iPon Cikkek

The Witcher 2: Assassins of Kings

Dátum | 2011. 06. 10.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Ritkán adatik meg egy kezdő fejlesztőcsapatnak, hogy első játékukkal rögtön berobbanjanak a köztudatba, ám a lengyel székhelyű CD Projekt RED-nek sikerült ezt elérnie. A neves lengyel fantasy író, Andrzej Sapkowski regényein alapuló szerepjátékuk, a The Witcher megjelenésének évében az esztendő egyik legjobb RPG-je volt. A játékosok hamar a szívükbe zárták a fejlesztőket, amiben nagy szerepe volt annak, hogy a csapat igencsak vásárlóbarát üzletpolitikát folytatott. Folyamatosan javítgatták a The Witchert, ráadásul minden extra tartalmat ingyen kaptak meg a felhasználók, még a kibővített Enhanced Editionért sem kellett fizetnie annak, aki már megvásárolta az eredeti játékot. A stúdió hozzáállása meghozta gyümölcsét, hiszen az RPG-ből 1,5 millió példányt adtak el, ami egy kizárólag PC-re megjelenő program esetében szép eredmény. Ilyen fogadtatást követően nem meglepő, hogy elkészült a játék folytatása, bár az első rész történetének lezárását látva nem nehéz kitalálni, hogy a fejlesztők eredetileg is több felvonásosra tervezték a főhős, Geralt kalandját

Fentről nézve minden nagyon békés
Királyok gyilkosa

Bizonyára mindenki emlékszik az első rész záró képsoraira, amelyben egy witchernek (azaz egy mutáns, professzionális szörnyvadásznak) tűnő személy megpróbálta meggyilkolni Foltest királyt, Temeria uralkodóját. A tragédiát végül csak Geralt közbelépésének köszönhetően sikerült elkerülni, aki ezzel akarva-akaratlanul is az uralkodó testőrévé lépett elő. Amint a második rész intrójából megtudhatjuk, nem sokkal ezt követően egy polgárháború robbant ki Temeria egy tartományában, köszönhetően az uralkodói családban fellépő ellenségeskedésnek. Vétek lenne többet elárulni a játék történetéből, hiszen a TW2 egyik legjobb része a szövevényes sztori, amely rettentő élvezetes módon tárja elénk azokat a katonai, politikai machinációkat, amiknek hősünk részesévé vált. Az első részhez hasonlóan tehát ismét komolyabb témákat feszeget a játék, így a rasszizmus, az elnyomás, és az árulás is visszatérő eleme a sztorinak. Mindeközben Geraltnak a saját múltjával is szembe kell néznie, hiszen továbbra sem tudjuk, hogy az első részben miért lett amnéziája, és miért gyötrik őt szörnyű rémálmok. A történet lezárást látva pedig biztosak lehetünk abban, hogy lesz harmadik rész, hiszen maradtak még elvarratlan szálak a játékban. Érdemes még megemlíteni, hogy lehetőség van az első rész mentett állásának betöltésére, így az ott hozott döntéseink elméletileg visszaköszönnek a végigjátszás során. Azért csak elméletileg, mert pár apró utaláson kívül nekünk nem tűnt fel, hogy komolyabb következményekkel járt volna egy efféle importálás. Mindenesetre érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, mert így legalább azzal a kezdőfelszereléssel vághatunk bele a TW2-be, amivel befejeztük az első részt, ez pedig jól jöhet az első harcok során.
 

A játékmenet rengeteg átalakításon esett át, lássuk milyen munkát végeztek e téren a fejlesztők. A játékban szereplő tanítómód, illetve a tippek sajnos nem sikerültek a legjobban, így számos dolgot nem magyaráznak el megfelelően, de hát ezért „találták fel” a dobozban lévő kézikönyvet, amit ajánlott legalább egyszer végiglapozni. A legnagyobb változást a harcrendszerben tapasztalhatjuk, ami az első részben igencsak megosztotta a játékosokat. A The Witcher 1-es harcok során a képernyőn felvillanó egérkurzor által diktál ritmusban kellett kattintani az egérrel, így lehetett előhozni az igencsak látványos kombókat. Három különálló harcstílus is volt a játékban, amiket a különféle „típusú” ellenfelek ellen kellett használni. A második rész harcrendszere sokkal inkább hajaz a Gothic-ban látotthoz, ami annyit tesz, hogy most már közvetlenül mi irányítjuk Geralt csapásait. Kikerültek a játékból az imént említett stílusok is, cserébe kaptunk erős és gyenge támadási formákat, tudunk védekezni, ellentámadást indítani és el is tudunk gurulni az ellenfél elől. Használnunk is kell ezeket a mozdulatokat, mivel a harcok igencsak meg tudják izzasztani a játékosokat (akár normál nehézségi szinten is), főleg ha még nem éreztünk rá a dologra. Több ellenfél ellen küzdve sosem lankadhat a figyelmünk, mert egy pillanat alatt bekerítenek és bedarálnak minket az ellenfelek, ha csak esztelenül nyomogatjuk az egérgombot. A TW2-ben nincs babusgatás, a fejlesztők gyorsan bedobnak minket a mélyvízbe. Különösen veszélyesek a pajzsos, vagy teljes vértezetben lévő ellenfelek, hiszen azoknak először át kell törni a védelmét. Persze Geraltnak mindig van pár trükk a tarsolyában.

A három fejlődési fa (fent az általános witcher képességek láthatóak)
Az alkímia mestere

Az egyik ilyen trükk az alkímia, ami akárcsak az első részben, úgy a TW2-ben is nagy szerepet kapott. Hősünk kalandozása során rengeteg növényt, kristályt, ércet szedhetünk össze, amikből a megfelelő receptek birtokában különféle varázsitalokat kotyvaszthatunk. A korábbi játékhoz képest kissé leegyszerűsítették a rendszer használatát, mivel egyrészt most már nem kell mindenhez tömény alkoholt kevernünk, másrészt a szerek előállításához szükséges meditációt is bárhol megejthetjük, és nem kell ehhez tábortüzet keresnünk. Viszont arra továbbra is oda kell figyelnünk, hogy az erősebb anyagoknak vannak mellékhatásai, amik miatt mérlegelnünk kell, hogy beszedjük-e őket. A varázsitalok használatával kapcsolatos újdonság, hogy már nem lehet akármikor (például harc közben) meginni őket, hanem mindig egy nyugodt helyen, meditálás közben kell ezt megtennünk. Ez egyrészt jó ötlet, mivel így taktikusan, előre meg kell terveznünk, hogy mit fogunk használni az adott harcban, viszont az frusztráló tud lenni, ha azért halunk meg egy csatában, mert a szörnyek váratlanul ütöttek rajtunk, és nem volt időnk megtenni a szükséges előkészületeket. Az ilyen húzósabb helyzetekben mindenképpen ajánlott használni a különféle bombákat, csapdákat, illetve a kardok sebzését növelő olajokat, amiket viszont bármikor tudunk alkalmazni.
 

Az alkímia mellett Geralt rendelkezésére állnak az úgynevezett jelek is, amik tulajdonképpen egyszerűbb varázslatok, melyeket hősünk harc közben bármikor bevethet, ha elegendő vigor (állóképesség) áll a rendelkezésére. Összesen öt jel található a játékban, melyek segítségével pajzsot húzhatunk magunk köré, csapdát állíthatunk, ellökhetjük az ellenfeleket, tűzlabdát dobhatunk rájuk, sőt magasabb szinten az egyik segítségével átállíthatjuk az ellenséget a mi oldalunkra. Utóbbit viccesen witcher elmetrükknek is nevezhetnénk, hiszen arra is használhatjuk, hogy a beszélgetések során meggyőzzünk valakit az igazunkról. Általánosságban elmondhatjuk, hogy az első részhez (és a witcher regényekben olvasotthoz) képest felturbózták a jelek erejét, ennek köszönhetően sokkal hasznosabbá váltak a harcokban. A különféle típusok közötti váltást egyébként nagyon elegáns módon oldották meg a fejlesztők. Az adott billentyű lenyomásával az idő nagyon lelassul (de nem áll le teljesen), majd az ilyenkor előugró menüben választhatjuk ki a használni kívánt jelet, bombát, csapdát. Így nem törik meg a harcok dinamizmusa, ami a játék egyik erőssége. Az egyetlen negatívum (ami a jelek mellett a karddal való támadásra is vonatkozik), hogy az irányítás nem a legpontosabb, karakterünk néha nem reagál elég gyorsan a billentyűnyomásokra. Nem egy sebet kaptunk be csak azért, mert hiába nyomtuk például a védekezés gombot, Geralt csak kényelmesen álldogált az ellenséggel szemben. Szerencsére a 1.2-es patch kicsit javít a helyzeten, így mindenkinek ajánlott felrakni a játékhoz kiadott tapaszt.

Egy elátkozott csatamező
A The Witcher 2 karakterfejlesztése az előbbi bekezdésekben kivesézett három játékelem körül forog. Külön fejlődési fát kapott a kardforgatás, az alkímia és a jelek használata, amiken a szintlépésekkor kapott képzettségpontot elköltve tudunk egyre magasabb szintre jutni. A fejlesztők nagyon okosan úgy alkották meg ezt a rendszert, hogy egy végigjátszás során ne tudjunk minden megnyitni, így jól meg kell fontolnunk, hogy mit fejlesztünk. Tovább színesíti a karakterfejlesztést, hogy szerezhetünk úgynevezett mutagéneket, amiket egy-egy képességhez hozzákapcsolva különféle bónuszokra, például nagyobb sebzésre, vagy gyorsabb regenerációra tehetünk szert. Érdekes újdonság a lopakodás is, amit néhány helyen „kényszerít” ránk a játék.  Sajnos ez a játékelem nagyon erőltetettre sikerült, érződik rajta, hogy nem ez volt a fő csapásirány a fejlesztés során. Néha teljesen érthetetlen volt számunkra, hogy miért láttak meg az ellenfelek, amikor mi árnyékban álltunk, és a mozgás sem volt kellően dinamikus a „lopakodó módban”. Szerencsére az egész játék során csak három-négyszer van ilyen pálya, nem kell tehát sokat szenvedni vele.

Döntések és következmények

A The Witcher 1-ben nagy szerepet kaptak a hősünk által meghozott döntések, amik kisebb-nagyobb mértékben befolyásolták a későbbi eseményeket és a játék végkimenetelét is. A fejlesztők a játék többi részéhez hasonlóan ezt is egy újabb szintre emelték. Döntéseink következtében 16 különböző befejezése lehet a történetnek, illetve az első fejezet végén hozott döntésünktől függően a második, és a harmadik fejezet is teljesen másképp játszódik le. Ez most nem csak annyit jelent, hogy kapunk pár új küldetést, és új karaktert. A sztori tulajdonképpen két irányba halad tovább a második fejezettől kezdve, más helyszíneken fogunk járni, más szereplőkkel találkozhatunk, és csak a végén futnak össze a szálak. Kis túlzással élve a TW2 tulajdonképpen két játék az egyben, így szinte kötelező a többszöri végigjátszás.

A táborban éjjel sem áll meg az élet
Ezzel el is érkeztünk a játék grafikai, technikai megvalósításához, ami a The Witcher 2 esetében mindenképpen megér egy misét. Az első részben a fejlesztők a Bioware-től licencelt Aurora motort használták, amiből sikerült is kihozni a maximumot. A folytatásra viszont saját motort dobtak össze, amit RED engine-nek neveztek el. Mindenféle köntörfalazás nélkül állíthatjuk, hogy jelenleg a The Witcher 2 az egyik legszebb RPG a piacon. Bár nem használja ki a legújabb DirectX nyújtotta lehetőségeket, legmagasabb részletesség mellett így is szemkápráztató a grafika. Ebben nagy szerepe van annak, hogy a fejlesztők zseniális módon alkalmazták a mélységélesség és a bloom effektet, a textúrák is tűélesek, a helyszínek pedig nagy gonddal, részletesen lettek megalkotva. Amikor először láttuk a Flotsoam nevű települést körülölelő rengeteget, percekig az állunkat kerestük az elénk táruló látványtól. Minderre rátesz egy lapáttal a folyamatos napszak- és időjárásváltozás, ami nem csak a grafikára van hatással, hanem a környezet viselkedésére is. Éjjel például sokkal gyakoribbak a szörnyek, esőben pedig hatásosabbak az elektromosság alapú varázslatok. A fejlesztők megpróbálták egy élő világ illúzióját kelteni, így minden NPC-nek van egy napi rutinja, amit nap, mint nap végrehajt. Az összkép tehát tökéletes, bár ha igazán szőrszál-hasogatóak akarunk lenni, akkor annyit meg kell említenünk, hogy az arcmimika egy fokkal gyengébben sikerült, mint a környezet és a karaktermodellek kidolgozása. Ne várjunk tehát L.A. Noire vagy Uncharted szintű minőséget e téren. A hangokkal viszont elégedettek voltunk, annak ellenére is, hogy a szinkronhangok közé becsúszott egy-egy középszerű. Ezt bőven ellensúlyozza azt, hogy a játékhoz komponált zenék gyönyörűek. Aki egyébként a teljes autentikusságra törekszik, az letöltheti a The Witcher 2 teljes lengyel szinkronját, és eredeti nyelven élvezheti a játékot. Ami a gépigényt illeti, sokan nem fognak örülni, mivel a teljes részletességgel való futtatáshoz bizony elég izmos konfigurációra van szükség. Ajánlott az Ubersampling lehetőséget kikapcsolni, mivel ez az opció a legtöbb gépet földhöz vágja, és nem hoz akkora minőségbeli javulást, hogy megérné használni. A jó hír viszont, hogy a grafika igen jól skálázható, így a gyengébb gépeken is elfut a játék, ráadásul még alacsonyabb beállítások mellett is pofásan néz ki.

Döcögős indulás

Azt hiszem az eddig leírtakból egyértelműen kiderül, hogy a TW2 egy zseniális akció-RPG lett, ám nem lehet szó nélkül elmenni pár bosszantó hiányossága, illetve a játék megjelenésekor felmerült nehézségek mellett. A program kiadásának hetében ugyanis rettentő instabilnak bizonyultak a CD Projekt azon szerverei, amelyeken keresztül aktiválni kellett a játékot, illetve ahonnan le lehetett tölteni a bónusz DLC-ket. A GOG.com oldaláról vásárolt példányokkal nem volt probléma (mivel azokban nincs másolásvédelem), viszont a dobozos változatokkal néha napokig nem lehetett játszani, hiszen a DRM kötelezővé tette a játék aktiválását. De ezzel még nem ért véget a rajongók kálváriája, ugyanis sok embernél előfordult, hogy az ominózus DRM miatt rosszabbul futott a játék, mint a GOG-os verzió. Szerencsére a CD Projekt hamar kiadott egy patchet, ami eltávolította a másolásvédelmet, illetve kijavította a netkapcsolat problémáját, de ettől függetlenül elég amatőr hibát vétettek a fejlesztők. A TW2 egyik bosszantó hiányossága viszont a mai napig nem került javításra, ugyanis a játék továbbra is csak a 16:9-es monitorokat támogatja hivatalosan, aki más képarányú képernyővel rendelkezik, annak alul-felül egy vékony fekete csík fog látszódni. Ejnye, 2011-ben ilyen dolgoknak nem szabadna megtörténnie.

Ezt hívják meleg helyzetnek
Azonban ezek a kisebb-nagyobb bakik sem tudták elvenni a kedvünket a játéktól, melynek minden percét élveztük. A CD Projekt fejlesztői nagyon jó munkát végeztek, nem csapták össze, nem butították le a játékot, hanem hallgattak a rajongókra, és az első részre építkezve összerakták az elmúlt évek egyik legjobb akció-szerepjátékát. Tudomásunk szerint már készülnek az első komolyabb DLC-k a programhoz, amik a fejlesztők jó szokásához híven ingyenesek lesznek. Már alig várjuk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

43. exec79
2011.06.10. 23:32
jó kis game de hihetetlenül rövid. Mikor azt kezdtem érezni hogy na végre beindultak az események egyszer csak hopp, és vége. A játék eleje kicsit nehéz mire megszokod. utána meg végig nagyon könnyű, semmi komoly boss harc. Kicsit csalódott lettem a végére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. exec79
2011.06.10. 23:35
lehagytam még azt hogy e miatt a game miatt cseréltem le a 8800GT-t amin még a crysis 2 is elég jól futott, TW2 már 15fps-t bírt csak kihozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Nurba
2011.06.11. 03:23
Nekem nagyon tetszett az első rész is, de ez sem volt rossz...rövidebb volt, de elvoltam vele jópár órát...ráadásul 2-3 végigjátszás is benne van a lehetőségekben!
A látvány nekem tetszett, a hardverigény nem olyan kicsi, bár egy 6850 karival és X4 procival 1680 felbontáson sima magas beállításokkal egész szépen elfutott...most az 1.2 patch és új driver telepítése után is ránéztem egy kicsit Ultra beállításokkal (legjobb mintavételezés volt csak kikapcsolva) és az a fél óra amit futkároztam egész játszhatónak tűnt (30fps környéke)...bár látványra nem volt hatalmas változás...szerintem sima magas kiválasztással is meglehetősen szép. Viszont felraktuk utána a kisebbik gépre is és ott az A64 X2/5750 kombó is csak ~20 fps-re képes közepes beállításokkal (szintén 1680-ban)...igaz ahogy látom szereti a játék a procit, szvsz a sima régi X2 elég kevés neki (meg a kártya kihajtásához).
Én egy picit sem bántam meg, hogy megvettem...(Portal 2 sem volt rossz vétel idén, meg kell hagyni).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Asagrim
2011.06.11. 04:36
A cikk nagyon jó lett! Pár észrevétel:

"Az adott billentyű lenyomásával az idő nagyon lelassul (de nem áll le teljesen), majd az ilyenkor előugró menüben választhatjuk ki a használni kívánt jelet, bombát, csapdát."

Ez így teljesen igaz, viszont nincs róla említés, hogy ezeket a jeleket bizony gombokhoz is lehet társítani.
Witcher Launcher - Video and Language - Input settings

Másik dolog az, hogy én egyáltalán nem bántam, hogy a 16:10-es monitoromon felül-alul volt két csík, így a játék által renderelt területen kívülre kerültek az FPS és egyéb számlálók (Fraps pl.). Így ezt én inkább véltem előnynek, mint hátránynak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Asagrim exec7...
2011.06.11. 04:49
Mint minden játéknál, itt is meg kellene csinálni a fő küldiken kívül a többit is. Oblivion-t is végig lehet játszani 2-3 óra alatt.

Én legalább 40 órát játszottam ezzel a játékkal mire végigvittem első alkalommal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. rootshaper
2011.06.11. 12:20
"ráadásul 2-3 végigjátszás is benne van a lehetőségekben!" - egesz pontosan 16 vegigjatszas van a lehetosegek kozt. csak nem annyira elteroek mint mondjuk a ket ut az elso act vegen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Nurba
2011.06.11. 12:23
Jó tudom, hogy 16 féle befejezés van, de szvsz 2-3 alkalom még tartogat elegendő meglepetést...a 15. alkalom meg már uncsi lenne nekem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. HUNrobar
2011.06.11. 17:17
Mondjuk azt azért megnézném hogy játssza valaki végig az Oblivion 2-3 óra alatt De az tény hogy aki tényleg kiélvezi és szeretni elmerülni egy játékban az nem fog panaszkodni egy játéknál sem hogy túl rövid. Pl én most tartok 75 óránál Oblivionban, de ha csak végigrohantam volna a főküldiken akkor max 12-15 óra alatt ugyanitt tartanék. Portal 2 ugyanez volt, valaki 6-8 alatt végigrohant rajta, én kb 14 órát játszottam vele, de az easter egg-ek meg a hangulat miatt bőven megérte.
A The Witcher nagy kedvencem, az ismeretségi körömben viszont meglepően ismeretlen volt. Alig várom hogy nekiálljak a 2-nek és remélem hogy többen megismerik és kipróbálják ezeket a remek játékokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. exec79
2011.06.11. 19:56

NE OLVASD tovább ha még nem játszottál vele és nem szeretnél előre tudni semmit!!
*SPOILER*
*SPOILER*
*SPOILER*







honnan tér el nagyban a fő story mikor eldöntöd melyik mellé állsz? Roche vagy az elf?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Koppy96
2011.06.11. 20:15
exec79 : Abban hogy hová mész tovább ( Keadweni tábor vagy Vergen ) kik fognak hinni neked és támogatni, ki lesz az ellenséged, meg a küldetések is másabbak lesznek. Én onst tolom ásodjára, most Rotch oldalán és teljesen más mint amikor Iorvethtel volta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Heroes27
2011.06.11. 20:34
énis kijátszottam mind a kettő oldalt. Egyébként exec, igen, ott van a fő választó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. KENKILL
2011.06.12. 08:11
Érdekes, a 16:9-es felbontás az Assassin's Creedeknél senkit nem zavart de ennél szinte minden cikkben látom megemlítve. Szerintem fantasztikus játék, talán még év játéka is lehet - bár azért a Skyrim még ebbe beleszólhat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. RobiAmd
2011.06.13. 09:49
Assassin's Creed utánzat nagyon,szerintem!Hihetetlenek ezek a játék fejlesztők,majmolni kell a másikat.Mint a call of duty modern warfare és a medal of honor esetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. dragon83
2011.06.13. 11:35
Tényleg Assassin's Creed utánzat, mert végülis mindkettőnek a címében benne van az Assassin szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Heroes27 RobiA...
2011.06.13. 11:56
semmi köze az egyiknek a másikhoz. De még a kinézet is teljesen más. Nem tudom hogy jött ez neked hogy hasonmás... ja, az AC-ban van karakterfejlődési fa mi? Meg lehet inni alkímákat és tárgyakat készíttetni? Naqyon buta hsz-ás volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Blade0012
2011.06.13. 12:26
Szerintem a harcrendszerre gondolt, amiben azért van igazság. Az első rész "kattints ha kigyúl a fény" rendszere egy rakás trutyi volt és a folytatásban ahelyett, hogy kreatívkodtak volna inkább átkoppintották egy sikercímből. Csak a megvalósítás meg sem közelíteni az ottanit. Bár csak egy ismerősnél próbáltam, de nem nyűgözött le egyáltalán. Lesznek az idén ettől igényesebb rpgk is, amik sokkal inkább megérdemlik a pénzt. szvsz ofkorsz..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Zoe01
2011.06.13. 12:43
Blade, ugye tudod, hogy a AC-nek elég elcseszett harcrendszere van? Állnak körülötted az ellenfelek, és egyszerre mindig csak egy támad. Neked nincs más dolgod, mint egyhelyben állni, védekezni, és visszatámadni a csapások után. A Witcher-ben sokkal jobb az egész, egyszerre támadnak az ellenfelek, így neked folyamatosan mozognod, védekezned kell, használnod kell a signokat, bombákat, potionöket. Ami pedig az igényesebb RPG-ket illeti, idén legfeljebb a Skyrim kelhet vele versenyre, meglátjuk az milyen lesz. Bár a Bethesdát ismerve sztori terén gyenge lesz a játék, viszont a szabad játékmenet gondolom jó lesz benne.

Számomra egyértelműen a Witcher 2 az év RPG-je.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Asagrim Blade...
2011.06.13. 12:46
Mindkét címet végigjátszottam.

Aki a TW2 harcrendszerére azt mondja, hogy AC koppintás, az még csak képeken látta a játékot. Ennyi erővel azt is lehetne állítani, hogy az AC2 Medal of Honor koppintás mert van benne lőfegyver!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Heroes27 Zoe01
2011.06.13. 12:47
Az AC-ben az tényleg el van cseszve, viszont a jól ütemezett védekezésnél nagyon látványos kivégzések vannak, ha ügyes vagy, és akkor egymás után ütnek azok. De ha hadonászol, akkor igen, csak egy támad szinte, a többi meg néz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Blade0012
2011.06.13. 13:27
Zoe: igen folyamatosan támadnak, amit azt eredményezi, hogy a kisebb harcok alatt is kétszázszor kell odébbugrandod, egyet böknöd és újra ugrani. Szerintem nagyon gáz, inkább az AC. A Brotherhoodban egész sikeresen kiküszöbölték a hibát amit írsz. Az igényesebb rpg alatt elsősorban a Deus Ex3-ra és a Dark Souls-ra gondoltam, a Skyrim annyira nem vonzz, de még mindig inkább az mint a tw2.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. RobiAmd
2011.06.13. 14:10
Nem veszekedek!A witcherrel nem játszottam.De képek alapján a látványvilág arra utal.Nem csak a cím miatt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Asagrim Blade...
2011.06.13. 14:11
Ennek van egy nagyon egyszerű orvoslása. Ne állj ott mint Katiban a fájás, hanem mielőtt nekiállsz kaszabolni őket, menj 5-6 métert visszafele ahonnan jöttél, így nem fognak rád özönleni. Így max csak hármasával mennek rád, 3-mas hullámok özönlése helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Heroes27 Asagr...
2011.06.13. 15:06
Asagrim azért abba igaza van, ha sokan jönnek rád, akkor tuti death. Ha 3-4en megtámadnak, télleg csak ilyen futkározással meg gurulgatással lehet nyerni valahogy, de nehéz fokozaton egyet belédütnek, azt a negyed életednek annyi. Pl a Flotsamos nekker barlang azért elég szopatós tud lenni, nekem legelsőnek az idegeimre ment.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Asagrim Heroe...
2011.06.13. 15:10
Pont erre megoldás amit mondtam. Nem kell berohanni rögtön a barlang közepébe, hanem amint meglátod hogy felkúszik egy pár, fogod magad és visszarohansz a peremig. Jön 2-3 Nekker, lenyesed őket, megint mész vissza, megint jön egy pár, megint visszarohansz, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Blade0012
2011.06.13. 15:24
Aha és ez szerinted így rendben van? Tökön kéne döfni a dizájnereket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim Blade...
2011.06.13. 16:06
Most neked az a legnagyobb problémád, hogy nem tudsz eszetlen mód berohanni egy tömeg ellenfél közé, és kinyírni mindet egy helyben állva? Szerintem pontosan ettől lesz ez a játék normális, nem vagy félisten, csak egy ember vagy te is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Heroes27 Asagr...
2011.06.13. 16:55
azé ember nem, de mutáns
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Asagrim Heroe...
2011.06.13. 17:09
De mutánsként sem sebezhetetlen félisten, hanem egy mágiahasználó ember, némi gén tuninggal!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Blade0012
2011.06.13. 17:56
Ne sarkíts nem ezt mondtam A fanboyság határát súrolja ha valaki pozitívumnak tudja be azt, hogy egy csapat ellent úgy kell kinyírni egy üsd-vágd játékban, hogy hármasával félrehívod őket. Az első részben érdekes módon nem volt ilyen probléma - igaz ott annyira ciki volt a harcrendszer, hogy az mellett minden huszadrangúnak tűnt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim Blade...
2011.06.13. 18:40
Pedig ezt mondtad.

"egy üsd-vágd játékban"

jujj, én azt hittem RPG

Ráadásul az első olyan RPG évek óta ami ki is érdemli hogy annak nevezzék!

Az első rész meg egy kacat, azt aláírom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Blade0012
2011.06.13. 18:51
üsd-vágd rpg Azért ez a harcrendszer elég erősen eltolja hack n slash irányba az egészet, szerepjáték elemek ide vagy oda (bár ha tényleg annyira fasza a döntés/következmény megvalósítása a játéknak amennyire azt hirdetik egy misét tényleg megér - talán majd ha kiadják valamelyik konzolra budget áron meglesem. Túl sok a seb hogy teljes árat megérjen)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim Blade...
2011.06.13. 19:08
Engem sem vágott földhöz mikor képeket láttam belőle, a 7 perces gameplay vidit ami meg itt valamelyik cikkben szerepelt nem néztem 4 percnél tovább "miezaszar" címen ... aztán letöltöttem torrenttel a játékot, és a prologue végigjátszása után azonnal rendeltem a CE-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Zoe01
2011.06.13. 19:58
Üsd-vágd RPG? Hát korántsem... Aki úgy áll hozzá, hogy csak kattingat, ész nélkül megy előre, az nem sokra megy ebben a játékban (főleg magasabb nehézségi szinteken). Ez a harcrendszer nagyon sok taktikai lehetőséget nyújt, csak ügyesen kell használni képességeinket. Nem feltétlenül kell elcsalogatni az ellenfeleinket, helyette használjuk sűrűn (s jó időben, ez nagyon fontos!) a signokat. Meg minél több pontot adunk a harci képességeinkre, annál több lehetőségük lesz a harcok során.

Attól még, hogy real-time a játék harcrendszere, még nem hack n slash. Arról nem tehet a játék, hogy a hülye júzer csak kattingat össze-vissza. Most akkor szinte az összes valós idejű RPG-re rá lehetne húzni, hogy üsd-vágd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Blade0012
2011.06.13. 20:55
AZ üsd-vágd alatt nem azt értettem, amit gondolsz, hogy értetem Általában így hívok minden kardlengetős cuccot és a tw2 kétségtelenül ilyen - ez nem jelenti azt, hogy nem lehet mély vagy összetett, ahogy bármelyik hack n slash játék is kínálhat a szokásostól taktikusabb játékmenetet. Nekem igazából a folyamatos ugra-bugra nem volt szimpatikus, látszólag másképp nem is lehetett túlélni és az egész mechanizmus zavarosnak tűnt, néha nem is reagált a gombokra és az egész kontrollerért kiáltott - csak épp nem volt kéznél. Ez még hagyján, nyilván szokható, sokkal zavaróbb volt, hogy nem lehet a kotyvalékokat harc közben inni (talán ki kéne találni, hogy mégis mit szánnak a következő sarokba?) és a tutorial alatt kb tizenötször kinyiffantam. Nemcsak azért mert képtelenek bármit is elmagyarázni, hanem mert valami pofátlanul nehéz volt, de ezzel szemben állítólag négy-öt óra után habkönnyű az egész, azaz még annyira sincs balanszolva mint az első rész. Nem mondom, hogy rossz játék,mert biztos nem az, de ami lejött belőle az olyan messze van a zsenialitástól, mert Szűz Mária a sarki kurváktól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Zoe01
2011.06.13. 21:15
A key response-os dolog nekem is feltűnt, s tényleg probléma volt, de ezen az 1.2-es patch már segít. A potionös dologhoz meg annyit, hogy szerintem ez így sokkal reálisabb a Witcher világában (aki olvasta a könyveket, annak nem kell ezt magyarázni), nem Diablo módjára, eszetlenül adagoljuk magunkba a löttyöket. S mivel ezek a potionök nem 2 percig hatnak, nem csak egy-egy csata erejéig használhatóak. Ráadásul ezek időtartama is kitolható, ha áldozunk rájuk pár pontot.

Nem tökéletes (én főleg azt a fránya lopakodás módot sajnálom), de az utóbbi 5 évben nem igazán tudnék olyan RPG-t felidézni, aminek ennyire kidolgozott története, c&c-je,(na meg ilyen király mellékküldetései)lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Heroes27 Zoe01
2011.06.13. 21:39
a lopakodás szart se ér benne. Semmi értelme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Blade0012
2011.06.13. 21:44
A könyvekhez hasonlítva azért elég sok minden mást fel lehetne hánytorgatni, annak ellenére, hogy adaptáció a könyv világa és a játék világa közt egész nagy különbségek akadnak. Bár rég olvastam őket, most, hogy nekikezdenek a fordításoknak újra végigrágom őket magyarul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim Blade...
2011.06.13. 22:08
Érdekes lenne egy olyan review-ot olvasni ahol direkt a könyv-játék ellentétekre fektették a hangsúlyt, habár szerintem olyan ember még nem nagyon alkotott véleményt a játékról aki a könyveket is olvasta, meg a játékot is végigjátszotta!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Zoe01
2011.06.13. 23:52
Hát én olvastam a könyveket (azt a 2-őt, amik angolul is megjelentek: Blood of Elves, Last Wish), s szerintem elég hű a játék(ok) hozzájuk. Rengeteg esemény említésre kerül, elég sok karakterrel összefutunk a játék során, akik a könyvekben is fontos szerepet töltöttek be. Meg úgy az egész játék hangulata hajaz arra, amit a könyvekben olvashattunk.

A Last Wish eleje például igencsak érdekes így a második rész egyes elemeinek ismeretében (Wild Hunt, csak ennyi mondok. ). Geralt új haja pl. a képregényekből való. Arra meg fogadni mernék, hogy ugyanaz a csávó csinálta a - képregény-szerű - átvezetőket, akinek az eredetiket is köszönhetjük.

Vannak persze apróságok (mint például, hogy a potionök a könyvekben tovább tartanak), de ennél hűbben nehéz lett volna játékot készíteni a Witcherből.

Bárcsak tudnék lengyelül, s el lennék látva Witcheres könyvekkel egész életemre. Egyébként én sokkal többre tartom Sapkowski Witcher világát, mint Tolkien Gyűrűk Uráját. Persze azt is szeretem azért. Csak ne kellene olyan sokat várni a következő fordításra (Times of Contempt, elvileg valamikor 2012-ben).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Ereshkigal
2011.06.14. 11:55
Az első rész rakat kacat? Nem sokat játszhattál akkor vele, ha ezt mondod.
A harcrendszert leszámítva nem nagyon lehetett kritizálni. Nekem speciel a másodiké sem tetszik. Míg az egyben túl egyszerű volt, itt meg túl sokat kell ugrabugrálni, ha nehezebb szinten nyomod. De ettől még mindkettő nagyon jó játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Beatmad
2011.06.14. 15:54
Teljesen profi lett a game, azt a pár kezdeti hibát meg már kijavították illetve javítják, pl. a képarányt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. levai85
2011.06.16. 17:14
A Witcher 1 nagyon jó játék. A második rész meg (zseniális). Vannak hibák de melyik játékban nincs. Soha nem lesz tökéletes játék ahogyan ember sem. Én nekem személy szerint a híres Oblivion világ nem jött be. De nagyon kíváncsian várom a skyrim-t. Az AC (nagy kedvenc) harcrendszere meg pont jő ahogy van, én ezért szeretettem meg a játékot. Nagyon jók benne a kivégzések. Én azért megnéznék egy olyan Witcher 3 amiben lehet lovagolni, ezzel együtt nagyobb területet + egy kicsit több kivégzést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. yeezs
2011.06.22. 14:22
Én azt figyeltem meg néhány végigjátszás során, hogy a helyszínek, városok meg a hozzájuk tartozó bebarangolható területek minden chapter-nél pont egyenlő arányban vannak elosztva, tehát nincs az, hogy kaphatsz 3 embertől 3 felhívást és hozzá meg ott van 500 km2 terület aminek már a bejárása is fárasztó volna, nemhogy végiggyakni az egészet néhány exp pontért.
Sztem alkimista fejlődési utat mondjuk ki is vehették volna, mert nem sok értelme van olyan képzettséget fejleszteni amit egyébként nem tudsz előre, hogy használni kell csak az adott pillanatban derül ki, hogy fú bame, nem ártott volna nyál a pengére. Ehelyett az adrenalin töltődés és a heliotróp jel együtt mennyire durva már? Kb menekülnek a katonák amikor bepörög Geralt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!