. A cikkben is le van írva, hogy ha valamilyen párbeszéd van és választani kell ,hogy ölsz vagy életben hagysz, te azt a pontot kapod amire böktél. Na meg Köztársasági oldalon is lehet gonosznak lenni vagy birodalomban jónak. Tank vagy healer karakterek viszonylag könnyen eltudnak menni akárhova, de a DPS igencsak szív sokszor, főleg egy flash pointra várva, valamikor fél nap várakozási idő.

Szóval itt end game szempontjából teljesen mind1 ki melyik oldalon áll, a sztori és hovatartozás ekkor már értelmét vesztette, a cél közös.

Még PVP-ben sincs értelme a két flottának jelen helyzetben, mivel köztársasági lehet köztársasági ellen is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. bitpork j.pan...
2015.06.29. 19:56
És hova, a kertbe?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller j.pan...
2015.06.29. 20:32
Force Unleashed? Nem egy tökéletesen játék, de a Star Warsos történet miatt egyszer érdemes végigjátszani.

Az irányítása sem ilyen

Mondjuk konzolport, szóval gamepad ajánlott hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. j.panzer
2015.07.03. 19:48
Jah-jah azt is végigtoltam, és bár nem volt rossz, az irányíthatóság ott sem volt tökéletes, főleg a QTE-kkel nem voltam kibékülve, azok botrányosan rosszul sikerültek.
Ezen felül mindkét rész nagyon rövid lett, és a 2. rész már erőltetett is lett.
Az elsőnek még tetszett a story-ja, a másodikban már érződött az ötlettelenség. Ettől függetlenül sem volt rossz játék, de nem volt egy felejthetetlen élmény sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. sandor555
2015.07.04. 22:47
Ha fizetnének se...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!