iPon Cikkek

Tom Clancy's The Division - próbakör a bétával

Dátum | 2016. 02. 03.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A bejelentés óta számos negatív előjel mutatkozott meg a The Divsionnel kapcsolatban. Én ott kezdtem aggódni, amikor körülbelül egy évvel ezelőtt a fejlesztők azt nyilatkozták, hogy az engine ugyan rendben van, de igazából fogalmuk nincs róla, milyen játékot is akarnak ebből az egészből kihozni. Aztán a rossz előjelek sorozata ott folytatódott, amikor a PlayIT-en interjút készítettem a Ubisoft Reflections vezető pályatervezőjével, aki számos alapvetőnek tűnő kérdésre nem tudott, vagy nem akart válaszolni, mindössze pár hónappal a megjelenés előtt. Ekkor persze még csak sejteni lehetett dolgokat, de aztán jöttek a bizonyítékok is arra, hogy a játék nincs éppen túl jó állapotban. Az eredeti tervben például az volt, hogy majdnem a teljes New Yorkot megkapjuk játszótérnek. Pár hete azonban kiderült, hogy sem Brooklyn, sem Queens vagy Staten Island, de még Bronx sem lesz elérhető a megjelenéskor, így be kell érnünk Manhattennel, annak is a központi részével. Persze a kiadó megígérte, hogy az legalább a valóságnak szinte teljesen megfelel majd, és elég nagy teret biztosít számunkra, de nem lehet elnyomni magunkban a gyanakvást, hogy itt valami nem sült el jól a fejlesztés közben. Ez ráadásul nem is lenne egyedi eset, a Ubisoft ugyanis az utóbbi években rendszeresen megjárja: a Watch Dogs csúnyán leszerepelt a rendkívül ígéretes E3-as bemutatója után, az Assassin's Creed Unityről pedig ne is beszéljünk.
És úgy látszik, hogy a kiadó újra és újra hajlandó beleszaladni a pofonokba. A The Divison első E3-as előzetese után ugyanis mindenkinek alaposan leesett az álla. A részletesség és a grafika lenyűgöző volt, a játékmenet (habár akkor még pláne nem tudták, hogy mi is lesz az egészből) pedig lenyűgözőnek tűnt - legalábbis a lövöldözés. Éppen ezért mostanra borítékolhatóvá vált, hogy amikor először lépünk be Manhattan területére, valószínűleg csalódni fogunk. Lépjünk is tovább és nézzük mi vár minket a Division-féle jövőben. Az Egyesült Államok legnagyobb ünnepi bevásárlási napján, a most már nálunk is divattá vált fekete pénteken valaki elszabadít egy halálos vírust New Yorkban. A város jelentős része gyorsan kipusztul, a túlélők elmenekülnek, az egészet karantén alá vonja a kormány. Akik bent maradnak, azok nem éppen jó szándékú emberek. Bandák vonják uralmuk alá az egyes zónákat, fosztogatnak, beágyazzák magukat, terrorizálják a maradék lakosságot. Ez így nyilván tarthatatlan, így a kormány behívja a Strategic Homeland Division ügynökeit, hogy tegyenek rendet. Mi is egy ilyen ügynököt alakítunk, aki sérült felettesével egy helikopteren érkezik meg Manhattenbe. Azonnal szembesülünk a szomorú valósággal: az egykor nyüzsgő város mára tényleg szinte teljesen kihalt. A kitörő káosz nyomait mindenfelé romok jelzik, az ügynökség pedig megpróbál különböző módokon segíteni az ott maradt lakosságnak, illetve igyekszik koordinálni a harcot. Sátrak, harci felszerelések, orvosi eszközök mellett megyünk el, mire ténylegesen kiérünk a város utcáira, ahol azonnal harcba is keveredünk.
Már ezen a ponton valószínűleg több csalódás fog érni minket. Az első az, hogy én például nem tudtam lőni, és újra kellett indítanom a játékot, hogy ez megjavuljon. Ez persze elnézhető, elvégre egy bétáról van szó, habár négy-öt év fejlesztés után nem egészen értem, hogy maradhatnak ilyen alapvető hibák a játékban egy hónappal a megjelenés előtt. A másik, hogy a grafika látható butításon esett át az első bemutatókat követően. Úgy tűnik, hogy a kezdeti videókban még egy egységes globális bevilágítást használt a játék motorja, ennek azonban már nyoma sincs a végleges változatban, így minden "laposabbnak", élettelenebbnek látszik a képernyőn. Érdekes, hogy a globális bevilágítást elhagyta az Assassin's Creed új része, a Syndicate is, pedig a Untiyben még jelen volt. A Syndicate esetében ezért cserébe megkaptuk a teljesen dinamikusan változó napszakokat és időjárást, és meg kell hagyni, hogy ez teljes mértékben jelen van a The Divisonben is. És ha a butításoktól eltekintünk, akkor bizony az összkép azért nagyon rendben van: a város eszméletlenül részletesen kidolgozott. Persze, mondhatnánk, hogy ez az Assassin's Creed két új részében sem volt másképp, és ez igaz is, de a The Division még ezekhez képest is feljebb lépett egy szintet. Egész egyszerűen döbbenetesen átjön a vírus által lepusztított New York hangulata, amit minden egyes apróság közvetít a képernyőn keresztül. A koszos, szeméttel teli utcák, a romok, az elhagyatott épületek, az egész iszonyatosan részletes. Én ugyan sajnos még nem jártam New Yorkban, de így is hat rám a tudat, hogy ténylegesen szinte egy az egyben modellezték le Manhattent, mert egész egyszerűen remek élmény csak sétálgatni az utcákon, és szétnézni.
A grafikában és a motorban ejtett változtatások vélhetően szükségesek voltak, ugyanis a játék gépigénye még így sem éppen alacsony. Én GeForce GTX 780-nal közelébe sem tudtam menni a maximális beállításoknak, ha normális sebességet akartam, de még néhány opciót lejjebb kapcsolva sem volt meg a 60fps, leginkább 40-50 körül ingázott. Viszont konzolokon egyértelműen jobban optimalizált az engine, mint az Assassin's Creedben használt társa. Az elemzések szerint gond nélkül tartja a 30fps-t minden körülmények között, és még jól is néz ki. A világmegváltásról úgy látszik, hogy el kell feledkeznünk, egy nagyobb pályákkal operáló, vagy nyitott világú anyag esetében nagyjából ez lesz a maximum, amit ebben a generációban kapunk. A PC-s verzió tud csak hozzátenni valamennyit néhány extra effektussal a végeredményhez. Amit viszont egyértelműen utáltam, az a forradalminak beharangozott felhasználói felület. Egészen egyszerűen az egész túl sok. Az életerőt, a képességek cooldownját, a fegyverünket és a töltényeink számát a képernyő közepére, a karakterünk mellé rajzolja ki a játék, a minitérkép sokkal rosszabb, mint a Watch Dogsban, a feliratok túl nagyok, túl sok van belőlük, és túl sokat takarnak ki a képernyőből, és folyamatosan csíkok mutatják a játéktérbe rajzolva, hogy merre kell mennünk. Szó szerint egy métert sem tudunk eltévedni, mert egy csík az utolsó centiig végigvezet minket a célig. Annyira sok a felesleges szemét a képernyőn, hogy számomra majdnem teljesen sikerült lerombolnia a világ által megteremtett hangulatot és illúziót. Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy az inventory egyszerűen borzalmas. A Ubisoft már az Assassin's Creed-sorozatnál is szerette túltolni a felhasználói felületet, de szerencsére, ahogy ott is, úgy itt is részben testre szabható a dolog, és ahogy már az Assassin's Creed esetében is bebizonyosodott, sokkal élvezhetőbbé tehető a játék az UI visszafogásával.
Ami a játékmenetet illeti, egy fedezékharcos TPS-sel van dolgunk, mely tulajdonképpen a Destiny-féle shared-world megoldáshoz áll a legközelebb. Ahogy a Destinyben, úgy itt is szerepjátékos rendszerekre épül a játék, így a sebzésünk nem csak attól függ, hogy az ellenfél melyik részét találjuk el, hanem a felszerelésünktől és a szintünktől is. Az RPG-s alrendszerek komplexebbnek tűnnek a Destinynél, de sajnos ezekből a bétában szinte semmi nem volt elérhető, és a kipróbálható képességek sem mutattak igazából semmit abból, hogy mi várhat ránk később. A történet és így a játékrendszer is láthatóan úgy épül fel, hogy van egy központi bázisunk, amit fejlesztenünk kell majd. Ez a bázis három szárnnyal rendelkezik, azonban a bétában csak az orvosi részleget indíthattuk el, a technológiai és védelmi szekció érintetlenül maradt. A megszerezhető képességek ezen szárnyak fejlesztésén múlnak majd, de itt most csak addig juthattunk el, hogy az első főküldetést teljesítve kiszabadíthattuk a fogságból a doktornőt, aki az orvosi szárny vezetéséért lesz majd felelős. Ez bizony nem sok tartalom, még úgy sem, hogy csak egy bétáról van szó. Arra számítottam, hogy ennél azért többet mutat majd a Ubisoft, főleg egy hónappal a megjelenés előtt. Fel is merült bennem a kérdés, hogy azért nem adtak most többet, mert meg akarják tartani a meglepetést későbbre, vagy mert még mindig nincsenek kész a kapcsolódó alrendszerek?
Az irányítás egyébként egészen rendben van. Kicsit furcsa, hogy az objektumok mellett manuálisan kell kijelölnünk, hogy hová szeretnénk fedezékbe bújni, főleg, mert ezt már a Gears of War is automatikusan tudta tíz évvel ezelőtt. Nekem kicsit pepecselős ez a megoldás, de mondhatjuk, hogy a The Divisionnek szánt lassabb, taktikusabb játékmenetbe végülis illeszkedik, hogy pontosabban jelölhetjük ki a kívánt fedezéket. Ezen kívül szintén örömteli tény, hogy a fedezéket, amik mögé bebújtunk, akár teljesen körbe is járhatjuk, ebben tehát nem változott meg a játék a kezdeti bemutatók óta. Habár szerepjátékos elemeit tekintve túlszárnyalja a játék a Destinyt, a jelenlegi tapasztalataim alapján a tényleges lövöldözés élményében a közelébe sem érhet. Legtöbbször csak haladunk előre, egy-két hullámban megérkeznek a mesterséges intelligenciát nélkülöző ellenfelek, akikbe pumpáljuk az ólmot mindenféle különösebben élvezetes visszajelzés nélkül (az intruzív felhasználói felület még a lövöldözést is képes elrontani), majd megyünk tovább. Ha pedig egy nagyobb ellenfél jön, abba több ólmot pumpálunk, de taktikára nem sokszor lesz szükség, leginkább csak a fix fedezék mögül puttyogtatunk majd.
Végül pedig elérkeztünk egyik legfontosabb részhez, a Dark Zone-hoz, ami nem más, mint a PvP helyi megfelelője. Itt tulajdonképpen egy jól elkülönített zónáról van szó a játék világában, ahová töltés, vagy mindenféle más megszakítás nélkül léphetünk be. Itt várnak a legjobb lootok, akár a magasabb szintű NPC-k kinyírását, majd lootolását követően, vagy a ládák kifosztása útján. A lényeg, hogy miután megszereztük ezeket a lootokat, azokat a kivonási zónában egy helikopter lehívásával ki is kell menekítenünk a zónából. Ha meghalunk, buktuk az egészet, mint ahogy minden más előrehaladásunkat, amit a Dark Zone-ban érvényes külön rendszerben megszereztünk. Habár mind a történet, mind pedig a Dark Zone játszható többen együtt (legfeljebb négyfős csapatokban), utóbbinak igazából tényleg csak többen érdemes nekiállni. Egyedül szinte teljesen biztosan bukásra vagyunk ítélve, ugyanis a zóna állandóan tele van camperekkel és gankerekkel, akik csak arra várnak, hogy megjelenjünk a jó loottal. Az egészet a Rouge-rendszer segítségével tervezték normális keretek között tartani a fejlesztők: ennek a lényege, hogy ha megölünk egy másik játékost, akkor egy időre számkivetett ügynökké válunk, és a többiek büntetés nélkül levadászhatnak minket, így érdemes átgondolnunk, hogy nekiállunk-e gondolkodás nélkül hentelni a Dark Zone-on belül. Jelenleg még azonban azt tapasztaltam, hogy ez nem nagyon állítja meg az aljasabb játékosokat, és sokszor válik kontrollálatlan és átláthatatlan henteléssé az egész.
Igazából látom, hogy mit akartak ebből kihozni a fejlesztők, sokszor szinte tapintható a feszültség és az elhagyatottság, ahogy lassan (akár egyedül, akár csapatban), méterről méterre haladunk előre a Dark Zone-ban. De a gyakorlatban ez nagyon kevésszer érvényesül igazán. Ráadásul nem tudom pontosan hogy, de valamilyen módon ki is lehet játszani a rendszert, így több party együttműködésében akár tíz játékos is összedolgozhat, és egymást megvédve juttathatják ki a legjobb lootokat a zónából, ellehetetlenítve mindenki mást. Habár a Dark Zone-nak kellene a legmagasabb szintű elfoglaltságot nyújtani a játék világában, nem vagyok benne biztos, hogy jó ötlet volt-e teljesen kihagyni a dedikált multiplayer játékmódokat, amiket a Destinyben megtalálunk. Végül pedig érdemes megemlíteni, hogy a The Division PC-s verziója (mint a tesztelés végére kiderült), jelen formájában tulajdonképpen kiadhatatlan. A játék ugyanis helyben, a klienseken számolja a legtöbb adatot (így például az életerőt, vagy a képességekkel kapcsolatos dolgokat), és azt mindenféle ellenőrzés vagy hitelesítés nélkül adja át a szervernek. Így már szabad az út a végtelen tölténnyel mászkáló halhatatlan és láthatatlan játékosok számára, hogy leradírozzanak minket a Dark Zone-ban, ami annyira nem szórakoztató. A Ubisoft Massive ugyan ma azt nyilatkozta, hogy tudnak a dologról, és a végleges megjelenésre beépítenek különböző megoldásokat ezek elkerülésére, de (ahogy már sokszor említettem a cikkben) egy hónap van hátra a megjelenésig. Most komolyan, ilyen alapvető technológiai hiányosságoknak most kell előkerülniük? Többek között emiatt, és a játékmenettel (főleg a Dark Zone-nal) kapcsolatos kétségeim miatt jelenleg ugyanazt tudom mondani, mint az alfa kipróbálása után: nagyon nem vagyok biztos benne, hogy mi lesz ebből a játékból. Számos ponton nagyon ígéretesnek tűnik, de legalább annyi ponton kiábrándító is. Ezért semmiképp nem érdemes az első nap rohanni a boltba, csak azt tudom megígérni, hogy minél hamarabb jelentkezünk majd egy részletes teszttel a végleges verzióból.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

42. Benny
2016.02.03. 10:27
Túl sokat vállaltak amit aztán megint nem tudtak tartani. Kétlem, h a márciusi megjelenésre kijavul minden hiba és megszűnik a rengeteg üresjárat amikor futunk A-B-be mi a játék felét teszi ki. Sajnálom mert sokat vártam tőle és jó lett volna megvenni de már kizártnak tartom, amiben a közelgő fizetős dlc áradat megerősít. A harc részét élveztem és a grafika sem csúnya de ez sajnos kevés lesz nekem. A kövi nyílt bétát azért még kipróbálom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. AlmostFrid...
2016.02.03. 13:50
Egyike vagyok a nagy Division rajongóknak aki minden videót 10x megnézett róla naponta. Béta-ba belépéskor már problémák voltak.
Tudom Béta amit el is néznék ha még nem 1 hónap lenne kiadásig.
Mobile Gpu-val a játék elindíthatatlan csak ügyeskedéssel lehetséges.
i7-4710hq, gtx 860m 4gb, 16gb ram és a játék 1366x768 full lowon 40-50 fps-el döcög. Ebből mindenki vonja a következtetéseket amit szeretne.
Wh, aim , végtelen lőszer , végtelen élet stb dolgokat kb 5 perc megtalálni a google segítségével és terminátor leszel DZ-ben.

Van, hogy a graf beállításokat sem menti, nem tudsz lőni csak játék újraindítás után. A terület szép és nagy azonban közel sem részletes. Van vagy 100 épület ,de talán ha 10-be bele lehet menni egyáltalán a többi csak dísz. Sajnos ezek után úgy döntöttem mivel 1 hónap van a megjelenésig nem kockáztatok meg ennyi pénzt inkább visszamondom a Sleeper Agent Editiont és majd talán ha már épkézláb fázisban lesz talán normál verziót megveszem. Ez egy saját vélemény ami őszinte vélemény mint nagy rajongója a játéknak, teljesen szubjektív ezért kérlek titeket ne velem vitatkozzatok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. FaL
2016.02.03. 13:55
Esetleg arról pár szót, hogy a környezet mennyire rombolható, illetve interaktív? Az E3 demoban pl. az autók ablakai nem simán kitörnek ha belelőttek, hanem szép lyukakat ütött rajtuk a golyó, meg az is szép volt, ahogy az ajtót becsukta, amikor mellette volt fedezékben. Továbbá vannak-e olyan hülyeségek, hogy pl. egy közúti jelzőbójában megakadsz, vagy egy egyszerű barikád áthatolhatatlan akadály, stb stb??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. InGen FaL
2016.02.03. 13:58
Több felület teljesen dinamikusan rombolható benne. Egy fa hirdetőtáblába (vagy mibe) például tudtam lőni egy szép kör alakú lyukat úgy, hogy körbelövöldöztem a széleit.

Az ajtóbecsukás és az üvegbe lyukak lövése is megmaradt.

A környezet eszméletlen részletes, és nagyon jól néz ki a játék szerintem, csak nem olyan jól, mint az első bemutatón.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. AlmostFrid...
2016.02.03. 14:00
FaL:

A környezet egyáltalán nem rombolható semmit nem tudsz kezdeni az előre letelepített autóval , kamionnal esetleg katonai járművekkel csak az ablakát kilőni. Nem lehet semmilyen épületben kárt tenni, de még a fedezékekben sem teljesen mindegy miből van lehet akár egy fa doboz is teljesen golyóálló.
A játékban nincs ugrás. Csak mászás és guggolás van szóval ha valami akadályba ütközöl ezek a lehetőséget vannak vagy a megkerülés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. FaL
2016.02.03. 14:16
Most akkor melyik az igaz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. aKIRA
2016.02.03. 14:27
Akkor tegyük hozzá ps4-en:
-NPC-k fejlődnek a játékossal együtt.
-HUD kijelzést el lehet rejteni. Igy azokat csak akció közben látni.
-2x4 fős csapat összeállitható Darkzone-on belül. (3 főhöz xy joinol, majd ki. Marad a szerveren, többiek meg já joinolnak).
-Stash limitált, igy időnkénk ki kell lépni a pvp részből átcsoportosítani a cuccot. Igy cserélődik a banda. Ez jó ha gyökereket fog ki az ember DZ-on belül.
Persze a dobozok, konzervek, lámpák.... siralmas ezekbe lőni. Több npc banda kell az utcákra. A 2013-as hud sokkal jobban bejött. Coop részen vannak még beragadások a szobákban lévő ládáknál, ahol csak a halál segit kijutni. Bukfenc hátizsákkal, fegyverrel a háton eléggé vicces, ezt elcserélném sima vetődésre. A golyó ütötte lyukak (ha vannak egyáltalán) sokszor nevetségesen néznek ki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Fec001
2016.02.03. 14:33
Vajon R9 280x VGA elég neki magas beállításokon?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. InGen Fec00...
2016.02.03. 14:40
Stabil 60fps-hez nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. BReal
2016.02.03. 14:40
Azért AlmostFriday és InGen írása hót ellentmond egymásnak, egyikük hazudik!

Fec001: Kiindulva másokból, akik azt írták, hogy 970-en 1-2 dolgot levéve 55-60 fps volt, és nem feltétlen ragaszkodsz ehhez az értékhez (én nem), akkor biztos, hogy elég. Nyílt bétát mindenképp kipróbálom, szerintem nem lesz lehetetlen magas beállítás egy 270x-szel.

AlmostFriday: A Sleeper Agent Editiont ne sirasd, 35000-ért az a két kínai gagyi (karóra és csuklópántos mütyür) vicc. Persze jó, hogy a Season Pass benne van (más gyűjtőiktől eltérően), ha egy szobros változatot adnak, akkor elgondolkodtam volna rajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. InGen
2016.02.03. 14:45
Baz

Itt van két animgif:

1
[LINK]

2
[LINK]

Ezen kívül a szöveteket is át lehet lyuggatni, egyesével le lehet lőni a csempéket a falról, és egy csomó dolgot még össze lehet törni és fel lehet robbantani.

Nyilván szó sincs teljes pusztíthatóságról, de még így is több mint a játékok 99%-ában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. BReal InGen
2016.02.03. 15:01
Látatlanban is neked hittem, nem kell bizonygatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Ashface BReal
2016.02.03. 15:06
Dehogy mond ellent egymasnak. Olvassatok figyelmesebben. InGen azt meselte hogy egy fa hirdetotablaval meg a jarmu uveggel mit muvelt, AlmostFriday meg bovebben taglalta hogy kisebb targyaktol, feluletektol eltekintve a kornyezet nem rombolhato, sot egy 1m-es racskerites athatolhatatlan akadaly ha nincs ott atjaras a keszitok szerint.

Pl. Egy kocsirol nem tudod leloni a lokharitojat, mig az ablakaba bele tudod irni a neved. Egy deszkahalom tetejen elheyezett gazpalackot a sajat arcodba tudsz robbantani, de mondjuk magat a fat mar nem tudod megbontani. Szep az uveg betorhetosege akarmi altal, de ezen kivul elenyeszo azon feluletek szama amire hatassal lehetsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. AlmostFrid... Ashfa...
2016.02.03. 15:12
Köszönöm szépen a magyarázatod és pontosításod teljesen így értettem a mondandóm
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. irhejja
2016.02.03. 15:18
Ubisoft-tól nem is számítottam másra.

Alapvetően nagyszerű ötlet, brutális E3 trailer, a végeredmény meg egy minden szempontból lebutított, "kiherélt", majdnem átlagos MMOFPS.

Majd ezt is megveszem 1-1,5 év múlva valami 90%-os leértékelés idején mint a Watch Dogs-ot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. InGen Almos...
2016.02.03. 15:25
Jah, tulajdonképpen két külön dologról beszéltünk

Kérdés, hogy egy ilyen jellegű MMO-szerű világban hogyan lehetne megoldani a több pusztítást?

És itt most nem arra gondolok, hogy mondjuk az autót darabjaira lehessen lőni, ne csak az üvegét, hanem pl. arra, hogy mondjuk robbantasz magadnak egy új bejáratot az épület oldalába, vagy teljesen elpusztítod a fedezékeket.

Mert egy idő után tulajdonképpen nem sok maradna a világból, és valószínűleg teljesen felborítaná a játékmenetet.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. AlmostFrid... InGen
2016.02.03. 15:32
Nincs is rá szükség egyáltalán szerintem csak attól, hogy az autó vagy a buszmegálló üvege betörhető ami a játékmechanikai szempontjából totál irreveláns ne nevezzük "rombolhatónak" a környezet mert eléggé félrevezető Rombolható a BF 4 itt max annyi kárt teszel, hogy megkarcolod az amúgy sem használható kocsi fényezését
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. dduvi
2016.02.03. 15:48
- Aktuális VGA teszt a játékhoz: LINK
- Division topik, sok béta tapasztalattal és véleménnyel: LINK
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. 19milan97 FaL
2016.02.03. 16:18
Velem olyan történt ,hogy egyik küldin fel kellett futni egy lépcsőházban a tetőre és közben persze szabadon lehetett loot-olni a szobákat és engem a haveromnak kellett feltolnia a lépcsők tetején meg az ajtókon keresztül mert egyszerűen magamtól nem tudtam fel/bemenni mert ott volt csak nekem vmi láthatatlan akadály. Neki semmi ilyen nem volt a játék kipróbálaása során.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. BReal dduvi
2016.02.03. 16:31
Nem tudom, mennyire lehet hinni ezeknek az adatoknak, de számomra a legdurvább a 960 és a 380 közötti nagy különbség (majd 1,5-szeres), illetve hogy az összehasonlító résznél, amikor egymás mellett van a low-medium-high-ultra beállítás, egetverő különbségek nincsenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Asagrim
2016.02.03. 17:05
A screenshotok felénél az az érzésem, hogy a grafika az unreal motoros Lost Planet 3 szintjén van, főleg a beltérieknél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csontraket Fec00...
2016.02.03. 20:10
felejtsd el! Én nekem muszáj volt kompromisszumokat kötni az R9 290 OC-vel (és elég sok kompromisszumot és így is csak 40-50 fps-em volt) bár hozzátenném grafikailag nem nagyon veszed észre az ultra és a high közötti különbséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Fec001 csont...
2016.02.03. 20:46
https://www.youtube.com/watch?v=RzJsOUZY9ts

Ez mondjuk bizakodásra ad okot. Amúgy ilyen 40-50 stabil fps elég kell, hogy legyen. Konzolon így is csak 30......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. tamaspolga...
2016.02.03. 20:56
egyszerűen hihhhetetlen, hogy ne m sikerült rájönni arra, hogy ezt a nem tudok lőni c. WW1st problémát egy buta alt+tab megoldja. illetve kettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Parano1d
2016.02.03. 20:57
Szép munka ubi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. BReal Fec00...
2016.02.03. 21:07
270x-en ultrán úgy átlagban 35-nek néz ki (beleszámítva a rekord nélküli 3-5 fpst). Az teljesen korrekt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Lazahunter
2016.02.03. 22:27
Első dolgom volt minden vackot kikapcsolni az UI-n ... de most tényleg, 2016-ban csak úgy tudnak játszani az emberek, hogy minden kerítés meg szar tetejére/elé felteszi a fedezékbe bújás gombját, meg mindenféle hülye csíkoknak kell a képernyőn kolbászolni?

Egyébként nem biztos, h baj, hogy nem nagyobb a térkép ... ha nincs rajta semmi, és amúgy is PvE zónában egyedül szaladgálsz az utcán

Félek, hogy ez lesz a Destiny ikertestvére ... kár lenne érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gtas
2016.02.04. 00:25
A cikk minden pontjával egyetértek. A készítők tényleg nem tudják, hogy milyen játék is akarna lenni a Division. Végig vegyes érzéseim voltak a próbakör alatt. A gépigénye is hagy némi kívánnivalót, bár ezt már sajnos megszokhattuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. tomchee
2016.02.04. 01:53
Èn csak abba remènykedem, hogy az end game nem a dark zone os pvp zèsgetèsből fog állni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. tomchee tomch...
2016.02.04. 02:07
Na, ezt jól le írtam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. InGen tomch...
2016.02.04. 10:55
Pedig nagyon úgy tűnik, hogy de SSS

Rendszeresen hangsúlyozzák a fejlesztők, hogy ott lesz a legjobb loot.

Hatalmas hiba lenne szerintem, ha kihagynák a raid-szerű PvE endgame-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Lazahunter InGen
2016.02.04. 14:20
Kíváncsi lennék, mit csinálnak vele, mert itt nem lehet nagy szörnyeket, ilyeneket betenni, csak emberkéket lövöldözni ... olyan emberkéket, akik valamilyen ismeretlen oknál fogva 4 másik lövését bírják fél órán át
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Kerub88
2016.02.04. 14:46
Haverral játszani PvE tartalmat nagyon nagy fun. Én végigrohantam egyedül a bétán megjelenéskor (Dark Zone nélkül kb 3-5 óra gameplay) viszont másnap elölről kezdtem egy barátommal és ég és föld volt a különbség élményben.

Nálam a dealbreaker egyértelműen a Dark Zone. A játék legizgalmasabb ötlete egyben a legfélkészebb is. Olyan mintha lett volna egy fasza ötletük majd a kidolgozás felénél abbahagyták volna h ennyi elég is lesz. A rouge rendszer (játékosok elleni fordulás) totál katyvasz. A játék nem büntet eléggé, arra kényszerít hogy folyamatosan menekülj aminek köszönhetően el lehet felejteni a hosszú tűzpárbajokat mert a rogue csapatnak nem éri meg! Ahhoz hogy a rogue állapotukat levesség vagy meg kell halniuk vagy (rogue szinttől függően) percekig jófiúként kell viselkedniük miközben ők maguk szabad prédák minden más játékosnak. Miért érné meg nekik küzdeni?

Pedig amikor belépsz a Dark Zoneba azt tényleg nagy élmény. Folyamatosan figyelni a hátad mögé, senkiben nem bízni, figyelni minden szembejövő játékos apró rezdülését...Etc. Sajnos ezt hosszútávon (a béta tapasztalat alapján) nem tudták fenntartani mert egy félkész állapotban hagyták a rogue / rogue hunter mechanikát.

A cikkel nagy részben egyetértek, csak két dolgot említenék meg:
- Az UI módosítható. Nem tudom konzolon mennyire de PC-n elég átalakítható
- Dark Zoneban egyedül is gond nélkül lehet boldogulni. Én a béta alatt vagy 10 órát töltöttem a Dark Zoneban csapat nélkül és végül annyi endgame geart szedtem össze hogy már nem tudtam mit kezdeni a DZ credittel. Egy kis taktikai érzékkel le lehet vadászni 3-4 fős rogue csapatokat egyedül is, vagy akár túl lehet élni a rogue létet is.

Én alapvetően nagyon szkeptikus vagyok/voltam a Divisionnel kapcsolatban mivel Ubisoft, mivel túl nagyot markolnak és még a promóciós anyagukon is látszik ahogy évről évre "butul" a játék, DE a bétát tagadhatatlanul élveztem. Ha az Ubisoft kijavítja a hibákat (amikre redditen terjengős posztokban javaslatot is tettek a teszterek) akkor ez egy baromi fun MMOszerűség lehet. Én szurkolok nekik mert egy hangulatos játék amibe én is szívesen becsatlakoznék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kihaennem
2016.02.04. 19:04
mindenki mindent csak fikáz, ha nem tetszik ne vedd meg. a grafika nagyon sép (lényegtelen mi volt a "videó"kban) nem adok se trailerekre E3 videókra. Nem is érdekel milyen volt vagy milyen lenne ha+

a ui semmit nem zavar, nem takar ki semmit tökéletesen van kitalálva és hibátlanul működik. az UI nem módositható ebben a fázisban már megy 2-4 hét múlva a konzolos certificatere elbirálásra, nincs min módosítani illetve azokból fakadó bugokat javitgatni, polirozási fázisban van a játék nem fejlesztés alatt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Kerub88 kihae...
2016.02.04. 19:38
Nem értek egyet. A fikázás jogos mivel a PR alapján adják el a játékot. Ha a kiadó hazudik akkor átveri a fogyasztót (és ezzel elveszti a bizalmát). Ez nem open béta volt ahol bárki aki regelt rá kapott kulcsot, így az se mondható el, hogy a béta miatt fedhetetlenek maradnak.

Az UI módosítható már most is a beállításokban.

Azért mert neked tetszik a játék attól még nem kell szemellenzősen fanboykodni. Pláne nem akkor amikor (kivételesen) értelmes társalgás megy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.02.04. 20:53
2 hét múlva nyílt béta lesz.

Mivel látod, hogy hogy néz ki, nem vagy rákényszerítve, hogy megvedd. Tehát aki nincs megelégedve, az úgyis véleményt mond azzal, hogy nem veszi meg. De számomra nehéz elfogadni érvként, hogy azért nem veszi meg, mert ez a játék nem úgy néz ki, mint a 2 évvel ezelőtt promózott. Mondja, hogy sok a csaló, nem tetszik a játékmenet, csak rondának ne nevezze már, könyörgöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. InGen BReal
2016.02.04. 21:28
Ezzel egyetértek. A játékmenet és az UI engem sem győzött meg, de a grafika még a butítások ellenére is marha jó, eszméletlenül részletes a világ.

Konzolokon is nagyon jól néz ki, ráadásul az AC-vel ellentétben végre fix 30fps-sel fut, normális élsimítással. PC-n maxon meg aztán elképesztően szép dolgokat tud produkálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Kerub88 BReal
2016.02.05. 00:45
Nekem személy szerint nem a grafika szépségével van bajom. Szerintem is gyönyörű. Inkább a részletgazdaság. Az első E3 trailer egy olyan világot mutatott ahol érdemes sétálgatni és nézelődni mert a sok részlet mind mesélt valamit a helyről. pl amikor bemennek a rendőrőrsre.
Ez az ami megkopott az évek alatt. Így is szép de már nem olyan részletgazdag. Ez érthető egy ilyen nyílt világú MMO szerű játéknál, de ettől még nem az aminek ígérte magát.

Ha elolvastátok volna a korábbi posztom akkor tudnátok hogy engem a béta pont a megvétel irányába győzött meg. Az hogy kiállok a kritizálás jogáért még nem tesz engem fanyalkodóvá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tomchee
2016.02.05. 06:45
A Béta engem is inkább a vásárlás felé terelt félre ne értsetek, csupán reményeimet próbáltam kifejezni afelé, hogy nem a manapság bevált olcsó "PvP End Game " meg oldást akarják majd ők is elsütni, mivel a Coop haverokkal, iszonyatosan bejött.

Ettől függetlenül elő nem rendelem, azt a világ legnagyobb butaságának tartom, sőt inkább várok vele 1-2 hónapot, hogy kiderüljön valóban van-e annyi potenciál a játékban, mint amennyi állítólag.

Az meg, hogy valaki objektív tud maradni afelé amit szeret, az egy jó dolog, nem kell rögtön kiakadni, hogy "na ez is fikáz"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pdx06
2016.02.06. 21:58
Nem sok érdekeset látok a játékban. Unalmas romos nagyváros, random lövöldözésekkel tarkítva. Még a grafikától sem dobtam hátast. Hitman és Mafia3 ezektől várom a megváltást az idei évre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Sadenal
2016.02.09. 23:49
Ha összerakják időben, akkor zsenik! De valószínűbb, hogy csúszik. Mert nem zsenik, ha ennyire sok bug-al adtál ki. Béta ide vagy oda!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. siriq
2016.02.22. 23:11
Spec toltam 2 napot, hmm. GTX 570-el de ahhoz kepest, hogy 980Ti tenyleg a max a jatekhoz, egeszen szepen ment. A jatek meg... Inkabb dying light mar ha lehet valasztani.

Perf eredmenyek: 2560*1600@low 15-25 fps
1920*1020@med-high 20-35 fps
- I I - @med 25-42 fps
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!