iPon Cikkek

Twin Sector - Portal az ócskapiacról

Dátum | 2010. 02. 09.
Szerző | Chocho
Csoport | JÁTÉK

Manapság a gyors játékok korát éljük. Odakapjuk az egeret az első kikandikáló fejhez, és már lövünk is, vagy olyan sebesen gyártunk annyi katonát, amennyit csak tudunk, hogy még azelőtt ledarálhassuk ellenfeleinket, hogy azok feleszméltek volna. Néha azonban a rohanásból is elég, és ilyenkor az ember szívesen tornáztatja kicsit a szürkeállományát egy jó kalanddal vagy logikai játékkal. Utóbbiak csoportjába tartozik a Twin Sector is, ami egy kisebb csapat szárnypróbálgatása, s mely jól is elsülhetett volna, ha...

 

Az a bamba nézés mindent megér
Ikerhatás

A történetünk a jövőben játszódik egy kriosztázis laboratóriumban. A Földnek már régen annyi, az emberiség legfontosabb túlélői pedig lefagyasztva várják, hogy a tudósok kieszeljenek valamit fajunk jövőjének biztosítása érdekében. Egyik nap azonban elromlik a rendszer, és az azt felügyelő intelligens szuperszámítógép, OSCAR felébreszt egy szerelőt, hogy hárítsa el a hibát. Ashley nem csak hogy az egyik legjobb mérnök, de valódi hős is, ugyanis még a Földön emberek millióit mentette meg szakértelmének és rátermettségének köszönhetően. Ahogy azonban belemélyed a munkálatokba, ráébred, hogy több van a háttérben, mint OSCAR mondta. Bizony, a sztori nem egy nagy szám, de a gond nem ez, hanem sokkal inkább a tálalás elavult és unalmas módja. A Twin Sector előre lerenderelt animációkkal mesél, melyek minősége valahol a '90-es évek végének átlagos színvonalú átvezetőihez mérhető, és ha ez még nem volna elég kiakasztó, minden idők legrosszabb szinkronszínészeit vonultatja fel. Ashley úgy beszél, mint egy unott fürdősprosti, azaz nyávog és affektál, míg OSCAR kínosan igyekszik koppintani a 2001: Űrodüsszeia Haljét, ám ez nagyon nem sikerül neki. A hab a tortán mégis a már említett videók grafikai minősége. A karakterek olyan rondák, és annyira darabosan mozognak, hogy eleinte azt hittem, valami nem stimmel, sőt, a sebességük is egy kiöregedett füvesre asszociál. Fertelmes.

Az intro olyan szép... mintha egy PSX játékból lenne.
Mivel azonban egy kis csapat alacsony költségvetésű projektjéről van szó, a dolog a megfelelő játékmenet prezentálása mellett megbocsátható lenne. Itt viszont erről szó sincs. A Twin Sector egy FPS-be oltott logikai játék, ahol különböző puzzle-öket kell megoldanunk OSCAR tanácsainak segítségével. Hmmm... nem ismerős ez valahonnan? Hoppá! Várjunk csak! Ez olyan, mint a 2007-ben berobbanó Portal, ami azóta is töretlenül népszerű. S valóban, a Twin Sector pofátlanul lop a Valve nagyszerű játékától, de még a mások ötleteit sem tudja érdemben felhasználni.

Kesztyűs kézzel

Míg a Portalban egy különleges fegyverrel kellett operálnunk, addig Ashley két kesztyűt visel, melyek eltérő tulajdonságokkal manipulálják a fizikát. Az bal kezére húzott piros kesztyű mindent magához vonz, olyan erővel, hogy akár magunkat is áthúzhatjuk vele egy szakadék felett, míg a jobb kezén lévő kék kesztyű taszít, természetesen ugyanekkora energiával. A lényeg, hogy a kacskaringós folyosókon e két kesztyű segítségével jussunk át, és közben megjavítsuk az elromlott elemeket úgy, hogy túléljük a kalandot. A kesztyűk együttes használata rengetegféle mozdulatot tesz lehetővé, így olyan helyekre is fel- vagy lejuthatunk, amikre amúgy nem volna lehetőségünk. Nem rossz elképzelés, és van pár pillanat, amikor működik a recept, de sajna sokkal kevesebb, mint amennyi elkélne egy ilyen játéknál. A sok unalmas és idegesítő feladvány rövid időn belül fárasztani kezdi az embert, ha meg épp úgy gondoljuk, hogy van értelme szórakozni a Twin Sectorral, egy programhiba vagy egy könyörtelenebb feladat tesz róla, hogy meggondoljuk magunkat.

A feladatok elvégzése sokszor a fizikára épül, ám hogy az itt mit jelent, más dolog
Nem egyszer estem át a falakon a semmibe, hogy aztán visszatölthessem a legutóbbi checkpointot (bizony, rendes mentésre nem lesz lehetőségünk), de az Ashley lábához ragadó hordók és acélkoporsók is gyakran törtek borsot az orrom alá. Kérdem én, miért van, hogy egy látszólag több tonnás fémtárgy csak úgy arrébb röppen, ha a lábaimmal hozzáérek, ezáltal csaknem lehetetlenné téve egy-egy nem túl bonyolult feladat megoldását? De az is felettébb különös, hogy ha Ashley kesztyűje elég erős ahhoz, hogy egészen a plafonig vonzza fel vele a lányt, akkor valami normális védőruhát miért nem adtak szegényre? Elég egy kisebb esés, és szerelőnőnk holtan rogy össze, vagy annyira megsérül, hogy percenként nyögdécsel olyan hangon, mint egy... de szerintem el tudják képzelni. Egy szó mint száz, a fizikai motor nem működik megfelelően, és emiatt a program lényege elveszi a süllyesztőben. Bizony, kéne ide az a valve-féle szakértelem...

Ashley mintha még mindig le lenne fagyasztva
Hangulat nincs. Nem úgy értem, hogy gyenge, vagy hogy nem elég innovatív, hanem csak nem érződik a játék alatt. Az egész programból kihagyták az egyéniséget, unalmas és erőltetett. Mivel a történet érdektelen és OSCAR is csak gyenge koppintása a nagyoknak, nem hajt előre semmi külső tényező. A pályák segíthetnének, mert itt nagyon komoly szerep jut nekik, de a legtöbbjük ahelyett, hogy kihívást jelentene, csak felhúzza az amúgy türelmes játékosokat. Azok, amik mentesek a seekernek nevezett elektromos gömböktől (ezek afféle ellenfelek), még elmennek szódával, de ahol felbukkannak, ott biztos, hogy nem ússzuk meg pár ősz hajszál nélkül. A Portal "Csak azért is végigviszem!" érzése hiányzik, helyét átveszi az "Ezzel meg minek szenvedek?" kérdés, garantálva, hogy a Twin Sector pár röpke perc után a lomtárba kerül.

Gumikesztyűvel sem

Technológiai szemmel nézve sem jobb a Twin Sector. A szánalmas és elavult átvezetőkről már volt szó, de a négy-öt évvel ezelőtti szintű textúrákról és az alacsony polygonszámról még nem, pedig ezek is kellően megkeserítik az életünket. A Twin Sector csúnya, nem is kicsit, és még szaggat is, de veszettül. A tesztgépen (Athlon II X2@3,4Ghz, HD3870, 6GB memória) bőven 20 alá esett az fps-szám, ha dobálózni kellett egy hordókkal, vagy ilyesmi, a hosszú töltési idők pedig csak tovább tépték az idegrendszeremet. Optimalizálatlan, ocsmány és élvezhetetlen, a hangok pedig siralmasak. Soroljam még?

A Twin Sectorban még a lézershowba is belehalhatunk
Inkább ne

Összességében annyit mondhatok a Twin Secorról, hogy egy buta koppintás igénytelen megvalósítása, amit nincs ember, akinek ajánlani mernék. A játék ráadásul még drága is (19 Euró a Steamen), szóval akkor sem jöhet szóba, ha valaki nagyon ki van éhezve egy Portal-klónra. Utóbbi egyébként nagy siker volt, és szól a fáma egy folytatásról is, úgyhogy ne csüggedjen, Kedves Rajongó, elég, ha türelemmel vár. Persze a türelmét ezzel a vacakkal is próbára teheti, meglátja, meddig bírja.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Svindler
2010.02.09. 15:26
Ezzel még tartoztunk régebbről, bár azt hiszem, hogy az értékelést elnézve túl sok mindenről nem maradtatok le
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. bandika198...
2010.02.09. 15:46
rohadt nagy cikk, tetszenek a beszólások
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. OrvAjn69
2010.02.09. 16:15
Besz*rás, hogy a 21. században ilyen játékokat kidobnak. Csoda, hogy tudtad pontozni Chocho! A cikkedet viszont érdemes volt elolvasni. Jót nevettem rajta.
Cikk: 100%, ja nem csak 99%. A Mass Effect 2 sem kapta meg a 100%-ot!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. LittleDemo...
2010.02.09. 17:01
hmm, kiváncsi lettem rá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. LittleDemo...
2010.02.09. 17:30
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kihaennem
2010.02.09. 17:39
Na ez 5* kritika!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Benny
2010.02.09. 18:23
jót nevettem a teszten.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Nurba
2010.02.09. 22:50
A Portal nekem nagyon tetszett és valószinüsítem, hogy ez nem ér fel vele, de megnéztem pár gameplay videót és úgy láttam, hogy ennyire azért nem rossz...értem ezaltt azt, hogy a grafika sem 10 évvel ezelőtti szintű és talán több hangulat is van benne a nullánál. A karakter mozgásnál is sokkl rosszabbra számítottam a cikk elolvaása után...oké nem egy motion capture, de nem is olyan full szögletes. Oscar hangja viszont nekem sem tetszett illetve a bugok és a feladatok nehézsége (esetleg logikátlansága) viszont tényleg erősen illuzióromboló lehet...talán olcsó pénzért megér egy próbát!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. DAud
2010.02.09. 22:58
Förtelmes játék, de valahogy nem tudtam abbahagyni. A grafika ocsmány(bár inkább Saturn, mint PSX ), az engine, a gravitáció és a sebzéskezelés pocsék, a történet kaotikus és semmitmondó, de addig mégse tudtam mást tolni, amíg a végére nem jutottam. Ja és Prodigy-vel egészen elmegy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!