iPon Cikkek

Tesztpadon a Samsung 960-as SSD sorozata

Dátum | 2017. 03. 27.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

Legutóbbi M.2-es SSD tesztünket néhány hete publikáltuk, ám ahogy a mérések elkészültek és a cikk is a helyére került, már meg is jelentek a következő generációs M.2-es Samsung SSD kártyák is, amelyek a 960 PRO és a 960 EVO sorozatot erősítik. Óriási volt az érdeklődés irántuk már az első naptól kezdve, és hát mi is kíváncsiak voltunk, hogy mire képesek az újdonságok, úgyhogy amint tudtunk, szereztünk belőlük néhány tesztpéldányt. Sajnos időközben a 950 Pro sorozat tagjai elérhetetlenné váltak, így nem tudtunk előző generációs ellenfelet állítani az 512 GB-os 960 Pro meghajtó mellé – ami egyébként ezúttal a sorozat legkisebb tagja is egyben, hiszen 256 GB-os modell már nem készül. Az összehasonlíthatóság érdekében a 960 EVO modellből 256 GB-os és 512 GB-os változatokat egyaránt teszteltünk, a 960 PRO család pedig egy 512 GB-os taggal képviseltette magát. Mielőtt azonban fejest ugranánk az eredmények közé, feltétlenül érdemes tisztázni, mit rejtenek a nyomtatott áramköri lapok. A hardver
Mind a 960 Pro, mind pedig a 960 EVO fedélzetén egy új, Polaris kódnévre hallgató SSD vezérlő lapul, amely összesen 5 processzormaggal gazdálkodhat és 48 rétegű TLC V-NAND Flash (960 EVO) vagy 48 rétegű MLC V-NAND Flash (960 Pro) memóriachipekhez kapcsolódik.
A Polaris SSD vezérlő meglehetősen komoly előrelépést képvisel a 950 Pro által használt hárommagos UBX vezérlőhöz képest. A Polaris esetében az öt processzormagból négy csak és kizárólag a NAND Flash menedzsmenttel foglalkozik, míg az ötödik az SSD és az adott rendszer között zajló kommunikációt kezeli. Az SSD vezérlő energiahatékonyság terén is fejlődött, így 50%-kal hosszabb ideig képes üzemelni, mielőtt belefutna az úgynevezett throttling jelenségbe, ami a túlmelegedésből fakadó órajel-csökkentést takarja.
Az előrelépés jótékonyan hat a teljesítményre, viszont az energiahatékonyság növelése mellett egy másik trükk is segíti a vezérlőt: az SSD-n elhelyezett matrica egyfajta „hűtőlapként” funkcionál, ugyanis a szokásos tartalom mellett egy vékony rézréteget is elrejtettek benne, ami segít a vezérlő által termelt hő felvételében és a környezet felé történő leadásában. Ez az apró trükk a Samsung szerint a fent említett 50%-os javulásnak önmagában is mintegy 30%-át adja. Érdekes extra adalék, hogy a 2 TB-os Samsung 960 Pro modell esetében a DRAM alapú gyorsítótár a Polaris vezérlő tetejére kerül, méghozzá PoP (Package-on-Package) technológiával, ami segít a helytakarékosabb dizájn kivitelezésében.
Kezdjük a sort a 960 Pro modellel, amelyről korábban annyit lehetett tudni, hogy az SM961-es OEM SSD átmatricázott kiadása lesz. A friss információk birtokában már kijelenthető, hogy többről van itt szó, mint egyszerű átmatricázásról. A 960 Pro SSD sorozat tagjai gyorsabbak lesznek, mint az SM961-es modellek – legalábbis folyamatos olvasási- és folyamatos írási sebesség terén mindenképpen. A 960 Pro sorozat nem 1 TB-nál, hanem 2 TB-nál tetőzik, a legkisebb tag pedig 512 GB-os lesz.
A 960 EVO SSD sorozat szintén több, mint az OEM modell, a PM961 egyszerű átnevezése, ugyanis a 960 EVO modellek gyorsabbak OEM sorozatú társaiknál, valamint adattároló kapacitás terén is különböznek – például nem készül belőlük 120 GB-os változat. Az újdonságok teljesítménye meglehetősen meggyőző, ugyanis a maximális folyamatos írási tempó nem csak a PM961-es, de a 950 Pro modellekét is felülmúlja, ami részben az újgenerációs SLC gyorsítótárazó technológiának, az „Intelligent TurboWrite”-nak köszönhető. A gyártói adatok meglehetősen remek képet festenek a két sorozat tagjairól, de hogy konkrétan mire képesek, ha éles bevetésre kerül sor, az majd csak az elkövetkező néhány oldal alapján derül ki.
A mezőny
A szereplők legfontosabb tulajdonságai és aktuális kiskereskedelmi áraik
Tesztkonfiguráció Az M.2-es SSD-k teszteléséhez az alábbi rendszert használtuk. Minden meghajtóra a lehető legfrissebb firmware került, de többségüknél a gyárinál frissebbet nem találtunk. • Alaplap: ASRock Z270 Pro4 • Processzor: Core i3-7100 • Rendszermemória: 2 x 8 GB Corsair Vengeance DDR4-2800 MHz • Adattárolás: – ADATA SX8000 256 GB – ADATA SX8000 512 GB – HyperX Predator 240 GB – Patriot Hellfire 240 GB – Plextor M8PEg 256 GB – Samsung 850 EVO 250 GB – Samsung 960 EVO 250 GB – Samsung 960 EVO 500 GB – Samsung 950 Pro 256 GB – Samsung 960 PRO 512 GB - Western Digital Caviar Black 500 GB (SATA 6 Gbps; 7200 RPM, rendszermeghajtó) • Tápegység: Cooler Master V850 • Számítógépház: Cooler Master Test Bench • Processzorhűtő: Gyári Intel CPU hűtő • Operációs rendszer: Windows 8.1 Pro x64 Hőmérsékletek Természetesen ellenőriztük, hogy az egyes SSD meghajtók milyen hőmérsékleten üzemelnek üresjáratban, illetve maximális terhelés közben, a 2 x 10 percig tartó IOMeter mérések után. Az eredmények az alábbiakban láthatóak:
A Samsung 960 EVO sorozat 250 GB-os tagja nem volt forró, ami egyrészt annak köszönhető, hogy az SSD matricája réz hővezető réteget is kapott, így segít a termelődő hő leadásában, plusz a jelek szerint a Samsung Polaris vezérlő is a kevésbé melegedő megoldások közé tartozik, így zárt számítógépházban vagy noteszgép fedélzetén sem forrósodik majd a termék.
Az 512 GB-os Pro és az 500 GB-os EVO meghajtó esetében szintén jól vizsgázott a hőleadóként viselkedő matrica, így most sem kellett szédítően magas hőfokokkal számolni. Az ADATA SX8000NP hőtermelése szintén nem volt vészes.
ATTO Disk Benchmark 3.05
Az ATTO Disk Benchmark segítségével első körben QD4-es beállítás mellett tettük próbára a mezőnyt, a tesztek során pedig az alábbi eredmények születtek.
A Samsung 960 EVO család 250 GB-os tagja meglepően jól teljesített, ugyanis a tesztek többségében magabiztosan uralta a mezőnyt, de 128K-s írási- és olvasási, illetve 512K-s írási teljesítmény terén voltak nála jobbak is. Ezek után nézzük, változik-e a kép, ha a QD értékét 4-ről 10-re állítjuk. Íme:
A 960 EVO teljesítménye a Queue Depth növelésével érezhetően javult, de a Patriot Hellfire továbbra is méltó ellenfélnek bizonyult, csak sajnos az az SSD nagyon melegszik, amivel mindenképpen kezdeni kell valamit, ha azt választjuk.
CrystalDiskMark 5.2.1 x64
A CrystalDiskMark tesztjeiben ugyancsak remekül helytállt a 250 GB-os 960 EVO SSD, ahogy az a lenti diagramokon is látható. Ezekben a tesztekben a 950 Pro család 256 GB-os tagjai is labdába tudott rúgni – több tesztben is első lett.
AS SSD Benchmark 1.9.5986.35387
AS SSD alatt különböző terhelésformák szimulációi futottak le. Annak érdekében, hogy beszédesebb lehessen a kép, az időeredmények mellett a sebességeredményeket is diagramokba foglaltuk. Íme:
Ahogy az a fentiekből is látszik, a 960 EVO sorozat 250 GB-os tagja szinte földbe döngölte a mezőny többi tagját. Az eredmények magukért beszélnek.
IOMETER
Szokásos egyedi tesztjeinket lefuttatva ezúttal érdekes képet kaptunk, ugyanis az extrém terheléssel dolgozó IOMETER alatt már elvérzett a 250 GB-os 960 EVO: teljesítménye csak a középmezőnybe való bejutáshoz volt elég. Itt egyébként remekül látszik, mi történik, ha a 13 GB-nyi SLC gyorsítótár betelik: ekkor a folyamatos írási sebesség 1800 MB/s-ról 300 MB/s környékére mérséklődik, ami az alábbi eredményeken kiválóan látszik. Az IOMETER teszt 50 GB-os fájlmérettel dolgozott, így a 13 GB-os SLC Cache hamar kimerült.
Fájlmásolással kapcsolatos mérések
A fájlmásolással foglalkozó tesztcsokor újabb aspektusból mutatja meg, mire képes a 250 GB-os 960 EVO SSD.
Az írási sebességet vizsgáló tesztekben remekelt a 960 EVO, ugyanis minden vetélytársánál látványosan gyorsabb volt.
A második kör már az SSD-n tárterületén belül folyó adatmozgatási képességeket vizsgálta, a 960 EVO pedig ezúttal is magabiztosan győzött.
Az olvasási képességeket vizsgáló utolsó tesztcsokor ismét a 960 EVO fölényével zárult, azaz a fájlmásolással foglalkozó teszteket a teljes mezőnyt leiskolázva végezte el. Ezzel a 240/250/256 GB-os mezőny tesztelésének végére is értünk, így a következő oldalakon az 500/512 GB-os meghajtóké lesz a főszerep. Vágjunk is bele!
ATTO Disk Benchmark 3.05
Az 500/512 GB-os mezőny kevésbé volt népes, a versenyzők közül pedig sajnos hiányzott az 512 GB-os 950 Pro, amit a teszt készítésekor már nem tudtunk sehonnan beszerezni. Ennek fényében az alábbi versenyzőket eresztettük egymásnak:
A QD4-es tesztekben a Samsung 960 EVO és a Samsung 960 Pro remekül teljesített – 4K-s olvasás és írás terén előbbi, míg a tesztek többségében inkább utóbbi került ki győztesként. A QD10-es mérések valószínűleg a 960 Pro egyértelmű győzelmét hozzák majd. Lássuk is a diagramokat!
A 4K-s olvasási tesztet leszámítva minden esetben a 960 Pro végzett az első helyen. Az ADATA SX8000NP családjának 512 GB-os tagja összességében lassabb riválisainál, de ez a különbség szerencsére a végfelhasználói áron is megmutatkozik.
CrystalDiskMark 5.2.1 x64
CrystalDiskMark alatt egyértelmű sorrend alakult ki, ahogy a lenti diagramokról is kiderül: a 960 Pro a leggyorsabb, utána a 960 EVO következik, az ADATA SX8000NP azonban helyenként alaposan lemaradva követi a dél-koreai duót.
AS SSD Benchmark 1.9.5986.35387
Az AS SSD Benchmark másolás-szimulációs tesztjeiben összességében ugyanaz a sorrend mutatkozott, mint amit az előző oldalon láthattunk, igaz, a 960 EVO és PRO között helyenként még kisebb különbsége rajzolódtak ki. Az ADATA SX8000NP kétségkívül teljesen más ligában versenyez, de ez abszolút nem rossz hír azoknak, akik költséghatékony, árához mérten jó teljesítményt nyújtó SSD-re vágynak.
IOMETER
IOMETER alatt ezúttal is megmutatkozott a 960 EVO és a 960 Pro közötti teljesítmény-különbség: előbbi alul maradt nagytestvérével szemben az extrém tesztben, de átlagfelhasználói mércével nézve így is remekül helytállt. Az ADATA SX8000NP Ezúttal hozta a 960 EVO teljesítményszintjét.
Fájlmásolással kapcsolatos mérések
Az SSD-re történő másolás az adott meghajtó írási sebességét teszi próbára. Ahogy azt a fenti diagramok is mutatják, a 960 PRO és a 960 EVO között alig-alig volt különbség, de az ADATA SX8000NP lemaradása sem vészes.
A meghajtón belül zajló fájlmozgatás alkalmával ugyanaz a sorrend rajzolódott ki, mint eddig, a különbségek pedig abszolút nem számottevőek.
Az SSD-ről zajló másolás az olvasási sebességet vizsgálja, ezen a téren pedig szintén nüansznyiak a különbségek.
Verdikt
A Samsung 960 EVO sorozatának 250 GB-os és 500 GB-os tagja, valamint a 960 Pro család 512 GB-os tagja is kiválóan vizsgázott a tesztek során. Az új meghajtók élvonalbeli teljesítményt nyújtanak, a 960 Pro pedig komplexebb feladatok alkalmával sem mond csütörtököt, így mindhárom tesztelt SSD különösen ajánlott megvételre. A 960 Pro sorozat tagjai az abszolút csúcssebességre vágyó, írás-intenzív alkalmazásokat futtató felhasználók számára jöhetnek jól, hiszen strapabíróak, gyorsak és zárt számítógépházban sem melegszenek túlságosan. A 960 PRO család tagjaira már nem jár 10 év jótállás, de a kínált 5 év is bőségesen elegendő lehet, hiszen jó eséllyel úgyis előbb cseréljük le az adott meghajtót, mint hogy lejárna a garancia vagy éppen meghibásodna, hiszen az SSD piacon óriási a pörgés, óriási tempóban zajlanak a fejlesztések, így 5 év múlva "elavult" lesz egy efféle meghajtó is.
A 960 EVO család tagjai már némi kompromisszum meghozatalát követelik meg, ugyanis írás-intenzív feladatok alkalmával, ahogy az SLC NAND alapú gyorsítótár betelik, jelentősen visszaesik az írási sebesség, valamint strapabíróság terén sem olyan jók a termékek, mint a 960 PRO modellek. Cserébe viszont érezhetően olcsóbbak, és sebesség terén átlagfelhasználói mércével nézve még így is félelmetesen jók. Az ADATA SX8000NP meghajtó a 960 EVO-hoz képest lassabb miközben az ára is magasabb, viszont a strapabírósága nagyobb, hiszen 200 TBW helyett 320 TBW írásmennyiséget visel el élettartama során. Mivel azonban a 960 EVO közel 10 000 forinttal kevesebbe kerül, kevésbé melegszik és sokszor jóval gyorsabb is, mint a szóban forgó ADATA meghajtó, így érdemesebb a Samsung termékét választani. Hasznos hivatkozások: •Samsung 960 PRO 512 GB: Gyártói weboldal | iPon webshop •Samsung 960 EVO 500 GB: Gyártói weboldal | iPon webshop •Samsung 960 EVO 250 GB: Gyártói weboldal | iPon webshop •ADATA SX8000NP 512 GB: Gyártói weboldal | iPon webshop
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

35. j.panzer
2017.03.27. 09:13
Kéne egy 1TB-os. Az áruk harmadát ki is csengetném értük.
Mikor tartunk majd már ott?
(2-3 év)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. thedevelop... j.pan...
2017.03.27. 12:40
Folyamatosan emelkedő NAND árak mellett? Nem mostanában..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. s_otto
2017.03.27. 12:43
Brutál teljesítményre képesek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. ThePoweR
2017.03.27. 13:04
Mindenhol el van írva a 960 PRO 950 PRO-ra vagy csak én vagyok vak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. J.o.k.e.r ThePo...
2017.03.27. 13:54
Ha a 250/256 GB-os eredményekre gondolsz, akkor ott azért látsz 950 Pro feliratot mindenhol, mert a 960 Pro sorozatban nincs 256 GB-os modell, így azokon a diagramokon csak a 950 Pro és a 960 EVO szerepel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. wintercoun...
2017.03.27. 15:07
Ahogy nezem meg raer boven, hogy lecsereljem a 3 x 950 PRO RAID 0 konfigomat. Ezert tervezek hosszu tavra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. B_Real s_ott...
2017.03.27. 15:53
Kérdés, hogy egy átlag felhasználót, akinek (ha már Samsungnál vagyunk) 840 vagy 850-es sorozata van, ez mennyire érint. Szerintem semennyire.

Otthoni felhasználásra szánt modelleknél már rég nem a sebesség növelésével kéne foglalkozni (500-600 MB/s sebesség bőven elég), hanem az egységnyi ár csökkentésével. Ez láthatóan nem megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. j.panzer thede...
2017.03.27. 16:58
Jövőre beindul a kínai NAND gyár, akkor, de legkésőbb 2019-ben brutálisat fognak esni az árak.
Egy komplett kontinens ki fog esni a mostani gyártók vevőköréből, olyan túlkínálat lesz, mint az állat.
Most is azért drágítják őket, mert már erre készülnek a gyártók.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. j.panzer B_Rea...
2017.03.27. 17:06
Nagyon igaz, nagyon igaz.
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. thestock B_Rea...
2017.03.27. 20:07
Mint 850 pro tulajdonos ezt meg tudom erősíteni arra hogy gyorsabban reagáljon a rendszer,és a játékoknál kevesebb legyen a töltési idő bőven sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. s_otto B_Rea...
2017.03.27. 20:43
Akkor átlag felhasználón kívül nincs más a világon ezek szerint.

Szerencsére sokan máshogy vélekednek, így van igény az Ermenegildo Zegna ruhákra vagy a Vacheron Constantin órákra. Ne mindig magadból indulj ki.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. thestock s_ott...
2017.03.27. 20:55
Tehát a drága és gyors SSD is csak rongyrázásra van? ezt nem tudtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. B_Real s_ott...
2017.03.27. 21:04
Akkor javaslom elolvasni a legutóbbi Ipon teszt alatt írt véleményedet. Emlékszel ugye? Mert ott szerinted csak átlag felhasználó vehette azt .. Ennyit erről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Szefmester s_ott...
2017.03.27. 21:50
Akinek bitang gyors SSD kell annak ritkán kell hatalmas méret, akinek a méret kell annak nem kell a brutális sebesség.

Az egyszeri usernek a méret kéne hogy a játékai/oprendszere gyorsulhasson.

Az überHC gémernek a sebesség a minden, és nem kell olyan hatalmas hely, max majd vesz belőle többet. Ha már megveszi a ledes gémer feliratos túlárazott cuccokat.

A melós akinek a sebesség a fontos az megint csak megveszi. Akinek meg a tárhely kell melóba az majd HDD-t fog venni.. sokat.. nagyon sokat.

A gyors és nagy az "felesleges" rongyrázás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ThePoweR J.o.k...
2017.03.27. 23:13
Csak átfutottam a cikket. Észre sem vettem hogy külön vannak osztva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. j.panzer s_ott...
2017.03.28. 00:54
Hát igen, vannak a világon F1-es és egyéb autóversenyzők, akiknek jól jön az 1000 lóerős autó, de azért valljuk be, a városi közlekedésre az emberek 99,999%-a valami ésszerűbbet használ. Mondjuk csak 10-ed annyi lóerő, de elfér benne a család, meg némi csomag.

Az SSD-kkel is így van. Már 3-4 éve tökéletesen megfelel a sebességük egy átlagos felhasználónak, viszont ár érték arányban még a legegyszerűbb felhasználási területekre sem elég. Én most vettem 500 GB-s M.2-es SSD-t, 50K-ért, és bár egy 500 MBPS fölött ír olvas, nincs észrevehető különbség a régi 92 GB-s 240/180-asomhoz képest.

Viszont a kapacitása ugyan úgy semmire nem elég, még mindig bent van a gépemben egy 1,5 TB-s HDD.

Szóval az emberek 99%-ának már évek óta nem a sebesség a fő problémája, hanem a kapacitás, azzal meg láthatóan nem akarnak mit kezdeni.
Pedig inkább erre (is) kéne gyúrni. Én pl simán bevállalnék egy olyan SSD-t ,ami max HDD sebességgel ír, olvas, csak cserébe legyen nagy kapacitású és olcsó. Ilyen sajnos nincs. Szóval a gyártók most olyan paraméteren fejlesztenek, aminek nem sok értelme van. (Mintha egy utcai kocsi 700 lóerős lenne. A következő generáció meg 800. Kit érdekel?)

Szerk: teszem hozzá, az nem baj amúgy, hogy ezen a fronton is van fejlesztés (a fejlődés mindig jó), gondolom úgy 10.000-ből egy ember ki is tudja használni, csak a nagy tömegeket ez a fajta fejlődés pont nem érinti, tehát kicsit olyan, mintha nem is lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. peti198706... j.pan...
2017.03.28. 02:26
Egy Savage 20TerraByte Solid-State Drive jön Holnapra. MLC 521Read/550Write, 45TB s mehet a 3.5"-os HDD-k helyére. Körítésként PCIx1 adapter s SATA4.1 jár hozzá C-Type port kábellel. Holnapután (2021)- Biomassza meghajtó neurotranzzmitter spenót kapcsolóval. -
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kean
2017.03.28. 09:07
Egyszerű a képlet, SSD jó dolog, de a 4-500MBps tényleg bőven elég a felhasználók és gémerek 99%ának, gyorsulással se töltési idő csökkenés se több FPS nem lesz. De ott vannak a HDD/SSD igényes feladatok ahova tényleg elkél egy NVMe 2-3000 MBps-mal. Én egy WD 1TBs SATA M.2-t néztem, bár a mostani 840 EVO ás 850 EVO 250+500GB még épp elég, de a játékok mérete már kezd brutális lenni és válogatnom kell:
ARK: 85-90GB
BF1: 50 GB
BF4: 60GB
GTA5: 65GB
A kisebb játkék kategóriába már a 3-5GBos játékok vannak

Hiába van gyors net), ilyen méretek mellett minden sokáig tart és mindegyikkel szoktam játszani.

M.2 legnagyobb vonzása számomra a kábelmentesítés és egyszerűsítés, jó lenne egy mITX gamer gépet összetenni a sok utazás miatt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. tookmindeg...
2017.03.28. 09:46
"Sima" SSD már nem is lesz vélhetőleg samsungtól, csak M2-es?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. R4z0rfish kean
2017.03.28. 09:46
éppen ezen gondolkodom én is

MSI B250I GAMING PRO AC
COOLERMASTER Elite 120
Intel Core i7-7700
MSI GTX 1070 GAMING X
FSP HYPER S 700
CORSAIR 16GB Vengeance LPX DDR4 2400MHz
SAMSUNG 500GB 960 EVO M.2 PCIe 2280
+ valami jófajta Noctua procihűtű (vagy vizes , lehet beférne) és házhűtő venti cirka fél milla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.28. 11:13
Ez elég pénzkidobás, inkább I7-7700K vagy egy Ryzen 1600/1600x Az NVMe M.2 is felesleges ha csak általános felhasználásra és játékra kell, akkor már fele áron 500GB SATA M.2 vagy kicsivel drágábban 1TB SATA M.2
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.28. 11:16
arról nem is beszélve, hogy a táp a proci felett van, csak fekvő hűtőt tudsz beletenni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Meteoreso
2017.03.28. 12:35
Ez inkább szerverbe való, gamer gépbe ez elég drága. Én 840el is szépen elvagyok.
Deep learning rendszerekhez jól jöhet , de arról viszonylag kevés tudható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. mezarius
2017.03.28. 15:02
Egyébként ha az ilyen kategóriájú SSD-knél már probléma a melegedés akkor miért nem kezdenek vele valamit? Csak tudnának tákolni rá valami hűtőt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. R4z0rfish kean
2017.03.28. 15:42
jó, csak gyors összenéztem valamit mini ITX-be K-s proci?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. RealDreamQ
2017.03.28. 17:27
B_Real 2017. 03. 27. 15:53

+++++
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.28. 23:47
én egy vizes blokkot használnék miniITX esetében, régen volt egy gépem és nagyon nem volt benne hely
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Janus27
2017.03.29. 09:57
Fejlődés minden téren minden "generációban" van, csak nem lehet minden user igényét kielégíteni egyszerre. Amit j.panzer írt, hogy lehetne olyan SSD is ami HDD sebességű de cserébe olcsó és nagy kapacitású azzal én is egyet értek, mivel sokkal gyorsabb az elérési ideje ezért az is jóval gyorsabb lenne általános felhasználás mellett mint a HDD-k. A 960-assal kapcsolatban viszont amondó vagyok, hogy nekem KELL Nyáron tervezek egy új gépet összerakni, a rendszer biztos hogy egy 960 Pro-n lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. fofoka Szefm...
2017.03.29. 22:42
"Akinek bitang gyors SSD kell annak ritkán kell hatalmas méret, akinek a méret kell annak nem kell a brutális sebesség."

Mekkora statisztikai mintából...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Szefmester fofok...
2017.03.30. 09:19
Ezt én is kérdezhetem ám!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.30. 11:38
De ő nem állított semmit ellenben veled, elég csak egy 4K videó editálásaára gondolni, ahova tárhely és sebesség is kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2017.03.30. 11:58
A kapacitás növekedés velejárója a sebesség növekedés. Nem nőhet úgy a kapacitás, hogy közben a sebesség marad, mert akkor sokkal tovább tart megtelíteni az ssd-t. A baj az, hogy nagyon elmentek ezek az értékek a normálistól. A nagy kapacitást lassú sebességgel, míg a kis kapacitást gyors sebességgel adják. Látható a probléma.
A HDD-sebesség/áron SSD tényleg jó ötlet, de a HDD-k még mindig időtállóbbak, mint az SSD-k. Javulást persze hozna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Bihus Konzi
2017.03.31. 18:30
Nekem még egy SSD-m sem halt meg, HDD-ből viszont már sok.

Mi támasztja alá, hogy a HDD időtállóbb?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szefmester kean
2017.04.01. 09:17
Fofokának ez a hobbija. Bármire képes rákérdezni hogy bizonyíték, de amikor ő állít valamit, akkor nagyvonalúan kihagyja azt. Nem kell vele foglalkozni, troll..

De akkor tőled kérdezem:

mekkora 4K videókkal dolgozol editáláskor? Ha pedig ez a hobbid akkor miért nem vagy kompromisszumkész és elégedsz meg valami lassabbal? Ha meg meló akkor miért foglalkoztat a költség? Ez is volt említve... pölö...

Igen egy LHC velóban érdemben tud profitálni a gyors ÉS nagy tárolóval, mert ami adatmennyiség ott generálódik egy másodperc alatt egy detektorban az valóban problémás letárolás témakörben. De otthon? 4k film 50-100GB hurrá.. akkor tényleg szükséged lenne 4db raidbe kötött 2terás 2500MB/s írási sebességű ssd-re? Szerintem nem.. de megpróbálhatod elmagyarázni hogy miért vagyok most hülye. Értelmes érvekre odafigyelek, de ilyen fofoka féle trollkodósra max visszaszólok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Balika911
2017.04.01. 14:38
Ahogy látom, már a 2 terás 960 PRO is elérhető, 416 ezer forintba kerül 5 év gyártói garanciával. Gondolkodom rajta, de valószínű inkább az utódmodellre cserélem majd a mostani SSD-ket. Akkor a SATA kábelek is végre kikerülnek a gépből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!