iPon Cikkek

Total War: Rome II – Te is fiam, Brutus?

Dátum | 2013. 09. 16.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

Közel egy évtized múlt el azóta, hogy utoljára római hoplitákat és légiósokat vezényelhettünk egy Total War játékban, ennyi idő telt el ugyanis a Creative Assembly Rome: Total War című alkotásának megjelenése óta. A fejlesztők büszkeségének számító sorozat a mai napig a PC-s játékosok egyik legnagyobb kedvence, pedig a különböző történelmi korokat feldolgozó részek minősége itt-ott bizony hullámzóra sikerült. Mielőtt bárki vasvillát és fáklyát ragadna, ez nem azt jelenti, hogy rossz játékokat készítettek volna a derék britek, hiszen a japán témát feldolgozó részek, valamint a Rome és az Empire című felvonás is nagyszerűen sikerült, ugyanakkor kár lenne tagadni, hogy a Napoleon: Total War, annak kiegészítője, valamint a Rome két expanziója (Barbarian Invasion, Alexander) is hagyott némi kívánnivalót maga után. Ettől függetlenül nem rendült meg bizalmunk a fejlesztőkben, hiszen a 2011-ben debütált Shogun 2-vel bebizonyították, hogy még mindig tudják, mi kell egy lebilincselő és jól összerakott stratégiai játékhoz. 2012-ben aztán robbant a bomba, a csapat ugyanis bejelentette, hogy dolgozik a sokak által a széria legjobbjának tartott Rome folytatásán. Természetesen egymás után érkeztek a különféle ígéretek a játékkal kapcsolatban, a fejlesztők a legnagyobb, legjobb mesterséges intelligenciával megáldott és legszebb Total Warként jellemezték alkotásukat. Dübörgött tehát a „hype gépezet”, aminek köszönhetően a mi elvárásaink is az egekbe emelkedtek. Aztán megjelent a játék, és ismét kiderült, hogy csak annak szabad hinni, amit a saját szemünkkel látunk.

Mielőtt részletekbe menően kiveséznénk a Rome II-t, érdemes tudni, hogy mi az iPonnál a játék végleges verzióját teszteltük, melyhez a fejlesztők a megjelenést követő héten egy nagyobb javítást is kiadtak. Nem mondhatjuk tehát azt, hogy egy még fejlesztés alatt lévő tesztverziót kaptunk, a programban lévő hibák sajnos a megjelenéskor is fellelhetőek voltak. A társadalmi célú felhívást letudva lássuk mi fán terem az új Total War. Az alapok változatlanok maradtak, tehát továbbra is egy olyan stratégiai játékról van szó, amelyben egy világtérképen (egészen pontosan Európa térképen) körökre osztott keretek között kell irányítanunk birodalmunkat, felvirágoztatva frakciónkat, miközben grandiózus, helyenként több ezer katona részvételével zajló valós idejű csatákat vezényelhetünk le. A játékmódokat illetően sok újdonságot nem fogunk találni, indíthatunk hadjáratot, belevethetjük magunkat egy-egy történelmi csatába, vagy összeállíthatunk magunknak egy saját ütközetet. Csupa olyan lehetőség, amiket a korábbi részekben már láthattunk, de ezt nem érdemes felróni hibának, hiszen ezekkel is rengeteg időt el lehet tölteni. Természetesen az említett hadjárat alkotja a játék gerincét, ebben ki kell választanunk egy népet, és meg kell hódítanunk vele Európát, magunk mögé utasítva a többi birodalmat. Az alapjátékban összesen hét kultúra (pl. római, gall, karthágói, macedón) közül választhatunk, melyek további frakciókra oszlanak, így több mint egy tucat lehetőség közül szemezgethetünk. A felhozatallal önmagában meg voltunk elégedve, ám az már bántotta a csőrünket, hogy a sokak által kedvelt görög nemzeteket kivágták a játékból. Így aki netán Spártát akarja irányítani, annak ki kell csengetni egy kis pénzt, az ugyanis csak DLC formájában érhető el. Ejnye Sega, ezért nem fognak megdicsérni a játékosok.

Visszatérve a hadjáratra, ezen a téren vegyes kép fogadott bennünket: akadtak olyan területek, ahol sikerült javítani a korábbi részekben látott formulán, de akadtak baklövései is a fejlesztőknek. Az egyik legnagyobb újítás, hogy most már nem önálló települések alkotják a birodalmunkat, hanem a fejlesztők provinciákra osztották fel Európa térképét (mely ezúttal is hatalmasra sikerült). Minden ilyen provincia 3-4 régióból áll, melyek lényegében megfelelnek a városoknak. Ezeket természetesen most is tudjuk fejleszteni, ám az új kezelőfelületnek hála, ha most rákattintunk egy lakott településre, rögtön feltűnik az egész provincia menüje, amelyben annak minden városát szemmel tarthatjuk. A megreformált felhasználói kezelőfelület legnagyobb pozitívuma, hogy rengeteg magyarázó ablak kapott helyet rajta, nincs olyan gombja, vagy menüje a programnak, amihez ne jelenne meg egy kis szöveg, így a játékkal most ismerkedők sem vesznek el az új Rome-ban. Ám akadnak kevésbé átgondolt részek is a kezelést illetően, nekünk például nem tetszett, hogy a Shogun 2-höz hasonlóan a városokban már megépített épületeket (és az általuk nyújtott bónuszokat) nem láthatjuk, csak azokat, amiket még felhúzhatunk. Az elérhető különleges „nyersanyagok” (bor, üveg és társai) számbavételéhez pedig fel kell hoznunk a taktikai térképet, és ott levadászni az ikonjaikat, ugyanis nincs egy külön menü, ahol láthatjuk, hogy miből mennyi áll rendelkezésünkre. Eltűnt a generálisok és a speciális egységek (bajnok, kém, méltóság) képességfája is, ami miatt elég nehéz előre tervezni, hogy mivé akarjuk gyúrni katonáinkat. Fejleszteni természetesen továbbra is lehet őket, de mindig csak a soron következő skillt láthatjuk, nem az egész fát. Bár a változásoknak köszönhetően átláthatóbbá és egyszerűbbé váltak a menük, sajnos néhány információ és lehetőség elveszett az új kezelőfelület bevezetésével.
A játékmenet további változásait illetően talán az az egyik legnagyobb újítás, hogy ezúttal minden kör egy évnek felel meg, és nem az évszakok váltakoznak, ahogy a korábbi Total War részekben. Kissé értetlenül álltunk-e változás előtt, hiszen pozitívuma nincs a dolognak, ugyanakkor most már nem tudjuk kihasználni az eltérő évszakokból eredő előnyöket-hátrányokat. Hogy valami pozitívumot is említsünk, az egységek mozgatását most már többféleképpen is végezhetjük. Lehet rejtőzködni, hajthatjuk erőltetett menetben a csapatokat, és ki is zsákmányolhatjuk a környéket. Utóbbival csökkenthetjük a fenntartás költségeit, ugyanakkor a lakosság nem lesz boldog a katonák „áldásos” tevékenységétől. De nem csak a stratégiai térképen történtek változások, néhány újdonság fellelhető a valós időben zajló csatáknál is. Természetesen a lényeg nem változott, a hangsúly továbbra is a hatalmas seregek összecsapásán van. Rengeteg egység áll a rendelkezésünkre, köztük olyan ínyencségekkel, mint a harci kutya és az elefánt, de sajnos helyenként szükség van egy kis kiegyensúlyozásra. Az említett elefánt például nevetségesen erős lett, pár ilyen egység több ezer katonával képes elbánni, ami azért a valóságban nem így lenne. Megmaradtak a harcokat befolyásoló különböző időjárási körülmények is. Az eső mindig a védekező félnek kedvez, hiszen a rohamozó katonák nehezebben mozognak a nedves talajon, a ködben pedig nagy hátrányban vannak az íjász egységek. A taktikai harc tehát továbbra is ugyanolyan változatos és élvezetes, mint eddig, de a fejlesztők azért ezen a téren is elkövettek egy-két bakit. Bevezették a győzelmi pontokat, ami azt jelenti, hogy ha a pályákon lévő előre kijelölt területeket meg tudjuk tartani adott ideig, akkor mi nyerjük az ütközetet. Hasonló működött a Shogun 2-ben is, ám ott nem a győzelem függött ezektől a pontokból, hanem különféle bónuszokat adtak az épületek, ha elfoglaltuk őket. A legnagyobb baj ezzel a koncepcióval, hogy néhány térképen olyan helyekre kényszerít bennünket a program, amiket semmi értelme elfoglalni, hiszen nincs stratégiai jelentőségük. A Total War csatáiban mindig a szabadságon, a taktikusan elhelyezett egységeken és a terepadottságok kihasználásán volt a hangsúly, ám most kénytelenek vagyunk bizonyos pontokra koncentrálni, mert ha csak egyetlen ellenséges katona elfoglalja azokat, akkor rövid idő alatt vége a dalnak.

Ezek a hibák, bár bosszantóak tudnak lenni, eltörpülnek a játék komolyabb hiányosságai mellett, és sajnos azokból is van néhány. A mesterséges intelligencia például mindig a széria rákfenéjének számított, és ezúttal is a gyengébbik arcát mutatja a program ebből a szempontból. Ami a stratégiai térképen tevékenykedő AI-t illeti, hihetetlenül passzívan viselkednek az ellenséges frakciók. Mi elsősorban közepes nehézségi szinten teszteltük a játékot, és szinte sosem támadtak meg bennünket, illetve nem üzentek hadat, mindig mi voltunk a kezdeményezők. Ennek köszönhetően a hadjárat elején úthenger módjára lehet átmenni az ellenálláson. De még ha meg is támadnak, sokszor alig pár egységet vonultatnak fel ellenünk, amiket még a város saját védelme is le tud győzni. Próbaképpen beleszagoltunk a magasabb nehézségi fokozatokba is, ahol már egy fokkal jobb volt a helyzet, de nem tapasztaltunk akkora javulást, mint amire számítottunk. Azt ajánljuk, hogy a Total War veteránok nyugodtan kezdjék nehéz, vagy legendás fokozaton a játékot. További rossz hír, hogy a csatákban tevékenykedő AI sem mindig áll a helyzet magaslatán. Időnként a győzelmi pontok is képesek megzavarni a védekező gépi ellenfelet, ilyenkor csak ülnek a katonák az adott területen, és várják, hogy pozícióba állva lerohanjuk őket. Ki kell javítani azokat a bugokat is, amik miatt néha előre-hátra szambáznak az ellenséges légiók, mintha nem tudnák eldönteni, hogy most akkor megtámadjanak-e minket, vagy sem. Mi tagadás, rettentő bután néz ki, ahogy ide-oda szaladnak a katonák.

Az egyjátékos módon tehát van még mit dolgozni, de mi a helyzet a multival? Pozitívum, hogy továbbra is van kooperatívan játszható hadjárat, ami már a Shogun 2-ben is jó móka volt. A rossz hír, hogy érthetetlen okból ezúttal már nem tudunk saját avatárt készíteni magunknak, aki végigkísér bennünket hódító hadjáratunkon. Most csak kiválasztunk egy frakciót, és belevetjük magunkat a harcba, ami persze ettől függetlenül nagyon élvezetes, főleg ha egy haverral együtt tesszük ezt, aki nem unja meg pár kör után a játékot, és több tucat óráig együtt játszik velünk. Az igazi problémát a lag okozza, ami egy-egy komolyabb csatánál hihetetlenül nagy méreteket ölt. Amikor nagyon sok egység van a pályán (ami egy Total War játéknál gyakran előfordul), szinte nem telik el úgy 10 másodperc, hogy egy pillanatra ne merevedne ki a kép. Még rosszabb a helyzet a saját csaták esetében, ami a másik multis játékmód. Ezekben ugyanis nyolc játékos is egymásnak eshet, ami jelen pillanatban elviselhetetlen lagot okoz. A kelleténél gyakrabban fordulnak elő fagyások is multi közben, úgyhogy kétségtelen, hogy szükség van még pár javítócsomagra, amíg teljes mértékben élvezhető lesz a Rome II e funkciója.
Ezzel el is érkeztünk a grafikai megvalósításhoz, ami a széria esetében mindig a játékok erőssége volt. Összességében tetszett, amit látunk, de van pár gyenge pontja a látványvilágnak. Kezdjük a pozitívumokkal, például az Európa térképpel, ami sokkal kidolgozottabb és változatosabb lett, mint bármelyik korábbi részben, legyen szó akár a tengerről, akár a hegyekről és az erdőkről. Nem festenek rosszul a csataterek sem, különösen a lemenő nap mellett vívott harcok és a tengeri ütközetek nagyszerűek. Ugyanakkor, ha belekezdünk egy csatába, rögtön látni fogjuk, hogy az egységek kidolgozottsága még Extreme beállításon is elmarad a Shogun 2-ben látottól. Ha teljesen ráközelítünk a katonákra, vagy bekapcsoljuk a filmszerű látványt biztosító kameranézetet, akkor észrevehető, hogy mosott textúrák borítják a páncélokat és pajzsokat, pedig az előzetesen kiadott képek alapján nem erre számítottunk. Arról nem is beszélve, hogy a program rendkívül optimalizálatlan. A cikkben látható képeket a legmagasabb grafikai beállítás mellett készítettük, de így játszhatatlan volt a Rome II. Ahhoz, hogy a tesztgépen (AMD Phenom II X4@3,2 GHz, 8 GB memória, Radeon HD6870) elfogadható sebességgel fusson a játék, le kellett vennünk a látványjavító effekteket, és a megjelenített egységek számát is a minimumra kellett állítanunk. Sajnos a program rendkívül CPU igényes, aminek köszönhetően a körök közötti váltás akár két percig is eltarthat, hála a térképen lévő rengeteg frakciónak. Hogy valami pozitívumot is említsünk, a hangzás ezúttal is első osztályú lett, legyen szó akár a kor stílusát tökéletesen megragadó zenékről, akár a hangeffektekről.

A rengeteg jól hangzó ígéret ellenére sajnos nagy csalódást nyújtott a Total War széria legújabb része. Néhány patch után remélhetőleg megszűnnek majd az AI baklövései, és bízunk benne, hogy a játék optimalizációján is gőzerővel dolgoznak a fejlesztők, ám jelen állapotában még a sorozat rajongóinak sem ajánljuk a Rome II-t. Pedig érződik a játékban rejlő potenciál, a hibái ellenére is élveztük birodalmunk irányítását és a hatalmas csatákat, nyugodtan mondhatjuk, hogy az alapok ezúttal is rendben vannak. Ám sok olyan pillanatban volt részünk, amikor össze kellett ráncolnunk a szemöldökünket egy-egy bug, vagy bosszantó játékelem miatt. Reméljük a fejlesztők és a kiadó is tanult az esetből, ugyanis ez a széria ennél jóval többet érdemel.

Platformok: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

24. fics
2013.09.16. 08:31
Hello

Szerintem nagyon jó lett ez az epizód!! A Grafika csodálatos a beállításoknál van egy olyan kocka hogy unlimited video memory ha kipipálod semmivel nem terheli meg a gépet szinte és megkapod azt a látványt amit a képeken láttál !!! az elején én is néztem mi ez a borzadály de rábukkantam a kis kockára és utána azt kaptam amit vártam !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Gyurkov
2013.09.16. 08:43
A klasszikus első rész nyomába se ér a folytatás. Valljuk be őszintén, akik megjelenés napján játszottak vele csak egy félkész verziót kaptak. Még most is sok benne a hiba (a toldozgatások ellenére), de remélem dolgozni fognak rajta a CAs srácok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. krisz111
2013.09.16. 09:13
Te is fiam bluetooth?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. ByrDer
2013.09.16. 12:35
Meglepő a shogun 2 kiforrottsága után... persze az sem volt teljesen kész megjelenéskor (directx11-et is csak utólag pötchölték be), de azért közel sem volt ilyen durva a helyzet és ott az újítások meg egyszerűsítések egyértelműen jobbá tették a játékot.

Olyan az egész mintha nekiindultak volna a fejlesztésnek világmenváltó tervekkel, egy részét meg is csinálták tisztességesen, aztán a felénél feladták volna és azt monták volna a maradékra hogy majd ráérünk dlckkel befejezni (persze jó pénzért az alapáron felül), vagy jó lesz ez így is csak adjuk már ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. otherl
2013.09.16. 15:15
Javult valamit az interface? Az egyik komoly problémám a sorozattal, hogy az Empire óta olvashatatlanul kicsi fontokat használnak (a 23"-as monitoromon legalábbis), amit egyébként nem értek, mivel nem kimondottan TV-re, projectorra termett cucc. Szóval változott valami ezen a fronton?

Amúgy meg sajnálom a szériát, mert nagyon ígéretes volt, de nekem úgy tűnik, hogy a grafikán kívül nem sok dologgal foglalkoznak. A stratégiák COD-ja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. nemlehet
2013.09.16. 15:44
Azért erről nincs szó. A játék továbbra is jó, csak egyrészt a nagy hype miatt csalódott mindenki, mert nem tartották be az ígéreteket, illetve az előző részek nagyon magasra tették a lécet.
A Rome egy a maga idejében közel tökéletes volt, szép, magas fokozaton megfelelően nehéz, összetett, remek atmoszférával.
A Rome II sajnos már kicsit a "mai játékosok igényeihez" van igazítva, ami szerintem visszalépés. Sajnos csak 1-2 építkezési út van, mert vagy a kajával vagy a public orderrel lesz gond ha nem úgy építkezel. A római egységek brutálisan erősek, az alap Hastati-k (amiket RÖGTÖN tudsz gyártani) még a más népek közepes fejlettségű egységeinél is erősebbek. A gép nem elég agresszív, lényegében nem kell védekezned, csak ha túl sok néppel kezdesz egyszerre háborút és nincs elég sereged. A csatáknak túl gyorsan vége van, gyakran 10-20%-os veszteség után már futnak is az egységek. Az ellenséges seregek általában 1-2-3 fajta alapegységből állnak és csak nagyon lassan fejlődnek (100 kör után kezdenek leváltódni a milícia egységek). Így egy veterán sereggel volt, hogy 8x létszámfölény ellen néhány száz fő veszteséggel nyertem....

Összefoglalva túl könnyű, a csaták túl gyorsak, nem elég változatosak, az AI nem elég agresszív, nem adaptálódik, az építkezés túlságosan korlátolt (nem a kevés fajta épület miatt) és nincs megfelelő kiegyensúlyozás az egységek és népek között és sajnos ezek sokszor túlságosan hasonlítanak is egymásra. De van néhány jó változtatás: A grafika nekem bejön és szerintem gyönyörű, a kutatási fa elég jó és ad némi taktikázási lehetőséget, az új ügynökrendszer szerintem jó, a provincia rendszer szintén jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. dragon83
2013.09.16. 17:53
fics - 2013-09-16 08:31:35
unlimited video memory ha kipipálod semmivel nem terheli meg a gépet szinte


Sajnos ez nem így van. Nem tudom, hogy a legújabb patch miatt-e, de most már nem, hogy javul, hanem sokkal rosszabb lesz a helyzet, ha extreme mellett bekapcsolom az unlimited video memory.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. hEngi
2013.09.16. 17:57
Engem csak az zavar hogy csak a provincia fővárosán van fal. Később ez változik majd? Jah és közepes nehézség nevetségesen egyszerű. Görögökkel és kártágóval egyszerre harcolok és mindenütt haladok Csatákba is nagyon buta az AI. Csak nincs kedvem újrakezdeni valami nehezebb fokozaton
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. aAron_
2013.09.16. 18:01
mi a tanulság ebből megint? nem szabad előrendelni

én majdnem megtettem, most verném is a fejem a falba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. bgabor911 nemle...
2013.09.16. 18:47
Szerintem a Medieval2 óta nem találja magát a széria, utána az Empireel kezdődtek a nevetséges 45-60 másodperces end turnözési idők és az egész elromlott. Ez az új rome egy vicc a régihez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. benczeb90
2013.09.16. 19:23
Az első résszel másfél évig játszottam (először a simával, majd modokkal), ezzel fél óra alatt végeztem azt hiszem. Sajnos a medieval II óta alig lehet ezeket modolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Megyeric
2013.09.16. 20:04
Az én véleményem az, hogy jobb lett valamivel, mint ahogy vártam. Nekem is mondták barátaim, hogy de nem az lesz ami a régi Rome volt. Ugyanakkor azt állították hogy tényleg, ahogy otherl is írta lentebb, ez a stratégiák COD-ja. Amely szintén nem tud megújulni.

Most akkor tök más lett de még is a régi? Nem. Egyszerűen mindenkinek megvolt a saját elképzelése a játékról és ha nem az lett akkor már elnézést de egy kalap szar. Ez olyan faék egyszerűségű nézőpont szerintem. Kicsit egoista és abszolút nem valami nyitott. ami az életben még problémákat okozhat azoknak akik ezt vallják, mert baromi kevés dolog lesz ami úgy alakul ahogy azt tervezted vagy szeretnéd. Szal talán érdemes nyitni picit.

Én csak annyit kérdeznék, hogy ugyan mi a jóisten jó a régi Rome-ban oly nagyon? A kétmilliomodik turn után még mindig azzal tökölni overpower birodalom vezetőjeként hogy felhúzzak egy ókori budit az egyik eldugott provinciám leghátsó szegletében? Kb 40-szer egy turnben? Baromi élethű volt az is mikor a provinciákon 3000 fős seregeket tartottál fent (mert bizony ilyen volt Róma, még a fent említett budit is 3-4000 légiós védte nem igaz?). Isteni volt azzal szötymörögni hogy körönként 30 csatát játszottál le vagy randomizáltál mert szinte mindenkivel hadban állhattál egy bizonyos szint felett.

Mondom ezt úgy hogy imádtam a régi Rómát. Legalább 6 modot toltam végig és rendszeresen előkerült az évek alatt az install. Szuper volt.

Sokkal rendezettebb élethűbb, és kezelhetőbb lett. Végre van időm diplomáciára, intrikákra kémkedésre. Nem kell kétmillió kis ablakot megnyitnom csak hogy minden provinciában legyen ez vagy az. Strukturáltan tudsz építkezni. Róma éléstára Egyiptom volt (és nem a gall vidékfejlesztési minisztérium overpower szántóföldekkel by old Rome).
Végre ér valamit az a nyamvadt provincia és ha elveszted, végre akár szorult helyzetbe is kerülhetsz. Abszolút zseniális, pedig csak egy apróság. A hely építkezésre nagyon limitált, szóval meg kell azt nézni mit hova.
Az AI nem elég vérmes. Persze ízirájderen még a sirályok is veled vannak barátom és az elefántok beroggyantanak már csak a gondolatra hogy támadsz. Javaslom a csuszkát told maxra és megtudod milyen könnyű. Itáliát se foglalod el 30 kör alatt. Még a túlerődet is lealázza egy fejlett hadsereg, és az etruszkok kezdetben bezony hatalmas technikai előnyben voltak Rómával szemben. Róma a köztársaság ideje alatt elavult volt (Marius hadi reformjáig). Az hogy szebb számomra nem erény. Ez lenne a minimum egy 10esért.

Természetesen ez csak saját vélemény.

Ami viszont egyszerűen elfogadhatatlan. A játék optimalizálatlan. A fejlesztők és pl az nvidia egymásra mutogatnak. High-end gépeken is képes 20fps-t produkálni. Az AI itt ott furcsán reagál, pl ostromnál megpróbál falat mászni minden nélkül, vagy csak áll. Útkeresés, na persze majd egy 10esért. A grafika tele van random gliccsekkel és textúra hibákkal. Hogy lehet ilyen egy kiadott "kész" játékba a fenébe is?? De ezernyi bug is van benne még ezen kívül.

Tartalmilag szerintem ok, de kivitelezésben minősíthetetlen. Sajnos a lenti dolgok nyomósabbak és most azt mondom így nem érte meg. Ezért a technikailag silányul összefércelt játékért még 6000 forintot se adnék.

Az első pecs után sokkal jobb lett néhány dolog. Szóval én úgy gondolom pár javítás után jó lesz. No offense.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. AaReE
2013.09.16. 22:11
Iszonyatosan csalódott vagyok...

Éveket nyomtam át a sorozat többi részével... de ez...ez egy hatalmas f*stalicska lett... kidobtam az ablakon 12 rugót...

45 percben össze van foglalva itt: http://www.youtube.com/watch?v=P_QK-lcW8a8
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Krend
2013.09.16. 23:20
11:48nál jön a legjobb rész azon 10 percig fakadtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. mainframe
2013.09.17. 00:55
Angry Joe szereti eljátszani, hogy dühös, de talán most először látom rajta azt, hogy komolyan ki van akadva. Asszem nekem ez elég jó indikátor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Hunty39
2013.09.17. 07:45
Valóban nem tökéletes a játék, de aki szereti a korszakot, aki szereti ezt a stílust annak maradandó élményt fog okozni. A csaták hangulata, a taktikázás lehetősége, a taktikai térkép nyújtotta kismillio lehetőség szerintem mind mind hozták amit kell.

Egyéni vélemény persze, de szerintem az év egyik legjobb játéka. Imádom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. liljomffy
2013.09.17. 16:40
hmm.. az első részt rongyra játszottam, igaz, csak modokkal (europa barbarorum, total realism), de azt élveztem..

mivel azóta gépfejlesztés nem igazán volt, a laptopom se mai darab, így aztán ez téma se lehet. de remélhetőleg korhűbbre és realisztikusabbra sikeredett, mint az előd
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gKomor
2013.09.17. 17:40
hogy is lett ebbol 73%?
miutan sikerult egy kozepesnek mondhato pozitivumot es 3 negativumot felhozni, mar ebbol a szempontbol is furcsa, ismerve a termek allapotat - kulonosen releasekor - meg egyenesen erthetetlen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Krend
2013.09.17. 23:35
Reviewek alapján játszhatatlanul szar, de valakinek meg tetsztik, szóval ez picit összezavar...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. dragon83
2013.09.18. 08:01
Azért a játszhatatlanul szar kicsit erős. El lehet lenni vele, csak még kell neki jónéhány patch, mire kiírtják belőle az idegesítő hibákat. De a Rome érzés ott van, a játékmenet alapjai is működnek, szerintem ezért tetszik sokaknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. hympyke
2013.09.19. 15:04
A játszhatatlanul szar még hízelgő is. A sorozat régebbi részeivel játszottam de nem üldögéltem egyiknél sem perceket a gépnél hogy elinduljon a következő kör. 2 óra "játék", uninstall.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. E.D.
2013.09.26. 09:23
Total War - Rome 2 magyarítás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Dreg
2013.10.01. 09:57
A Shogun első része óta szeretem a total war szériát.
Alapvetően elismerem, hogy túlságosan leegyszerűsítették a játékot ami nem jó, az ai annyira hülye, hogy a várfal alá(ostromgépek építése nélkül) egyszerűen csak besétál és nézi ahogy a pár egység egyszerűen ledobálja őket, de magában a játék szerintem nem lett rossz. Spártával kezdtem, lovasságot nem lehet lovasnak nevezni, de szerintem az egységek közötti erőviszonyok kiegyensúlyozottak és talán most először láttam a szériában, hogy egy tucat max rangos egység nem úgy megy át minden mintha valami terminátor lenne. Az ai-t igyekeztem kampánymapon javítani a patchekben(a vásárlási döntéseik állításaik szerint már sokkal jobbak), de ezt nem vettem észre. Számomra még mindig a rome és medieval 2 a legjobb total war és a legrosszabb rész pedig az empire. Bízom benne, hogy javítanak még rajta és élvezhetőbb lesz. Mindenesetre a csaták továbbra is epikusak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bgabor911
2013.11.27. 13:29
Igazság szerint én nem tudok mit kezdeni a 45s-2min időtartamú end turnözésekkel, amik az Empire óta a széria tulajdonsága. Nem azért ülök le jétszani, hogy a játékidő 2/3-át várakozással töltsem, mert éppen a gép lép. A Rome2ben meg van vagy 50(!) kis és nagy frakció, akik mind lépnek end turnözéskor. Én ezt nem fogom kivárni. Szerintem ez a tény már önmagában öli a Rome2őt, nem érdemes pénzt kiadni érte.
A Total War szériában szerintem a mai napig a Medieval2 és kiegészítője a király. Az látványos volt, élvezetes és tíz másodperc alatt lezavarta az end turnözést. A mai napig megállja a helyét. Fel is rakom újra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!