iPon Cikkek

Watch Dogs - órás kutyák tesztje

Dátum | 2014. 06. 12.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Gyakorlatilag mesteri szintre fejlesztette a Ubisoft a nagyipari játékgyártás folyamatát. A cég játékai úgy készülnek, hogy a főhadiszálláson dolgozik 60 ember, akik pontosan meghatározzák, hogy egy-egy új címnek milyennek kell lennie, ezt követően pedig ráállítanak a projektre tetszőleges mennyiségű stúdiót, akik pontosan úgy készítik el a végterméket, mint ahogy a kínaiak összeszerelnek egy iPhone-t. Lépésről lépésre, lézerprecíziós pontossággal. Ez a 60 ember egyébként a szakma csúcsát képviseli, a legprofibb designerektől kezdve a legprofibb marketingesekig találunk mindenkit a csapatban. Hosszú évek fókusztesztjei, próbálkozásai és a játékosoktól érkező visszajelzések alapján ki tudtak alakítani egy olyan formulát, amivel gyakorlatilag bármilyen témából tökéletesen fogyasztható játékot tudnak legyártattni az alkalmazásukban álló több ezer gyári munkással. Ezt a formulát az Assassin’s Creeddel fejlesztette ki a Ubisoft, és annak folytatásaiban csiszolta ki. A lényege, hogy ha az eladások miatt szükség van egy új franchise-ra, akkor annak csak a témáját és körítését kell kitalálni, a játékmenet formuláit nem, azok ugyanis bizonyítottan működnek. Így tehát jelentősen csökkenthető egy-egy új cím legyártásával kapcsolatos kockázat. Ugyan az Assassin’s Creedet nagyon sokan megveszik, érthető módon nem mindenkinek jön be a történelmi jellegű körítés és a TPS-akció. Számukra felépítették ugyanerre a formulára a Far Cry 3-at, hiszen be kellett látniuk, hogy az FPS-eknek bizony nagy közönsége van. Akadt azonban még egy lyuk a portfolióban. A Ubisoft észrevette, hogy egyetlen Grand Theft Auto-epizódból annyit tud eladni a Rockstar, mint ők két-három Assassin’s Creedből. Így tehát a Ubisoftnak is szüksége volt egy GTA-ra.
Szerencsére nem kellett sokat agyalni a dolgon: elővették a formulát, és kitaláltak hozzá egy körítést, aminek nyomán megszülethet a jelenkori nagyvárosban játszódó akciójáték. Ez lett a Watch Dogs, ami a többi Ubisoft open-world játékhoz hasonlóan alapvetően jól működik (hiszen a formula is működik), de sajnos elsőre ennél sokkal többre nem futotta. Az utóbbi napokban valószínűleg mindannyian láttatok már ilyen-olyan összevágott videót a játékból, hiszen tele van velük a YouTube. Némelyikben a GTA-hoz hasonlítják, és azt hozzák ki, hogy a Rockstar-féle világ sokkal élőbb és részletgazdagabb (ami egyébként igaz), míg másokban olyan dolgokat láthatunk, minthogy a kerítés furcsán szakad ki, ha nekimegyünk autóval, hogy rengeteg clipping-hibát lehet felfedezni, és úgy általánosan is tele van a Watch Dogs kisebb-nagyobb figyelmetlenségekkel. És persze ezek is mind jogosak, ennél többet várnánk egy olyan játéktól, amin hosszú évekig dolgozott több száz ember. A helyzet azonban az, hogy a Watch Dogs nem ezektől lesz rossz játék. Sőt, valójában nem is rossz játék, csak nincs személyisége. Főhősünk Aiden Pearce, egy mezei fehér férfi, aki napjait hackeléssel tölti. Csapatával a gazdagoktól lop, de nem játszik Robin Hoodot, hanem magának és megbízóinak tartja meg a pénzt. Az egyik ügy azonban rosszul sül el, Aident megtalálják, és az események sodrában szomorú módon elhalálozik unokahúga. Ezt követően megromlik kapcsolata a világgal, azon belül is leginkább nővérével és annak kislányával. Emberünk az ezt követő években egyfajta önjelölt igazságosztó szerepet vesz fel Chicago városában, saját felelősségre üldözi a bűnt, miközben megpróbál rátalálni szenvedései okozójára, unokahúga gyilkosára.
Ebben segítségére van a tény, hogy Chicago városát teljesen automatizálták egy ctOS nevű rendszerrel, amire a közlekedési lámpáktól kezdve még az utolsó virágcserép is rá van kötve. Ez persze hősünk számára ideális terepet nyújt, hiszen csak elő kell kapnia zsebéből az okostelefonját, és egyetlen gombnyomásra máris az történik a városban, amit csak szeretne. És az egyetlen gombnyomást jelen esetben szó szerint kell érteni, ugyanis a Watch Dogs egyediségét adó játékelem pontosan ennyiből áll. Egy gombnyomásra átváltanak a lámpák vagy épp gejzírként tör fel a víz a csatornákból, elrepítve a csatornafedeleket. Ennél kicsivel összetettebbek azok a szituációk, ahol a megfigyelő kamerák látószögéből kell kameráról kamerára ugrálnunk, amíg el nem érünk például egy biztonsági rendszer forrásához, hogy ott kapcsoljuk le azt. A harmadik verzió, hogy ennek a folyamatnak a végén még egy rendkívül frusztráló csővezetős minijátékot is kapunk, a hackelés pedig akkor megy végbe, ha ezt sikerült teljesítenünk. A legnagyobb probléma viszont mégis az, hogy Aiden egészen egyszerűen ellenszenves. A baseball-sapkájában, buta arcmaszkjában és susogós kabátjában úgy néz ki, mint egy hajléktalanba oltott cosplayer, szövegeiből, jeleneteiből pedig egyáltalán nem jön át az ő igazságosztó mivolta, így ami marad, az egy ezerszer látott bosszúálló klisé. Ráadásul nem segít a dolgon, hogy az utcán sétálva bárkinek a pénzét ellophatjuk egyetlen gombnyomással, feltörhetjük a telefonját, lehallgathatjuk, sőt, még kamerán keresztül figyelhetjük azt is, ahogy szeretkezik. Egy ilyen főhőst készíteni egy olyan időszakban, amikor éppen mindenki undorodik a kormány, vagy a nagyvállalatok “nagy testvérként” való viselkedésétől, nos, nem éppen főnyeremény. Aident játszva furcsának, betegnek és bűnösnek érezzük magunkat, és nem a kellemes értelemben, ahogy mondjuk a GTA főszereplőinél. Ezek mellett a Watch Dogs elmulasztja a lehetőséget, hogy bármiféle morális kommentárral egészítse ki, tegye teljessé a tényt, hogy hamarosan valószínűleg a valóságban is elkerülhetetlenül kialakulnak majd a teljesen automatizált városok, ahol mindenki megfigyelés alatt áll, és ahol minden kapcsolatban van mindennel. Pedig ha valamire, hát erre fel lehetett volna húzni egy tényleg érdekes történetet.
Ráadásul a Watch Dogs számos ponton és nagyon súlyosan szenved a ludonarratív disszonanciától - ez a csúnya kifejezés gyakorlatilag azt takarja, amikor a játék története és a játékos cselekedetei ellentétbe kerülnek egymással. Ha Aiden egy igazságosztó, aki Chicago rettenetes bűnözői ellen harcol, akkor hogyan férhet bele az, hogy a küldetések során több kárt okozzon a városnak és lakóinak, mint maguk a bűnözők? Vagy az, hogy a városban szabadon mászkálva bármikor teljes káoszt idézhessen elő önkényesen? Nem is beszélve arról, hogy bárkinek a pénzét ellophatja. De mondok egy másik példát. A városban jártunkban-keltünkben esetenként bűntényekre lehetünk figyelmesek, melyeket megakadályozhatunk. Az egyik ilyen jellemzően az, amikor egy rosszarcú eltulajdonítja egy békés polgár tárcáját. Utána eredhetünk, elkaphatjuk, de a pénz hozzánk kerül, nem vihetjük vissza jogos tulajdonosának. Ami azért vicces, mert a GTA-ban ezt megtehetjük, pedig ott deklaráltan bűnözőket alakítunk. Persze ezen disszonancia feloldásához a játéktervezőknek jelentősen korlátozniuk kellett volna a játékos szabadságát, ami pedig pont a nyitott világot tette volna értelmetlenné. De még így is kapunk érthetetlen korlátozásokat, például nem tudunk járókelő civileket megütni. Ez a játékelem már régóta része a GTA-nak, hiszen a Rockstar pontosan tudja, ez fontos a teljes szabadság illúziójához. Ezek mellett a Watch Dogs struktúrája pontosan követi a Ubisoft-formulát. Az Assassin’s Creedben bevezetett kilátók, és a Far Cry 3-ba is átemelt helyőrségek helyi megfelelői a ctOS tornyok. A kiadó ugyanis rájött, hogy egy nyitott világban a játékosok nem feltétlenül tudják egyszerre befogadni az összes tartalmat, így valamire fel kell fűzni azokat. A ctOS tornyokat elfoglalva aktiválódik tehát az ahhoz kapcsolódó városrész, és megjelennek az ott végrehajtható küldetések, melléktevékenységek. Ezek jelentős része szintén az Assassin’s Creedből érkezett, így számíthatunk a bejáratott levadászós, kísérgetős, követős missziókra, melyek elsőre érdekesek ugyan, de egy 20-30 órás open world játékra kinyújtva hamarosan rendkívül repetitívvé és unalmassá válnak. Azért néhány komolyabb helyi problémát is felszámolhatunk (például fegyverkereskedőket, vagy szexmunkás-központot), melyek ezeket a sztenderd missziókat kötik össze egymás után. És ugyan arra számítanánk, hogy legalább ezek megtörik néha a monotonitást, de sajnos nem ez a helyzet: hiába a narratív háttér, itt is pontosan ugyanazokat fogjuk csinálni, mint egyébként, és még egy félmondatos lezárást, konklúziót sem kapunk, ha végigvittük a láncot.
Az akció viszont az open-world játékok sztenderdjeit tekintve nagyon jól működik. Alapvetően a Splinter Cellhez hasonló fedezékharcra kell számítani, és teljesen rajtunk múlik, milyen stílusban teljesítjük a feladatot. Ha úgy döntünk, el szeretnénk szórni néhány kiló ólmot, senki nem akadályoz meg benne, de szerintem a Watch Dogs akkor a legélvezetesebb, ha inkább lopakodva, okosan próbálunk meg előre haladni. Ilyenkor különböző hackelésekkel elterelhetjük az ellenfelek figyelmét, így akár úgy is elmehetünk mellettük, hogy sosem vesznek észre. A legszórakoztatóbb pedig, hogy a hackelés nem pusztán a környezetünkre érvényes, de például a rosszarcúak övén lógó grátánokra is. Rendkívül vicces végignézni, hogy miután távolról aktiváltuk a náluk lévő gránátot, hogyan próbálnak megszabadulni attól, mielőtt felrobbanna, aminek a végeredménye sokszor az lesz, hogy bedobják saját társaik közé, ezzel is előrébb lendítve a mi ügyünket. A Watch Dogs másik legfontosabb része az autóvezetés. Az autók viselkedése jóval realisztikusabb, mint a GTA-ban, így vezetésük nagyobb odafigyelést kíván, illetve jobban számít, milyen járgányt kötünk el. Én ezt nagyon élveztem, más kérdés, hogy a GTA-n szocializálódott játékostömeg mennyire tudja majd ezt megemészteni. Mindenesetre nem vagyok biztos benne, hogy egy ilyen játékban szükség van erre. De mindegy, mert akadnak itt ennél nagyobb problémák is. Egyrészt, nem lőhetünk vezetés közben, amivel a játék valószínűleg arra próbál rákényszeríteni minket, hogy használjuk az útbaeső hackelési lehetőségeket. Ez egy komolyabb rendőrségi üldözés közben nagyon látványos tud lenni, szinte már-már a Split/Secondot idézik fel a megjelenő ikonok, majd a mögöttünk kialakuló azonnali káosz. De azért 2014-ben hadd lehessen már kilőni az ablakon, na! A másik probléma, hogy a rendőrök egyetlen módszert ismernek a megállításunkra, és az bizony nem túl civilizált: belénk jönnek a lehető legnagyobb sebességgel. Szerencsére azonban elég könnyű lerázni a teljes csürhét, ugyanis csak annyit kell tennünk, hogy exploitolunk kicsit: a parton beszállunk bármilyen kis csónakba, a vízen töltünk néhány másodpercet és azonnal megszűnik a körözöttségünk. Nos… igen.
Habár eddig sok negatív dolgot említettem, azért a Watch Dogs tud nagyon élvezetes is lenni, és ezeket az élvezetes pillanatokat sokszor a multiplayer hozza el nekünk. A bemutatókban leginkább az Intrusion módot láthattuk, melynek lényege, hogy egy másik játékos bármikor beléphet a mi világunkba (vagy mi az övébe). Ilyenkor a célja, hogy meghackeljen minket, és adatokat töltsön le rólunk, miközben mi próbálunk rájönni, hogy a járókelők között ki lehet az a gazember, aki ilyet tesz velünk. Ha sikerül a művelet, akkor nincs tovább. Ha viszont nem sikerül, akkor beindul az üldözés, aminek a végén valamelyikünk a rövidebbet húzza majd. Egyszer átgázoltak rajtam egy kisteherautóval, máskor sikerült bombát telepítenem az ellenfél autójára, harmadszor pedig a forgalom és a földből kiemelkedő megakasztók segítségével sikerült eltennem láb alól a betolakodót, elég látványos módon - sok volt a robbanás. Azonban mégsem ezeket élveztem a legjobban, hanem a szimpla autóversenyeket, amik persze azért mégsem olyan szimplák, hiszen bedobhatjuk a koszos trükkjeinket. A lámpák időbeni átváltásával komoly gondokat okozhatunk a mögöttünk érkezőnek, az előttünk lévőt pedig a blokádokkal vonhatjuk ki a versenyből, vagy éppen szivathatjuk meg vele magunkat, ha rosszul ütemeztük a hackelést. Ehhez hasonlóan rendkívül szórakoztató a Decryption mód, ami gyakorlatilag a Capture the Flag helyi megfelelője, de mégsem. Arról van szó, hogy két négyfős csapat áll egymással szemben a város egy elzárt kerületében. Céljuk, hogy ellopjanak egy nagyon fontos adatot, ezt azonban dekódolni kell, ami pedig időbe kerül. Az a csapat nyer, akinél az adat található abban a pillanatban, amikor megtörténik a dekódolás. Odáig azonban a teljes káosz és a brutális akció az úr, ugyanis nem kell közvetlenül érintkeznünk az adattal ahhoz, hogy hozzánk kerüljön, elég a közelében lennünk - ez pedig lehetőséget ad arra, hogy hatékonyan tudjuk átadni egymásnak. Ez a mód gyakorlatilag az autós üldözések, a csapatmunka és a konstans tűzharc keverékéből áll össze, és egészen pazar pillanatokat eredményez.
Ezen kívül van a játékban fejlődési rendszer, és tudunk craftolni is - például olyan dolgokat, amikkel aztán a fél várost egy pillanat alatt sötétségbe tudjuk borítani, hogy megkönnyítsük ezzel a saját tevékenységünket. Azt hiszem, mondanom sem kell, hogy mennyire menő tud lenni egy-egy ilyen pillanat. Ezen kívül a játék minden pontján érződik a magas költségvetés: a város nagy és kidolgozott, az animációk tükörsimák, a szinkronszínészek profik. A Watch Dogs tehát - ahogy a cikk elején írtam - nem rossz játék. Minden hibája ellenére van benne tartalom, körülbelül 15 óra míg végigvisszük a fősztorit, maximalisták akár 30 órát is eltölthetnek az egyjátékos módban. A multi is oda tud ragasztani jó időre a képernyő elé, így mondhatjuk, hogy a kettő együtt mennyiségileg korrekt. A játék a legjobb pillanataiban emlékezetes tud lenni, a hackelés pedig bármennyire egyszerű is, sokszor látványos momentumokkal ajándékoz meg. Látszik, hogy ebből sokmindent ki lehetne hozni a jövőben, ugyanakkor ehhez arra lesz szükség, hogy az Assassin’s Creedhez hasonlóan ez a sorozat is megtalálja a maga identitását. Ehhez szükség lesz egy szerethető főhősre, sokkal jobb történetre, és olyan játékmechanizmusokra, amiktől a hackelés nem csak poénnak, vagy B-megoldásnak tűnik, hanem minden létező területen a játékmenet szerves és fontos részét képezi.
Aztán persze ott van a grafika kérdése. A sajtó és a különböző fórumok, közösségi felületek tele voltak a 2012-es E3-as bemutatóhoz képest (vélt vagy valós) grafikai butításról szóló diskurzusokkal. Tény, hogy a PS4-es verzió nem hozza azt a színvonalat, de a PC-s nagyon közel áll hozzá a legmagasabb, ultra beállítások mellett - más kérdés, hogy nekem például 1080p-s felbontásban egy Geforce GTX 780 mellett úgy ingázott 20 és 60fps között mindenfelé, hogy azt nem igazán volt öröm nézni. Az eredeti bemutatóhoz képest a legnagyobb különbségek abból erednek, hogy akkor láthatóan még a játék is más volt. Ott nagyon látványos elemnek tűnt a Mátrixhoz hasonló lassítás, amihez fantasztikusan kinéző depth of field effektek jártak, de ez a játékelem például nincs meg a végleges verzióban - valószínűleg a multiplayer miatt. Ettől függetlenül azért nem panaszkodhatunk: ha rendelkezünk egy elég erős PC-vel, akkor a Watch Dogs bőven hozza az ígért “újgenerációs” látványvilágot. Zárásként mégegyszer egyértelművé kell tennem: a Watch Dogs egy egész jó játék, ami ráadásul sok tartalmat kínál a pénzünkért. Azonban ennél sokkal jobbat vártunk. Egy olyan anyagot vártunk, ami nem csak grafikában, de a játékmenetet tekintve is megmutatja, milyenek lesznek az új generáció open-world címei. Ehhez képest kaptunk egy kevésbé kiforrott, mindenféle sármot nélkülöző GTA-klónt, egy ígéretes, de csak minimálisan kihasznált új játékmechanizmussal. Éppen ezért teljes áron nem feltétlenül ajánlom a megvásárlását, később azonban ne hagyjátok ki!
Platformok: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Tesztplatform: PC
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

76. Trevize198...
2014.06.12. 07:36
Kissé félkész, ellenben nagyon jó játék lett szerintem. A történet ellaposodik, valóban, viszont annyira nem volt rossz, hogy negatívumként kelljen feltüntetni (pölö COD Ghost történetét nem húztad le, pedig az aztán egy kliségyűjtemény volt).

Nekem összességében nagyon bejött. A fizikát (ami borzalmas) egy óra után megszoktam, a lövöldözést (ami szintén borzalmas) már kevésbé.

Olyan érzésem van mint a Far Cry 3-nál volt és az Assassin's Creed 3-nál. Az Ubisoft sietette a kiadást, kábé mint az EA. Ha ezt fél évvel később adják ki, nagyon sok mindent lehetett volna javítani rajta.

Érzésem szerint így is kicsit alul értékelted.

Nálam:
Látvány - 10/10 (ez a nextgen nekem)
Hangzás - 9/10 (a főtörténet közben játszódó zenék marha jók voltak)
Játékélmány - 8/10 (voltak hibák, khm)
Szavatosság - 7/10 (nincs benne nagy újrajátszási potenciál az tuti)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Zedas
2014.06.12. 08:35
"leginkább nővérével és annak kislányával"
Jó lesz az kisfiúnak is

Amúgy szerintem jobb első próbálkozás, mint az Assasins Creed 1 volt: azt képtelen voltam harmadszorra is végigtolni, míg az összes többi rész nagy kedvenc. Majd kinövi magát a sorozat, türelem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Stormrage
2014.06.12. 08:50
nekem nagy csalodas, tul nagy hype es keves kezzel fogni valo, shift+del
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. nedcoleman
2014.06.12. 09:19
Nem gond ha nem tudunk lövöldözni a kocsink ablakából... nem ha ezt az ellenfél sem tudná megtenni. De tudja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. SirDragon
2014.06.12. 09:30
Nekem sem jött be annyira, nem tudom konzolon hogy van, de PC-n nagyon zavar, hogy az autóban háromféle sebességfokozat van: padlógáz, gurul és áll. Emellé a fizika...

Az meg megölte a játékélményt, hogy mindent egyetlen gombnyomással meg lehetett hackelni (na meg teljes gázzal, üldözőktől hajtva sikerüljön eltalálni a 6 lehetőségből, hogy épp mit akarsz az autóból meghekkelni) egy nagy kihagyott ziccer szerintem.

Az értékeléssel egyetértek, ennyit is csak azért érdemel, mert multiban szórakoztató, és a grafika felhúzza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. XuChi Trevi...
2014.06.12. 10:21
"Látvány - 10/10 (ez a nextgen nekem)"

Ha neked ez next gen akkor tudlak sajnálni. Ez nem hogy next gen de még current gent sem éri el!!! És igen high-ultra grafon néztem nem low-ban,

Sajnos hatalmas csalódás nekem ez a játék egy FOS!! A vga kártya mellé kaptam a játékot, de már megbántam hogy e miatt a szar miatt vettem nvidia kártyát. Inkább vettem volna 290x-et. De ez már egy másik történet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. cotta
2014.06.12. 10:23
"élvezetes autóvezetés és lövöldözés" ezzel sehogy sem tudok egyetérteni, de nagyjából tetszett a teszt. A játék pedig csak a nagy reklám fenék miatt lett az ami.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. tomchee
2014.06.12. 11:09
EZ hol 9/10 es grafika?! Ne hülyéskedjünk már... először azt hittem, h a screenek valami X360ból vannak. 3-4 éves játékok verik ezt a szintet.
Egyedül este néz ki jól a játék. (Csak, mert olyankor nem látszik semmi, csak a jól kinéző fények )
Vagy ilyen nagyon nem fotogén a játék?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. mikej95
2014.06.12. 11:40
Aranyos hogyan próbálkozott az Ubisoft a Rockstar ellen. Talán, ha a reklám helyett a játékra költötték volna azt a 86 milliót. Nem megy ez nektek fiúk. Egy olyan játékba moralitást és aktualitást vinni, ahol a főhős menthetetlenül a fekete bárány és része a mindent megfigyelő és irányító gonoszoknak?

Este amúgy tényleg jól néz ki a játék, mert akkor látszódik az a némi dinamikus fény(és a sötétben nem annyira feltűnő a pre render tükröződés), de amúgy a grafika/gépigény és a látvány mutató is a "nextgen" béka segge alatt van.
Az autós irányítás és, hogy nem lehet lőni meg valami vicc. A rendőrök professzionalizmusa szintén, le sem próbálnak tartóztatni(mindent próbáltam). Az is nagyon jó, hogy ha lerázod az ellent, akkor is követ egy ideig a falakon át "látva" téged. De még millió ilyen hiba van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. gombabacsi
2014.06.12. 11:45
én se értem a grafika dícséretét. ez nem túl jó grafika, se művészi se technikai oldalról. gta5 sokkal jobban néz ki pl...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. robipinker
2014.06.12. 11:46
Hát nekem annyira nem jött be a játék.... Eléggé lapos a játékmenet...
Továbbá szerintem a Gépigényét is eltúlozták egy kicsit. Egy Phenom II X4 3Ghz a minimum... beszarás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. matyi009
2014.06.12. 11:56
Még a játéktörténet el is megy de a phisx meg a sok akadás a grafikában valami elfogadhatatlan. GTX 770 el közepes grafikán is beszaggat néha ami nevetséges mivel az AC4 maxon megy, ami csak azért furcsa mert az a játék még szebb is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. tibcsi0407
2014.06.12. 11:56
Azért XML moddal elég ütős. Elő lehet ebből húzni elég komoly grafot.

http://www.youtube.com/watch?v=mx6WedMwj7Q
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. CamelX
2014.06.12. 12:06
Komolyan valaki szerint élethűbb a vezetés mint GTA-ban? A cikkírót kérem nézze meg a GTA-ban a futómévek viselkedését az útviszonyokhoz képest, és vesse össze az itteni sablon szappandoboztologatós-elcseszett fizikás megoldással!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. pal07
2014.06.12. 12:06
Jó játék ,de nem annyira mint ahogy beharangozták .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. csabi02
2014.06.12. 12:11
Hiába húzod elő a komoly grafikát,mert attól még maga a játék szar marad...
2napig erőltettem,de törlés lett belőle.

Ha belegondolok abba,hogy egy gta4-et még 6év után is szívesen pörgeti újra az ember Nico Bellic személyében,akkor ez a játék mindenre 4pontot érdemelne és a grafika meg max.7

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. tibcsi0407
2014.06.12. 12:16
Persze, de ezzel csak a grafikát fikázókra szerettem volna reflektálni. Maga a játékélmény még annyira nem kerek számomra, mert alig fél órát játszottam vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Trolltaxi
2014.06.12. 12:18
"Ráadásul nem segít a dolgon, hogy az utcán sétálva bárkinek a pénzét ellophatjuk egyetlen gombnyomással, feltörhetjük a telefonját, lehallgathatjuk, sőt, még kamerán keresztül figyelhetjük azt is, ahogy szeretkezik. Egy ilyen főhőst készíteni egy olyan időszakban, amikor éppen mindenki undorodik a kormány, vagy a nagyvállalatok “nagy testvérként” való viselkedésétől, nos, nem éppen főnyeremény."

"Ezek mellett a Watch Dogs elmulasztja a lehetőséget, hogy bármiféle morális kommentárral egészítse ki, tegye teljessé a tényt, hogy hamarosan valószínűleg a valóságban is elkerülhetetlenül kialakulnak majd a teljesen automatizált városok, ahol mindenki megfigyelés alatt áll, és ahol minden kapcsolatban van mindennel."

A másodikként idézett rész szerintem nagyon is lejön a játékból, ha ennél jobban is szájba rágták volna, az már fojtogató lett volna. Ráadásul épp azáltal, hogy a játékos is behekkelhet máshova, illetve lenyúlhatja a járókelők pénzét, így válik a következtetés nagyon is egyértelművé. A játékos maga éli át, hogy a RENCER mennyi visszaélésre ad lehetőséget. Ráadásul kicsiben istent játszol, amikor a csórók bankszámláját nem hekkeled meg, vagy mondjuk olvasol róla valamit az egysoros jellemzésben (pl. most adott vért, vagy ingyenkonyhán rendszeresen leves oszt, stb) és úgy döntesz, hogy őt békén hagyod.

Hogy a főhős sem egy patyolattiszta fehér lovag szerintem önmagában érettebb közönséget feltételez.

Ráadásul az egyik legnagyobb adrenalinbomba az volt, amikor behekkelve egy nyitva hagyott laptopba csak hallgattam, ahogy egy anyuka épp megetette csecsemőjét, aztán meg rájött, hogy pelenkát kell cserélni - valahogy annyira bennem volt, hogy "ez olyan idilli, csak nehogy történjen velük valami..."

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Asagrim nedco...
2014.06.12. 12:25
Nem a vezető lő rád másik autóból hanem az utas.

Ha elég figyelmes vagy, töltőképernyő tooltip, hogy vezető nem tud lőni, de utas igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. predike07
2014.06.12. 12:30
Én csak kipróbáltam ismerősnél a játékot,de elég is volt.Tuti nem lesz megvéve de még csak letöltve se.Az a nehézkes mozgás a karakternek elcseszett az autók irányitása nekem nem jött át.A gta-ban pont az a jó,hogy nem törekednek szimulációra ,csak szimplán élvezetes kocsikázni a városban.Egyszerüen viszsataszitó csak ugy rohangálni.Vagy feladatot csinál az ember vagy semmit.A rendőrös üldözések gagyik,szóval még a rendőrökkel se jó szórakozni.
A grafika az nem is volna lényeg ha részletsségi szintől függetlenül nem ingadozna az fps érték helyenként.
Szerintem több időt meg energiát fektettek a játék marketingjébe mint magába az egész játékba és ez látszik is.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. gezu1025
2014.06.12. 12:48
Nem akarok belekötni a tesztbe, korrektül meg van írva, de az "élvezetes autóvezetés, és lövöldözés" kicsit erős. Konkrétan mind a 2 hót unalom és szar. A vezetés szo-szo el lehetne vele lenni, de a nem létező, random fizika az egészet megöli. A lövöldözés meg semmi extra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Trolltaxi
2014.06.12. 12:49
Tényleg, aki lövöldözni akar vezetés közben, az amúgy vezetett már autót? Vagy lőtt maroklőfegyverrel? És a kettőt meg tudná oldani egyszerre? Főleg hogy Aiden még hekkelni is a balban tartott telóról szokott?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Asagrim
2014.06.12. 12:55
Aki szerint az autóvezetés fizikájával baj van, fogalmazza meg nekem legyen szíves másképp, mert így nem értem.

Túl könnyű, vagy túl nehéz vezetni?

Köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. gombabacsi
2014.06.12. 13:02
amúgy dícséret a cikkírónak, nagyon sok játékfejlesztéssel kapcsolatos jó meglátás van benne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. CamelX Asagr...
2014.06.12. 13:10
Billentyűzettel agyrém, kontrollerrel meg simán gagyi. Nem a nehézséggel van gond, hanem hogy nem törekedik a valóságos viselkedésre. Nem rFactor-szintű vezetést várnék, de legalább a GTA-ban sikerült lemodellezniük hogyan is viselkedik az autó más-más pontja különböző felületekkel érintkezve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Trevize198... Asagr...
2014.06.12. 13:10
A GTA4-hez szokott kis szemeimnek nagyon árkád lett a WD. Gumik furcsán tapadnak, furcsa az indulás, megállás, ütközés mégfurcsább. Nagyon elrugaszkodott a realitástól, ennyi. De meg lehet szokni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Tapir_606
2014.06.12. 13:46
nem toltam a gamet még, de a GTA4 autóvezetése nevetségesen gagyi billentyűzettel, eléggé furcsállom, hogy azt fogadod el reálisnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. CamelX Tapir...
2014.06.12. 13:51
Maga a kanyarodás billentyűzettel valóban... de annak fényében szorozd meg azt az "élményt" ennél a játéknál a többszörösével
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Tapir_606 Camel...
2014.06.12. 13:55
nem csak a kanyarodás, az egész GTA4 egy fos konzolport, a vezetés billentyűzeten 3 állapotból áll:
padlógáz, üresjárat, satufék,
mert az analógkar tökig huzását szimulálja ahelyett, hogy billentyűzetre újraírták volna a kocsik irányítását(vagy legalább a San Andreasból copy pastelték volna)
meg mondom, nem toltam a Watch Dogs-ot nem mondom, hogy abban jó, vagy rossz a vezetés, csak a reális autóvezetést ne a GTA4hez hasonlítsuk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. csabi02 Tapir...
2014.06.12. 14:04
annak ellenére 6éve mindenki hatalmas meneteket tol vele akár bill. akár nem...
speciel én úgy irányítom W,A,S,D-vel mint valami gép,ami 99,99%-ban nem hibázik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Tapir_606 csabi...
2014.06.12. 14:12
természetesen meg lehet szokni (pl pötyögteted a gázt), nekem is sikerült pár elég beteg fordulós mutatvány karambol nélkül, lövöldözve,
attól még nem lesz jó az irányítás
Dirt2 amiben szinte tanulni kellett a vezetést és abban reális és jó is, de egy mezei autó betonon ne csússzon már jobban 15km/h -án, mint egy rally autó homokon 40-nél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. CamelX Tapir...
2014.06.12. 14:21
Nem is értem h miért halogatod a kontroller vásárlást ha ilyen igényeid vannak (mint ahogy nekem is)
1993 óta játszom PC-n, de egy jóideje elengedhetetlennek tartom a kontrollert - ami ma már abszolut nem egy konzol-kuriózum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. csabi02 Tapir...
2014.06.12. 14:36
de ne rally játékhoz hasonlítsd

Most komolyan szerintem a gta 4 irányítás elsőre undorító volt,de 1-2 óra játék után kezdett ráérezni az ember.
arra is,hogy a kocsik bár lomhának tűnnek és nehézkes a kanyarodás,de mégis közelebb állt számomra a valósághoz,mint a másik verzió,hogy a kocsi előtted a képernyő közepén sebességtől függetlenül valamelyik irány hatására,azonnal még szinte keresztbe is áll és abban a pozícióban egyenesen mész tovább mintha nem lenne semmi külső ráható erő a kocsira.
Éppen ezért a gta4 annyiban különbözött mindentől,hogy elsőre bár undorító volt az irányítás,de később már el sem tudtam volna képzelni azt,hogy nem dob meg a padka,nem szakad össze a felfüggesztés amikor neki csúszol,vagy a drift, belső íven pörgő kerék gyorsabb elpörgése/kopása,az út burkolathoz viszonyuló fizika (pl erős,hátsókerekes kocsival egy pukli tetején vagy amikor épp elemelkedőben van az autó,akkor beszitál/meg is pördülhetsz stb stb)

ezek mind,mind élethűvé tették a vezetést eltérve a már említett példától vagy akár az ellenkezője,hogy 200-al beveszem a kanyarokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Tapir_606
2014.06.12. 14:59
CamelX
egyszer vettem kontrollert Mortal Kombat 9hez, akkor tanultam meg, hogy nem szabad spórolni rajta, A4Tech-re rá ne nézzetek (kb 4k Ft), kerüljétek az egész márkát, még ha haverotoknál is látjátok, dobjátok ki az ablakon vagy tapossátok szét, amíg ő WCn van!!!!!!!
viszont 8-20 ezreket nem fogok kontrollerre költeni, azért, mert egy PC-s game kocsi irányítása jobb kontrollerrel (Mortal-hoz se szívesen)
a célzás vele katasztrófa, a precízió (minden létező 4k fölötti) egérrel szemben katasztrófa, egyedül azért jó, mert jobban bírja (már amelyik...-.-), mint a bill. amit szétütsz, hogy Kenshi betolja a kombóit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. nedcoleman Asagr...
2014.06.12. 15:17
Tudom, hogy a vezető nem tud lőni... Csak ha már a single player-t nyomod és egy autós üldözés közepén lőnek rád akkor nem igazán értem miért nem viszonozhatod.
Tehát egy kihagyott ziccer, hogy rád lőhetnek, de Te nem tudsz rájuk lőni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. zsolt200
2014.06.12. 15:21
ŐŐ 9es látvány? Ahhoz hozzátartozik a fizika is nem? Mivel az meg kb 3 pont, így érthetetlen a 9 pont. Autóvezetés élvezetes? Maximum belsőnézetben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. CamelX Tapir...
2014.06.12. 15:37
Tapir_606

Egy játékért valóban ne vegyél, de minden autós/platformos/TPS, stb. játéknál rendkívül megéri. Nem kell márkán agyalni, Xbox controller for Windows tökéletes. De valóban drágább mint 8e...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Tapir_606
2014.06.12. 16:19
Fifa, verekedés, ezekhez jó a kontroller
autóshoz a kormány
TPSnél célozni kell, autoaim nélkül (ami hülyeség, ha van egered is) használhatatlan a kontroller
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Merwenus
2014.06.12. 16:23
Cpt Obvious lecsap: Watch Dogs = Őrkutyák, az órákhoz semmi köze!

Feladatom itt beteljesedett *Tovaszáll*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Tapir_606
2014.06.12. 16:31
Nézz Kutyákat!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. CamelX Tapir...
2014.06.12. 16:38
Tévedés ne essék, van kormányom, szimulátorokhoz! de szívesen elvagyok olykor árkádabb játékokkal is. Célzás témába nem tudlak meggyőzni, mert valóban egérrel a legkönnyebb, de nem mindig a legkönnyebb a legélvezetesebb, és nem is mindegyiknél szükséges a pixelpontos precizitás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Samupitecu...
2014.06.12. 18:29
valóban nem lett kiemelkedő játék, de egy napig el lehet vele lenni.

a kontrollerekről meg csak annyit, hogy lehet őket kreatívan használni.

én pl battlefieldeztem egy időben kormány+joystick+egér+billentyűzet kombóval (az első kettő kölcsön volt). nem lettem MVP, de jól szórakoztam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Konigstige...
2014.06.12. 18:58
Én jobbra számítottam, főleg hogy mekkora hype-ot kapott ... A hackelés csak itt-ott ér valamit, minden mást leszámítva kb. haszontalan. A mellékküldetések (igaz még csak párat csináltam meg) néha elég értelmetlenek, volt egy parkolóházas küldi, ahol úgy kellett leütni a célszemélyt, majd közölte a játék hogy most már elmenekülhetek, vagy likvidálhatok mindenkit ... vagy ott volt a katonai konvoj esete, 2 célszemélyt úgy kell leütni, hogy közben a fél hadsereg vadászik a főhősre, meg a célszemélyek is. Ennek mi értelme van? Nem az zavar hogy nem lehet ész nélkül öldökölni, mert kifejezetten szeretem a settenkedős, tarkón vágós megoldásokat, de ez így nem kivitelezhető. El lehet vele játszadozni, de 80%-nál többet én sem adnék rá, egy újabb játék ahol a kinézetért cserébe túl sok mindent áldoztak fel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. BlancheBla...
2014.06.12. 21:58
Már bocs, de ne az szarozza már le a Watch Dogsot, aki magyarítással/magyar nyelven használja és még a játék címét se tudja rendesen lefordítani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Terror
2014.06.12. 22:21
Azon én is gondolkodtam, hogy ez most valami vicces szófordulat akar lenni a főszereplő órájára utalva, avagy tényleg sikerült így lefordítani a házörző kutyát...

A képeken látható lokalizáció is megér egy misét: "hekkeld meg", "profilozás", "lehelyezése", "fixermegbízás". Vaaaazzzeeee.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. jonos
2014.06.12. 22:34
A cím nyilván poén... Kicsit olyan Dancsó Péter Videómániás humor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. InGen Blanc...
2014.06.12. 23:24
Ejj, citromba haraptál? )

Eleget tanultam az egyetemen a watchdog újságírásról. Ezen kívül - tudom, nehéz elhinni, de - alapvetően értelmi fogyatékos sem vagyok.

Egyébként ez a fordítás annak az eredménye, hogy néhány haverommal olyat játszunk, hogy minél hülyébben magyarítsuk egy játék címét.

Fém Sebességi-fokozat Kemény

Szükség Van Pörgető Drogra

A teljes lelki nyugalom és béke kedvéért: a játékot angol nyelven játszottam, a screenshotok kedvéért tettem át magyarra, hogy ha már a forgalmazó vette a fáradságot (és a pénzt), és készített egy magyarítást, legalább ne szarjuk le teljesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. BlancheBla... InGen
2014.06.12. 23:32
Najó megbocsájtok Egyébként még nem játszottam a játékkal, de grafikától még így képeken keresztül is csorog a nyálam meg a citromtól

A második a Need for Speed azt vágom, de mi az előtte lévő?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. BlancheBla...
2014.06.12. 23:53
Aiden szerintem azért lett olyan unalmas, mert egyszerűen nem akart olyan feltűnő lenni és azért jár ilyen ruhákban. A sztori tényleg egy kicsit egyhangú lett de pont ettől élethű, én a GTA5ös rablásokat nem tartottam olyan valósághűnek.

A hibák meg egyszeűen abból fakadnak, hogy siettek a játék kiadásával, mivel már mindenki nagyon várta muszáj volt.

Nekem ahogy nézem a végigjátszásokat fel se tűnt hogy nem lehet kocsiből lőni, nincs is szükség rá, mert ott vannak a jelzőlámpák, sorompók, hidak hekkelése. A vezetést véleményem szerint azért csinálták ilyenre, hogy a lehető leggyorsabban el lehessen jutni Aból a Bbe és ne kelljen nagyon lassítani, ha hirtelen be kell kanyarodni, bár billentyűzettel majdnem minden játékban lévő autózást nehéz lenyomni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. csabi02 Blanc...
2014.06.13. 00:17
Nem játszottál még vele,de a harapós véleményed már a játék mellett szól ?
Még jó,hogy nem te voltál aki letesztelte ezt a szart,mert akkor mindenre 10/10 pontot adtál volna
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. noPublicFG
2014.06.13. 00:33
Nekem Pont a multi rendszer miatt tetszik ez a játék. Bármikor beléphetek máshoz, bármikor beléphet hozzám más. Habár a túl nagyméretű hype majdnem megölte a játékot, nekem tetszik, és leköt. Ez pedig nagy szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Lazahunter
2014.06.13. 01:49
Élvezetes autóvezetés? Max kontrollerrel ... billel borzalmas. X360 kontrollerrel nyomom, de a lövöldözős részeknél meg át kell váltsak egérre, mert azt meg azzal jó irányítani. Mindenki fejlövés a hangtompítós pisztollyal, sima ügy

Kidolgozott nagyváros? Csak sehol a rendőrök, semmi szerv, max telefon hívásra kezdenek üldözni ... küldetés közben aztán végképp nem jönnek, csak ha róluk szól a küldi.

A multi viszont király ... lenne, ha a sokszereplős pl kódfejtés ne lagolna állandóan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. BlancheBla... csabi...
2014.06.13. 09:22
Ez van. Sok GTAn felnőtt hülyegyerek nem tudja megérteni a kicsit visszafogottabb sztorit. Mellesleg a Rockstar már 20 éve ezt csinálja, a Ubisoftnak meg ez az első sandbox open-world játéka. GTA minél egyszerűbb törnénettel és minél több lövöldözéssel. Ez kell a népnek. Kinek a pap kinek a paplan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Szefmester Blanc...
2014.06.13. 09:30
Fém Sebességi-fokozat Kemény = Metal Gear - Solid


Agyalni kellett rajta kicsit de meglett.

Nem lehetne nyereményjáték ilyen témában?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. BlancheBla... Szefm...
2014.06.13. 09:33
Ha agyonvágtak volna se esett volna le. Jó ötlet a nyereményjáték!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. csabi02 Blanc...
2014.06.13. 10:56
Egyszerűen elfogult vagy.
(főleg,hogy nem is játszottál vele)
-akiknek nem jött be ez a játék,akkor ők is megbillogozhatnak téged "hülyegyerek"-nek ?

"Sok GTAn felnőtt hülyegyerek nem tudja megérteni a kicsit visszafogottabb sztorit"

ha a gta sztori egyszerű,sok lövöldözéssel és ez meg még annál is kicsit visszafogottabb,akkor miről beszélünk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. BlancheBla...
2014.06.13. 11:12
GTAnak egyszerű sztori : Öld meg ezt, rabold ki azt a bankot. A Watch Dogs viszont egy teljesen mást világ, ahol gondolkodni is kell. Visszafogott, mint nem kell egy alagútfúróval kifúrni egy bank oldalát és mélyebb érzelmek vannak a játék során. A Watch Dogs nem szarabb mint a GTA. Egyszerűen más.

Mindegy nem fogom neked ezt évekid magyarázni. Üdv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. nedcoleman
2014.06.13. 12:00
Részemről eddig 16 óra játékidő eltöltve a WD-al.
Számtalan probléma van vele ami javításra szorulna, viszont mégis elkapott a hangulat. (mert van neki)
Nagyon is jó az autók irányítása és jókat lehet driftelni vagy éppen hangulatosan gurulgatni a városban.
Egyetlen dolog ami nagyon bánt az pedig Aiden mozgása. Vagy séta van vagy futni kell, semmi finom átmenet vagy épp arányos változás. Ezért tényleg kár.
Mindez teljesen szubjektív persze. Talán azt nem értem, hogy ezen minek kell vitatkozni, alapból meddő a téma/vita.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. bunfi Blanc...
2014.06.13. 12:08
Ez a történet nem visszafogottabb, hanem baromság. Az alapkoncepciót sem értem. Lopok, rajtakapnak és emiatt meghal az unokahúgom. Akkor voltaképp ki is a hibás? Ja, hogy én, mert nem kellett volna lopni. Mitől vagyok én morálisan magasabb szinten, mint akik ellen harcolok? Attól biztos nem, hogy romba döntöm a város és ártatlanokat sodrok veszélybe, hogy ne kapjanak el a zsaruk. Ez a lopás móka sem tiszta. Azért nem lopok tőle, mert az ingyen konyhán ételt oszt hetente egyszer? Igen, mert én vagyok az irgalmas szamaritánus, holott belegázolok a privát szférájukba az embereknek... A hackelés játékmechanikájától is többet vártam, mint egy gombnyomás. A deus-exben kitaláltak rá egy minijátékot és voltak nehézségi fokozatok. Itt meg semmi...Egyszerűen nincs az egészben kohézió. Ki vagyok, miért csinálom, amit csinálok. A morális döntés is kimerül annyiban, hogy mekkora káószt okozok vagy kitől lopok, de a játék nem csatolja ezt vissza. Én többet vártam, ajándéknak a videókártyához jó volt (ezúton is köszönöm), de pénzt ez nem ért volna meg nekem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Trolltaxi bunfi
2014.06.13. 13:11
Tudod, a legtöbb ember a valóságban sem fekete vagy fehér (és nem a kínaikra gondolok most).

Igen, Aiden egyik fő mozgatórugója, hogy saját magát is felelősnek érzi unokahúga haláláért. És igen, ezek mellett tarthatja magát jó embernek - ahogy a játékos eldöntheti, hogy minden szembejövőnek lenyúlja-e a bankszámláját, vagy csak azoknak, akiket nem talál elég szimpatikusnak. Miért kellene neked "morálisan magasabb szinten lenned"? Mert te játszod a főhőst?


Megteheti, dönthet. Ahogy ugyanezt megteheti akárki, aki a ctOS-hez hozzáfér, sőt, ők még ennél többet is. Hopp, itt egy ráadás nulla a záloghiteled egyenlegéhez, sok szerencsét az ingyenkonyhán, pubi! Bonyolultabb machinációkról nem is beszélve.

Aiden a családjáért (mármint ami megmaradt a húga családjából, azért) küzd, és igen, közben dollármilliós károkat okoz akár egy 10 perces üldözés alatt. Mennyivel jobb ő, mint az a fixer, akit még Act1-ben lábon a Loop szélén a folyó mellett a vasúti átrakónál, miközben a fixer családjáról összeszedett adatokkal zsarolja az egyébként is az elvérzéssel foglalkozó rosszarcút? Na, mivel jobb?

Igazából semmivel. Ezek viszont olyan apró felismerések, amik szépen összeállva játékélményt adnak - akkor is, ha a fedezékharcban néha kicsit nehézkes elszakadni a fedezéktől, vagy épp a kocsik nincsenek az ablakmosó-tartály feltöltöttségi szintjének kijelzéséig lemodellezve.

Igazából ez a játék, bár egyértelműen a GTA-sorozat sikerét lovagolja meg az UBI eszközeivel, sokkal jobb lett volna a GTA nélkül.

Nem azért, mert nem lenne összehasonlítási alap. Azért lenne jobb, mert nem kellene kényszeresen megfelelnie a GTA-tábor elvárásainak - ami végül is lehetetlen is. Ha túlzottan olyan, mint a GTA, akkor koppintás, ha eltér, akkor meg "szarez, egyéPként is a gétéjábban sokkal faszább".

Lehetne bonyolultabb a hekk, de akkor hogy lövöd el kukásautóból, miközben kilinccsel előre kanyarodsz be a sikátorba, két helikopterrel a fejed fölött?

Személy szerint nagyon kíváncsi lennék, hogy ki milyen modot tudna összehozni (és itt nem a lidércölős meg az óriáspókos, vagy a virágbeporzós minijátékokra gondolok) a játékból.

Lehetne rajta sokat finomítani, de messze nem olyan rossz ez a játék, mint amennyire sokan lehúzzák. És igen, messze nem olyan jó, mint amiről a hype szólt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. MWO
2014.06.13. 13:18
"Ott nagyon látványos elemnek tűnt a Mátrixhoz hasonló lassítás, amihez fantasztikusan kinéző depth of field effektek jártak, de ez a játékelem például nincs meg a végleges verzióban - valószínűleg a multiplayer miatt."

Már hogy a bánatba ne lenne benne a játékban? Focus képességnek hívják és a Ctrl-al aktiválod
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. InGen MWO
2014.06.13. 14:01
Igen, de közel sem olyan mértékű, és olyan látványos, mint az előzetesben

Ott nem csak sokkal jobban nézett ki, de úgy tűnt, hogy a játék egy központi eleme lesz. Ehhez képest jól visszafogták, mint ahogy elég sok dolgot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. matyi009
2014.06.13. 15:55
Hàt a watchdog kifejezést utoljàra programozàsban hallottam akit érdekel a jàték neve az arra fele keresgéljen. Aki szerint nem érzemes a gra4 az gondoljon arra mi lett Roman végzete
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. InGen Szefm...
2014.06.13. 17:48
Nem rossz ötlet egy nyereményjáték, majd megkérdezem Svindlert

Természetes Megdöbbenés Végtelen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. mikej95 InGen
2014.06.13. 19:06
Bioshock Infinite

Mi folyik itt amúgy? Vagy most nekem kéne kérdeznem?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. DACAAA
2014.06.14. 20:11
Körülbelül ugyanaz a kritika, mint a többi Watch Dogs tesztnél. Semmitmondó story? Végigjátszotta a cikk írója a játékot? Esetleg a IV. felvonásig eljutott?

Így hiteltelenné válik máris az egész cikk.

Továbbá: repetitív melléküldetések? A Ubisoft talán egyike azoknak a fejlesztőknek, akik tényleges tartalommal tényleg megtöltik a játékot és próbálják változatossá tenni azt.

Van vagy 10 féle mellékküldetés fajta, gyűjtögetések után pedig kapunk extra, speciális küldetéseket is. Bár gondolom, odáig se jutott el a cikk írója.

Ennél már csak a legjobb negatívum az lett volna, hogy a 2012-es E3-on jobban nézett ki a játék...Vicc
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. sandor555 DACAA...
2014.06.14. 22:33
Fanboy detected!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Eretnek90
2014.06.14. 23:01
30 gigás játékban van 10 féle mellékküldetés. ez már olyan sok hogy nem tudom egyszerre befogadni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. DACAAA Eretn...
2014.06.15. 01:01
Ez sz*r vicc volt, inkább beszéljünk a 45 gigás Wolfensteinről?

Egyébként ez a játék 22 gigás, javításképpen. (helyreigazításként, kinek mi tetszik).

sandor: Ha fanboy is lennék, akkor is írok, mert demokrácia van. Én csak annyit hiányolok tényleg, hogy ha már egyszer valaki erre rászánja az időt, hogy cikkíró, az játssza végig az adott játékot, s aztán írjon véleményt.

Csacsogni én is tudnék 4 oldalt. (vannak a cikkben jó részek, de a végeredmény nem tükrözi a játékot megfelelően - nem ezek a játék valós hibái).

Haters gonna hate !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.06.16. 00:29
"Körülbelül ugyanaz a kritika, mint a többi Watch Dogs tesztnél." úgy néz ki akkor mindenkivel probléma van, csak veled nem töki

Egyébként köszi a cikket InGen! Megmentettél némi pénzkidobástól
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Resike
2014.06.16. 11:28
Semmi gond nincs a kocsit fizikájával, vagy a vezetéssel, egyedül a kocsik collision detectionja van elbaszva, főleg nagy sebességél, vagy alacsony fps-nél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. VikMorroHu...
2014.06.18. 20:36
Aki esetleg még nem hallott volna róla, létezik egy mod a játékhoz, amivel E3-as demó szintre lehet hozni a grafikát. Letölthető innen. Akadozást is csökkenti, de ha valaki biztosra akar menni, akkor -disablepagefilecheck kapcsolóval indítsa a játékot. Én kitettem egy parancsikont az asztalra. Elsőre valamiért csak a Uplayt indítja, másodikra már a játékot is. Egér hardveres gyorsítását documentumok/My Games/Watch_Dogs/PROFILOD/gamerprofile.xml-ben így lehet kikapcsolni:
Sensitivity="1"
UseMouseSmooth="0"
Smoothness="0"
Ezekkel a játék látványvilága szerintem eléri a tökéletes szintet. Aki pedig amiatt hagyja ki ezt a játékot, mert sokan hisztiznek miatta, az meg is érdemli.
Bemutató:
http://youtu.be/GoGfTWDifqw
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Magyar88
2014.06.23. 11:47
A játék szép és jó de sajnos fatális bugot tartalmaz ugyanis láthatóan folyton állítgatja a nehézségi szintet magától hol a legnehezebbre hol a legkönnyebbre így egy feladat megcsinálásával akár másfél 2 napot is szív az ember. Szóval szerintem kukába az egész játékkal mert ez így sokaknak élvezhetetlen és játszhatatlan egy játék ha az ember nagyon kezdőre álltja be akkor nagyon könnyű is legyen és ne ultra hardra állítódjon át amikor éppen megkergül .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. BlancheBla...
2014.06.24. 09:38
Ki találkozott még össze vele?

At Újbuda-Központ Unicredit Bank
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Freeware
2014.07.13. 21:58
VikMorroHun: Feltettem a patchet, borzalmas lett tőle! Gyalog mindent elmos, tiszta homály minden. E nélkül sokkal jobb volt!!! Hogy a bánatba lehet leszedni? Kellett nekem kipróbálni ezt a sz@rt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. noPublicFG
2014.09.01. 13:48
Nekem megvan, nem bántam meg. A story-ban kicsit ambivalens érzéseket kelt, a járókelők számla-hekkelése, aztán meg a hőstettek végrehajtása. Ha ezen felülemelkedünk, akkor 10/9.
(Most vettem észre, hogy már korábban írtam megjegyzést, de azóta eltelt időben cseppet sem változott a véleményem.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!