iPon Cikkek

The Secret World előzetes

Dátum | 2011. 05. 10.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Kicsivel több, mint egy év telt el azóta, hogy komolyabban foglalkoztunk a Funcom legújabb MMO-jával, a The Secret Worlddel (TSW). Az elmúlt hetekben külföldi kollégáinknak köszönhetően sikerült egy s mást megtudnunk a programról, így elérkezettnek láttuk az időt, hogy összegyűjtsük az új információkat. Mielőtt azonban belemerülnénk a részletekbe, röviden foglaljuk össze a játék lényegét. A TSW egy napjainkban játszódó MMORPG, melyben három frakció, az Illuminaty, a Templar és a Dragon tagjai küzdenek egymással, és a világot fenyegető gonosszal. A program nagy újdonsága, hogy a fejlődés nem szint és kaszt alapú lesz, helyettük több száz egyedi képesség fejlesztése áll majd a középpontban. A képességeket cserélgetni is tudjuk, így lehetőségünk lesz minden harchoz, szituációhoz egyedi kombinációkat beállítani, mintha csak egy nyerő kártyapaklit raknánk össze. Egy másik ok, amiért mindenképpen érdemes lesz időt szánni a játékra, az a történetközpontúság. Sajnos a sztorit a mai MMO-k többségében eléggé mostohán kezelik a fejlesztők, ám a Funcomnál nagyon fogadkoznak, hogy a TSW-ben ez másként lesz. Nem egyszerű a feladat, de nagyon bízunk Ragnar Tornquist-ben és csapatában, akik egyébként azt állítják, hogy hangulatában a The Secret World olyan lesz, mintha a Buffy, az X-Akták és a Lovecraft regények furcsa egyvelegét öntenénk játék formába. Mit is mondhatnánk? Ámen.

Hű, de ocsmány vagy!
A távoli jövő


No de lássuk a beígért újdonságokat! Akármilyen furcsán is hangzik, a fejlesztők szerint már most, a játék megjelenése előtt egy évvel vannak terveik arra vonatkozóan, hogy a kiadást követő hét (!) évben miként fogják bővíteni a játékot, milyen új tartalmakkal, történetekkel fogják kiegészíteni. Bár az ezekhez kapcsolódó munkálatok még nem kezdődtek meg, pár vázlatot, képet már összedobtak a fejlesztő fiúk-lányok. Az megnyugtató, hogy hosszú időre terveznek a Funcomnál, de bízunk benne, hogy ez nem jelenti azt, hogy a játék az Age of Conan sorsára jut, amely sok játékosnál azért bukott meg, mert megjelenéskor még nem volt benne elég tartalom. Egy Ragnar Tornquist-tal folytatott interjúból azt is megtudtuk, hogy bár lehetőségünk lesz a különféle frakciók szervezetében magasabb rangra emelkedni, de a megjelenéskor még nem tudunk a legfelső szintre eljutni, csak a felszínt fogjuk kapargatni. Egy másik kérdéses játékelem, melyről még a fejlesztők sem tudják, hogy bekerül-e a játékba (és ha igen, akkor mikor), az a hátasok használatának lehetősége (mounts). Egy középkori fantasy környezetben ez nem jelent problémát, hiszen ott természetes, ha ló- vagy griffhátra pattanunk, de egy modernkori játékban furcsán nézne ki, ha sárkányháton reppennénk be New Yorkba. A fejlesztők azt is elmondták, hogy jelenleg nem is érzik igazán szükségét ennek a lehetőségnek, hiszen a gyorsabb közlekedés kérdését már megoldották a játékban, így e célból nem lesz szükségünk hátasokra.

A nagy kérdés természetesen az, hogy mikor lesz lehetőségünk arra, hogy beleszagoljunk e titokzatos világba? Az már biztos, hogy elsősorban PC-re készül a játék, és ha minden jól megy, valamikor 2012-ben kerül a boltok polcaira. A konzoltulajdonosoknak egyelőre nem tudunk jó hírrel szolgálni, mivel Ragnar szerint csak akkor lesz konzolos verzió, ha a program nagy sikernek bizonyul. Bár a megjelenés még messze van, bétatesztek már korábban is lesznek a játékhoz. Ezek közül az első hamarosan kezdetét is veszi, nagy kár, hogy ez egy belső, zárt teszt lesz, így esélyünk sincs bekerülni, de a fejlesztők elmondták, hogy egyáltalán nincs kizárva az, hogy a későbbiekben nyílt bétákat is indítsanak. Addig is be kell érnünk a különféle rendezvényeken bemutatott demókkal, melyeket nem is olyan régen több külföldi magazin munkatársai is megtekinthettek. Az egyik ilyen demonstráció például arról a küldetésről szólt, amelyben egy New England-i kisvárosban, Kingsmouth-ban kellett felderíteni a zombi invázió okát. A bemutatott játékmenet alapján úgy tűnik, hogy a legtöbb MMO-hoz hasonlóan harc közben csak ki kell jelölnünk az ellenfelünket, akit támadni akarunk, és nem kell a célkereszttel nekünk célozni. A demóban egy szőke hölgyet láthatott a közönség, aki két pisztolyt használt és képes volt felgyújtani a zombikat, ha úgy akarta. Arról már korábban is volt szó egyébként, hogy a csatákban a különböző állapotok nagyon fontosak lesznek majd. Például ha az ellenfél ég, akkor néhány fegyver/mágia jobban sebez rajta. A beszámolók alapján a harc igencsak dinamikus, pörgős és nem utolsó sorban látványos lesz a játékban, nagy pirospont érte a fejlesztőknek. A demó másik részében a beszélgetéseken volt a hangsúly, kiemelve, hogy minden küldetés szinkront kapott. A külföldi kollégák megemlítették, hogy a Bioware The Old Republic című Star Wars MMO-jában is van hangalámondás a küldetések során, viszont a The Secret Worldben szerintük egy fokkal emberibbnek, természetesebbnek tűnnek a karakterek.

A játékból az egymás elleni harc sem marad ki természetesen
Maradjunk még egy kicsit a küldetéseknél, és beszéljünk arról az egyszerű, de hasznosnak tűnő rendszerről, amit a Funcom alkalmazni fog a játékban. Mint megtudtuk, a TSW-ben lesznek nagyon hosszú, több szakaszból álló missziók is, melyeket viszont nem lesz muszáj egy ültő helyünkben végigtolni. Ugyanis ha befejeztünk egy részt (vagy ahogy a fejlesztők mondják, tier-t), akkor a játék azon a ponton elmenti az állást, így később innen tudjuk folytatni a küldetést, ha valamiért elsőre nem tudnánk befejezni az egészet. Végül ejtsünk pár szót a nyomozásról is, mely Ragnar Tornquist szerint nagyon fontos szerepet fog betölteni a játékban (érződik azért a kalandjátékos múlt). Arról van szó, hogy lesznek olyan küldetések, amikben nem a harc lesz a lényeg, hanem valamilyen feladványt kell megoldanunk, vagy nyomoznunk kell valami után. Hogy ez miként fog működni, azt talán egy valódi példán keresztül a legegyszerűbb bemutatni. A demóban szereplő egyik küldetésben a játékos az Illuminaty által használt jelekre bukkant egy lefolyócsőben, melyek jelentését megfejtve két nevet kapott megoldásként. Ezeket a Google-be beírva egy olyan nyomot talált, ami egy órához vezetett, ami aztán egy bibliai idézet felé irányította a játékost, ami egy titkos kódhoz kapcsolódott, mely végül elvezette a hőst egy helyre, ahol sok-sok lootot találhatott. Nem igazán találkozik az ember ilyen feladatokkal MMO-kban (más játékban sem), mi már most odáig vagyunk érte.

PVE, PVP, PVC

Mint a legtöbb MMO-ban, a The Secret Worldben is az NPC-k által adott küldetések megoldása fogja kitenni a játékidő legnagyobb részét (PVE), mely során a játékosok akár egyedül, akár társakkal karöltve bejárhatják a világot. A három frakció tagjai ilyenkor nyugodtan szövetkezhetnek egymással, nem úgy, mint a PVP során, ami természetesen nem hiányozhat ebből az MMO-ból sem. Egyelőre három területet mutattak be a fejlesztők, ahol lehet PVP-zni. Az egyik a Stonehenge, ahol egy king of the hill játékmód keretein belül harcolhatunk, emellett ellátogathatunk Eldorádóba, itt a capture the flag (azaz capture the skull) a „sláger”, míg a Himalájában fekvő Shambalában sima deathmatch folyik. Sajnos egyelőre ennyit tudni csak a játékos-játékos elleni harcról, reméljük hamarosan több információ is napvilágot lát róla.

A játék tehát gőzerővel készül, és az eddig látottak alapján egy újszerű, izgalmas programnak ígérkezik, reméljük sikerül neki felkavarni az MMO-k állóvizét. Zárásként tekintsétek meg a fejlesztők hangulatos bemutató videóját és az Everything is true trailert. Akinek pedig sikerült felkeltenünk az érdeklődését és kíváncsi a régebben kiderült dolgokra, az nézzen rá előző cikkünkre a témában és látogasson el a hivatalos honlapra, érdemes



Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. magerg
2011.05.10. 14:42
"...a játékos az Illuminaty által használt jelekre bukkant egy lefolyócsőben..."

Hm, ez elég furán hangzik. Nem inkább egy esőcsatornában?
Vagy lesz vízvezeték szerelő kaszt is? Mert akkor majd indítok egy Mario nevű ilyen karaktert.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. melwilya
2011.05.10. 15:04
Na ez lesz egy igazi játék!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Svindler
2011.05.10. 16:19
A sok egy kaptafára épülő MMO mellett nagyon kíváncsi vagyok erre

Félek, hogy rétegjáték lesz, de ne legyen igazam (nincsenek szintek, a ruhák nem adnak statokat, stb.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. dragon83
2011.05.10. 16:37
magerg, drain pipe volt a sajtóanyagban, az valamilyen lefolyócső. Persze biztos nem a konyhai lefolyócsőre gondoltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. exec79
2011.05.10. 17:22
funcom mar bukott egy nagyot conan-al, sok jora nem szamitok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. noPublicFG
2011.05.10. 22:05
kevés késztetést érzek, hogy kifejezzem érdeklődésem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Magrathea
2011.05.12. 15:27
Az egyedisége miatt mindenképp megér egy próbát a játék. A Conan is baromi jó lehetett volna ha befejezik és utána kap elég tartalmat, megfelelően támogatják és bugfixelik.

Többször mondták, hogy sokat tanultak a Conanból... ha így van és lesz elég forrásuk, akkor ez akár még nagyon jó is lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Mikury
2011.05.13. 14:21
"...reméljük sikerül neki felkavarni az MMO-k állóvizét."
Azert annyira nem allo az a viz. Van Van nekunk RIFT, a WoW-Cata is tartalmaz par ujitast (onmagahoz kepest, ami nagy szo). Jon a GW2, Tera, SW-TOR...

Egyebkent az AoC allitolag most fergetegesen jo, csak kevesen vannak, mert elcsesztek a startot.

Ha nem hamarkodjak el a TSW kiadasat, akkor jo dolog johet ossze.
Bar nem tudtam meg megnezni a linkelt trailereket... (munkahelyi network sux)... a korabbi tapasztalatok szerint az animacios igencsak hianyis. Ami velemenyem szerint igenis alap. Termeszetesen a korabbi videok meg talan pre-alfa, vagyis uberkorai valtozatok voltak.

En drukkolok nekik! GoGo Funcom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Mikury
2011.05.13. 14:22
Khm... animacio*
Bocsi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. somy75
2011.05.15. 13:35
Ez nagyon állat lesz.
a WoW meg elmehet a p...a.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!