iPon Hírek

1.000GHz grafénnel?

Dátum | 2009. 03. 27.
Szerző | Gabriel
Csoport | FŐ EGYSÉG

Hatalmas ugrást jelenthetnek a processzorok terén az MIT legújabb eredményei; a már 2004 óta ismert, tiszta szénből álló grafén felhasználásával ugyanis a jelenlegieknél 100-200x gyorsabb processzorok összeállítása előtt nyithatják meg a kaput.

Mivel pedig a jelenlegi legerősebb egységek 5GHz-re képesek, ez így azt jelenti, hogy 500-1000GHz-es processzoraink is lehetnek - méghozzá, meglepő módon, nem is öt vagy tíz év múlva, hanem egy vagy maximum két éven belül, állítja Tomás Palacios, a projektet vezető kutató, mivel a fejlesztésük a hagyományos alapokra épül.

Mindez annak köszönhető, hogy a grafénban az elektronok mintegy százszorta könnyebben lendülnek mozgásba, mint a szilíciumban, ezért annál ennyivel jobban is használható az elektronikai eszközökben. Egyelőre ugyan még csak egy meglehetősen szerény teljesítményű prototípus áll rendelkezésre, de innen már tisztán látják az utat a fent említett villámsebességekig.

A kutatást jelenleg az MIT Katonai Nanotechnológiai Intézete, valamint az Interconnect Focus Center program támogatja, de a szövetségi kormány más hivatalaitól és érkezhet még pénz, valamint számos érdeklődő chipgyártótól is, akik viszont egyelőre még nem fedték fel kilétüket, mondta Palacios.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

51. Svindler
2009.03.27. 16:46
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. norman81
2009.03.27. 16:52
Aztaaaaaaaaa kutyaaaaaaaaa 700-át!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Greathoof
2009.03.27. 17:06
kb következő proci cserémkor lesznek ilyen procik... hmm... 1000GHz ... hmm... király
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. greganka
2009.03.27. 17:25
atyám milyenek lesznek majd az uj procik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. thspo
2009.03.27. 17:27
hehe, visszajön még a single core korszak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. pluto
2009.03.27. 17:27
Nem hiszem hogy ilyen hamar bármely gyártó is bevezetné asztali fronton, mert hiszen ott van a Cell processzor is, melyek jóval erősebb a jelenlegi asztali processzoroknál, mégsem használják PC-k ben. Viszont a PS3-ban jól teszi a dolgát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Főtaxi
2009.03.27. 17:34
A Cell hasonlat sántít, ugyanis az nem jelentett új anyagtechnológiát, ellenben jelentett új architektúrát, amit teljesen másképp kell programozni. Ez viszont új anyagtechnológia, amivel akjár a jelenlegi architektúrát is lehet gyártani, így nem kell kihajigálni az alkalmazások tömkelegét. Ha alkalmas lesz tömegtermelésre, akkor már csak gazdasági érdekek akadályozhatják az elterjedését. Reméljük, nem így lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Tomato
2009.03.27. 17:45
Eltudom képzelni hogy egy gagyi 8-10GHz-es meglehetősen szerényteljesitményü prototipussal vergődnek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Fary
2009.03.27. 17:50
ha 1-2 év múlva 4-5* gyorsabb procikat sikerülne gyártani ezzel a technológiával már az is óriási előrelépés lenne. Gondolom ha ezzel a technikával gyártanak majd procikat, jelentős tranzisztorszám csökkenésre számíthatunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. ossyni
2009.03.27. 17:52
biztos, hogy végig kell másznunk a processzorevolúciót, nehogy már egyből 1000Ghz-gépe legyen bárkinek.

Igaz nincs olyan alkalmazás ami a töredékével nem lenne elegendő.

Viszont az is igaz, hogy végre a játékkészítők nagy optimalizálás helyett koncentrálhatnak a valódi játékélményre!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. pycur
2009.03.27. 18:04
PS2 emu jól menne rajta?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Fary
2009.03.27. 18:06
eldöcögne valahogy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Menthix
2009.03.27. 18:10
ossyni, nagyon okosan beszélsz! Végre eljönne az a korszak, amikor nem a gépigényen kellene aggódnia minden felhasználónak! Belevágna egy Monster SSD-t, egy ilyen processzorszörnyeteget és egy hasonlóan erős vga-t a gépházba és akkor jáccunk. Nagyon nagy fejlődés küszöbén vagyunk én úgy érzem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Pumax
2009.03.27. 18:35
szerintem a memoria és a hídak nem bírnák kihasználni ezt a nagy sebbeséget
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. jadam92
2009.03.27. 18:36
akik most mayer kendnek a Core i7 esükkel nem sokáig tehetik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Menthix
2009.03.27. 18:37
Akik most mayerkednek az i7-esükkel, azok szvsz hamarabb fognak villogni az effajta procijaikkal
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. amakoiyep
2009.03.27. 18:48
Pumax

Nem hiszem h csak a processzorokat fogják megreformálni ezzel a "grafén technológiával", jönnek majd a hasonszőrű lapok, vga-k, memóriák.

A hír meglehetősen érdekes, én kíváncsian várom hogy mi sül ki belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. mikloss
2009.03.27. 19:11
Nem szeretem az ilyen cikkeket... elhúzzák a mézesmadzagot előttünk, hogy 2-3 év múlva 100-1000-szeres sebesség meg kapacitás stb. és a végén nem lesz belőle semmi vagy max. 10 év múlva elkezd beszivárogni a katonaságba és csak utána (még 10év)az átlagemberekhez. Már túl sok ilyen világmegváltó hírt olvastam ahhoz, hogy hinni tudjak a megvalósulásukban. Ha csak 100 ilyen hírből 1 megvalósulna már nem itt tartana a világ! Bocs a "hitetlenségemért". Én is szeretném ha bejönnének ezek a dolgok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. polarx
2009.03.27. 19:13
melegedésre azért kíváncsi lennék mert az egy dolog hogy gyorsabban tenné a dolgát de lehet hogy a víz hűtés is kevés lenne neki.. akkor meg ki mit hozna ki belöle otthon?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Fary
2009.03.27. 19:30
ennek pont az lenne a lényege hogy az elektronok jobban tudnak benne mozogni és ezért nem melegszik annyira...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Greathoof
2009.03.27. 19:38
polarx
pont azért lehet jobban vele számoltatni, mert nem melegszik annyira... és az architektúrát se kell ezért cserélni, mert csak a cuccot cserélik, amivel gyártják
tehát, minden maradhat a régi ,csak a Si helyett kell Grafén
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. ossyni
2009.03.27. 19:46
Én nem tartok a melegedéstől, eddig is mentek az ilyen alapú analóg dolgok sőt még tartósabban mint a tranzisztorosak,jobban bírják a meleget!

Sajnos a mostani technika elérte a szinte maximumot,amit ki lehetett hozni belőle így az új technológia iránt szerintem sokkal nagyobb érdeklődés van mit gondolnánk.
A kapitalizmus mozgatókereke pedig gondoskodik a gyors bolti eladásokról.
-lásd gazdasági válság- pénz pedig mindenkinek kell-és ez nem egy kicsi ipar hanem dolgozók milliói élnek meg a pc-hardver és szoftver gyártásban, ami az új technológiát illeti van min dolgozni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Terror
2009.03.27. 19:46
Már 2000-ben is cikkeztek az SSD-kről, meg hogy pár éven belül teljesen leváltja a winyókat...

Szóval fityisz. Ebből se lesz semmi nyugdíjaskorig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. amakoiyep
2009.03.27. 19:49
Az elektronok mozgása hőfejlődéssel jár és ha ezek az elektronok 100x olyan gyorsan fognak mozogni mint egy jelenlegi átlag cpu-ban, akkor az igenis nagyobb melegedéssel fog társulni. Persze nem 100x akkorával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. StevyXIX
2009.03.27. 19:49
Ez igaz nem az asztali fronton jelenne meg ez a termék először az biztos, szerintem szuperszámítógépet építhetnek (ha ez igaz) pár éven belül ilyen alappal, utána talán eljuthatna más felhasználókhoz is (nagy teljesítményű szerverek), persze nekünk ez sokáig álom marad ez elég valószínű, a legfontosabb tényezőről az árról viszont nem esett szó, érdekes amúgy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Fary
2009.03.27. 20:02
figyelj ez olyan dolog hogy ha ellöksz magadtól egy téglát akkor az betonon 30centit csúszik jégen meg 30 métert ugyan olyan erővel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. MassKilla
2009.03.27. 20:03
ja jót mondasz amakoiyep lehet, hogy arányosan nem fog annyira melegedni mint a hagyományos cpu-k, de akkor is lehet annyira melegedni fog, hogy megfő a vízhűtő-rendszerben a víz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Fary
2009.03.27. 20:16
Nem értem mit nem értetek azon hogy sokkal kisebb az ellenállás! Pont ez a lényege az egész fejlesztésnek, de ti csak hajtsátok a 1000 fokokat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Terror
2009.03.27. 20:44
Ez van ha valaki 10 évesen már informatikus, a fizikához viszont hülye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. polarx
2009.03.27. 21:13
nekem csak felvetés volt.. de logikus amit mondatok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Xeon
2009.03.27. 21:15
a softwer / hardwer üzletekben gyorsabbak a világ megváltások gondolj bele 2000 körül milyen procik voltak ilyen 1 GHZ ek (1 maggal(!)) tehát ha nem is 2-3 év akk 4-5
a hűtéshez nem naon tok hozzá szólni de majd csak megoldják vahogy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. shabbarule...
2009.03.27. 21:36
Na direkt visszakerestem erre a pár nappal ezelőtti hírre, mert én teljesen másra emlékeztem, mint amit ez a magyar fordítás állít. Tessék itt egy eredeti:
http://www.eetimes.com/news/latest/showArt...cleID=216200559

Szóval szó nincs itt arról hogy 1-2 éven belül grafén alapú procik fognak futni bárki gépében. Ez már ott alapjaiban hülyeség hogy egy új processzor architectúra kifejlesztése jellemzően 4-5 év. Ezen kívül ez még csupán egy pár tranzisztorból álló prototípus és a fejlesztők következő célja az hogy nagyobb méretben, egy wafer nagyságre kiterjesztve is produkálni tudják a technológiát. Ezt ígérik 2 éven belül hogy addigra talán tudnak demonstrálni egy wafer méretben is alkalmazható prototípust. Ha odáig eljutnak az még a fejlesztéseknek csupán egy következő állomása lesz amit még sok további fog követni.

A grafén alapú megoldások 2020 környékére prognosztizálták még évekkel korábban is a fejlesztők mint az egyik lehetségek megoldás amivel a szilicíum alapú megoldásokat le lehet majd váltani. Többféle megoldással is kísérleteznek azóta, mind mellett szól pro és kontra is majd az idő fogja eldönteni hogy melyik lesz tömeggyártásban hatékonyan használható úgy egy évtized múlva.

A következő évtizedben elég sok változás lesz a procikban a mostaniakhoz képest, több új technológia is majd meg fog jelenni. Pl. a 3D chipek úgy 4-6 év múlva, szilícium alapú optikai megoldások az IO sávszélesség növelése érdekében először nodeok között majd cpu és azon kívüli perifériák közötti kommunikációnál. A 2020-től kezdődő évtizedben pedig már a cpu-n belüli főbb egységek közötti kommunikációra. A grafén megjelenése is valahol ide lesz majd datálható, már ha egyáltalán ez lesz az a technológia ami tömeggyártásra érett lesz valamikor az évek óta kutatott többféle variáció közül. Jelenleg a grafén elég ígéretes de ez még messze nem jelent semmit.

Egyébként naív dolog azt hinni hogy 2020 felé mire megjelenik ez a technológia majd kidobva az ablakon minden addig felhamozott fejlesztés újra visszatérnak az egy magos procikra. A következő évtizedben a sok magos procik térnyerése folyamatos lesz, a következő évtized végére akár már az ezret is meghaladhatja majd a számosságuk. Ez idő alatt a software környezet is szépen lassan hozzá fejlődnek, alkalmazkodva a sokmagos környezet masszívan párhuzamos programozást kívánó kíhívásaihoz. Naív dolog lenne azt hinni hogy mire ez szépen majd összeáll egy egészé, akkor majd szépen kidobják az ablakon. A grafén alapú procik ezt az örökséget fogják majd tovább vinni, már ha egyáltalán lesznek vala és nem valamelyik másik potenciális technológia lesz a befutó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. nano
2009.03.27. 21:58
Ugyanerről a hírről kicsit kevésbé szenzációhajhász megközelítésben: Katt ide
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. pluto
2009.03.27. 22:09
Én egyenlőre megvárnám a hőkezelt "fekete" szilícium teljesítményét, még a közeljövőben az hozhat vmilyen plussz teljesítményt. Egyébként most tényleg nincs már szinte semmi fejlődés( a gyártástechnológia fejlődésén kívűl), mert ha fognánk 2 db Tualatin P3-at, és menne( tudom hogy nem megy, de tegyük fel hogy menne) 3 GHz darabonként (dual CPU-s alaplapban), nem sokkal maradna el teljesítményben egy Core2-től. Akkor ha azt nézzük hogy mennyivel nagyobb L2 Cache-e van egy Wolfdale magos E8xxx-nek, akkor azt látjuk hogy 30x akkora. Hát itt van a sebességtöbblet? Nem!!! Bacsis-nak van logout-on egy tesztje erről, pontosabban csak arról hogy DualTualatin-os alaplapon megy a Crysis. Link : http://logout.hu/iras/crysis_p3-ason_iggen.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. StevyXIX
2009.03.27. 22:59
Pluto akkor miért lassabb egy pentium dual core (pentium D 925 például: 3ghz 2x2mb cache), mint az első core2 processzorok egyike az E6300-as (1,86ghz 2mb cache) ? Szóval szerintem nincs igazad, esélye se lenne P3-nak 3ghz-en se a jelenlegi core2 processzorokkal szemben. A linkelt "tesztben" pedig szerintem erős cpu limit volt 1024-en minimum részletességgel egy (akár AGP-s) HD2600 azért többet produkálna, írta is néhol nagyon leesett az fps a játék folyamán, hát nem a vga miatt volt ez elég valószínű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. raiden
2009.03.27. 23:03
És gondoljátok, hogy 500Ghz-es proci lesz a gépetekben, és a játékokat még mindig 3-4Ghz-re fogják írni =)

Az tény, ha sikerül akkor a mostani játékok úgy fognak menni, mint a villám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. shabbarule...
2009.03.28. 01:49
pluto:

spec int/fp eredményeket összevetve egy p3 1.1ghz vs c2d e8400 3ghz így viszonyul egymáshoz. Integerben 15.7x, lebegőpontosban 21.1x gyorsabb. Ha a tualatin órajelét elméletben 3ghz-re növelnéd és 2 magot összeraknál akkor elméletben 5.5x lenne gyorsabb. De csak elméletben, mert megfelelő architechtúrális fejlesztések nélkül nem hiszem hogy lineáris mértékű gyorsulást lehetne elérni. Ha nem tudod megfelelő mennyiségű adattal ellátni, akkor igazából az ideje nagyrészét csak várakozással tölti. Az architectúra fejlesztéseknek az a célja hogy az órajel vagy magszám növekedéssel elérhető lineáris teljesítmény növekedéshez megteremtség az alapot. Érdekesség képpen még pentium III 1.1Ghz vs. Core i7 965 3.2Ghz, cint 47.9x, cfp 66.4x. 2 év múlva jön a Sandy Bridge 256 bites AVX végrehajtó egységgel, a procik száma is felkúszhat akár 8-ra, így a Nehalemhez mérten akár 3-4x-es teljesítmény növekedés is elképzelhető. És ott van még a Larrabee is, ami akár 20x teljesítmény többletet is hozhat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pluto
2009.03.28. 08:26
StevyXIX, az azért lassabb mert nem natív 2 magos. De Everest CPU Queen teszt alapján egy DualTualatin-os alaplap, hozza a lassabb PentiumD-k sebességét, és tudom hogy nem képesek 3 GHz-et menni, de abban a tesztben ha 2x olyan gyorsak lennének, akkor elvileg nem 100%-al kell beszorozni a teljesítményt, mert nem lineárisan nő, hanem ~95%-al, akkor akárhogy is nézem 12000 pontot kap. A mi PentiumDC CPU-k, kap ~9500 pontot, akkor annál azért mindenképpen jobb. És hogy ha megnézed hogy az L2 Cache, az L1 Cache mérete mennyivel változott, akkor sztem az látszik hogy nincs az a hú de nagy teljesítmény többlet. A NetBurst alaplú P4-eket meg inkább vegyük ki a táblázatból, mert egy 1400 MHz-es Tualatin P3 is annyit ér el a sebességteszteken(kivétel a lebegőpontos számítás) ami az én P4-em eredményei.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Joachim21
2009.03.28. 08:38
Ha ezek a processzorok tényleg csak a 2020as évekre készülnek el, akkor akár le is állhatnak a fejlesztésével! 2012.12.21-én eljön a világvége, és teljesen értelmét veszti minden, amit ezutánra terveztek!

MJ12
Több forrás is ezt a napot jelöli meg a világvégének! (Mayák, Római jóslatok Jupiter templomából, sok magyarországon ismeretlen jós/vajákos/mágus a sötét középkorból, csillagászok, indián törzsek jóslatai észak-amerikából...)
PL. ezen a napon ér véget a MAya naptár, hogy csak a legjelentősebbet említsem.
Modern csillagászok kiszámolták nem is olyan régen, hogy azon a napon, a hold-föld-nap egy vonalban lesz, és ez a vonal pontosan a Tejút közepére mutat majd (vagyis a fekete lyukra a közepén)!
Ez csak azért érdekes, mert a MAya naptárban elég sokmindent megírtak előre, lehet róla a neten ezer és ezer oldalnyi anyagot találni!
Egy összefoglaló film, annak aki nem hallott még erről!

Aztán vagy elhiszi vki, vagy nem, ez is csak akkor fog kiderülni, hogy lesz-e vmi! :lol:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. MJ12
2009.03.28. 08:49
(Joachim21 @ 2009 Mar 28, 08:38) Ha ezek a processzorok tényleg csak a 2020as évekre készülnek el, akkor akár le is állhatnak a fejlesztésével! 2012.12.21-én eljön a világvége, és teljesen értelmét veszti minden, amit ezutánra terveztek!
Tényleg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. leviske
2009.03.28. 10:30
Kíváncsi vagyok, hogy ez mikor fog desktopra is eljutni... Ha van eszük, akkor "pár év"nél kicsit tovább tologatják. Viszont innentől realizálható gondolom, hogy pár éven belül 5-10GHz-es CPU-k is megjelenhetnek az otthoni felhasználóknak kínált termékek közt.

shabbarulez: A Nehalemből nem lesz 8magos? Vagy most az otthoni CPU-kra gondolsz?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Nurba
2009.03.28. 10:44
"Az tény, ha sikerül akkor a mostani játékok úgy fognak menni, mint a villám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. greganka
2009.03.28. 12:25
figy HDD limit már most van olyan ssd ami 700MB-al ir 750-el olvas. ezel repül már. és várjuk még ki mire kijönnek azok a procik.. adigra még ssd is fejlödik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. norman81
2009.03.28. 12:54
(Fary @ 2009 Mar 27, 20:16) Nem értem mit nem értetek azon hogy sokkal kisebb az ellenállás! Pont ez a lényege az egész fejlesztésnek, de ti csak hajtsátok a 1000 fokokat...

Igy van!!!Az elektronok "surlódása","ellenállása" csökken ergó nö a mozgási sebessége,a mozgásra felhasználható energiája!
Azaz egységnyi energiával nagyobb utat tesz meg az elektron A pontból B pontba,a jelenlegi procik órajelén valszeg a melegedése elhanyagolható!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Nurba
2009.03.28. 13:25
sztem most egy 220/200-as SSD-t sem lehet megfizetni 128-256GB kapacitás mellett...persze nagyon jók lesznek a PCIe csatiba lökhető, akár 1-1,2TB kapacitású nagy sebességű HDD-k, de hogy az mikor lesz emberi áron?! Ráadásul ezekre már ma is nagy szükség lenne egy igazán pörgős rendszer érdekében, de itt a hír a maiaknál 100-200x gyorsabb procikról prófétál...ehez mi lenne az optimális rendszerkörítés, ha egyáltalán lesz is hasonló órajelü megoldás (amit azért kétlek)?? A mai memória sávszélességekhez képest meg a 700-750MBps is karcsú, igaz a 60-70MBps-el szemben hatalmas ugrás lesz tapasztalható.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Xeon
2009.03.28. 19:27
Ha ezek a processzorok tényleg csak a 2020as évekre készülnek el, akkor akár le is állhatnak a fejlesztésével! 2012.12.21-én eljön a világvége, és teljesen értelmét veszti minden, amit ezutánra terveztek!




ez már hanyadik világ vége ammit csak én az életemben hallottam.... (15 vok)

Ja és a föld nap hold má volt egy vonalba egy párszor.... sőt a galaxisunk bolygói is....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. axe
2009.03.28. 19:57
és a processzorhoz hűtőházat csomagolnak? és teherautóval kell elhozni a hűtést hozzá
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Fary
2009.03.28. 20:04
Xeon
szerintem kevered a galaxist a naprendszerrel, ami azért nem mind1

axe
lassan tényleg elsírom magam rajtatok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. greganka
2009.03.28. 21:30
jesszus csak 10.-es vagyok de már általánosba tanultuk fizikán. Ha vminek nagy az ellenállása akkor az pl melegedni fog. na most ha ebbe kisseb az ellenállás akor nem fog annyira melegedni. ne legyetek már ennyire hülyék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Xeon
2009.03.29. 20:15
greganka
ez is igaz, csak neh olyan gyorsan mozogjanak h sugárzás veszély lépjen fel
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. csx01
2010.08.02. 10:05
Lehet hogy a kutya nem olvassa már ezt a cikket, de a hozzászólások alapján kötelességemnek érzem tudatni egyesekkel, hogy ha esetleg nem lennének tisztában vele, hogy jelenleg a számítógép szilícium alapú, vagyis ha sikerül használható szintre fejleszteni a technológiát, akkor nem csak a processzor-t fogja érinteni, hanem a számítógép többi elemét is, beleértve az alaplap, memória, vga, processzor, sőt még az ssd-ket is, minden nyák-al rendelkező egységet.

Az angol cikk amit belinkeltek ide kicsit másról számol be mint ez, ott azt írja hogy legalább 2x gyorsabb adatátvitelt képes lehetővé tenni, mivel a grafén szerkezete lehetővé teszi, hogy elektronokat, és "lyukakat", tehát pozitív, és negatív jelet, is lehessen rajta átküldeni, ehhez viszont új architektúra kell, mivel ez már nem kettes számrendszer alapú technológia.

A Intel® cell processzor alapú desktopokra meg várhatunk, mivel az alaplapgyártók nem készítenek tömeggyártásban neki megfelelő foglalatú alaplapokat, max úgy használhatod, ha szétkapod a PS3-ad, és ráteszel egy linuxot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!