iPon Cikkek

The Elder Scrolls V – Skyrim

Dátum | 2011. 12. 06.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A szerepjátékok az utóbbi időben rengeteg változáson mentek át. A játékosok köre jelentősen kibővült, az emberek ideje pedig jóval szűkösebb, mint mondjuk 10-15 éve. Mindez az általános igények változásához vezetett, amihez az ipar nagyon hamar képes volt idomulni. Új közönségeket szólítottak meg úgy, hogy közben azért kompromisszumos megoldással ugyan, de a régi vágású játékosokat is igyekeztek kiszolgálni. Egy ilyen környezetben jogosan merülhet fel a kérdés, hogy van-e egy olyan játéknak esélye a sikerre, mely összetett és roppant időigényes. Persze a fejlődés tetten érhető a Skyrimon is, nem csak egy Oblivion szebb grafikával, Tamriel egy másik tartományában elhelyezve. Sokat változott a játék (a széria előző darabjához képest), de egyáltalán nem annyit, mint fajtársai.

Az Elder Scrolls sorozat ismét megajándékozott minket egy hatalmas sandbox RPG világgal, mely nem a sok vérrel, a kirívó szexualitással vagy egy hollywoodi köntösbe öltöztetett film-játék ötvözettel próbál minket a képernyő elé szegezni. Hihetetlen szabadságot kaptunk ismét, egy rendkívül atomszférikus új világot, melynek még az is megeshet, hogy mi magunk írtuk a korábbi fejezeteit. Aki pedig azon gondolkodik, hogy az ötödik résznél száll fel az ősi tekercsek miriádnyi lehetséges jövőt tartogató karavánjára, az nem is tehetné jobbkor. Sosem késő, Tamriel eddigi történetének fontosabb momentumai egytől egyig visszaköszönnek, ha be akarnátok hozni a lemaradást. A játék hatalmas könyvtára minden sarkon csábít egy-egy elejtett kötettel, de persze ha írni akarjátok inkább ezeket a krónikákat és nem olvasni, az is rendben van.

Történet

Csapjunk is bele a közepébe. Akik ezt a cikket olvassátok, bizonyára mind hallottatok már róla, hogy egy sárkányszülött bőrébe kell belebújnunk az új Elder Scrolls játékban. A készítők megpróbáltak egy kicsit több személyiséget csepegtetni az általunk generált karakterbe, egy kicsit közelebb hozni hozzánk, hogy ne csak a hőstetteink után járó címeket gyűjtsük, hanem érezzük, hogy fontos részei vagyunk a világnak. Ha megkérdezik tőlem, hogy ki volt az Oblivion főszereplője, én egyből rávágom, hogy Martin Septim, nem pedig Én, Bruma megmentője. Ezzel egyébként nem is volt baj, de mitikus hősnek lenni sem rossz éppen. A fő sztori szál remekbe szabott, fantasztikus helyekre visz, beszippant, minden egyes momentuma emlékezetes és monumentalitásra hajaz. A szürke árnyalatok most is megvannak, nem csak arról szól a játék, hogy te vagy a jó, öld le a gonosz sárkányokat és mentsd meg a világot. Belefolyhatunk Skyrim politikájába, itt pedig már nincs egyértelmű helyes döntés.

Még a sárkányok is szeretnivalóbbak mint néhány politizáló jarl!
A céhek most is sok szerepet kaptak, a tolvaj céh például nagyon nyomul, az is előfordulhat, hogy még egy alapvetően becsületes hőst is rávesznek bizonyos dolgokra, mert egyszerűen szükség van a szolgálataikra. Valóságszagú, hogy a nagyobb jó elérése érdekében néha be kell mocskolnunk a kezünket. Van a játékban bőséggel önzés, csalás, korrupció, néha még sárkányszülöttként is erőtlennek érezhetjük magunkat ahhoz, hogy igazi változást hozzunk. Mi papoljunk, mikor a mi kezünk sem tiszta már? Összefoglalva egy szerepjátékos megtalálhatja a játékban a filozófiai mélységeket, igaz mindez leginkább a tetteinken keresztül szűrődik le, mivel a beszélgetések nem igazán összetettek a játékban. Ettől függetlenül döntéseink lenyomata ott lesz a világon.

Ráadásul nem csak a fő szál érdekes, a kisebb mellékküldetések közül is vannak meglepően jók, például amikor Whiterun városában a papnő szeretné megmenteni a város egyik szimbólumaként szolgáló fát, a Gildergleent. A küldetés több lépcsős, gyönyörű helyre visz és még egy morális döntéssel is megkínál. Huszadrangú mellékküldetésnek mindenképpen színvonalas.

Egy aprócska mellékküldetés helyszíne...

Látvány és helyszínek

A játék atmoszférája lenyűgöző, a dizájn pedig csillagos ötös. Minden részletesen ki van dolgozva, egy igazi élő, lélegző világot kaptunk. A használati tárgyak, páncélok, ruhák és fegyverek mind megérnének egy külön misét. Minden darab, a legegyszerűbb vas és acél páncélszett és penge is érdemes rá, hogy jobban szemügyre vegyük. Ha tetszik, lehet saját házunk (akár több is), ezekkel talán csak annyi a gond, hogy még a legdrágább rezidenciában is csak 2-3 páncéltartó van, és sajnálatos módon a fegyvertartók közül néhány nem „működött” rendesen, de ezt egy későbbi tapasszal még orvosolhatják.

Nem egy Sims, de el lehet lenni néhány órát házaink rendezgetésével.
A helyszínek változatosak és kidolgozottak, de természetesen néhány átjátszott nap után már feltűnhet, hogy van néhány kísértetiesen hasonló nord kripta... A hatalmas nyílt világban elhelyezett kazamaták többsége lineáris felépítésű, de mindegyiket nagyon élvezetes felfedezni és bejárni 50 óra játék után is. A mellékküldetések tucatjával halmozódnak, de jó darabig képesek érdemi szórakozást nyújtani, nem mondható, hogy monotóniába fulladna a játék. A városoknak megvan a maguk egyedi arculata, csak szuperlatívuszokban lehet róluk beszélni.

Sajnos azonban még Skyrim földjén sincs minden kerítés kolbászból, itt is szükség volt néhány kompromisszumra. A szintkülönbségeket nem igazán kezeli tökéletesen a játék, pedig hát ugye a táj igencsak hegyes-völgyes. Amennyiben Dorothy módjára letérünk a sárga köves útról, azt kell tapasztaljuk, hogy szépen lassan baktatva paripánkkal, akár szinte függőleges hegyeken is lemerészkedhetünk, ha ügyesek vagyunk. A szép textúrák néha igencsak baltával faragott sziklákat rejtegetnek, ami egy kicsit belerondított a felfedezés élményébe. Ettől még jó RPG játékos módjára dönthetünk úgy, hogy elkerüljük az ilyesmit és zord szirtek láttán inkább elindulunk keresni egy biztonságos lankát, mely láthatóan járható, de egy idő után úgyis feladjátok és lemásztok, akármilyen hülyén néz is ki, sok időt spórolhatunk így.

A városok mindegyike egy gyöngyszem!
Ha már viszont meg lettek említve, érdemes egy kicsit foglalkozni a hátasokkal is: a lovak mozgása és kinézete nagyon szép, de az igazi lovak képesek egy helyben megfordulni, valamint lassan hátrálni is, ez a játékban viszont nem lehetséges. Lehetett volna tehát még egy kicsit csiszolni rajtuk, de az Oblivionoshoz viszonyítva jobb a hátasok irányítása. A kamerakezelés szintén jó, automatikusan kivált FPS nézetből TPS-be, valóban úgy a legideálisabb lovagolni.

Technikai oldalról közelítve...

A játéknak volt alkalmunk kipróbálni a PlayStation3 és PC változatát is, így mindkettőről tudunk nyilatkozni. A tesztkonfiguráción (Intel Core i3-2100 (3,1GHz), 8GB RAM, HD 6870) gyönyörűen hasított a játék maximum grafikán, 1920*1200-as felbontáson, de szerényebb gépeken, némileg visszafogottabb beállításokkal (kisebb látótávolság, élsimítás elhagyható) sem kell aggódni, nincs olyan hatalmas visszaesés látványban. A töltési idők is teljesen rendben voltak, még 8GB RAM nélkül is (főleg, hogy a játék alapból maximum 2GB-ot hajlandó használni). A konzolos grafikáról rengeteg mindent suttognak, főként az alacsonyabb felbontás miatt éri sok támadás, így mi is félve tettük be a lemezt a PS3-ba. Pontosan ez az a platform, amin állítólag a legcsúnyább a Skyrim, legalábbis az első patch óta. Miután játszottunk a játékkal 2-3 órát, úgy döntöttünk, hogy nem megyünk bele a különbségek fejtegetésébe. A grafika érzésünk szerint nem nagyon marad el konzolon. Mivel a TV-hez nem ülünk oda fél méterre, a felbontás különbség nem zavaró, a látvány és töltési idők pedig megérdemelnek egy dicséretet. A Bethesda szépen kihozta a jelen generációs konzolokból amit tudott.

A képességfák ábrázolása ötletes és szép.
A kezelőfelület konzolon tökéletes, egy rossz szavunk sincs rá, viszont a PC-s változaton még csiszolhattak volna. A kijelölés nem követi rendesen az egér mozgását, a legkényelmesebb „WASD”-dal mozogni a menüben is. A karakterlap hiánya eleinte roppant zavaró volt, de idővel meg lehetett szokni az új elrendezést. A státusz effektek mágia fülön való elhelyezése kicsit kilógott, de ez még a legkevesebb. Szerencsére az emberek mindig tesznek ránk megjegyzéseket, ha valami bajunk van, így sosem fogunk hetekig betegen mászkálni.

Nem biztos, hogy a varázslatok között keresnénk először a rajtunk lévő aktív effekteket. Jó ha tudjátok, hogy itt vannak!
Negatívumként említhető viszont a karakterek elkülönítésének hiánya. Ha generálunk egy új hőst, nem nyit a játék neki külön könyvtárat, hanem az eddigi mentések közé ömleszti, nincsenek profilok, így ember legyen a talpán, aki kiigazodik a sok mentése között (kevés save fájlokkal játszók előnyben).

Az eddigieket leszámítva viszont nem nagyon lehet belekötni semmibe. A menü maga nagyon szép, a csillagképekkel felrajzolt képességfák pedig gyönyörűek és jól átláthatóak.

Karakterfejlődés és képességek

Az Oblivionhoz képest valamivel egyszerűbb, de ahogy már említettük, jobban átláthatóbb is a fejlődés a Skyrimban. A válzozást semmiképpen sem érdemes az „az elmúlt 10 évben mást se csináltak a játékok, csak butultak” dogmának felróni, mert egyrészt nem lett rossz az új megoldás, másrészt pedig nem lett volna egészséges mindent ugyanúgy hagyni. Az új rendszernek is megvannak a maga hibái, de alapvetően remekül fel van építve és kellő szabadságot ad a karakterünk alakításában. A két kezünk konfigurálása szintén nagyszerű újítás, kellemesebb az irányítás így, mi dönthetjük el mit rakunk bal és jobb kezünkbe, aztán a kezeinket "használjuk".

A képességfák többségében kiegyensúlyozottak, bár a zárnyitáshoz kapcsolódó szinte teljesen felesleges. A játékban bőségesen találni hozzá eszközt és még novice szinten is gond nélkül nyitható akár egy master zár is, ha ráéreztünk a dolog ízére. Maga a minijáték egyébként szórakoztató, pont annyi van belőle, amennyi kell, és nem unjuk meg idő előtt. Ha már a sötétebb szakmákról beszélünk, akkor térjünk ki a lopakodásra és tolvajlásra is. A lopakodás nagy körültekintést igényel, nagyon izgalmas tud lenni, ám akármilyen képzettek is vagyunk és puhák a lépteink, akkor is kiábrándító, hogy lehetséges talpig páncélban észrevétlenül osonni.

Az Elder Scrolls sorozat egyik nagyszerűsége, hogy minden a Bethesda adta világon mozdítható. Jó hír, hogy az NPCk azért már nem orrolnak meg, ha egyszerűen csak arrébb teszünk egy tárgyat, csak akkor verik ki a balhét, ha el is tesszük azt. Ez persze egyben azt is jelenti, hogy ha elviszünk egy tárgyat egy olyan helyre, ahol nem látnak, simán eltehetjük. Apropó nem látnak… az is működik, ha egyszerűen ráhúztok egy kosarat, bográcsot vagy bármit az NPC karakterek fejére és... ne nevessetek! Erről már rengeteg vicces videó készült, nem kell sokat keresgélni a YouTube-on. Mindehhez csak annyit tennék hozzá, hogy a játék hatalmas szabadságot ad, és hát minél több dolgot tudunk egy játékban megtenni, annál nagyobb a hibalehetőség. Mondhatjuk, hogy a Skyrim tele van „bugokkal” és „glitchekkel”, de ez természetes. Egyrészt türelmesnek kell lenni, jönnek szépen a javítások és a modok, másrészt aki beleéli magát a játékba az nem ezzel szórakozik. Néhányan egyébként előreszeretettel mondogatják, hogy béta állapotban van a játék, de ez elég durva túlzás.

A zárnyitogató mini játék kellemes, de a hozzátartozó perkek feleslegesek.
A képességekre visszatérve, beszéljünk egy kicsit a varázslásról. A varázslatalkotást sajnálatos módon kukázták, ezt hivatott egy kicsit kompenzálni, hogy a két kezünkbe berakott mágiákat kombinálhatjuk. Ez persze nem kelhet versenyre a magunk által választott komponensek és varázslaterősség lehetőségeivel, de nem kell elkeseredni. Rengeteg képességpontot oszthatunk le a különböző varázsiskolák fáin belül és jó sok megtanulásra váró hókusz-pókusz vár minket. Semmiképp sem mondhatjuk, hogy buta lett a rendszer: más, az igaz, de ettől még nagyon élvezetes mágiahasználóként játszani a játékot.

Eleinte nem tetszett, hogy nincsenek különválasztva a hagyományos szakmák a harci képességektől, de aztán ahogy haladtam a játékban, egyre inkább valóságszerűbbnek hatott a dolog, különösen a játék elején érdemes nagyon odafigyelni hova tesszük a pontokat és mikor fejlesztjük inkább mondjuk a kovácsolást, és mikor egy fegyver vagy páncél használatát. Az, hogy már nem kell alvás a szintlépéshez praktikus, de egy kicsit kár is érte, mert nem igazán vagyunk rákényszerítve a pihenésre. A karakterünkből így könnyen holdkóros lehet, aki csak akkor tér nyugovóra, ha az éjszaka közepén érkezik meg egy városba eladni a cuccait. Akkor is csak azért, mert éjjel alszanak az árusok. Összességében a karakterfejlődés a fent említett nüansznyi árnyaktól függetlenül nagyon jó, megfelelő időközönként lépjük a szinteket és izgalmas leosztani a pontjainkat.

Nem kevés időt töltötök majd ehhez hasonló műhelyekben!

Harc és AI

Jó magam „expert” fokozaton kezdtem, amin a játék az elején alaposan megizzasztott. A kazamatákban az erősebb csontik akkorát ütnek még egy nehézpáncélos harcosra is, hogy 2-3 csapás kell csak ahhoz, hogy a kontaktlencsét kezdje keresni a kavicsok közt. A mágusokról ne is beszéljük… egy jégmágus első pillantásától földbegyökerezett a lábam, a másodiktól meg már az örök vadászmezőkön szedtem neki a nárciszokat. Ekkor kezdtem minden sarkon menteni. Ez így is ment egy jó darabig, a sárkányok elől bujkáltam, még a lovam is bátrabb volt, mint én (erről később). Aztán szépen lassan fordult a kocka. Felkerült a páncélomra pár rezisztencia bájolás, 5-6 hektoliter varázsital volt nálam és elkezdett egyre könnyebben menni… feltoltam a nehézséget „Master” szintre… aztán már a potik se nagyon kellettek, tulajdonképpen a pajzs is csak dísz volt már csupán a karomon. Végül, eljutottam oda, hogy amikor megláttam egy sárkányt, unottan fütyültem neki egyet és 3-4 csapással leterítettem. Nagyjából itt kell az embernek megállni és dönteni, hogy befejezi a főküldetést és lezárja a játékot, vagy visszaöltözik a „good old fashioned steel” szettbe és tovább kalandozik, mert ha már feltápoltuk magunkat, akkor minden nagyon könnyűvé válik.

Itt még felszökött az adrenalinszintem ha megláttam egy sárkányt!
Az ellenfelek nagyjából rendben vannak. Ha olyan helyzetbe kerülnek, hogy nem érnek el minket, akkor általában van annyi eszük, hogy fedezékbe vonuljanak, még akkor is, ha ehhez egy másik helyiségbe kell menekülniük. Természetesen mivel csaták bárhol előfordulhatnak, így jöhetnek elő bugok és adott esetben a bolondját is járathatjuk üldözőinkkel, de alapvetően nem ostobák. A varázslók igyekeznek tartani tőlünk a tisztes távot és nem lehet őket egyértelmű hátrányba kényszeríteni. (Ha mondjuk beszaladunk egy szűk járatba, akkor nem jön utánunk, hogy a kanyarban két csapással levágjuk.) Hiányosság, hogy nem tudnak ugrani, az sokat javítana a dolgokon, de nyilvánvalóan nagyon megbonyolítaná az útkereső algoritmusukat.

Mit csinál a kalandor, ha épp nem ősi kriptákat pakol ki?

Először is, elbájol minden egyes bányászcsákányt és rozsdás vastőrt, ami a keze ügyébe kerül. Ha nagyon unatkozik, még el is nevezi őket: „A lélekszívás nyavalyás vascsákánya” vagy „A törpék élőholtűző korhadt hosszúíja”.

/off
Ezennel elindítom a varázstárgy névadó versenyt. A legjobbakat összeszedjük, sorrendet állítunk és itt az iPonon megjelentetjük a listát!
/on

Ezen kívül kész belsőépítész, szakácsmester, alkimista, kovács, bőriparos lesz és kidumálja a legdörzsöltebb kereskedőt is az utolsó lyukas hálónadrágjából. Ezt követően kocsmai bunyóban laposra ver egy csinos(?) nord hölgyet(?), megmutatja neki a Riftenben vásárolt új nyakláncát és két mondat udvarlás után elveszi feleségül. Röviden: a nord lényegre törő népség.

Az alkímia szinte semmit nem változott, hasznos és érdekes szakma, kicsit sajnáltaos is, hogy nem vagyunk eléggé belekényszerítve a használatába. Túl sok gyógyitalt találhatunk és vehetünk ahhoz, hogy rákényszerüljünk a növények megismerésére, tudatos gyűjtögetésére és az alkímia állandó gyakorlására. Ettől függetlenül sokat könnyíthet egy paralízist okozó méreg vagy egy erős jégellenállással felruházó varázsital.

Az alkímia remek! Bár jobb lenne, ha nem gombás lábú óriások lábujjainak kivonatait kéne iszogatnunk! :)
A főzőcske eleinte hasznos, aztán nagyon hamar felesleges lesz, mivel túl keveset töltenek vissza az étkek (nem fejleszthető képesség). Igazából jobb lett volna ha az étel nem életerőt tölt, hanem valamilyen buffot ad, mert nem igazán reális, hogy csata közben kilószámra tömjük a bucit az arcunkba (ugyanez igaz az italokra). Igazából, csak az tartson ki mellette, aki komolyan veszi a szerepjátékot és rendszeresen eszik, pihen és fürdik a hősével. Bár utóbbit maximum egy erős sodrású folyóban teheti meg, mert egyik megvásárolható házban sincs kád, de érdekes módon budi se (még egy kerti pottyantós se).

A könnyű és nehézpáncélok, fegyverek készítése, megerősítése és elbájolása viszont időigényes és összetett dolog, még alkímiával is rásegíthetünk a dologra. Összességében nagyon jó a rendszer, nem igényel különösebb kifejtést, inkább mindenki fedezze fel magának.

Társ karakterek

A játékban számos olyan NPC van, akiket megkérhetünk, hogy kövessenek minket. A legtöbbjük harcos, de ez természetesnek tekinthető egy ilyen helyen, mint Skyrim. Felruházhatjuk őket, és ha kell, cipelik az aktuálisan összeharácsolt zsákmányt is. A harcban olyan kiválóak, mint egy frissen feltámasztott zombi, szóval ne várjunk tőlük túl sokat. Céltáblának korlátozott ideig használhatók, beszélgetőpartnernek gyengék, de legalább nem vagyunk olyan egyedül. A legutóbbi tapasszal javították a „Housecarl” karakterek hiányos dialógusait, enyhén bosszantó volt, hogy minden csere-bere előtt meg kellett őket kérdezni, hogy mit is csinál egy housecarl, hogy feldobja az adás-vétel dialógus opciót. Harcos és mágus karaktereknek semmiképpen nem hátrány egy ilyen követő, de egy tolvaj életét nagyon meg tudják nehezíteni. Ez azonban talán nem is akkora negatívum, hiszen egy settenkedő legyen inkább magánzó. Összességében a társrendszer elég kiforratlan. Talán jobb lett volna kevesebb választható karakter, de legalább egy minimális személyiséggel és több random beszólással megáldva. Egy idő után unalmas volt a „Hűűű, egy barlang! Vajon mi lehet bent?”.

A másik dolog a románc. Dióhéjban kifejtve fel kell vennünk egy nyakláncot, ami jelzi, hogy szingli szüzek vagyunk. Meg kell oldanunk kiszemeltünk problémáit, újra beszélni vele és a „Tetszem neked szivi?” beszélgető opciót választani. Erre a romantikus eposzi dialóg sorra egyetlen választ adhat életünk értelme: „Hát, hazudnék ha aszondanám, hogy nem. És én bejövök neked?”. Itt legyünk szemfülesek, mert ez már a házassági ajánlat. A „Nanánanááá, há’ hogyne.” választást követően már ki is leszünk penderítve, hogy beszéljünk a pappal. Smaci nincs. Rengeteg lehetséges házastárs van, viszont nagyon kevés olyan, akik egy kicsit is érdekesek. A Companions céh sorai közt érdemes nézelődni, fiúknak ott van ’Aela the Huntress’, lányoknak a magyar származású ’Farkas’ vagy ’Vilkas’ az öcsisajt. Ha nem tetszik, elvehetitek az ork kovácsnőt is Markarth-ban. ;) Ha nem vettem el az érdeklődéseteket a téma iránt, akkor ajánlom figyelmetekbe ezt a listát, a lehetséges arákról/férjekről.

A társak közt említendő hűséges hátasunk is. Izgága lovainkat sajnos nem lehet kikötni, így nagyon vigyáznunk kell rájuk, ha külső területeken harcolunk. Megtámadnak minden barátságtalan lényt, ami él és mozog. Bátran nekimennek bármilyen sárkánynak és trollnak, szóval ha számítunk egy ütközetre, akkor érdemes jó messzire hátrahagyni paripáinkat, mert nagyon buták.

A lovam számára az én életem még a sajátjánál is fontosabb! Fogyó eszköz.
A kutyákat semmiképp sem javaslom, mert Skyrim földjén nem a legjobb barátaink, állandóan lökdösnek (hiába, az elsöprő szeretet biztos). Láttuk, hogy van, aki ilyet ír az emberekről is, nálunk ez még senkivel sem fordult elő.

Összefoglalás

Az Elder Srcolls V: Skyrim egy monumentális játék. Kétségtelenül sok apró hibája van, de ez a sandbox mivoltából adódik, és nem vesz el a játék összértékéből annyit. Skyrim gyönyörű, szabadnak érezhetjük benne magunkat és tartós szórakozást nyújt. A hangok és a szinkron remekül sikerültek, a történet pedig nagyszerű. A játék nem hazudtolta meg önmagát, nem hoz szégyent az Elder Scrolls sorozatra, hű gyökereihez, de hoz annyi újdonságot, amennyit illik. Természetesen lehet benne abszurd dolgokat összehozni, de erre igazából szándékosan rá kell játszani, az pedig butaság. Nem azt mondom, hogy ne feszegessük a határainkat, mert akkor mire lenne jó a nagy szabadság, de fontos, hogyan élünk vele. A játék egyébként fel is van készülve a váratlan dolgokra, például az ok nélküli őrült vérengzésekre és kocsmaverekedésekre, de nem arra, ha kimondottan a hiányosságokat keressük, és azokat akarjuk meglovagolni. A Skyrim nagyszerű játék, véleményem szerint megérdemelné az „Év RPG játéka” plecsnit, hiszen idén már túk sok kihívója nem lehet.

Végül pedig a cikk elején feltett kérdésre a válasz: örömmel jelenthetem, hogy igen, lehet sikeres. Az eladások is ezt mutatják, van még jövője a komplex single player szerepjátékoknak.


Platformok: PC, PS3, Xbox 360
Tesztelt platform: PC, PS3

Ha még mindig nem sikerült titeket meggyőzni, ajánljuk figyelmetekbe az élő szereplős kedvcsinálót alant!

 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

60. vanhelzing
2011.12.06. 08:07
Hatalmas játék, nagyszerű teszt ajánlom mindenkinek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. blackknigh...
2011.12.06. 08:54
Eszméletlenül jó játék! Már az Oblivion is nagyon tetszett, de ez csak rátett egy lapáttal. Nagyon jól összerakták ( a bugok ellenére is ) az AI karaktereket. Nekem akkor esett le az állam mikor ledobtam az egyik városban egy fegyvert a földre, oda jött az őr és azt mondta h azt nem kéne otthagyni, mert baja eshet vkinek én meg hátat fordítottam neki, erre megbüntetett 40 aranyra

Klassz teszt, jó játék, egyértelműen RPG of the Year
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. kray
2011.12.06. 09:17
Jó játék lett. Egy dolgot sajnálok, hogy egyik játékban sincs az ami az Arx Fatalisban is volt Éhes lett a karakter (ennél már csak az lenne jobb ha szomjas és álmos is lehetne). Egy ilyennel megfűszerezve a Skyrim-et nagyon durván jó lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. somakb
2011.12.06. 09:22
kray: csináljanak belőle simset? Aztán meg retyóztatni, altatni, fürdetni is kéne?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. kray
2011.12.06. 09:29
Látom nem játszottál az Arx Fatalissal De vannak akik nem szeretik ha egy játék reális Én speciel szeretem, mert hiába mondogatja mindenki a játékban, hogy de szarul nézel ki, ha nem kell vele foglalkoznom. Legalább ha már ezt megjegyzik betehették volna azt is, hogy valamilyen negatív hatása legyen a fáradtságnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. MastR
2011.12.06. 09:30
Szerintem is az év játéka, csak én elakadtam benne ='(
Elfogtam a sárkányt, beszéltem vele aztán szabadon eresztettem és a sárkány megint
rámtámadt, és sem megölni, sem beszélni nem tudok vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. insanity22...
2011.12.06. 09:49
Én meguntam. Mellékküldetéseket csinálom már csak és az egész annyiról szól, hogy menjek el abba a barlangba, öljem a pók/farkas/troll/bandita/élőholt közül valamelyik csoportot és szerezzek meg valami tárgyat amit aztán vigyek vissza. Elf tolvaj karakterrel még csak észre sem vesznek, bemegyek, lenyilazok minden ácsorgó enemyt, aztán ennyi. Unalmas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. kray
2011.12.06. 09:51
Az a hátránya is, ami az előnye Egy ekkora játékba nem tudnak túl sok változatos küldetést betenni.

A witcher 2 kicsit lineárisabb volt, de változatosabb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. casillas85
2011.12.06. 10:23
87 óra után is tetszik,majdnem lejátszva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. XtreemX
2011.12.06. 11:04
Szamomra unalom... barangolgatni allandoan meg kinyirni valakit/valakiket. Kb 10 ora utan rauntam nalam max 8/10
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. exec79
2011.12.06. 11:52
nálam is ugyanez, 100 óra gameplay, story még sehol nem tart, karakterem olyan tápos hogy legnehezebb fokozaton is könnyű...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. exec79
2011.12.06. 11:53
blackknight, nekem egy kéregető jött oda hogy látta hogy eldobtam esetleg megtarthatná? Én is nagyot néztem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Iblys
2011.12.06. 13:00
Túltápolás nálam is "probléma", egyszerűen annyira erős lett a kari hogy egy sárkányt 5 ütésből lecsapok úgy hogy meg se sebez. Ettől függetlenül nagyon jó játék, azt a 100+ órát amég játszottam vele nagyon élveztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Asagrim MastR
2011.12.06. 13:01
uesp.net-en nézd meg a küldit, konzolba beírt paranccsal be tudod fejezni, vagy legalábbis átugrani a hibás részt és onnan folytatni.

... ha játékkonzolon játszod akkor meg így jártál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Asagrim
2011.12.06. 13:30
Néhány észrevétel a cikkel kapcsolatban:

"Nem biztos, hogy a varázslatok között keresnénk először a rajtunk lévő aktív effekteket. Jó ha tudjátok, hogy itt vannak!"

Javítsatok ki ha tévedek, de ez Oblivionban is pontosan így volt!

"... enyhén bosszantó volt, hogy minden csere-bere előtt meg kellett őket kérdezni, hogy mit is csinál egy housecarl, hogy feldobja az adás-vétel dialógus opciót."

Még egyetlen patch nem fordult meg nálam, de anélkül is tudok adni-venni, hogy ezt bármikor megkérdeztem volna tőlük, elég ha követők.

"A kereskedővel való házasság plusz bevételhez juttat!"

Minden házastárs a házasság után "boltot nyit", így mindegyik napi 100 arany plusz bevételt ad. Aela is. Ha pedig nem visszük magunkkal, akkor kereskedni is tudunk velük, mert van saját pénzük, 2 naponta 750 arany, akárcsak a többi kereskedő esetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. uristen
2011.12.06. 14:09
Meg kene venni, mar majd az egesz jatekot vegig neztem dzsatuben, nagyon jo.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. princeps
2011.12.06. 14:13
Sztem csak a harcos karakter lett túl erős, bár ki tudja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. JackFeryll
2011.12.06. 14:29
Szerintem az Oblivion jobb volt. Ott a mellékküldetések 90%-a érdekes volt és nem sablon. Meg ott volt az aréna, a vámpíros küldik, a bérgyilkos küldik stb.
Plusz sokkal több esemény volt a városokban.
A Skyrim-ben csinálhatom a főküldit ami azért egész jó lett bár az nem tetszik, hogy egy évszázadig kell gyalogolni/lovagolni unalmas helyeken át amíg eljutsz a következő uticélodig. Ha pedig eltekintek a sztori fő vonalától akkor nem nagyon találok benne érdekes dolgokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. exec79
2011.12.06. 14:42
princeps az íjász is ilyen sőt ott még meg sem ütnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Castiglion...
2011.12.06. 15:01
I used to be an adventurer like you, then I took an arrow in the knee.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Beatmad
2011.12.06. 16:06
JackFeryll: nagyon ízlés kérdése ez mert én pl legtöbbszőr mellék küldiket csinálok és tetszenek. A bérgyilkos küldisorozat nekem több mint 20 óra volt tehát szerintem eléggé benne van , Vámpíros küldisorozat is van, egyedül arénáról nem tudok.
gyaloglást, lovaglást meg nem muszáj végigtolni, ott a fast travel, de amúgy se mondanám hogy unalmas helyeken kéne lovagolni, elég gyönyörű és látványos a táj még így 60 óra játék után is számomra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Amenophis
2011.12.06. 16:52
Én 107 óránál tartok, és még a főszálat el se kezdtem szinte, 5 város küldetései még hátravannak. Szóval simán lesz 160-200 óra. Ez simán év játéka!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. phoenix062...
2011.12.06. 17:08
Nálam megvan az év játéka!!! Jó mint az oblivion vagy a morrowind volt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. benczeb90
2011.12.06. 17:59
Aréna kell a népnek? +1 DLC ... de okos
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. uristen
2011.12.06. 18:01
Multiplayer (Only arena).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Krigg
2011.12.06. 19:04
Szerintem pedig Skyrimben sokkal eredetibb a koborlas. Sokszor meg a legeldugottabb kazamataknak is van valami apro tortenete.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Micromatic
2011.12.06. 19:19
Jaja nekem is legalább 100+ óra van benne fő küldi meg csinálva mágussal mágus küldik is most indítottam egy archer/sneak combós csávót... 100+ óra után is meg tudott lepni a játék mikor kint mászkáltam egy nyúl futott felém és időnként 1 nyíl állt a talajba körülötte aztán később feltűnt 1 vadász kutyával a nyúl után csak lestem... Évjátéka nekem! Hatalmas respect a készítőknek, hogy nem mentek el az ilyen akció szerepjáték felé és bevállalták, hogy ilyenre csinálják!!! Az EA elmehet a sunyiba azzal a hulladék DA2vel és a Dungeon Siege készítők is csatlakozhatnak hozzájuk!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. lackoo1111
2011.12.06. 20:29
Majd megvásárolom , ha már megjelent hozzá minden kiegészítő , javító tapasz és teljesen támogatni fogja a rajongók által készített modokat . Azaz valamikor 2012 végén .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Flyingpig Micro...
2011.12.06. 21:59
Azok teljesen más jellegű játékok (stílusban). Tehát az is megéri a pénzét. Ellenben ez igazi Kalandjáték, igazi Szerepjáték.
Feljebb olvastam, hogy vannak akiknek nincsen türelmük ilyen játékhoz, sajnálom őket. Ezekből tényleg kimaradt, az üsd/vágd kaland. Nem Dragon Age, nem egy Warcraft.

Sajnos kevés az ilyen szerkesztő cég, illetve az igény az ilyen gamekre.
Jól lenne egy Fallout 4 -is tőlük
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Emberfej
2011.12.06. 22:25
The Elder Scrolls az egyetlen sorozat ami képes tartani a magas színvonalat.
De miért a térdlövésre képzik az összes íjászt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Asagrim
2011.12.06. 22:32
100+ órák, jesszusom!

Perpill én most nem is játszok vele, gyűjtögetem hozzá a modokat skyrimnexus-ról, aztán majd karácsony és szilveszter között!

Vannak már iszonyat jók!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Castiglion...
2011.12.06. 23:47
"Emberfej - 2011-12-06 22:25:1230

The Elder Scrolls az egyetlen sorozat ami képes tartani a magas színvonalat.
De miért a térdlövésre képzik az összes íjászt?"

Valahogyan csak fel kell tölteni a városi őrségek sorait. ;>
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Magrathea
2011.12.06. 23:58
Asgarim: A csudába! Ez az egy (házasság) amit nem néztem meg több NPC-vel! Olvastam valahol, hogy pluszt ad a kereskedő és elvettem egyet, gondolván, hogy a többiek nem adnak. Ezt a játékot nem lehet elég ideig tesztelni. =)

A housecarl meg ezek szerint csak nekem volt bugos az első patchig? oO Fura.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. sanyix
2011.12.07. 01:23
I used to be an adventurer like you, until someone stole my sweetroll...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim Magra...
2011.12.07. 06:21
Hehe, sebaj, a cikk ritka jó lett, amint látod csak játéktechnikai megjegyzésem volt, mindennel egyetértettem amit írtál!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Beatmad
2011.12.07. 09:01
Asagrim: én azt tanácsolom a grafikai modokat jól válogasd és teszteld át, várj velük minél tovább, elég sűrűn frissítik a modder csávók a dolgaikat.
Csak azért mondom mert én a legelején leszedtem egy gigányi textúrát, rágórtam, aztán azt láttam hogy tele van hibával, feszt crashel a játék, és már azt se tudom melyik a hibás meg melyik nem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. tomcsa4
2011.12.07. 09:57
Kipróbáltam én is. Jó játék, csak a nagy szabadsága egyben a "hibája" is. Sokat lehet vele szöszmötölni. Viszont az tetszik, ohgy bárhova el lehet jutni. Amit látok a távolban, oda eljuthatok. Felugrálhatok a hegyekre, kiszögelésekre. Kis sziget a csőjátékok tengerében. Ráadásul nagyon jól optimalizált játék. Jó jó hosszabb játék után crashelt (van patch rá), de ez ma egy kivételesen kiváló munka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. benczeb90
2011.12.07. 10:17
de jó lesz...majd január végén én is hozzáállok addigra már lesznek megbízható textúra-modok a nexuson.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Skorbut
2011.12.07. 11:24
Ohohó, majd amikor rájöttök mennyi Dragon Claw kulcs is szerepel a játékban és hogy mi is az a töltések között néha szereplő sárkányfejes 8-maszkos emelvény, epikus
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Castiglion...
2011.12.07. 15:13
@sanyix

Let me guess, you took an arrow in the knee.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Asagrim Beatm...
2011.12.07. 16:06
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=1752

Ez kell grafikai modban, más nem.

Az állítólagos "HD" textúrák 90%-át kiváltja (jellemzően azokat, amelyek semmit nem csinálnak, csak agyon van élesítve az eredeti).

Igaz kicsit el kell szórakozni a beállításokkal, de a végeredmény magáért beszél!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Asagrim Casti...
2011.12.07. 16:19
I was an adventurer like you, but then i took an arrow in my sweetroll.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kiskoller
2011.12.07. 17:56
Én is ráuntam a játékra.

Eleinte OMGWTF érzésem volt, azaz azt sejtettem száz meg száz órára le fog kötni, de olyan 20-30 óránál feladtam. A mellékküldetések unalmasak, továbbá a harcrendszer is lapos. Annak ellenére hogy komplexebbnek tartják az előző részeknél, az egész felődési séma miatt úgy érzem hogy a karakterem nagyon egyszerű. Fejlődés kimerül egykét perkben, szinte tökmind1 melyiket választom úgyis ugyanolyan erős vagyok mint a többivel, a varázslatok nagyon szimplák, minimális csavarral. Az hogy melyik fajt választod az is teljesen lényegtelen. Nordként van egy 50% frost resistem ami egyszerűvé tette a frost immunity elérését (egyel kevesebb varázstárgy nabumm) és ugyanolyan jó varázsló vagyok vele mint egy Altmerrel, max picivel kevesebb manával. Ami viszont pikkpakk visszatöltödik.

A sárkányok elsőre nagyon érdekesnek tűntek, de kb 20 óra és 10-15 leölt sárkány után semmilyen új kihívást nem hoznak, hard fokozaton ölöm le a "Blood Dragon"-okat úgy hogy még negyed életemet is ritkán vesztem el. Emellett a csata 90%-ában a menüket pásztázom a béna menürendszer miatt.

Ha majd kijön egy-két overhaul mod akkor újra nekiveselkedek. így felejtős, bár lenne benne potenciál. Maga a háttéranyag nagoyn tetemes, rengeteg párbeszéd meg barlang van a játékban, csak maga a harcrendszer egy dedós gyerek szinjtére lett lehozva (Ami persze teljes mértékben érthető)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. sanyix
2011.12.07. 18:24
hát akik komplexebbnek tartják az előző részeknél, nem játszottak az előzőekkel... most gyak ész nélkül akármilyen skillt fejleszthetsz, oblivionban ha így csináltad alig tudták az alaptulajdonságokon emelni (mert ilyen is volt még abban, sőt a perkek ott is megvoltak, csak a skill szinjeinél automatikusan megkaptad).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Asagrim
2011.12.07. 20:40
Tény, szakmáknak köze se szabadna lennie karakterszinthez, eddig egyetértek.

A kasztok viszont huszonéves agyonragozott skatulyák, amiknek modern RPG-ben semmi keresnivalója nincs, papír-ceruza RPG-ben SEM!
Ha elindulok egy vonalon, és azt veszem észre, hogy némi módosítással sokkal hatékonyabb ugyanarra a célra egy másik, akkor régi RPG-ben új karit kezdek, és csinálhatok mindent újra mégegyszer addig a pontig, ahol rájöttem hogy az eddigi kasztom nem tetszett.
Skyrimban ez úgy néz ki, hogy nekiállok más stílusban tovább játszani, és ennyi.

Mint mindennek, ennek is megvan a hátránya, én ezeket a hátrányokat viszont teljesen irrelevánsnak tekintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. dragon83
2011.12.07. 22:07
Asagrim, miért ne lenne jogosultsága a kasztoknak? Az mindössze annyit jelent, hogy jobban át kell gondolnod, hogy milyen karaktert indítasz, illetve oda kell figyelni a karakterfejlesztésre. Én személy szerint nem tartom jó RPG-nek azokat a szerepjátékokat, amikben mindenhez értő karaktert lehet csinálni egy végigjátszás alatt. Egyébként a kasztokat használó újabb RPG-ben általában ott van a respecialization opció, amivel újraformálhatod játék közben a karakteredet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim drago...
2011.12.08. 04:55
"Én személy szerint nem tartom jó RPG-nek azokat a szerepjátékokat, amikben mindenhez értő karaktert lehet csinálni egy végigjátszás alatt."

Én sem, nem is ezt mondtam. Nyilván határt kell szabni az egy végigjátszás alatt megszerezhető tudásnak, de NEM úgy, hogy be vagy skatulyázva egyetlen fejlődési irányba, ahogy az a kasztokkal a helyzet.

Nem mellesleg azért nem tartom ezt egyáltalán problémának Skyrim esetében, mert nem egy programozott határ, hanem TE, a játékos döntöd el, hogy hol a határ. Önkontroll kérdése az egész, nem egy előprogramozott korláté.

Utálom magam ötvenszer egymás után átrágni ugyanazon a tartalmon, mire megtalálom a számomra megfelelő képesség-eszköztárat, az adott játékstílushoz, az adott játékban. Ezért tartom jobbnak a Skyrim rendszerét. Elindítottam egy 2 tőrös Khajiit rugót, aztán rájöttem, hogy alacsonyabb szinteken sokkal hatékonyabb a stealth íjjal.

Vagy ott a barbár, akinek illúzió, és egyéb "mágia" kell Skyrimban, hogy igazi barbár legyen. De a mágiára nem mint varázslatra kell tekinteni az esetében, hanem a szerepjáték modulok diktálják, hogy barbárnak félelemkeltő megjelenése, természetes mágiaellenállása és egyéb olyan képessége van amelyeknek a hatásmechanizmusát Skyrimban csak mágiával lehet utánozni, de a lehetőség adott, nem vagyok korlátozva!

Még sorolhatnám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller
2011.12.08. 09:03
E tekintetben Asagrimmal egyetértek, Oblivion is sokkal élvezhetőbb lett az olyan modokkal amelyek kivették a kasztrendszert.

Node a Skyrim esetében ennek két nagy hibája van :
Ha mondjuk eleinte csak karddal rohangálsz és gyilkolászol, majd pár óra múlva elhatározod hogy te most mágus leszel és ezentúl tűzgolyóval ölöd az embereket akkor bizony sokkal gyengébb leszel mint ha már az elejétől kezdve tűzgolyókat használtál volna, mert a kardos kalandozásaid során szinteket léptél, a világ meg veled együtt lép szinteket. Így a kezdő tűzgolyókat most már kardfogú tigrisekre kell lőnöd, míg ha elejétől tűzgolyóztál volna akkor csak farkasokra.

Ez a világ szintlépése az Oblivionban sokkal durvább volt, de itt is irritáló. Miért kell mindenhol Sabrecattel meg extraerős banditákkal találkoznom, holott 10 órával ezelőtt csak farkasokat meg csöveseket öltem?

A másik probléma az hogy sokkal egyszerűbbé teszi a játékot. Mivel nincsenek attribumok, (az elvileg egyedi) karaktered leírható a skillek szintjével és hogy hol vannak a perkek. Nem számít hogy te vagy a kétkezes kardozás nagymestere, ha elhatározod hogy mostnatól egykezes kardokat használsz ugyanolyan gyenge leszel benne mint egy varázsló. Nem számít hogy milyen faj szülöttje vagy, mindegiyk ugyanolyan jó mindegyikben.

Az egésztől megszűnik a döntéskényszer. Ami minden RPG alapja, mind a harcrendszer mind a párbeszédek terén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. JuhaszGy
2011.12.08. 09:58
Nekem kifejezetten tetszik a játék bár még nem raktam bele sok játékidőt. Szándékosan nem rontom el azzal a játékélményt (MMORPG-sen fogalmazva), hogy meghúzom a karit. Inkább haladok szépen sorban lépésről lépésre. Eddig a küldikkel is meg vagyok elégedve tegnap kaptam egy küldit amiben ha úgy választom akár kannibál is lehettem volna a játék további részében. Ez azzal járt volna, hogy egy gyűrű segítségével táplálkozhattam volna az ellenfeleim hullájából. Nem egy szokványos dolog .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Asagrim kisko...
2011.12.08. 13:39
Itt megint csak azt tudom mondani, hogy önkontroll, és nem egy előprogramozott határ a jobb megoldás.

Ha kardozásról átváltasz mágiára, azzal 180 fokos fordulatot veszel, teljesen más kasztot indítasz, aminek az előzőhöz köze sem volt. Ezért leszel sokkal gyengébb benne. És ITT van a döntéskényszer amit hiányoltál, nem válthatsz ekkorát a játék kellős közepén, csak a játékstílust megtartva (ami a magic/combat/stealth trió) tudsz variálni!

"Nem számít hogy milyen faj szülöttje vagy, mindegiyk ugyanolyan jó mindegyikben."

Ebben megint nem látok problémát, viszont a képesség, és alkalmasság két külön téma. Egy Altmer sokkal alkalmasabb mágiahasználatra, mint egy Kahjiit, mert nem csak több manája, hanem mana regeneráló faji képessége is van. Ettől lesz más, nem attól hogy sokkal jobb mágiahasználó.

Az hogy mindenki képes, de egy-egy faj alkalmasabb egy célra, szerintem sokkal jobb megoldás.

A képességről csak annyit, hogy - hasamra csapok - 58-as destruction skillel egy Kahjiit ugyanolyan erejű mágiával rendelkezik, mint egy Dunmer. Hogy ezt miért nem érzem problémának? Időegység alatt a Dunmer gyorsabban tanulja meg, mert magasabb skill pontszámmal kezd, emiatt már az elejétől fogva hatékonyabb lesz benne, de ez nem zárja ki annak a lehetőségét hogy más fajjal is megtanuljam, csak több időbe telik. Ez szerintem jól van így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. kiskoller
2011.12.08. 14:17
Akkor legyen két karakter,

Mind2 10es kardozás meg 10es mágiával kezd. (Egyszerüsítsük)
Karakter "A" kardozik az első pár órában, felhúzza 20ra a kardozást, a mágia marad 10-en.
Karakter "B" az első pár órában nem csinál semmit csak emberekkel beszélget, nem lép szintet, marad 10es mágián és 10es kardozásnál.

Ekkor karakter "A" eldönti, hogy mostantól varázsolni fog, és bizony gyengébben varázsol, mint karakter "B". Mert "A" felhúzta a kardozást 20ra, lépett pár szintet, és így a világ erősebb lett, mint karakter "B" világa.

Ez olyan mint egy futóverseny, ahol a egyik játékosnak nagyobb távot kell futnia csak mert ő jól tud sakkozni is.


A faji különbségeket nézve:
Az altmer 10 szinttel jobb varázslásban mint egy más karakter, ami nagyon nagyon kevés varázslásnak felel meg mert kis szinten sokkal gyorsabban fejlődsz mint nagyobb szinten. Így ha egy altmer majd utána meg mondjuk egy nord karakterrel játszod végig a játékot, mindent ugyanúgy végrehajtva, 50 óra után az altmernek egyel lesz nagyobb a varázslós skillje mint a nordénak. Amíg alacsony szinten elég 10 tűzgolyó egy szintlépéshez, magasabb szinten már 1000 kell. Tehát az a kezdő 30-40 tűzgolyó amit a nordnak kell plusszban varázsolnia hogy behozza a lemaradását az altmer csákóval, ez a különbség nagyobb szinten már elhanyagolható.
A megmaradt bónusz a megnövekedett mana aminek sok haszna nincs tekintve pikk pakk visszatöltődik és egy mana regen képesség. Kvázi két varázstárggyal negáltam a teljes különbséget.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Asagrim kisko...
2011.12.08. 16:14
AB karakterpéldádban nem azt bizonyítottad hogy hibás a skill rendszer, hanem hogy hibás a világot szintező rendszer.

Nagyobb szinten elhanyagolható a különbség, aláírom. De addig el is kell jutni. Felfoghatatlan számomra hogy neked miért probléma az, ha max fejlettségi szinten minden karakter ugyanolyan erős adott képességet nézve. A maximum az maximum és kész.

Skyrimban az egész mana rendszer el van cseszve. A játék elején lenne több manára szükséged, ahogy fejlődsz, úgy egyre kevesebb kell, mert egyre több varázstárgyat találsz/erősebbet csinálsz ami csökkenti a mana követelményt, növeli a mana regenerációt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tomcsa4
2011.12.08. 18:00
kiskoller: érthető amit mondasz, de nem azt ígérték, hogy a világ statikusan szintezett lesz? (Én még nem játszottam sokat a játékkal.) Tehát nem lesznek dinamikusan a játékoshoz igazodó lények. Vagy csak egy korlátig szinteződnek (mondjuk pár szintet lépnek csak)?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tomcsa4
2011.12.08. 18:00
kiskoller: érthető amit mondasz, de nem azt ígérték, hogy a világ statikusan szintezett lesz? (Én még nem játszottam sokat a játékkal.) Tehát nem lesznek dinamikusan a játékoshoz igazodó lények. Vagy csak egy korlátig szinteződnek (mondjuk pár szintet lépnek csak)?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Heroes27
2011.12.08. 18:35
Figyeljetek, leszögezték az elején, hogy olyan mint kaszt, nincs. Egy nordból is tudsz varázslót csinálni. Ha csináltok küldiket, pl Collage of Winterholdban, nézzétek meg, Khajit meg Aragoniai mágus van! Melyi kis a mágus fajta? Egyik sem. Egy dolgot kell felfogni, ez nem Diablo. A dióban mi volt? Rakjál a hp-ra meg a strenghtre kész. Mágusnál megint egyértelmű mire. Itt szerintem jó, hogy csinálhatsz egy vékonyabb noed mágust. Csak persze ízlés kérdése meg logika, amikor az Altmer kap faji 50% gyorsabb mana regent, amivel az elején nem kel szopni.

Szerintem eszméletlen játék lett, az év egyik olyan alkotása, ami nagyon hosszú órákra leültetett a gép elé. A zene a űz atmoszféra, minden ami benne van brutál. Csak már én is csináltam egy 32-es Nordot, egy 26-os mágust, egy 31-es elf íjászt, és már kezdenek uncsik lenni a küldik, na meg a barlangok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. l-bandee
2011.12.08. 21:13
Ráadásul a fajok különböznek egymástól, mármint ami az erősségüket/ sebességüket illeti. Nincs sehol megemlítve a játékban, de a karakter (faj) magassága egy plusz változó az egyenletben

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. aroon12
2011.12.09. 21:39
I used to be an adventurer like you, then I took an arrow in the knee.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Flegeton
2011.12.12. 22:44
Mennyi a max szint? 81 olvastam valahol? Gondolom nem lehet kimaxolni minden képességet?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Heroes27
2011.12.15. 17:00
50 az épeszű elérhetőségi szint, utána már nagyon lassan fejlődsz. Én is azt mondom, 50-es szinten már félisten vagy, nem is kell több. Az ember inkább indítson egy másik karit, másik képességgel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Freeware
2013.02.11. 16:22
Ehhez nincs valami helikopter vagy tank mod? Olyan szép ez a térkép, kár hogy nem lehet rajta szimulátorozni. Amúgy utálom a fejlesztgetős játékokat. Ebbe is mindenki ki akar nyírni állandóan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!