iPon Hírek

1 TB-os optikai adattároló korong a TDK-tól

Dátum | 2010. 10. 12.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

A TDK illetékesei a múlt héten Japánban megrendezett CEATEC 2010 alkalmával egy meglehetősen érdekes terméket mutattak be saját standjukon: egy 1024 GB-nyi adattároló kapacitást kínáló optikai korongot, aminek egyelőre csak a prototípusa van kész.


A friss megoldás összesen 32 darab 32 GB-os rétegből áll, amikből 16 a lemez egyik, míg a másik 16 a lemez másik oldalán helyezkedik el, ugyanis kétoldalas optikai korongról van szó. Az optikai adattároló korong több, mint kétszer olyan vastag, mint egy hagyományos Blu-ray lemez (260μm). Az újdonság kifejlesztéséhez ugyanolyan anyagokat használtak fel, mint amiből a Blu-ray korongok is készülnek, sőt, a lézer esetében íráshoz/olvasáshoz ugyanakkora numerikus apertúrát (0,85) használ a rendszer, mint amekkorát a Blu-ray is. Az optikai korong előállításához a Blu-ray esetében már használt, meglévő technológiák nagy részét minden gond nélkül alkalmazni lehet - állítja a TDK.


Jelenleg egyetlen egy komoly probléma van az újdonsággal: túlságosan vastag. A TDK szakemberei szerint ahhoz, hogy az új optikai adattároló korong széles körben elterjedhessen, illetve alkalmazhatóvá váljon, a jelenlegi vastagságot 100μm alá kell csökkenteni. A szakemberek most ezzel, azaz a vastagság csökkentésével kapcsolatban végeznek különböző fejlesztéseket.

A TDK véleménye szerint az új optikai adattároló lemez biztonsági mentések vagy otthoni felvételek tárolására egyaránt alkalmazható lesz, de a műsorszolgáltatók is nagy hasznát vehetik majd, ha végre megjelenik kereskedelmi forgalomban.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. oddman
2010.10.12. 09:16
Nagyon szép csak kár, hogy az emberek többsége még a 2 rétegű DVD9 lemezt sem használja. A Blu-Ray írók és az ezekhez tartozó lemezek eladása Magyarországon szinte nulla. Sajnos az optikai adattárolók használata szinte kizárólag a DVD5-re korlátozódik. A nagymennyiségű adatok archiválása pedig inkább TB-os merevlemezekre történik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Supra
2010.10.12. 09:29
Igen, az egésznek azon fog múlni a jövője, hogy mennyi lesz az adathordozó (és persze az író) ára. Hiába vannak a piacon holografikus meghajtók, ha 2-3x annyiba kerül egységnyi adat felírása, mintha HDD alapú tárolót használnál.

Valamint van ennek az elképzelésnek egy komoly gyakorlati hibája: még pedig az, hogy két oldalas. tehát nem lehet normálisan jelölni, hogy mi van rajta, és letenni sem lehet a korongot még véletlenül sem úgy, hogy ne értékes felület karcolódjon... Persze, vigyázni kell vele, stb, stb, de ez akkor is probléma a gyakorlatban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. wolkew
2010.10.12. 09:35
Nem tűnik életképesnek egy 16 rétegű lemez a valóságban ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Turai
2010.10.12. 09:51
Teljesen életképtelen az ilyen típusú adatrögzítők még pedig a következők miatt.
Ahogyan egyre jobban elterjednek úgy egyre jobban lenyomják a hagyományos adatrögzítésre (HDD) szolgáló eszközök árait.
Az árából vesz az ember két 1TB-os HDD-t és míg az egyiket aktívan használja addig a másikon biztonsági mentést tárol.
Ráadásul ha a lemez megsérül és elvesznek róla az adatok kíváncsi volnék ki az aki dühében nem kaparja a falat.
Hiába van internet ha olyan adatokat írt ki amikhez nagyon nehezen jutott hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Azrael
2010.10.12. 10:21
Biztonsági mentésnek jó lesz. Másra nem hiszem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Szerzetes
2010.10.12. 10:37
Matematikai feladat: számolj ki annak a kamionnak a sávszélességét, amelyik platóján 10 tonna 1 TB-os lemezt szállít és Szeged - BP távolságot két óra alatt teszi meg! Két tizedes jegy pontossággal számoljon, a g-t vegye állandónak: 9,81-nek! Jó munkát kívánok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. kkarika222
2010.10.12. 11:01
Kukába az összes optikai meghajtóval! Már maga a BluRay is felesleges szerintem, csak a kisméretű memóriák az életképesek a jövőben, mint például a Pendrive-ok!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. straw
2010.10.12. 11:30
Arra kíváncsi lennék mennyi idő megírni egy ilyet... Kb 6-7 óra.

Szerzetes A feladatnak nincs értelmezhető megoldása a valós számok halmazán
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. pctur
2010.10.12. 12:44
ha megsérül meg ugrik 1TB. HDD HUF/GB még mindig olcsóbb és sokkal megbízhatóbb, stabilabb, gyorsabb adattárolás. De erőltessék csak az optikát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. wwenigma
2010.10.12. 12:57
[LINK]

Holografikus adattárolás a jövő, nevetséges ez a próbálkozás, a sok réteg drága gyártást és megbízhatatlanságot eredményez.... Az InPhase Technologiesnek van mar lemeze, meghajtója.

Pár apróság:
300GB – 1.6TB Capacities 20MB/s-120 MB/s transfer rate and milliseconds data access time
50 year media archive life
4 levels of error correction, Write verification
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010
2010.10.12. 13:08
Ezeket már csak a film és egyéb kiadók erőltetik,szerintem potyára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. arkman wweni...
2010.10.12. 13:17
Azért azt túlzás mondani, hogy van lemeze meg meghajtója... Már 4 éve semmi információ róluk, és nem régen kb. csődbe ment az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. wwenigma arkma...
2010.10.12. 13:25
Olvasd már el a linkeket, ahhoz képest hogy 4 éve csődbe mentek pl. oktober elsejen még szervezeti press release volt...

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. danielf77
2010.10.12. 13:30
Jó lesz ez a 3D-s UltraHD filmekhez. Kétoldalú lemezek meg eddig is voltak, pl a panasonic dvd-ramjai, amik tokot is kaptak amivel a panasonic meghajtókba be is lehetett tenni, úgy mint régen a nagy floppy-t a meghajtójába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Winyettyu
2010.10.12. 13:51
inkább a dvd-t fejlesztenék, hogy ne csak ilyen 10-12mb/sec-el lehessen beolvbasni, és gyorsabban, megbízhatóbban lehessen megírni, tartósabb legyen, ilyenek. vagy pl azt sikerülhetne elérni hogy a dvd9 MAX 2X annyiba kerüljön mint egy DVD5, ne 4-5-6x annyiba, mint most. ha ezt elérik, akkor lehet tovább fejleszteni. dvd minőségnél jobb meg szeirntem teljesen értelmetlen, oké hogy pár film nagyon látványos HD-ben, de még így is divx/dvd minőségből les mindenki legtöbbet, mert az a könnyen kezelhető, és a picit rosszabb minőséget pillanatok alatt meg lehet szokni szeirnem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Oggy
2010.10.12. 14:53
Ez a véget nem érő elégedetlenség és okoskodás Ha ennyi okos szakember van ebben az országban mint ti, miért vagyunk mégis ennyire szerencsétlenek és szegények?

Szerintetek a TDK belefog egy ilyen projektbe úgy, hogy előtte nem érte fel, hogy van-e egyáltalán igény az új termékre?

Nem kötelező megvenni majd ha kijön a piacra és nem lesz képregény vastagságú, nyugodtan lehet tovább írni a dvdket, blurayeket, hddre mentegetni, egyrészt nem érdekel senkit, másrészt ha leesik 150ftra az ára, mint most egy átlag dvdé, úgyis meg fogod venni.

A hdd, dvd, pendrive ugyanugy szarrá mehet ha nem rendeltetésszerűen használod, komoly biztonsági mentést meg amugy sem optikai tárolóra készítesz el, szóval abszolút nem értem a nyavalygást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. arkman wweni...
2010.10.12. 16:25
Igen, és nézd meg az az előtti press releaset, az meg 3 éves... Egyébként meg: LINK Nem azt mondom, hogy nem lesz belőle semmi, de nagyon úgy tűnik. Pedig jó lenne ha produkálnának valamit, ha már elvileg 4 éve készen van a prototípus...
PS: Nem mondtam azt, hogy 4 éve csődbe mentek, hanem hogy az utóbbi időben nagyon úgy látszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Rocky22
2010.10.12. 16:39
Szerintem az adatok ilyen fajta tárolása,hordozása elavult. A bakelit,kazetta,cd,dvd vonal zsákutca. Jók voltak 20-30 évig,de lejárt az idejük. Ha az SSD ilyen tempóban fejlődnek teljesen kiszorítják majd a piacról ezeket az adat tárolókat. Gondoljatok csak bele a lassú írás,olvasásba meg a méretbe, a kötöttségbe h.1 lemezt csak egyszer írhatsz meg. Jó tudom van újraírható,de megkarcolódig és 10-20 írás után dobhatod ki. Ha az SSD kiküszöbölik az élettartam romlást és sokkal olcsóbbak lesznek(ami sztem 1-2 év) temethetjük az adathordozás lemezes formáját.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. myckie2
2010.10.12. 18:01
Ezzel biztos jobb frizbizni Azért ha odavágnák hozzám elfogadnám
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. salaxx
2010.10.13. 09:12
nemtom' mit sirtok az aran, minden 25-ös dvd5 hengerhez adnak 2 ilyet (lasd kep a cikkben), ha eddig meg nem tünt fel...csak ironk nincs meg hozza
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szerzetes
2010.10.13. 23:22
salaxx: vaaazzzeeeeeee!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. bkaresz200...
2010.10.19. 16:39
Nagyon szép ez a 1024GB; de mire piacra kerülne elérhető áron
addig biztos lessz alternatíva ami korszerübb.

pl: müanyag alapu memoria kristály szintén 1TB ( illetve kb 8 éve volt annyi;
akkor láttam a deltában. most hol tarthat ez a technológia???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!