iPon Cikkek

The Witcher 3: Blood and Wine – Gyönyörű búcsú

Dátum | 2016. 06. 06.
Szerző | villanyi.gergo
Csoport | JÁTÉK

Geralt kalandjai 2007-ben indultak az első rész érkezésével, és – ha hihetünk a híreknek – egyelőre úgy tűnik, hogy 2016-ban a Blood and Wine kiegészítővel zárulnak le. Közben a világ és a szereplők hátterét adó regények is le lettek fordítva magyarra, a Witcher 3 pedig több téren is etalonná vált. A lezáró kaland Toussaint-ban játszódik, festői szépségű tájakra kalauzol el minket és a francia/spanyol ihletésű középkor lovagi tornáit, szőlőtőkékkel borított lankáit, borászatait és gyönyörű kastélyait eleveníti fel a Witcher világában. Izgalmakban továbbra sincs hiány, erre pedig nem csak a fejlesztők neve a garancia, hanem az is, hogy hatalmas területet, rengeteg küldetést és megannyi apró újdonságot is kapunk a DLC-ben, a korábban megszokott minőségben tálalva.
A megjelenés előtti napon érkezett az 1.20-as patch is, ami 6 oldalnyi javítást tartalmaz, többek között „az év patch note-ja” címet is elnyerő: „Javításra került az a hiba is, ami miatt Geraltra nem kerültek vissza a ruhái a szex jelenetek után.” bejegyzéssel együtt. Emellett sok fontos újítás is bekerült a játékba. A quick access menü át lett szabva, sokoldalúbb, gyorsabb lett, odafigyeltek a visszajelzésekre, és amit lehetett kicsiszoltak és kibővítettek a játékban, és bár Roach DLC nem lett végül, azért így sem lehet panaszra okunk. Az inventory kategóriái is össze lettek vonva, gondosan elválasztva a különböző tárgyakat, így például már nem ömlesztve hordjuk magunkkal az olajokat, a főzeteket és a bombákat. Sokkal könnyebben áttekinthető lett az a rengeteg hasznos apróság, amit magunkkal cipelünk, és mindemellett előnézeti lehetőséget is kaptak a páncélok, a ruhagyűjtők legnagyobb örömére. A térképre saját jelöléseket is felvihetünk, a megszokott zöld jelzés mellett további 10 darab speciálisat is, ha mondjuk valamilyen érdekességet, vagy egy akkor még túl erős szörnyet találtunk. Új opció az ellenségek felszintezése is, így az egyszerű farkas falka is komolyabb kihívás marad a kezdő területen, hiszen a játék Geralt szintjére emeli az összes ellenséges lényt. Az pedig a készítők lelkiismeretességét mutatja, hogy a tárgyak leírásának ablakát is nagyobbra méretezhetjük egy gombnyomással, aki pedig képernyőfelvételeket készítene a játék gyönyörű tájain, az most már egy kattintással eltüntetheti a HUD-ot.
A kiegészítőnek nekivághatunk, ha már végeztük a kalandokkal, vagy ha úgy tetszik, akár korábban is, de a minimális szint a 34-es, amihez erősen javallott a jó felszerelés is.
Toussaint nem csak azért gyönyörű, mert földrajzilag épp jó helyen fekszik, hanem a gazdagság és a béke megtestesítője is. Itt nem dúltak háborúk, nincs harckészültség, felperzselt, megkínzott vidékek. A hatalmas erdők és szőlészetek mellett pedig elhagyatott romokkal, barlangjáratokkal és folyók, tavak melletti apró településekkel találkozhatunk leggyakrabban. Varázslatos élettel teli vidék ez, ami viszont nem jelenti azt, hogy bajoktól és ármányoktól mentes. Egy borzalmas gyilkosságsorozat felderítésével bízzák meg hősünket, és hamar kiderül semmi sem az, aminek látszik. Régi barátok, rettentő szörnyetegek, titokzatos laboratóriumok és megannyi talán szegélyezi utunkat, míg feladatról feladatra haladva lassan feltárul előttünk az igazság. A banditák, egy erősebb kezű haramia vezetése alatt sanyargatják a vidéket, de nem csak hevenyészett táborokból, hanem régi, romos várakba húzódva. Ezen erősségek felszámolása is a nyakunkba hullik és (mint például a Mad Max-ben) a vezér lekaszabolása vet csak véget az útonállók uralmának. Ez elég kemény dió tud lenni, pláne ha erősítést is hívnak, tehát jobb felkészülni bombákkal, főzetekkel, és leellenőrizni, nincs-e csorba az acél kardon.
Mivel az alapjáték befejezésével a többségnek már kialakult a saját harcmodora, és a karakter fejlesztésére szolgáló pontok is a megfelelő helyükre kerültek, így kellett valami, ami tovább viszi ezt. A mutációk kifejlesztésének lehetősége egy meglehetősen groteszk és hosszú küldetéssorozat végén nyílik meg előttünk. Temetőkben, a víz és a föld alatt is kutatunk, mire felfedjük, mi is vezette rá Moreau professzort ezekre a kísérletekre. Ezzel pedig az eddig nagyrészt feleslegesnek ítélt és eddig általában szemétként kihajított, szörnyekből kinyerhető mutagének is új szerepet kapnak. Átalakíthatjuk őket (a színüket változtatva) és segítségükkel különböző képességekkel ruházhatjuk fel Geraltot, tovább bővítve eddig is halálos képességeit. Aki pedig a felszerelését is elavultnak gondolja, az sejtheti mi a következő lépés. Büszkén hordtam a farkas iskola mastercraft szintű felszerelését, jóféle rúnákkal és kövekkel megtámogatva, de amikor már jócskán benne jártam a játékban, érezni lehetett, hogy bizony ez már kezd kevés lenni, és mivel rengeteg küldetés és harc vár minket a kiegészítőben, könnyen megesik, hogy a felszerelésünk már gyengének számít, hiszen 10-15 szintlépés alatt az addig könnyedén legyőzött szörnyek is megerősödtek.
A Grandmaster witcher páncél küldetéssorozat pont ezt a problémát hivatott megoldani. Az előzőekhez hasonlóan tervrajzokat kell felkutassunk. Ezekhez érdekes történetek, sorsok és halálos veszélyek kapcsolódnak leginkább, de minden harcmodor és witcher-iskola megtalálja majd a neki való gúnyát. Összesen 5 féle iskola (farkas, griff, medve, macska, mantikor - a vipera sajnos alap páncél maradt) páncéljainak és fegyvereinek az elkészítéséhez szükséges tervrajzot gyűjthetünk össze, és ezek után fejleszthetjük, vagy újra legyárthatjuk a nekünk legjobban tetszőt. Mindez nem lesz olcsó mulatság, ugyanis komoly mennyiségű meteorit fémre lesz szükségünk, emellett pedig orichalcumra és egyéb ritkaságokra is, mint például sárkánybőrre. Ezek megvásárlása a nagyon is jól felszerelt páncélkovácsoknál is lehetséges, de mélyen az erszényünkbe kell nyúlnunk majd, és nagy eséllyel nem fogjuk tudni az összes szettet legyártani. Úgy gondoltam 20.000 orennel egész tehetősnek számítok, de a páncélgyártás rácáfolt erre. Mindezek mellett pedig lehetőségünk lesz a páncéljainkat különböző színűre festeni, valamint festékeket gyártani, bár a receptjeik elég jól el vannak dugva. A játék kétharmadáig lila, barna, kék, zöld, türkiz, narancs, sárga, vörös, rózsaszín, fekete, fehér, szürke festékeket találtam, de csak 3 receptet, árusoknál pedig egyikkel sem találkoztam. Így is elegendő lesz, amit találunk a festegetéshez és a felszerelésünk egyedivé tételéhez, a rózsaszíntől pedig nem kell megijedni, inkább hússzínt jelent, mint rikító pinket.
Ha pedig az 50-nél is több kaland, az új felszerelések hajkurászása és a hosszúnak mondható fő küldetésszál valakinek nem lenne elég, az saját otthont is berendezhet magának. Előny, ha az ország uralkodónője igényt tart szörnyvadász szolgáltatásainkra, mivel úgy tűnik, saját borászat és ház is jár a dologgal. A Skyrim szintjét ugyan nem éri el, de a ház berendezésébe és a körülötte levő földek, kisebb épületek felújításába is beleölhetjük nehezen megszerzett pénzünket. A ház maga pedig kisebbfajta múzeumként is szolgál majd, hiszen páncélokat, fegyvereket és trófeákat, festményeket is szemlére tehetünk benne, így téve hangulatosabbá és személyesebbé az egészet. Hasznos megemlékezni arról is, hogy a kártya szerelmeseire is gondoltak a CD Projekt Red irodáiban, ugyanis nemcsak egy, a lapok összegyűjtésében segítséget adó könyv került bele a játékba, de egy új pakli is, ami Skellige harcosait és hőseit állítja csatarendbe a kártyaasztalnál, megszerzésükhöz pedig nagyjából 20-25 meccset kell megvívnunk. A kiegészítő hatalmas, de mindössze csak apró bugokat találtam, például többször megesett, hogy a banditák - akik ellen az acélt illik használni - megölése utáni átvezetőben Geralt az ezüst kardját teszi vissza a kardhüvelybe, vagy egy waypointhoz (a játék teleportja a térkép különböző részei között) való ugrás után hősünk ökleit támadó állásban tartva érkezik meg, ami miatt persze a parasztok sikoltozva menekülnek a közeléből. Ezen kívül pedig az egyik új szörny bejegyzése kétszer kerül be a bestiáriumba, vagyis feltűnik, de semmiféle zavart nem okoz a játékmenetben vagy a haladásban.
Valószínűleg sokan gondolják velem együtt azt, hogy ha ilyen minőségben képes a CD Projekt Red Geralt kalandjait adaptálni és kitalálni, akkor a Witcher 25. részéig meg se álljon. Hasonlóan az ember kedvenc sorozatához, ahol a 20. évadot is szívesen megnézné, persze ugyanazokkal a szereplőkkel, akiket úgy megszeretett. Ez a búcsú azonban szépre sikeredett, nyoma sincs a sietségnek, vagy annak, hogy túl akartak volna esni rajta. Évek múlva ismét elő lehet venni az eddigi részeket, újra lehet olvasni a regényeket, és el lehet merengeni a művészeti albumok felett. Vagy talán az is elég, ha jó emlékként megőrizzük ezt a kegyetlen, mégis gyönyörű világot, a dilemmákat, a kalandokat és a fordulatokat. A fő- és mellékszereplők színes kavalkádját, fejlődését és bukásait, a csatákat és a győzelmeket is. Legyen részünk sok hasonlóban a Witcher után is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

32. roku
2016.06.06. 10:05
Ilyet is ritkán olvas az ember, hogy negatívumként van felsorolva, hogy vége a sztorinak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Terror
2016.06.06. 10:25
Már csak azt kéne valahogy megoldani, hogy emlékezetes legyen a játék. Pár hónappal ezelőtt fejeztem be, de már nem emlékszem belőle abszolúte semmire. Ezért kár játszani. Amíg egy Gothic vagy Vampire The Masquerade Bloodlines maradandó emléket ad, addig a Witcher szórakoztat, amíg játszod, utána maradsz a semmivel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. benczeb90 Terro...
2016.06.06. 10:50
Láthatóan keveseknek van ilyen baja. Felhehetően túl gyorsan akartál végezni vele, és a mellékelt játékbeli írásokat megnyitás után becsuktad, csak hogy megkapd a quest-update-t róla. Aki figyel a sztorira, aki törődik azzal, hogy a questeket milyen sorrendben csinálja, hogy mi miután következik, mi miből fakad, az össze tudja rakni a képet. A quest-log eléggé áttekinthetetlen, ha túl sok questet vesz fel az ember. számomra ez zavaró volt. de ha kb a számozás szerint mész és előtte elovasod, hogy mit is fogsz csinálni, nem fognak randomnak tűnni a questek. Mert ha randomnak tűnnek, akkor nem figyeltél eléggé, és ezért nem állt össze a kép, ezért nem emlékszel. De bizonyára nem így fogod gondolni, azt fogod mondani, hogy de-de elolvastál mindent, és figyeltél a sztorira. Előre is válaszolok: Rendben, elhiszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Ereshkigal
2016.06.06. 11:02
"Mindent bele" enhanced kiadás várható a 3. részből is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Terror bencz...
2016.06.06. 11:14
Ha úgy állnék hozzá a játékokhoz, ahogy írod, akkor a többi hasonló játékkal is lenne ilyen problémám, de nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. wedgeantil...
2016.06.06. 11:40
Imádom ezt a szériát, nagyon sajnálom hogy vége, de felejthetetlen élmény volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. benczeb90 Terro...
2016.06.06. 12:11
Nem tudom, de talán azért, mert ritka az olyan játék, mely igazán komplex, hosszú és relatíve kevésbé kiszámítható sztorival lát el bennünket. (A Beteshda játékokhoz képest mindenképpen, a Bioware játékokhoz meg szubjektív véleményem szerint.) Magyarán a W3 szokásosnál nagyobb odafigyelést követel, legalábbis szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. VikMorroHu...
2016.06.06. 12:36
Kb. két hete töltöttem le az 1.12-es javítást, és már abban is volt HUD eltüntetés egyetlen gombnyomásra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. VikMorroHu... Terro...
2016.06.06. 12:38
Hát, nekem a Kaer Morhen-i csata elég emlékezetes volt, majdnem Mass Effect 2 végjáték szintű. Meg ott volt a Véres Báró küldisorozat, Triss randevú, különféle nyomozások, Ciri, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. rosscowka
2016.06.06. 14:51
Egy bug: kicsi lovacskám nem mindig akar átmenni a hidakon (tériszonyos lenne? )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Zoe01 Terro...
2016.06.06. 15:01
Hát nem tudom... én végigjátszottam mindkettő általad említett játékot, de kb mindegyik homályos már, s kb csak annyit tudok róluk biztosan, hogy nagyon jó játékok voltak, szóval szerintem ez nem jelent semmit.

De ugyanígy vagyok a Baldur's Gate-el, a PST-vel és még sok más játékkal. Annyi számomra elég, hogy nagyon jó játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Zoe01
2016.06.06. 15:09
Még annyi, hogy a cikkben CD Project Red van, ami valójában CD Projekt Red.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. noPublicFG
2016.06.06. 18:20
Vessük is bele magunkat a nagy kalandba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. oiskin
2016.06.06. 19:43
A támadó állásos érkezés azért van mert kétszer kattintasz valószínűleg a waypoint-ra. Nálam az alapjátékban is ezt csinálja, viszont ha csak egyszer kattintok akkor nem támad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. csab959 Terro...
2016.06.06. 22:56
Nálam a Witcher 3 sztorija legalább annyira megmaradt az emlékezetemben, mint a Dragon Age, Neverwinter Nights 2, vagy akár a Mass Effect széria. Talán az kicsit a zavaró, hogy a főszál néhol eléggé túlzsúfolt és az ember besokall, elmegy inkább kontraktust csinálni vagy felfedezni és kicsit kizökkenti a fő cselekményből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. oiskin csab9...
2016.06.06. 23:16
Azt sem szabad amúgy figyelmen kívül hagyni, hogy rengeteg utalás van a játékban a könyvekre. Ha valaki nem olvasta azokat sokszor értetlenül állhat, hogy most akkor mi van? Viszont pont ez miatt, ha olvasta valaki a könyveket, rengetegszer csalhatnak a szituációk mosolyt az ember arcára. Hogy mást ne említsek: Kecskerágó a varga.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. BadDevil Terro...
2016.06.07. 11:22
Hagyd, más korosztály, nincsenek elkényeztetve, felhígult az egész. Ez van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Xeper BadDe...
2016.06.07. 15:06
30+ évesként láttam már falon pókot, de a Fallout 1-2-t leszámítva még nem ragadott meg játék ennyire, mint a Witcher 3. A világnak lelke van, jó a történet, iszonyatosan jók a karakterek, gyönyörű a táj és az épületek. Számomra messze az évtized legjobbja, de az összetevők arányának tökéletességének megítélése szubjektív, én ilyen játékra vártam sok-sok éve
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Satro
2016.06.07. 17:45
Én már csak egy dolgot látnék nagyon nagyon szívesen: ha az előző játékok sztorijait és világait is megalkotnák a harmadik részben. Az első részt borzasztóan szerettem, és nagyon játszanék vele witcher 3 grafikával
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. GregorK
2016.06.07. 22:00
Xbox One-ra nincs dobozos verzió??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. R.Soma Terro...
2016.06.07. 22:09
Én a sztori harmadánál (a sima w3-at, nem a kiegészítőt) letöröltem a játékot, mert MEH, pedig direkt megvettem, akkora ajnárt kapott mindenhol. Totál nem értem a hype-ot körülötte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Trolltaxi R.Som...
2016.06.08. 08:28
Ízlésről, vallásról úriember nem vitázik.

Neked lehet, hogy nem talált be a játék, de az kétségtelen, hogy a tavaly kiosztott ilyen-olyan díjak kb. 3/4-ét elvitte, a játékostársadalom majdhogynem osztatlan egyetértése mellett.

Mindezt úgy, hogy nem ömlött minden médiában a trailer, nem állítottak ki 5/4-es arányú Geralt-szobrokat minden plázába, nem tarolt egész oldalas hirdetésekkel, nem lógtak ipari alpinisták meg szabadúszó parkourosok a bemutatóikon - tehát a hype-ot nem dollárcsilliókból építették fel, kis túlzással a játék eladta önmagát.

A sajtó értékeléseit sem kezdte senki "fizetett hirdetésként" leszólni.

Merthogy született végre egy olyan játék, amelyiknek bármely aspektusát nézed, nem kell szégyenkeznie. A grafika (ami fullon csodás, de kiválóan skálázható és közepes, vagy gyengébb beállításokkal is gyönyörű), a zene, a kezelőfelület, a játékmenet, a történet fő szála, a mellékküldetések, mindez stabil teljesítménnyel, minimális mennyiségű (és nem játékot megtörő buggal), alapjátékban nyújtott korrekt tartalommal, ingyenes bővítésekkel és megint csak korrekt ár/érték-arányú nagyobb DLCk-kel.

Így néz ki egy játék ami tényleg össze van rakva. A hype, ami a mai napig övezi teljesen jogos, de mint ahogy eseted is mutatja, nem jelent garanciát arra, hogy mindenkinek tetsszen is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. MR_47
2016.06.08. 08:51
Játszottam már elég sok játékkal, de ha vki megkérdezné:
- Szerinted melyik a legjobb játék a világon?
- Olyan nincs.
- De ha mégis választanod kellene egyet az elmúlt 10 évből, melyik lenne az.
- Hm...... A Witcher 3

Vitának helye nincs, mert teljesen ízlés és beállítottság kérdése, ki mivel szeret játszani. Azért, mert valakinek nem tetszik, ez a játék attól még fantasztikus!
A Minecraft-tól engem a hideg ráz, másnak az a mindene. Akkor is, ha nem 10 éves
Én régebben soha nem játszottam ilyen játékokkal, de ez teljesen levett a lábamról. És először még csak ki sem akartam próbálni.


#14

Pontosan, párszor fel is bosszantottam az őröket, mire rájöttem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. R.Soma Troll...
2016.06.08. 09:26
Nem vitáztam, röviden jeleztem, hogy értetlenül állok a hype előtt. Láthatóan téged zavar, hogy valakinek nem tetszik a védőbeszédedben óvott játék.

Ízlésről nem érdemes vitázni, mert emberfüggő, jó ízlésről pedig azért nem, mert az meg nem emberfüggő, és ahhoz a vita mindkét feléről kellő iskolázottság és műveltség szükséges.

Kicsit akkor a felsoroltakról: engem a történet egyáltalán nem tudott megfogni, mindenki kiemeli, de én szétuntam, az átvezető animációk elnyújtottak és erőltetettek, a zene mindenhol ugyanaz a középkorias idegesítő trubadúr lóf*sz. Kétségtelen, hogy a grafika gyönyörű (bár meggyőződésem, hogy a játék túl szomjas), amit viszont vitán felül ki lehet emelni, az a voice acting, az tényleg elsőrendű. A felépítettsége, komplexitása tényleg rendben van, bár nekem a harckezelés meg a játékmenet elég izzadságszagúnak hatott.

A díjakat pedig pont leszarom, semmit nem jelent, hogy melyik játék mennyit díjat húz be, meg az sem, hogy hány embernek tetszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.06.08. 10:29
Nekem nem úgy rémlik, hogy nem kaptunk volna folyamatosan újabb és újabb videókat a Witcher3-ról megjelenés előtt. Szóval szerintem a felfokozott hangnemet kellően biztosították a játékhoz. Arról most ne beszéljünk, hogy ugyanazt eljátszották, mint a The Divisionnél (előzetesen promózott ingame videókban jobban nézett ki a játék, mint a végleges változatban), és erről érdekes módon hajlamosak az emberek megfeledkezni, míg a The Divisionnél kis túlzással minden hír alatt a készítők orra alá dörgölték ezt. Ettől függetlenül a W3 megérdemelt minden díjat és a játékosok elismerését is, mert pazar játék lett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Trolltaxi R.Som...
2016.06.08. 11:07
Épp azért kezdtem azzal, hogy ízlésről nem vitázik az ember, hogy ne érezd azt, hogy azért szállok veled vitába, merthogy neked nem jött be a játék.

Épp ellenkezőleg, teljesen érthető, ha valakinek nem jött be a történet (vagy akármelyik aspektusa a játéknak).

A díjakra meg csak azért mertem hivatkozni, mert az egész iparág jelenlegi működésével szemben az egyik legerősebb kritika a sajtó és a nagyközönség értékelésének szignifikáns eltérése (meg a mögötte húzódó okok).

Itt viszont a kettő szépen együtt mozgott - ami számomra legalábbis kétségtelenül azt jelzi, hogy a termék valóban kiváló.

És igen, emellett tetszett is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Trolltaxi BReal
2016.06.08. 11:12
Valóban voltak videók, valóban jobban néztek ki.

De a Division, a Destiny, a Titanfall, sőt a Fallout4 esetében maga a termék messze jobban elmaradt a várakozásoktól, mint amennyire a Witcher maradt adós a bemutatókhoz képest.

Én csak annyit mondok, hogy a hype/success arány (jelentsen ez bármit... )a Witcher esetében kiugróan jó, míg az iparági nagyágyúk csúfosan leszerepelnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. R.Soma Troll...
2016.06.08. 11:17
Oké

A játékipar és a számítógépes közeg általában közösségi alapon működik, ami amúgy szerintem nagyon jó. Viszont a közízlés megléte és jellege itt is ugyanúgy működik, mint bárhol máshol - az emberek többsége birka. Attól függetlenül, hogy a játéknak elvitathatatlan érdemei vannak (én sem tagadtam sosem, hogy objektíve ez egy jó játék, csak hát messze nem olyan kiemelkedő, szerintem), olyan ez, mint hogy a Barcának van a legnagyobb szurkolótábora. Jelenleg. Aztán ha jön egy időszak, amikor nem ők lesznek a legmenőbbek, akkor a divatszurkolók átpártolnak másik csapathoz, mert akkor éppen az lesz az über. Szerintem a W3 mellett azért (is) sorakozik fel ekkora tömeg, mert elkezdték ajnározni és ez öngerjesztő folyamatként hatalmasra dagadt. Ezzel nincs baj, csak nem kell komolyan venni.

Díjakra másik példa: asszem a tavalyi év játéka a Fallout 4 lett, amiben van kb. 90 órám, mégse gondolom, hogy megérdemli, pedig amúgy imádom. Máshol is írtam már; a díjakat nem (feltétlenül) azok kapják akik kiérdemlik, hanem akiknek odaadják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. atainpriso... R.Som...
2016.06.08. 12:38
A tavalyi év játéka a Witcher 3 lett. A Fallout 4 egy brit év játéka díjat nyert meg.
Az tény, hogy vannak olyan játékok amiknek időszakos a hírnevük (pl.: sok hype miatt), de a W3 nem tartozik közéjük. Szinte az összes szaksajtó és youtuber kimagasló értékeléseket adott a játéknak nem véletlenül, tényleg egy mestermunka. Olyan játék nincs, ami mindenkinek tetszik, ez elég egyértelmű, de a W3-at az open world RPG-k között az egyik csúcs játéknak tartja az emberek többsége (és annak is fogja tartani, amíg nem jön egy jobb, de ez minden sikeres játékra igaz).
Ja bocs, most jut eszembe az emberek többsége birka...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Trolltaxi R.Som...
2016.06.08. 13:19
Ha a COD, a Farmville, az Angry Birds, meg a Bejewelled sikerét vesszük, akkor tényleg birka...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. R.Soma Troll...
2016.06.08. 14:34
Tulajdonképpen akkor ez olyan, mint hogy Michael Jackson a valaha élt egyik legismertebb popsztár, mert az emberek véletlenül beletrafáltak egy őstehetségbe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. noPublicFG R.Som...
2016.07.13. 18:47
Ez így van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!