iPon Cikkek

WildStar béta élmények

Dátum | 2014. 04. 30.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Morte élményei Első ránézésre a WildStar igazi, hamisítatlan űrwesztern, képregényes stílusú grafikával. Másodikra is. Ráadásul minél tovább nézzük, annál őrültebbnek tűnik: élénk színek, hiperaktívan mozgó rajzfilmes karakterek és egy világ, amelyben mindig történik valami. A játék le sem tagadhatja, hogy a Vanilla WoW alkotói készítették, de más behatások is felfedezhetőek rajta: Jak & Daxter, Ratchet & Clank, Pixar & Disney. Emellett, vagy ennek ellenére köszöni megvan a maga saját egyénisége: szókimondó, pofátlan, humoros, pörgős... itt még a teleport kapunak is személyisége van, a holo sírkő is szarkasztikus megjegyzéseket tesz, ha meghalunk, és bármi megtörténhet: megvadult mutáns zöldségek üldöznek vagy elmenekül előlünk a bányánk. A játékban két oldal létezik: az elnyomó Dominion kemény, rendszerető, vallásos és meglehetősen hatékony társaság, náluk indulhatunk sárkány-démonszerű Drakennel, Mecharinak nevezett szexi robottal és szőrös kis genyónak látszó Chuával is. A Dominion által elnyomott, szedett-vedett, törvényen kívüli menekültekből álló Exile oldalon találjuk a szintén kis szőrös, de inkább cuki, fákat ölelgető Aurinokat, a sziklaszerű, sörvedelő Granokokat és az élőholt kinézetű Mordesh nép tagjait. Utóbbiak valószínűleg túl mélyen néztek lombikjaikba kísérleteik során. A kozmopolita emberi faj képviselői minkét oldalon megtalálhatóak, szokás szerint ők azok, akik bármilyen kaszt tagjai lehetnek, a többieknél ez kötött, Chuából nem lesz pl. nagy misztikus varázsló, az Aurinok pedig nem fogják pöfögő gépekkel szennyezni környezetüket.
Egy karizmatikus Chua
A karakterkreáló képernyőről elsőre egy szimpatikus űrkecske nézett vissza rám. Sajnos nem találtam olyan opciót, ami lehetővé tette volna, hogy vele induljak, ezért végül egy környezetbarát Aurin és egy jóval kevésbé környezet- és egyáltalán nem Aurinbarát Chua mellett döntöttem, hogy mindkét oldal tagjai képviselve legyenek. A hat játszható kaszt nagyjából a szokásosnak tűnt, de mindegyikben volt egy kis csavar, vagy humor, a Spellslinger pl. varázsló csak épp high-tech pisztolyokkal, a Medic meg két újraélesztő tappanccsal gyilkolászik és ment életet. Érdekesnek tűnt még az illúziókkal dolgozó Esper, és a robotsegítőkkel rendelkező Engineer is. A Stalker a szokásos osonó rugó, karomszerű fegyverekkel, a Warriror pedig a hagyományos kardos harcos mintapéldánya. Kasztunk mellé választanunk kell még egy játékstílusunkhoz illő másodlagos foglalkozást (Path-t) is a négy közül, ami extra játéklehetőségeket biztosít számunkra. Kis cuki Aurin bérgyilkosom felfedező (Explorer) lett, ugrálós fejtörőket oldhat meg, ismeretlen területeket térképezhet fel és relikviákat találhat, míg ádáz Chua mérnökömből tisztességes telepes (Settler) vált, így alapanyagokat gyűjtögethet és egész bázisokat tud felépíteni, amelynek előnyeit a többi játékos is élvezheti. A katona (Soldier) nevéhez hűen harci feladatokat kap, a tudós (Scientist) felderítőrobotja segítségével a világban található artifaktokat elemezheti, és így több háttérinformációhoz juthat. Másodlagos foglalkozásunknak - akárcsak kasztunknak - szintje is van, és pár hasznos kiegészítő képességet is biztosít számunkra: a felfedező például nagyobb magasságokból tud leesni sérülés nélkül, a telepes árust hívhat, a tudós kaput nyit a fővárosra, a katona elteleportálja csapatát, ha baj van stb.
Aurin. Bjútifül.
A sztori felütése érdekesnek ígérkezik: a két, már alapjáraton is ellenséges oldal egyszerre érkezik meg a Nexus nevű bolygóra, ahol egy letűnt civilizáció tagjai, az Eldanok éltek egykor. A bolygó tele van relikviákkal, elveszett technológiával és titkokkal, melyekért meg is indul a harc. Ennek ellenére a két oldal teljesen különböző térképen indul, és egyelőre úgy tűnik, hogy ez az elszigeteltség a későbbi pályákon is megmarad. Az alapokkal megismertető, vizuálisan érdekes, ám minden más szempontból kissé unalmas tutorial űrhajókról hamar kijuthatunk a nagyvilágba. Akinek bejön a WildStar grafikai stílusa, az egészen biztosan nem fog csalódni a látványban. A pályák nemcsak széltükben és hosszukban hatalmasak, hanem fölfelé is terjeszkednek. A bolygó állat- és növényvilága rendkívül karakteres, az animációk fantasztikusak és a zene kiemelkedően jól sikerült, órákig el tudtam hallgatni, anélkül, hogy meguntam volna. A vizuális orgiának azonban megvannak a maga hátrányai is. Amikor először próbáltam ki a játékot, igen hamar elfáradtam, a világ annyi látnivalót kínált, hogy már egy óra után úgy éreztem magam, mint egy turista egy hosszú nap végén. Ráadásul a tennivalók is kezdtek egyre jobban felhalmozódni: a zsúfolt questhubok elárasztottak küldetésekkel, még nyakig voltam egy szériában, de máris hozzám vágtak másik hármat. A központokban felvett küldik mellett kint a terepen is rengeteget találtam, és voltak olyan pontok, ahol az NPC-k rádión hívtak és még több tennivalót varrtak a nyakamba. Ezen kívül út közben még kihívásokba (Challengekbe) is botlottam, és a másodlagos foglalkozásomból adódó feladatokat jelző pöttyök is csak egyre szaporodtak a térképen. A küldetések egyébként az MMO-kból megszokott stílusban zajlanak, gyilkolászás, postaszolgálat, lótifuti, ezzel nem is lenne baj, a probléma a struktúrával, vagy inkább annak hiányával van, amelyben a játék adagolja őket - mintha egy sok fogásos lakoma összes ételét egyszerre tálalnák fel nekünk. A szakmák szokás szerint a fegyverek, páncélok és egyéb felszerelések előállítása körül forognak, de lehet főzőcskézni és lakberendezési tárgyakat készíteni is. Az alkotómunka minijáték is egyben, nem elég egy gombnyomás, főzésnél pl. el kell döntenünk, milyen fűszerezést alkalmazzunk. A gyűjtögető szakmákat feldobja, hogy balta és csákány helyett lézerláncfűrésszel ill. puskával nyomulhatunk - ez utóbbi akkora, mint egy ágyú (ami egy nyusziszerű aurin kezében különösen félelmetes), nem csoda, hogy ezt látva a bányák időnként elfutnak előlünk. A lakáskérdést a Nexus bolygón érdekesen oldották meg, mindenki kap egy magasan lebegő telket, ahol felépítheti kulipintyóját. Melléképületeket, kerti grillt, működő műhelyt és egyebeket fix, moduláris rendszerben rakhatunk le, de a kisebb tárgyakat lehet forgatni, méretezni is, ezek szabadon elhelyezhetőek. A berendezési tárgyak és trófeák nemcsak komfortérzetünket növelik, de különböző hasznos buffokat és bónuszokat is adnak (pl. xp).
Otthon, édes otthon
A talentrendszer nincs túlbonyolítva, némiképp a GW2-jére hajaz. Ahogy nő a szintünk, egyre több képesség közül választhatunk, és ezeket pontjainkból tovább is fejleszthetjük, ám egyszerre csak korlátozott számú képességet tehetünk ki a hotbarra. Az AMP-nak nevezett talentkeréken költhetjük el a kapott pontok másik felét a különböző ágakon, melyeken csoportosítva találjuk a támadó, támogató és hasznos erősítéseket, ill. ezek hibrid változatait.
Instázni 20. szinttől lehet, ehhez jönnek még az Andventure-ök, amelyek lényegében 5-fős mini-insták. Két nagy dungeönt próbáltam ki, ezek közül érdekes módon pont az első (Stormtalon) nem volt még rendesen finomhangolva, több különböző puggal sem sikerült átverekedni magunkat rajta. A másodikkal már minden rendben volt, az már úgy viselkedett, ahogy egy kis, alacsony szintű kazamatának illik, ha egy zöldfülűekből álló csapat meglátogatja. Úgy vettem észre, hogy a harc és különösen az insták több odafigyelést és ügyességet igényelnek, mint egy átlag MMO-ban, ez valószínűleg sokak tetszését el fogja nyerni. A harcrendszer nem egyszerűen Tab-kijelölős, valóban el is kell találni az ellenfeleket, ebben segít, hogy támadó képességeink hatókörét a földön kék kijelölések formájában láthatjuk. A gyógyítások is területre hatnak, ezeket a játék zölddel jelöli, a nekünk ártó csúnyaságokat pedig pirossal - ez utóbbiak eléggé büntetnek, és rengeteget kapunk a nyakunkba, ha sok ellenféllel harcolunk, előfordul, hogy már nincs hova ugrani. A fentiek már egy 5-fős partiban is tetemes mennyiségű izgő-mozgó, állandóan változó padlómintát jelentenek, az effektekkel, életerő, sebzés és egyéb kijelzőkkel együtt pedig a csata meglehetősen kaotikus tud lenni. El lehet képzelni, hogyan fog ez kinézni a 40-fős raideken... Dicséretes viszont, hogy többféle, színtévesztőknek készült paletta is létezik. A játék támogatja a külsős addonokat, ezek segítségével remélhetőleg majd be lehet szabályozni a képernyőn megjelenő információk mennyiségét.
Itt még látszik a padló
A PvP alacsony szinteken a szokásos bg-ken folyik, a bétában a Walatiki Temple 10 vs. 10 pályát próbálhattuk ki, ami teljesen szokványos capture the flag mechanikával működött. Magas szinten viszont megnyílik a Warplots-rendszer, amely egy hatalmas 40 vs. 40 fős bg, amelynek érdekessége, hogy a csatateret mi magunk építhetjük fel, csapdákat, védműveket és még foglyul ejtett raid bossokat is betehetünk bázisunkra. A 25-ös szintkorlát miatt ezt sajnos nem tudtam még kipróbálni, de szerintem sokak számára ez lehet majd a WildStar endgame egyik legvonzóbb része.
A világ dizájnja és a hangulata nagyon bejött, tetszettek a karakterek, a különböző fantasztikus lények, a képi humor és a zenét is igen kellemesnek találtam. Az én ízlésemnek viszont kicsit sok volt az ügyességi, gyorsasági rész, gyakran úgy éreztem, hogy egy hiperaktív gyerekeknek készült vidámparkba kerültem (küldik közben, szerencsére nem sűrűn, de voltak pl. olyan részek ahol a játék azt kérte, hogy gyorsan nyomogassak egy gombot). Számomra a legnagyobb negatívumot a nyomasztó tömegben kapott küldetések és feladatok jelentették, pedig általában ezt a részt szoktam a legjobban élvezni egy MMO-ban, ezek adagolásán lehetne még javítani. A közelgő júniusi megjelenés ellenére ez a béta meglehetősen bugos volt (igazság szerint bugosabbnak találtam, mint az előző kettőt), de ebből még nem vonnék le messzemenő következtetéseket, legfeljebb annyit, hogy látszik, hogy gőzerővel dolgoznak rajta. Úgy találtam, hogy a fejlesztők a fórumokon és a közösségi média oldalakon igen aktívak, közvetlenek, nem bújnak marketingesek mögé és nagyon odafigyelnek a játékosok visszajelzéseire, és reagálnak is rá - mindez nagyon fontos egy MMO esetében, mivel nemcsak játék, de szolgáltatás is egyben. A WildStar a sci-fi téma miatt hiánypótló lehet a fantasy MMO-k tömegében ugyanakkor elegendő fantasy elemet is tartalmaz, hogy a másik tábor tetszését is elnyerje. A rajzfilmes, képregényes grafika nem fog bejönni mindenkinek, mint ahogy a felpörgetett játékmenet sem, de a WildStarnak elképesztő karaktere és hangulata van és biztos vagyok benne, hogy meg fogja találni a maga rajongótáborát.
Pacman különvéleményét a következő oldalon olvashatjátok, ne hagyjátok ki!
Különvélemény – Pacman Ez egy sci-fi WoW. Ügyesen felépítve, más ötletekkel kiegészítve, de szívében és lelkében akkor is a Blizzard korszakalkotó játékát jeleníti meg. Emiatt a kijelentésem miatt biztosan lesznek, akik nagyokat sóhajtanak majd, hogy már megint a World of Warcraftra mutogatunk vissza, de a Wildstar egyszerűen ilyen. Természetesen az endgame, a housing rendszer és számos más dolog van még, amit én nem láttam, de megtapasztaltam milyen a küldetésrendszer, az UI, a harc, a pályadizájn és láttam, hogy mindezt hogyan csomagolták nekünk, tehát hogy milyen a grafika. Zárójelben megjegyezném, hogy a Wildstarral párhuzamosan teszteltem az Elder Scrolls MMO-t is, így még erősebb volt a benyomás: a Zenimax Online csinált egy online TES játékot, míg a Carbine egy… na, nem akarom még egyszer mondani. A játék legnagyobb hibájának én is a kaotikus küldetésrendszert találtam, de voltak hiányosságok történetmesélés frontján is. Nincs szinkron, és rengeteg apró kis szövegablakot tol a játék az arcunkba, amik egyszerűen sikítanak azért, hogy kattintsuk át őket. A milliónyi küldi miatt már azt sem tudjuk mit miért teszünk, csak követjük a térképen a jelzéseket, amikből meg aztán akad bőven. A Wildstar egy eleven és színes világot tár elénk, amiről még 15 óra játék után is csak annyit fogtok tudni, mint a legelső trailer megnézését követően. A játékban rengeteg aktivitás van, amik sokszor még tolakodóak is. Megölsz valahol egy mobot és máris kinyom a játék egy visszaszámlálót a képernyőre, hogy 1 perced van erre a kihívásra (nem csak ölős kihívások vannak, de ezek a leggyakoribbak). Folyton eltérít valamivel és sokszor inkább éreztem hosszas munkának befejezni egy-egy térképet, mint szórakozásnak. Az UI is néha nyomasztóan sok volt nekem, lépten-nyomon feljöttek ablakok, de ehhez azért hozzá kell tenni, ha végeztünk minden tutoriallal, akkor ez mérséklődik valamennyire. (Mivel közben az ESO-t is tesztelem, így nekem nagyon nagy volt a kontraszt.)
Sajnos nekem sikerült kiválasztanom az egyik legrosszabb kasztot, a Spellsingert, ami nem elég hogy gyenge is egy picit, de nagyon fárasztó is volt vele játszani. Körülbelül úgy képzeljétek el a kasztot, hogy az összes varázslata „Cone of Cold”, csak különböző méretű hatótáv mezőkkel. Volt egy olyan pve opció, ami automatán a kijelölt mob felé fordította a karakterem varázslásnál, de sajnos mivel az esetek jelentős részében több mobot kell egyszerre ütni, így ennek használata rendkívül ineffektív volt. Folyton köröztem a mobokkal, hogy mindegyik benne legyen a varázslataim találati mezejébe és még egy farmolós-gyilkolászós küldi tucatmobjait is elég munkás volt így aprítani. Ezzel együtt a játékmechanika nem volt rossz, nagyon ügyes ötletekkel dobták fel a WoW receptjét, különösen a CC lett ötletes. Összességében én ezt a játékot elsősorban azoknak tudom ajánlani, akik mindenek fölé helyezik a játékmenetet és egy MMO-ban a maximális szint elérését csak úgy élik meg, mint egy másfél hetes erőltetett menetelést az endgame felé. Ugyanakkor ha őszinte akarok lenni, inkább várnám meg a Warlords of Draenor kiegészítőt, mint hogy beleugorjak a Wildstarba. Mondom ezt úgy, hogy jó ideje nem vagyok aktív játékosa a Blizzard behemótjának. Egy MMO veteránnak egyetlen kérdést kell csak megválaszolnia: megelégszik a megszokott dolgokkal és befizet még egy körre a Warlords of Draenorral vagy átkacsint a Wildstarba ahol kaphat egy kis környezetváltozást ismerős játékmenettel.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

34. Szefmester
2014.04.30. 09:03
Meseszerű, de akár még szórakoztató is lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Bone88
2014.04.30. 10:26
Egyet kell értenem pacman véleményével. Brutálisan erőltetett poénok és questek. Eljutottam kb 14-15-ös szintig és másnap már inkább előfizettem a régi wow accountomat. Annyira fárasztó ez a játék, hogy valami borzalom, ráadásul optimalizálni se tudnak a srácok. Nagyon kezdetleges béta ez még. Aki ezt megveszi az szereti ha fáj neki, sajtreszelő effektus...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Capricorn Bone8...
2014.04.30. 12:04
Abban egyetértek veled, hogy még elég sok optimalizálásra szorul, sajnos 20 fps-el mászkálni nem túl jó dolog medium beállítások mellett egy HD7750 társaságában. (félreértés ne essék tudom, hogy egy elég vacak kari, na de akkor se ezt vártam volna)
Viszont a játékmenet nekem tetszett. Hosszú ideje már, hogy keresek egy mmorpg-t ami tetszik is. Próbáltam már szinte az összes free to play lehetőséget továbbá nekem ott van még a GW2 is amiben nagyot csalódtam. A wildstar viszont beszippantott. Nyilván vannak benne hibák hisz egy CB tesztről beszélünk még, de biztos vagyok benne, hogy ki lesz javítva. Én csak abban reménykedem, hogy soha nem lesz F2P játék mert akkor ott meghal az egész. Így lesz pénz fejlesztésre meg értelmes dolgokra, cserébe mi is jól érezzük magunkat majd ha kijavítják a hibákat amit biztos vagyok benne megtesznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Trevize198...
2014.04.30. 12:32
A grafikája a Beyond Good & Evil-re emlékeztet. Meg persze a WoW-ra. Trailerek alapján tetszett. Kiváncsi leszek a megjelenés után tesztekre is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Bone88 Capri...
2014.04.30. 12:39
Nem a kártyáddal van baj. 2 hete raktam össze a gépemet amibe egy 760 döcög. Kisebb falvakba 25-28 fps, ha épp bóklászok és kb csak a pusztaság van akkor felmegy 40-ig. Ha csontra lehúzom a grafikát max 5 fps-t nyerek. Sajnos ez megjelenésig nem sokat fog változni és utána se nagyon... Ráadásul a másik érvágás ennél a játéknál hogy 40 fős raidek lesznek és már most kevés érdeklődő player van ahogy olvasom a külföldi fórumokat.. Mindenki úgy van vele mint én, unalmas quest farmolás idegesítő combat rendszerrel. Ami eleinte jó, de egy idő után elküldöd a.... Na majd kiderül mi sül ki belőle, de nem jósolok sokat neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Capricorn Bone8...
2014.04.30. 13:48
Én bizakodó vagyok azért. Sajnos nem lehet egy mmorpg-be mást tenni nagyon csak ezeket a típusú dolgokat. Ölj meg x mobot, menny A-B-be, Escort küldik, gyüjtögetés, felfedezés. Akinek ezek nem tetszenek azoknak nem ezt a játéktípust találták ki. Olyan mintha egy BF4-re mondanánk, hogy unalmas mert csak lövöldözöl benne, meg járműveket tudsz vezetni. Ez a lelke az alapja a játéknak, na most az más kérdés, hogy melyik fejlesztőbrigád mennyire tudja megfűszerezni. Sokaknak szerintem azért nem tetszik a Wildstar mert ilyen a grafikai stílusa. Nos én ezzel is úgy vagyok, hogy már elég volt a sok fotorealisztikus mmo-ból, meg manga mellméretből, számomra egy kis felfrissülés ez a rajzolt világ. A harcrendszerért már évek óta imádkoztam, hogy valóban el is kelljen találnia a lövedéknek, szóval eddig pozitív. Legyen nekik egy célközönségük és ne akarjanak megfelelni mindenkinek mert akkor bukó lesz. De majd meglátjuk ahogy mondtad is. Lehet ez még jó is meg rossz is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. R3LaX123
2014.04.30. 14:38
Eddig Aionnal toltam kb 3-4 évet, de amióta f2p (p2w), kb játszhatatlan, elbaszarintottak mindent. Amcsi szerón gondolkoztam, de tanyanetem van, szóval bazi nagy pingem lenne (bár eu szerón is kemény 100-200 között ugrál, hála a GF-nek). Próbáltam sok más MMO-t, de annyira hozzászoktam az Aionhoz, hogy más játék nem igazán jön be (itt megemlíteném, hogy eladok/cserélek egy GW2-t, kb 1 órát toltam vele).
Videók alapján ez nem rossz kis game, leírás alapján már annyira nem jó. Remélem majd ingyenesen lehet tesztelni, ha kész lesz a teljes game.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Trevize198... R3LaX...
2014.04.30. 15:38
GW2 mindenkinek van eladó. Nekem is 8 óra gameplay után
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Magrathea
2014.04.30. 15:48
A hálózati kóddal lehet valami, mert én normál térképeken nem tapasztaltam akadozást és lagot sem (press szerveren játszottam), a fővárosba amikor beléptem akkor fél perc képregény és utána ott is zökkenőmentesen tudtam ténykedni max. graf. beállítások mellett.

A grafikai stílusról annyit, hogy nekem azzal semmi gondom nem volt, ua. mint a WoW-é, csak sci-fi. Ez az elnagyolt stílus és eltúlzott animációk nagyon jól állnak egy WildStarhoz hasonló univerzumnak és a humor egyik forrása is.

A játék sok szempontból nagyon aprólékos és kiforrott, de valahogy a srácok elvesztek a részletekben. Nagyon kitalálták a harcrendszert, a craftot, nagy hangsúlyt fektettek az infrastruktúrára (aukciós ház, gazdaság, közlekedés, kiegészítő tevékenységek)... az volt a cél, hogy egy olyan valamit hozzanak össze, ami úgy le tudja foglalni a népet, mint egy bizonyos nagytestvér. Azt is meg akarják fogni, akit nem a raid érdekel, de ettől még hajlik arra, hogy sokat időzzön egy MMO-ban. Rengeteg időt el lehet benne tölteni egyedül is, de... ott van az a DE. Sajnos a cikkben kifejtett okokból nem tudtam élvezni a WildStart. Sosem éreztem még ennyire munkának egy játék tesztelését, mint ennél. Sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Capricorn Magra...
2014.04.30. 16:41
Nem tudom lehet bennem van a hiba, de én szeretem ha televágnak küldetésekkel, többel mint amennyivel jelen pillanatban megtudok bírkózni, mert habár bennem van a "Francba már, hogy még te is itt vagy" érzés, de egy olyan löketet tud adni, hogy jó csináljuk gyerünk érjük be magunkat, ami hihetetlen. Nálam ez nem minősül munkának én nagyon szeretem ezt mert előbb utóbb lesz látszatja is a dolognak, de meg kell érte küzdeni. Mindaddig míg nem fejlődöm túl emiatt az adott területet addig rendben van nálam a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Raptor93 Bone8...
2014.04.30. 18:02
Tudok gratulálni hogy visszamész egy csontig nyúzott ActivisionBlizzard játékkal játszani azért mert a beta nincs optimalizálva és mert láttad az első 14 szintet még beta phaseben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Raptor93 Capri...
2014.04.30. 18:06
Nemtudom mennyit betáztál de én lvl50ig simán végigtoltam még annó a régi buildeken és csak 1-2 hely volt ahol 10re ment az fpsem minimum grafikán. Azóta rengeteget optimalizáltak rajta, visszamentem ugyan azokra a helyekre mostmár teljesen felhúzott grafikával és van 20-25fpsem. Amúgy meg az a 7750 egy talicska kártya... egy 5770 gyorsabb nála ami van vagy 4 éves. A fejlesztésról és a contentről meg annyit hogy 16 hónapra előre már megvan hogy mit mikor releaselnek és havi updatek lesznek... nem fos wow amire vársz (jelenleg pontosan 1 évet hogy jöjjön valami az utolsó raid után )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Magrathea Rapto...
2014.04.30. 19:26
Itt most egyéni prioritásokba kötsz bele, ne támadj le másokat amiért más a fontos nekik mint neked!

Idézek a cikkből:
"Összességében én ezt a játékot elsősorban azoknak tudom ajánlani, akik mindenek fölé helyezik a játékmenetet és egy MMO-ban a maximális szint elérését csak úgy élik meg, mint egy másfél hetes erőltetett menetelést az endgame felé."

Ez pontosan rád illik. Valószínűleg tőled nem idegen a HC MMOzás, de nem mindenki azt keresi ezekben a játékokban, mint Te.

Kiegészítés: Megjegyzem a játékosok túlnyomó többsége az első 10 szint alapján dönti el, hogy marad-e egy MMO-ban vagy nem. Mondhatod, hogy ez hülyeség, de akkor is így van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Capricorn Rapto...
2014.04.30. 19:34
Igen tisztában vagyok a kártya hiányosságával, írtam is, hogy egy kalap szamócát nem ér sajnos. Most tervezek új gépet összerakni, csak nem tudom melyiket válasszam az R9 280X vagy GTX 770 közül. Az Ati a nagyobb memória interface miatt vonzóbb számomra. No de visszatérve a játékra, szerintem is sokat javul majd még a megjelenésig, és mivel p2p lesz így jön majd content rendesen hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Magrathea
2014.04.30. 19:34
A HC játékosok gyakran elfelejtik, hogy alapvetően nem ők tartják el az MMO-kat. Akkor jó egy ilyen játék, ha a szélesebb rétegeket is kiszolgálja. A HC játékosok ugyanis mindössze pár százalékát (kevesebb mint 5) teszik a játékostábornak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. kiskoller
2014.04.30. 20:32
"A HC játékosok gyakran elfelejtik, hogy alapvetően nem ők tartják el az MMO-kat. Akkor jó egy ilyen játék, ha a szélesebb rétegeket is kiszolgálja. A HC játékosok ugyanis mindössze pár százalékát (kevesebb mint 5) teszik a játékostábornak."

Ez így van, csak azt felejted el, hogy a HC játékosok adják a közösség alapzatát. Ha nincsenek HC játékosok, akkor meghal a közösség, és a casual-ok is ugyanúgy lelépnek. Ergo kiemelten fontos az, hogy tudj értékelhető produktumot kínálni a hardcore játékosbázisodnak is, ha csak a casualoknak kedvezel, hamar megölheted a játékodat.
Sokan ezt nem látják be sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Capricorn
2014.04.30. 20:55
Lásd Guildwars 2... Tök jó játék volt 3 hónapig. Utána úgy megdöglött mindenki számára mint a huzat, mert igencsak a casual rétegnek szánták és a HC tartalom kimerült az Achivement farmolásban meg a legendary fegyver alapanyag grindelésben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Magrathea
2014.04.30. 21:21
Egy szóval sem mondtam, hogy az endgame raid tartalom nem fontos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. wittmannge...
2014.04.30. 22:10
Játszottam a bétát, de nem tetszett. Olyan "been there done that" feelingem volt végig. Volt pár érdekes ötlet, bár semmi világ megváltó szal egyelőre marad a WoW és az EVE ha mmora vágynék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. nemlehet
2014.04.30. 22:23
Sokan ott követnek el hibát, hogy egy majd 10 éve piacon lévő MMO-t hasonlítunk egy megjelenés előtt állóhoz. Amúgy meg a vanilla wow sem volt olyan jó, csak éppen az emlékek megszépítik. Most ezzel lehet vitatkozni, de kár. Nekem a WoW sem jön be és WildStar sem fogott meg.

Ellenben nem értem mit fikázza mindenki a GW2-t. A lineage 2 után az volt az első MMO ami le tudott kötni. Ma napig játszok vele, pedig megjelenés után 3 hónappal már megvettem. Mellesleg eladtak belőle 3,5 milliót, folyamatosan kapja a contenteket, fejlődik és már alapjaiban sem volt vele túl sok gond. Az end game egy picit szegényes a wowhoz viszonyítva, de ismét egy majd 10 éve piacon lévő, havidíjas játékot hasonlítunk egy pár éves, f2p címhez (vagy nem tom ezt hogy hívják).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim kisko...
2014.04.30. 22:50
Úgy van.

Lehet hogy csak 5% a HC, de 75% birkának kellenek követendő példának, őket leutánozni, a geart meg a talentpontokat lekoppintani.

Mindössze 20% játszik a saját maguk szórakoztatására, és megoldják maguknak a progress-t az elitistjerks fórum szentírásként kezelése helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Avisto nemle...
2014.04.30. 23:18
Nem értem a wowhoz hasonlítás miért hiba. A legnépszerűbb mmo régóta ami van. Lehet hogy megszépítik az emlékek de 10 évvel ezelőtt se nagyon volt jobb és most se nagyon van (ezzel lehet persze vitatkozni de a számok magukért beszélnek). Az hogy hány éve van a piacon teljesen irreleváns. Nem a 10évvel ezelőtti wow mellett kell labdába rúgnia egy most megjelenő mmonak hanem a mostani mellett. Ezért nyilván a mostanihoz kell hasonlítani is nem a vanillához.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Capricorn
2014.05.01. 04:34
Hasonlíthatjuk a WoW-hoz, csak nincs sok értelme mert valószínűleg nem lesz 6-7 milliós játékostábora a játéknak. Plusz aki még mindig wowozik az 90%-ban nem azért teszi mert olyan jó, hanem mert egy napi rutinná vált az életében, hogy hazamegy és felnéz a szerverre. Nem hasonlítgatni kell, megnézni mi van benne és eldönteni, hogy neked személy szerint tetszik-e az amit a pénzedért kapsz.

Az igaz, hogy a GW2 folyamatosan kap frissítéseket meg contentet csak itt a content minőségével vannak a problémák. Nem láma finishert kellene beletenni, hanem normális World eventeket, kijavítani az instákat hogy ne arról szóljon, hogy lemész egy helyre összeáll mindenki és úgy ölitek a boss-t egy falrésből.... stb. Én ezek miatt és a közösség féreg hozzáállása miatt hagytam ott a játékot, de kinek mi tetszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. madcaptain Capri...
2014.05.01. 06:59
Hat igen pontosan az un. kozosseg fogja ezt is tacsra vagni nagyon latszik mar a beta general chatbol is.
A fejleszto elkepzelesei jok , olyan mennyisegu tartalmat pakolnak bele mar beta szinten amit a 10 eve futo WoW is megirigyelhet.
Mas kerdes, hogy a WoW-on szocializalodott jatekosok nerfert fognak kialtani es a fejlesztok kenytelenek lesznek minden bosst lebutitani.
Reszemrol a nagy addon rendszer negativum, trivializalja a tartalmat, az se nem HC, se nem igazi jatekos, aki majom modjara nyomkodja a gombot aszerint mit ir neki az addon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Magrathea
2014.05.01. 11:21
Mind igaz amit írtatok, hogy a HC réteg a kemény mag, a közösség alapja. Én arra hívtam fel a figyelmet, hogy akkor jó a játék, ha a többi 9X% is el tudja benne b*szni az idejét. A WoW-ba belépsz és mindig tudsz valamit matatni, ki tudsz benne tűzni magadnak egy csomó célt, amin egyedül is dolgozhatsz. Sajnos sok MMO-ban ez nincs meg. Ha nem raidelsz, akkor nem tudsz mit csinálni.

SWTOR például nekem ilyen volt. A napiküldizős rész is gyengén sikerült, az űrhajós lövöldőzős marhaság is lapos volt... kevés volt a motivációm, hogy napközben belépjek a játékba. Felhúztam 3 karaktert, heti kétszer eljártam benne raidelni, majd abbahagytam. A WildStaron látszik, hogy nagyon rámentek arra, hogy lekössenek mindenkit, de miközben minden egyes részletre nagyon odafigyeltek, nem tűnt fel nekik, hogy az "egész" nem lett elég vonzó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Capricorn madca...
2014.05.01. 15:32
Onnantól, hogy nerfet kiáltanak, a fejlesztőcsoporton múlik a dolog, hogy engednek e a Vérpistiknek avagy sem. Meg nem mindegy, hogy egy insta milyen módon nehéz. Úgy mint a Guild Wars 2-ben, hogy a boss csak aoe támadásokkal rendelkezik 4km-es körzetben és instant halsz ha egy eltalál, vagy megoldják normálisan, hogy ügyeskedve ugyan sok ugrabugrával, meg esetleg platformok váltásával, de meg lehessen ölni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Capricorn Magra...
2014.05.01. 15:33
Abszolút nem támadás, de bármely mmo-ba belépsz tudsz valamit pötyögni, meg célt kitűzni. A valós kérdés, hogy ezek megérik-e a belépést és a játékkal való foglalkozást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Kerty
2014.05.03. 10:49
"Sajnos nekem sikerült kiválasztanom az egyik legrosszabb kasztot" huh itt egy kicsit elveszett a hitelesség kaptam én is sajtós meghívókat a bétákra az elejétől, de sajnos nemvolt időm rá. Legalább is nem annyi, amennyit érdemes lett volna rászánni. Mindig lepasszoltam barátoknak, szerintük jóféle, de talán az mmorpg-ket a legnehezebb értékelni ilyen téren. Egyébként tetszett a cikk, köszönjük szépen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Magrathea
2014.05.05. 10:53
Kerty: Írtam, hogy én csak a játék legelejébe kóstoltam bele (első 15 szint), így az én részem tényleg pusztán első benyomásokat takar. Morte kolléga több kasztot is kipróbált, így az általad is idézett mondatot inkább az ő tapasztalásai alapján mertem leírni. =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.05. 15:39
csak csipkelődtem kicsit ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Thomka400
2014.05.06. 05:58
Akkora bukás lesz öröm lesz nézni, aztán kijön az Archage gyorsan az is megbukik, és remélem rátérünk az igazi MMOkra, Blade&Soul, Blaze, Icarus *.*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. zhordy Thomk...
2014.05.06. 13:30
Tipikus rosszmájú hozzáállás; ami nekem nem tetszik, az pusztuljon... Van egy rossz hírem az összes ilyen beállítottságú embernek: a mai MMO piac nem így működik, a WildStar-ból és az ArcheAge-ből sem lesz "bukás". Már most megvan mindkét játék célközönsége, játékostábora. 2014-et írunk, nem kb. 3 nagy MMO létezik a világon, hanem több száz, több ezer. Az MMO társadalom sokkal nagyobb lett és szétoszlott különböző játékokba a hatalmas választék miatt és ez így is van rendjén, előbb vagy utóbb mindenki megtalálhatja a számára ideális játékot. Mellesleg kíváncsi vagyok, ki hány nagy MMO-t tud felsorolni mondjuk az elmúlt 5 évből ami "megbukott", azaz nem futott évekig vagy akár nagyobb problémák esetén nem élte túl a pénzügyi nehézségeket üzleti modell váltással.

Innentől kezdve nem értem ezt a mái napig tartó beteg ideológiát az MMO társadalom jelentős részében, mely szerint majd a nekem tetsző MMO megöli az összes többit és letaszítja a WoW-ot a trónról, stb. Nincs trón. Nem kell egyiknek sem megbuknia ahhoz, hogy egy másik játék sikeres legyen.

Hogy a WildStar-ról is szóljak, számomra az egyik legnagyobb pozitívum (a vizuális stílus, a humor, a story, a harcrendszer és a sokrétű tartalom mellett) az úgymond "production quality" azaz a teljes érzés amit a játék nyújt miközben játszok. Egyszerűen nem azt érzem mint például egy random ázsiai mmo-ban, hogy a játék egy csilli-villi motorra készül, de a játékmenet nem érződik természetesnek, folyamatosnak vagy épp katasztrofális az interface, hiányoznak egyes "core feature-ök", stb. Elég nehéz ezt körül írni, sokan valószínűleg ezekre nem is figyelnek vagy nem érzékenyek annyira, de számomra ez egy elég fontos szempont és sajnos a WoW és még egy-két játék kivételével rendszeresen ezekbe a problémákba ütköztem. A cikkben említett problémát én nem éreztem, miszerint túl sok lenne a quest és fáradtságos munka a fejlődés, de ez teljesen egyéni szerintem, nem vagyunk egyformák.

Az üzleti modell pedig még egy pozitívum (arról nem is beszélve hogy ott van még a CREDD rendszer is), elegem van már a F2P játékokból ahol vagy egy fél játékot kapsz, vagy látástól vakulásig farmolsz, ha pedig úgy döntesz hogy fizetsz érte, akkor többe kerül egy hónapra mint egy fix előfizetéses modellel rendelkező játék. Értem én hogy válság meg minden, de semmi sincs ingyen a világon és ezt sok ember nem képes megérteni.
Itt legalább tudom, hogy a pénzemért azt kapom, amit várok, nincs az a "felesleges szenvedés" érzésem, havonta kap a játék új tartalmat és nem kell 2 hetet várnom egy ticket megválaszolására.

Én azt mondom, mindenki akit egy kicsit is érdekel, próbálja ki, nem sokat veszíthet vele, ebben a hónapban lesz az utolsó teszt fázis, azaz a nyílt béta, így a lehetőség adott mindenkinek mielőtt fizetne érte.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. dernius zhord...
2014.05.09. 22:32
Teljes mértékben egyet értek veled. Nem tetszik ez az ősember hozzáállás, hogy tőlem ered minden és két youtube videóból megmondom a tutit. Ha meg van varázsgömbje, elnézést kérek, de akkor is menjen az EZO TV-re nyugdíjat szedni, ne rontsa el az örömöm.

Nekem például bejön a játék. Elég összetett ahhoz, hogy legyen mit csinálni és a darabjai pedig elég élvezhetőek, hogy lekössön. A WOW után ez az első, amivel el tudok képzelni egy hosszabb kapcsolatot, persze úgy, hogy ne azért fizessek, hogy ne legyen életem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szefmester
2014.05.13. 11:42
Nos, beneveztem az Open bétára. Elsőre megkapó a játék világa, másodikra nekem már kissé üres volt. 3 nap intenzív játék alatt sajnos alig 3-5 poénnal találkoztam naponta, szóval a humoros oldala az nem az erőssége. A megjelenése rajzfilmszerű, és stílusos, bár itt ott elférne még némi íves felület. Viszont amit a játék produkál a "városokban" az csapnivaló. Kint szabad területen töménytelen mobbal semmi röccenés max grafikán (kivéve AA), amint beérek egy kis városkába ahol alig lézeng néhány karakter és máris csak képregényt nézek. (van egy tippem hogy a nagyon részletes karakteralkotásnak ez az ára)

Viszont most ott tartok hogy már második napja be sem indítom, mert nincs meg a motiváció... Valahogy üresnek érzem az egészet... Nem tudom, lehet nem elég intenzív, vagy humoros, vagy magával ragadó a történet (a "gólem" mérnök telepesem szemszögéből legalábbis), nehéz szavakba önteni, de a hiányérzet a legjobb szó rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!