iPon Cikkek

The Crew: Wild Run - Flúgos futam

Dátum | 2015. 12. 10.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Amikor tavaly ősszel megjelent a The Crew, finoman szólva sem kedveltem. Meggyőző volt ugyan a hatalmas, jól kidolgozott világ (ebben a Ubisoft mindig is remekelt), de pozitívumokat tulajdonképpen a játék semelyik másik részéről nem tudtam írni. Borzalmas, lagos irányítással, rossz fizikai modellel, rengeteg hibával, és MMO létére alig-alig működő netkóddal érkezett. Ennek tetejében még ronda is volt, és a kezelőfelület is rettenetesen festett. Az összes többi Ubisoft-játékhoz hasonlóan ikonokat kellett vadászni a térképen, és rádiótornyokhoz elmenni. Sajnos az online közössége sem jött úgy össze, ahogy azt a fejlesztők remélték, de még tudnám folytatni a sort... Mindez különösen annak fényében volt fájdalmas és egyértelmű, hogy nem sokkal korábban megjelent a Forza Horizon 2, ami gyakorlatilag azonnal a valaha megjelent legjobb nyitott világú autós játékká vált. Az számomra egyértelmű, hogy hatalmas potenciál rejlik egy olyan jellegű játékban, mint a The Crew, a Ubisoft Ivory Tower pedig nem ma kezdte a játékfejlesztést, csak korábban éppen úgy hívták őket, hogy Eden Games, és a Test Drive Unlimiteddel próbáltak meg már annak idején is valami hasonlót megvalósítani. Felmerül tehát a kérdés: mi a helyzet most, egy évvel később? Megjelent az első nagy kiegészítő, a Wild Run, de vajon tudott-e eleget javítani az Ivory Tower ahhoz, hogy most megérje beruházni a játékba? Ebben a cikkben erre keressük a választ!
Szerencsére rögtön kezdhetem azzal, hogy igen, az Ivory Tower sokat tudott javítani a játékon. Ugyan valószínűleg nem az én kritikámat olvasták el tavaly, és nem ez késztette őket gondolkodásra, de számos olyan dologra elkészítették a gyógyírt, amit akkor a The Crew legnagyobb betegségeinek tartottam. Az első ilyen a grafika, a játék ugyanis kapott egy alaposabb ráncfelvarrást: új shaderek kerültek be, javult a bevilágítás minősége, a motion blur és a depth of field, és most már az időjárás is tud változni, az eső pedig szépen csillogó tócsákat hagy maga után az aszfalton. Egyértelműen jobb most ránézni a The Crew-ra, mint tavaly, és ugyan ezzel továbbra sem vált belőle egy szépség, cserébe mindezt egy frissítés keretein belül mindenki ingyenesen megkapta, nem kell hozzá megvenni a kiegészítőt. A játék másik legnagyobb betegsége az autók rossz fizikai modellje és az ebből következő furcsa irányítás volt. Az Ivory Tower ennek megoldása érdekében számos alrendszert kicserélt az engine-ben, így mind a járgányok fizikáján, mind pedig ettől függetlenül az irányításon is javított. Mondhatnám, hogy a kettőnek együtt hatalmas volt a hatása, és a The Crew egyszerre csak egy árkád játékálommá vált, de ez sajnos nem igaz. A javulás egyértelműen tetten érhető, egészen jól el lehet szórakozni végre a vezetéssel, ami egy autós játékban nem hátrány, de úgy érzem, hogy itt valami olyan fundamentális dolog rossz, amit a készítők nem igazán fognak tudni megjavítani. Akárhogy is, legalább nem idegesített fel a teszt során, amit a tavalyi verzióról nem lehetett elmondani. Ráadásul ezt is mindenki megkapja az ingyenes frissítéssel, ehhez sem kell a kiegészítő. Már két (nagyjából) piros pontot beírhatunk a Ubisoftnak!
Szóval, van egy játékunk, ami azért hunyorítva már legalább úgy néz ki, mintha next-gen konzolokra készült volna. És van egy játékunk, amit többé-kevésbé úgy lehet irányítani, ahogy azt egy árkád autós címtől remélnénk. Így talán még nagyobb élmény bejárni a hatalmas térképet, ami továbbra is rendelkezésünkre bocsátja az egész Egyesült Államokat, és amin legalább egy órán át tart végigautózni keresztben. Ha belegondolunk, hogy mekkora játszóteret kapunk, az újításokkal együtt már nagyon kőszívűnek kell lenni ahhoz, hogy ne értékeljük az Ivory Tower munkáját - mert bizony méretei ellenére egy nagyon jól kidolgozott terep ez, mindenféle látványossággal, ügyes megoldással, élvezetesen beautózható utakkal. Akkor tehát most jöhet a következő kérdés: mit adott ehhez hozzá a Wild Run kiegészítő? Az egyik legfontosabb újdonság, hogy megjelent három új extra kategória az autókhoz. Ezek a monster truck, a dragster és a drift - viszonylag mindegyik magától értetődő. A monster truckok esetében egy külön kis előre felépített játszóteret kapunk, ahol mindenféle félcsövekkel, ugratókkal, hullámvasutakkal döntögethetjük meg a pontrekordokat. Nagyon látványos, ahogy ezek a hatalmas járművek (autónak azért nem nevezném őket) megcsinálják a különböző trükköket, és persze még látványosabb, ha egyszerre többen is vagyunk a pályán, és alkalomadtán egymásnak ütközünk.
A dragsterek esetében gyorsulási versenyekről, illetve azokra kiképzett autókról beszélhetünk. Ezek bőven megfutják a 400km/h feletti teljesítményt, így leginkább olyan helyszíneken vannak otthon, mint a boneville-i sóstó síksága, ami a gyorsulási versenyeket kedvelők körében egyfajta szentélyként funkcionál a valóságban. Akadnak olyan pályák is, ahol nem csak egy egyenesben gyorsulhatunk, hanem befigyelnek enyhe kanyarok is, de itt valahogy nem érződik olyan jónak az egész móka. Játékmechanizmusok szempontjából ugyanis hasonló dologról beszélünk, mint a Need for Speed Underground esetében, apró módosításokkal. Először is, a rajt előtt fel kell melegítenünk a gumikat, amit úgy tudunk megtenni, hogy a kijelzett csík zöld szakaszában engedjük el a gázt. Ha ez jól sikerült, akkor a következő lépés, hogy rajtnál jól időzítünk a gázadással, onnantól pedig már csak a felváltásokra kell figyelnünk. Tulajdonképpen az egész olyan, mint egy QTE-játék, ahol a megfelelő időben kell a megfelelő gombot megnyomnunk. Meg kell hagyni, az első pár alkalom rendkívül szórakoztató, de mivel mindig ugyanazt kell csinálnunk, viszonylag hamar kifullad ez az egész. Érdekességnek, és esetenkénti felüdülésnek viszont jó, végső soron pedig az volt a kiegészítő célja, hogy egy kicsit színesítse a játékmenetet.
A probléma már csak az, hogy az újdonságok nem integrálódnak szorosan az alap játékmenetbe. Sem a monster truckokat, sem pedig a drift vagy drag autókat nem érdemes közúton használni, holott a világban való autózás a játék legjobb része. Így mindegyik megmarad mellékes szórakozásnak, amivel egyébként nincs is komolyabb baj. Talán éppen ezért a legjobb adalék a motorbiciklik megjelenése, amik tényleges alternatívát nyújtanak az autók mellett. Meglepő módon az irányításuk egészen jó, gyorsak, fürgék és manőverezhetők, és számos versenyben jobban tudnak teljesíteni, mint a négykerekűek - míg másokban rosszabbak. De ami a legfontosabb, hogy a közúton is jól megállják a helyüket, így ténylegesen jó kiegészítői a The Crew világának, ráadásul mindegyik alap módosítás elérhető rájuk. Ezen kívül még két dolgot érdemes kiemelni a kiegészítővel kapcsolatban, és ebből számomra az első és legfontosabb, hogy megváltozott az endgame jutalmazás rendszere. Ez eleve egy furcsa dolog volt az alap The Crew-ban, ugyanis autós játék létére nem a konkurensek által bejáratott fejlődési rendszert használta, hanem (tulajdonképpen műfajának megfelelően) sokkal MMO-sabb volt. Ez viszont sajnos azt jelentette, hogy szinte teljesen rá voltunk utalva a random lootokra az egyes versenyek végén, ami pedig rögtön azt eredményezte, hogy grindolnunk kellett. Most az Ivory Tower ezt szerencsére megváltoztatta: ha a legmagasabb szinten vagyunk, és teljesítjük a platinum érmét, akkor mindenképpen olyan tuning holmit kapunk, amit tudunk használni, vagy kiváló kozmetikai cuccokkal leszünk gazdagabbak.
A másik fontos adalék a The Summit, ami tulajdonképpen olyan, mint a Forza Horizon központi eseménye: egy fesztiválszerű dolog, ami rendszeresen megjelenik a pálya bizonyos pontján. Úgy gondolom, ezzel a készítők célja az volt, hogy összehozzák a játékosbázist, és kicsit motiválják őket a versenyre, mert ezen a téren sajnos a The Crew sosem felelt meg igazán annak, amit ígért - hiába volt MMO, pont az MMO-rész volt teljesen elhanyagolva benne. A The Summit alatt különböző kihívásokra nevezhetünk be, és egy közös leaderboardon tartják számon az eredményeinket, ha pedig jól teljesíthetünk, akkor meghívást kaphatunk egy havonta megrendezendő nagyobb eseményre. Ez nem is hangzana rosszul, csak az a baj, hogy előjön a szokásos Ubisoft-féle megvalósítás: végső soron nem a nyitott világban autózva találjuk meg a kihívást, hanem egy központi képernyőn, ami szomorú, és igazából egy lusta dolog a fejlesztők részéről. Ráadásul sajnálatos módon a matchmaking sem lett sokkal jobb az alapjáték óta. A korábbi gyors kooperatív lehetőségét leváltotta egy másik rendszer, amit most Looking for Crew-ként jelez a játék, de nem sokszor sikerül neki összeraknia egy rendes csapatot, és érzésem szerint ez azért lehet, mert valójában elég kevesen játszanak a játékkal. Éppen ezért végső értékelésként azt mondom, hogy ha korábban nem volt szerencséd a Crew-hoz, akkor most a Wild Run kiegészítővel együtt megvehető csomagot tudom ajánlani kipróbálásra, de leginkább akkor, ha barátokkal együtt tudjátok tolni. Ha az utóbbi egy évben aktív játékos voltál, akkor nem kérdés, hogy a kiegészítő megvétele kötelező jellegű, de igazából továbbra sem egy kiemelkedő anyag, így legszívesebben mindenkinek azt tanácsolnám, hogy várjatok meg egy olyan leárazást, amikor olcsóbban meg lehet venni a kiegészítővel egybecsomagolt játékot.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. kihaennem
2015.12.10. 13:48
megnéztem végre a demót, hát ez valami borzalmas játék, egyrész NFS és Forza Horizon másolat semmi új és extra nincs benne.
Viszont az autók fizikája az cserébe a legszánalmasabb ebben az árkategóriában.! csodálkozom hogy még dlc is jön hozzá, bár ettől se lesz jobb. Nem is értem mit szeretnek benne az emberek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kokaip
2015.12.10. 14:49
Talán azért szeretjük, mert a világ játékai közül a legnagyobb mapp van benne. Majdnem teljesen bevitték az USA teljes területét! Váltakozik a táj, a környezet, a városok, a nevezetességek, minden. Még egy 1 óra 15 perces futam se tűnik unalmasnak. Mert hát ugye ilyenek is vannak benne. Aki egy kicsit is érdeklődik Amerika után, az be is járhatja. Jók az autók, sokkal jobb a kocsik alakíthatósága, mint egy NFS-ben, vagy abban a szar konzolos Forzában! Ráadásul Én pl 3440*1440-es felbontáson játszom, és a grafika csodálatos.

kihannem - Te valószínűleg valami 720p-ben láthattad, esetleg valami ratyi xbox360-on! Egyszer próbáld ki egy jó PC-n és meglátod!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kokaip
2015.12.10. 14:54
Azt el is felejtettem, hogy az egész USA szabadon bejárható, ha csak bámészkodni szeretnél, és még így is bárhol beugorhatsz egy random játékba.

Szerintem össze se hasonlítható a már kiadott NFS szériákhoz, mert eddig még egyik sem jutott el. Talán a jövőre érkező új rész, majd grafikailag lekörözi, de ekkora mapp abban sem lesz, meg napszak és időjárás váltakozás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. BReal kokai...
2015.12.10. 15:12
Igen, mert egy játék szépségét az jelenti, hogy 720p-ben vagy 4k-ban játszod. Jesszusom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kokaip
2015.12.10. 15:47
Egyszer, csak egyszer ülnétek le egy olyan gép elé, ahol max felbontás, 21.9-es monitor méret, és minden beállítás maxon. Akkor tudnátok, hogy miről beszélek. Én is szoktam játszani FIFA 15-el xbox 360-on 720p-s tévén, de fényévek a különbség.
A fejlesztők nem jókedvükben dolgoznak a jobb és jobb grafikai megoldásokon, hanem azért hogy ki is használjuk, különben feleslegesen pazarolták drága idejüket.
Játszottam kb 1 óra 30 percet a Forza Horizonnal x360-on, de több időt nem is érdemes rá fordítani.
Egyébként az elejétől kezdve játszom a The Crew-al, és nem értem a cikk íróját! Minden versenyre be tudtam szállni, legyen az bármilyen random multi, és ráadásul itt lehetett a legtöbb manit összeszedni.
Nem azt mondom, hogy még soha nem született ilyen jó játék, de hosszú időre le tudja kötni az embert. Bár engem a táj is érdekelt. Megnéztem az összes nagyvárost, és földrajzi nevezetességet, érdekelt, hogy mennyire élethű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. BReal kokai...
2015.12.10. 15:53
Ne haragudj, de én még mindig tartom, hogy nem attól lesz szebb egy játék, hogy egy 27 collos monitoron FHD-ben vagy 4k-n tolod, mert attól csak az élek lesznek simábbak (arról most ne beszéljünk, hogy ha valaki élsimítást belő a FHD mellé - mert hogy annyira zavarja az a minimális recés él ha közel hajol a monitorhoz (számomra nem zavaró, de ízlés kérdése) - ugyanott van). Attól, hogy a felbontást növeled, nem lesznek szebb árnyékaid, a textúrák nem lesznek részletgazdagabbak, ha maga a texture resolution nem nő, nem fogsz messzebbre látni, nem lesz jobb a bevilágítás.
Egyébként ha az átlagértékelés alapján a legjobb a 72% PC-re, akkor talán lehet fenntartásokkal kezelni az adott játékot (a konzolos verziók 60% alatt vannak...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. kokaip BReal
2015.12.10. 16:02
Igazad van, sőt ekkora felbontásnál az élsimítás is felesleges, mert már nem javít rajta annyit, de Én bárkinek megmutattam a játékot, mindenki ámult rajta, bár ez lehet azért mert ezen a monitoron látták először. 1 szónak is 100 a vége Én azt mondom, hogy a saját tapasztalat az ami számít, és nekem más a tapasztalatom, mint amit az értékelés mond.
Ki kell próbálni, és mindenki rájön. Csak az értékelés alapján nem szabad dönteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. attila925
2015.12.10. 17:09
Korábban faction küldetéseknél volt olyan, hogy a velem egy session-ben játszó játékosokat invitálhattam, hogy játsszuk együtt az adott küldit. Ezt felváltotta ez az ún. "look for the crew" opció. De ehhez meg kell venni a kiegészítőt. Tehát, akit nem érdekel ez a kieg, az most lényegében nem tud faction küldikre random embereket invelni. Ez így szerintem gusztustalan húzás az ubi-tól, mert ezzel lényegében kivettek a játékból egy funkciót, ami korábban benne volt, és most egy fizetős DLC-be emelték át.

A másik pedig a freedrive challenge, amit én pl. nagyon hiányoltam már az alap játékból is. Most bele tették, de ehhez is meg kell venni a Wild Run DLC-t. Szerintem ez simán lehetett volna a csak alap játékkal rendelkezők részére is elérhető ingyenes update része.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rambustibi
2015.12.10. 20:25
Kedvet kaptam feltelepíteni újra, és menni 1-2 kanyart...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. abel0317
2015.12.11. 07:31
Ez a kokaip mekkora egy PC-s fanboy, tejóisten'
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. tzdturbo kokai...
2015.12.11. 13:24
Egyet értek. Mocskos jó játék! Én is az elejétől játszok vele, és most még sokkal jobb lett. A hangulatát és hatalmas nagy részletességgű térképét egy hasonló játék sem közelíti meg. Sokan szeretik, aki meg nem, értettük, nem kell ezt csinálni..
És aki még nem tolta: Ki kell próbálni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Zotya21 BReal
2015.12.12. 12:05
hát próbáld kis kis meg nagy felbontásban közel ugyanakkora monitoron, ehez nem kell nagy ész hogy belásd hogy szebb nagyobb felbontáson
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Zotya21 abel0...
2015.12.12. 12:08
mivel még mindig pc n a legszebb minden játék
konzolon meg elégraknak max 30 esetleg 60fps-t de full hd ba leginkább 30 at kapsz

pc -n meg bővítesz és sokkal faszább
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kokaip
2015.12.12. 13:53
Látom nem vagyok egyedül a véleményemmel, és ennek örülök! Nem tagadom világ életemben Pc-s voltam, de azt sem mondom, hogy konzolokon nincs jó játék, sőt a FIFA-t a haverokkal Xboxon toljuk, és közbe jót pálinkázunk, de az is más.

Mindenki próbálja ki, és eldöntheti, hogy játszik ezzel a játékkal, vagy nem.
Még 1 szó:
Azt el is felejtettük mondani, hogy nem kötelező az úton haladni, bármerre átvághatsz(akár a kertek alatt, akár egy bányán keresztül), Tiéd az egész USA térkép!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.12. 14:43
Igen, kevésbé recések az élek (illetve élesebbnek látszódik minden, ha egy adott felbontáshoz túl nagy kijelzőt használsz). De még egyszer mondom, ha valakinek ez takarja egy játék szépségét, egészségére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. gibdj
2015.12.12. 15:53
Nekem is fontos a minél szebb látvány, számomra sokat dob a játékélményen. Még mindig nem jutottam el a QHD-ig, vagy az UHD-ig, remélem legyőzöm a lustaságom. A játékot szívesen kipróbálnám, csak attól félek, hogy kicsengetek érte ennyi pénzt, és hamar megunom.
Mindenesetre kokaip ajánlása ismét felcsigázott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kihaennem
2015.12.12. 19:03
Fizika 1/10
Grafika 5/10
Játékélmény 0/10
Egyediség 0/10
Forza Horizon 2 másolat 10/10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Csabi1500
2015.12.14. 13:08
Szerintem nem az Undergroundba volt Gumiégetés és Drag!
Inkább Prostreet-be.
Nekem nagyon bejön. És hamarosan kapunk pár új játék módot meg egyéb cuccokat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.14. 13:27
A fizika még hihetőnek tűnne, a grafikánál kezdtem kételkedni, a játékélménynél meg egyértelmű volt számomra, hogy nem a valós értékeket próbálod leírni, hanem egyértelműen csak lehúzni szeretnéd. Kicsit túl szubjektívre sikerült ez a pontozás és egyben valótlannak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kokaip kihae...
2015.12.15. 14:39
Fizika: - Mindenki tudja, hogy ez nem szimulátor, különben hogyan is lehetne egy 370Z-vel a tengerparton versenyezni, stb...
Grafika: - Ha ez csak egy 5-ös szinten lenne, akkor kérdem Én: Mi a 10-es??? A cikkhez mellékelt képek se rosszak, vagy 5-ös szintűek.
Játékélmény: Ez szubjektív: Valakinek a verseny jön be, valakinek a ralli, vagy a rendőrös üldözős menekülős. Mindenesetre ebből minden benne van a játékba, sőt még több is.
Egyediség: Mutass még 1 játékot, ahol ekkora szabadon bejárható MAP-van. Segítek: nincs ilyen! Vagy ahol konkrétan több mint 60 perces menetek vannak.
A Forza Horizon nincsen PC-n, nem ekkora a MAP, és még sorolhatnám.

Tegnap láttam Tesómnál X360-on. Sajnos nem hiába mondtam, hogy a konzol fényévekre van a PC-től. Valóban csúnyább, de minden más megmaradt. Mondtam is Tesónak, hogy majd ha egyszer sok pénzed lesz, akkor válts legalább XONE-ra, ha már nem akar PC-t fejlesztgetni.
Mindettől függetlenül boldogan játszik vele, mert megkap a játéktól mindent, amire szüksége van egy árkád autós játékhoz. (A szimulátorokat, kötött MAP-okat nem is szereti)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!