iPon Cikkek

Sztereo hangfalak PC-hez

Dátum | 2009. 03. 19.
Szerző | Terrayon
Csoport | MULTIMÉDIA

A PC-s hangkeltés világában a többcsatornás hangrendszerek térhódítása ellenére a hagyományos 2.0-ás, vagyis a kétdobozos sztereo megoldások is még említhető érdeklődésre tartanak számot. Ez részben annak köszönhető, hogy a mélynyomóval ellátott változatoknak (2.1-es hangrendszereknek) vagy a sokcsatornás (5.1-es, 6.1-es vagy akár a 7.1-es) rendszereknek sokszor nem tudunk megfelelő körülményeket biztosítani asztalunk környékén. Elsősorban a háttérsugárzók elhelyezésével adódnak gondok, ám sokszor nehéz helyet találni a terebélyes mélynyomónak is. Másrészről lehet, hogy csak egyszerűen nem érezzük szükségét a térhangzásnak, valamint a mélytöbbletnek, amit egy szubláda képes biztosítani az ún. szatellit hangszóróknak, helyette az így megspórolt összeget szívesebben költenénk a hangminőségre. Ezen apropóból gyűjtöttünk egy csokorra valót a 2.0-ás hangrendszerekből, hogy kiderüljön, milyen reprodukcióra képes a 15-25 ezer forintos árkategória.

Mivel a készülékek specifikációs táblázata sokszor semmilyen valós információt nem takar, ráadásul a hangrendszerek leadott teljesítménye is sokféleképpen mérhető, így ezektől most eltekintettünk, helyette minden esetben fülünkre támaszkodtunk.

A hangszórók legnagyobb próbatétele a zenehallgatás. A meghallgatás során első körben elektronikus zenét alkalmaztunk, melynél leginkább a leadott mélyek mennyiségére és magas hangok tisztaságára fordítottuk figyelmünket. A már nagyobb kihívást jelentő akusztikus zenénél van értelme térérzetről, vagyis a színpad szélességéről és mélységéről, valamint a hangzás semlegességéről beszélni, nem jó ugyanis, ha hangrendszerünk bizonyos hangszíneket vagy hangszereket túlságosan kiemel, ezzel elnyomva a többit. Fontos beszélnünk még a készülékek dinamikájáról is, mivel a hangerőkülönbségek érzékeltetésének legtöbbször a kis teljesítményű, gyenge minőségű beépített erősítő és tápegység szab korlátokat. A hangszóró játékos és filmes felhasználását szintén ez a tulajdonsága határozza meg, az érthető párbeszédekhez tiszta középhangokra van szükség, a robbanások visszaadásában pedig a leadott mélyek mennyisége és minősége játszik fontos szerepet.

A körülmények

Tesztkörnyezetünk egy 5x4m-es, átlagos belmagasságú szoba volt, forrásként veszteségmentes flac vagy 192kbps és 320kbps tömörítésű mp3-ak, valamint filmek és játékok szólaltak meg egy Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music hangkártyán keresztül, viszonyítási alapnak pedig egy a „hifisták” körében is méltán elismert AKG K-501 fejhallgató szolgált.

Hanganyagaink a következők voltak:

Zene:
Oscar Salguero feat. Martha - Where You Are
Ian Carey - Keep On Rising
Britney Spears - Circus (Tom Nevilles Ringleader mix)
Queen - Hammer To Fall
Sum 41 - Handle This
John Frusciante - Heaven
100 Folk Celsius - Egy cowboy Rióban
Biel Ballester Trio, Graci Pedro, Leo Hipaucha - When I Was A Boy
Paco de Lucia - Entre Dos Aguas
Katie Melua - Call Off the Search

Játék:
NFS: Carbon
NFS: Pro Street
Unreal Tournament 3

Film:
Az olasz meló (The Italian Job)
Agyő, nagy Ő! (The Heartbreak Kid)
Kung Fu Panda

Logitech Z-5


Kezdjük a teszt legszerényebb darabjával. A Z-5-ös szettet elsősorban notebook mellé szánta a gyártó, amolyan kiegészítő „kényszerhangszóróknak”. Ehhez képest kellemes csalódásban volt részünk, de ne szaladjunk még előre, előbb csomagoljuk ki a készüléket!

Áttekintés


A pakk nem sok helyet foglal, mivel maguk a hangszórók sem mondhatóak óriási termetűeknek. A hangkeltőkön kívül a csomaghoz jár egy kezelési kézikönyv, telepítő CD és egy 2,5mm-es jack hosszabbító kábel, mely a két hangszóró egyesítéséért felel. A számítógép összeköttetését USB-n keresztül kívánta megoldani a gyártó. A hangrendszert főként notebook tulajdonosoknak szánták, a felhasználás körülményei viszont igen szélesek. A hátul elhelyezett 3,5mm-es jack bemenetnek köszönhetően éppen olyan jól tudjuk asztali PC-hez, mp3 lejátszóhoz és egyéb audio kimenettel ellátott eszközökhöz is használni. Ha lehetőségünk van, akkor USB-n keresztül csatlakozzunk, mivel ezzel valamelyest szebb hangzást tudunk elérni, a gyártó hangminőség terén erre nagyobb hangsúlyt fektetett.


A fényes, zongoralakk fekete festés elegáns megjelenés kölcsönöz a dobozoknak, ezeket minden irányból hangszóróselyem veszi körül, így eltávolítani sem lehet őket. Az egy utas, két hangszórós megoldás tiszta hangzást ígér, bár ilyenkor le kell mondanunk a különösen alacsony és magas frekvenciákról. Bass-reflex kialakításról lévén szó számíthatunk némi mélyhangra is - ez esetben csak mélyközepekre - a lyukak a csatlakozók fölé, hátulra kerültek. A dobozok nem csúszkálnak, az elhelyezés igen stabil az alulra ragasztott gumitalpaknak köszönhetően.


A készülék egyik érdekessége, hogy a dobozok nemcsak előre, hanem hátrafelé is sugároznak. Ez elsőre kicsit furcsán hangzik, mivel fal elé téve arról is visszaverődnek a hangok, ezzel némileg meghamisítva a hangképet, érdemes tehát bizonyos távolságot tartani a fal és a hangdobozok között. A legjobb, ha a szoba közepén helyezzük el őket, ezzel két irányba is jó hallhatóságot biztosíthatunk. A rendszer másik különlegessége a vezérlésben rejlik.


A hagyományos, dobozokra szerelt kezelés helyett mindössze egy kisméretű távirányítót kapunk, mellyel a készülék ki és bekapcsolható, valamint a hozzá való szoftver feltelepítése után elindíthatjuk a média lejátszónkat. Ezeken kívül hangerőt állíthatunk és válthatunk vele a zeneszámok közt. A távirányítóhoz egy gombelem is jár, a beszerzéssel tehát nem kell foglalkoznunk. Az infrás távirányítót elég volt a jobb hangszóróba szerelt vevőegységre nagyjából ráirányítani, az információátvitel mindig folyamatos és pontos volt. A hangdobozon egyetlen kapcsológombot vagy potenciométert nem találtunk, ahogy a hangszínszabályzás és a fejhallgató kimenet is lemaradt a készülékről.

Meghallgatás

Elektronikus zenénél elsősorban „diszkó feelinget” várunk minél több erővel, az átütő mélyekre és jól hallható magasakra vagyunk kíváncsiak. Egy utas, ráadásul kis hangszórós rendszerről lévén szó nem meglepő, hogy ezt sajnos semmilyen formában nem sikerült teljesítenie a Z-5-nek. Oscar Salguero feat. Martha - Where You Are c. számában a komoly mélyek bizony hiányoznak, bár nem teljesen reménytelen a helyzet, ugyanis rock zenében azért felfedezhető némi erő a mélyközepeknek köszönhetően, a bass-reflex nyílások mégsem kerültek hiába a dobozra. Tere alig van, bár támadt némi sztereo érzésünk, akusztikus zenében legfeljebb annyit hallhattunk, hogy melyik irányból jön a zene, finomságokat nem lehetett megfigyelni a hangképben. A rendszer meglepően hangos tud lenni méreteihez képest, de csak az énekhangok képesek tisztán megszólalni. Közel teljes hangerőnél már erőlködést tapasztaltunk, a Sum 41 - Handle This c. nóta kifogott a Z-5-ön, a hangerőkülönbségek eltűntek, teljesen dinamikátlanná vált a hangrendszer. Az ilyen jellegű rockzenéket legfeljebb alacsony hangerő mellett élvezhetjük. Ennek megfelelően a hangszórókat játékhoz sem igazán ajánljuk, az erőtlen mélyek hiteltelenné tették a robbanásokat, mely filmes felhasználás során is gondot okozott a hangrendszernek. Minden rosszban van valami jó, a tiszta középhangoknak köszönhetően a párbeszédek legalább jól hallhatóak voltak.

Creative GigaWorks T20


A Creative hangszóróival kapcsolatban ez idáig jó tapasztalatokat szereztünk, így hasonló reményekkel vettük kézbe a gyártó komoly minőségűnek mondott játékos és zenei felhasználásra egyaránt ajánlott hangrendszerét.

Áttekintés


A jól becsomagolt szetthez némi útmutatót kapunk, egy áramátalakító adaptert, egy jack összekötőkábelt és egy RCA-jack átalakítót, mellyel többek között tévéhez is csatlakoztathatjuk a hangrendszert.


A hangdobozok mérete nagyjából megegyezik a Logitech termékével, ám hasáb forma helyett a Creative inkább a hagyományos kivitelezés mellett tette le a voksát. Előrefele szélesedő hangdobozai igen nagy mélységgel bírnak, bass-reflex kialakításúak, az ehhez tartozó lyukak pedig érdekes módon felfelé irányítják az összegyűjtött mélyhangokat. A formaterv nagyon elegáns, a megépítés során rendkívül jó minőségű anyagokat használtak fel. A viszonylag kis átmérőjű, hosszúlöketű üvegszálas membránokat levehető hangszóróselymek védik a portól és fizikai behatásoktól.


A vezérlés a jobb oldali hangszóró kiváltsága. A hangerőszabályzó egyúttal bekapcsoló gombként is funkciónál, ezen kívül kétállású hangszínszabályzásra is lehetőségünk van (mély és magas) a potenciométerekkel. Ezekhez igen könnyen hozzáférhetünk, bár kis megszokást igényelnek, mivel tekerés közben rendkívül csúszósak. Kapunk továbbá egy fejhallgató kimenetet, melynek használatával elnémul a hangrendszer, a fejhallgatóra szintén hatással van a hangerő és hangszínszabályzás. Mellette foglal helyet a 3,5mm-es audio bemenet, így könnyen csatlakoztathatunk mp3 lejátszót vagy más audio eszközt. A hangdobozok talpa ez úttal is gumírozott, ezért nem csúszkálnak, nem karcolódnak.


Meghallgatás

Elektronikus zenénél a Logitech megoldásához képest mélyek terén valamivel több erőt tapasztaltunk, a Creative rendszere már jóval szélesebb átviteli tartománnyal rendelkezik, a két utas technika előnye azonnal megmutatkozott. Itt nem földrengető mélyekre kell gondolni, de a potenciométerek csavargatásával öblös dobozhangzás nélkül is már igen élvezhetővé vált a hangszín. A magasak pedig gyönyörű tisztasággal szólaltak meg, a gyártó tudhat valamit, mivel ezt már korábban több másik szettjénél is tapasztaltuk, érdemes tehát az alaphelyzetből ezt is feljebb tekerni. A dinamika ütősebb rockzenénél is megmaradt, a hangerőváltások jól hallhatóak maradtak, bár hangerő szintjén a Creative sem izmosabb a Logitech szettjénél. A térérzet akusztikus zenén viszont jelentősen javult, itt már érezhetően széles a sztereo kép, ezúttal sokkal nagyobb élményben volt részünk Paco de Lucia - Entre Dos Aguas c. gitárjátéka alatt. Mélyek terén már valamennyi részlet is kihallható, csodákat azonban ne várjunk tőle. A filmek és játékok a T20-szal már élvezhetővé váltak, a robbanások egészen energikusak, jól bírja a hangerőváltásokat is, a mély és magas kiemelések ellenére pedig a párbeszédek is hallhatóak maradtak.

Altec Lansing MX-5020


Az Altec Lansing műhelyéből már számos elismerésre méltó hangrendszer került ki, így érthető, hogy magas elvárásokat támasztottunk tesztünk következő szereplőjével szemben is. A hangrendszer széles tartományt, pontos megszólalást és meglepően mély hangzást ígér, meglátjuk ezek közül mely tulajdonságokat váltja be a típus.

Áttekintés


A dobozban a hangszórók mellett egy használati útmutatót, a forráshoz egy 3,5mm-es jack összekötő kábelt és egy áramátalakító adaptert találtunk.


A hangdobozokat gömbölyded, hosszúkás formatervezéssel látták el, a fényes fekete lakkozás itt sem maradhatott el. A kis mélységű dobozokon ezúttal nem találunk bass-reflex nyílásokat, az ígért erőteljes mélyhangokat a saját fejlesztésű MaxxBass® technológia segítségével kívánja elérni a gyártó. Mivel erről bővebb információt nem találtunk, valószínűsítjük, hogy a technológia annyit tesz csupán, hogy a zárd ládák hagyományos helyett hosszúlöketű mélyközép sugárzókat használnak. A két utas dobozok elejét hangszóró selymek védik a külső behatásoktól, eltávolítani ezeket nem lehet, a gumitalpaknak köszönhetően pedig a hangrendszer stabilitása is jónak bizonyult.


A szett különlegessége, hogy a szimmetrikus megjelenés érdekében a vezérlést a jobb hangdobozba, egy fedőlap mögé bújtatták, mely az állapotjelző LED benyomásával nyitható le. A potméterekkel hangerőszabályzásra (szintén bekapcsoló gombként is funkcionál) és hangszínszabályzásra nyílik lehetőségünk, mellettük pedig a fejhallgató kimenet található. Vaskosabb ujjakkal problémás lehet a tekerőgombokat használni, ugyanis kissé összezsúfolták őket. A készülék két bemeneti forráshoz csatlakoztatható egyszerre, így a számítógépes felhasználás mellett egyéb forrás erősítőjeként is működhet.


Meghallgatás

A szett elektronikus zenében nyújtott teljesítménye igen vérszegénynek mondható. Sajnos erőtlen, mélyszegény megszólalásán a basszus potenciométer tekergetése sem segített, erre dobozszerű hangzással reagált a hangrendszer, ezért jobb, ha ezt középállásban hagyjuk. Hangerő tartalékával ugyanazon a szinten helyezkedik el, mint többi tesztalanyunk, egy kellemesen magas hangerőről beszélhetünk, mellyel egy viszonylag nagy szobát is képesek vagyunk behangosítani. Az Altec Lansing készüléke akusztikus zenén szinte megtáltosodik, igaz erejét ebben a műfajban tudja megmutatni. A térérzetünk Biel Ballester Trio - When I Was A Boy c. száma alatt nagyon jó volt, a hangszerek jól pozícionáltak, egyértelműen követhetőek voltak. A két utas hangrendszer magas hangjai nagyfokú tisztasággal szólaltak meg, a potenciométert érdemes magas szinten tartani, nagyban növelik az élményt. Magasabb hangerőn a keményebb rockzenét már sajnos nem bírják a hangszórók, torzítanak, összeomlik a kép. A játékok robbanásai szintén hiteltelenek, filmek alatt pedig egyáltalán nem várhatunk el izgalomfokozó mélyeket, a szettre inkább a kristálytiszta beszédhangok a jellemzőek.

Trust SP-2697


A Trust prémium minőségű hangszórókészlete nagy méreteivel és teljesítményével, valamint különálló vezérlődobozával hívja fel a figyelmet magára.

Áttekintés


A csomag a készüléken kívül egy vezérlő dobozt, összeszerelési útmutatót, egy RCA-jack és egy 3,5mm-es jack-jack átjátszókábelt, hangszórókábeleket, valamint egy hálózati adaptert tartalmaz.


A szett megtervezésénél a klasszikus szögletes formatervet vették alapul. A fadobozos két utas rendszerű hangfalak matt fekete színűek, egyedül az elülső lekerekített borítások kaptak fényes lakkozást. A membránok védelméről hangszóróselymek gondoskodnak, melyek ezúttal is fixen vannak rögzítve. A bass-reflex ládák kimeneti nyílásai hátul találhatóak meg a csatlakozók társaságában. A csipeszes csatlakozásnak köszönhetően a mellékelt kábelek tetszőleges hosszúságúra cserélhetőek, bár a gyári vezetékek sem bizonyultak rövidnek. A hangládák a Trust esetében is gumitalpakat kaptak, a stabilitás ennek megfelelően kifogástalan volt.


A különálló vezérlődoboznak köszönhetően nagyon kényelmes volt a szett beállításait elvégezni. A bekapcsoló és forrásválasztó gombon kívül hangerőszabályzásra és kétállású hangszínszabályzásra kapunk lehetőséget. A fejhallgató kimenet elöl, a másodlagos forrás bemenet pedig ennek szomszédságában található meg.

Meghallgatás

Az elektronikus zenehallgatást tesztünk alatt egyedül a Trust készülékénél élveztük. Végre igazán alacsonyfrekvenciás mélyeket hallhattunk, melyek már bizonyos bútordarabok megremegtetéséhez is elegendőek voltak. A magasak tisztasága megfelelő volt, és emellett a középhangok sem szorultak háttérbe, a hangszínszabályzóval könnyen be tudtuk állítani a stílusnak megfelelő hangszínt. A rendszer hangerőtartaléka ennek ellenére nem nagyobb a többiekénél, annyi történt „mindössze”, hogy a hangzás a telt mélyeknek hála komoly tekintélyt kapott. Ütősebb rockzene alatt viszont már kezdenek előjönni a hangrendszer hiányosságai, a hangszerek mosottak, összefolynak. Közepes hangerőnél a hangrendszer még képes tartani ezt a szintet, e fölött viszont összeomlik, a hangerőváltások eltűnnek, dinamikátlanná válik, további hangosítással pedig torzít. Akusztikus zenén a sztereo kép elfogadható, van róla elképzelésünk, hogy a hangszerek hol helyezkednek el, ám ez meg sem közelíti az Altec vagy a Creative szettjének terét. Katie Melua - Call Off the Search c. jazz előadása alatt is inkább energikusságról beszélhetünk, mely a telt mélyeknek köszönhető, a hangrendszer nem sok részletet mutat meg nekünk, úgy éreztük egy vékony fal van a zene és köztünk. A filmes és játékos felhasználásnak igencsak kedveznek az energikus mélyek, ám magas hangerőn már elveszik a dinamika. A hangszínszabályzóval pedig óvatosan bánjunk, a mélyek és magasak kiemelésével a párbeszédek érthetősége romlik, így valószínűleg sokszor fogunk a tekerőgombok után nyúlni.

Logitech Z-5


A Logitech Z-5 egy olyan hangrendszer, mely csak alapvető igényeket képes kiszolgálni, ennek megfelelően zenei, filmes és játékos felhasználásra csak nagyon korlátozott mértékben tudjuk ajánlani. Ezt főként a mélyszegénységnek és a viszonylag szűk térrel rendelkező hangzásának köszönheti, ám kellemes csalódásként ért minket, hogy az énekhangokat meglepően tisztán szólaltatta meg. Az egyszerű USB-s csatlakoztathatóság és infrás távirányító könnyű telepítést és kényelmes kezelhetőséget eredményezett.

A két irányban sugárzó szettet csak azoknak ajánljuk, akik az integrált notebook hangszórókat szeretnék egy kényelmes távirányítós hangrendszerrel helyettesíteni, akik viszont a minőségi hangzást keresik, jobb, ha tovább nézelődnek.


Creative GigaWorks T20


Összegezve a Creative rendszerét nagyon kellemesnek és hosszútávon is hallgathatónak találtuk. Már elég nagy hangtartománnyal, széles hangképpel és viszonylag semleges hangzással rendelkezik, zenehallgatás közben egyik hangszert sem éreztük tolakodónak. A filmek és játékok megszólaltatása kellően energikusra sikeredett, bár egy szubláda mélységeire nem volt képes lemenni a hangrendszer. Mindazonáltal ezeken a területeken is kellemesen használható a szett, melyben az érthető párbeszédek is szerepet vállaltak. Az építési anyagok kiválóak, kezelőfelülete pedig tökéletes lenne, ha a csúszásra hajlamos potenciométereket egy tapadósabb változatra cserélnék.

A gyártónak egy minden téren jól használható hangrendszert sikerült megépítenie a T20 személyében, így nem kérdéses, hogy tetszésünket ez a szett nyerte el a legjobban, kijár neki az ajánlott minősítés.


Altec Lansing MX-5020


Az Altec Lansing hangrendszerének meghallgatása után vegyes kép alakult ki bennünk. A mélyek hiányát leszámítva a szett semleges hangzással rendelkezik, a hangszórók hosszútávon is hallgathatóak, ami vitathatatlan előny. A térérzet szintén remek, a hangszerek pedig jól elkülöníthetőek egymástól, akusztikus zenére tehát nagyon jó választás. A keményebb rock műfaj viszont már könnyedén két vállra fekteti, komolyabb hangerőnél dinamikátlanná válik a szett. A mélyszegénység pedig nem csak az elektronikus zenében, hanem játékok és filmek alatt is komoly hátrányt jelent, ezeken a területeken tehát ne várjunk sokat a hangrendszertől. A közepesen vastag műanyagok összeszerelési minősége jó, a kezelőszervek egy részét kicsit nehézkesen tudtuk használni (egyébként elégedettek voltunk velük), a fejhallgató kimenet elhelyezése viszont szerencsés, a lenyíló fedőlap pedig egy nagyon látványos dizájnelem.

A szett tehát filmre és játékra nem a legjobb választás és bizonyos zenei műfajokban már képes gyengélkedni.


Trust SP-2697


A Trust hangrendszer esetében először volt könnyű dolgunk, ugyanis egyetlen műfajban bizonyult kiemelkedően jónak, ez pedig az elektronikus zene. Alacsonyfrekvenciás mélyeivel tekintélyes hangzásra képes, melyhez sem erőltetett középhangok, sem bántóan erős magas tartomány nem társult. A tér érzékeltetésében és zenei részletességében viszont jobb is lehetne, akusztikai zenére és megerőltetőbb műfajokhoz nem javasoljuk, filmekhez és játékokhoz is csak mérsékelten ajánlott a szett. A lehengerlő mélytartománynak hála normál hangerőn komoly erővel szólalnak meg a robbanások, bár ilyenkor a párbeszédek kevésbé hallhatóak, nagyobb hangerőnél pedig elveszik az erő, torzít a rendszer. A hangszórókhoz kapunk egy jól kezelhető vezérlődobozt, melyen egy audio bemenet és egy fejhallgató kimenet is helyet kapott, a használhatósággal tehát nem adódhat gondunk.

A hangrendszer elsősorban a dübörgő mélyeknél bizonyított, de ha a középszerű hangzásnál többre vágyunk, jobb, ha tovább keresgélünk.

                                  



A teszttermékekért köszönet a Cédrus és Ramiris Kft-nek!

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

48. Svindler
2009.03.19. 16:25
VISSZA A CIKKHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. speeedfire
2009.03.19. 16:56
egy genius hangfalat is igazán elnéztem volna a tesztek között
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. tomboy1986
2009.03.19. 17:06
Ez a Trust kivételesen egészen emberinek néz ki.

Viszont az Altec Lansingban csalódtam, mert azért összességében jó termékekkel szokott a piacon megjelenni, pl. a 2.1-es hasonló rendszerét hallottam - FX5021 http://www.in4.pl/ima_news/1_long_13358.jpg - és az kifejezetten jó.

A jelek szerint nem minden kategóriában.

A Logitech és a Creative ebben a kategóriában általában rosszabb pl. a Geniusnál, úgyhogy azokon nem csodálkozom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. MassKilla
2009.03.19. 17:56
áá imádom a videóban a számot: Eric Prydz ft Pryda - Pjanoo

jó kis teszt és tényleg a lényegre tér ki, én azonban egy pár szóban kiírtam volna az r.m.s. és p.m.p.o. teljesítményeket

nekem egy genius 2.1-es hangfalam van és abszolút meg vagyok vele elégedve. a dobozra 120W pmpo van írva asszem, igaz ténylegesen ez nem annyi gyanítom, de hangminőségre, basszusra sokkal jobb, mint a 7-8 éves ténylegesen 100W-os panasonic hifim, egyedül annyi a problémám, hogy a bekapcsológomb, ami egyben a hangerőgomb is, kb az 1/4-ed 1/3-ad tekerés után kezd csak el érdemleges jól hallható hangot adni, és 3/4-nél tovább tekerve magas minőségű zenénél már van hogy rezonál a mélynyomó, és egy kicsit recseg a szatelit, viszont mondom, egészen nagy hangerőig egy emeletet képes beordítani csukott ajtón keresztül, és tényleg meg tudja döngetni az asztalt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Multitask
2009.03.19. 18:57
A pmpo tudtommal egy kb hasra ütésre kitalált érték. :S
Részletes teszt, de arra a következtetésre jutottam, hogy egyikért sem cserélném el a saját cuccomat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Link
2009.03.19. 19:41
A cikk alapján azt a következtetést vontam le, hogy a webáruházban kapható Creative T20 hangfalak a cikkben szereplő Series II modellek. Remélem így van, mert akkor vennék belőlük...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. smate1990
2009.03.19. 19:57
hát nem tudom. Szerintem nagyon nem érik meg az árukat. Most a TESCOban láttam a napokban egy olyan hangfalszettet ami nekem már 2 éve van. Orion HT-550. 5.1-es hangrendszer és a kis méretéhez képest szerintem nagyon nagyot szól. Érdemes lenne ezek között ezt is megmutatni, mert az is 15.000be kerül és nem igazán van gondja se a magas, se a mélyközép sőt a mélyhangokkal van a legkevesebb gondja. Egyszer csak úgy poénból betehetnétek tesztbe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. menzi
2009.03.19. 20:43
van olyan ostoba, aki stereo hangfalat vesz 20-30000-ért???
egészségére!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. kamikazee3...
2009.03.19. 20:53
Hiányoltátok a Geniusokat ? Megértem. http://prohardver.hu/teszt/zenei_geniuszok...x_es_1100x.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. taripocok
2009.03.19. 21:07
én építettem magamnak hangfalat,nincs is vele semmi gondom,az átlagos 2.0ás "hangrendszereknél" jóval jobban szól,igaz sok munkaóra,türelem,számolás és ügyesség kell hozzá,nem is beszélve a barkácsgépek meglétéről,de ha valaki belevág,nem bánja meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. gylovag
2009.03.19. 22:11
Nekem egy Panasonic SC-AK750-re van dugva a gép. 2.1-es felállásban, 2db 3utas hangfal plussz egy mélyláda.
Na jó ez egy mini hifi, de kifutó termékként 45e-ért vettem és nem hiszem hogy lehet überelni ebben az árkategóriában, mert alapból, ahogy az utódjának is 70-80e volt az ára.
Tipikus "gettóblaster". Az anyósom riogatására ideális!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. raiden
2009.03.19. 22:30
25.000-ért kapsz 2 darab hangfalat egy mini erősítővel.
28.000-ért ezt kapod: Házimozi rendszer DVD felvevővel, erősítővel, vevővel, hangszórórendszerrel (5.1). Ez egy LG összeállítás. Nem hinném, hogy nagy különbség lenne egy LG, és egy logitech hangfal között. Design szempontból, általában a modern kinézetet a műanyag testesíti meg, ami igencsak sajnálatos. Ha valaki hangminőségben gondolkodik, akkor meg se LG-t se logitech-et nem fog venni. Vagy nem ad rá, és vesz occsóért Geniust vagy LG-t vagy Samut, vagy valami keleti kacatot. Akinek meg sok pénze van és minőséget szeretne, az JBL, Cerwin vega, és hasonló márkákban gondolkozik... (Ezek kb~ 100.000-700.000 Ft körül mozognak /5.1/ )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. gebana
2009.03.19. 22:39
jólett én mindössze egy képet hiányolok az egymás mellé helyezett hangfalakról, hogy mindegyikből 1-1.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. ossyni
2009.03.19. 22:44
ki vásárol ilyet otthoni felhasználásra?

Ezek csak irodába való cincogók...


Trub
"Az 5.1 csak filmre és játékra jó, zenére fos. "

Az, hogy te nem értesz hozzá, az a te gondod,és ne terjessz hülyeségeket!
A high end az mindenből high end a f_s meg mind a kettőből F_s!

Házimozi dvd-n a stereo zene szétosztást azt úgy nevezik Pro logic II.
És dübög mint állat.

gylovag
Én elhiszem, hogy jól szól egy jó hifi de menj be most egy elektro boltba és mutass egy középfelső kategóriás hifit. -nincs!!!, mert már kevés a térhangzása, már mindenki házimozizik.Olyan ritka a hifi a piacon mint megdonálcba a jóllakott gyerek.Amikor megnéztem egy jobb sony hifit az 79-ezert volt mostanában2.1-es sony hangfalakkal..Nos ezért már inkább lg 5.1-es házimozit veszek 90 ezerért amin már van rádió, mp3/jpg/divx dvd-lejátszó és Hdmi kimenet 1080p upscallingal.
Az meg akkor is csak egy mp3-as hifi marad rádióval.

Amúgy pont nemrég számoltam össze egy középfelső kategóriás házimozi szettet (tehát külön vásárolt erősitő/dvd/hangfal) 220-körül van... sok...de az frankó is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. hunmyke
2009.03.19. 23:34
ossyni, eleinte én is így fogtam fel, hogy térhangzás milyen jó dolog. Eleinte két Orion HS100-ast hajtottam egy kisebb erősítővel. Vettem egy Creative T7900-at 7.1-es örültem mint majom a farkának, míg meg nem hallgattam külön a két Orionnal. Lehet hülyének fogsz nézni, de épp most adtam el T7900-ast, és az árából inkább vettem egy jobb Denon erősítőt. Ég és Föld a különbség. Ha diumvisura kell a hangfal, arra bármi jó csak dübörögjön. Ha kicsit igényesebb zenére kell, akkor csúnyán vérzik a térhangzás...
Persze nem 128kbps-os mp3-al kell próbálgatni, hanem minimum egy Flac-el...
Amúgy jó teszt, de tényleg nincsenek túlméretezve...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Vendég-Ven...
2009.03.20. 04:13
"Ezen apropóból gyűjtöttünk egy csokorra valót a 2.0-ás hangrendszerekből, hogy kiderüljön, milyen reprodukcióra képes a 15-25 ezer forintos árkategória."

Remélem, nem lesz sértődés belőle, de szerintem eleve ki kellett volna szórni az összes olyan hangdobozt, amely konnektorba dugható kis adapterből kapja a villanyt, mert azok nem képesek akkora teljesítményt leadni, hogy abból fussa normális mélyekre és legfőképp rendes dinamikára. Mindez független attól, egyébként mire lenne képes a hangdoboz. Én a Genius 1250x-emet kb. 3/4 éve vettem 9,700-ért. Ma biztos jóval drágább, de árban így is alulról verdesi a tesztben felsorolt dobozkákat.

Hangzásban viszont biztos veri őket, noha tudom, össze sem mérhető egy közepes pár hangdobozzal és egy szintén közepes erősítővel(pl. Orion és Denon a la hunmyke).

hunmyke: Így van, zenére még mindig a 2.0 a legjobb, hiszen a felvételek is kétcsatornásak. Mindenféle trükkökkel lehet ugyan ezekből több csatornát varázsolni, de az eredménynek kevés köze lesz a jó térhangzáshoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. smate1990
2009.03.20. 07:03
nem értek egyet az előttem felszólalóval. Ugyanis a creative xfi cmss3d úgy szétkeveri nekem 5.1-re a zenét hogy csak nézek. Nem vágja le a hangot előlről de nem minden frekvenciát küld hátra és szép térhangzást varázsol. Úgyhogy zenére abszolút tökéletes az 5.1. Szép hangzása van nagyon. FLACoknál, WV-knél meg kimondottan tiszta erős hangja van szal nem tudom honnan vettétek hogy az 5.1 zenére. szerintem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. gylovag
2009.03.20. 09:04
ossyni:
Nyilvánvalóan jobb egy komponensekből összerakott házimozi/hifi rendszer, de egy hálószobába, ahol nincs TV nem sok értelmét látom már a fölösleges kábeldzsungel miatt is.
A tesztelt hangdobozkákkal csak annyi a bajom, hogy túlontúl drágák (Pl Logitech Z-5 18eFt, CREATIVE GigaWorks T20 24eFt) A teszt ugyan hifista szemmel vizsgálta a cuccokat, bár ezeknek létjogosultsága ott semmi esetre sincs. Igazi mélyhangokat ekkora hangszórókkal előállítani igen nehéz és nem pótolja azt amikor egy 25centis mélynyomó pumpálja a levegőt.
Arra akartam irányítani a figyelmet, hogy ennyiért vannak jobb/használhatóbb alternatívák. Aki ezeket veszi váljék egészségére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. d311c
2009.03.20. 09:41
Az, hogy egyes rendszerek szétkeverik 5.1-re 7.1-re a sztereo hangot, pont azt jelenti, hogy nem azt hallod aminek eredetileg szánták azt a zenét. Jobb esetben lehet ez jópofa, érdekes, stb. hangzás, csak eredeti, az nem lesz soha. Rosszabb esetben meg kimondottan bosszantó, mint pl. a mesterséges digitális hangzásképek.

Meghalgattam egy csomó 2.1-es cuccot, de zenénél kimondottan idegesített az otrombán előretörő magas és középhangok, míg a basszus csak lábmasszázsként jön, mert nem is fér el sehová máshová a doboza. Valószínű legalább akkora dobozok mellé, mint a nagyobb 2.0-sok lehetne basszusládával rádolgozni, nem a mini cincogókra.

Így Genius HF-2000X-et vettem, aminek szerintem zénére elég szép a hangja. Hangszórói elég alkalmasak, de az egyszerű erősítője és tápja miatt nincs 100% csendben (kicsit brummos) alapból. Emiatt ki kell kapcsolnom, ha nem hallgatok semmit, ami még éppen elviselhető. Ez lehetne az egyetlen igazi negatívuma talán, de persze ott van még az idíóta vakítós kék led amiről tudni lehet, hogy a cucc távol-keletről származik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. perempe
2009.03.20. 10:25
Hunmykének és Taripocoknak adok igazat. Én MLTL dobozt építettem HiVi-vel.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/5/4/4/2/BIG_0004925442.jpg
A 4db. hancóró ára 11k volt. Normális váltó még várat magára, de már nem késik sokat.

Készülőben a Fountek FW168 és Seas 27TBFC/G párossal szerelt monitor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Vendég-Ven...
2009.03.20. 11:31
d311c:

A brumm valószínűleg azért van, mert a trafó közvetlenül rá van szerelve a hangdobozra és a doboz átveszi a trafó 50Hz-es búgását. Ha a tiéd is ezért brummos, azt abból megtudhatod, hogy csak az erősítőt tartalmazó doboz búg, a másik nem.

Ugyanez a hiba megvolt a 1250x korai változatában is, de később már szivacs közbeiktatásával javították, az enyém már nem búg. Ha nem bánod szétszedni a dobozt (garancia), akkor ezt házilag te is meg tudod oldani.

A 2000 doboza is kissé vékonyabb, mint a 1250x. Ha már úgyis szétszedted, akkor érdemes belülre kis vattát vagy üveggyapotot, kőzetgyapotot ragasztani a falakra, ettől kevésbé fognak dübörögni a mélyek. Arra azért ugyelj, hogy az erősítőn a hűtőborda szabadon maradjon és a trafót sem szabad beborítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. perempe
2009.03.20. 11:43
Érdekelt volna, hogy a T20-ba milyen hangszórókat raknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. smate1990
2009.03.20. 13:50
d311c:
mind1. Nem akarok vitatkozni, de nálam nem a rendszer keveri szét hanem a hangkártya, ha akarom szóval ha akarnám a sztereó maradhatna, de sokkal jobb, mert az alapzene megmarad teljes erőn a frontokon (csak a mély megy át) a szöveg megy a centerre is, a háttérzajok meg hátra és a szöveg elenyésző, szal szerintem nagyon jó. Sima sztereó zenét szépen szétnyom térhangzásra. CS 1.6-ban is csinált nekem térhangzást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. d311c
2009.03.20. 13:55
Vendég-Vendög:

Kösz, már régebben szétszedtem. A primitív tápáramkör - erősítőpáros miatt van. Nem mechanikusan vagy mágnesesen jut be az erősítőbe, hanem a táprendszer miatt. Meghajtottam kapcsolós tápról is, és akkor semmi sem jelentkezett, de (még) nem foglalkoztam ennél komolyabban vele.

Nem döng, vatta van benne egész rendes mennyiségben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. hunmyke
2009.03.20. 14:33
perempe, igen a HIVI már elég jó kategória.
smate1990 az 5.1-el nem az a baj, hogy szétvágja vagy sem, hanem nem sok freki hiányzik a mély és közép hangzás közt. Nem igazán tudják megoldani ezt a tartományt lineárisan. Így ha 2.1-ben is hallgatod, akkor se lesz igazi jó sztereó hangzást, ahogy korábban említette Vendég-Vendög, mert a legtöbb zenét sztereóra hozzák ki. 5.1-ben max koncert felvételeket lenne jó hallgatni, ahol elől szól a zene és hátulról a tömeg hangját hallod. Az 5.1-es sorround upmix zenék meg annyit is érnek, akárcsak a CMSS3D-nél. Nekem is X-fi kártyám van platinum változat. Az 5.1 és a hasonló rendszerek nem valók másra mint DVD és játék. De ezt sztereóval is lehet pótolni, még ha nem is lesz térhangzás, de az a hangzás kimondottan szép lesz.
Gondolkodtam amúgy, még két Orion-t szerezzek és 4.0-át összehozzam, azért 4 magas 4 mély szépen szólna akár térhangzásban is.

Akik voltak eddig nálam és hallották ezeket a nem túlméretezett hangfalakat, nem panaszkodtak.
Így néz ki: http://lokalhoszt.hu/pics/keptarto/myke_20...20_img_4210.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Vendég-Ven...
2009.03.20. 14:40
d311c:

Pedig a földhurok lett volna a másik tippem, de akkor ez is kilőhető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. yany
2009.03.20. 15:07
Tavaly 14+fáért vettem én is egy ilyen Creative-ot, bár még az első változatot. Nem bonyolítom: a legkellemesebb csalódás volt a gépemmel kapcsolatban. Kicsi cuccot akartam, ami nem baj, ha nem üvölti ki a panel-szomszédokat, de nagyon szépen szólaljon meg. Ezzel szemben egy olyan cumó, amire nem hittel el egy ismerősöm, hogy mélynyomó nélkül szól a Transformers alatt. Igaz, kicsi szobába való, ha a mélyektől elvárjuk, hogy domborodjanak, de jó elhelyezéssel hihetetlen élményt nyújt. A 24e Ft-os összeget már én is sokallom, bár a többi cucchoz képest kb. arányosnak képzelem az árát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. baal18
2009.03.20. 20:11
Nekem egy Yamada H6000 2.1-es rendszerem van és bitang jó. Fadobos a mély és a két szatellit is. Kis szobába kiváló. Ja és az ára 4500 Ft volt (10k-s Logitechnek gyakorlatilag nincs értelme már).

Kis szobába 5.1-et nem ajánlok, nehéz eltenni normálisan. A mély tök mindegy hol van, de a szatelliteket félméterre pontosan be kell lőni, mert különben sanyi a hangzásnak, ráadásul az objektumok is bezavarhatnak (berendezések).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. hunmyke
2009.03.20. 21:28
baal18, nem kell pontosan ilyen vagy olyan távolság, ha van egy jó hangkártyád. Pl X-fi-ken minden egyes csatornának a távolságát be lehet lőni. Így finoman csökkenti a hangerejüket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ossyni
2009.03.21. 03:25
szóval nekem egy pc-Genius SW-HF 5.1 5005 szerű van itthol, nem pont ugyanez de ilyesmi.
http://www.arukereso.hu/ViewImage.php?Id=21348183
Fasza mert fa, meg minden, és panelba lakom, úgyhogy nagyon ki sem lehet használni, de két front mellé a sub is, ha zenét hallgatok,mert ugye subbal mindíg jobban dübög mint anélkül.

Filmhez, jó-jó, de a haverom 350-ezreséhez képest lópikula.
Ezért gondoltam hogy inkább abba kellen gondolkoznom.
És azon a 350ezresen is egy zene!!!!!

Hunmike én megértem, meg vagy elégedva a stereoddal, de olyan 5.1-et kell venni ami lehetőleg nem orion 20ezer forintos házimozi szett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. hunmyke
2009.03.21. 12:07
ossyni, a mai orion-ok és a régi orion-oknak már közük sincs egymáshoz, csak a név ennyi. Minőségben az új a béka segge alatt van.

Én is nézegettem anno azt a Genius-t, de inkább Creative-ot vettem. A 350 ezres kategóriához nem is lehet hasonlítani ezeket.

A HS100-asokban nincs subcső, francnak az szúrja el a legjobban a hangzást. Zárt dobozos, 2db 16cm-es mély elég szépen nyomja a mélyet. Anno Szallagavatóra is vittem őket, meg egy kisebb erősítőt. Nagyobb osztálytermet vígan beszólt méllyel is. És "csak" 2x20watt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. uzoli
2009.03.21. 16:15
Nem éri meg!

Genius SW-HF5.1 5005, 28000Forintért vettem.
Nem műanyag, hanem fa.
Csodát nem kell tőle várni, egész jól szól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. dusinnhht
2009.03.21. 19:49
Hali!
Hát ezekkel úgy vagyok... inkább a Genius 5.1es.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Dj Macis 2...
2009.03.22. 00:14
Én tisztelem a Genius-t meg a Creative-t is, utóbbi hangkártyákban a legjobb!

De ha gyári hangcuccról van szó géphez... hát....

Nekem még mindig nagyon jól szól a Logitech Z-5500 -asom....

Igaz még egy lakás méretű szobába is nagy hangcuccnak számít, azért elég jó...

Aki ne ismerné:

Total : 505W
Sub : 188W
2Front: 2x62W
2Rear : 2x62W
Center: 69W


A Subot egy 25cm-es Hangszóró alkotja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. neubauer.p...
2009.03.22. 08:45
Szerintem kár iylen tüsszögőket venni. Én összesen 24 ezerért vettem egy Videoton RA6363s receivert(2x25W), meg hozzá egy pár Orion HS-280 hangfalat(ami évekig a HiFi magazin etalonja volt), és mondanom se kell, 2x20 centi mély membránfelület szétrázza a szobát, a közép nagyon tiszta, a magas csilingelő. Szerintem megérte. Összes haverom leszólja mert régi , amíg meg nem hallgatják
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Vendég-Ven...
2009.03.22. 10:55
Nekem van két HS-500-asom, de nem használom őket, mert nem tetszik a hangjuk. Igaz, nem is az 500-as volt a Hi-Fi magazin etalonja, nem véletlenül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. TaRsY
2009.03.22. 11:25
Z-5500-hoz írt teljesítményadatok akkora kamuk mint az állat.
Az a szerencsétlen beépített erősítő meg hol adja le azt amit kellene.
Max úgy tudom elképzelni, hogy 40W hajtja meg a 100W(szinuszosan)-ra képes hangszórót (40W-tal is ki lehet vezérelni bőven -> kockásodó jel), amire 288W "Zenei" teljesítmény van írva.

Az én mélyládám, 30cm-es hangszóróval, 60 literes ládában tud 100W-ot
http://noob.hu/07/0322/ha31.jpg Ez itt.

Kóterban meg 15 centis mélyekkel szerelt stereo rendszer 35W terhelhetőséggel akkora hangerőt produkál, hogy a tanáriban hallják a mélyek rengető hatását, pedig nincs közel.

Szóval ne dőljünk már be az ilyen reklámszövegeknek hogy ennyi meg annyi watt. Mindenki úgy adja meg, hogy lehető legnagyobb legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Stormrage
2009.03.22. 12:16
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. hunmyke
2009.03.22. 12:28
Vendég-Vendög, nekünk is van két HS-500-as, és tényleg nincs valami szép hangjuk. Se a magas se a mély nem valami szép. Orionokból HS100-asokban és HS200-asokban hallottam eddig csak jó magast és mélyt.

Z-5500-as adatok tényleg kamu adatok.
Anno néhány nagyobb bulit 2x100watt-al jó dB érzékenységű hangfalakkal simán meg lehetett csinálni. Utólag vettünk 2 db 800wattos Kiso-t meg 2x600wattos erősítőt hozzá, hát hangzásba eszméletlenül volt. És hangerő kb azonos volt, szóval ennyit jelent a watt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. TaRsY
2009.03.22. 15:26
Ugyanaz a bolgár mély van a azokban az orionokban, csak ugye más más térfogatban, zárt ládában, ezért van a mélyhiány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. dusinnhht
2009.03.22. 20:05
Hali!
Hát ezekkel úgy vagyok... inkább a Genius 5.1es.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Dj Macis 2...
2009.03.23. 07:20
Hali! TaRsY-Hummyke

A megadott teljesítmények valós adatok...
505W az egész...

Nem kamu!!!

Ha nekem nem hiszed, fogj egy pár mérő műszert és mérd le...
Nagyot fogsz csalódni, persze kellemesen...

Amíg meg nem lestem addig én is így álltam a dologhoz...

Én már sokféle hangtechnikával dolgoztam...
És eddig Komputer házimozikban ez a legjobb, de ha úgy mint én még jobb hangzásra vágysz a szatellit dobozait érdemes lecserélni, mondjuk vmi hifitoronynak a dobozaira, mert hogy azok hasonló teljesítményűek mint a kis tüsik...

Na meg én személy szerint nem vagyok oda az alaplapi hangkártyákért miután 4 évig Creative Sound Blaster Live 5.1-es kártyát használtam, aztán gépcserekor eladtam, mert mondták hogy az akkori alaplapomon jobb hangcucc volt...
De tévedtek az eladok még ha barátilag is mondták...
Lehet botfülűk volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. djtboy
2009.03.23. 16:13
Az a jó hangcuc amit gyomoral lehet érezni ha nem érzed hogy liftezik a gyomrod a bass ütemre akor az gagyi . PC mellé ez a minimum
GENIUS SP-HF2000 http://ipon.hu/webshop/product/genius_sp_hf2000x/32050
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. hunmyke
2009.03.23. 17:14
Dj Macis 2010, milyen műszerrel? Mert Wattot max ha szétbontod a dobozt lehet mérni. dB mérővel? azzal dB számot kapsz és nem kapod meg a wattot. Csúnya eltérések jöhetnek ki. M.N.C-re meg nem térek ki, mert nem nevezem hangfalnak amit kókányolnak sokszor. Somogyisokkal kezet foghatnak. Ismerősöm hangfalépítő (szinte már mániákus, sok hangfalat hallgattam nála). Aminek jó hangja volt, az ott kezdődött, hogy Beyma.

Z-5500-nak egy hibája van, az hogy egy utas mindegyik szatelitje, így magas hangerőn könnyen megtorzulnak a magas frekik. Ha lenne külön magas sugárzó benne, lehet én is vettem volna. Ismerősnél hallottam szólni, elvette a kedvem. Az hogy benyomja a dobhártyádat a mély, nem utal a wattokra, csak a dB-re vagyis a zajra. A dB és watt két fogalom...

Nagy bulikat lehet csinálni 2x100wattal és 2x800wattal is, és lehet nem lesz hangerőben különbség. Sőt hangzásban sem. Ezt saját tapasztalatból mondom. 2x800-as Kiso-s szemetünk volt 2x37cm méllyel, 2x600wattos erősítővel, hallottam ismerősömnél két Electrovoice hangfalat, tömegben közel fele akkora volt, méretileg is 2x25cm mély tányér, Kisora nézve alázás volt. Teljesítményben meg 2x200wattos volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. TaRsY
2009.03.24. 11:06
Sajnos belebuktam én is a Somogyiba. Tényleg nagyon rossz minőségűek az MNC-vel együtt. Szerintem ebben az árkategóriában már akkor H2000. Ott legalább valós mérések és valós adatok vannak megadva.
Egyetértek hummyke.
Én kezdő hangfalépítő vagyok, bulira most tervezek hangfalat építeni. A szobámból pedig a somogyival épített szemetet eladni.

Kevés pénzért HA18 és HG2,5 ből lehet nagyon szépen szóló HiFi hangfalpárt építeni rendes váltóval. Megéri

Ezeknek a x.1 rendszereknek még az is nagy bajuk, hogy a reflex mélyláda nem illeszkedik bele a hangképbe. Még zárt szatelitekez inkább. De így is kioltások lehetnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. hunmyke
2009.03.24. 17:19
TaRsY, somogyis, MNC-s cuccokba sokan belebuknak, mert jó a reklámja, és hát adnak a dizájnra, de ennyi. Ritkán hallottam bármelyiküket is szépen szólni. H2000-et még őszintén szólva nem hallottam szólni, szívesen meghallgatnék egy ilyet is. Amik igazán megfogtak hangzásban: Infinity, Magnat, Orion (egyes típusai). Infinity-t érdemes meghallgatni (szalagsugárzóval). Bár drága kategória (100k alatt nem nagyon találni használtan se), de egy élmény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. akosmez
2009.03.25. 21:21
Sziasztok!

A Creative T20-as érdekelne, több helyen is pozitív teszteket olvastam róla, viszont a neten sok helyen fellelhető tízezer forinttal olcsóbban is. Gondolom akkor, hogy azok a series I-ek, de elárulná valaki, hogy mi a különbség az I és az II között, mert én a fellelhető leírások és a képek alapján az árán kívül nem találtam semmiféle eltérést, és ugye mégiscsak tízezer forintról van szó, ami a jelen esetben majdnem dupla árat jelent...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Link
2009.04.01. 17:36
akosmez: A Series II hangfalak feketék, aranyozottak a csatlakozók, eltüntették a korábbi széria bántóan erős fényű ledjét, és a gombokon is javítottak valamit. Másról nem tudok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!