iPon Cikkek

Tekken Tag Tournament 2 – Tekken a toppon

Dátum | 2012. 10. 11.
Szerző | Leon121
Csoport | JÁTÉK

Ami a verekedős játékoknak 2D-ben a Street Fighter, az 3D-ben tagadhatatlanul a Tekken. A legnépszerűbb, legösszetettebb, legkomolyabb harcos sorozat, amely visszatérő vendég az igazán keményvonalas játékosok bajnokságain összetettsége és „versenyképessége” miatt. Nem csoda, hogy a sorozat már 7 részt megért, és most itt a nyolcadik tag – a Tekken Tag Tournament 2, mely - kevéssé meglepő módon - az előző, PS2-es Tag Tournament folytatása, és ezzel a „hivatalos” Tekken-sorozat második oldalhajtása.



Történet, játékmódok

Mivel oldalhajtás, ezért története nem is része a hivatalos Tekken-kánonnak. Különösebb cécó nélkül egyszerűen egy álom-bajnokságon minden Tekken-karaktert összeeresztenek, aztán győzzön a jobbik. Bár minden karakter kap szokás szerint egy kis záró videót az Arcade mód végigjátszása után, más történet nincsen. Viszont ezt leszámítva a játék egy az egyben hozza a Tekken 6-ban látott offline módokat, azaz játszhatunk időre, vagy túlélő módban, egymás ellen egy gépnél, a játéktermi Arcade-szamárlétrán végighaladva, vagy a más játékosok játékstílusát imitáló szellem-módban. Ezek mellett pedig újdonság egy többfordulós kieséses bajnokság, illetve a Fight lab, amire érdemes külön kitérni. A Fight lab leginkább egy egyszerű, bugyuta történettel ellátott oktatómódnak felel meg, ahol a Tekken-széria legalapvetőbb sajátosságait, kezelését tanulhatjuk meg. Ezt végigjátszva nem lesz ugyan belőlünk profi Tekkenes, de legalább az alapokkal tisztában leszünk. Külön érdekesség, hogy az ebben a módban irányított Combot nevű robotunknak megtaníthatjuk más karakterek mozdulatait, szépen személyre szabva őt.

Akár kezdők vagyunk, akár haladók, mindenképpen érdemes ellátogatnunk a gyakorló módba, ami rendkívül hasznos lett, mivel immár a gép irányította karakternek azt is megadhatjuk, milyen támadásokat használjon, vagy akár egy komplett mozdulatsort is rögzíthetünk vele. Így aztán lehetőségünk van bármilyen helyzetre felkészülni, amiben esetleg gyengék vagyunk, sőt még akár online késést is szimulálhatunk.

Harcosaink kinézetének személyre szabása ebben a részben is visszatér, vásárolhatunk különféle ruhákat, kiegészítőket, amikből érzésre ugyan valamivel kevesebb van, mint a Tekken 6-ban, ugyanakkor azokat teljesen szabadon átszínezhetjük. A ruházat, megjelenés mellett ezúttal a karakterek összecsapása előtt látható képernyőn berakott képet is lecserélhetjük, csakúgy, mint a ringbe belépéskor a kivetítőn megjelenő látványelemeket. Sőt ezúttal még különleges fegyvereket is adhatunk harcosunk kezébe – nem kell megijedni, nem ment át a játék Soulcaliburba, de egy-egy egyszerűbb támadással ki tudjuk egészíteni karakterünk harci repertoárját.
 

Mindent összevetve azonban lehetnének színesebbek az offline lehetőségek. Hiányzik valami, ami hosszabb időre, változatos módon le tudná kötni a játékost. Akár egy értelmesebb sztori-mód, akár valamilyen minijáték (mint anno a bowling volt), esetleg megnyitható extrák, amiket érdemes lenne gyűjteni. Mert jelenleg a karakterünk átalakításához, személyre szabásához szükséges pénz rendkívül gyorsan összejöhet, játékmódok közül pedig jó eséllyel előbb-utóbb az online játékot szimuláló szellemmódoknál fogunk kikötni, esetleg még pár karakterrel végigverjük az Arcade módot (plusz pont, hogy most nincsen olyan mocsok szemét főellenség, mint amilyen a Tekken 6-ban volt Azael, de azért a legvégén kicsit meg fogunk izzadni). Bár így is több van a játékban, mint a legtöbb verekedős konkurenciában, de azért láttunk mi már Mortal Kombat 9-et, ami ilyen téren rendkívül magasra tette a lécet, a Namco viszont meg sem próbálta átugrani azt. Kár…


Sajnos online se sokkal jobb a helyzet. A szokásos (ranglistás és tét nélküli) bunyók mellett még egy kezdetleges, szoba alapú, kihívásos módot kapunk, emellett más játékmódunk nincsen. Az viszont nagyon jó dolog, hogy más játékosra várva bekerülünk a gyakorló módba, amivel mégiscsak jobban telik az idő. Online laggal a tesztelés alatt nem találkoztam, még a látszólag alacsonyabb kapcsolódási minőségű meccsek során sem. 2012-re a Tekken is elmozdult kissé az online közösségépítés irányába, mivel neten regisztrálhatjuk magunkat, amiért cserébe statisztikákat kaphatunk játékunkról, kedvenc karaktereinkről, eredményeinkről, akár olyan részletességekig is, hogy egy adott meccsen mennyi és milyen támadást, dobást alkalmaztunk. Emellett akár csapatokba is léphetünk, ahol társainkkal együtt ranglistákra kerülhetünk, szintet léphetünk, és még saját fórumot is kapunk. (Kis kitérő: sajnos a program online pass-t használ, így esetleges használt játék vásárlásánál erre figyeljetek oda!)

Minden(ki)t bele!

Nade nem a játékmódok száma vagy változatossága a legfontosabb egy verekedős játéknál, hanem maga a játékmenet, és persze a választható harcosok csoportja. Ez utóbbi téren a Tekken Tag Tournament 2-vel alighanem lehetetlen lesz versenyezni, a program ugyanis tartalmazza az összes (!) Tekken-karaktert, egészen az első résztől a Tekken 6-ig bezárólag. A teljes Tekken 6 csapathoz olyan régi ismerősök kerülnek, mint Angel, Forest Law, Violet, Ancient Ogre, vagy éppen Jun Kazama. Ezzel a választható karakterek száma meghaladja az ötvenet, amiből ugyan egyelőre néhány csak az előrendelőknek érhető el, de hamarosan ők is mindenki számára játszhatóak lesznek - a cikk írása idején már be is került az első eresztés.
 

Ami pedig a harcrendszert illeti: a Tekkenes alapok természetesen nem változtak, azaz a négy végtaghoz négy gomb társul, illetve a dobások, lecsapások, légi kombók is nagyjából változatlanul maradtak a jelen generációs Tekkenhez képest. A repertoár annyiban módosult, hogy immár nem csak falon tudjuk átütni az ellenfelet, hanem bizonyos helyeken a magasból (például egy erkélyről) is le tudjuk lökni őt. Emellett természetesen módosultak az egyes karakterek sebzései, tulajdonságai is – hogy mennyire sikerül egyensúlyba hozni a játékot, azt majd a profik és a bajnokságok meg fogják mutatni idővel.

A fent említett, kevés változtatás természetesen csak a szóló karakterekre vonatkozik - nade nem lenne benne a Tag szó a játék címében, ha nem lenne lehetőség páros játékra. A tag játékmód az előző Tag Tournamenthez képest néhány új mozdulattal is bővült, így akár ketten együtt tudjuk átdobni az ellenfelet, illetve a Tag assault során a két karakter akár egyszerre kombózhatja szerencsétlen áldozatukat. Harc közben az inaktív karakter némileg tud gyógyulni, azonban ha bármelyik karaktert kiütik, akkor a fordulónak automatikusan vége. Ugyan lehetőség van 1vs2 módban is játszani, és ilyenkor a szóló játékos előnyökben részesül (nagyobb sebzés, több élet), de a játék igazi sava-borsát a két-két karakteres felállás adja, így érdemes időt szánni arra, hogy kedvencünk mellé egy másik karaktert is kitanuljunk, legalább alapfokon – ami azért a Tekken harcrendszerének összetettségét ismerve nem kevés idő lesz.


Látványvilág, hangzásvilág


A játék grafikai megjelenítése jelentősen előrelépett az előző, hatos sorszámú Tekkenhez képest, ami leginkább abban nyilvánul meg, hogy a látvány sokkal élesebb, tisztább, és érezhetően nagyobb felbontású. A mozdulatok pedig továbbra is tartják a magas színvonalat, szépen animált rúgások, ütések láncolatával tudjuk földre kényszeríteni az ellenünk kiállókat, mindezt továbbra is a Tekken nyugatias szem számára is befogadható, keleties stílusvilágába csomagolva, természetesen fix 60FPS-sel. Az új pályák részletesek, érdekesek, itt-ott még olyan apróságokra is figyeltek, mint a medencébe belökhető bikinis leányzó, vagy éppen a lilás masszában átázó, elszíneződő ruházatok. De látni fogunk Holland tulipán-fesztivált, karácsonyi hóemberes tájképet, vagy éppen egy halaktól hemzsegő hajófelületet, szóval változatosságra nem lehet panasz, a falak, plafonok, erkélyek áttörése pedig némileg dinamikussá teszi az egészet.

Zeneileg eléggé elmozdult a felhozatal az elektronikusabb irányba, technó, sőt dubstep is dübörögni fog hangfalainkból – már ha hagyjuk, ugyanis lehetőségünk van akár pályánként külön-külön kiválasztani, hogy milyen zene szóljon. Hatalmas pirospont érte, így a kevés nem-elektronikus szám közül is tudunk szemezgetni, ha inkább ahhoz fűlik fogunk! Szintén dicséretes, hogy ezúttal sok karakter a saját anyanyelvén szólal meg, bár én a falra másztam Lili francia szövegétől – de ez legyen az én bajom.

Hangulatilag összességében mintha kicsit komolytalanabb lenne az új Tag Tournament. A pályák általánosságban vidámabbak, a Fight lab rémesen bugyuta, és mintha a Ghost battle és Arcade módban beadott ellenfelek között is több lenne a direkt ízléstelenre (viccesre?) öltöztetett karakter. Online nem láttam annyi színes bohócot, mint amit géppel játszva hozott elém a sors… Persze a Tekkentől sosem állt ez a fajta bárgyúság teljesen távol, elég csak Kumára, a medvére, vagy Rogerre, a kengurura gondolni, de itt mintha kicsit vicceskedőbb lenne az egész játék (csak meg kell nézni a videók között az intró epilógusát, merthogy olyan is van… annyit súgok, hogy mellek vannak benne).

 

Mindent összevetve a Tekken Tag Tournament egy nagyon jó játék lett. A Tekken harcrendszerét a csúcsra járatta, a tag harc remekül működik, a választható karakterek száma pedig verhetetlen. A grafikai körítés a legjobbak között van, a játékmenetet pedig sok kis apróság teszi kényelmesebbé, mint az online meccsek előtti gyakorlás, az utoljára kiválasztott karakter-öltözet megjegyzése, a bővített gyakorló mód, vagy a személyre szabható zenék. Bár kicsit több játékmódot, extra apróságot is el tudtunk volna fogadni, azért a bőséges karakterfelhozatal és a közel tökéletesre csiszolt játékmenet miatt a Tekken Tag Tournament 2 a verekedős játékok szerelmeseinek erősen ajánlott vétel, míg a kezdők a korrektül sikerült oktatómód miatt szintén bátran fejest ugorhatnak a Tekken világába.



Platformok: PlayStation 3, Xbox 360
Tesztelt platform: Xbox 360

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Gyurkov
2012.10.11. 12:29
Csak 90%!? Inkább 100%! A megszokott Tekken élményt ne hozzátok fel negatívumnak, pont ezért lehet szeretni a sorozatot. Ha megváltoztatnának sok mindent (irányítás, grafika, stb) biztos hogy rosszul érintené a kedvelők táborát. Új karakterek és a régiek visszatérése már magában hatalmas! Illetve ne felejtsétek el hogy INGYENES lesz a DLC, amiről példát vehet mindenki, tegnap töltöttem le több pályát, új karaktereket, extraként bekerültek feloldható videók régebbi Tekken játékokból és most már online menüben is van egy közösségi szoba, a karaktermódosítás javításáról nem is beszélve.
Szerintem az egyik legjobb, ha nem a legjobb Tekken játék a sorozatban, hatalmas az élmény, szép a grafika, zéró akadás, a zenei felhozatal remek (igaz ez ízlések kérdése). Minijáték valóban nincs, de szerintem hallgatni fognak a visszajelzésekre és még azok is bekerülnek! Aki még nem játszott a sorozattal, annak itt az ideje, aki meg már ismeri, az úgyis megvette. (Igen, elfogult Tekken fan vagyok.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kivagyoken
2012.10.11. 12:40
Tekken psx óta nem játszottam vele, de már akkor megfogott az egész játék. Órákon keresztül tudtuk püfölni egymást a haverokkal
Ez legalább a régi maradt nem úgy mint a resident evil

Egy tesztet nem olvastam még ami 100 % os lett volna, ez a tesztelőknél nem is létező szám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!