iPon Cikkek

Warhammer 40K: Dawn of War 2 - Retribution

Dátum | 2011. 03. 16.
Szerző | dragon83
Csoport | JÁTÉK

A Warhammer 40000 univerzum rajongóinak nem lehet oka panaszra, hiszen a Relic csapatának köszönhetően évről évre kapnak egy Dawn of War játékot, hol teljes értékű folytatás, hol kiegészítő formájában. A fejlesztők ráadásul igyekeznek mindig elegendő tartalmat és újdonságot csempészni az egyes programokba, így nem érezhetjük azt, hogy ismét csak egy újabb rókabőrt húztak le a játékról. A 2009-ben kiadott Dawn of War 2 alaposan megváltoztatta az elődben látott játékmenetet, hiszen az egységgyártás, valamint a nyersanyagok megszerzése helyett a taktikai harcra és egységeink fejlesztésére helyezte a hangsúlyt. A játék első kiegészítője, a Chaos Rising nem változtatott a bevált formulán, viszont adott nekünk egy új frakciót, illetve pár új játékelemet. Az elmúlt napokban jelent meg a Retribution nevű expanzió, mely visszacsempészett pár dolgot az első rész játékmenetéből, megtartva természetesen a DoW2 jellegzetességeit is.

Meggyalázott rendház


A Chaos Rising végén űrgárdistáinkkal sikeresen elpusztítottuk a káosz követői által megidézett démont, ám ezért nagy árat kellett fizetnünk. A Vérhollók rendházába ugyanis beférkőzött a káosz, megrontotta vezérüket, aki így szövetségre lépett a démonokkal. A Retribution története 10 évvel az imént bemutatott eseményeket követően veszi kezdetét. Korábban megismert hőseinket renegátokká nyilvánították, a szektorban dúl a háború, a káosz pedig egyre több helyen üti fel a fejét. Hogy a megelőzzék a métely további terjedését, az Inkvizíció úgy határozott, hogy végrehajtja az Exterminatust, azaz elpusztítanak minden életet a szektor bolygóin. Egyetlen esélyünk van ennek megakadályozására, hőseinkkel fényt kell derítenünk a rendház vezérének árulására, mielőtt túl késő lesz. Miután a korábban megismert hősök már renegáttá váltak, a kiegészítőben új szereplőket fogunk irányítani. A parancsnok Apollo Diomedes kapitány lesz, akihez hamarosan csatlakozik a technikus Martellus, a nehézfegyverzetek szakértője, Ancient és egy régi ismerős, a felderítő Cyrus.

A Vérhollók egy új csapattal veszik fel a harcot a káoszivadékok ellen
A Retribution egyik legjelentősebb újdonsága, hogy végre nem csak az űrgárdistákkal játszhatjuk végig a történetet, hanem a többi fajjal is. Miután a kiegészítőben szerepel egy új frakció, a birodalmi gárda is, ez összesen hat hadjáratot jelent, egyenként 15 küldetéssel. Aki azt gondolja, hogy ez mind túl szép, hogy igaz legyen, az sajnos nem jár messze az igazságtól, ugyanis az egyes hadjáratok missziói minden frakció esetében ugyanazokon a térképeken játszódnak, csak épp az ellenfelek és a feladatok változnak. Mi mégsem haragudtunk nagyon a Relicre emiatt, hiszen a történet minden faj esetében más és más, így már csak ezért is érdemes végigjátszani az összes hadjáratot. A missziók változatossága viszont még mindig nem tartozik a fejlesztők erősségei közé, hiszen a legtöbb pályán csak annyi a feladatunk, hogy eljussunk egy adott helyre és pusztítsunk ott el egy épületet, illetve hőst. Ezt néha feldobják egy-egy védekezős küldetéssel, de ezzel ki is merült a Rerlic ötlettára. Értjük mi, hogy a Warhammer 40000 világa az állandó háborúról és öldöklésről szól, de ha egyvalamit megtanultunk a Starcraft 2-ből az az, hogy igenis lehet változatos feladatokat tenni egy RTS-be is. Érdemes még megemlíteni, hogy ebben a kiegészítőben már nincsenek időre lejáró küldetések, így nem kell félnünk attól, hogy kimarad valami, ha nem vagyunk elég hatékonyak.

Lássuk milyen változások történtek a játékmenetet illetően. A lényegi rész nem változott sokat, tehát továbbra is egy négyfős csapatot irányítunk a játékban, aminek tagjait küldetések között felszerelhetjük jobbnál jobb fegyverekkel, páncélokkal, illetve ha szintet lépnek katonáink, akkor fejleszthetjük a tulajdonságaikat is. Az első szembetűnő változás a kiegészítőben az, hogy jóval kevesebb lootot szedhetünk össze a pályákon. Ez talán első hangzásra nem hangzik túl jól, de aki játszott az előző játékokkal, az biztosan emlékszik, hogy az azokban kapott felszerelés fele felesleges volt, a Retributionben kapott fegyverek és páncélok viszont sokkal jobban használhatóak, így nem végzi nagy részük a kukában.  Ez azonban apróság ahhoz képest, hogy ezúttal nem feltétlenül kell csak négy karakterrel teljesíteni a küldetéseket: ha elfoglalunk a pályán egy parancsnoki központot, akkor onnantól kezdve ugyanúgy tudunk egységeket vásárolni, mint ahogy annak idején a Dawn of War első részében, illetve a DoW2 multijában tettük. Ezzel a fejlesztők egy csapásra összeboronálták az egyjátékos és többjátékos mód legjobb elemeit, ami még izgalmasabb csatákat eredményez. Új egységek toborzásához két „nyersanyagra” van szükségünk: energiára, illetve az úgynevezett requisition-re. Mindkettőre a pályákon lévő speciális pontok elfoglalásával tehetünk szert, illetve néha a szétlőhető ládákban is találunk ilyeneket. Természetesen nem áll rendelkezésünkre rögtön az összes egységtípust, a combosabb darabokat először ki kell fejlesztenünk. Küldetések közben mindig kapunk valamilyen jutalmat, itt dönthetjük el, hogy a hőseinknek való spéci felszerelést, vagy inkább a fejlettebb egységet választjuk. Ha elérhetővé vált egy új típusú harcos (vagy épp tank, mert most már az is van a játékban), akkor azt követően már azoknak a felszerelését is folyamatosan javíthatjuk. Ha például olyan misszióban veszünk részt, ahol sok ellenséges járművel kell szembenéznünk, akkor ajánlatos lézerrel felszerelni a Predátor tankunkat, de hasonlóképpen testreszabhatjuk a többi egységet is.

A jobb alsó sarokban látható, hogy milyen fejlesztéseket vehetünk harcosainknak

Változatlan alapokon

Az alapjáték egyik legjobb eleme, a kooperatív módban játszható hadjárat természetesen ezúttal is megtalálható a programban. Annyi változás történt a korábbiakhoz képest, hogy a Relic végre dobta a macerás Games for Windows Live rendszert, és helyette Steam-es alapokra helyezte a koop módot, melynek következtében sokkal egyszerűbben tudunk társakat meghívni a játékba. A program sima multija nem változott semmit a korábbiakhoz képest, ugyanazokkal a játékmódokkal találkozhatunk most is, mint korábban.

Technikai fronton ugyancsak kevés változás történt a korábbiakhoz képest. Látvány terén ezúttal sem kell csalódnunk a programban, hiszen az évek múlása ellenére igencsak jól tartja magát a DoW2 motorja, elég csak ránézni a részletgazdag térképekre vagy a még mindig jól kinéző egységmodellekre. Szénné-zoomolva a pályát azért már látszik, hogy a textúrák lehetnének magasabb felbontásúak, és a poligonszám se 2011-es szint, de valószínűleg senki sem fogja így irányítani a játékot, úgyhogy ezt nem lenne fair felróni a Retribution-nek. Hangok terén sem lehet egy rossz szavunk sem, csak sok újdonságra ne számítsunk, mert a hangeffektek és a zenék is az alapjátékból, illetve az első kiegészítőből lettek átemelve.

Az orkokat nem érdekli semmi, csak egy kis bunyóra vágynak
A Retribution-nel a Relic ismét bebizonyította, hogy nagyon ért a tartalmas kiegészítők készítéséhez, hiszen az új játékelemek bevezetése mellett nem egy, hanem hat hadjáratot pakoltak a játékba, aminek köszönhetően a program hosszabb játékidőt biztosít, mint az alapjáték, vagy az első expanzió. Egyetlen komoly hiányosság a játéknak, hogy nem készültek önálló pályák minden hadjárathoz, de ettől függetlenül az árát mindenképpen megéri a program. Ráadásul azoknak is ajánlott beszerezni a kiegészítőt, akiknek eddig kimaradt az életéből a Dawn of War 2, hiszen ez az expanzió nem igényli az alapjáték meglétét, és önállóan telepíthető.


Platformok: PC
Tesztelt platform: PC

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

15. nightmare1...
2011.03.16. 07:20
Én szeretem a két elődben a gazdag lootot, mert szépen fogom, és xp-vé varázsoltatom Így azok az egységeim se lesznek táposak, akiket épp nem szeretek magammal vinni.
Azt viszont díjazom, hogy nem lesznek időre lejáró mellékküldetések, mert általában a pályákon ki szoktam írtani az ellen 90-100%-t, viszont így a játékidőre kapok kevés pontot, ami miatt nem tudom összekaparni a plusz ledobást...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. exec79
2011.03.16. 08:07
oke hogy 6 valaszthato faj van de mind a 6-al ugyanazok a palyak igy a 2 utan megunja az ember. Egyebkent jo kis jatekok ezek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. nightmare1...
2011.03.16. 08:23
Nem tudom, én nem untam bele, nagyon jó kis játék, igaz, ehhez még nem volt szerencsém, de a két elődöt már párszor végigtoltam
És megint neki fogok állni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. boogie84
2011.03.16. 10:21
1-el sokat játszottam, de azóta h nem építkezős stratégia és tényleg ugyan azokon a pályákon kellett játszani hamar meguntam...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kapmar
2011.03.16. 15:40
Nem azért, de már a Dark Crusade is úgy volt, hogy ugyanazok a pályák voltak.
Erőteljesen itt is a multin van a hangsúly. Last Stand-et még nem sikerült kipróbálnom, mert valamiért lassú volt tegnap a szerver, de a többi élvezhető.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. nightmare1...
2011.03.16. 16:13
Last Stand nagyon jó, bár az elda hullámok nagyon gyilkosak, őket a legnehezebb szerintem begyűrni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kapmar night...
2011.03.16. 16:26
Pénteken végre remélem lesz időm kipróbálni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nightmare1...
2011.03.16. 17:05
Hajrá, bár nagyon sokszor lagerekkel kerül össze az ember, és rohadt idegesítő, amikor miattuk megáll a játék, mert úgymond bevárja őket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. afterburne...
2011.03.17. 02:51
Annak ellenére, hogy a pályák ugyanazok, a fajoknál van némi eltérés. Miután az ember lenyomta az alapnak számító Marineokkal/Chaossal, az Ork kalózokkal igencsak mókás, Tyraniddal meg a brit akcentusú Guardokkal pedig érdekes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. nightmare1...
2011.03.17. 14:30
Láttam Steamen egy ilyen egy euros DLC-t hozzá, valaki már esetleg megvette? Érdemes rá kiadni azt a 270 forintot?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Vazzee
2011.03.17. 23:13
"- Mindegyik hadjárat ugyanazokon a térképeken játszódik"

Ha a készítők úgy tervezték hogy uazt az eseményt a különböző fajok szemszögéből
mutassák be, akkor sztem teljesen jó megoldás. Ez a megoldás már a SupComban is megvolt, és ott is teccett. Szo sztem nem akkora gáz.

Persze ilyenkor fel lehet róni nekik, hogy a pénzükért nemigen dolgoztak meg :--)

És igen, se a cikket nem olvastam el, és a játékkal sem jáccottam, és nem is fogok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nightmare1...
2011.03.18. 00:35
Hmm, most hogy már játszottam is vele, annyira nem tetszenek ezek az újítások, már ami a csapatmanagmentet, a dropot meg a fejlesztési rendszert illeti.
Az oké, hogy kevesebb a loot, de azt nem gondoltam, hogy ennyivel... Két küldetés alatt kaptam kereken 0 cuccot...
Nem azt mondom, hogy rossz a játék, de lehet, hogy hagyni kellett volna bizonyos részeket a régiben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Fzoltan
2011.03.18. 09:37
Az első rész nagyon tetszett, nagyon sokat nyomtuk LAN-on... a Company of Heroeshoz hasonlóan. Ez a második rész nem nagyon tetszik, az viszont igen, hogy a 40K széria fut tovább
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. nightmare1...
2011.03.18. 18:15
Akik torrentről szedik ezt a Retributiont, azok egyelőre szívják, mivel ez már nem games for windows live-os, hanem steames (bár mondjuk én steamen vettem, de szerintem a boltiak is "steamesek", és ott bizony nem lehet lanozni se, csak origival...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. scholes9
2011.06.30. 23:23
Steamen most a nagy nyári akció alkalmával 15 euro a game, ami~4k, ennyit mindenképpen megér, boltban 9k a legolcsóbb helyen, én megvettem, ennyiért remek vétel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!