iPon Cikkek

Tényleg csípősre sikeredett az AMD Capsaicin Show

Dátum | 2016. 03. 15.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD egy ütős rendezvényt tartott a GDC 2016 alkalmával, amelynek keretén belül a VR kapta a főszerepet. Számos nagy és neves piaci szereplő tűnt fel a vállalat standján: játékfejlesztők, VR headset fejlesztők és PC fejlesztők éppúgy voltak köztük, mint filmipari szakemberek.
A könnyed show alkalmával néhány fontos kezdeményezésről is esett szó, valamint a jövőbeni terveket is felvázolták a vállalat illetékesei. Megtekinthettünk működés közben egy Polaris 10 GPU köré épülő videokártyát, sőt, lehullott a lepel a két Fiji GPU-val ellátott videokártya-szörnyetegről, a Radeon Pro Duóról is. A következő oldalakon csokorba szedjük, mi történt a színpadon. Kezdődik a móka Elsőként Dr. Lisa Su, az AMD első embere tűnt fel a színpadon, aki egy könnyed játékra hívta a közönséget. Egy sűrített levegővel működő vetőcsőbe három ajándék került, amelyek ránézésre pólók lehettek, majd ezeket a nézők közé katapultálták, akik rettentően örültek a dolognak.
Ezután megérkezett Raja Koduri is, aki rövid tudományos előadásában kifejtette, hogy a túl kevés alkohol nem hat, a túl sok pedig káros, de a kellő mennyiség növelheti a produktivitást. Elárult egy titkot is: régen, kollégista korában kevés pénzből, havi 8 dollárból gazdálkodott, így ütős módszer kellett, amivel kevés alkohollal is hamar elérhető a kellő "boldogságszint": ez a módszer az alkohol és az erős paprikában található kapszaicin keverése volt.
A Capsaicin ezzel együtt arra is utal, hogy az AMD rettentően erős újításokkal készült a showra, amelyek valószínűleg a konkurencia szemét is csípni fogják, mintha paprikasprayt fújtak volna rájuk. Lássuk az AMD szerint mivel törhet borsot (elnézést, paprikát) a konkurencia orra alá!
A GPUOpen kezdeményezés
A mulatságosnak szánt jelenet után szó esett arról, mennyire hasznos a GPUOpen kezdeményezés a fejlesztők számára, illetve mennyire fontos, hogy a piac kiaknázza az új technológiákban rejlő lehetőségeket – ilyen például a HDR, a FreeSync, a LiquidVR, a DX12 és a Vulkan API is. Szó esett róla, hogyan alakul át a piac, azaz az okostelefonok és az appok után milyen ütemben veszi át a főszerepet a VR, vagyis a virtuális valóság, és ez mekkora mértékű fejlődést indukál majd a piacon.
Szó esett a kijelzők felbontásának növekedéséről, egészen 8K-ig bezárólag. A diagram remekül szemlélteti, mekkora teljesítmény szükséges az egyes szintek kiszolgálásához, azaz milyen óriási léptékű fejlődésre lesz szükség az elkövetkező évek során.
Egy későbbi előadás-rész alkalmával ismét szó esett a GPUOpenről, így azt a részt is ide vesszük. Ebből kiderül, hogy a GPUOpen számos nyílt forráskódú összetevővel rendelkezik, amelyek segítenek a fejlesztőknek a különböző effektek testreszabásában, az egyedi igények megvalósításában, valamint a hibák hatékonyabb, gyorsabb feltérképezésében és kijavításában.
A csomagban minták, eszközök, fejlesztőkörnyezet és Vulkan driver egyaránt lapul. A kezdeményezés célja, hogy a fejlesztők hatékonyabban dolgozhassanak; a nyílt forráskódú, MIT licenc által védett kódokból pedig könnyedén tanulhatnak. Ezáltal olyasmire nyílik lehetőség, mint a konzoloknál: a hardverben rejlő lehetőségeket egyre jobban ki lehet aknázni, az optimalizálás egyre eredményesebb lehet, valamint a különböző platformok közötti tartalom portolás is egyszerűbbé válhat.
A fejlesztőket az AMD folyamatosan tájékoztatja blogposztok formájában az érkező újításokról, illetve technológiákról. Az új csomag 4 héten belül elérhetővé válik. A GPUOpen kezdeményezéssel kapcsolatban további információk a hivatalos weboldalon találhatóak, ahol minden szükséges segítséget megkapnak a fejlesztők.
Friss GPU útiterv Egy pillanatra feltűnt a show alkalmával egy érdekes dia is, ami az AMD GPU útitervébe enged bepillantást, méghozzá egészen 2019-ig bezárólag. Az útiterv meglehetősen beszédes, hisz teljesítmény/watt hányados alapján ábrázolja a különböző GPU-architektúra generációk egymáshoz viszonyított javulását.
A jelenlegi 28 nm-es grafikus processzorokhoz képest a Polaris modellek két és félszer jobbak lesznek ebben a tekintetben, de ezek a termékek még HBM1 memóriachipeket használnak. A 2017 folyamán érkező Vega család már magasabbra emeli a lécet: tagjai nagyjából 3,5-4x jobb teljesítmény/watt aránnyal érkeznek, fedélzetükön pedig HBM2 memóriachipek dübörögnek. 2018-ban egy újabb család érkezik, ami a Navi nevet viseli. Itt a teljesítmény/watt hányados javulása mellett skálázhatóság tekintetében is komoly előrelépésre számíthatunk, valamint új memóriatípus is érkezik. Polaris 10 demó
Egy rövid VR demó és a VR-ban rejlő lehetőségek méltatása után – ami az est visszatérő motívuma, hisz minden vendég szinte ugyanolyan lelkesedéssel mantrázta, mennyire sok új lehetőséget kínál a VR – előkerült egy érdekes konfiguráció.
A lepel alatt egy Polaris 10 alapú PC foglalt helyet, amelyen a Hitman DX12-es kiadása futott. A bemutató alapján a játék akadozás nélkül futott 1440p-s felbontás mellett 60 FPS-sel. Egyéb adat most nem látott napvilágot, de hasonló bemutató tavaly december folyamán már volt. Akkoriban egy Polaris 11-es videokártyán futott a Star Wars Battlefront, méghozzá 1080p-s felbontás és 60 képkocka/másodperces sebesség mellett.
Az a konfiguráció 86 wattot fogyasztott a teszt során, ami impresszív érték, hisz egy másik, ugyanolyan alapokon nyugvó PC, amelyben GeForce GTX 950-es VGA lapult, 140 wattot kért enni.
A Mantle API indította el az igazi forradalmat a piacon
Richard Huddy végigveszi, mely hardverközeli API-k mikor mutatkoztak be, és kiemeli, hogy az alacsony overhead mellett üzemelő, alacsonyszintű hozzáférést kínáló megoldások igazi térhódítása a Mantle API-val kezdődött. Ezt követően 2014 harmadik negyedévében bemutatkozott az Apple Metal API, majd 2015 első negyedévében a DirectX 12 is. A Mantle API-tól egyenes út vezetett a Khronos Group nemrégiben, néhány hete bemutatott Vulkan API-jához, de a Mantle az egyre komolyabb szerephez jutó LiquidVR alapjaként is szolgált. Utóbbi az AMD VR irányú törekvéseiben kiemelten fontos szerepet tölt be. DX12 – a jelen és a jövő
DX12 játék egyelőre nincs sok, az Ashes of the Singularity mellett (ami még korai hozzáférésű) a Hitman képviselteti magát, valamint a 3DMark is kínál már DX12 jellegű tesztet, ami az API Overhead Feature Test nevet viseli (és igen, ott van a Gears of War is, ami egyelőre katasztrofálisan működik). A jövőben a tartalmak tárháza jelentősen kibővül, ugyanis érkezik a DX12-es Battle Zone, a Deus Ex: Mankind Divided, valamint az Oxide és a Frostbite3 motor is megkapja a DX12 támogatást, így sok új címre számíthatunk. A Vulkan API is kiveszi a részét a munkából
Ezen felül több Vulkan API köré épülő cím is megjelenik majd a jövőben. A Serious Engine-t már kigyúrták az új API-ra, és a díjnyertes The TALOS Principle Vulkanos bétája már el is érhető. Radeon Pro Duo
A show egyik fénypontja volt az AMD új, két Fiji GPU-val rendelkező videokártya szörnyetegének bemutatása. A 16 TFLOP/s-os maximális egyszeres pontosságú számítási teljesítménnyel rendelkező fenevad hibrid hűtést kapott, ami levegővel és folyadékkal hűti a két GPU-t. Arról nem esett szó, hogy a felhasznált GPU-k teljes értékű Fiji modellek-e, de nagyon úgy tűnik, hogy igen.
A fedélzeten 8 GB-nyi HBM1 VRAM dolgozik, videó kimenetből pedig négyet kapunk, három normál méretű DisplayPort 1.2-es kimenetet, és egy HDMI-t. A Radeon Pro Duo jelenleg a világ leggyorsabb videokártyája, és egyben a világ első olyan munkaállomásokba szánt megoldása, amely HBM memóriát alkalmaz. A két GPU összesen 2 x 4096 stream egységet, 2 x 256 textúrázót és 2 x 64 renderelő egységet tartalmazhat. A memória 2 x 4096-bites adatsínt használ, a chipek pedig 1 GHz-es effektív órajelen ketyegnek, vagyis egy GPU-ra 512 GB/s-os memória-sávszélesség jut. A grafikus processzorok maximális Boost órajele 1000 MHz lesz, TDP tekintetében pedig 350 wattra kell felkészülni. Egy-egy ilyen videokártya három darab nyolctűs PCIe tápkábel alkalmazását követeli meg.
Az újdonsággal az AMD nem a játékosokat, hanem a játszani is szerető VR tartalomkészítőket veszi célba, de játékosok is vásárolhatnak ilyen VGA-t: listaára 1499 dollár lesz, amikor az év második negyedévének elején megjelenik.
Fontos megemlíteni, hogy ez a termék lesz a Radeon VR Ready Creator program első képviselője. Az említett programban olyan VGA-k szerepelnek majd, amelyek nem csak VR fogyasztó platform részeként állnak helyt, de VR tartalomfejlesztésre is gond nélkül használhatóak.
VR irányú törekvések a LiquidVR segítségével
Ezzel együtt az AMD partnere, a Crytek is használni fogja a Radeon Pro Duót, egyebek mellett egyetemeken és különböző intézményekben történő oktatásra is. A felek együttes erővel népszerűsítik a VR fejlesztést, méghozzá olyan eszközökkel, mint az Oculus Rift vagy a HTC Vive. A sikeres működést a LiquidVR SDK segíti, amely számos VR fejlesztőeszközt tartalmaz, így lehetőséget nyújt a GPU gyorsított fejmozgás-követésre, de Multi-GPU támogatással is bír, így a renderelési teljesítmény több videokártya használatával növelhető.
A fejmozgással kapcsolatos adatok minimális késleltetéssel jutnak el a GPU-hoz, a VR tartalmak VR headsetre történő továbbításának és megjelenítésének folyamata pedig jelentősen egyszerűbbé válik majd. VR Ready Premium Program A VR Creator termékcsoport mellett a Radeon VR Ready Premium program is elindul, amelynek keretén belül matricát kapnak azokkal a videokártyákkal felszerelt konfigurációk, amelyek magas minőségű VR élményt nyújtanak. Ilyen lesz például a HP Envy Phoenix névre keresztelt asztali PC-je is.
Az új kezdeményezés jóvoltából a vásárlók könnyebben tájékozódhatnak a piacon, csak a VR Ready Premium jelölést kell keresniük, ha biztosra akarnak menni. A pecsétet a Radeon R9 290-es, Radeon R9 390-es, R9 Nano és R9 Fury sorozatú videokártyát tartalmazó rendszerek nyerhetik el. Gőzerővel fejlődik a VR ökoszisztéma
A VR az AMD szerint az elmúlt 20 év legnagyobb fordulópontját képviseli a piacon, hisz alaposan átalakít mindent. A VR a filmek mellett a játékpiacot, az orvoslást, az oktatást, a szórakoztatóipart és a tervezőipart is felforgatja, sőt, meglepő újításokat is hoz: például jönnek a VR kávézók, a 360 fokos videók és filmek, valamint elkezdődik a VR újságírás is. Utóbbihoz óriási teljesítményre lesz szükség ahhoz, hogy egy-egy híranyag vagy beszámoló viszonylag hamar, jó minőségben elkészülhessen, hisz itt naprakésznek kell lenni, amibe nem fér bele hetekig tartó utómunka, mint egy dokumentumfilmnél, vagy egyéb tartalomnál.
Jelenleg VR Ready rendszerrel csak a globális lakosság kevesebb, mint 1%-a rendelkezik, de a Jon Peddig Research szerint ennek a piacnak meghatározó szereplője az AMD, hisz a VR rendszerek szegmensének 83%-át uralja. Sulon Q – Egy rendhagyó VR sisak
A show alkalmával a Sulon Q headsetje is feltűnt, amelyről korábban már írtunk. A Carrizo alapú termékkel kapcsolatban egyéb részletek nem igazán derültek ki, de az megcsodálható volt, milyen remek minőségben, mennyire élethűen keveri a valóságot a virtuális valósággal.
A Windows 10 operációs rendszert tartalmazó headset vezeték nélküli felhasználóélményt kínál, és komoly lehetőségeket tartogat azáltal, hogy a VR tartalmat generáló PC a headsetbe építve foglal helyet. Arra persze kíváncsiak lennénk, mennyire nehéz az újdonság, illetve egyetlen teljes akkumulátortöltés hatására pontosan mennyi üzemidőt kínál, hisz ezek a szempontok ebben a kategóriában nagyon fontosak – gyakorlatilag tőlük függ a siker.
A show végén Raja Koduri megkérte a tavaly év végén létrehozott Radeon Technologies Group képviselőit, fáradjanak fel a színpadra, mutassák meg magukat a nagyközönségnek. Ez a csapat 2015 végén alakult, amikor egy átfogó struktúra-átalakítás következtében Raja Koduri felügyelete alá került a teljes Radeon üzletág.
A csapat első komoly munkája a Catalyst helyére érkező Radeon Software Crimson Edition driver elkészítése volt, amelyet az AMD nem driverként, hanem mini operációs rendszerként mutatott be. A csapat hardver és szoftver fronton egyaránt szenvedélyes, elkötelezett munkát végez a játékfejlesztők, a grafikus fejlesztők és a VR fejlesztők hatékony támogatásának érdekében, és kikapcsolódásképpen ők maguk is örömmel játszanak.
Kíváncsian várjuk, az elkövetkező hetek, hónapok és évek során milyen újdonságokat rántanak elő tarsolyukból. Ismétlés mindenkinek, aki nem akart éjszakázni A showról készült felvétel ismétlése természetesen megtekinthető, méghozzá itt, vagy az alábbi ablakban.
A show összességében nem volt rossz, de ennél talán egy picivel többre számíthattak mindazok, akik éjszakáztak – több technikai részlettel és kevesebb "önreklámmal" még élvezetesebb lehetett volna a bemutató.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

95. vorosokt
2016.03.15. 12:05
erősnek néz ki a kártya, de az hogy az AMD nem tud olyan erős procit csinálni ami ki is tudja használni, ezért egy kéket tesznek bele azt kiabálja hogy az AMD-nek nem nagyon kéne tovább erőltetni a központi egység gyártását, csináljanak csak videokártyát, lehet nem lenne annyira veszteséges
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
94. Meteoreso
2016.03.15. 12:22
Ez egy tartalmas cikk volt köszönjük !
Én végignéztem a közvetítést, sok teátrális eleme volt neki.
A SUlon egy érdekes fejlesztés a kispénzűeknek lehet bejövős lesz hogy benne van a VR szemüvegben a PC , ki tudja.
Az hogy NINCS KÁBEL egy hatalmas előrelépés headset ügyben.
Az AR-es babos videó az szenzációs !
A DUÓ teljesítményéről (fú de fura hogy már nem x2) itt egy grafikon:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
93. Terror
2016.03.15. 12:25
2,5x performance/watt. Aha. Igen. Persze. Hogyne. Természetesen. Magától értetődő. Hogy is lehetne ez másként.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
92. BReal Terro...
2016.03.15. 12:44
Sajt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. gtas
2016.03.15. 12:56
Csak szerintem néz ki lisa mama úgy, mint valami leszbikus? Az meg elég ciki, hogy a saját cpu-juk helyett egy Intelessel demózták a kártyájukat..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. csab959 Meteo...
2016.03.15. 13:17
Arra leszek kíváncsi hogy játékokban mennyire fog skálázódni a két GPU.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. gabi123
2016.03.15. 13:18
Nagyon korrekt cikk az eseményről, ráadásul ünnepnapon, köszönjük!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. TheRealTsL
2016.03.15. 13:28
Nem néztem az eseményt, azért kérdezem, hogy a 350Watt, az dián szerepelt, vagy esetleg elhangzott szóban? Mert ahhoz nem kell 3 darab 8pines csatlakozó...

(szerk: sajtónak előzetesen kiküldött táblázatban szerepel, ettől még a kérdés áll, hogy ahhoz miért kell 525W-nyi tápellátás)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. Kobest
2016.03.15. 13:37
Erdekes hirek az tuti, kivancsi vagyok a Polaris GPUkra majd a nyar folyaman.

Viszont, ha jol tudom, akkor a Talos Principle csak valamilyen Vulkan wrappert hasznal, nem pedig teljes Vulkan APIt, es igy meg nem jut elonyhoz a DX11es valtozattal szemben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. Riddick77
2016.03.15. 13:55
A Polaris GPU-kat kíváncsian várom! Remélem ,nagyon rendben lesz a fogyasztás/teljesítmény/ ár mutatójuk! Ezektől, a 350W-ot kajáló kártyáktól, nem esek hanyatt.
Külföldi hírekben pletyka szinten már szerepeltek az FX CPU-k, 95W és 8 mag 16 szálon Broadwell közeli teljesítmény ,de majd csak a teszteknek szabad hinni.
Az AMD-s ügyvezető hölgy öltözködése valóban hagy némi kritikára okot,hacsak nem nagyon baráti hangulatú volt a bemutató. Valaki írta,hogy ciki ,hogy csak Intel CPU-k tudják kihajtani a VGA-kat,nos nem hiszem ,hogy jó lenne ha csak Intel CPU-k lennének kaphatók ,már így is röhejesen magasak az árak,a magyar fizetésekhez képest. Nem rémlik,hogy az Iponon olvastam,de tavaly 25% körül esett vissza az informatikai értékesítés a régióban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. Zotya21
2016.03.15. 14:19
ezek a duo teljesítmények annyira viccesek már

most hogy az nvidia nem csinál dupla gpu-s kártyákat most erre mennek rá az amd nél mert jó hogy gyorsabb kettő mint egy

ennyi erővel az nvidia is csinálhatna 980ti x2 őt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. Sightseer Zotya...
2016.03.15. 14:44
Tehát ha az NV nem csinál 2 GPU-s kártyát, akkor az AMD-nek se szabad?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. Zotya21 Sight...
2016.03.15. 15:01
de szabad csak így nincs értelme összevetni a kettőt
nem azért mert nvidiát veszek mindig hanem mert 1 gpu az nemigen lesz annyi mint kettő
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.15. 15:15
Pontosan ez a gond az amd-vel mint ahogy az egyik user is írta a másik topicban. Ilyen faszságokat gyártanak amiket jó ha a fanok 1%-a megvesz ahelyett, hogy leraknának az asztalra egy középkategóriás és JÓ kártyát amire a felhasználók 80-90%-ának szüksége lenne. És még talán új fanokat is szerezhetnének ha tényleg ütős lenne.. fuck logic i guess.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. CyberPunk6... TheRe...
2016.03.15. 15:23
A 350 watt az a tdp, ami arra jó, hogy a hűtést tervezzék, ami egy relatíve nagy időállandójú dolog.

Rövid időre fogyaszthat többet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Zedas gtas
2016.03.15. 15:28
Teljesen igaz, viszont amíg nem - vagy alig - tudnak gyártókapacitást szerezni, addig csak a csúcsszegmenset célozhatják (kevés kártya, magas nyereség). Ha majd belelendül a TSMC, akkor lesz rá esély, hogy kapjunk valami számunkra is használhatót.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. BReal
2016.03.15. 15:37
"nem azért mert nvidiát veszek mindig"
Innentől kezdve nincs miről beszélni. Ahogy írták, ha akarna az NV, nyugodtan csinálhatna egyet a Pascal előtt, hisz lehetett tudni, hogy jön a dupla AMD idővel.

gtas: Tehát akkor ezt ugyanígy leírtad a Titanoknál is? Mert ugye azok se a jól belőtt árukról voltak híresek. (Arról nem beszélve, hogy a zöldek részéről ott ment a farokméregetés, hogy így meg úgy veri az AMD kártyákat, hát most ez ezen az oldalon van, úgyse sok ember vesz ilyet).

A beszámolót pedig köszönjük így ünnepnapon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. zseko
2016.03.15. 15:47
Asztán AM4 alaplap, AM4 procival mikor lesz végre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Terror zseko
2016.03.15. 15:58
Decemberben, vagy jövőre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. xcomman gtas
2016.03.15. 16:04
390/390x nem jó középkategóriának? Csak azért kérdezem, mert amikor én vettem ezt a két kártyákt már kint volt a fury és valóban nem sok dolog szólt mellette. A majd megjelenő 2 magos mellett sem tenném le a voksom... Viszont a 390-ben nem csalódtam, mert lehet nem veri a 980ti-t, ha csak egyet nézünk, viszont minden másban jobb mint a 970 és nem drágább. A 980 meg nem sokkal jobb, dx12 alatt meg nem is lesz. Ettől még igazat adok abban, hogy jó lenne valami újdonság a 100-150k huf kategóriában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. zseko Terro...
2016.03.15. 16:09
Még jó hogy idén március volt sokáig jelölve startnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. BReal xcomm...
2016.03.15. 16:20
Azért nem jó a 390, mert bugosak a driverek. Bár az akkor az új kártyáknál is az lesz, ugye! Emellett sokat fogyaszt. Kihagytam még valamit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. 5hR3kY BReal
2016.03.15. 16:30
Ja, azt hogy Intel procival demóztak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. tibaimp
2016.03.15. 16:45
Akkor ha jól értem a Polaris-ban, ami most fog megjelenni kb. nyáron, csak hbm1 ram lesz, ez így fura, mert akkor az nv megint beelőz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. gabi123 Terro...
2016.03.15. 16:49
Zen jön akkor, nem az AM4. AM4 Bristol Ridge APU-kkal debütál (Excavator), elvileg 1-2 hónapon belül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. BReal tibai...
2016.03.15. 16:59
Konkrét információk voltak a Polarisról? Mármint, hogy melyik árszegmensben lesznek elérhetők. Ugyanis az NV-s információkból kiderül, hogy a 350-550 dolláros árak közé (átfordítva: 970 és 980) belőtt GP104-en sem lesz HBM memória.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Zotya21 BReal
2016.03.15. 17:08
mert talán nem olyan nagy dolog az a hbm memória ?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. BReal Zotya...
2016.03.15. 17:17
Akkor az NV mégis miért azt fogja használni a legdrágább kártyáin?

Mindkét gyártó áttér az új csíkszélességre, semmit nem tudni, hogy hogy fognak teljesíteni. A Polarisos részt átfutva én nem láttam, hogy abban HBM1 memória lenne, lehet abban is olyan GDDR5X lesz, mint az NV GP104 modelljeiben. Ha pedig véletlen HBM1 lesz, látatlanban hogy lehet tudni, hogy az NV megint beelőz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. xcomman BReal
2016.03.15. 17:24
Kb annyira bugosak mint az nvidia driverek... Amikor 780 Sli-m volt ugyanúgy voltak bugok mint CF-nél. Ott is néha ki kellett kapcsolni az sli profilt a következő driverig. Általában megjelenéskor veszem meg a játékokat és nem igazán jutt eszembe olyan eset, hogy valami katasztrófális bug miatt ne tudtam volna játszani. A nagyon nagy bug az volt, hogy 60 fps heylett 52vel ment a játék amit a köv. driverrel megoldtak. Nem kardoskodom az amd mellett, de ez a driverezés lejárt lemez és egyre jobban az lesz. Való igaz volt egy olyan időszak, hogy 2-3 hónapig nem jött driver, sőt majdnem fél évig. Szerencsére akkor még pont a 780-as setupom volt D Most viszont havonta 1-2 amd driver mindig kijön és általában megoldják a problémákat.

Fogyasztani fogyaszt, ezt aláírom. Van akit érdekel van, akit nem. Engem a havi plusz 1000 forint ami különbség kb lehet (nem játszom sokat) , annyira nem ver a földhöz. Aki 8 órában tolja már lehet jobban megérzi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. BReal xcomm...
2016.03.15. 17:27
Nekem nem kell magyarázkodnod, én boldog AMD tulaj vagyok (ahogy előtte boldog NV tulaj voltam).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. xcomman BReal
2016.03.15. 18:57
Nem akarlak meggyőzni, ha szarok lennének a kártyák akkor 980ti-t vettem volna 260ért és nem ezt a kettőt... Vagy simán lecserélhettem volna őket azóta, mert nem kellene különösebben sokat ráfizetnem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. SzAdamAndy xcomm...
2016.03.15. 18:58
Évi 1000 forint inkább mint havi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. sutyko_hop... xcomm...
2016.03.15. 20:12
Nem az 1000 forint a gond fogd mar fel.
Ami tobbet zabal az jobban melegszik (ugye a felvett wattbol nem matek lesz hanem "radiator" az nagyobb hutest igenyel amitol bombol a gep, vagy veszel hypermega ufo hutot egy vagyonert.
Raadasul nem mindegy, hogy 5-600-as vagy 900-as tapot veszel.

#32 ez neked is szol ha mar keptelen vagy vegiggondolni onalloan..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. pdx06
2016.03.15. 20:21
Mennyi ostobaságot hordtok itt össze. Ezt a többet zabál dolgot folyton olyanoktól hallom akiknek csurig 100-as villanykörte van a lakásában 14W-os LED izzó helyett, a melegedés dologról annyit hogy csak gyári hűtővel melegedik jobban minden tuningolható processzor, és azoknak van hangjuk is, a nagyobb méretű hűtőknek szinte semmi hangja nincs. Amit a cpu-hoz kap az ember az csak az alap hogy ne égjen le mindkét gyártónál. Arról nem is beszélve hogy az AMD-nek nem szabad 70 foknál melegebbnek lennie, nálam 50 fok az átlag játéknál amit egyáltalán nem sokallok. Táp tekintetében meg érdekesmódon mindig az intel tulajoknál látok 1500W tápokat, ha van SLI, ha nincs csakhogy ugye az is legyen már a legdrágább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. CyberPunk6... pdx06
2016.03.15. 21:17
A melegedéssel nem az a baj, hogy túlmelegszik, nyilván a hűtő megfelelő méretezése elvárt és alap dolog, főleg mivel videokártya esetében ráadásul az adott példányhoz feltétlenül készen kapod és cseréje garanciavesztéssel jár.

Ellenben befűti a szobát, ha pedig egy hűtővel halk egyébként is, akkor a kisebb fogyasztású eszközzel még halkabb lesz. A csendből sosem elég.


Globális méretekben pedig ez a törekvés is rengeteg energiát takarít meg, még ha százalékos formában ez nem is kevés, ez a hozzáállás és életszemlélet nem baj ha terjed. Mert ameddig vannak ilyen vásárlók, addig a cégek fejlesztenek ilyen irányban gőzerővel. Ráadásul a fogyasztás csökkentése a mobil és asztali területek folyamatos közeledését hozza magával ami szintén üdvözlendő dolog.

Nézz messzebb az orrodnál és rájössz.


A tápok esetében egyébként meg mindegy mekkora, csak legyen jó a hatásfoka és ne legyen alulméretezve, de azért megengedem neked a feltételezést még mellé, hogy az 1500 az egy költői túlzás, de egyébként tényleg sokan lőnek fölé, de ez még nem feltétlenül pazarlás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. ChoSimba pdx06
2016.03.15. 22:15
A 100-as villanykörtével nincs semmi baj, hideg van kint, inkább szerencse hogy fűti a lakást. Lehet hogy a gáz olcsóbb, de legalább nem elpazarolt energia.
Nyáron meg sokáig van világos
És jóval olcsóbb is.

A hőt meg nem a hűtő termeli, hanem a proci, tehát mindegy milyen hűtő van rajta, a hőmennyiség ugyanaz.
Csak a hőfok lesz más.

Illetve halkan megjegyezném azért, hogy ez sem teljesen igaz, mert magasabb hőmérsékleten elvileg nagyobb a szivárgási áram, ezért ténylegesen több hő keletkezik.
Ez kb. 10% Intel prociknál 40 és 80 fok viszonylatában. AMD-nél régen jóval több volt (25%), most nem tudom mennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Rimagras
2016.03.15. 22:37
A szokásos.

Innnovációóó és fejlesztééés és maaaajd kihasználják valamikoooor és akkkkor jó lesz de nagyooon.

És és és és lesz úúúj kártya iiis! Leszámbizony! És vééeer! Csináltunk róla prerender videóóóót hogy milyen fasza leeeesz!

Maaaajd!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. 5hR3kY Rimag...
2016.03.15. 23:03
Mi ez a sok betűismétlés? Ráfeküdtél a szexbábuval a billentyűzetre?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Rimagras gtas
2016.03.15. 23:36
Lisa mama kifejezetten szexbábú kinézetű - már tudom miért gondolják egyesek hogy a másik oldalnak is van ilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Rimagras zseko
2016.03.15. 23:41
Felesleges róla fantáziálni. Egy éve mondták, hogy az akkori intelek ellen jön. Azóta eltelt 1 év, az Intel kihozott többek között egy teljesen új termékvonalat. Erre a Zen késik még minimum fél évet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Smooth44
2016.03.16. 08:48
Basszus. Nézem az elején a képet, ázsiai fazon megnyitja az okosságot. Tekerek tovább, újabb kép, doktorúrral értekeznek, izgi, lapoznék. DAFUQ??!!
Faszikámon magassarkú??
Csinos asszon'ság.


Anyway, ez azért igen kecsegtető számomra
"Az a konfiguráció 86 wattot fogyasztott a teszt során, ami impresszív érték, hisz egy másik, ugyanolyan alapokon nyugvó PC, amelyben GeForce GTX 950-es VGA lapult, 140 wattot kért enni."
Csak így legyen a valóságban is.
750 és 970-esek teljesítmény/fogyasztás aránya alapján jobbat reméltem a 950estől.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. ChoSimba Smoot...
2016.03.16. 09:37
Na pont ez az.
Haswell-lel tesztelték, az idle-ben is megeszik 50W-ot (rendszer szinten).
Ezek szerint a GPU 36W alatt eszik, a 950 meg 100 körül ?
Miközben a 950 olyan beállítások (1080/med) mellett 90fps körül megy és akkor eszik 100W körül ?
Ez erősen bullshit szagú.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. xcomman sutyk...
2016.03.16. 10:35
Nem hangosabbak mint amennyire a korábbi 780 classified kártyáim voltak. Fogyasztani fogyasztanak és melegednek is, ez alap, ha az ember cf rendszert épít. Önmagában egy kártya nem a világvége hőmérsékletben. Mellesleg a két darabb 780-as kártyám 880w-ot zabált, a mostani konfig a két radeonnal meg 700w. Igaz, azok gyárilag 30%al voltak túlhajtva.. Lian li házat sem viccből vettem és a kilós tápot sem. Egy kártyával nem kellett volna ennyire túlextrázni a gépet, de sztem nem sok olyan bolond van mint én...

Ettől még igazat adok neked is meg Cyberpunk-nak is, de nekem a teljesítmény volt a szempont az árat is figyelembe véve. Arra a napi 2 óra játékra jó ez így. Más embernek más szempontok alapján döntenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. actival
2016.03.16. 10:36
Egy éve tudjuk, hogy a ZEN majd 2016 év végén érkezik. Nem mondta senki, hogy késik. A mérnöki példányok már szépen futnak, és tesztelik őket.
Nem lesz az Nvidia és az AMD kártyáin sem HBM1 ram. Mind a két gyártó GDDR5 és GDDR5X memókkal szerelt kártyákkal jön. Nem tudjuk mi lehet a dolgok mögött de a csúcs kártyák úgy néz ki csak jövő év elején jönnek mind a két oldalon. Talán gondok vannak a HBM2 ramokkal vagy nem tudják összerakni a VGA chippet az interpozert és a HBM2 ramokat. Nagy a titkolózás.Még pár hónap és jönnek az első Pascal és Polaris kártyák. Akkor minden kiderül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Terror activ...
2016.03.16. 10:56
Vagy egyszerűen csak rohadt drága, alig gyorsít valamit, úgyhogy maradnak az olcsó és éppen elég GDDR5-nél, amit esetleg megfejelnek egy X-szel, ha borul a bili.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Resike pdx06
2016.03.16. 15:09
Kb 4 éve nem lehet már wolfram szálas 100 wattos izzót venni az egész EU területén. De gondolom azóta nem voltál még egy boltban sem.

Az hogy a te processzorod 50 fokos annak semmi kibaszott köze nincsen a hőleadáshoz. De ennyi erővel azt is mondhattad volna, hogy az Aldi olcsó, kb ugyanannyi köze van a témához.

Az meg hogy egy 1500 wattos táp mindig 1500 watton meg megint egy téveszme. Azért vesznek az emberek nagy teljesítményű tápokat mert csak azoknak van nem normális hatásfoka, ami az energia 20%-ból nem csak forró levegőt csinál. 800-1000 watt alatt nem is fogsz normális (platinum/titanium) tápot kapni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Kikikirly1... Riddi...
2016.03.17. 10:04
Előző szériában is volt mindkét oldalon Dupla Videó kártya.

Ez a videókártya azért van hogy legyen egy olyan VR Ready videó kártya ami alkalmas VR tartalmak készítésére,vagyis munka eszköz.A másik hogy VR-ban előny ha 2GPU rendelkezel nem csak 1-el.
Jó kártya csak későn érkezett nemsoká jönnek a polaris kártyák,a cikk alapján még HBM1 el.
Szóval hétköznapi fogyasztóként nem sok értelme van egy kisebb vagyont beleölni.
Veszek 2db R9 380/X -et és van egy király VR ready gépet megfizethető áron.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. lillehamme... Resik...
2016.03.17. 10:24
Azért örülnék, ha ezt egy két cikkel alá tudnád támasztani:

"800-1000 watt alatt nem is fogsz normális (platinum/titanium) tápot kapni."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Kikikirly1... sutyk...
2016.03.17. 10:31
290X em van és egész nap csendben teszi a dolgát.Feltételezem még nem volt birtokodban ilyen kártya.Amivel nincs is semmi gond.

Én megértem hogy sokatoknak problémája van a Hawaii GPU-k fogyasztásával.De ennek nagy része túlzás.

Erősebb mint egy 780 és egy árkategóriában játszottak megjelenéskor,sőt a 290 egyel lejjebbi kategóriában volt és felvette a versenyt a 780-al nem egy játékban le is győzte.Oké ott volt a 780TI amit volt bőr a pofáján az NV-nek csak 3gb memóriával kiadni, kúrva drága volt cserébe nem sokkal gyorsabb 290X-nél.És akkor ott van még a DX12 kezelése ami az NV kártyáknak nem erőssége,aki akkor vett 290/X kártyát, annak most sincsen félnivalója.Visszatérve a melegedéshez:jobb kártya a 290/X mint a NV 700-a szériája de mégis jobban vették az NV kártyákat hiszen a Radeonokat mindenki kazánnak,hajszárítónak titulálta, igazából egy normális hűtésű példánnyal semmi probléma nincs.De az is hozzájárult ennek az elterjedéséhez hogy a kedves gyártók rátették ugyanazokat a hűtéseket a Radeon kártyákra mint a kevesebbet fogyasztó NV társaikra.(kivétel Sapphire)Nekem ASUS DC2 -es kártyám van és volt előtte Asus DC2 GTX 780,ugyanaz a hűtés van a radeonon mint a 40W-al kevesebbet fogyasztó Nvidián. Sokat javított volna a Radeonok megítélésén ha tisztességes hűtőt pakolnak rá a gyártók,de így is vannak normális példányok.Igaz tuningolni keveset lehet.Én megítélésem szerint így is jobb széria lett.Mindig mindenki jön a Maxvellek alacsony fogyasztásával meg hogy milyen csendes és a többi de ha valaki meg merészeli említeni a hátrányait,azonnal átvágjátok a torkát,tisztelet a kivételnek. De a radeonokat bármikor lehet szapulni meg kazánozni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Kikikirly1... Cyber...
2016.03.17. 10:45
És annak szerinted mégis milyen hatása van a környzetre ha valaki késlelteti az újításokra.Az új Apiknak az a másik előnye hogy azonos teljesítményen kevesebbet fogyasztanak a hardverek(DX11 hez képest).Mondhatnám hogy te is nézz az orrodnál messzebb de inkább nem mondom.Nem vagyok olyan goromba alak mint TE! X D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Kikikirly1...
2016.03.17. 11:05
460W Platina táp:
https://ipon.hu/webshop/product/seasonic_platinum_series_460/297809
Platina hatásfokú tápegység 520W:
http://www.arukereso.hu/tapegyseg-c3158/seasonic/p-520-platinum-p137415798/
620W Gold hatásfok:
http://www.arukereso.hu/tapegyseg-c3158/seasonic/x650-ss-650km3-p40543342/

Any question?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. BReal Kikik...
2016.03.17. 12:02
Pontosan ez a lényeg. Mármint az utolsó mondatok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Terror
2016.03.17. 12:12
Szerintem ő arra gondolt, hogy a tápok jellemzően a legjobb hatásfokkal félteljesítményen mennek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Resike Kikik...
2016.03.17. 14:27
Túl kicsik, hiába platina/gold ha egyből visszaesik egy szintet amint elindítasz egy játékot.

Egy átlagos rendszer 300-400 watt körül eszik dedikált videó kártyával amint elindítasz egy játékot. Átlagoljuk 350-re és egyből minimum a 700-as táp lenne az ideális ha nem akarod túlhajtani, és hogy azon a szinten menjen amiért fizettél.

És mindezt úgy mondom, hogy az elmúlt 5 évben én 2 budget bronz tápot égettem szét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. david99999... Resik...
2016.03.17. 21:34
Érdekes, hogy főleg itt, de az elektronika más területein is megfigyelhető ez az eszeveszett túlméretezés. Teljességgel fölösleges. Ha az alkatrészek minőségét megfelelőnek tekintem akkor a 450W-os 80% hatásfokú meg a 450W-os 10%os hatásfokú tép is tökéletesen megfelel egy 350 géphez. (Természetesen a példámban sem a környezettudatosság nem a gazdaságosság nem szempont) Egyik sem lesz túl hajtva. Más kérdéskör, hogy a hálózatból mennyi energiát vesz fel a kimenő teljesítmény előállításához. Ha bírja a meleget tök mindegy. A túlterhelésvédelemről már szót sem ejtek, ami ugye minden kapcsolóüzemű tápegységben ott figyel. De persze mint mindenki te is arra költöd a pénzed amire szeretnéd, de a hatásfok fogalmával azért nem árt tisztában lenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Terror david...
2016.03.17. 21:52
Ha egy 350 wattot fogyasztó gépet egy 10%-os hatásfokú tápra kapcsolsz rá, akkor az kiveri a biztosítékot, mint a szart.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. ChoSimba Terro...
2016.03.17. 22:14
Kár hogy az életben nem tudjuk tesztelni, mert nincs ilyen táp
De a túlterhelésvédelmet tudjuk, csak kell szerezni egy Vargánét

Jó hatásfokú táp azért kell, mert a táp kevésbé melegszik, kevésbé zajos és kisebb a hőterhelés.
De az árát nem feltétlenül a villanyszámlán fogja behozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Resike david...
2016.03.18. 02:08
Szóval a túlméretezés az probléma, de a 80%-os energiapazarlás az nem?

Évi 60 dollárral fogyaszt többet egy szar 60%-os táp egy platinummal szemben:
http://www.corsair.com/en-us/blog/2012/august/80-plus-platinum-what-does-it-mean-and-what-is-the-benefit-to-me

A másik kérés meg az élettartam. A táp sem a hőt sem a port nem szereti. Egy fos táp meg mindkettőt termeli/keveri, ezen már csak dobnak egyet az alsó tápos rendszerek amik nagyon szeretik beszívni a port a földről.
Ha meg szétszeded esetleg kitisztítani akkor meg bukod a garanciát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. david99999... Terro...
2016.03.18. 07:53
Természetesen! Ez csak egy sarkított példa volt. Az én agyamban lévő biztosítékot is leverné egy tép ami 3500W-ot vesz fel 350W kimenő előállításához.

Resike: A túlméretezés kisebb gond mint az energiapazarlás, de te azt állítottad hogyha nem méretezel túl 100%-kal akkor "kuka" a táp: "Átlagoljuk 350-re és egyből minimum a 700-as táp lenne az ideális" Ha 350W-ot maximális fogyasztású konfigra ráhagyok még 100W-ot az 28,5%-os túlméretezés, bőven elegendő, nincs szükség MINIMUM 100%-os túlméretezésre.

A történet másik része hogy a tápegységben található alkatrészek minimum 75 fok hőmérséklet tűrésűek, sajnos nem az alkatrészeken múlik a táp tartóssága, inkább kapcsolástechnika, ami gyakran szándékosan nem kiváló. Persze most rettenetesen nagy általánosságban beszéltem, tervezést és összeszerelést tekintve óriási szórás van táp és táp között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. ChoSimba david...
2016.03.18. 08:29
A probléma inkább ott van, hogy egy 92 és egy 84%-os táp közül az egyik 300W-nál 24W-ot, a másik meg 48W-ot disszipál.
Előbbi még lehet hogy megoldható akkor is, ha totál poros, utóbbi viszont simán túlmelexik.
Az más kérdés, hogy előbbi 40e, utóbbi meg 5-15e, ennyiért inkább kitakarítom a tápot időnként
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. david99999... ChoSi...
2016.03.18. 09:21
Ez igaz, de kisebb teljesítményen is kapni ilyen tápokat Én is inkább takarítok, de azzal sincs semmi baj ha valaki kiad ennyi pénzt egy tápért, ki ki a pénztárcájához és igényeihez mérten válasszon. De ekkora túlméretezést nem indokol semmi. Ettől függetlenül egészségére bárkinek aki mégis így tesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. ChoSimba david...
2016.03.18. 09:45
Azt nem mondtam, hogy nem kapni
A túlméretezésnek ott van jelentősége, hogy félteljesítményen a legmagasabb a hatásfok.
Ha számít valakinek az az 3-5%, akkor hajrá.
Nekem nem éri meg túlméretezni, mert szinte alig jár "maxon" a gép, nem nyerek vele semmit.
De ameddig nem volt család és napi 25 órát gépeztem, addig jól jött volna, de akkor meg pénzem nem volt rá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Resike david...
2016.03.19. 01:12
Én az optimális értékekkel számoltam, de 50%-os terhelés felett/alatt minden 10%-on buksz ~1-2% hatásfokot, annak viszonyában hogy milyen minősítésű a táp.

Az meg más kérdés hogyha megveszel egy jó minősítésű de kicsi tápot és 70-80%-os terhelésen rohasztod akkor mi értelme volt megvenni, így a minősítésének a hatásfoka 1-2 szintet is visszaeshet. Vagyis vehettél volna egy nagyobb teljesítményű, gyengébb minősítésűt olcsóbban és ugyanott vagy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Szefmester
2016.03.19. 09:36
Én is túlméretezem a tápom, de nem azért mert erekcióm lesz a nagy számoktól, hanem mert számolok a táp öregedésével járó gyengüléssel. Egy 650W-os Gold minősítésű tápom van, miközben egy átlag 500-as is elég lenne a géphez, de hamarabb jutnék el ahhoz hogy tápot kelljen cserélnem.

Én így gondolkodom, lehet fura, de ha veszek valamit azt hosszabb távra veszem, még ha emiatt kicsit többe is kerülnek az alkatrészek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. ThePoweR Szefm...
2016.03.19. 13:50
10 évig bármelyik kibírja. Persze attól is függ menyit megy a gép egy nap, de 10 év után egy új gépbe már amúgysem merném belerakni. Szóval tök felesleges emiatt nagyobb tápot venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Resike ThePo...
2016.03.19. 16:14
Én sikeresen leégettem a 3 év garanciás bronzaimat 4 év alatt.

12/7 megy a gépem kb. azóta egy platinum-om van ~2 éve, ami majdnem fele akkora hőmérsékleten dolgozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.20. 19:43
Tényleg nem fogok kapni 800 watt alatt platinum tápot?

LoL: http://www.seasonicusa.com/Platinum_Series_FL2.htm

Ja és akkor egy kis magyarázat, mert látom, hogy sokan értetek hozzá
Alacsonyabb teljesítményen jóval többet buksz a táp hatásfokán, mint magasan.
Ha van egy 400wattos tápod és cask 10%-ra terheled, ott kb 80% körüli hatásfokot fogsz kapni, míg 80%-nál ez már 90% felett van. De nem kell nekem hinni itt egy teszt inkább


Ja amúgy az izzókhoz is értek Tessék itt egy wolfram szálas
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. csabi02 kray
2016.03.20. 20:40
Igazad van,de annyit hozzá tennék,hogy egy naponta 12órát,80-90%-on járatott táp,sokkal hamarabb fog megdögleni,mint egy nagyobb teljesítményű, ami csak 40-50% terhelést kap.

Itt mindenki maga dönti el,hogy mi a fontos,azaz vagy menőzök a 90%-os hatásfokra és közben ólmot olvasztok rajta,vagy örülök, mert szoba hőmérsékletű marad 10órányi játék után is a táp.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.20. 20:53
Seasonicra pl. 5-7 év garanciát adnak. Nekem bőven elég ha annyit kibír
De egyébként van nekem 6 éves tápom is ami 90% körül megy már jó ideje és még bírja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ChoSimba kray
2016.03.20. 20:56
Ez így van, de 10%-os terhelés/80%hatásfok esetén a veszteség(hő) jóval kevesebb, kb. 10W, míg 80%-os terhelés/90%hatásfoknál már 35W. Ebből látható, hogy sokkal inkább a terhelt állapot hatásfoka számít és ott bukod a villanyszámlát, nem alacsony terhelésnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.20. 20:58
Hatásfokról beszéltünk. Akkor pedig az alacsony fogyasztásnál szarabb a hatásfok. Mellesleg ha túl lövöd a tápot és mondjuk betol egy 1500-asat egy 2-300wattot fogyasztó géphez, akkor ugyanúgy szívod a hatásfokot, sőt jobban, mintha csak egy 4-500-as tápot használnál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. ChoSimba kray
2016.03.20. 22:32
Azt írtad, "alacsonyabb teljesítményen jóval többet buksz a táp hatásfokán, mint magasan.".
Százalékra igen, de W-ra nem.
Annyival nem rosszabb a hatásfok, mint amennyivel kevesebbet fogyasztunk.
Azért a 75%-ot még a Vargáné is eléri 10%-os terhelés mellett.

2-300W-os fogyasztásra az 1500W pedig nem overkill, hanem nettó baromság és pénzkidobás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Resike kray
2016.03.21. 02:40
És mit kötsz egy 400 W-os tápra? Egy fél piros kártyát?

Ha meg annyira értenél az izzókhoz, akkor azt is tudnád hogy ezzel csirkéket keltetnek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.21. 07:57
Te mondtad, hogy már nem lehet kapni wolfram sálas izzókat. Szerintem meg igen. Sőt szinte biztos vagyok benne, hogy van aki megveszi ezt a lakásába.

Amúgy egy 420wattos táp elbír mondjuk egy intel i7 4770-t meg egy r9 290-et Igaz, hogy meg van terhelve nagyjából 80% környékén, de bőven elég neki (mikor fogyasztásmérővel mértem, akkor konnektorból olyan 380-at vett fel a gép benchmarkok alatt. Játék alatt még ennyi se volt)

ChoSimba
Attól, hogy nyilvánvalóan minél több wattot fogyasztasz annál nagyobb lesz a 10% attól még ha kis fogyasztás mellett az a szerencsétlen 30%-ot elfűt akkor azt elfűtötte. Mellesleg mondjuk netezés mellett a gépek nagyja ma már nem igazán fogyaszt többet 100 wattnál. Szóval az idő nagyrészében sokkal rosszabb hatásfokkal működik. Legalábbis én többet netezek, mint játszok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ChoSimba kray
2016.03.21. 10:19
Egy FSP táp még 10%-os terhelés esetén is 90% felett van. Tulajdonképpen miről is beszélünk ? Arról a 8-10W-ról ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.21. 10:28
Ez ugyan a 650Wattos változat, de azért hamarabb hiszek egy teszt oldalnak, mint a sajátnak

http://media.bestofmicro.com/E/V/464503/gallery/FSP-Aurum-Powereff_w_600.png

Persze ettől még bőven jó, de látszik, hogy alacsonyabb terhelés mellett rosszabb a hatásfok és nem fordítva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ChoSimba kray
2016.03.21. 12:43
Remek ábra, ezen is láthatod, hogy 85W-os terhelésnél 90% felett van a hatásfok, ennél kevesebbet meg nem nagyon fogyaszt netezés közben sem egy mai gép.
Na jó, talán egy skylake dvga nékül
De még 25W terhelés mellett is csak kb. 8W veszteséged lesz a 2-3W helyett.
Ha ez tényleg számít valakinek, akkor nézzen szét a házban, mert ennél lényegesen többet lehet máshol spórolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.21. 14:41
Mondom én továbbra sem arról beszélek, hogy 5-10Wattal többet fogyaszt alacsony terhelés mellett, hanem azt, hogy aki azért érvel a nagy táp mellett mert 50%-os terhelés mellett ideális a táp hatásfoka, az téved, mert 10-20%-nál rosszabb hatásfokkal működik, mint 80-90%-os terhelésnél.
És most nem a számokat kell összehasonlítani, hog yigen de 20%-os terhelésnél csak 5watt 90%-nál meg 20, mert ez nyilván tény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ChoSimba kray
2016.03.21. 15:45
"aki azért érvel a nagy táp mellett mert 50%-os terhelés mellett ideális a táp hatásfoka"
Márpedig ez valahogy így van, az általad linkelt kép szerint is, ez nem tévedés.
Azt meg nem mondta senki, hogy 10%-os terhelésnél is ideális és magas a hatásfok.
Én is csak annyit mondtam, hogy kis terhelésnél gyakorlatilag mindegy milyen a hatásfok, mert eleve kevesebbet fogyaszt a gép, nem fog többet disszipálni, mint közepes terhelésen.
És az is biztos, hogy a hatásfok önmagában nem döntő tényező a vásárlásnál. Ott van még az ár, a gariidő, a modularitás, a zajszint, stb.

De kezdem elveszteni a fonalat, hogy miről is vitázunk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.03.21. 15:58
Igazából lényegtelen is, mert mind a ketten tisztában vagyunk a dolgokkal
Végszóként annyit tudok mondani, hogy a vita abból indult ki, hogy azért kell nagy tápot venni, hogy jó legyen a hatásfok. Márpedig ha veszel egy 1000wattos tápot akkor az netezés alatt pl. elég nagy overkill hatásfok tekintetében, tehát vegyen mindenki a konfigjának megfelelő tápot amit felesleges 150%-al túlméretezni.
Ennyi lett volna a lényeg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. csabi02
2016.03.21. 17:13
Olyan kicsi a különbség,hogy nekem inkább az számít,hogy malmozzon a táp hűtése 10órányi játék után is,csak ennyit akartam mondani.
Amúgy én is rámértem konnektoron még és 300W körül vett fel,de akkor is alá tettem a 650-es Tt tápot azt fertig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Resike kray
2016.03.21. 22:34
Baromság, 20%-on pont ugyanakkora egy jó táp hatásfoka mint 100%-on. Jah hogy ehhez egy normális nagy 700-1000W-os tápot kell venni, nem pedig a 400W-os platinumkákat?



Az ideális az 50%-os terhelés.
Amire törekedni kéne az a 40%-80% közötti érték.

Ami ez alatt/felett van egy alul/túl van terhelve, és pénzt és élettartamot buksz vele, vagy egyszerűen jobban jártál volna egy kisebb/nagyobb táppal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ChoSimba Resik...
2016.03.21. 23:19
Hát ez kicsit önellentmondásos lett
Leírod konkrétan (amivel egyébként egyetértek), hogy 40-80% terhelésre kell törekedni.
De akkor minek a 400W terhelésre 1000W táp ? Az mindig 40% alatt lesz terhelve.
Viszont pont erre jó az 500W-os táp, az 40-80% között lesz, kivéve mikor nincs használva a gép (80-100W), de akkor meg amúgy sem fogyaszt sokat. De még így is a kritikus 15% hatásfok felett vagyunk.
1000W-os táp 7-800W-os fogyasztásnál kell, az meg valami dual CF/SLI kombó AMD procival. Vagy sima triCF/SLI.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Resike ChoSi...
2016.03.22. 11:15
Én egy szóval nem mondtam hogy 400W terheléshez 1000W-os táp kéne. Amit én állítok hogy egy nagyobb teljesítményű táp az esetek jó többségében jobb hatásfokokat fog adni mint egy ugyanolyan márkájú és minősítésű kisebb táp.

Induljunk ki az én alul terhelt Corsair AX860i-ből, ami semmiképpen nem mondhatóm egy kicsi tápnak. (Amikor vettem SLI-re volt tervezve a rendszer.) Valamint egy középkategóriás átlagos VGA-m és processzorom van, mind teljesítmény és fogyasztás szempontjából.

Alaphelyzetben 100W-os 10%-os terhelésen 87%-os hatásfok:


3D alkalmazás közben 300W-os 35%-os terhelésen 93%-os hatásfok:


Ez egy platinum minősítésű táp szóval 94% hatásfok a plafon neki. Hogyha ennél optimálisabb értékeket akarsz akkor alaphelyzetben 15%-os, 3D alkalmazás alatt meg 45%-os terhelés felé kéne kacsingatni.

De a viszonyokat ismerve még az én verzióm is relative elég optimális kihasználtság még ezzel a bazi nagy túlméretezett táppal is.
Ami viszont szinte biztos, hogyha egy fele ekkora ugyanilyen márkájú valamint minősítésű tápot veszel akkor az elfelejtheted hogy ilyen jó értékeket kapj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ChoSimba Resik...
2016.03.22. 12:29
Na pont itt a bibi, hogy egy nagyobb teljesítményű táp az esetek jó többségében jobb hatásfokokat fog adni mint egy ugyanolyan márkájú és minősítésű kisebb táp.
Mert a te példádon is látszik, hogy ez nem igaz. Egy kisebb táp már a 100W-os terhelésnél is jobb hatásfokot ad. És most nem arról beszélek, hogy 300W-terhelés mellé 305W-os tápot vegyünk De neked is bőven elég lenne egy 450-es, az még mindig nem érné el a 70%os terhelést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Resike
2016.03.22. 14:52
Én 50k-ért vettem 2 éve, akkor igen jó vétel volt. Egy olcsó táphoz képes évi 30-40 dollárt lehet spórolni (magyar energiadíjakkal lehet hogy még többet is), szorozd be 7-10 évvel és megkapod a tápod árának a 2-3x-osát:

Efficiency Level kWh / year Cost per year
PSU that meets minimum ATX efficiency requirements 1398.11kWh $164.98
Typical low cost PSU 1199.82kWh $141.58
80 PLUS PSU 1050.26kWh $123.93
80 PLUS Bronze PSU 988.09kWh $116.59
80 PLUS Silver PSU 954.48kWh $112.63
80 PLUS Gold PSU 934.31kWh $110.25
80 PLUS Platinum 914.15kWh $107.87
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Resike ChoSi...
2016.03.22. 14:56
Lehet hogy az alacsony terhelésen jobb a hatásfoka, de a 320W a 450-es tápnak 70%-os terhelés és ott már elfelejtheted a 93%-os hatásfokot, inkább lesz 88-90%. És ott bukod a pénzt, nem pedig terhelés nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Resike Resik...
2016.03.22. 15:33
De amúgy lehet hogy igazad van és most még elég lenne a kisebb, viszont amikor majd úgy érzem hogy kevés lesz a gépem és 30%-ot kéne rajta húzni akkor már nem biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gtas
2016.03.22. 15:40
Aztaku.. már lassan 2 oldalon keresztül csak a rohadt tápokról és hatásfokról beszéltek.. Hogyan is jutottunk el idáig egy amd-s topicban?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. ChoSimba Resik...
2016.03.22. 16:44
Az általad linkelt képen is tök mindegy, hogy 50% vagy 70%, kb. ugyanolyan hatékony.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. csabi02
2016.03.22. 18:39
Az is elvetemült,aki 3-350W os rendszert egy 400-as táppal etet,akkor meg pláne,ha azt iylen 50-60ezerért teszi alá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Resike ChoSi...
2016.03.22. 19:28
Fogjuk rá hogy igen, viszont ha 70%-on tolod akkor nem biztos hogy marad szulfa a rendszerben egy esetleges túlhúzásra vagy komponens cserére úgy hogy még abban az esetbe is normális hatásfokkal teljesítsen a táp. Én speciel a saját tápomat nem szándékozom lecserélni a következő 8 évben, és lehet hogy a következő konfigomba is továbbviszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ChoSimba Resik...
2016.03.22. 20:22
Egy 4790k max +100W, de az már erős húzás, 5GHz körül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Resike ChoSi...
2016.03.22. 22:05
Most egy 760 GTX-m van szóval egy erősebb VGA meg még 80-100W ezen felül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. BReal gtas
2016.03.22. 23:48
Nem tudom, mindenesetre sokkal érdekesebb olvasni, mint a te fikázó, gúnyolódó hsz-eidet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!