iPon Hírek

0x10c – újabb infók Notch játékáról

Dátum | 2012. 10. 15.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az alábbi film Notch űrszimulátorának korai tesztverziójából származik. A 0x10c-t áprilisban jelentették be, most pedig az alkotók további információkkal szolgáltak a koncepcióval kapcsolatban."A cél az, hogy a játéknak egy kicsit Firefly-os feelingje legyen" - mesélte Notch egy interjúban. "Megpróbálsz leszállni egy bolygón, de balul sülnek el a dolgok, és ahelyett, hogy a hajód felrobbanna, ahogy a valóságban tenné csak összetöröd kicsit. Aztán meg kell javítanod, és ehhez anyagokat kell találj. A kalandot nem csupán az fogja szolgáltatni, hogy eljutunk A-ból B-be. Megadjuk az úticélt, aztán menet közben eltalál minket egy aszteroida és elromlik az álcázóberendezés. Azt hiszem ezt az aspektust a dolognak nagyon jól eltalálták az FTL-ben."

Az egészet testközelbe fogja hozni, hogy karakterünkkel a hajónk belsejében is mozoghatunk, és nemcsak egy személytelen külső nézetes kamerán keresztül látjuk a történéseket. Az elromló dolgokkal kapcsolatban kidolgoztak egy alapfilozófiát. Olyasmikre kell számítsunk, hogy mondjuk valamit 120%-ra felturbózva működtetünk és az lángra kap, de azért sikerül véghezvinnünk, amit akartunk, és a végén a hajónk is megmarad. Kicsit Zs-filmes feelingje van a dolognak, de az alkotók részéről ez szándékos: mivel a hajó teljesen programozható és testre szabható lesz sok időt fogunk bele fektetni, és nem akarják, hogy túl könnyen elveszíthessük.
 

Az nem meglepő, hogy a fejlesztésnek ebben az igen korai szakaszában a játékban még nincs benne a multiplayer, viszont már szerepel az elkészítendő dolgok listáján. Notch elmagyarázta, hogy a Minecraft fejlesztése során viszonylag későn építették be a multit, most viszont hamarabb fogják elkezdeni, hogy az integráció simábban menjen. A co-op katasztrófákra így egyelőre még várni kell, most a legfontosabb feladatuk, hogy élvezetessé tegyék a játékot. Az alapok már alakulóban vannak, és a fizika is már meglepően komplex. Ha pl. a gravitáció generátor elromlik, és közben gyorsulunk, akkor hátranyomódunk. Ha nekimegyünk valaminek, arra is reagál minden a hajó belsejében, a leszakadt alkatrészek röpködnek, még a drótok is élethűen reagálnak a gravitáció és a lendület változásaira. Notch szeretné, ha a hangsúly az embereken lenne, ugyanakkor az űrhajónak is saját személyisége lenne, mint az Alien filmben.
 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. trion007
2012.10.15. 18:07
Én már várom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tomchee
2012.10.15. 18:27
Source engine-es lesz vagy csak én vagyok már vak és halucinálok ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. asdsa
2012.10.19. 16:14
Tényleg olyan Halflife 0-s , de gondolom saját motorral csinálja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!