iPon Cikkek

The Crew - Csapatos csapatás

Dátum | 2014. 12. 23.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ezen az őszön elég sokat olvashattatok tőlem a Ubisoft-sandboxról, annak minden kötelező eleméről, és persze arról, hogy miként teszi ez tönkre egyre inkább a rá épülő játékokat. A bejáratott formulával eddig csak TPS-akciójátékok, meg persze a Far Cry érkezett, és talán sosem merült volna fel senkiben, hogy valójában a sémára szó szerint bármit fel lehet húzni, egészen addig, míg meg nem jelent a The Crew. A Ubisoft Ivory Tower, valamint a közepes Driver-játékokért felelős Ubisoft Reflections azonban megmutatta, hogy ami működik egy Assassin's Creedben, az bizony működik egy autós játékban is. Mármint szerintük, mert szerintem nem. A The Crew - ahogy azt már valószínűleg tudjátok - egy állandó online kapcsolatot igénylő közösségi autós játék. Nem MMO, inkább egy olyan megosztott világú cucc, mint a Destiny, ahol az egyik legfontosabb dolog, hogy lehetőleg mindig legyen mellettünk három barátunk, hogy négyesben össze tudjunk állni csapatokba, avagy crew-kba. Éppen ezért furcsa kicsit, hogy a készítők ilyen komolyan vették a történetet. És itt a komolyan vevést ne úgy tessék érteni, hogy megírtak egy valóban komoly történetet, hanem inkább úgy, hogy nagyon nagyon igyekeznek ráerőltetni a játékosra.
Az általad irányított főhős Alex, egy szemüveges hipszter-gengszter. De ugyanezt a karaktert irányítja a szomszéd játékos, meg minden barátod, valamint a világ összes többi jóhiszemű vásárlója, aki úgy döntött, hogy idén pénzt ad egy újabb Ubisoft AAA-játékért. Emberünket felültetik, és bemártják testvére meggyilkolásával, ám hamarosan üzletet tud kötni az FBI-jal, és a legrosszabb Halálos iramban-koppintás filmek "meglepő" fordulatával élve szabadulni tud a hűvösről. Cserébe a szerv csak annyit kér Alextől, hogy ugyan segítsen már minden rosszarcút bilincsbe tenni az egész országot a markában tartó, fantáziadús módon 5-10 néven futó csempészhálózat tagjai közül. Mivel a történet egyszerű eszközként funkcionál arra, hogy végigvezessen a játék világának legfontosabb részein, teljesen felesleges volt ennyire vastagra hagyni, és telerakni a játékmenetet átvezetőkkel. Egyrészt azért, mert a dialógusok rendkívül kínosak, a narratíva pedig fájdalmasan semmitmondó. Az egész olyan, mintha egy nagyon gyenge autós filmben szerepelnél, de a filmet nem tudnád kikapcsolni, ugyanis muszáj előtte maradnod a végéig. Közben pedig tudod, hogy a többi ezer meg ezer játékos is ugyanezt a filmet nézi, és ugyanezt a karaktert alakítja. Mintha a World of Warcraftban minden játékos karakter Thrall lenne. Borzalmas ötlet volt.
Meg eleve, egy ilyen környezetben nem is lehet rendesen történetet mesélni. Minden dialógus autók között zajlik, a főszereplőnk ugyanis sosem hagyja el becses járművét - elvégre ez egy autós játék! És persze ennek megfelelően minden küldetést az autóban ülve kell megoldani, ami persze erősen limitálja is azok változatosságát. Mert ugye autóval lehet versenyezni, el lehet kapni valakit, meg el lehet vinni egy fontos embert A-ból B-be, és ezeket mind meg is fogjuk tenni, pontosan huszonháromszor több alkalommal, mint szeretnénk. Meg persze mindenre az autó jelenti a megoldást, elvégre ha például ránk lőnek, visszalőni nem tudunk, csak menekülni. Sajnos - ahogy már írtam - kénytelenek vagyunk végigszenvedni az egészet, így szerezhetjük csak meg ugyanis az összes perköt. Egy valamirevaló Ubisoft-játéknak megfelelő módon a The Crew is folyamatosan tanít minket, szisztematikusan végigmegy a játékmenet különböző alrendszerein, így még órákkal a kezdés után is új dolgokkal traktál. Sajnos az érthetőségen nem segítenek például olyan dolgok, hogy a készítők kicsit túltolták a "crew" szó használatát. Mert egyrészt "crew' az egyjátékos kampányhoz kapcsolódó karakterek hálózata, ami egyre növekszik, ahogy haladunk előre a sztoriban. Másrészt a "crew" a többi játékossal felállított négyfős csapat, amit közös versenyzésre és küldetések teljesítésére használhatunk. Meg persze a játék címe is "crew", csak hogy ne felejtsük el a szót, illetve minden második beszélgetés során elhangzik a szó, a biztonság kedvéért. Ezen kívül a 20. szint elérése után csatlakozhatunk egy általunk választott gengszterbandához, ami viszont már nem "crew", pedig csak a poén kedvéért már ez is lehetett volna.
Egy kvázi-MMO-nak megfelelően a The Crew rendelkezik fejlődésrendszerrel, sőt, mindjárt kettővel is. Egyrészt a karakterünk tapasztalati pontokat szerezhet a sztori-küldetések, a kihívások és a mellékes tevékenységek teljesítésével. Minden szint után pontokat kapunk, amikből különböző kategóriákra osztott perköket vehetünk, és persze a szintünkhöz köthető az is, hogy milyen tartalmakhoz férhetünk hozzá (erről még később lesz szó). Emellett az autónk tőlünk függetlenül fejlődhet és léphet szinteket. Szerencsére ezt sikerült átlátható és egyszerű módon prezentálnia a készítőknek: az autónk 11 különböző alkatrészét fejleszthetjük, és általában az egyes küldetések teljesítése után kapunk olyanokat, amik jobbak, mint amit éppen használunk. Ha tényleg jobbak, akkor az autónk szintje növekszik. Ha nem, akkor eladhatjuk az adott alkatrészt. Továbbá az autónk szintjétől függ az is, hogy megvehetjük-e rájuk a teljes átalakításokat. Ezek segítségével célzottan módosíthatjuk őket például ralizáshoz, pályaversenyhez, utcára, vagy terepezéshez. Ezekkel az átalakításokkal szinte teljesen új, teljesen másképpen viselkedő járgányokat kapunk eredményül, ami örömteli tény, különösen azért, mert a The Crew-ban kevesebb, mint 50 gépkocsi kapott helyet alapból. Ez pedig nem sok, nagyon nem. A különböző DLC-kkel ez a szám 50 környékére növelhető, illetve nyilvánvalóan a következő időszakban (a játék sikerétől függően) érkeznek majd az újabb és újabb csomagok.
Természetesen egy autós játék legfontosabb része a fizika és a vezetési modell, a The Crew pedig mindkét kategóriában leszerepel. Az autók vezethetőségét három lépcsőben állíthatjuk a menüből. Az elsőt úgy neveztük el Chochóval, az iPon egykori szerkesztőjével (aki azóta az alacsonyabbrendű nyomtatott magazinok világában tengeti hétköznapjait :P), hogy a "PS2-es Need for Speed: Most Wanted"-beállítás, azután a játék után, amit mindketten isteni küldetéstudattal gyűlölünk. Ebben az autók szinte lebegnek, az input lag borzalmas, és az egész játék irányíthatatlan. A második fokozat kicsit rendberakja a dolgokat, a kontroll közvetlenebbé válik, és az élmény már nyomokban elkezd hasonlítani egy B-kategóriás árkád játékra. A harmadik fokozat akar a Hardcore névre hallgat, és ez akar a "teljes szimuláció" lenni. Itt már alaposan észnél kell lennünk, hiszen a játék semmiféle segítséget nem nyújt, de az alapvető probléma, az irányítás "lebegőssége" és bizonytalansága itt sem szűnik meg. Vélhetően ez a beállítás kormánnyal a legjobb, és sokat segíthet, hogy részletesen beállíthatjuk az irányítás különböző parametéreit, így azt is el tudom képzelni, hogy valami tűrhetőt ki lehet belőle hozni. A dolgokon nem segít sokat az sem, hogy a játék bár iszonyatos tempójú, csak 30fps-sel fut konzolokon. Ez azonban a "legrosszabb" 30fps, amit az utóbbi időben tapasztaltam. Mind a Forza Horizon 2, mind pedig a Driveclub megmutatta, hogy tökéletesen stabil frametime-okkal és néhány trükkel lehetséges leszorítani az input lagot, és előállítani egy feszes, közvetlennek tűnő irányítást. Nem vagyok meglepődve azon, hogy a Ubisoftnak ez nem sikerült.
Ha lehet, akkor az általános fizika és ütközésmodell még ennél is rosszabb. Menet közben 220km/h-val egészen nyugodtan nekimehetünk bárminek hátulról vagy szemből, ha csak nem frontálisan, telibe ütköztünk, nem lesz baleset a vége, az autónk egyszerűen csak lecsúszik a másik autóról, mintha be lenne kenne vazelinnel, és megy tovább. Járgányunk ehhez hasonlóan mindenféle gond nélkül megy át a villanyoszlopokon, de egy szinte láthatatlanul apró útszéli kavics viszont úgy megdobja, hogy négyet pördül a levegőben, mielőtt az Assassin's Creed: Unity "legszebb" időszakait visszahozva kiesik a játék világából. A The Crew-val játszva minden pillanatban olyan furcsa, bizonytalan érzésem volt, mintha sosem tudhatnám biztosan, hogy milyen reakciót várhatok a játéktól bizonyos helyzetekben. Ilyen az, amikor a technológiai alapok egyszerűen nincsenek rendben. Márpedig biztosan nincsenek rendben, és nem csak azért, mert borzalmas a vezetési modell és a fizika, hanem azért is, mert az első két hétben komoly problémák fertőzték a The Crew alapjának számító többjátékos alrendszereket is. Nem lehetett például crew-kat létrehozni, a szerver ledobálta a játékosokat, akik sokszor több órányi előrehaladást veszítettek el, a multiplayer matchmaking pedig a Far Cry 4-hez hasonlóan egyáltalán nem működött. A hosszú várakozási időkön csak az segít, hogy szerencsére a The Crew-ban minden in-game történik, nincsenek konkrét menük a játékon kívül, így tulajdonképpen mindig csinálhatunk valamit, nem kell egy képernyőt bámulnunk, ahol számolódnak a percek. Ezzel együtt a The Crew sosem használja ki igazán az állandó online jelenlétet és a megosztott világot; hasonló baklövés ez, mint a Destiny esetében. Az egész inkább érződik egy esetenként kooperatív autós játéknak, mintsem egy ténylegesen állandó online világnak.
Ami viszont a The Crew legnagyobb erőssége, az egyértelműen a világa. Ebbe egyáltalán nem tudok belekötni, de nem is akarok, ugyanis fantasztikus, és az Assassin's Creed: Unity után ez is alátámasztja, hogy a Ubisoftnál elsőrangú művészek dolgoznak, akiknek a munkáját lehúzza a játéktervezők és a technológiai csapat hozzá nem értése. Ahogy azt már valószínűleg tudjátok, a The Crew világa tulajdonképpen maga a teljes Egyesült Államok. Ez persze nem úgy kell érteni, hogy a készítők fogtak minden egyes négyzetmétert, és átültették a játékba, hiszen az egyrészt nagyjából lehetetlen, másrészt pedig a játéknak sem tenne jót, hiszen nem lenne túl izgalmas órákon keresztül vezetni egy sivatagi főúton. Ehelyett a Ubisoft igyekezett megragadni az Egyesült Államok különböző területeinek esszenciáját, jellegzetességeit, és azokat művészileg kicsit eltúlozva, látványosan visszaadni. Ez persze azt is jelenti, hogy az ország különböző területei kicsit sztereotipikusan, amolyan "filmes" szemmel kerültek be: a középnyugaton mindenhol kukoricamezők vannak, a nyugat pálmafás és sivatagos, az északkelet pedig jöhetett volna bármilyen gengszterfilmből. Az egész mégis fantasztikusan összeáll, leginkább a remekül megvalósított összekötő területeknek és utaknak köszönhetően. Az egyes régiók, és azok hangulata közötti váltás tökéletesen sikerült, a The Crew elképesztően adja vissza azt az Amerikán átvezető "road-trip" hangulatot, amit igazából mindenki át akar élni életében legalább egyszer.
A készítők öt régióra osztották a világot. Ezek a West Coast, a Mountain States, a Midwest, az East Coast és a The South. Mindegyiknek megvan a maga "fővárosa", Los Angeles, Las Vegas, Miami, Detroit, Chicago és New York képében. Ezek hatalmasak és nagyon jól kidolgozottak, látszik, hogy minden egyes négyzetméterükkel törődött valaki. Pontos másuk az eredeti metropoliszoknak? Nem. Képesek tökéletesen közvetíteni azok hangulatát? Igen! De persze ezeken kívül is találunk még kisebb, de még mindig eszméletlenül nagy településeket, mint például Dallast, szóval felderíteni való helyből bőven lesz elég. Éppen ezért kicsit sajnálatos, hogy a fejlődési rendszer megköti a kezünket a nyitott világ kiaknázásában. Bizonyos területeken csak bizonyos szint után, és a sztori megfelelő pontjának teljesítését követően kezdhetünk el küldetéseket teljesíteni, és persze a Ubisoft-módinak megfelelően mindenhol tornyokat kell elfoglalnunk, hogy aztán megjelenjen az ezernyi ikon a térképen. Ha az Assassin's Creed: Unity esetében azt mondtam, hogy a fantasztikusan kidolgozott Párizshoz egyszerűen nem illik már ez az elavult játékmechanizmus, akkor ez a The Crew esetében duplán érvényes. És persze a látványvilág művészi színvonalát még a játékmenetnél is csúnyábban hagyja cserben a technológiai. Mondjuk ki: a The Crew egész egyszerűen ronda. Konzolokon nagyon, PC-n egy kicsit kevésbé. A grafika egyértelműen olyan, mintha az előző generációs konzolokon futna, éppen ezért érthetetlen, hogy miért nem képes 60fps-sel futni. Összességében tehát a The Crew nem sikerült túl jól. Megvan benne minden rossz, ami a Ubisoft többi AAA-kategóriás open world játékát fertőzi, csak itt még az alap játékmenet sem stimmel mellé. Kétségtelenül egy ambiciózus anyag, lenyűgözően kidolgozott és nagy világgal, amihez azonban nem tud felnőni sem a Ubisoft technológiai, sem pedig a designeri csapata. A The Crew abban az esetben érheti meg a jelenlegi ajánlott fogyasztói árának egy töredékét a későbbiekben, ha mindenképpen be szeretnéd autózni az Egyesült Államok gyönyörűen összesűrített területeit - erre ugyanis egyszer kiváló, játékként azonban említésre sem méltó.
Platformok: Xbox 360, Xbox One, PS4, PC Tesztplatform: PS4
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

62. abel0317
2014.12.23. 14:34
Akkor maradok a Burnout Paradise-nál
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Bloodx
2014.12.23. 14:43
"A készítők hat régióra osztották a világot. Ezek a West Coast, a Mountain States, a Midwest, az East Coast és a The South."
Mi a hatodik? Vagy most akkor 5 van? (bar fovarosbol hat van felsorolva)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. szucsok01
2014.12.23. 14:47
Ronda grafika? Láttad mekkora a bejárható terület, mindezt töltési zónák nélkül? MIt vártok? Fotórealisztikusságot? Tudom nagy most az Ubi-Hate hype, de a játék közel sem olyan vészes mint aminek a cikkíró lefesti. Ha van pár barátod akikkel leülhetsz játszani, tökéletes autós játék. Ráadásul PC-n semmilyen alternatíva nincs, talán a need for speed world, de azt megemlíteni is kár. A sztorit valóban kivághatták volna a retekbe, és csak a különböző küldetéstípusokból való fejlődést tartották volna meg senki sem sírt volna ByeAlex-ért, a 30x éves hipszterért. Hardcore-on sem használhatatlan a kontroller, vagy ha az is, nekem elfelejtettek szólni róla A bugok és a néha előferdülő crash-ek ellenére sem bánom a rá kiadott pénzt, de egy patch már időszerű volna. Nálam 7,5/10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. rallycross
2014.12.23. 14:53
Sztorin kívül semmi baj nincs a játékkal. Jó a játék, pár haverral tökéletes szórakozás. El van túlozva a cikk, és az értékelés sem reális.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. scap
2014.12.23. 15:13
szerintem teljesen rendben van a játék. az igaz,hogy csak úgy érdemes ha vannak barűtok akikkel a profil kimaxolása után tudtok játszani de nagyon jó grafikája van (pc) az irányítást részletesen be lehet állítani.én csak ajánlani tudom!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Engel
2014.12.23. 15:41
Remélem olvassa a szerző:

A The Crew hivatalosan CarPG, szóval itt nem a játék történetének szereplője a karaktered, hanem az AUTÓ-d. Tök mindegy, hogy am a főszereplő ALEX, és nem a bátyja Dayton, de gondolom a cikk írója komolyan elmerült a játékban, hiszen még azt is tudja, hogy a főszereplőt, hogy hívják!

"Sajnos - ahogy már írtam - kénytelenek vagyunk végigszenvedni az egészet, így szerezhetjük csak meg ugyanis az összes perköt." - Továbbá a történetet nem kötelező végig játszani, a perket szintenként kap a játékos, és az amúgy ÖT területen található content is csupán szinthez van kötve, tapasztalati pontot meg lehet minden aktivitásból szerezni.

"Harmadrészt pedig a "crew" egyfajta guildet is jelent." - A játékban semmiféle guild féle dolog nem szerepel.

"50 gépkocsi kapott helyet." - 50 lesz majd a Season Pass során érkező járgányokkal, de ezt is tudja a szerző, hisz utána nézett rendesen a terméknek amit tesztelt! A Season Pass ára 25 euró, 4*3 autó van benne, plusz 2 a Season Pass tulajoknak.

"Az autók fizikáját három lépcsőben állíthatjuk a menüből " - Ismét egy freudi elszólás lehetett, hiszen az autók fizikáját nem lehet állítani. Mit lehet? A vezetési módot. Ennek tényleg 3 kategóriája van, all driving help, sport mode, hardcoe mode. Mi a különbség? Az, hogy a sport mode-ban nincs traction control, a hardcoreban pedig az ellenkormányzási segítség is ki van kapcsolva.
PS4-s verziónál sokan panaszkodtak delayre, de mivel nem ezen a platformon játszok, nem tudok saját tapasztalatról beszámolni.
Kormánnyal pedig elég sokan játszanak, és van külön menü pont ahol a beállításokkal lehet játszani.

S szerintem az se igaz, hogy minden ütközésnél lepattan az ember, próbáljon csak meg a szerző egy busznak vagy egy kukás autónak frontálisan neki menni!

"Bizonyos területeken csak bizonyos szint után, és a sztori megfelelő pontjának teljesítését követően kezdhetünk el tevékenykedni". - Mint írtam, nincs ilyen, ha a Prológus véget ér bejárható az egész világ, a contentek csupán szinthez vannak kötve.

"a The Crew egész egyszerűen ronda." - Ezt a szubjektív véleményt nem igazán tudom kommentálni. Attól, hogy milyen platformon 30 vagy 60 fps-sel fut, még nem lesz valami csunyább, de lehet nem ismerem megfelelően a technikát.

Ezek a cikk kapcsolatos kommentjeim. Kérdezném a szerzőt a következőkről miért nem esett szó a tesztben?-
-Skill challenge
-Faction mission
-PvP játék mód tapasztalai
-Specifikációk tényleges ismertetése

Dialógusra invitálnám a szerzőt, nyugodtan reagálhat az észrevételeimmel kapcsolatban!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Tuttu
2014.12.23. 15:42
55%??? Nem sok kicsit? (komolyan sokallom)
Én azért nézem az árát is és ugye számít mit kapok ennyiért! Nem is tudtam, hogy ilyen kevés autó van benne!
Biztos, hogy DLC-vel jönnek a többi autók ami siralmas!
Az Ubisoft harmatgyenge! 2015-be jön egy Need for Speed, nah arra leszek kíváncsi! Abba még lehet reménykedni! Meg a Project C.A.R.S-ba még!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Engel Tuttu
2014.12.23. 15:45
A jövőre érkező NFS egy mobil platformra érkező játék lesz, No Limits címmel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. johnny63
2014.12.23. 15:52
Azért ennyire nem szólnám le a játékot. És mondjuk a kampány része nekem sem tetszett sőt idegesített, de a multija sokkal jobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Zoli191
2014.12.23. 16:07
Nem értem az 55%-ot...megjelenés napja óta megvan és alig tudom letenni. 80%-ot minimum érdemelne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Kono
2014.12.23. 16:13
A szerző első bekezdése rá is nyomta a pecsétet az egész cikkre. Az alapjába vett utálat a készítők miatt mindig szőrszál hasogatáshoz vezet... Nekem is van bajom a multi rendszereikkel, főleg AC miatt, de ebben az írásban annyi butaság van. Mintha csak egy gameplay videó alapján lenne írva, komolyan A történethez minek kéne bonyolultabb levezetés, mintha bármi más versenyzősnek lenne. A grafika PC oldalról teljesen megfelel a kornak, nincs zavaró fps szabályzás probléma sem. Teljes maximumon nem top géppel is tökéletesen gördülékeny, sok bugot se tapasztaltam. A fizika miért kéne, hogy reális legyen? Vagy az is reális, hogy például millió fa között 200al menekülünk a rendőrök elől? Szép is lenne ilyenkor a valós törés Hát kössz, de inkább nem... Így is eleget anyázok a sok törés miatt, mikor ezért bukok helyezést. A törés visszagyógyulás és begyűrt papirkülső tényleg mókás, de ennyit elnézek neki. DLC tartalom meg a játékban elért archikból kapott tokenekkel valamennyire kinyitható volt eddig is, vettem is gyakorlatilag játékidő jóvoltából pár dolgot ingyen. Kinyitható plusz kocsi csak egy van jelenleg, de az látszik, hogy a cikk írója nem követi figyelemmel a dolgokat, mert béta óta került be pár kocsi és a problémásokat kivették, esetleg átcserélték másra a típuson belül menet közben. A legtöbb jól használható. Ami meg a küldetéseket illeti, könnyű megtalálni, nem túl hosszúak és van köztük izzasztóan nehéz, egyszerű navigálni, a bejárt területekre lehet "teleportálni", a területek hangulatosak. Nem tudom ennél mi kell több egy nem szimulátort megcélzó autós játékba, amit mindenki külső nétetben fog tolni? Az irányítás a többi hasonló elvű játék után teljesen átlagos és könnyen kezelhető. Az értékelés bosszantóan le van húzva és elfogult. Nem tökéletes játék, mi lenne manapság az, de meglehetősen bugmentes, fagyás esetén - mióta megvan 2x volt összesen - NINCS semmi elveszett óra, csak az aktuális versenyt veszi semmisnek. Remek látványt nyújt, helyenként kellően nehéz, a kocsit egy nem fakezű játékosnak viszonylag könnyű fejlesztenie, társak a coop versenyekhez és a csapat csatákhoz rengetegen vannak, sg fórum és fb csoportból nagyjából 50-60 különböző időben aktív magyar játékos van jelenleg, emiatt se panaszkodhat senki.

Szóval így hosszabb időt eltöltve, természetesen PCről beszélve teljesen korrekt szórakozást nyújtott eddig és a cikk nagyon eltúlzott. Szerintem ennél sokkal nagyobb baklövések is voltak játékok terén manapság, amire fele ilyen rossz kritika nem érkezett. A játék árak itthon mindenhol tulzottak, így EGYIK SE éri meg igazából, de nem bántam meg, hogy költöttem rá. Inkább ez, mint évi 1-2 CoD vagy BF Már csak a saját bandámhoz kéne visszatérni, de majd ünnepek alatt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Kerty
2014.12.23. 16:31
Napokban már nevetséges áron akarták hozzám vágni a játékot. Már gyanítottam, hogy kilóg a lóláb. És tényleg....

"ugyanezt a karaktert irányítja a szomszéd játékos, meg minden barátod, valamint a világ összes többi jóhiszemű vásárlója" ezen teljesen kiégtem. A fejlesztési idő folyamán egy embernek nem jutott eszébe felállni és kimondani, hogy ez így sz@r? Vagy csak lusták voltak karakterszerkesztőt építeni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. noPublicFG
2014.12.23. 16:35
Ezt az "Alexet" rólam koppintották... Alteregóm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. dzsuz87
2014.12.23. 17:47
Utoljára a NFS Most Wanted-dal játszottam, de az szebb volt, mint az itteni képek.
A hivatalosan kiadott előzetes képek minőségéhez képest tényleg botrányos.

Pár hozzászóló figyelmébe ajánlom, hogy a cikk szerzője PS4-en tesztelt, a PC-s verzió bizonyos szemszögekből nyilván jobban kidolgozott. Mivel a célközönség nagyobbrészt konzolon fog játszani, ezért teljesen jogos, ha az azon szerzett tapasztalatait írja le.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. qwertzzui
2014.12.23. 17:48
Az elég ciki, hogy nincs belső nézetben visszapillantó tükör, de olyat, hogy input lag... végem is lenne PC-n tolom, max szint, és egyéb apróságok. Viszont ez a cikk is aláírja azt, amit néztem az otherworld videó kritikáját...sajnos ők is PS4-ről teszteltek, és ezek a hibák (input lag, a multiplayer rész nem élvezhető..stb) kijöttek. Bár azt nem értem, ha egyszer kijött PC-re, és olcsóbb is a konzolos társaiknál, akkor miért nem PC-s kiadással próbálkoztok? Sokkal jobb! X360 kontrollerrel sima ügy minden.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. haszka
2014.12.23. 17:49
Szerintem haver egy percet nem játszottál ezzel a játékkal.
Ennyire nem rossz,nekem bejött.Ennyi baromságot még nem olvastam egy cikkben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. balikabo
2014.12.23. 18:52
Aki írta ezt a cikket az le lett fizetve hogy fikázza vagy mi a baj? megjelenése óta akikkel toljuk(közel 10 fő) azokkal le nem tudjuk tenni, a grafika teljesen rendben van, hatalmas feeling a game, kamu cikk, én csak ajánlani tudom mindenkinek a gamet aki szeret autókázni!!!!!!!!(PS4)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. balikabo
2014.12.23. 19:19
Azért is vicces mert pont a játékélmény az ami kiemelkedő és 3 mast adott rá ez a dilettáns teszter...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Ravatali_g...
2014.12.23. 19:50
Köszönjük a munkádat!
Szófos*s: 7 csillag
Fikázás: 9 csillag
Lényegi tartalom: 2 csillag
Hozzá nem értés: 8 csillag
Egyéb: talán nem egy 10 éves gépen tolt teszt után kellett volna cikket írnia egy írástudatlannak ("perköt, alacsonyabbrendű" ), aki a Minecraft elől állt fel. Arról meg ne is beszéljünk, hogy ugyan ez történik a "bughalom" EA játékaival is, persze patch előtt.
De a tény az, hogy sokkal többet tudnál tenni a társadalomért, ha a McDonalds-ban sütnéd a krumplit...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Ravatali_g... haszk...
2014.12.23. 19:52
Jó pénzt kapott érte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Kerty
2014.12.23. 20:14
hiszti azért megy látom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Avisto
2014.12.23. 20:26
Az a nextgen konzol egy pc, még a konfigját is írja a feltöltő a leírásnál, és még csak nem is amd procis.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. KunkliJano... Kono
2014.12.23. 20:27
a COD-ot hagyjuk de a BF az egy jó dolog és ne akard össze hasonlítani egy autós játékkal mert a kettőnek e
gyáltalán semmi köze nincs egymáshoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. DogTheDog
2014.12.23. 20:44
A teszt echte felrevezetes.
Sajnalom a raszant idot.Nagyon nagy gaz van itt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Zoli191
2014.12.23. 21:25
Biztos nem kapott elég pénzt az ipon, ezért szidja....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Heroes27
2014.12.23. 22:11
Komoly az értékelése, eddig egyedulállo. Abszolut nem érdekel a game, de gondolom nem indokolatanlul kapott ennyit. Magyarul egy rakás szar. Ennyi.

Pont ugyanugy mint az AC, meg a FC4, bár az utóbb jo, de legalább map editorral csináltak egy hegyvidekes palyat, meg felkértek az utcarul par uj arcot szinkronnak. Páratlan teljestmény az ubika idei munkalya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Zoli191
2014.12.23. 22:38
"gondolom nem indokolatanlul kapott ennyit"....hát szerintem de. Ez a játék annyira jó, hogy komolyan már rég örültem ennyire egy játéknak mint ennek. Ára nagyon rendben van, többre számítottam egy ilyen volumenű játéknál. Tartalom is van benne, vezetés élvezetes, egyébként ha olyan kormányod van még kuplungolni is lehet. Már csak az élvezetes a játékban ha csak vezetsz és vezetsz. Nem tudom....szerintem nem ugyanazzal a játékkal játszom mint a tesztelő...

Persze vannak hibái, mint a visszapillantó tükör és az eső hiánya, de szerintem fog még egy pár javítást kapni. Optimizálás terén is nagyon jó, nekem 4k 60fps-es fut Ultrán, élsimítással...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. nedcoleman
2014.12.24. 00:38
Hát InGen ez szépen belőtted...
Maximálisan igazat adok az írásodnak-véleményednek.
Nem kellene ezt erőltetnie az Ubinak. De teszik mindezt azért, mert mindenki veszi, mint cukrot. Én itt meghúztam egy vonalat és a továbbiakban köszönöm, de Köszönöm NEM!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. nemlehet
2014.12.24. 00:41
Meg kell védjem a cikkírót. Régóta vártam valami jó autós játékot, a barátokkal kinéztük, hogy nah a Crew lesz a király mindenki szerezze be. Aztán kb 2 nap után már senkinek sincs kedve játszani vele. Abszolut egyet értek a kritikák nagy részével. Amúgy aki szerint csak a cikkíró "fikázza" az nézze meg pl az Otherworld-ös Crew tesztet, SaS koma sincs elragadtatva a játéktól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Zoli191
2014.12.24. 01:02
Akárki akármit mond, én nem tudom mikor fogom ezt megunni. Ez egy jó játék, és biztos hogy nem olyan szar mint amilyennek a cikkíró beállítja.

"W gombra mennek előre egy autóval tökmindegyhol" már megbocsáss de ez a játék azért messze nem ilyen...

"2 nap után már senkinek sincs kedve játszani vele" Az emberek többsége meg nem tudja megunni....ennyit erről.

És igen valamennyire próbálom megvédeni a játékot, mert én személy szerint hihetetlenül élvezem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Pressing97
2014.12.24. 01:56
Emberek most komolyan mit kell világháborút vívni egy mással.
Röviden tömören:
Konzolos verziója nem lett a legjobb és jobb alternatíva van.. (XONE: Forza sorozat. PS4: Driveclub)
PC-n szerintem nincs párja a játéknak. Nem hiszem hogy az előző NFS-ek olyan jók lettek volna. Igaz kevés kocsi van benne de istenem na bumm... legalább töltőképernyő nélkül lehet autózni egy rohadt nagy térképen. Aránylag kevés buggal. Még egyedül is meg van a feelingje hogy Amerikai tájakon városokon mész át. És azért meg kell hagyni a játék nem csúnya de nem is szép. De valamit valamiért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. davidrt
2014.12.24. 07:56
A 20. kommentben Ravatali_gondnok kolléga mindent elmond, én még azt tenném hozzá, hogy ha lehet a továbbiakban az Ubi játékokat ne InGen tesztelje. Találjatok valaki mást, lehet akár a takarító nő is, de ez az "eleve utálom a játékot mindegy, hogy milyen" már kicsit fárasztó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. R3LaX123
2014.12.24. 09:17
Bár én nem játszottam a játékkal, de liba kollégával most egyet kell, hogy értsek. Sajnos azért adnak ki minden évben szar játékokat, mert így is milliók veszik meg, akkor meg minek dolgozzanak vele. Lásd CoD (ennél jobb példa nincs is), NfS, AC, stb. Ha úgy is milliomos lehetek, hogy nem dolgozok, akkor hülye lennék melózni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. csabi02
2014.12.24. 09:48
az a nagy helyzet,hogy az elmúlt 2évben nem tudnak egy normális játékot felmutatni,talán a FC4 kivétel lett,de többi elveszi az emberek kedvét a játéktól.
Mindig lesznek olyanok,akiknek minden fos tetszik,de attól még a játék bukás marad,vagy az ellenkezője,hogy fórumokon mindenki (pár ezer ember) szidja a játékot és a tesztelőket is mert "miért kapott 9 csillagot az a szar",de valójában meg rekord bevételt csinál a játék pl gta...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. FRK
2014.12.24. 10:54
Tehát ha egy játékot jóra pontoznak, akkor felül van pontozva, mert a játék sz.r, de ha alacsony pontszámot kap, akkor a tesztelő dilettáns, nem ért hozzá stb. Úgy látszik mindegy itt, csak valamiért reklamálni lehessen.

Az meg külön tetszik, hogy olyanok fikázzák a cikkírót, akik egy sort sem képesek értelmezni, miszerint "Tesztplatform: PS4"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. jocek FRK
2014.12.24. 12:35
Ilyenek vagyunk mi Magyarok sajnos. Azért boldog karit a sok lelki szegénynek is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Stormrage
2014.12.24. 13:02
ebbol van valami ingyenesen kiprobalhato demo? pc-re?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. mikej95
2014.12.24. 13:49
Jó cikk lett, külön skálát kéne létrehoznotok az Ubifos fanoknak, ahol a minimum is 10/10 Goty lenne. Kegyetlen hova fajulnak a dolgok, de mindig vannak hülyék akik megveszik és dicsőítik. Na meg lefizetett újságírók és prerelease tesztpaktumok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. balikabo
2014.12.24. 14:24
Szóval értem én az én k anyumat csak mert van egy játék ami tetszik és van egy iromány ami nem igaz dolgokat állít és ferdítés a 90%-a. 1-2 dolog kész ténykényt lett elírva- vagy téves infóra alapozva és még mi vagyunk akiknek tetszik az agy mosott hülyék.... Értem! Biztos bennem van a gond hogy ÉLVEZEM egy játék játékélményét. És nem nem az a baj hogy alacsony lett a pontszám mert ahány ember annyi vélemény ezzel nincs baj, a baj ott van hogy nem valósak az állításai ezzel van a baj. Ha valami nem jó az elismerem de it nem erről van szó itt arról van szó hogy a játék igenis jó és amik miatt lehúzta azok vagy nincsenek is a játékban vagy nem ilyen formában mint ahogy ő leríta. Egy oldal tesztje legyen hiteles és akkor senki sem hőbörög. Remélem érthető és Békés Boldog Karácsonyt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Magrathea
2014.12.24. 14:29
Na most akkor elárulok egy titkot, mert ez a lefizetős téma már annyiszor előjött, hogy most először és utoljára reagálok rá. Ne gondoljátok, hogy a magyar piac olyan jelentős, hogy sorban állnának a tesztelőknél teli puttonnyal, hogy lefizessék őket. Egy csomó játékból még tesztpéldányt se kapunk. A kisebb fejlesztők sokszor jó fejek és ha írunk nekik, hogy szeretnénk cikkezni a játékukról, akkor küldenek példányt. EA-nak például évek óta nincs is magyar képviselete. Dragon Age cikk úgy lett, hogy megvettem a játékot és a megjelenés napján álltam neki tesztelni (ezért jött ki hetekkel a megjelenés után).

A Ubisoft játékokkal szerencsére nincs így, nagyon korrekt a hazai terjesztő és mindig kapunk belőlük példányt, ezúton is köszönet értük. Mi pedig szabadon megírhatjuk a véleményünket, semmi nem befolyásol. Így történhetett meg, hogy az AC4-et és a Crew-t lehúztuk, míg például a Child of Lightot agyon dicsértük idén. Az AC: Rouge-ot meg például jó közepesnek ítéltük. Persze nem kötelező ezt elhinni, feltételezem hogy aki továbbra is gyanakvóan és hitetlenkedve olvassa ezt a hozzászólást, az legalább 10-12 játékot vett idén, teljes áron, megjelenés napján. =)

Na, megyek vissza fát díszíteni. Boldog karácsonyt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Magrathea
2014.12.24. 14:37
Jajjj, ez annyira jó, Magrathea becenévvel behúztam a 42-es hozzászólást! Most boldog vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. mikej95 Magra...
2014.12.24. 15:28
Én lefizetések alatt az IGN és társaira gondolok, azokra akiknek tényleg ér valamit a szava nemzetközileg és az esetek 80% valamiért megfeledkeznek említeni a játékok bődületes hibáit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Magrathea mikej...
2014.12.24. 16:53
Nem rád gondoltam, sokan rólunk is ugyanezt feltételezik. =) Ez körülbelül olyan, mint mikor Svindler minden Nvidia vga teszt alatt azt olvashatta, hogy AMD fanboy, az AMD-sek alatt meg hogy NVidiás.

InGen kollégát meg majd beszabadítjuk ide egy barátságos vélemény ütköztetésre a játékkal kapcsolatban. De most valószínűleg ő is bejglit habzsol. Szóval folyt köv. >
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Gyurkov
2014.12.24. 22:45


Ez a karácsonyi hangulat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Atesz1987
2014.12.25. 10:16
A játékkal nem játszottam, nem is fogok. Ott a GTA 5, abban van minden, ami kell. De nem erről akarok írni. Sokkal érdekesebb ez a jelenség, amit már a filmeknél is megfigyeltem. Hatalmasat fejlődött a látvány, de mintha a tartalom, a technika folyamatosan silányulna. Az első nagy sokk a Tűzgyűrű volt. Iszonyatos, monumentális látvány, de nevetséges, gyakorlatilag LOL tartalom. Mondjuk, ezen legalább tudott nevetni az ember. Aztán idén jött a Tranfromers 4, ami annyira gyalázatosan, pofátlanul szar film volt, hogy még mindig nem emésztettem meg. A Pacific rimben még próbálkoztak némi történet meséléssel, voltak faék-egyszerűségű karakterek, zs kategóriás színészi játékkal. De ez még bele is fért volna, ha nem lett volna tele ordító hülyeségekkel. De a Transzformersz 4??? Michael Bay már nem bajlódott ilyen apróságokkal, mint a karakterek, a történet, vagy bármilyen "irodalmi" kellék, sima látvány orgia, és kész. Félelmetes ez a tendencia. Olyan dolgok vesznek ki a filmekből, amik nem kerülnek pénzbe. Attól, mert valami látványos, miért kell szarnak lennie? A játékokkal is valami hasonló a helyzet. Ahogy fejlődik a látvány, úgy silányul a tartalom. Ami még nagyobb baj, hogy mi ehhez asszisztálunk. Vérre menő veszekedések mennek az olyanok között, mint én, akiket nem lehet megvenni pusztán a látvánnyal, és az olyanok között, mint a cikk írót is támadó réteg, akiknek elég a csicsa. És persze egyik fél sem érti meg a másikat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Zotya21
2014.12.25. 14:19
köszönjük Emese

ahogy már itt sokan leírták közel nem ilyen rossz a játék

sokkal szórakoztatóbb mint pl egy nfs amit régen én is szerettem de nagyon unalmassá vált mindig ugyanazt csinálni

lehet csak azért mert az én álmom amerika de csak végigjárni az egész USa-t magában szórakoztató és érdekes
én azzal kezdtem a játékot hogy kb 15 ös szint után nekiálltam végigjárni az egész pályát antennától antennáig és felderíeni minden pontot
már ezzel elvoltam több napig
aztán nekiálltam folytatni a sztori módot amiben vannak érdekes de idegesítő versenyek is persze
pl amiben rávagy kényszerítve egy porséééra amit én személy szerint gyűlölök és a játékban bármi koccanástól megpördült

amit hiányolok az a coop mód működése de az csak a kevés ember miatt nem működik mert egyszerűen nem talál 4 társat
de hát ezért vannak a haverok

a grafika meg: hát ekkora óriási mappot mikor láttál utoljára úgy hogy egyetlen betöltő képernyő nincs közben és egyszer sem akad meg

lehet az új nfs-ek szebbek de unalmasak míg ez nem
persze lehet ne mondjuk a műhelyben pl a felnik textúrája szebb mert az tényleg ocsmány amikor próbálgatod de ezen élehet változtatni egy dlc vel

pályahiba is nagyon ritka ami nagy szó egy ekkora mappnál

tegnap találkoztam az első durvával egy 2 órás igen 2 órás versenyen
amikor az alagútban valahol los angeles környékén (már nem emlékszem pontosan hol) a patkában elsüllyedt a kocsi hátulja

ez egy rohadt jó és egyedi játék

Ubisoft még egy következő anno-t várnák szeretettel

amúgy az AC hoz hozzászólva
én még nemjátszottam vele nem is fogok mert nemtetszik a középkori környezet egy ilyen stílusú játékban de rts ben annál inkább

szóval amíg ki nem jött a Unity addig a csapból is az AC folyt meg miylen jó meg isten aztán jött egy buggal teli AC akkor már fos az UBISOFT meg minden terméke, ami undorító

értékelés :
látvány : 8
hangzás: 8 a folyamatos egyforma gumicsikorgás miatt
játékélmény: 9 Amerika csodálatos a játékban
szavatoság simán: 9

a fizika és az ötközési mehanizmus néha tényleg érdekes mert van hogy lecsúszik a kocsit a szembejövőről de van amikor meg azonnal szétzúzza és nemlehet eldönteni mikor melyik lesz
de azthiszem ekkora forgalomban való versenyzésnél be is fosnál ha minden kocsival való ütközés után megpördülnél vagy megállnál és hamar felejtős lenne a játék mert akor tényleg játszhatatlan lenne a forgalom miatt

meg kinek hiányzik az állandó kocsi javíási költség amikor így sem jár túl sok pénz a kocsik árához képest

ami hiányzik még a jobb tuning és alkatrész vásárlás mnodjuk felniméret állítás
igazi nem pontokban mért teljesítmény
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. KatonaKM FRK
2014.12.25. 19:49
Talán nem csak életkor, hanem IQ szerint is karikázni kellene a játékokat
Egyetértek a véleménnyel, hogy mikor egy játék értékelésének kritikájánál a szerző személyére tett megjegyzések kerülnek elő, akkor nem is érdemes tovább olvasni a kommentáló további munkásságát. Az utókor majd így fog visszaemlékezni "a kor kezdete, mikor az Ubisoft világuralmát megalapozta, hogy az igénytelenség és kritika teljes hiánya egy nemzedék alapvető fogyasztói normájává vált".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Atesz1987
2014.12.25. 19:57
Az a vicc, hogy az elvarázsolt kommentelők is leírják a súlyos technikai hibákat, mint megbocsátható fícsörök, mert egyszerűen igénytelenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. k.joco899
2014.12.26. 12:08
A cikk írója egy kissé lehúzta, de meg is értem, idén az ubisoft a minőség helyett a mennyiségre ment (bár a fc4 kivételesen jól sikerült).
A legnagyobb bajom a fizikájával van. A test drive unlimited első része a mérce nálam, ahhoz képest sehol sincs sajna. Én annak örülnék, ha valaki kiadna egy tdu jellegű játékot egy simraceway vagy assetto corsa szintű fizikával, de ez csak egy álom marad
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Zoli191
2014.12.27. 00:59
Én meg már 60 óra felett járok játékidőben, story pipa, minden roncsot megkerestem, minden landmarkot megnéztem, és minden skill platinum...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. BReal
2014.12.27. 18:13
Ugyan már írták páran, de a cikkírót kritizálóknak szólnék, hogy konzolon tesztelte, nem PC-n, és az összesített tesztek alapján az átlagértékelés így néz ki (kb 20-20 teszt):
PC 73.40
XONE 63.09%
PS4 60.30%

Szóval a PS4 az szinte beleesik az átlagba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. BReal Zotya...
2014.12.27. 18:16
Ne haragudj, de kit érdekel, hogy a korábbi AC-ek jobbak lettek, mint a Unity? A Unity jött ki most, és egy rakás ****, sok pozitívumot nem lehet belőle kiemelni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Kerty Zotya...
2014.12.27. 20:09
"ekkora óriási mappot mikor láttál utoljára úgy hogy egyetlen betöltő képernyő nincs közben és egyszer sem akad meg"

tdu cirka 8 évvel ezelőtt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. KatonaKM Kerty
2014.12.28. 08:40
))))))))))) Nincs mit mondani, a hét kommentje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Szaszahun BReal
2014.12.28. 13:09
A PC-s AC: Unity egyetlen pozitívuma, hogy gyengébb konfigurációkon pont ugyanolyan jól fut, mint az erősebbeken.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Szefmester Szasz...
2014.12.28. 17:11
A PC-s AC: Unity egyetlen pozitívuma, hogy gyengébb konfigurációkon pont ugyanolyan jól NEM fut, mint az erősebbeken.

Csak kis kiegészítés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. mikej95
2014.12.28. 22:58
Egy dolog az egész vita forrása: sokaknak nagyon alacsonyan van a léc.
A kiadók elérték, hogy a játékosok felének teljesen okés legyen a day one patch és 3-5 azt követő, akár 10+ GB méretű, a monoton, repetitív játékmenet, a fűszálak egyenként való összeszedése a mezőn egy achievementért és az 5-7 éves felpofozgatott grafikai motorok által nyújtott "teljesítmény".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Stormrage
2014.12.28. 23:31
es nincs demo

tdu3-t akarok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Corpses74
2014.12.29. 16:31
Remekre sikerült árkád autós játék, volt alkalmam kipróbálni a teljes verziót a gépemen vannak benne bug meg ilyesmi de online játéknál melyiknél nincs . Grafika nagyon jól sikerült ,az autók és az utak részletgazdag kidolgozottságára sem lehet panasz ,tuningolási lehetőségek még rádobnak egy lapáttal ,irányítás nfs szériához húzz én csak billentyűvel toltam de érezni lehet egy egy autó között a különbséget, stori részről nem tudok semmit mondani mert azzal nem játszottam . Aki már rá unt az nfs szériára ami évről évre nem hoz semmi újat a megjelenésével annak itt van a The Crew .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. InGen Engel
2014.12.31. 13:16
Az első béta óta folyamatosan játszom a The Crew-val, a legtöbbet persze PC-n. Ha elolvasod a bétatesztet, amit még júliusban írtam (http://ipon.hu/jatekok/the_crew_betateszt___nyolc_merfold/2205/), láthatod, hogy akkor még nagyon pozitív voltam a játékkal kapcsolatban, szó szerint vártam a megjelenését, és ott írok olyan dolgokról is, mint a skill challenge-ek - ezt valószínűleg érdemes lett volna belinkelni a teszthez.

Az, hogy a körítés milyen, egy dolog, ez alapvetően elnézhető lenne. A legnagyobb probléma az irányíthatóság és a fizika, majd azt követi a PS4-es verzió esetében a grafika és a framerate.

Sajnos abból nem tudok engedni, hogy a játék irányítása rettenetes, a fizikája pedig egészen hajmeresztő dolgokat tud produkálni - ez pedig így együtt kinyír egy autós játékot. A PC-s verzió 60fps-sel a bétában is jobb volt néhány fokkal, de nem kiemelkedően sokkal. Egész egyszerűen bármilyen beállítással kizárólag frusztrált ez a játék hosszú távon - és akkor ezen a ponton meg kell jegyeznem, hogy minden értelmes autós játékkal játszottam a Gran Turismo 2 óta, van jogsim, rendszeresen vezetek, vezettem versenypályán is többször, illetve egyszer egy full szimulátor+Oculus Rift kombóval tanítgatott egy kicsit egy ex-rali pilóta, szóval ezen a ponton már szerintem azért nagyjából be tudom lőni, mi a jó irányítás egy játékban, és mi a nem. Nyilván ez nem jelenti azt, hogy valakinek nem tetszhet a The Crew kontrollja, de attól még rossz )

Grafikában és képminőségben egyértelműen jobb volt a PC-s, így ezeket ott nem emelném ki annyira negatívumként, mint amennyire tettem itt a cikkben a PS4-es verzió esetében.

Valóban akadt néhány pontatlanság, illetve megfogalmazásból eredő félreértés a cikkben, ezeket igyekeztem azóta korrigálni, köszi, hogy felhívtad rá a figyelmem. Ezen kívül azért érdemes megemlíteni, hogy habár hiányoltad néhány általad pozitívnak ítélt dolog említését a tesztből, olyan dolgokat is kihagytam, amikkel tovább húzhattam volna lefelé, mint például a csaló AI, a fizika törvényeit figyelmen kívül hagyó rendőrök, a borzalmas túlzsúfolt kezelőfelület, stbstb...

A helyzet az, hogy éppen két hónappal ezelőtt jelent meg a Forza Horizon 2, ami szintén egy open world árkád autós játék, brutálisan jó irányítással (a 30fps ellenére!), fantasztikus fizikával, gyönyörű grafikával, hibátlan képminőséggel, a Crew-ra köröket-dimenzókat-kategóriákat verő tuninggal és testreszabhatósággal, és több mint 200 olyan élethetűen lemodellezett autóval, hogy összekevered a valósággal. Ráadásul annak ellenére, hogy nem online only, mint The Crew, szerintem még az online integrációja is jobban sikerült.

Egyszerűen kizárt, ha az egyik 90%-ot kap, akkor a másik 60%-nál többet érjen, valójában jóval nagyobb a szakadék a kettő között.

Ami a Crew mellett szól, az tényleg nagy, és művészileg változatosan kialakított világ, és a benne található rengeteg verseny (=sok tartalom). Elhiszem, hogy PC-n messze a legjobb alternatíva, és azt is elhiszem, hogy haverokkal jó szórakozás. A hasonló cipőben járó (értsd: rossz játék, sok tartalommal) Assassin's Creed Unityre 50%-ot adtam, és mégis hetente többször coop-ozunk vele a barátaimmal, épp tegnap maxoltuk ki a teljes coop contentet, és épp a club championshipre hajtunk. De ettől független objektíven nem ér többet a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. SgScorpion InGen
2015.01.04. 13:10
Egy kérdés: ez a játék miért néz ki úgy, mintha a PS VITÁMON 360p-ben futna a ridge racer??

Továbbá: Jó kis teszt volt, és érdekes, hogy a "vásárlóknak" tök mind1, hogy szakadt az ing, de megveszik

Érdekes mentalitás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pista8888 Storm...
2015.01.23. 11:56
ez a tdu 3 , csak más néven.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!