iPon Cikkek

World of Warcraft: Cataclysm

Dátum | 2011. 01. 11.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az Activision-Blizzard, eltérve az eddig megszokott tavaszi, őszi megjelenésektől most közvetlenül karácsony előtt hozta ki a legújabb WoW-kiegészítőt. Ha figyeltünk, lelki füleinkkel hallhattuk, hogyan csattog a designerek, programozók és grafikusok hátán a marketingesek ostora. Az erőltetett menet ellenére teljes értékű kieget kaptunk, amely, ha nem tartozunk a mindenen csukott szemmel átrohanó, non-stop egy hét alatt mindent lenyomtam, „he? ennyi volt?” –rétegbe, akkor hosszú időre fog tartalmas elfoglaltságot nyújtani.

Ne siessünk, álljunk meg időnként, és gyönyörködjünk a részletekben, mert ha túl gyorsan rohanunk, elmosódik mögöttünk a táj, pedig van mit nézni bőven. Ami elsőre szembetűnik az új, és a régi, felújított pályákat nézve az a részletgazdagság. Eddig is nagy csodálója voltam a WoW-os designerek és grafikusok munkájának, elámultam a nagrandi repülő szigeteken, a Scholazar basini vízesések, vagy Feralas erdejének szépségén, és jókat nevettem az olyan kis poénokon, mint a szemüket forgató, levágott abomination fejek, vagy az otthagyott ételt körüldongó apró legyek. Most sem kellett csalódnom: szemet gyönyörködtetőek Vashj'ir víz alatti világának színes halai és korallerdői, Nordrassil, a világfa Mount Hyjalban, a világító kristályok, melyek Deepholm sötét, idegen világának komorságát enyhítik. Ráadásul képi poénokban sincs hiány, a doboz csalikukactól kezdve Gilneasban, a Győzikéét megszégyenítő goblin hálószobákig mindent láthatunk.


Kedvenc karakterem, Lag még még a nevezetes december 7-i dátum előtt betelepült Gilneas városába: egyik kezében palacsintasütővel, másik kezében vörös rózsával, arcán a csak féltéglával lemosható jellegzetes gnóm vigyorral várta a nagy napot, az akkor még üres városban. Sajnos – azaz inkább szerencsére - csalódnia kellett, senkit sem riogathatott, mivel az új fajok kezdőterületei más fázisban találhatóak. A kezdő, és az új területeken is rengeteg ilyen hellyel találkozhatunk, melyek csak akkor fedik fel titkaikat, ha végigcsináltuk a küldetéseket, ha csak úgy odatévedünk, üres területet látunk. Ez egyrészt jó dolog, mert sok jó ember kis helyen is elfér, ha mind másik dimenzióban van, másrészt rossz, abból a szempontból, hogy megnehezíti, ha csak beugranánk segíteni barátainknak egy-egy küldetés erejéig. Ez már WotLK-ben is időnként gondot okozott, ám ez a technológia olyan sokat tett hozzá a történetmeséléshez, és annyira élővé tette a világot, hogy megbocsátjuk ezt neki.

Lag ugyan nem volt, de már az elején sem volt túl kedvező a questmob/karakter arányszám, és később csak romlott. A kieg és a játék népszerűségét az is jelezte, hogy estére már kisebb-nagyobb sorok álltak még a kevésbé frekventált szervereken is. Jobban járt az, aki csak az indulást követő első, zsúfolt napok után látott neki, hogy felfedezze az újdonságokat. Nézzük meg, mik is ezek!

Megújult fővárosok: Stormwind és Orgrimmar, avagy Deathwing, a városépítő

Könnyes búcsút kellett vennünk Dalaran üres utcáitól, mert ebben a kiegben Stormwind és Orgrimmar lett az élet központja, az új területekre nyíló portáloknak köszönhetően. Gyalog mindkét város még mindig logisztikai rémálom, ám a levegőből már könnyen eljuthatunk bárhová.

Stormwind nagyobb lett, megszépült, Deathwing pusztításáról csak egy kisebb felperzselt kerület, és a bejárat bástyáinak vörösen izzó, olvadt kövei tanúskodnak. Több lett a zöld terület, és szín-koordinált háztetők segítik a levegőből való tájékozódást.

Orgrimmar is megnőtt, Hellscream vaskezű uralkodása alatt valóságos erődítménnyé vált, kapott egy goblin és egy tauren negyedet, óvatlan karaktereket gyilkoló lifteket, és egy Azsharára nyíló hátsó bejáratot.

Mindkét város több aukciós házzal és bankkal is bővült, hogy csúcsforgalom idején is zavartalanul folyhasson a kiszolgálás.

Köszönjük, Deathwing!

Farkasok cilinderben

Új faj tagjai kerültek a szövetség soraiba, az úri divat szerint öltözködő, cinikus humorú, ékes brit kiejtéssel beszélő worgenek. A sokat alakítgatott modellek végül nagyon karakteresre sikeredtek, az animációk is hozták a szokásos Blizzard színvonalat. Egyedül a táncot nem éreztem hozzájuk illőnek, szerintem sokkal viccesebb lett volna, ha a derék farkasok a Thrillerre rázzák. A faji hátas hiánya is kissé zavaró, de meg kell hagyni, egy négykézláb futó, nagyokat ugró worgen azért nem mindennapi látvány (akik gyűjtik a hátasokat, azok ettől persze nem lesznek boldogok). A faji képességek közül a darkflightot (sprint) és a skinningre kapott bónuszokat talán a leghasznosabbak, a +1% crit és az extra resist már nem oszt, nem szoroz. Hosszú végtagjaikkal, állandó szimatolásukkal, mély hangjukkal, és izgalmas, megkapó történetükkel a worgenek üde színfoltot jelentenek a WoW világában.

Ezt a lovat csak kölcsönkaptuk
Gilneas derék, dolgos népének egyszerre két veszedelemmel is szembe kell néznie: a horda seregei és a vad vérfarkasok egyszerre fenyegetik létezésüket. Az ellenségeskedő nemeseknek túl kell lépniük régi belső ellentéteken, és összefogniuk népük védelmében, de úgy tűnik ez sem lesz elég, hősies küzdelmük ellenére az átok utoléri őket. Nem adják fel, tovább folytatják a küzdelmet, amely immár arról szól, meg tudnak-e maradni embernek.

Nagyon jól eltalált a Gilneas városának gótikusan sötét hangulata, a szélben csapkodó ablaktáblákkal és kísértetként lebegő függönyökkel, melyek már az ellenség érkezte előtt érzékeltetik a veszélyt. Varjak repülnek fel lábunk elől, ahogy a hídon átfutunk, papírlapokat fúj a szél a barikádok között és az égen baljósan világít a telihold, miközben a háttérzene is sötét dolgok eljövetelét sejteti.

Erre a kezdőpályára is jellemző a legapróbb részletekig kiterjedő igényes tervezés, és a filmbejátszásokkal sűrűn színesített küldetéssorozattal is elégedettek lehetünk.

Váratlan vendégeket várva

Az esetek 20%-ában 100%, hogy működik!

A horda lett gazdagabb a goblinokkal, vagy a goblinok a hordával? Pénztárca alapján inkább az utóbbi. A Kaja'Cola nyakaló, ízlésficamos, zöld, de cseppet sem környezetbarát, ám annál életrevalóbb gazfickók a pénznél csak a nagy robbanásokat szeretik jobban. Hogy egy goblint idézzek: "Ahogy jó atyám szokta mondani: nincs olyan probléma, amit ne lehetne egy jó nagy robbanással megoldani. A balesete előtt legalábbis mindig ezt mondogatta."

Kezan szigetéről indulnak el világhódító útjukra a kis zöld üzletemberek. Ez a zóna nem mindennapi: amellett, hogy könnyesre röhögtet, kemény kritikája is a fogyasztói társadalomnak. Rózsaszín flamingók, gépmókusok, banános tapéta, olajszennyezés, szeméthegyek és pónilovas úszógumik. Hibáik ellenére ezeket a kis fickókat egyszerűen nem lehet nem szeretni. A hely bővelkedik képi, zenei és egyéb poénokban; külön köszönet a Szabó nevű szabóért annak, aki elkövette.


Karakterünk napjait a "haverok, buli, Kaja'Cola" szellemében tölti, miközben lassan, de biztosan törtet felfelé a ranglétrán. Úgy tűnik, kedvelik, mert mindenki az elnyomó Gallywix utódját látja benne, aki jelenleg a sziget ura. Ám Deathwing érkezésével minden megváltozik, a szigetnek, nagyratörő terveinknek, és ami legrosszabb, menő hot rodunknak is annyi.

A faji képességek közül nem rossz a bárhonnan előhívható bank haver, bár csak rövid ideig használható. A rakétaugrás, és vele közös cd-n lévő kilőhető rakéta tűnhet a legdurvábbnak, szerintem mégis a minden árusnál érvényes kedvezmény az, ami elviszi a pálmát, és ami miatt mindenki irigyelheti a goblinokat. Összességében nagyon ütős ez a csomag, a +15 alchemy és az 1% casting/attack speed bónusz már csak hab a zöld tortán.

Az új magas szintű pályák:

Mount Hyjal


Sárkányháton érkezünk Mount Hyjalba, ahol  Malfurion Stormrage, Ysera és más celebek segítségével kell megvédenünk Nordrassilt, a világfát a pusztulástól. Út közben, meglepetésként egy új, és egy régi ismerőssel találkozhatunk: Deathwinggel és Ragnarossal, mindketten barátságosan üdvözölnek minket.

Sok kaland vár itt ránk: más tüzes Molten Core szökevényekkel is összefuthatunk és harcolhatunk, kettős ügynökként ismét beépülhetünk a Twilight Hammer kultistái közé, és ha átmentünk a Twilight IQ teszten, belülről bomlaszthatjuk soraikat, fákon rekedt medvebocsokat menthetünk trambulin segítségével, és játszhatunk egy mini játékkal, amely tisztelgés a Joust nevű régi platform játék felé.

Ragnaros új tanyája
A zóna gyönyörű, legtetején Nordrassil trónól fenségesen, óriás gyökereivel átfonva és őrizve a hegyet, és a világot. Ezen a pályán igazi epikus, világmegmentős érzésünk lehet, hiszen ősi állatistenek, nagyhatalmú druidák, sárkányok oldalán harcolhatunk. A sok isten, félisten és legendás npc között nekem mégis Thisalee Crow, a kis vérszomjas druidalány, és Mylune, az érzőszívű driád, voltak a kedvenceim.

Menedék a világfa gyökerei alatt
A zónához a Guardians of Hyjal frakció kapcsolódik, az általuk kínált kincsek közül csak az account bindos dps caster sisak enchant az egyetlen, ami hosszú távon is érdekes marad.

Még egészen korán, a pálya elején találkozhatunk régi barátunkkal, Finkle Eyehornnal, aki Blackrock Cavernsbe küld minket, ahol a lézeres technológiával mélyművelést végző kultisták mellett, az UBRS-ből megismert Beast párjával, Beauty-val, és kölykeikkel kell megküzdenünk (a kiskutyák neveit érdemes elolvasni!), ezek után már azon sem lepődtem volna meg, ha a hét törpe jön velem szemben a Deathwing által ásott valamelyik tárnából.

Blackrock Caverns: a kultistáknak a lakberendezés terén sincs jó ízlése

Vash'jir

Hajóutunk során az agylágyulásban szenvedő Budd szórakoztat minket a hülyeségeivel (őt Budd Nedreckként már ismerhetjük régebbről, Zul Amannál, és Grizzly Hillsben találkozhattunk vele, most majd több helyen is összefutunk még szegénnyel), aztán rögtön bedobnak minket a mélyvízbe. Nem lustálkodhatunk, és nem állhatunk meg gyönyörködni a vízi világ szépségeiben, saját, és társaink túléléséért kell küzdenünk.

Szerencsére nagyon hamar megkapjuk a buffot, amivel víz alatt lélegezhetünk, és a sebességünk is megnő, így a víz alatti élet nem okoz több kellemetlenséget. Arra sem kell sokat várni, hogy vízi hátasunk legyen, némi rodeózás után megkapjuk saját tengeri csikónkat. Vash'jir 80-tól 82-ig Mount Hyjal alternatívájaként kitűnő kezdőpálya azoknak az altoknak, akiknek csak döcögős repülő hátasa van, de fő karinkkal is nyugodtan belevághatunk a tengeri kalandokba, ha gyönyörködni szeretnénk a gazdag, színpompás, és időnként harapós élővilágban. Van itt minden a tengeri uborkáktól a különböző vízicsigákig és kígyókig, korallerdők és halrajok, ősi paloták és templomok romjai, cápák és nagák. Ez utóbbiak a H. P. Lovecraft Cthulhu-mítoszából kölcsönzött ősi istenekkel, a Nagy Öregekkel szövetkezve törnek világunkra, ellenük harcolva Earthen Ring repunkat növelhetjük.

A pálya tetszetős, a küldik poénokban bővelkedők. Érdekes az a questsorozat, melyben látomások segítségével nagabőrbe bújhatunk, és betekintést nyerhetünk a vízikelgyók történelmi csatáiba. Az óriási, teknőcszerű lények belsejében játszódó kalandok sem mindennapiak, a Cthulhus poénok szokás szerint ütnek. A végső, nagy epikus küldi csatájához a pályát a végén található insta, a Throne of the Tides adja az utószót.

Elvarázsolt vízivilág
Új hátas és új... izé.. sisak

Deepholm

Thrall élő közvetítésben kér segítséget a Thrall TV nézőitől. Az ex-hadvezér, aki új haja és szerkója alapján vagy krisnás lett, vagy beállt a hippimozgalomba, épp egy óriási örvényt próbál kordában tartani az óceán közepén. Deathwing bizony kihúzta a dugót, és ismét rajtunk áll, hogy a külső elementáris létsík, Deepholm mélységeibe leereszkedve megmentsük a világot az összeomlástól. Kőműves küldetésekkel építhetjük fel a világot tartó oszlopot, és Therazene repunkat. Therazene, a Willendorfi Vénuszt megszégyenítő domborulatokkal rendelkező kő-ősanya a négy elementál lord egyike, úgyhogy legyünk hozzá kedvesek, és azt a kis maraudoni fiaskót a lányával, Theradras hercegnővel még véletlenül se említsük.

Therazene mama
A zóna gyönyörű, egyediek az izgő-mozgó, rejtélyesen pulzáló és színes kőalakzatok, bár hosszú távon ez a sötét környezet kissé nyomasztó lehet klausztrofóbiásabb játékosoknak. Barlangászok előnyben.

A küldetések között, a pálya komorságához illően kevés vicceset találunk, és még az átlaghoz képest is feltűnően sok az ölj meg x szörnyet, hozz y kütyüt küldetés. Akadnak azért érdekesebb küldik, és emlékezetes pillanatok is pl. amikor Pebble-t, a kis kő elementált kísérgetjük, és belehempereg a denevérekbe, az egyszerűen fenomenális.

A repus vállas enchantok sajnos nem account boundosak, akinek nem egy fő karaktere van, hanem több, annak ez meglehetősen rossz hír. Akit repuzós napi questelés közben elütött már az óriás féreg az alagútban, vagy gombarobbanás áldozata lett, az bizonyára átérzi bánatomat.

Kő kövön


Uldum

Botcsinálta karavánkísérőként juthatunk el az elveszett, de Deathwing rosszalkodása miatt újra előkerült Uldum sivatagos földjére, ahol a titokzatos oroszlántestű, oroszlánfejű nép, a Ramkahen (repu, teve mount, account bound sisak enchantok) őrzi a titánok titkait. Hamarosan vad és röhejes pigmeusok rikoltozása tölti meg fülünket, és mondanom sem kell, bajba kerülünk.

Uldumban két szálon fut az izgalmakban és humorban bővelkedő történet: Harrison Jones oldalán kutathatunk az elveszett Coffer of Promise után (Indiana Jones rajongóknak kihagyhatatlan), és segíthetünk a jó cicáknak a rossz cicák elleni harcban.

Hatalmas templomok, fenséges piramisok, titokzatos romok, obeliszkek, sírkamrák, buja oázisok tarkítják a sivatagos tájat a Vir'naal folyó termékeny két partján, melyet a magasból két óriás kőcica kolosszus őriz. Az árusok pultjairól kelet gazdagsága tárul elénk, lelki orrunkkal szinte érezhetjük az egzotikus fűszerek illatát.

Uldum három 5 fős, és egy 10/25 fős instának is otthont ad, ebből kettőnek is a felhők fölött lebegő kecses kőtornyok között találjuk a bejáratát.

A legtöbb fantasy témájú játékban akkor nyúlnak az egyiptomi témához, amikor kifogytak az ötletekből. Silithus esetében is ez lehetett anno helyzet, még a Blizzardnál is elismerték, hogy bizony melléfogás volt. Uldumot tekinthetjük a fejlesztők bocsánatkérésének: ezzel a pályával megmutatták, hogy lehet ezt jól is csinálni.



Twilight Highlands

Az allis bevezető küldisorozat során az ifjú Anduin herceg testőreként nyomozhatunk stormwindi sötét bűnügyekben, és Jack Bauden segítségére lehetünk élete leghosszabb 24 órájában. Ha megoldottunk minden rejtélyt és megmentettük Stormwindet a pusztulástól, a böfögős törpe, Fargo Flintlocke fekete füstöt eregető röpcsijével máris útnak indulhatunk Twilight Highlandsre.

Mi vár itt ránk a viharos, hidroplános érkezés után? Sör! Kocsmai bunyók! Sör! Románc! Még több sör! Az egymással civakodó felföldi törpe klánokat kell kibékítenünk, hogy erőiket egyesítve felvehessék a harcot a Twilight's Hammer kultisták ellen, akiknek tereprendezési és lakberendezési ízlése nem egyezik az övékkel, mivel tájban csak a ledózeroltat, színben csak a lilát ismerik.

Horda oldalon a Hellscream hadiflottáját építő goblinokat és lusta orkokat kell gatyába rázzuk. Miután behatóan tanulmányoztuk a legendásan laza goblin munkamorált, és levadásztuk az indukciós háncskepesztőt, a flotta végre összeáll és vele együtt kelhetünk útra. Hellscream taktikai zsenialitásának és a goblin mesterek minőségi munkájának köszönhetően a légiflotta hamar szétesik, ezért kisebb forradalmat kell kirobbantanunk, hogy elnyerjük a Dragonmaw orkok bizalmát és segítségét.

Hiába van világvége, a két örök ellenfél, az alliance és a horda mindig talál helyet és alkalmat, hogy egymást csépelje, felőlük akár ogre gyerekek is potyoghatnak az égből. Itt sem lesz másképp. Vannak azért küldik, melyek mindkét oldalnak közösek, ezek közül az Iso'rath belsejében játszódóak, és az epikus sárkánycsata az említésre méltóak. Az előbbinél érdemes figyelni az Earthen Ringesek beszólásaira, tele vannak sámános poénokkal, az utóbbinál pedig nagyon szép screenshotokat lehet készíteni Deathwing és Alexstrasza légi csatájáról.

Itt még csak méregetik egymást

Ezért a screenshotért meg kellett halnom, de megérte

Cthulhu csápjai ide is betették a lábukat. Ja nem, ez Sarlacc a Jedi visszatérből!

Új pvp lehetőségek

Pozitív újdonság pvp téren a battlegroupok összevonása, amely megrövidíti a sorban állás idejét, és megszünteti azokat az egyenlőtlenségeket, melyek egyes battlegroupokban kialakultak. A másik újdonság a rated bg-k bevezetése, ezeken szaftosabb jutalmakért csatázhatunk. A legnagyobb negatívumnak a nagymértékű honor nerfet érzem. Érthető, hogy csak lassan adagolják nekünk az egyre jobb felszerelést, és nem akarják, hogy pikkpakk felöltözködjünk, de ez a tudat valahogy mégsem vígasztal, amikor a kapott honornál csak szerény kis számokat látok, melyek nagyon kis töredékei az olyan jutalmakért fizetendő összegeknek, melyekről tudom, hogy rövid időn belül cserére fognak szorulni. Alacsonyabb szinteken szerencsére más a helyzet, akinek nosztalgiázni van kedve, viszonylag gyorsan összegyűjtheti poénból mondjuk a Vanillás epic setet. A rated bg-ken kapott conquest pontok gyorsan gyűlnek, az új rendszert nyílván ezzel akarják népszerűsíteni. Magas szinten érdemes tehát sima bg-kről ratedre váltanunk.

Battlegroundból két újat kaptunk, és egy vadonatúj pvp zónát.

A Battle for Gilneas az eredeti tervek szerint városi környezetben játszódó területfoglaló csata lett volna, ám ezek a tervek a kukában kötöttek ki. Talán azért, mert az új battleground mind mechanikában, mind hangulatában túlzottan a Warhammer Online Battle for Praag-jára hajazott? Vagy csak nem készült el időben? Lehet, hogy ezt már sosem fogjuk megtudni, az viszont biztos, hogy helyette egy új, leegyszerűsített Arathi Basint kaptunk, öt helyett mindössze három bázissal. Kissé unalmasnak tűnt.

A Twin Peaks egy az egyben Warsong Gulch, csak a pálya nagyobb, így középen, és a bázisokon belül is több mozgásteret enged. Úgy érzem szükség volt erre a pályára, mert WSG kicsinek és szűkösnek tűnt az epic mount feltalálása óta.

Tol Barad, a félsziget, ami nem félsziget, inkább két fél sziget, melyeket híd köt össze. Akárcsak Wintergrasp, ez is egy teljes pvp zóna, napi küldikkel, és kétóránként induló 40-40 fős nagy csatával. Lényeges különbség WG-hez képest, hogy ez a pálya instance-olt, csak portálon keresztül juthatunk be ide Stormwindből, ill. Orgrimmarból. A másik különbség az, hogy a napi küldis és a pvp rész teljesen elkülönül egymástól, az előbbi az északi, ez utóbbi a déli szigeten játszódik. A napi küldik nyugalmas pve stílusban történnek, jutalmul tokeneket kapunk, melyeket fegyverekre, trinketekre, hátasokra és egyéb hasznos holmikra válthatunk be, ha elértük a szükséges reput az oldalunknak megfelelő frakcióval (Baradin's Wardens az Alliance-nek, Hellscream's Reach a Hordának).

Maga a csata meglehetősen mozgalmas, mivel a két 40 fős raid egy Wintergraspnál jóval kisebb helyre zsúfolódik össze. Ennek köszönhetően, az instancolás ellenére felüti fejét a lag (bár ez erősen szerverfüggő), "stratégiaként" pedig a sok lúd disznót gankel középen, miközben két játékos, aki tudja mit kell tenni elfoglalja/lerombolja a kulcspontokat - elv érvényesül. A győztes oldal előtt jutalmul bónusz napi questek válnak elérhetővé.

Egy bug miatt jelenleg, ha támadóként győzünk 1800 honort kapunk, míg védőként a győzelemért csak 180 honor jár. Mondanom sem kell, a támadó oldalon mindig hosszú, tömött sorok állnak.

Tol Barad pvp fele

Régészkedni jó

Az új szakma, az archeology úgy tűnik, megosztotta a játékosokat, van, aki szereti, van, aki unalmasnak találja. Szerintem kellemes kikapcsolódást nyújt a sok csatározás után, és türelmünk jutalma sem marad el: mountot, peteket és egyéb poénos holmikat (pl. ősi draenei holo-kivetítőt) találhatunk régészkedő karakterünknek. Az account bindos epic jutalmak miatt mindenképp megéri legalább egy karakternek felvinni ezt a szakmát. Sokat kell utazzunk, ezért gyors repülő hátassal érdemes csak belefogni, és lehetőleg magas szinten, hogy elkerüljük a felesleges csatározást. Ha régészkedő karakterünk alkimista, szert tehetünk egy ritka receptre, melynek segítségével elkészíthetjük Vial of the Sands-et, melynek birtokában sárkány mounttá változhatunk, és egy társunkat a hátunkra véve még taxizhatunk is. Ez a kincs eladható, az előző kiegészítőben megismert motorhoz hasonlóan most ez a nagy pénznyelő, jelenleg 70K körül mozog az ára, bár később valószínűleg ez némiképp csökkenni fog.

Türelem raptort terem

Guild szintek

A szintezhető guildek fogalma több mmo-ban is létezik, Warhammer Online-ban találkoztam vele először, ahol a dolog hasonlóan működött. A Blizzard szokás szerint ügyesen, bár némiképp leegyszerűsítve wowosította koncepciót, átvette a pozitívumokat, kihagyta, vagy átalakította a negatívumokat. Csak egy példa: a megfelelő guild szintet elérve az általunk lootolt mobok plusz pénzt generálnak, ami a guildbankra száll, tehát mi nem leszünk ezzel szegényebbek. Warhammerben ezt az összeget a tényleges lootunkból vonták le, azaz valójában adó volt, aminek senki sem örült.

Egy guild pont ugyanúgy fejlődik, mint egy karakter: xp gyűjtésével. Jelenleg a következők adnak xp-t a guildnek: küldik és napi küldik teljesítése, szakmák fejlesztése, insta bossok legyőzése guildes partyval/raiddel, győzelem a rated bg-ken. Indulás előtt több lehetőség is létezett, de ezeket az utolsó pillanatban kivették, hogy megfelelő korlátok közé fogják a fejlődés ütemét. A maximális szint egyelőre 25, ezt valószínűleg csak az elkövetkezendő kiegészítőkben fogják növelni.

Minél magasabb szintű a guildünk, tagként annál több hasznos bónuszt és kedvezményt kapunk: nőhet pl. hátasunk sebessége, a megszerzett xp/repu mennyisége, csökkennek a javítási költségeink és hasonló nyalánkságok. Guildünkenk nemcsak szinteket, achievementeket is szerezhetünk, bizonyos jutalmak ezek eléréséhez vannak kötve, ill. vannak olyan jutalmak, melyekhez nekünk kell elérni a megfelelő reput guildünkkel. Milyen jutalmak ezek? Guild mount, teleport, 1-85-ig használható heirloom köpenyek és sisakok, petek (pl. egy jólöltözött, guildcuccokat áruló inas), csupa hasznos holmi.

Mivel mindenki reput épít saját guildjével, a hűséges, szorgalmas tagok hosszú távon nagyobb előnyökre tehetnek szert, a klánról-klánra szálló rablódarazsak száma pedig valószínűleg csökkenni fog. Megnő a guildek eszmei értéke is, mivel viszonylag lassan fejlődnek, és a szokásos szétesés, újrakezdés helyett érdemes lesz inkább egyben tartani őket, különösen ha már magas szintet értek el. Sajnos várható az is, hogy ez az érték nemcsak eszmei lesz, és Ebay-en és egyéb helyeken kínálnak majd eladásra guildeket.

Megújult régi pályák, insták és questek, összbenyomás

Bevallom, a kieg megjelenése előtt kissé tartottam attól, hogy a régi, megszokott pályák elvesztésével rámtör majd a Vanilla blues, de meglepetésemre kellemesen csalódtam. A régi területek rajongójaként nekem nagy élmény volt felülről megszemlélni a lentről már jól ismert, bár kissé átalakult pályákat, mindig vágytam rá, hogy Zul Farakban beüljek a magasban függő páholyok egyikébe, vagy elrepülhessek Dire Maul felett, és onnan integessek le az ogréknak. A zónák, úgy érzem előnyükre változtak: Azsharában, ahol a rossz pályadesign miatt nehéz volt a közlekedés, most goblin gyorsrakéta út vezet körbe, a lepusztult Desolace kivirágzott, a túlméretezett Barrens két kisebb részre szakadt. A régi jó dolgok közül talán csak Zul Gurub, és a Shimmering Flats-béli versenypálya fog kicsit hiányozni (a nosztalgiázni vágyók meglátogathatják a romjait a víz alatt). A világ él, és változik.

Hullámsír a mélyben
80-ról 85-re viszonylag hamar eljuthatunk, a szintlépés a kis karaktereknél pedig már-már félelmetesen gyors, akár instázunk velük, akár questelünk a megújult Vanilla területeken. Miután kijöttünk a kezdő zónából olyan ütemben kapjuk az xp-t, hogy mire egy-egy pálya végére érünk, már kiszürkülnek a küldik, még akkor is, ha mellette nem instáztunk. A megsűrített röpcsimegállóknak köszönhetően a közlekedés a röpképtelen kiskariknak is sokkal gyorsabb lett, még a kisebb questhubok között is rengeteg átvezető földi helyi járat közlekedik. Megváltozott nagyon sok régi pálya szintkövetelménye, de nem kell megijednünk, a nagyvárosokban található faliújság  segítségével könnyen megtalálhatjuk a szintünknek megfelelőt, és még potyaküldit is kapunk oda. Az insta küldiket az insták belsejében kapjuk és adhatjuk le. Vanillán edződött őswowosok már-már puhánynak gondolhatják az új játékosokat, akiknek karakterei ezekkel az új kényelmi funkciókkal elhalmozva nőhetnek fel (de azért titokban örülnek, amikor az altok szintezésére kerül sor).

A questek közben lejátszott filmek, kis átvezető jelenetek kellemes meglepetésként értek mind a régi, mint az új küldiknél, akárcsak a mini játékok (Plants vs Zombies FTW!), vagy az új zsebmetszéssel megszerezhető tárgyak (Goblin Gentleman's Magazine, Eau de Taurene, és a szaftos lányregény sorozat legújabb kötete, a Big Brass Bombs).

Plants vs Zombies WoW módra
Az új, magas szintű insták taktikásabbak, nekem ez pozitívum a WotLK-ás ötfősök "egyik kezemben sör, a másikban egér, húzzunk össze mindent, aoe, oszt' jó' van"-stílusához képest. Az alacsony szintű insták közül nagyobb változáson csak Deadmines, Shadowfang Keep és a Stockades esett át. CSI:Deadminesban Horatio Laine-el helyszínelhetünk, Stockadesben találkozhatunk a félelmetes Hoggerrel, és örülhetünk, hogy végre értelmes lett a loot, Shadowfang Keepben a worgen kezdőpályáról megismert egyik lorddal futhatunk össze, aki garantáltan megizzasztja majd a healereket.

A gyors és könnyű szintlépés, és a sok új játékos érkezésének eredményeképpen instázás közben, főleg alacsony szinten gyakran találkozhatunk spiritbe öltözött hunterekkel (ez biztos valami új karakterosztály lehet: spirit hunter) vagy holy pala "tankokkal", és egyéb érdekességekkel, úgyhogy a pugos instázás még mindig egy élmény. Ahogy a mondás is szól: három dolog biztos világon: a halál, az adó, és a hülyék a pugban. Van, ami sosem változik, a játék viszont sokat változott, és úgy érzem, előnyére. Összeességében elégedett vagyok a Cataclysm kiegészítővel, megmutatta, hogy a világégés nemcsak pusztulást jelenthet, hanem valami újnak a kezdetét is.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

53. kiskoller
2011.01.11. 16:40
Amennyira mindenki isteníti a WoW-ot lehet visszatérek, legalább Azeroth-ot megtekinteni. De nem, inkább Guild Wars 2 lesz nálam a befutó. Addig meg inkább DDO, az is fejlődik rendesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. ájPon
2011.01.11. 18:21
Engem is érdekel, hogyan is nézhet most ki Azeroth.
De nemhogy az új Azeroth-ot, még Northrend-et sem jártam be, BC végén hagytam abba
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. exec79
2011.01.11. 19:12
az 1800 honor tol baradon nem bug volt csak motivalni akartak a nepet hogy mennyenek vedeni aztan maskeppp sult el...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. gezu1025
2011.01.11. 19:19
(először is: nem akarok senkit megbántani, nekem is lehet véleményem)

Csodálatos, gratulálok a wownak mióta létezik ugyanolyan: unalmas és ronda (az egész színvilágára értem). De legalább tartolommal teli és élvezetes (gondolom). Eddig sem érdekelt és ezután sem fog.

De köszönöm a tesztet, tartalmas és kielégítő.


De azért már megvárom az SW:TOR-t
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. rootshaper
2011.01.11. 19:53
a wow egyre szebb, es nem a grafikaja hanem a stilusa maga, ahogy a grafikusok a maximumot kihozzak ebbol a 6 eves motorbol, ami mar 6 eve sem a legszebb volt. elkepesztoek a tajak, gyonyoru az egesz, nagyon ossze lett rakva ez a kiegeszito is.

miert nincs vegen ertekeles vagy valami?
amugy egesz jo cikk lett =)

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Szefmester
2011.01.11. 20:00
Stílusa van az tény, de sajnos a grafika többi része már inkább elavult mint szép. Ezek az új kikacsintós poénok meg kissé erőltett amerikai verziósak.

Eddig sem tetszett és ezúttal sem tetszett meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. K21_overlo...
2011.01.11. 20:01
Bc vége óta WOW ozok eredetin annó mikor elkeztük 3 testvéremmel nagyon jó volt de csak azért mivel mi magunkan teremtettük meg az rpg részét.Sajnos azéóta itt ragadtam A wow ban minden van csak RPG nincs! Ez nem a szó szoros értelemben MMORPG csak az akar lenni!
A fejlesztőknél a CTLR+C ->CTLE+V nagy jelentőséget kapott... Kár h itt ragadtam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Beatmad
2011.01.11. 20:11
hát merész vállalkozás wowról cikket írni de grat, jól sikerült
én az alap játékkal kezdtem 2005-ben aztán a BC felénél megfáradva abbahagytam, a lőcs kinget ki is hagytam, most tértem vissza de azt kell mondjam kellemes meglepetés minden szempontból, a részletekbe nem megyek belem mert felesleges...
bele lehet kötni jogosan, mint mindenbe, de szerintem jó game ez még mindig, sőt, csak nem szabad túl sokat játszani vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. ájPon
2011.01.11. 20:36
"unalmas és ronda (az egész színvilágára értem)"

Játszottál vele egyáltalán vagy csak képeket nézel? (Értem a véleményed, nem sértésnek szántam)
De a WoW látványvilágára azt mondani, hogy "unalmas", elég botor dolog. Megértem, hogy a grafikai motor réginek és csúnyának mondható, de az biztos, hogy ezt a változatos stílusú és szép látványvilág teljesen ellensúlyozza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Peti03
2011.01.11. 21:00
Hát azt kell mondjam, az alap játékhoz képest (ésmég bc-hez is), olyan mintha egy béna ötlettelen modder nyúlt volna hozzá a játékhoz (pl.: autók, polipsapka, ilyenek)! Ez egy-két hely (és itt kifejezetten csak a helyek látványa) kivételével már az egész játékra igaz. Elveszettnek érzem már rég azt a hangulatot, amit az alap játék adott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. polarx
2011.01.11. 21:02
csatlakozom az elöttem szóló negatív véleményekhez, bár én nem csak hogy nem játszottam vele, de szerintem nem is akarok vele játszani. eddig se fogott meg ezuttal se, úgy hogy részemről még mindig a szánalmas időtöltések közé tartozik, de másnak meg biztosan az amit én csinálok (ps, 3dsmax, ha játék szimulátor, esetleg fejlesztés)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. gezu1025 ájPon
2011.01.11. 21:27
ájPon Igen játszottam vele, de nem fogott meg. (szerencsére)

A grafikának maga a stílusa nem tetszik, nem az, hogy régi. Játékot általában a grafikája miatt nem szoktam leszólni, mivel elkezdhetném sorolni a régi, igen régi játékokat amik még mindig jók, és tolom is őket. De ez a wow grafikai stílus számomra hányingerkeltő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. patrik2991
2011.01.11. 22:17
egyetértek veled gezu1025, én nem próbáltam, haveroknak viszont sokszor láttam már hosszas játékukat, és nem bírtam, egy halom mmo-van ami sokkal szemgyönyörködtettőbb, és nem ilyen...hát hányingerkeltő, erre énsem tudok jobb szót
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. rootshaper
2011.01.11. 22:22
mmo-zni az ember nem azert ul le, hogy gyonyorkodjon benne, hanem a tartalom miatt, ami a WoW-ban annyi, mint az osszes altalatok "szemgyonyorkodtetonek" nevezett mmo-ban egyuttveve. semmi ertelme leulni egy ilyen jatekkal eltolteni 1-2 orat, aztan megbelyegezni, hogy szar. ez csak a ti sajat szegenysegi bizonyitvanyotok.

ennek a jateknak ( es sok mas mmo-nak is... ) a lenyegi resze a maximalis szinte eleresekor kezdodik, de odaig el kell jutni, ez van.

amugy gyanitom nagyresze a fikazodoknak csak azert teszi mert anyu nem fizeti a havidijat, pedig a trial alapjan tetszett nekik. hat igen, szar lehet ugy elni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. maross
2011.01.11. 22:25
Magam elott latom, ahogy puccos dobozbol isszatok a tragyalevet es elegedetten mosolyogtok kozben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Szefmester
2011.01.11. 22:45
Anyám meghalt szal ő tuti nem fizeti, ellenben 8 órányi kemény meló után nem csak grindolni akarok egy új (izléstelen színű és alakú) sisak miatt hogy azt majd 5-10 szinttel később már dobjam is el mert a középszerű bolti cuccok jobbak..

Lehet hogy nagy a wow történelme, és világleírása is részletes, de története az nem sok van. Az ork harcosom 55. szintig vittem, és kb addigra untam meg annyira hogy már a haverok sem bírtak ott tartani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. mcadam
2011.01.11. 23:07
Én még 2005-06 között játszottam 1 évet, még a BC előtt, iszonyatos hangulata volt, akkoriban még a grafika is elfogadható volt, haverokkal szinte egész nap ezt nyomattuk, dehát akkortájt nem is volt életem. Aztán szerencsére le tudtam tenni. Nem rég visszanéztem, de már közelsem olyan a játék, mint régen volt, lebutitották az egészet, elrontották az élményt. Az volt talán régen a legjobb, hogy a kis instákat is bejárhattad, baromira lehetett örülni mindennek, munkába tellett, mig elérted a max lvlt-, ma meg pár nap az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. gezu1025
2011.01.11. 23:12
rootshaper

gezu1025 # 4 : De legalább tartolommal teli

Soha nem állítottam, hogy nincs benne tartalom, vagy, hogy nincs játékélménye, mert biztos hogy van. Csak nekem pont nem jön be és a hányinger kerülget tőle. Ez egy személyes vélemény ezen nem kell felháborodni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Gatee
2011.01.11. 23:57
"A wow ban minden van csak RPG nincs! Ez nem a szó szoros értelemben MMORPG csak az akar lenni!"
Kezdtél már karit RP szerveren? Azért vannak kitalálva, a pvp és normal szerveren nem divat az RPzés de ott az Argent Dawn a legnépesebb RP szerver ott kb csak arról szól a játék, nem a levelingről, nem a pvpről és nem is a high end raidelésről csak az RPről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. uristen
2011.01.12. 06:24
En bolond, megvettem ezt a jatekot, es hoppa, rajottem: nem is tudom fizetni a kethavi 6-7e Ft-ot... Nagyon jo jatek, mindig izgatottan varom a kiegeszitoket, a Cataclysm is jol jott: 10 nap ingyen, hurra!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Azrael
2011.01.12. 08:46
Mindenkinek másfajta stílus jön be. Én pl. nagyon bírom a WoW stílusát, de ha egy koreai vagy egyéb "nagyon keleti" MMOt meglátok rámjön a hányinger
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. qwertzzui
2011.01.12. 09:11
"Lehet hogy nagy a wow történelme, és világleírása is részletes, de története az nem sok van."

én épp a története miatt játszottam a WoWot lesz@rtam a grafikát és a sok cuccot benne....only Story Bár szerintem a Questeknél sem olvastad a szöveget csak a "lényeget" azaz "ölj le x mennyiségü ezt azt" vagy "menj ide és találkozz ezzel azzal".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. ThePoweR
2011.01.12. 10:26
Gyertek EVE-ezni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. gezu1025 ThePo...
2011.01.12. 10:41
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. kiskoller
2011.01.12. 11:53
Nekem egyáltalán nem tetszenek a rajzolt karakter. Egy MMOban sem. Ellenben ez nem izgatott amikor Vanilla WoW-oztam. Aztán jött TBC.

***
Ott álsz a portál elött a többiekkel, várjátok a nagy pillanatot. Egyik kezeddel a kedvenc hátasod, a csatalovad nyergére támaszkodsz, másikkal a fegyvered állapotát vizsgálod, hogy minden tökéletes legyen, minden tekintetben készen állj a megmérettésre. Visszaemlékezel arr a dicső pillanatra, amikor a kardot szerezted, amikor azt az ősi istent győztétek le, abban bogarakkal teli, undorító kaptárszerűségben a 39 szövetségeseddel, klántársoddal. Átmész a portálon és egyből az egekbe szökik a pulzusod, ahogy meglátod a hatalmas pitlordot ahogy a Szövetség és a Horda katonáival harcol. Igen, ez az a hely, amelyről oly sokat halottál, a folyamatos harc helyszíne, érzed, hogy amit eddig Azerothban tapasztaltál, az semmi ahhoz képest ami most fog elkövetkezni.
***pár nap/hónappal később***
Újabb küldetés, ezúttal 10 bogarat kell megölnöd, hogy a szemeiből egy ottani leányzó ebédet csináljon. Teljesíted a küldetést, átadod a 10 bogárszemet, erre a lány mosolyogva átad egy fabotot. Elsőre furcsálod, gondolod ekkora szívességért nagyobb jutalmat is kaphatnál, de ahogy megsuhintot a fabotot, érzed, hogy ez a fegyver gyorsabb, halálosab, mint az Óistentől elszedett kard. Hogyan lehet hogy egy itteni suhanc leányzó fabotja jobb fegyver, mint a te halálos, mágiával átitatott pengéd? És miért, hogyan védhet meg jobban az ellenség csapásaitól egy közönséges ing, mint a te Blackwing Lairben szerzett teljes vértezeted? De nem gondolkodsz tovább a dolgon, továbbállsz, hogy ezúttal démonokat ölj Illidan sötét erődítménye elött...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rootshaper
2011.01.12. 13:06
engem inkabb az zavar most ( es a ket honapom lejartaval ez is lesz az ok, ami miatt nem fizetem be egy ujabb korre ) hogy ra vagyok szorulva a sok ostoba tusko lifeless szarlamara, akik egyszeruen nem kepesek poenba venni, meg jatekkent jatszani a jatekot... televan a guildunk is olyan "emberekkel" akiknek a wowon kivul nincs egy centi elete sem, es EN vagyok a veres geci, mert joparszor fontosabb a baratnom, meg az, hogy mondjuk kajaljak egy gecinagyot, mint az, hogy most akkor megyunk-e heroicba vagy sem. ezert most en vagyok a geci, meg en vagyok utalva. ezek MINDIG elkurjak a kedvemet es kurvara nincs erre szuksegem... de sajna ez az osszes mmo-val igy mukodik. a legtobben olyan veresen komolyan veszik mintha ez lenne az eletuk feladata.

remeljuk a StarWars rajongok nem lesznek majd ilyenek, mikor kijon az Old Republic. arra nagyon kivancsi vagyok =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. kiskoller
2011.01.12. 13:28
Mivel ugyanaz a TOR mechinkája mint a wow-é, ezért valószínű hogy ugyanaz a hangulat lesz. Plussz a felnőttek nem tudják komolyan venni a TOR stílusát szerintem. Nézd meg a trailereket. "Én vagyok a jófiú jedi aki elintézi a rosszfiú sith-eket!"
DDO-ban (mivel az egyrészt DUngeon & Dragons alapú, amit a fiatalság nem díjaz annyira mint mondjuk egy 30 éves, továbbá a karakterfejlődés sokkal komplikáltabb) sokkal több a nromális felnőtt és kevesebb a kocka/14 éves.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. rootshaper
2011.01.12. 14:56
nagy dilemma, hogy imadom az MMO-kat, mert gyakorlatilag vegtelenek, nem ugy mint egy singleplayer RPG amit vegigjatszol oszt helo. DE, sajnos a masszivan multiplaying magaval hozza a Verpistakat akiket ruhellek mint a budos szart. igazi ordogi kor...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. kiskoller
2011.01.12. 15:15
Azért egy RPG-t sem játszol végig oszt hello. Dragon Age-nél lehet hogy 3 végigjátszás alkalmával megismersz minden contentet, de mondjuk egy TES-nél ez egyáltalán nincs így...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. scholes9
2011.01.12. 16:12
Nos. A WoW az utóbbi mondjuk 6 év legmeghatározóbb játéka. Havidíjas játék létére minden kiegje megdönti, az egy nap alatt legtöbb példányszámban eladott PC-s játéka címet. Ez azért lehet, h jelent vmit...Meg lehet nézni pl a Gamestaros értékeléseket: 95% a legalacsonyabb...Aki nem próbálta az nem is értem miért kommentel, mivel fingja sincs arról a feelingről, amit ez a játék adhat, kommentjeik nem mérvadóak....Olyan élményt nyújt ez a játék, amit egy offline rps sem adhat egyszerűen, és egy single játék sem. Ez egy másik világ, nem egy single program, ahol minden előre le van renderelve, itt nem és ez qrva nagy különbség, aki ismeri a játékot az tudja miről írok...Egy egy patchben ingyen annyi újítás és tartalom jön, mint más különálló játékokként...A grafikára meg csak annyit, h sztem a legszebb MMO, ha nem is magában a grafikában, hanem az effektek és a dizájn, stílus kidolgozását illetően mindenképpen...Írom mindezt úgy, h már 1,5 éve abbahagytam a csúcson a játékot, de nem volt olyan pillanata a kb. tippre 8 ezer eltöltött órámnak a játékban, amit ne élveztem volna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. rootshaper
2011.01.12. 16:13
oke, lehet nem ismered meg az egesz kontentet, de az megint rossz szerintem, hogy ujra meg ujra vegig kell zongorazni ugyanazt csak kicsit maskepp. akkor legalabb ne elorol kellene kezdeni, vagy nemtudom, valami megoldas csak van erre. a fenenek van kedve ujra a nullarol kezdeni es egy koszos bortonben ebredni nulla kepzettseggel, miutan megmentettuk a vilagot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. kiskoller
2011.01.12. 16:24
amikor altozol mit csinálsz? Az meg milyen lenne már, hogy végigviszed a játékot, de lusta vagy új karit csinálni, és a jó fiú, mélyen vallásos lovagod hopp megöl egy ártatlan embert és csatlakozik a Dark Brotherhoodhoz...Szerepjáték mondhatom...


scholes95: Egyél ürüléket, annyi légy nem tévedhet! Számomra egy Gamespot eredmény nem mérvadó (annak ellenére hogy minden játékvétel elött ott olvasom el a review-et) Élveztem már 50%-os játékot, és meguntam 93%osat is. Jó példa erre a Black Ops és úgy kompletten a CoD széria. Mi az atya-úr-istenre lehet egyáltalán pontot adni annál a játéknál? Mégis 90+ os minden játék eredménye. Jaaah mert sokan játszák, akkor sok pontot kell adni, ok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Ragnarr
2011.01.12. 16:26
ki a fene játsza még ezt az izéét ??? ez mar lassan olyan mint a baratok kozt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. scholes9
2011.01.12. 16:53
Nem minden igényes, ami népszerű is, ezt soha ne feledd...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rootshaper
2011.01.12. 17:01
"Nem minden igényes, ami népszerű is, ezt soha ne feledd..."

igen, ez mondjuk igaz a Black Ops-ra, ami egy teljes erteku jatek - LENNE - ha nem kurtak volna el annyira amennyire. ezzel szemben a WoW uj kiegeszitoje siman fel tud mutatni annyi ujitast amennyi egy atlagos sokadik reszes jatekban szokott lenni, megis "csak" egy kiegeszito. EZ az igenyesseg, arrol nem is beszelve, hogy a Blizzard emellett legalabb meg 3 masik projekten is dolgozik ( Diablo 3, Starcraft 2, es a rejtelyes meg be nem jelentett MMO ) es akkor kiadnak egy ilyen osszetett, megint honapokig jatszhato tartalommal teli kiegeszitot...

tudsz meg egy olyan jatekot mondani, amelyikkel honapokig el tudsz ugy jatszani, hogy nem unod meg mert mindig van valami uj? na latod. igenyesseg...

... es ostobasag, a reszedrol, hogy vakon magyarazol az igazadrol, holott kozod nincs a jatekhoz. de persze tudom, te is jatszottad honapokig aztan hop megsem jott be, blabla, mondani sokmindent lehet, de a mellekelt abra nem eppen a tapasztalatodrol tanuskodik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. scholes9
2011.01.12. 18:39
Most nem azért, de ezt nekem írtad rootshaper?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. rootshaper
2011.01.12. 18:44
scholes9: nem. vegulis azert ideztem, hogy ne legyen egyertelmu, kinek megy. gratz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. scholes9
2011.01.12. 19:48
"Nem minden igényes, ami népszerű is, ezt soha ne feledd" - ezek után úgy néz ki, oda kell írnom, azt is ami egyértelmű: ez NEM a WoW-ra vonatkozott, ezek után remélem tisztaFPS-ből van egy tucat vagyis inkább sok tucat hulladék, MMO-ból meg kb összesen egy tucat és azért a WoWot amellett, h népszerű, nem éppen az igénytelen játékok közé sorolnám leírtam az indokokat, amik még a vaknak is egyértelműek és bármelyik játékfejlesztő cég csak tanulhat belőle...

"es ostobasag, a reszedrol, hogy vakon magyarazol az igazadrol, holott kozod nincs a jatekhoz. de persze tudom, te is jatszottad honapokig aztan hop megsem jott be, blabla, mondani sokmindent lehet, de a mellekelt abra nem eppen a tapasztalatodrol tanuskodik" - most, hogy ezen mit értesz fogalmam sincs, de azért olvasd szerintem el még1x a kommentem: 8 ezer óra játék időt írtam, ami, ha 24 órát számolsz naponta sem jön ki a néhány hónap, de átlag 6 órát toltam és elárulom, h 3,5 évig, amiből az utolsó 1 évet világszínvonalon játszottam, így azt sem értem miért írod azt, h nincs közöm a játékhoz, meg nem éppen a tapasztalatról árulkodik az amit írtam. Attól, h 1,5 éve eladtam az accountom, szerintem van/volt "némi" közöm a játékhoz. Ennyit akartam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. ájPon
2011.01.13. 00:25
lol rootshaper kicsit kapufát lőttél
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Sturmtiger
2011.01.13. 08:55
Biztos jó ez a WoW az "egyél sza.t 10 millió légy nem tévedhet" tanulságból kiindulva, de ha valaki RPGzni akar az szedje össze a haverokat, és MAGUSozzon vagy D&Dzzen vagy bárakármi. Az asztali szerepjátéknak a grafikája is jobb -hülyehaver 1- nek iszonyatsok poligonból áll a feje, és tényleg csak a képzeleted szab határt a questeknek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ájPon
2011.01.13. 13:31
hát én a wow-ban nem a roleplay részt szerettem, hanem a pvp-t, és ugyanúgy játszottam vele, mint akármelyik másik online multiplayer játékkal (mondjuk fps-sel). Csak a player vs player rész érdekelt, nem éltem magam bele, mint egy "világba" vagy ilyesmi

Úgyhogy az én szememben ez az asztali dobókockás szerepjátékosdi iszonyat nagy kockaság, nincs is olyan haverom akinek ilyesmi eszébe is jutna valaha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. s7evcsenko
2011.01.13. 22:11
A cikknél miért nincs olyan, hogy nyomtatóbarát verzió?
Kiakasztó, hogy oldalanként kell kinyomtatni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kiskoller
2011.01.14. 17:05
ájpon: az szerintem vitathatatlan, hogy a WoWnak nagyon jó pvp rendszere van. Igaz a Vanilla beli "találkozok egy hordás verőlegénnyel questelés alatt ezért hívom a haverokat hogy leüssük" dolgot már alig-alig tapasztaltam TBC alatt (hiába a visszahozására irányuló probálkozások) Viszont a BG-k, illetve az Arena rendszer nagyon jó lett. Nagy kár hogy anno a BG-k bevezetésével eltünt a world pvp, pedig mekkora fun volt Undercity-t megostromolni és kinyírni a bossokat meg a hordásokat. Lord Kazzak-ot sem láttam mostanság Stormwindet ostromolni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Sturmtiger
2011.01.14. 18:58
ájPon: Ha azok az "iszonyat nagy kockák" nem lettek volna most nem játszanál orkot, amúgy meg ha nem tudod milyen egy táblás szerepjáték inkább ne ócsárold.

Egyébként biztos nem rossz játék, de nekem nem nyerte el a tetszésem (nem nem csak a triallal játszottam vettem Game Cardot is), az Aion ezerszer jobb, a grafikát pedig nem is említem egy lapon a WoWval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ThePoweR
2011.01.14. 19:05
WoW-al csak azért játszanak mert
1. sokan játsszák
2. akik kötelességüknek érzik hogy játsszanak (nem vicc)
3. akiknek bejön a játék (elég kevés a wowosokhoz nézve persze mert hát elég sokan vannak)
4. akik mással nem tudnak játszani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. _DiEGO_
2011.01.14. 20:15
5. Ha már beletoltak százezret - csak nem hagyják ott
6. Gáz lenne ha a haverok beelőznék - nem Ő van toppon minimum haveri körben
7. és csak mert... , ez az élete értelme , szerelme...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mcadam _DiEG...
2011.01.14. 21:00
én anno 1 év alatt kb. 40ezer Ft-ot hagytam ott, viszont amikor eladtam az accountomat szintén 40ezerért, visszajött az egész, és így 0-n jöttem ki )) csak az az 1 év az életemből
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. LittleDemo...
2011.01.14. 21:49
"óvatlan karaktereket gyilkoló lifteket" ? hmm?
miota gyilkolnak a liftek? és hogy
azé tudni szeretném
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Blero3311
2011.01.15. 03:01
Aki nem játszott vele, és ócsárlóan nyilvánult meg, hiábavalóan tette, értéktelen a véleménye. A kis ilyen-olyan nem tetszésben pedig benne vannak az egyéni igények kielégítetlensége, amit természetesen el sem lehet várni, hogy megoldjanak.

Az egyetlen dolog, amibe bárki jogosan beleköthetne, az a login képernyő.
Kritikán aluli...

A cikk nagyszerű lett, tartalmas. Jó felvilágoló annak, aki vagy abbahagyta, vagy csak most kezdi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Etnies
2011.01.31. 14:14
"Sárkányháton érkezünk Mount Hyjalba, ahol Malfurion Stormrage, Ysera és más celebek segítségével kell megvédenünk Nordrassilt, a világfát a pusztulástól"
ezen a mondaton 10 percig röhögtem D:D
annak akinek meg hányingert kelt a WOW grafikája annak aztudom midneni h hülye...
ott van az AION. csili vili játék de nemtudod élvezni akkor sem. a wow-nak pont h ez a mesés FANTASY stilusa a legjobb.. ha ilyen dirct x 5 millioval lenne megcsinálva akkor se lehetne igy élvezni mint most. ennek a játéknak ez a stilus áll a legjobban szerintem.... és akkor verd ki a faszod arra h csillog a páncél de 1 bg-nél nincs több a játékban meg 3 területnél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. papus016
2011.01.31. 14:45
Hát én Lineage 2 vel kezdtem az MMO s történelmemet játszottam kb 2 évig... aztán a szerver ahol voltam behalt és nagyon nem volt hangulatom ujrakezdeni Voltam időközben OFF szerveren is ami nagyon jó volt csak hát $$$$

Aztán jött Aion jobb pörgősebb részletgazdagabb mind a törénete mind a grafikája mind az összetetsége 1 1 karakternek. 1szóval lenyűgöző.

Aztán a napokban feltettem a WoW ot csak olyan kipróbálás szinten és megdöbbentett (jelzem hogy kb 20 percet ha játszottam vel mert kibirhatatlan) a gyerekes grafika ilyen grafikával ma már 1 animációs filmet se adnak ki 3 éves gyerekeknek...

Lehet hogy a története TOPPON van lehet hogy a Történelme TOPPON van de amennyit én láttam belőle (Grafika) az hulladék...

Hangsúlyoznám

SZÁMOMRA
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Devio
2011.02.07. 01:54
Szeretem mikor az emberek már annyira nem tudnak mibe belekötni és előjön a misztikus grafika téma!

Jó lenne, ha nem írkálnátok égbekiéltó baromságokat!! Ideje lenne feldolgozni az ilyen " grafikába belehülyült,kifolyik a szemem a sok fény efektől, nem látok semmit a blur meg anyám kínya mittom én milyen elmosódási efektek miatt" játékot kedvelő embereknek, hogy a WoW nem erről szól! papus016 Ez parádés hogy te tolod az Aiont. Hagy kérdezzem már meg, hogy mi is annak a játéknak a minimum gépigénye? JJAAAAAAA...... hogy erőmű vagy a minimum követelmény egy 150.000FT-os gép. Ez oke?? Nem minden embernek van ennyi pénze gépre, még ha dolgozik is. A Blizzard nagyon okosan csinálja ezt! Tudja hogy nagyon sok olyan ember játszik a világon akiknek nagyon aprócska a gépe. Ők ezt is figyelembe veszik! A másik ott a DirectX 11. Amit persze itt a nagy grafikusok elfelejtenek említeni. Itt a nagy Aion fanoknak üzenem, hogy jön a RIFT: Planes of Telara Akkor most mi lesz?? "AAAA az Aion nagy szar milyen csúnya a grafikája nem úgy mint a RIFT-nek!!" Azt is elfelejtjük, hogy a WoW-ban van hogy 160 ember esik egymásnak! Nahh ott aztán betenne a csili vili páncél meg az agyonefektezett grafika.Aki játszik a WoW-al (mint énis) az bőven mögé lát a grafikának és tudja, hogy miközben az Allyt gyepálja messze tesz arra, hogy hogyan csillog meg mennyire van agyonefektezve!
Aki meg kedveli az űber grafikát, az mennyen és játszódjon Aiont és társait ne pedig a WoW grafikáját ócsárolja! (Az mért jó, hogy "áááááááá...de szééépp...ááá hogy csillog...,de max 3hét után meg unja mert ugyan úgy szép meg csillog!)
Ja és nem tom.Lehet, hogy direkt nem akarja megpiszkálni a grafikát?! A Cataclysm-el bebizonyította hogy bármikor megtudná változtatni! Csak nem akar hozzányúlni valami ok miatt!

A cikk nagyon jó lett!! 10/10 Littledemon, ha a liftet komolyan kérded akkor ez nem a te világod, mert nagyon egyszerűen öli az embereket! (pár már nálam is megesett. )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Beatmad
2011.02.08. 11:46
Devio-nak igaza van és kiegészíteném azzal hogy azt hogy mmo egyenlőre csak a wow motorja tudja produkálni, (sőt ők is évek óta küzdenek és fejlesztenek mert az övéké se bírta annó) tehát akár 100+ ember mozgását egy képernyőn. vegyük pl. a warhammert ami egyik oldalról pont ebbe bukott bele, ami még inkább a tömegekről szólt, alkalmatlan volt a motorja folyamatosan vinni több száz ember mozgását mind grafikai mind hálózati oldalról. Utánnanéztem a Rift-nek azok megint mellényultak azzal hogy ugyanezt a motort használták fel, barmok.. gondolom az aionba se igazán vannak nagy tömegek ha van akkor meg csak a vastagpénztárcájúak élvezhetik. A csúcs ezekben az "elrontott" mmo-kban hogy hiába raksz alá core i7 + 3 videokártyát ugyanúgy 15fps lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!