iPon Cikkek

TESO: Túlélő-valóságshow a birodalmi fővárosban

Dátum | 2015. 10. 06.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

A Rumare-tó felett kavargó portál fénye pontos iránytűként mutatta az utat, ahogy lovát nem kímélve vágtatott át Cyrodiil őszi színekben pompázó dombjain és mezőin. A mészárhalaktól hemzsegő halálos víztömeg északkeleti partjára igyekezett, ahol a hírek szerint a sárkányfejes-vörös lobogó harcosai kialakították bázisukat a csatornarendszerben. Öccse napokkal korábban, a figyelmeztetések ellenére egyedül indult útnak, azóta nem hallottak róla – meg kellett találnia. Fél szemmel az elsuhanó fákon tartotta a szemét, hiszen bármikor meglephette egy kósza őrjárat valamelyik ellenséges frakcióból. Ezúttal azonban gond nélkül elérte a keskeny alagutat – torkában dobogó szívvel érintette meg a szétnyíló kőajtót és belépett a mögötte tátongó sötét csatornarendszerbe. Szeptember elsején végre megérkezett a The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited (a továbbiakban ESOTU) első DLC-je (ejj, de nem szeretem ezeket, hol vannak már a régi jó kiegészítőnek nevezett kiegészítők, amik gyakorlatilag cirka másfélszeresére növelték az eredeti játékokat…), az Imperial City, mely a birodalmi fővárosba vezet el minket. Az játék előfizetői ingyenesen elérhetik az új tartalmat, mindenki másnak meg kell azt vásárolnia a hozzáféréshez: 2500 crownba kerül a játék boltjában, a Crown Store-ban. Ez az ár egyébként meglepően baráti, a mountok szoktak hasonló szinten mozogni – azt, hogy a hátasokra húzható skinek vannak-e durván túlárazva ezek szerint, vagy a DLC-t adják erősen jutányos áron, inkább ne firtassuk. Az előfizetőknek arra kell figyelniük, hogy amint megszakad a prémium státuszuk, elveszítik a hozzáférési jogukat, kivéve, ha ők is megvásárolják a DLC-t, bár – tekintve, hogy minden befizetett hónappal 1500 crown jár – nem hiszem, hogy ez nagy gondot okozna bárkinek is. Az Imperial City, annak ellenére, hogy van PvE küldetésszála és instái is, főleg a PvP tartalmat kedvelőknek fog sok örömet okozni. Maga az út is Cyrodiilen, a játék PvP zónáján keresztül vezet a városba, odabent és az alatta húzódó csatornarendszerben pedig bármikor összefuthatunk a többi frakció játékosaival. Hivatalosan lvl 10-től elérhető a tartalom, a maximális szint V16-ra nő a DLC-vel a korábbi V14-ről, viszont a szintlépéshez szükséges XP-t 15%-kal csökkentették (sokak legnagyobb örömére), így jelenleg 850 000 pontot kell összeszednünk hozzá. Mindehhez persze új felszerelés jár, 23 friss szett közül válogathatunk, ezek mindegyike létezik V16-os verzióban is. Megszerezhetjük őket az instákból, kiválthatjuk őket Tel Var kövekkel (ezekről később), illetve az Imperial Cityben található munkaállomásokon is gyárthatunk páncélokat. Emellett három kiegészítő szettet is összeszedhetünk, itt fegyverekről, pajzsokról, ékszerekről van szó, melyek fővárosi ládákból és Tamriel-szerte az instákból szerezhetők be. Kapunk új motifokat is: a xivkyn stílus egyfajta daedra külsőt ad majd nekünk, egyenesen Molag Bal elitharcosairól mintázva, a glass (üveg) motif pedig ismerős lehet a korábbi Elder Scrolls játékokból, sokan már régóta fenték rá a fogukat. A megszerzésük nem lesz egyszerű, ezeket is részenként találhatjuk meg, mint a dwemer motif elemeit (vagy kisebb vagyonért megvehetjük egyes klánok boltjaiban), ráadásul az üvegcuccok alapanyaga, a malachit roppant ritka drágaság, plusz még egy 10000 goldos kiegészítő is szükséges a gyártáshoz, amit egy mystic vendortól vehetünk meg. A xivkyn motif ásványa annyival egyszerűbb, hogy megvehetjük (jó)néhány Tel Var kőért cserébe az árusnál.
A patch letöltése gyorsan megy, viszont az indulásnál okozott néhány problémát a frissítés. A legnagyobb ezek közül talán az volt, hogy egy bugnak köszönhetően a játékosok nagy részénél az UI folyamatosan (minden töltőképernyő után) visszaállt az eredeti helyzetébe – roppant bosszantó volt, a végén már hagytam, úgyse tartott sokáig a saját beállításom. Szerencsére cirka egy hét alatt orvosolták a problémát. A szokásos addonhibákat, skillpont-resetelést és társaikat már megszokhattuk, ezúttal sem történt másként. A másik nagyobb pofon akkor ért minket, mikor lelkesen bejelentkeztünk volna Cyrodiilbe. Nos, az alap 30 napos standard kampányok eltűntek, egyetlen egy maradt, illetve bevezettek 3 új, 7 napos verziót, melyek különböző célokra fókuszálnak és csak az adott célért adnak pontot (van scrollokért folyó harc, van erőforrás- és erődfoglalós kampány is, tehát ezentúl mindenki azzal szerezheti az AP pontjait, amivel a legjobban szeretné). Az árva 30 napos kampány nem bírta a terhelést, több százas sorok alakultak ki napokon keresztül, estefelé már nem sok esély volt a bejutásra. Persze ott várakoztak a kisebb (újabb) kampányok, de nyilván mindenki arra szeretett volna menni, ahol a társai vannak és egy idő után ezek is megteltek… Volt némi morgolódás, aztán kaptunk még néhány standard kampányt és lassan normalizálódott a helyzet, levonult a nagy kezdőhullám. Ugorjunk hát egyet: végre megérkeztünk Cyrodiilbe. Ahhoz, hogy eljussunk a fővárosba, először meg kell keresnünk saját frakciónk védett állomáshelyét. A Rumare-tó északkeleti sarkában található az Ebonheart Pacté, nyugaton a Daggerfall Covenanté és délen az Aldmeri Dominioné, könnyen kiszúrhatjuk őket a térképen. Mielőtt elindulnánk, érdemes felvenni a PvE-szál kezdőküldetését (AD: Captain Mulamurr és Captain Seriril Cyrodiilben, vagy General Nedras a csatornában; DC: Captain Durida és Captain Veranim Cyrodiilben, vagy General Aklash a csatornában; EP: Captain Alesace és Captain Rythe Cyrodiilben, vagy General Nesh-Tan a csatornában), aztán már csak épségben el kell jutnunk a bejáratig. A „bázison” keressük meg a Drake of Bladest, ő adja majd a többi küldetést. A lore-őrültek imádni fogják a sztorit: bár a nagy része egyedül is megoldható, van benne néhány nagyszabású rész, amihez csapat kell (például az Aréna), ráadásul ahogy kibontakoznak a történet részletei és Molag Bal terve, egyre inkább kapcsolódik majd a többi Elder Scrolls játék alapjaihoz, de nem spoilerezem le a dolgot. ;) Egy ügyes csavarral még azt is megmagyarázták, miért nem hallott az egészről eddig senki, remek munka, nagyon tetszett. A sztori egyes részeit a város különböző kerületeiben ismerjük majd meg, a nagy finálé a csatornában zajlik. A questline elvégzése után megnyílnak előttünk a napi küldetések, melyekkel többek között Tel Var köveket is szerezhetünk.
Óvatosan kihajolt a folyosó végén. A mohával borított, nedves kövekhez szorította arcát, ahogy körbekémlelt – a következő teremben csak úgy hemzsegtek a daedrák. Ott mászkált az egyik vezérük is, vállán büszkén lebegtek győzelmi zászlói, kegyetlen kisugárzásától még ilyen távolságból is végigfutott a hátán a hideg. Egy közeli sarokban egy magányos scamp turkált egy rakásnyi rothadt fadarab és múmiává aszalódott patkánytetem között. Az egyik dögöt épp felemelte karmos ujjaival, hogy szájához emelje, mikor valami ismerős dolgon csillant meg a falakon lobogó fáklyák gyenge fénye: egy gyűrű! Öccse kapta, mikor harcossá avatták! Óvatosan a lény mögé lopakodott, megragadta a torkánál fogva és becibálta a sötét folyosóra, mielőtt valamelyik daedra észlelte volna a felfordulást. A lény gigáján akadt a patkányhús, ezért csak gyenge nyöszörgésre futotta tőle, mikor letépte a kezéről az ékszert, a nyakához szorította tőrét és az indulattól fojtott hangon rámordult: „Honnan?”. A scamp torz vigyorra húzta sárga agyarait, aztán – mikor a penge éle felhasította bőrét – kétségbeesetten felfelé kezdett kalimpálni karjaival. „A város…”, mormogta magában a férfi, majd csaknem oda sem figyelve egy nyisszantással véget vetett a szörnyecske jelenlegi pályafutásának ezen a létsíkon, és csendesen visszafelé indult a folyosón, hogy feljárót keressen. A birodalmi főváros alatti csatornahálózat ősi építmény, a közegészségügyi funkción felül sokkal nagyobb jelentőséggel. Mindig is különféle szörnyek, lények és törvényenkívüliek húzták meg magukat a dohos, nedves folyosókon, veszélyt jelentve a lakosságra és a betévedő kalandozókra egyaránt. Az Oblivionnal játszóknak ismerős lesz a terep, bár természetesen itt sokkalta nagyobb a bejárható rész, mint ott volt, és még nincs is annyira lepusztulva az ESOTU idején. A grafikusok remek munkát végeztek, csak azért nem aggatom az „eddigi legjobb terület” jelzőt a csatornákra, mert későbbre tartogatom. A fények, a rengeteg apró részlet nagyon erős hangulatot teremtenek, a hangok ismét csodálatosak, a vízcsöpögés, csosszanó léptek, omladozó vakolat, daedra mormogás jelentősen emel a játékélményen. A három frakció három földalatti bázisa a terület északkeleti, nyugati és déli részén található. Mindegyik állomás teljesen felszerelt: vendorok, craft stationök, bank is rendelkezésünkre áll. A csatornák felett húzódó város kerületei minden alaptáborból elérhetők létrák segítségével. A táborok környékén a frakciók lobogói díszítik a falakat, mutatva a labirintusból visszatérőknek az utat. Egyedül csak maximális óvatossággal merészkedjünk a csatornarendszerbe. Még így is szükségünk lesz egy nagy adag szerencsére, hiszen nem csak a rengeteg daedra és egyéb szörny vár ránk, hanem minibossok, területi bossok, járőröző xivkyn vezetők is, ráadásul bármikor szembejöhet egy ellenséges csapat vagy akár egész hadsereg. A halálon kívül van egy sokkal fájóbb ok is, amiért vigyáznunk kell testi épségünkre: a már említett Tel Var kövek.
A Tel Var kövek rendszere újdonság a játékban. Maguk a kövek a White-Gold Tower, a központi torony darabkái, melyek akkor szakadtak le, mikor Molag Bal Coldharbourba akarta cibálni az egészet. A kövecskék mágikus energiát hordoznak és csak az Imperial City falain belül és alatta, a csatornákban gyűjthetők. Minden (na jó, a legtöbb) mob és az ellenséges játékosok legyőzésekor Tel Var köveket zsákmányolhatunk. Ezekkel rengeteg felszerelést válthatunk ki a cserekereskedőknél, páncélok, ékszerek, alapanyagok is beszerezhetők a kövekért cserébe, köztük hat új szett (Black Rose, Meritorious Service, Phoenix Armor, Powerful Assault, Reactive Armor és Shieldbreaker) és reward boxok (melyekből némi eséllyel szettdarab vagy máshonnan nem beszerezhető ritka tárgy eshet). A csavar ott van, hogy ha meghalunk, veszítünk az összegyűjtött és épp nálunk lévő mennyiségből. Mob általi halál esetén ez 10% mínusz, ha viszont más játékos(ok) okozta (okozták) vesztünket, az épp nálunk lévő kövek 80%-a ugrik! A győztesek között egyenlő arányban oszlik meg a nyereségük. Több órás farmolás után, mikor az embernek szerencsés esetben van pár ezer kő a tarsolyában, ez nyilvánvalóan bosszantó dolog, épp ezért bizonyos „rituálék” alakultak ki a játékosok körében: rendszeres bankolási visszaugrások, vészhelyzetben sprint a mobok felé, hogy ne egy másik játékos vigye be a halálos döfést és hasonlók. A gyorsabb kőszerzés érdekében ajánlott 100 darabot magunknál tartani: igaz, hogy ezzel kockáztatjuk ezt a mennyiséget, de 100 felett dupla adag Tel Var kő jár minden lootolásból. 1000 darab nálunk lévő kő felett ez háromszoros mennyiséggé válik, 10000 darab felett pedig négyszeressé… A kockázatot és a lehetséges plusz nyereséget vagy veszteséget mindenki mérje fel magának. :) A legbiztonságosabb Tel Var forrás a napi questek rendszere, ezekből ugyanis köveket tartalmazó tárolókat kapunk, melyek darabonként több száz követ jelentenek és nem vonatkozik rájuk a csökkentési szabály sem halál esetén. Ugyanígy nem érvényes a szabály az Imperial City-n kívül, sem Cyrodiil más részein. A csatornák labirintusában azok sem unatkoznak majd, akiket nem érdekelnek a kavicsok. A már említett rengeteg mobon és játékoson kívül felfedezendő pontok, skyshardok és random ládák várnak ránk, valamint számtalan achievement is kötődik a területhez. A folyosórendszer közepén egy speciális event, a Barathrum Centrata található, melynek során sorban be kell zárnunk néhány portált, majd megküzdenünk a megjelenő főellenféllel. Nagyon vicces, mikor az egyik portált épp egy ellenséges frakció játékosai próbálják lezárni, mi rajtuk ütünk, folytatjuk, amit elkezdtek, aztán minket is meglep a harmadik szövetség járőrcsapata… De olyat is láttam már, hogy az ellenfelek ideiglenesen összefogtak a mindenkit fenyegető veszély láttán, majd békésen folytatták útjukat, mikor végeztek. Sosem tudhatod előre, mivel futsz össze a csatornákban… :) A folyosórendszerből nyílik az egyik új négy fős insta, a White-Gold Tower bejárata. Normál és veterán módban segíthetünk Terran Arminusnak, egy moth papnak egy Elder Scroll visszaszerzésében, amit a toronyban rejtett el. Az idő sürget, meg kell találnunk a tekercset, mielőtt a daedrák tennék ugyanezt – figyelem, veterán módban meglehetősen kemény csatákra kell számítani.
Ahogy említettem, a városba a legbiztonságosabb módon a csatornákból juthatunk el a minden alaptáborban található létrák segítségével. Odafent egy apró safe zone vár minket (ugyanez van a PvE küldetések helyszínein, könnyen látható, mert kékes aura veszi körül karakterünket, ha itt tartózkodunk) és általában néhány NPC, akik az alapsztori küldetéseit vagy a napi feladatokat adják. Ezek a zónák nem talajszinten, hanem egy-egy épület teraszán, beomlott emeletén vannak, a szélére merészkedve kicsit tanulmányozhatjuk, mennyire veszélyes a környék. Néhány helyen igencsak közel kerültek egymáshoz az egyes frakciók feljárói, gyakran számíthatunk kisebb-nagyobb kempelésre, bár sok értelme nincs, hiszen azonnal visszajöhetnek az elesettek, akiknek így villámgyorsan elfogynak a kövei is. Maga a város hat kerületre oszlik. Felépítése megint csak ismerős lehet az Oblivionból (érdemes betölteni és összehasonlítani). A látványt a torony felett kavargó óriási portál uralja, mindenhová beszivárog kékes-szürkés-ezüstös fénye, ez adja a város alaptónusát. A házak legtöbbje romokban hever, sok közülük kiégett, vagy még mindig ég, az utcák maradványai alig felismerhetőek és tömve vannak daedrákkal és Molag Bal kultistáival, az égen repülő titánok köröznek denevérszárnyaikkal. Hihetetlenül hangulatos az egész, nálam azonnal az egyik kedvenc térképpé vált, csak úgy árad belőle a háború minden feszültsége, kétségbeesése és kilátástalansága, már-már érezni lehet a füstöt és a bűzt is - a grafikusok és hangmérnökök több, mint kiváló munkát végeztek. A trailerek közel sem adják vissza a játék közbeni élményt. A PvE történetszál szépen sorban végigvisz minket az összes kerületen, mindegyiknek megvannak a maga jellegzetességei. Közös vonás, hogy skyshardokat és úgynevezett trophy vaultokat találhatunk bennük. A vaultok olyan „kincseskamrák”, melyek ajtaját csak a megfelelő típusú és megfelelő számú trophyval nyithatjuk ki. Ezek mobokból eshetnek, általában 60 darab kell belőlük egy nyitáshoz. Mindegyik kerületben van néhány world boss, portálokat zárhatunk be, illetve néhány csatornalejáraton keresztül a folyosóhálózat különböző részeire juthatunk le. Ezek a lejáratok nem az alaptáborokba vezetnek, de érdemes megjegyezni, melyik hová visz, hiszen gyors visszavonulás esetén jól jöhetnek. A Memorial District eredetileg piac volt (az Oblivion idején megint az lett), aztán Varen Aquilarios hódítása után temetőt és emlékhelyet alakítottak ki itt az elesett harcosok tiszteletére. Nem véletlen, hogy Molag Bal nekromantáinak kedvenc helyévé vált, a xivkyn varázstudók és a kultisták éjjel-nappal a holtak feltámasztásán munkálkodnak, rengeteg a csontváz, velük ásatják ki a további sírokat. Itt található a Memorial Armory munkaállomás, a bone shardos trophy vault, két world boss (Volghass és Amoncrul, nagyon kemények), illetve innen érhető el a másik négy fős insta, az Imperial City Prison. Itt szintén normál vagy veterán módban vághatunk neki a kalandoknak: a daedrák kiástak egy rakásnyi ayleid romot, börtöncellákká és kínzókamrákká alakították őket és rengeteg városlakót és foglyot szállítottak ide, hogy mindenféle szörnyűségeket műveljenek velük. Ez a dungeon még nehezebb veterán módban, főleg míg alacsonyabb szintű felszereléssel próbálkozunk, tehát kihívás van bőven, szerencsére.
A Temple District szolgált a város hitéletének központjául a daedra invázió előtt. Ennek durva kifacsarásaként az Egy temploma most kínzókamra, ahol papokat hallgatnak ki és híveket áldoznak fel Molag Bal nagyobb dicsőségére. Itt van a monstrous tooth-os trophy vault, illetve Glorgolochra és Mazaluhadra kell figyelnünk, nehogy véletlen beléjük fussunk. Az Arena District közepét a csodálatos birodalmi aréna foglalja el. Lenyűgöző látvány a hatalmas amfiteátrum, bejárata kedvelt kempelési központ (ha egy csapat elkezdi a benti harcot, más már nem tud bemenni, viszont csak ott jöhetnek ki, tehát ideális a célra). A daedrák arra kényszerítik a civileket, hogy az aréna falai között harcoljanak hol egymással, hol szörnyekkel, hol a játékosokkal. Ha az aréna összes bossát legyőzzük, magával a Ringmasterrel kerülünk szembe. Talán az egyik leghangulatosabb kerület (bár mindegyik az), itt mindig találhatunk forró pontokat és kihívásokat. Worldbossként Immolator Charr és King Khrogo vár ránk (ez utóbbi egyedül legalább kétezer Tel Var kövem eltűnéséért felelős… :) ), illetve itt van az Ethereal Trophy Vault is. A Nobles District volt az előkelő városiak lakókerülete és itt sikerült egy apró helyőrséget létrehozni (a történetből kiderül, hogyan), mely sikeresen feltartóztatja a daedra hordákat. Páncélt és fegyvereket gyárthatunk a Nobles Armory munkaállomáson, kincset találhatunk a Legionary Trophy Vaultban, szörnyű halált halhatunk Baron Thirsk és Nunatak kezétől. Az Arboretum District a másik ikonikus kerület, ahol néhány fa csodával határos módon túlélte a dúlást, de a korábbi idilli kertnek nyoma sincs. A daedrák itt gyűjtötték össze a város könyveit, hatalmas máglyán égetik el őket folyamatosan a kerület közepén, nem győzöm hangsúlyozni, mennyire átjön a hangulat a képernyőn, odalopakodni egy oszlop takarásában, figyelni, ahogy a tűzbe vetik a tekercseket, ahogy az alsóbb szintű daedrák acsarognak, az ügyeletes szónok propagandabeszédet tart – igazi szerepjátszós móka. Szintén gyárthatunk felszereléseket az Arboretum Armory munkaállomáson, kincsekért a Clawed Trophy Vaultot keressétek, csak nehogy elkapjon közben Lady Malygda, Ysenda Resplendet vagy valamelyik csatlósuk. Az Elven Gardens a köznép házainak adott otthont, most pedig a Legion Zero hozta létre itt táborát, húzta fel ostromgépeit, katapultjait, állomásoztatja csapatait. A planar armoros trophy vault mellett Zoal the Ever-Wakeful és a Screeching Matron miatt érdemes ellátogatni ide többször is.
Ahogy talán kitűnt az eddigiekből, nekem nagyon bejött a DLC. Kizárólagosan PvE-orientáltak valószínűleg sokkal kevésbé lennének lelkesek, hiszen a nem túl hosszú történetszálon és a napi küldetéseken kívül csak a két négyfős insta az, ami nekik jutott, ráadásul ezeket is át-átszövi a PvP (bár az instákhoz el lehet jutni közvetlenül, a térképről, Cyrodiilen kívülről). Ami nagyobb gond, hogy az új felszerelések megszerzése, a Tel Var kövek, a városi craftállomások elérése mind-mind PvP-veszélyt hordoznak magukban, hacsak nem rendelkezünk jókora aranytartalékokkal és szép adag türelemmel, hogy kivárjuk, míg valamelyik boltban rábukkanunk arra, amit keresünk. Ha valaki semmiféle PvP-ben nem akar részt venni, akkor szerintem nincs sok értelme megvennie a DLC-t. Ennek ellenére csak ajánlani tudom, a történet érdekes, a többit pedig majd csak túlélitek valahogy… :) A bejutási sorok rendeződésével a kezdeti gondok is megoldódtak, mostanra már semmi akadálya, hogy a birodalmi főváros utcáin, vagy csatornáiban portyázzunk. Kis vigaszt nyújthat, hogy a következő, novemberben esedékes DLC, mely Orsiniumba vezet minket, a hírek szerint PvE-re fókuszáló, sztoriközpontú, akár szólózható tartalom lesz. Ha legalább annyira jól sikerül, mint az Imperial City, és ha ezt a szintet tartják a továbbiakban is, az ESOTU még hosszú évekre remek szórakozást nyújt majd. Nevetett. Nem sokkal korábban lélekszakadva rohant a romos utcán: úgy tűnt, mindenhol csontvázak, daedrák és ogrimok turkáltak a sírok között, de egy elhaladó csoportban valami vörösen villant – AZ a vörös volt, öccse haja. Elvesztette szem elől, félig görnyedten sietett a falak árnyékában, de egy sarkon túl óvatlanul fordult be és majdnem belerohant két, valamilyen zsákmányon veszekedő kultistába. Hátrálni kezdett, mikor beléhasított a fájdalom: egy rozsdás penge meredt ki mellkasából. Száján vér buggyan ki, ahogy hátrafordulva meglátta gyilkosa rettenetes arcát, az ismerős, most mégis üres, hályogos kék szempárt, a félig elrothadt arcot, a féregrágta kart és azokat a csodálatos módon még épen maradt, ragyogó vörös fürtöket. „Hát megtaláltalak”, hörögte és nevetett, ahogy a földre rogyott. „Hozzátok ezt is”, parancsolta élőholtjainak a xivkyn nekromanta, majd folytatta útját a sírok között, miközben a város felett köröző titánok bosszús rikoltásától kísérve csendesen megeredt a hamuval kevert, szürke eső.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. FaL
2015.10.06. 10:16
Remek kis cikk, árad belőle, hogy a cikkíró imádja a játékot és a TES világát is! Olvasás közben kedvet kaptam, hogy kipróbáljam, de utána beütött a felismerés, hogy manapság család és munka mellett már egy-egy órát is nehéz játékra keríteni, nem hogy egy ilyen grandiózus játékba belefogni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. _DiEGO_ FaL
2015.10.06. 12:08
Ahogy mondod pajti !

+1
Vajon kik érnek rá órákat játszadozni és arra nemkevés pénzt beleölni ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. KatonaKM
2015.10.06. 17:24
"TESCO:"-t olvastam először
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Nephin
2015.10.06. 19:15
@_DiEGO:, @FaL: nyugodtan vágjatok bele, az alapjátékot kell megvenni, havidíj nincs (illetve fizethetsz, de nem jár semmilyen előnnyel, csak kapsz 1500 crownt havonta és kicsit több XP-t), a kiegészítőt nem kötelező megvenni, szükség sincs rá hosszú ideig, a játék ugyanis tökéletesen támogatja a casual playereket. Nekem egy évbe telt, míg elértem az eredeti max szintet, mert kevés időm volt, mindent elolvastam, megkerestem stb., de semmilyen hátrányom nem származott belőle. Bőven akadnak olyan klánok is, amelyek nem HC verzióban nézik az ESO-t, szép nyugodtan el lehet játszogatni, ahogy ráérsz (kettőben magam is tag vagyok). Megéri. TLDR: nem kell naponta órákat beleölni és pár ezresért cserébe soksoksok időre való szórakozást nyújt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Whysper FaL
2015.10.07. 09:38
teljesen egyetértek veled. ugyan ez. már majdnem meg is rendeltem ebayről a kedvenc cd kulcsos boltomból ahol 10 fontokkal olcsóbbak . 18 Fontért van,de aztán . Feltettem azt a kérdést,hogy Mikor tudnék vele játszani. Válasz meg az volt,hogy semikor. ez segít: [LINK] innen mindi golcsó és 5-60 percen belül mindig jön a cd kulcs. már vagy 20 játékot vettem innen. Mindig jóval áron alul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.10.07. 10:10
köszi a tippet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Whysper FaL
2015.10.07. 12:52
Your Welcome.

Amúgy gondolkozok szerintem hétvégégig megálmodom ha valahogy 36 órát tudok varázsolni a 24-ből akkor lehet megveszem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. malvoisen Whysp...
2015.10.08. 01:42
/off

YOUR welcome???

Komolyan? Akkorat villantottal az angoloddal, hogy valami ki is egett bennem azonnal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ChoSimba malvo...
2015.10.08. 07:14
Nem írta rosszabbul, mint odaát a népesség jelentős része, akiknek viszont ez az anyanyelve.
És mivel láthatóan a magyart sem műveli akadémiai szinten, de azért nem szóltál, ezért igazán nem értem miért kell kötekedni az angol miatt ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. capalol
2015.10.13. 10:57
OFF: sehol nincs felmentő ok a vacak helyesírásra. Aki nem tud angolul, az ne erőltesse nyilvánosan.

ON: nagyon tetszik a cikk, valóban látszik, hogy mennyire szereti az író a játékot, kedvem támadt megvenni, csak időhiány miatt ez nekem is egyelőre esélytelen sajna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Quapaw
2015.11.12. 13:35
OFF: Nem tudom, hogy miért kell kötekedni egy olyan emberrel, aki ráadásul segítséget is nyújtott. Továbbá az sem fair, hogy olyan szól be, aki egy nyomorult ékezetet nem bír beírni, függetlenül attól, hogy nincs ékezetes billentyűzete. Ilyenkor ugyanis helyesebben tette volna az illető, ha befogja a száját és csendben marad. Úgy gondolom inkább örülni kéne, hogy vannak olyan emberek, akik szívesen segítenek másoknak.
ON: Remélem ez is F2P lesz, mert, bár a béta annyira nem győzött meg, de még mindig ezt az alternatívát választanám, mint bármelyik másik MMO-t. Ahogy észrevettem, akkor az volt a bajom a játékkal, hogy rettentő sok volt az üresjárat. Kevés mob, kevés quest, sok utazás, a táj pedig elég egyhangúnak tetszett. Változott-e valamit? Érdekelne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Nephin Quapa...
2015.11.17. 19:58
Hmm, nem valamelyik korai bétával játszottál? Utazgatni most is kell, de nem tűnik többnek, mint máshol (ha Cyrodiilt nem nézem, ahol nincsenek waypointok). A questlogom sokszor túlcsordul és nem tudok mindent felvenni. Ha van kedved, nézz bele a csatornámba, elég sok gameplay videó van, csoportos megmozdulásokról és szóló questelésről is, ezeken látszik, mennyi mob stb. van most. https://www.youtube.com/user/Nephin79
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!