iPon Cikkek

Wolfenstein: The New Order - videoteszt

Dátum | 2014. 06. 04.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Starbreeze stúdiót elhagyó veteránokból alakult svéd Machine Games különleges lehetőséget kapott. A Bethesda odaadta neki a Wolfenstein nevét, meg az id Tech 5 motort, hogy hozzon ki belőle valami ütőset. A srácok úgy kezdték, hogy szembementek minden mai FPS-konvencióval, és egy igazi, régivágású, kőkemény lövöldét tettek le az asztalra. Videotesztünk következik! Ha éppen úton vagy, és mobilról olvasnád a cikket, úgy szöveges formában megtalálod a következő oldalakon!
Nagyon furcsa helyzetbe kerül egy játékfejlesztő csapat, ha ma FPS-t akar készíteni. A Call of Duty bebizonyította ugyanis, hogy az egyjátékos mód egyre kevesebb embert érdekel, ráadásul a többjátékos móddal hosszú hónapokig le lehet kötni a vásárlókat, és el lehet nekik adni az újabb és újabb pályákat. Ma már egy játék fejlesztése olyan drága, hogy a készítők csak akkor tudják maximalizálni a profitot, ha egyfajta szolgáltatásként adják el a terméküket, amit a felhasználó nem akar majd egy végigjátszás után visszavinni a boltba, becserélni valami másra, hanem sorra veszi a DLC-ket. Ennek a folyamatnak az egyik szomorú végeredménye, hogy a készítők kénytelenek olyan játékokba is multiplayert kényszeríteni, amiben alapvetően semmi helye nem lenne. És akkor érkezik a Bethesda, és az FPS-ek, sőt, a játékok történelmének egyik legfontosabb nevét odaadja a frissen alakult Machine Gamesnek, mondván: “Tessék, az id software nem tudott vele mit kezdeni, hátha ti majd tudtok”. És ők bizony tudtak, a Wolfenstein: The New Order ugyanis egészen egyszerűen fantasztikusan sikerült.
A játékot 1945-ben kezdjük, főszereplőnk pedig a sorozat hagyományainak megfelelően B.J. Blazkowicz, a keményarc amerikai katona. A szövetségesek egy utolsó, elkeseredett támadást próbálnak levezényelni a náci hadsereget vezető őrült tudós, Deathshed egyik bázisa ellen, ám a dolog bebukik, főhősünk pedig megsérül, és 15 évig zöldségként tengeti életét egy lengyel gyógyintézetben. Mikor felébred, enyhe meglepetés fogadja: a nácik bevetették az atombombát amerika ellen, megnyerték a háborút, és mostanra gyakorlatilag ők irányítják az egész világot. Miután Blazkowicz túlteszi magát első kétségbeesésén és láncfűrésszel jobb belátásra térít egy ellenséges tisztet, elindul, hogy kiszabadítsa a bebörtönzött felkelőket, összeálljon egy, a rezsim megbuktatását tervező kisebb csoporttal, majd ahol lehet, betegyen Deathshed kutatás-fejlesztési és fegyverprojektjeinek, azzal a szándékolt végeredménnyel, hogy egyszer újra a feleségével sütögethessen majd a kertben anélkül, hogy az égen horogkeresztes léghajók takarnák ki a napot.
Bár ezt most megpróbáltam könnyeden előadni, valójában az új Wolfenstein közel sem ilyen. Nem egy agyatlan nácihentelésről van ugyanis szó, hanem egy kőkemény és nagyon sötét történetről, igazi, jól megírt karakterekkel. Mind közül pedig Blazkowicz a legjobb, aki ugyan arcberendezése alapján a legtipikusabb sebezhetetlen amerikai hősnek tűnhet, valójában azonban folyamatosan őrlődik, kétségei vannak, és próbál valami reményt találni a reménytelenségben. Fantasztikusan megírt belső monológjai segítenek megérteni motivációit és gondolatait, valamint kapcsolatát a többiekkel és a világgal. A mi oldalunkon álló szereplők közül majdnem mindenki jól megírt karakter, az egyedüli kivételt talán a játék későbbi szakaszában megismert zsidó tudós képezi, aki gyakorlatilag egy kétlábon járó sztereotípia, és természetesen ő hordozza azt a tudást, amivel meg lehet semmisíteni a náci birodalmat. Ezzel szemben az ellenséges oldalon gyakorlatilag minden szereplő igazi ellenszenves őrült, kezdve az eltorzított arcú Deathsheddel, és persze az előzetesekben is sokat mutatott Frau Engellel, akivel a játék egyik legfeszültebb pillanatát éljük át - ráadásul úgy, hogy a jelenetben egyetlen fegyver sem sül el.
A Wolfenstein története tehát remek, és a benne szereplő karakterek is nagyszerűek, pedig ez nagyjából az utolsó dolog volt, amit egy bevallottan oldschool FPS-től vártam volna. Mert a New Order bizony komolyan régivonalas, és ez jelen esetben többnyire egy pozitív jelző. Kezdjük mindjárt azzal, hogy életerőnk magától csak nagyon keveset töltődik vissza, ha gyógyulni szeretnénk, akkor bizony fel kell vennünk az elszórt csomagokat, és pontosan ugyanígy kell tennünk a páncéllal, a fegyverekkel és a töltényekkel is. Szintén klasszikus vonás, hogy mind az életerő, mind pedig a páncélzat alapesetben 100-ig tölthető, bár az előbbit rövid ideig túltölthetjük 100 fölé is. Ezzel pedig azt próbálja elérni a játék, hogy vessük bele magunkat az akcióba, menjünk neki a náci hordáknak, akár egyszerre két gépfegyvert lóbálva a kezünkben. A készítők nem véletlenül bátorítanak Rambo-játékstílusra a különböző mechanizmusokon keresztül: a New Orderben ugyanis döbbenetesen jó érzés lövöldözni. Mondhatnánk persze, hogy ez alapvető elvárás egy FPS-től, mégsem sikerül mindenkinek ilyen jól eltalálnia a tűzharcok ritmusát, a fegyverek elsütésének érzését, a játéktól érkező visszajelzéseket. Az új Wolfenstein azonban ebben a tekintetben ott van a legjobbak közt, a Halo és a Call of Duty szintjén.
Persze a Rambo-módszer nem lenne választás kérdése, ha nem kínálnának a készítők B-tervet is. De kínálnak: a játék bizonyos pontjait meg lehet oldani lopakodással is. Ezt persze nem támogatják komoly mechanizmusok, pusztán arról van szó, hogy csendben oda tudunk lopózni az ellenfelek mögé, és a késünkkel kivégezni őket. Jó módszer ez arra az esetre, ha a nagy túlerőt kicsit meg akarjuk ritkítani, mielőtt elővesszük a shotgunt, néha pedig azt is megakadályozhatjuk, hogy egy-egy parancsnok erősítést hívjon. Ezen kívül a késes letámadások elég változatosra és brutálisra sikerültek, nem csoda, hogy kizárólag 18 év felettieknek ajánlják a játékot. Ráadásul remek ötlet, hogy játékstílusunktól függően kapunk újabb és újabb perköket, és persze, ha meg akarjuk szerezni mindet, kénytelenek is leszünk váltogatni a taktikánkat.
Ami a grafikát illeti, a New Order felemás képet mutat. A játék alatt az id Tech 5 engine teljesít szolgálatot, a Rage-ben is megismert megatextúrázással. Ez a gyakorlatban most azt jelenti, hogy a pályák rendkívül változatosak és részletgazdagok lettek, ugyanakkor közelebb érve a részletesség illúziója számos ponton elveszik, és olyan textúrákkal találkozunk, amik még az előző generáció közepén is cikin festettek volna. A Wolfenstein PS4-en és PC-n nem tűnik egyértelműen újgenerációs játéknak, azonban az összkép mégis elviszi a hátán az egészet. A bevilágítás remek, a pályák grafikai stílusa pedig döbbenetes. A művészek alaposan kitettek magukért, ez pedig sokkal fontosabb bármilyen technikai jellemzőnél, ráadásul nem szabad elfelejtenünk, hogy a játék az összes konzolon stabil 60fps-sel fut. Az új Wolfenstein tehát kiváló alkotás, de azért akad néhány megkérdőjelezhető része. Egyrészt nem értem, hogy az oldschool lootolási folyamatot miért kellett teljesen manuálissá tenni. Konzolon rendkívül zavart, hogy a hüvelykujjamat folyton le kell vennem a célzásra szolgáló ravaszról, hogy a négyzettel fel tudjam venni a dolgokat a földről, PC-n pedig az E gombon fog elkopni az ujjunk, igazából teljesen feleslegesen. Aztán, kicsit kevésnek találtam az összesen hat darab fegyvert is, amiből ráadásul egyedül a lángvágóként és railgunként is funkcionáló LaserKraftWerk hoz valami újdonságot. A sztori pedig bár nagyon tetszett, gyanúsan nincs benne egyetlen szó sem Hitlerről és a valós történelmi náci rezsim egyetlen vezető egyéniségéről sem, ami legalábbis furcsa. De ezeken kívül? Ezeken kívül nem tudok belekötni a játékba, mert könnyen lehet, hogy az egyik legjobb FPS, amivel az utóbbi egy-két évben játszottam. Hangulatos, pörgős, brutális, és rendkívül jó érzés játszani vele. Egy biztos: ha kezdted elveszíteni a hitedet a műfajban, akkor az új Wolfenstein visszaadhatja.
Platformok: PC, PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One Tesztplatform: PS4
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

36. YellowFlas...
2014.06.04. 16:49
Meglepően jó játékot dobtak össze. Nem gondoltam volna előzetesen, hogy ennyire ütős lesz. Bár az kicsit idegtépő, hogy milyen sokat foglal a vinyón.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Terror
2014.06.04. 17:19
Ha valakinek van tippje, hogyan játszhatnék Németországon kívül a cenzúrázott verzióval, az ne kíméljen. A játékhoz van kedvem, a németellenes agymosáshoz nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Ashface
2014.06.04. 17:21
Látom a lángvágóval sikerült kiélni művészi hajlamaidat a vasrácson
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Asagrim Terro...
2014.06.04. 17:32
Csak úgy ha beszerzel egy kifejezetten német példányt.

Szerintem esélytelen, mert még torrentre is csak a nemzetközi verzió kerül ki, amit nem tudsz "németesíteni".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. regener
2014.06.04. 17:50
Azt miért nem említitek hogy ha a karakterrel elmegy valaki aludni akkor a régi Wolfenstein 3D-ben találjuk magunkat mint easter egg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Phantomstr... Terro...
2014.06.04. 18:03
Szerintem ez a játék így teljes, mindig erről szólt. Üdítő a mostani egyre inkább egy kaptafára készülő shooter között, ami nem mer felvállalni egy ilyen témát. Én inkább a felvizezettet kerülném el messziről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Terror
2014.06.04. 18:08
Éppen ezért mondom, a grafikus engine nagyon tetszik (a Rage-et is imádtam, többek között emiatt is, a textúraproblémák ellenére), a felvizezett verzió meg pontosan ugyanez, csak németek helyett noname rezsim, horogkereszt helyett Wolfenstein logó, más különbség nincs. Játékélményből semmit nem von le, viszont nem mérgelődöm az antant propaganda iránt érzett undorom miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. rowdante
2014.06.04. 18:11
Decsed? Ez Deathshead akar lenni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. benczeb90
2014.06.04. 18:18
Terror +1
Vizsgaidőszak után már biztosan lesz hozzá valami 'mod'.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Phantomstr... Terro...
2014.06.04. 18:28
Nem nagyobb "antant propaganda", mint az Inglourious Basterds. Nekem igenis elvenne az élményből, ha egy fantáziarezsim tagjait kellene halomra lőni. Ez egy cenzúra, amit én nem ki nem állhatok. Tökmindegy, hogy a Carmageddonban zombikra cserélik az embereket, vagy itt egy fantáziarezsimre a nácikat. A készítők nem olyannak képzelték el a játékot, csak a tabuk miatt kénytelenek megcsonkítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. InGen
2014.06.04. 19:05
LOL, a nem cenzúrázott verzióban is egy fantáziarezsim van. Hitler, Himmler, Göring és társai sehol.

Van helyette egy leégett arcú őrült tudós Deathshed, meg egy kattant vénasszony Frau Engel, meg egy többszáz évvel előrehaladott, misztikus technológia, ami előre lendítette a birodalmat.

Attól, hogy van pár horogkereszt a játékban, ez még így is egy fantasy, akinek ez németellenes propaganda, annak meg kéne vizsgáltatnia magát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Terror
2014.06.04. 19:48
Nincs itt semmi propaganda, az csak véletlen egybeesés, hogy a összes játékban mindig a német a rossz meg a gonosz meg az elmebeteg, az amerikai meg a jó arc, természetesen te mindig az amerikai vagy. Már az egyik trailerben is " mocskos söpredéknek" nevezi a dicső főhős a németeket, nagyon korrekt.

Na de térjünk vissza a játékhoz: milyen vason tesztelted a játékot, és hogy ment?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. pongracz6 Phant...
2014.06.04. 20:31
Az Inglourious Basterds számomra épp hogy cionizmusellenes propaganda, Tarantinonak sikerül a zsidókat vérszomjas vadállatoknak beállítania benne akikhez képest a film "gonoszai" ma született bárányok. A filmben a holokausztot (= égő áldozat) is ők mutatják be a németeken, nem pedig fordítva. Egyesek szerint T. nagyon is tudta mit csinál, Hollywood (és a világ) zsidó urait direkt köpte szembe.

A nácikat meg nincs értelme romantikával szemlélni, ugyanaz a Rothschild dinasztia pénzelte Hitlert hatalomra akinek a cionizmust is köszönhetjük, Elvégre a nemzetiszocializmus = cionizmus gójoknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. benczeb90
2014.06.04. 20:41
Akkor megnézem azt a filmet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Shinjiii
2014.06.04. 20:50
Van egy vidi, ennyi a cenzúrázott és a nemzetközi között a különbség, tessék:

https://www.youtube.com/watch?v=1hK4Px4O8aE

Nem kell sírni, pár szimbólum és EGY párbeszéd a különbség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. asdsa pongr...
2014.06.04. 20:52
OFF:
Szerintem ez részben ott elbukik, hogy Tarantino eltervezett egy nemhivatalos "bosszú/elnyomás-trilógiát", vagy hogy is fejezzem ezt ki (B. Brigantik, Django, fingom nincs mi lesz a harmadik, ha lesz), ahol minden film ugyan arra a sematikára épül - a bűnös elnyomókon bosszút állnak -, hogy milyen vérengzések vannak benne, az inkább már Tarantion "művészi" hajlamaira tartoznak. Persze biztosan kicsit kétélű dolognak lett ez tervezve, de szerintem egyértelmű, hogy az elnyomottak mellé áll. Persze ez a szép a "művészetben", hogy többféle módon is értelmezhető. (bár ilyen alapon a Ponyvaregényből, meg a Kill Billből az derül ki, hogy az olaszok és a nők gonoszak és szeretnek öldökölni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. InGen
2014.06.04. 20:53
A Inglorius karaktereiből egyértelmű, "melyik oldalon áll" Tarantino, szerintem kár ezt kiforgatni, vagy többet belelátni

De szerintem is térjünk vissza a játékhoz, mert itt azért el lehet menni necces irányokba ezzel a beszélgetéssel )

Én PS4-en toltam, ott szépen fut, mert támogatott a hardveres megatextúrázás. PC-n viszont nem, úgyhogy ott a beszámolók alapján eléggé számít a proci, különben a Rage-hez hasonlóan késéssel jelennek meg a textúrák gyorsabb forgolódásnál.

Majd belenézek a PC-s verzióba is, leginkább arra vagyok kíváncsi, lehet-e a PS4-esnél feljebb tekerni a grafikát.

Ami gáz, hogy PS4-en gyakorlatilag nulla élsimítás van, és PC-n is konzolból kell rákényszeríteni, mert az engine állítólag nem nagyon szereti, szóval alapvetően nem érzem túl jó választásnak az id Tech 5-öt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. magerg
2014.06.05. 09:19
Aki szerint az Inglourious Basterds propaganda, az nem értette a filmet.
Éppenhogy a szubjektív történelemértélmezést figurázza ki (hasonlítsuk össze a Stolz der Nationt és Ryan közlegény templomtornyos jelenetét). Valamint az amerikai hőskultusszal is kíméletlenül leszámol (tudtok szimpatizálni a "Bear-jew"-val, vagy a suttyó parasztot játszó Brad Pittel?).
Na most tessék párhuzamot vonni azzal, hogy láncfűrésszel vallatnak egy foglyot...

BTW: németek =/= nácik, szóval a németellenes propagandát sem látok itt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. predike07
2014.06.05. 10:06
A játék alapja a németellenesség.Az összes részében a németek voltak a roszarcok.Ha meg kitalálnak valami alternativ dolgot akkor jött volna a szövegelés,hogy ez már nem wolfi mert más vonalat követ.
Maga a játék tényleg nagyon ottvan a szeren.Régi időket hozza el amikor még tudtak jó játékokat készíteni.(Belegondolva manapság nem is nagyon adtak ki egy értelmes fps játékot.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Nurba
2014.06.05. 10:16
Nekem is nagyon tetszett a játék bár az elején kicsit csodálkoztam, hogy nem az id készítette a játékot a végére nem bántam meg! Mondjuk a Credits listában van id support cím alatt néhány név felsorolva, amiből az jött le, hogy programozásban besegítettek...végül is Ők ismerik az id Tech 5-t. Külön örültem a Doom Beta kódnak is, de az még nem indult el, így csak várok izgatottan. Nekem amúgy tetszik ez a grafikus motor és anno szerettem nagyon a Rage-t is látványban és irányításban, bár a textúra betöltéssel néha találkoztam és az élsimítás hiánya is ordított a képernyőről mégsem rombolta az élvezeti értéket. A 14.4-es drivert muszáj volt feldobnom, hogy rendesen fusson a játék és bizony ezzel meg is lódult. HD7850 karival, 1080p felbontáson átlag 50 fps körül futott High beállításokkal. A procit is szépen tekeri, legalábbis munkára fogta azért rendesen az FX-6300-t:
http://www.kephost.com/images/2014/06/04/Wolfenstein_new_order.jpg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. bitangue
2014.06.05. 13:21
off:
nekem nagyon bejött a játék minden szempontból és kicsit erősnek érzem a kritikákat, de el tudom fogadni, viszont ezek után a watch dogs nem kaphat 60%nál többet. imho
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. gabi123 rowda...
2014.06.05. 14:15
General Wilhelm "Deathshead": http://wolfenstein.wikia.com/wiki/Wilhelm_Strasse
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. zaeta17
2014.06.05. 14:26
Egyetértek teljesen a cikkel.

Egyrészt, baromi igényesnek találtam a játékot az elején. Ahogy eltelik a 14 év, a montázsok, ahogy a vonatból egyszerre csak az apartman lesz. Ezek kb AAA film szinten voltak minden tekintetben.

A sztorit véve tényleg jó példa a Becstelen brigantik, hiszen amellett, hogy ez is baromi igényes, sorra jöttek a röhejes fordulatok/elemek, amik nagyon feldobták az egészet. Éljen az überbeton , fogolyszabadítás, tengeralattjárózás, hold, robokuty, lépegetők...
És a nagy robokuty... hát, rám tudták hozni vele a frászt.

Zene is nagyon ott van, amellett, hogy van saját soundtrackje, rengeteg sláger német feldolgozása is benne van (pl house of the rising sun), ami azért rendesen megadja az alaphangulatot.

Sajnos vannak olyan ziccerek is amit kihagytak, a láncfűrészes részt fel lehetett volna dobni egy kis "eszközpróbálgatással" (hogy mivel lenne a legcélszerűbb megkínozni a bácsit?). A hold és a holdmodelles pálya is súlytalan lett [érzelmi vonatkozásban], amit azért sajnálok, ezekből többet is ki lehetett volna hozni jóval. (hogy mivel, nem tudom, de kifejezetten hiányérzetem maradt, pedig én aztán ugrok minden csillagászatos/holdas témára). Plusz itt még egy kicsit lehetett volna lopni az Iron Skyból is.

Ez a hiányérzés amúgy a játék egész második felére erősödik.



A vége a csalódás volt nekem, valamivel szofisztikáltabbat reméltem egy egyszerű bossharcnál. A Leon a profi meg pláne gáz húzás volt, úgy hogy utána még tud csúszni-mászni.
Plusz ott van a rengeteg elvarratlan szál: Frau Engel, az ellenállás sorsa[lényegében amiről szólt a játék]...
Szóval a végét Dead space 3asra vették sajnos, a "meghal, de mégse, és mindenképp lesz vmi folytatás" baromságra. Persze, legyen folytatás, de ne ilyen béna klisékkel oldják meg.




Kicsit felszabadulás volt nekem ez a játék. Igazi kikapcsolódás volt, szinte határtalanul, nincs megkötve, hogy milyen fegyvereket használjak [végre mindkét kezemben lehetttt!!!], hogy merre járjam be a pályát[azért nem is hagytak elveszni benne]... Baromi jó szórakozás...



A videótesztről: cikként remekül megállja a helyét az írás, viszont a videóteszt ezáltal elveszti minden spontaneitását, és csak egy egyszerű, "hozunk példát arra amit felolvasunk" lett.
Így hibridként nagyon nehéz mindkét fronton jót alkotni, ha mégis nagyon kell, akkor inkább térjen el egy kicsit a szöveg, de én inkább a Rambó szintű játékokra hagynám csak a videót.
Javaslom, egy kicsit a rossz pc játékok szériát [tudom az sem volt spontán, de legalább valamennyire adtak külsőségekre], annak sem lett volna sikere, ha teljesen érzelemmentesen olvassák fel a szöveget [ami itt kifejezetten jó].
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. SonicTheHU...
2014.06.05. 15:14
nekem az tűnt fel elsőre, hogy Blasko és a sima Dawn of War 2-es Force Commander arca között mekkora hasonlóságok vannak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Konigstige...
2014.06.05. 19:10
Az utóbbi 1,5-2 évben ez volt az első FPS amit megvettem, végigjátszottam és még élveztem is. A BF4 singleplayer kampányát is végigjátszottam, de az a Wolfensteinhez képest üres lövöldözés volt (számomra), nem volt egy olyan rész sem ami maradandó emléket hagyott volna bennem (igen, tudom hogy a BF4 a multira fókuszál). Ami nekem egy kicsit fúrja az oldalam a játékban, az a befejezés. Az értékeléssel többé kevésbé egyetértek, a látványra azért megadnám a 8 pontot, ha már a CoD: Ghosts is megkapta (az se volt szebb).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mikej95
2014.06.05. 20:01
A retek motort leszámítva nagyon jó játék lett. Meglepett, hogy mennyire jó. Egy ideje már nagyon nem érdekelnek az agyatlan, egyedül a világ ellen játékok. Eleinte még le se akartam tölteni, de asszem áldozatul fog esni az első komolyabb leárazásnál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. InGen zaeta...
2014.06.06. 09:53
Kösz a véleményt, jogosak az észrevételek. Próbáljuk még belőni a videoteszteket, ennyi év cikkírás után nehéz átállni, de előbb-utóbb talán sikerülni fog )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Phantomstr... Terro...
2014.06.07. 10:46
Szerintem a "cenzurázott" változat sokkal nagyobb "németellenes propaganda", ha már itt tartunk benne, mert nem nácikat kell gyilkolászni, hanem pont nem náci németeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Terror Phant...
2014.06.07. 12:22
Hááát a cenzúrázottban mindenki németül vakerál és nincsenek utalások a II. VH-ra, szóval elég nehéz lenne ráhúzni, hogy szövetséges propaganda a tengelyhatalmak rovására.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. sniperjoce...
2014.06.07. 23:31
Na most azon gondolkodom hogy a Return To Castle Wolfenstein elindul egy 64bites WIN7-en?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Terror snipe...
2014.06.08. 00:33
El bizony. És ha felrakod az utolsó unofficial patchet, még wide felbontáson is játszhatsz.

http://www.markshan.com/knightmare/downloads/rtcw-sp-1.42c-win32-bin.zip][LINK][/URL]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. csabi02
2014.06.08. 10:27
Mostanában az új játékok csalódást okoztak,de ez nagyon jó gém!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. sanyix InGen
2014.06.08. 19:04
elvileg minden GCN-es cucc támogatja a HW-s megatextúrázást, a radeonok is... max talán a közös címtér hiánya és az abból adódó RAM->VRAM másolgatás zavarhat be PC-n.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. tk36
2014.06.09. 10:50
"zöldségként tengetjük életünket" -
Remélem a fejlesztők majd meghallgatják és változtatnak a végleges játékig, ami itt megemlítve lett hibaként.

A videót végignézve az emberi arcokkal megjelenésével nem vagyok kibékülve, bár ha az "old school" érzés volt a cél ez nem is hiba.

Megveszem, és kíváncsian várom, hogy mi változott a ~20-23 évvel ezelőtti Wolfihoz képest.

A várható gépigényről lehet tudni valamit?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. CyberPunk6... tk36
2014.06.09. 11:34
A gépigényről azt lehet tudni, hogy van akinek aránylag lassabb gépen is szépen fut, meg van, akinek brutál konfigon lowon sem megy rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gabi123 Cyber...
2014.06.10. 09:00
Ezt csak megerősíteni tudom: A10-6800K-val, 2400-as RAM-okkal és némi tuninggal mediumon általában 30 FPS-t (néhol kevesebbet) ki tudott magából préselni, míg az IGP-t HD 7870-re cserélve az Ultra akadt, High-on pedig szintén gyakran 30 FPS közelébe esik - tudom, hogy az A10-6800K nem hajtja ki rendesen, de ez azért mégiscsak érthetetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!