iPon Hírek

10 éves a World of Warcraft

Dátum | 2014. 11. 23.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Ma van 2014. november 23-a. Ami azt jelenti, hogy kereken tíz éve jelent meg az Egyesült Államokban a World of Warcraft, minden idők legsikeresebb MMORPG-je. Persze annak idején valószínűleg még a Blizzard sem sejtette, hogy ez lesz belőle, maximum remélte. Indoka volt rá, hiszen a cég neve egyet jelentett a minőséggel, a Warcraft, a Starcraft és a Diablo rendkívül hűséges (és nagy) játékostáborral rendelkezett, így a stúdió számíthatott rá, hogy azért "páran" meg fogják venni a World of Warcraftot, de arra talán legvadabb álmaikban sem gondoltak, hogy milyen rekordokat fog megdönteni első MMO-juk. A Blizzard eredetileg 1 millió játékosra számított a pozitív becslések alapján. Nos, ezt az eredményt kevesebb, mint három hónap alatt teljesítette a játék úgy, hogy egyébként viszonylag limitált mennyiségben lehetett csak megvásárolni, hiszen a készítők nem akartak több példányt kiadni, mint ahány játékost a szerverek elbírtak. Az első év végére aztán már az 5 millió előfizetőt is átlépte a játék, az abszolút csúcsnak számító 12 milliót pedig 2010 végére hozta össze a World of Warcraft.
Hogy miért lehetett ilyen sikeres? Erre valószínűleg mindenki másként válaszolna. Ahogy én látom, rengeteg ember (főként casualabb játékos) számára a World of Warcraft az egyetlen játék, amire szükségük volt. A szerepjátszás lehetősége, a fejlődés, a közösségek kialakulása, a kompetitív PvP, a kooperatív játék mind-mind összejött egy játékon, egy világon belül. De ami még ennél is fontosabb, hogy a Blizzard mindenki számára hozzáférhetővé tette az MMORPG-műfajt. Amíg korábban az Ultima Online vagy az Everquest egy kisebb, de keményvonalas réteg elfoglaltsága volt, addig a Blizzard mindent áramvonalasított. Egyszerű, átlátható kezelőfelületen tálalta a teljesen egyértelmű, optimálisan növekvő nehézségű fejlődést, ráadásul mindezt úgy tudta megtenni, hogy közben a történet és az írás minősége is végig magasan maradt. A harcok gyors üteműek, a feltöltődés hamar megvan, a képességek használata egyértelmű és látványos. A World of Warcraftot először 2001-ben jelentették be az akkor még létező ECTS-en (gyakorlatilag a GamesCom elődje), és kezdetben a Warcraft III motorjára épült, amit aztán persze jelentősen átírtak John Cash vezetésével, aki nem mellesleg John Carmack jobbkeze volt az id Software-nél. A Blizzard kiváló művészeti stílusával megspékelve nagyon jól festett a végtermék, és szinte bármilyen gépen elindult (ez is segíthetett a sikerében). Nem kellett ismerni a Warcraft világát ahhoz, hogy azonnal elkapjon minket a látványvilág és a gyönyörű muzsika, vagy a fantasztikus hangok, és az akkoriban tökéletes animációk.
De a hangsúly a világon van, mert az egész egyszerűen lenyűgöző volt: valószínűleg mindenki számára örök emlék marad, amikor először lépett be Orgrimmarba vagy Stormwindbe, először látta meg Thousand Needles különös világát, és egyáltalán: először nézett végig a horizonton, és gondolt bele, hogy mennyi kaland vár rá ebben a világban. Egy AAA-kategóriás játék örül, ha fel tud vonultatni egy-egy olyan dolgot, amire örökre emlékezni fogunk. Ilyen mondjuk a Call of Duty 4 legendás záró pályája, az All Ghillied Up, a Knights of the Old Republic fordulatos története, vagy mondjuk a The Last of Us szívszaggató első 20 perce. A World of Warcraftban ezer meg egy ilyen volt. Sosem fogjuk elfelejteni egymás mészárlását Tarren Millben, az egész napon át tartó csatákat Alterac Valley-ben, Ahn'Qiraj kapuinak kinyitását, vagy amikor negyvenen először pillantottuk meg Onyxiát. Senki nem fogja tudni kitörölni az emlékezetünkből Leeroy Jenkinst, aki tulajdonképpen az első igazi internetes mém, sem pedig az érzést, amikor először kaptunk (vagy vettünk DKP-ból) epic cuccot. A sort hosszan lehetne folytatni, és szeretném, ha ezt meg is tennétek a kommentek között, mert valószínűleg nem csak nekem vannak szép emlékeim a kezdetekről. Persze végső soron a játék legnagyobb érdeme, hogy milyen közösségeket hozott létre. Nem egy olyan nagyon jó barátom van, akit a játékban ismertem meg, és a mai napig bármikor számíthatok rá. Személyesen ismerek olyat, aki a barátnőjével (és későbbi feleségével) a World of Warcraftban találkozott először, de olyat is, akik közösen vállalkozást alapítottak, és nagyon sikeresek lettek - úgy, hogy a játék előtt teljesen idegenek voltak egymásnak, és az ország két átellenes csücskében éltek.
A World of Warcraft messze túlnőtt azon, ami korábban egy videojáték volt. Többé nem lehetett ráfogni a játékosokra, hogy nyomorult geekek anyuci pincéjében, hiszen mindenki WoW-ozott. Az anyuka, a gyerek, a feleség, a férj, a legnagyobb hollywoodi színészek, a legnevesebb zenészek, a miniszterek, a cégtulajdonosok, és persze az összes konkurens játékfejlesztő is. Az emberek "For the Horde!" felkiáltással köszöntek egymásnak, menő lett beöltözni Warcraft-karaktereknek, mindenki a tegnap esti raidről beszélt a munkahelyi cigiszünetben, és persze még egy South Park-epizód is készült a játékból. A World of Warcraft nem csak a valaha készült egyik legjobb videojáték, de talán az egyik legfontosabb is. Ezért tehát boldog 10. születésnapot kívánunk, és további 10 hasonlóan sikeres évet!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

77. Medril
2014.11.23. 21:16
Már nem játszok vele, de örök életre szóló felejthetetlen emlékeket adott. Most is emlékszek, hogy 10 éve két órás sorbanállás után milyen izgalommal telepítettem fel, és szipantott be a világ hosszú évekre. A társaság, a történet, az első raid boss győzelmek...vagy csak kiülni egy hegytetőre és nézelődni, leülni a vízpartra és zsákszám fogni a halakat..Köszönet mindenért, boldog 10-ik születésnapot! Még legalább ugyanennyit kívánok ennek a fantasztikus világnak!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Pandamoniu...
2014.11.23. 22:34
Hogy miért ilyen sikeres? Mert a mai napig nincs még egy olyan MMORPG ami ennyi minőségi tartalommal bír. Boldog születésnapot WoW, Molten Corgi-t mindenkinek! (Csodálom is, hogy ez kimaradt a cikkből)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. pongracz6
2014.11.23. 23:16
Ez a cikk kicsit nyalizósra sikerült. Ráadásul konkrétumok nélküli.

Az EverQuest a 90-es évek végén a grindelésről szólt. Ráadásul olyan nehézségi fokozata volt amit a mai játékosok elképzelni sem tudnak. (Orc hill mond vkinek vmit? ) Mégis, azt fejlesztette tovább a DAoC 2000-ben. Itt már voltak questek, igaz csak killquestek és csak lvl20-ig, onnantól a grind jött. Ám újdonság volt benne a hatalmas egybefüggő terület (térkép nélkül!) és a PvP.

A WoW ezt fejlesztette tovább 2004-ben. (EUban 2005-ben). Itt már a max szintig lehetett questelni és ezeknek történetük is volt. Ráadásul változatosak voltak. (emlékszik még vki arra mikor egy yeti robottal kellett 3 NPCt megijeszteni a világ három sarkában? - Are we there Yeti) Az "endgame content" fogalmát is a WoW vezette be: miután elértük a max szintet, nem csak a PvP maradt hanem lehetett menni 20-40 emberes raid instákba. Rendkívül élvezetes volt a játék, az EQ-nál könnyebb, kb. a DAoC szintje. Vagyis pont eléggé volt nehéz ahhoz hogy sikerélményt adjon. Vagyis ahhoz hogy haladj előre, tudni kellett használni a karaktered skilljeit, gyakran össze kellett állni ismeretlenekkel, nem csak instákhoz hanem egy egy történet szál befejező questjéhez is. Az instákba nem lehetett idiótákkal bemenni. Nem volt elég egy tank meg egy healer, kellett CCis vagyis ha ész nélkül ment neki a csapat a moboknak, belehalt. Egy-egy mobot le kellett szedálni (stun, mezz) amíg a többivel végzett a csapat.

Aztán jött a Cataclysm. Amit mindenki annyira várt, és ami tönkrevágta az egész WoW játékélményt. Mert mi történt? A nehézséget leredukálta egy retardált 6 éves gyereknek megfelelő szintre. Addig a pontig aki mágussal tudott szólózni az nem volt semmi. A hunter "OP" kari volt ugyan de cserébe etetni kellett a pet-et, váltogatni a helyzetnek megfelelően, stb. Utána mi lett? A karimnak van 20 skillje de 3 használatával leölök mindenkit úgy hogy a HPmból csak annyi fogy hogy EGYFOLYTÁBAN ölhetem az ellent 24/7-ben. Az insták még rosszabbak, gyakorlatilag halhatatlan a csapat. Senkinek nem kell már figyelnie semmire, a CC-t (crowd control) gyakorlatilag feleslegessé tették. Én elhiszem hogy ezzel elérték a ritalinon nevelkedett agyhalott US kiskölykök hadát, de cserébe ÉRTELMES ember számára ÉLVEZHETETLENNÉ tették a játékot mert az többé SEMMILYEN SIKERÉLMÉNYT NEM AD!
Az endgame content pedig? Csináld meg ugyanazokat a végletekig lebutított nehézségű instákat több tucatszor hogy a tárgyaid elég magas szintűek legyenek ahhoz hogy ... bejuthass ugyanazokba az instákba de már (állítólag) nem ANNYIRA lebutított szinten. (Talán a játék eredeti nehézségi szintjén?) RENDKÍVÜLI előrelépés a játékélményt tekintve, gratulálok.

A Pandaria megjelenésekor kaptak 1 hét ingyen játékot a régi motorosok. Szintlimiterrel, asszem 80-volt. Épp hogy átmentem Pandariába, elértem a 80-at még az első zónában.
A mostani kiegészítő megjelenése ELŐTT megint kaptunk egy hét ingyenes játékot. Gondoltam egy hét alatt befejezem a kontinenst. Na ebből nem lett semmi. EGY NAP ALATT FEJEZTEM BE, vagyis értem el a 90-et a 80-ról. EGYETLEN NAP ALATT. Természetesen a kontinens felét nem is láttam. Elég volt egy zónában kimaxolni a questeket, meg egy másikban megcsinálni még néhányat. HÁT KI AZ A HÜLYE AKI EZÉRT PÉNZT AD? Ritalinos vérpistikék akik olvasni se tudnak. Nekik talán ad vmi sikerélményt. Az éjjel nappal butapest meg a való világ 7 között. Gratulálok Blizzard, sikeresen kinyírtátok a legjobb MMORPGt.

A WoW a Lich King-el érte el a csúcspontját. Soha nem volt előtte olyan mélységű MMORPG és a felhozatalt tekintve nem is lesz már soha. A Cataclysm pedig megölte. Teljesen és véglegesen.

Azóta egyetlen egyszer volt sikerélményem MMORPGben, mikor Aionban egy haverral ketten többször megcsináltuk az első instát. A szintünknek megfelelő volt vagyis nem később mentünk vissza. Egy harmadik ember, DD jó lett volna de tank + healer kombóval is megoldottuk. Az azóta megjelent összes MMORPG (mindet kipróbáltam) KÖNNYŰ FOS. Ennyire elhülyültek az emberek? (költői kérdés volt )

üdv egy C64-Amiga-DOS-PSX-PC-PS2-PS3-x360 játékostól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Bzsolt
2014.11.23. 23:57
Pongracz6 +1
Egyetértek velet! Viszont próbáld ki az ArcheAge-t. Lassan indul be, hosszú toturiállal, de megéri. Újra úgy éreztem benne magam, mint lich king idelyén wow-ban. jó lett. Vagy ami még legalább ilyen jó az a Rift!.

On: Sztem teljesen jogosan megérdemli az elismerést. Annó imádtam, viszont pandarent már én is kihagytam. Rosszulleszek, ha rágondolok mit művelek a játékkal amit annó megszerettem. Lehet adok neki még egy esélyt, de ha megint a 6-éves korosztálynak csinálták a kieget vége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. BReal
2014.11.24. 00:10
Pongracz, abszolút nem értek veled egyet. A lebutított szót mindig próbáltam értelmezni pve szinten, mert az, hogy most nem 30 talentpontot másolsz le netes guideokból, csak 7-et, 8-at, egy dolog. Azt már jobban megértem, ha nem tetszik a lecsökkentett spell és képesség mennyiség, de ettől függetlenül az insta tartalmak igenis nagy kihívást jelentenek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. kilipeti
2014.11.24. 01:32
"Többé nem lehetett ráfogni a játékosokra, hogy nyomorult geekek anyuci pincéjében, hiszen mindenki WoW-ozott. Az anyuka, a gyerek, a feleség, a férj, a legnagyobb hollywoodi színészek, a legnevesebb zenészek, a miniszterek, a cégtulajdonosok, és persze az összes konkurens játékfejlesztő is. Az emberek "For the Horde!" felkiáltással köszöntek egymásnak, menő lett beöltözni Warcraft-karaktereknek, mindenki a tegnap esti raidről beszélt a munkahelyi cigiszünetben"

Azt szeretném kérdezni, te mit szívtál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. pongracz6 BReal
2014.11.24. 01:59
Normális játékmenet: a nálad egy szinttel feljebb levő mob megöl. A veled egy szinten levő mobot úgy tudod megölni hogy kihasználod a karaktered ÖSSZES képességét, megfelelő sorrendben. A csata végén PIHENNED kell mert a HPd lemegy a fele alá. Az egy szinttel alattad levő mobot ha ügyes vagy meg tudod ölni úgy hogy csak minden második után kell pihenned. Lebutított játékmenet: meglátod a veled egy szinten levő mobot, nyomsz két skillt, halott. A nálad egy szinttel magasabb levő mobra 3 skillt kell használnod. A szintednél alacsonyabb mobok szörnyethalnak ha meglátnak. Pihenned sose kell. Így már értelmezhető?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. R3LaX123
2014.11.24. 03:14
Lehet, hogy most olyat írok, hogy a WoW fanok bérgyilkost küldenek rám, de hátha nem

Szóval, először is leszögezném, hogy én nem játszottam WoW-al, csak kb 1 órát. Ennek ellenére merem azt mondani, hogy azért szereti, mindenki, azért játszanak vele ennyien, mert ez volt az első ilyen játék (lehet volt pár hasonló, de azok elég gyengék voltak). Egyáltalán nem tökéletes, csak mindenki ezt szokta meg, ez lett az etalon. Én Aionnal toltam kb 3-4 évig, nekem az baromira bejött: a grafika, a skill rendszer, a fight, az insták, minden. Sajnos a GF megkapta az EU szervereket, onnantól kezdve halálra volt ítélve a játék: laggos szerverek, patchek késtek 3 hónapot, és akkor is csak a felét kapta meg, de még azt is bugosan stb. Ezek után megvettem a GW2-t, játszottam Rifttel,kipróbáltam a Wowot, de egyszerűen mind rossz volt számomra. Nem feltétlen azért, mert maga a játék nem volt jó, hanem annyira hozzászoktam az Aionhoz, hogy az összes többi játékra játszhatatlan volt a számomra. Pedig tudom, hogy sok dologban jobbak, mint az Aion, de valamiért mégsem tudtam megszokni őket.
Szerintem ilyesmi lehet a WoW-al is, a legtöbb mmo játékos ezzel kezdte, illetve még most is ezzel tolja, és annyira hozzászokott, hogy nem tud váltani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. Fratello kilip...
2014.11.24. 05:36
Ezt én se értem, soha nem tapasztaltam semmi ilyesmit Magyarországon, a cikkíró ezt csak álmodta!
(Ja várj, lehet hogy... )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Fratello pongr...
2014.11.24. 05:55
Szóval te visszasírod azokat a "régi szép" időket, amikor az MMORPG-k csak és kizárólag a hardcore gamerek (a teljes játékosréteg max. 5-10%-a) számára volt elérhető és élvezhető?

Játszottam anno olyan MMO-val ami hajszálpontosan úgy működött ahogy leírtad (szólóban SEMMI esélyed nem volt bármi értelmeset csinálni, a legkisebb megmozdulásodhoz is parti kellett különben az első kósza quest-dög agyonvert az erdőben, és a raid-eknek nem mechanikája volt, amit ha megtanultál lehetett azzal játszani ki tudja trükkösebben, minimál erőforrással megcsinálni, hanem bedobtak hatvanezer dögöt egy arénába azt jóccakát', 24 übertáp ember alatt esélytelen dolog amíg realm a realm...) Nem, nem a WoW volt, és rohadtul nem sírom vissza...

Hálisten a mai MMO-k a theme-park stílus irányába mennek el, nem pedig a "hardcore-vérpistike-vagyok-7/24-ben-így-csak-három-hónap-letolnom-egy-instát-easyn" felé. Persze értem (és látom) hogy nagyon könnyű ezzel átesni a ló túloldalára és egy-két ügyes "kazuálosító forradalmi" ötlettel tönkrevágni egy sikeres MMO-t (lásd Star Wars Galaxies), de én személy szerint örülök annak hogy végre eltolódott a hangsúly a szóló tartalmak felé az MMO-kban (főleg ha ez nem vágja agyon a harcore réteg "magas szintű" szórakozását).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. hympyke
2014.11.24. 06:23
Anno kipróbáltam, 30 napos trialban, de 2 nap játékidő se jött vele össze. Végtelenül érdektelen játék mint minden MMO ami nem csoda, hisz normális sztori központú játékot multiplayben nem lehet alkotni. Repetitív küldedtések, hozzál 5 disznófarkat, sáskafület, patkányszárnyat és társai. Az artwork se nagyon ütött meg semmilyen mércét, az audio rész legalább rendben volt.
Nálam maga az MMO egy totál félresikerült ötletnek tűnik, középtávon sem nyújt érdemi szórakozást, ráadásul mind egyforma. A Secret Worldnél azt gondoltam hogy talán érdekes lehet, de az se hozott érdemi változást az ismerőseim elmondása szerint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Bende87
2014.11.24. 07:53
Bár lemaradtam erről a játékról, de azért Boldog 10.-et.

Sosem WoW-oztam, ezután sem tervezem, nálam a Tera Online a befutó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. cato190
2014.11.24. 08:42
Gratula a 10 évhez!
Dia 2 is viszonylag sokáig húzta.

Viszont azoknak üzenem, akik azt mondják, hogy nem létezik (létezett) ennél jobb MMORPG, hogy létezik.
Úgy hívják, hogy EVE-ONLINE. Több, mint 11 éves....

Kis ízelítő:
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. BReal R3LaX...
2014.11.24. 09:03
Nem küld senki rád bérgyilkost, de azért 1 órát játszottál vele, egy MMORPG-vel, és ebből azt szűrted le, azért szeretei mindenki, mert ez volt az első.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. Humbuk
2014.11.24. 09:04
Boldog 10.-et
Csatlakozom a cikk íróhoz! Sok-sok érdekes-kellemes játékos emlékem van 2005ből, amikor még kicsit puritánabb volt a játék, nem létezett talent spec gear és ha bizony enhancement shaman akartál lenni, sokat kellett instákba menni, külön minden felé a darabokért.
Hehe amikor a shamanom úgy nézett ki, mint egy csöves egy transmog már akkor elkelt volna ^ ^
A Tarren Milles csaták és a 8-10órás AV-k igen csak felejthetelenek. vagy az első pillanatok, mikor átléphettünk a Dark Portalon.
Én eredetivel BC végéig játszottam, de sajnos azóta sem találtam olyan játékot ami annyira lekötött volna és amit annyira élveztem.

Az ArcheAge nagyon jól indult, de a Trion games bénázása miatt és a logikátlan döntései következtében kinyírta teljesen a játékot (pl: Hasla lvl2-3) Nagyon jó alapkoncepciói vannak a játéknak (property,farmok, traderun, classok, hajók,tengeri csaták) de a mögötte álló (kevés páncél,fegyver és ezeknek szűkös varianciája) és főleg end game kontent rettentően kevés... A crafting a folyamatosan egybeágyazott cuccok miatt (lvl 0-tól lvl maxig kell folyamatosan upgradelni a craftolt cuccokat) ami olyan horror árakat eredményez, hogy casual embereknek esélye sincs megvenni. A végén a hasla fegyverek (ingyen fegyó ami jobb mint a max craftolt sok sok ezer goldért) agyatlan farmolása melett egy 2-3 hittes pvp vár 0 nehézséggel, a "questek" (95%ban killing meg menj beszélj x-ynal és hozz el két tárgyat) borzasztóan bugyuták és unalmasak.
Természetesen a cryengine teszi a dolgát és nagyon szép a játék, de 2-3 hónap alatt teljesen megunható. Dec végéig van patron státuszom, de már vagy 2 hete be sem léptem...

Ezek után a sok-sok magyarázat között el tudom mondani a friss ArcheAges(nagyon megtetszett és fájó szívvel ábrándultam ki belőle) élményem után miért nagyon jó a Wow:
-Blizzardos persze néha döcögős, de jó support!
-Endgame content (ami miatt igazán max szinten indul meg a játék)
-Sok-sok tenni való
-Folyamatos megújulás, nem a raid insták újra feldolgozására gondolok, hanem játék mechanikai, stratégiai megfontolásokra.
-Játékon belüli események, ünnepek (ugye Archeage 1db daily quest halloweenra? ((mekkora content)))
-Javítások-kiegészítések- tartalma. ((Kiegek utáni nagy patchek új instákkal stb...)) ///Ugye Archeage Auroria patch, aminek kb annyi értelme volt, hogy a TS tree árakat teljesen hazavágják, hogy minden kis noobnak legyen farm cartja és az APEX árak 6-8x os inflációját hozzák???///

Szóval le a kalappal Blizzard (nem mindig értek veletek egyet, és utállak is néha), de játékot azt tudtok csinálni!!! És talán a legfontosabb, hogy nem egy ultimate mindent elsöprő rekorder játékot akartak csinálni, hanem egy szórakoztatót, egy olyat ami egybekovácsol embereket, társaságokat teremt. Jókor voltak jó időben! For the Horde!!! Bocik 4ever! ^^

Megyek is megveszem a Draenort, meg jött a kedvem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. BReal hympy...
2014.11.24. 09:07
Nincs normális sztori központú játék? Na látod, az, hogy 2 nap játékidőd nincs a játékban megmutatja, hogy abszolút fogalmad sincs a WoW-ról. Mert hogy szerinted nincs benne fő sztorivonal. Ajánlom elejétől a végéig csináld meg a küldetéseket, és olvass el-hallgass meg minden küldit megelező és befejező szöveget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Zabalint BReal
2014.11.24. 09:13
Na meg az "ez volt az első" érvvel az a legnagyobb baj, hogy az ördög a részletekben rejlik, igenis lényeges, hogy valójában nem az első volt. Az előtte lévők és a vele majdnem párhuzamosan megjelenők nem úgy általában voltak rosszak, hanem a WoW-hoz képest voltak gyengék. A tény az, hogy volt már egy rakás MMORPG, de a WoW tudott befutni és széles tömegeket elérni, tehát akkor bizony megverte a konkurenciát. Az, hogy ebben minek mekkora szerepe volt, pl. mennyi a Warcraft márkanévnek, az lényegtelen részletkérdés, különösen mert nem csak az RTS játékok rajongóit fogta meg a játék.

Lehet, hogy vannak azóta jobbak a WoW-nál, nem tudom, de nem azért nem tudják megverni a WoW-ot, mert a WoW volt az első, hanem azért nem, mert annyival nem tudnak jobbak lenni, mint a WoW volt anno a konkurenciánál. Itt a marketing megint részletkérdés, mivel ma már a marketing része minden terméknek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Humbuk cato1...
2014.11.24. 09:17
Az Eve is egy borzasztóan jó játék, de ront a dolgon az, hogy az első hónapok szinte csak skill tanulással telnek és ha őszinték akarunk lenni, a játék kb 6. hónaptól lesz érdekes és szórakoztató, amikor már az alap hajókba bele tudsz ülni.
Ha nem rontod el a skillezést.
A másik meg a veterán játékosok brutális előnye ami visszafogja és elijeszti a kezdők nagy részét.

Pedig a CCP-re is igaz amit az előző hszben írtam. Jó support, sok-sok content, jó ötletek, pusztuló property (1 hétig depis voltam amikor pukkant az első retrieverem )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. R3LaX123 BReal
2014.11.24. 09:27
Nem ez volt a lényege annak amit mondtam.

GW2 vel riftel is többet játszottam, de ott hagytam, mert annyira szokatlan volt. WoW-al is ez volt, már az elején elkapott "ez nem nekem való" érzés, mert máshoz voltam hozzászokva. Hasonló, mint amikor valaki CoD után megy CS-zni vagy fordítva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.24. 10:19
Nekem a CoD is CS is bejött, WoW szerű dolgoknál viszont valami más hibádzott a dologban. A mostani wownál pedig az a csodás talentree ne lenne, elég személytelennek érzem tőle a dolgot. Glyph-ek se nagy számok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. BReal
2014.11.24. 10:34
Esküszöm nem tudom megérteni, mi a baja az embereknek a mostani talent rendszerrel. Mivel volt az személyesebb élmény, hogy nem 7, hanem 30+ talentpontot kellett elosztani (aminek a nagy része fix volt, 1-2 variálható volt, plusz volt olyan, hogy olyanokat is ki kellett tenni a talentfa rendszer miatt egy jó képességhez, ami egyébként nem volt fontos-hasznos). A mostani 7 talentpontot is, ha komolyan veszed a raidelést, sokszor bossonként cserélgeted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. hEngi BReal
2014.11.24. 11:04
Hát nekem volt retri+holy palam talán wotlk elején. Nagyon vicces volt űberheal+repetance al Amúgy 1-2nél azért több módosítható lehetőséged volt főleg pvp terén
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Enno hEngi
2014.11.24. 11:23
Igen a variációk meg az elbaszás lehetősége így szinte kihúzva. Mivel egy sorból a talent közül úgyis csak 1et választhatsz de azok olyanok hogy szinte nem tudsz másra tenni, ha igazán értelmes karit akarsz, csak azt ami kell. Ezért nincs benne semmi személyes. Meg a vicces kombók mint a Pala meg még pár más. Sokszor olyan kis apró finomhangolásokra adott lehetőséget amik sokak hülyeségnek tartottak mert valami répa azt írta valami fórumon hogy a másik menő és mindenki majmolta. Aztán Én meg a másikkal lépésekkel vertem a majmokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. cato190 Humbu...
2014.11.24. 12:02
EVE-ről amit írtál a játékmenetet illetően, semmi nem igaz.

Pont az a jó az EVE-ben, hogy 2 hetes kariként is lőhetsz le veterán játékost. 1 naposként oda mész, ahová akarsz. 0.0, ls, hs, wh.
Az EVE ereje abban rejlik, hogy a játéknak kb 10-12 aspektusa van, tehát 1 játékon belül mintha 10 különböző játékkal játszanál. PVPben nincs két egyforma szituáció. Soha. Akár 1vs1, akár 2000vs2000. Azokról a csatákról meg ne is beszéljünk, ha pl 3x-os túlerőt vertek meg.

http://www.youtube.com/watch?v=zEuyjLCVAuA

Bocs az OFF-ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. tomturkey
2014.11.24. 12:26
2007-2011-ig wowoztam, aztán letettem. Utána is nagyon hiányzott, de újra nem kezdtem el egyszer sem, mert sok idő stbstb. De most a 10.születésnapon "elgyengültem". Minden a wowról szól, de főleg az index tegnapi cikke tette be a kaput.[LINK]
Így 3 és fél év inaktivitás után ma újra rendeltem egy battle chestet és egy 60napos gamecardot, nem bírtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Orc666
2014.11.24. 12:31
Boldog 10. szülinapot WOW, remélem még sokáig rontod a levegőt!

Sok érdekes hozzászólást olvastam, mindenkinek van egy kis igaza.
Tény: nem a WOW volt az első, sőt. Már jóval előttük feltalálták a spanyol viaszt, de igazából szerintem ez pont nem az a verseny, ahol az a győztes, aki először ér be a célba. Egy játékot (főleg egy MMO-t) mindig az eredményei emelnek a többi fölé. Nem hiszem hogy a 10. születésnapján bárki is vitatkozni akarna a WOW eredményességéről...

Másik tény: igen sokat változott a kezdetek óta, és nem minden esetben előnyére. Vicces, mert én régi motoros vagyok (BC idején kezdtem, azóta kisebb-nagyobb szünetekkel tolom), és a casual felé való nyitás (a hardcore hátrányára) nekem pont kapóra jött. Gondoljunk csak bele: nagy része a 8-10 évvel ezelőtti kocka arcoknak mára befejezte az iskolát, elhelyezkedett valahol, dolgozik nap nap után, megházasodott, gyerek stb. Tényleg le kell mondjál egy igencsak izgalmas és megszokott hobbidról azért mert az életed megváltozik? Nem feltétlenül. Annak idején fél napot is képes voltam ülni a WOW előtt,mert beszippantott, élveztem és nem utolsó sorban mert megengedhettem magamnak. Most mi a helyzet? 2-3 naponta van rá pár órám, kikapcsol, találkozom ismerősökkel, kóborlunk Azeroth-on, élvezem a játékot. Hogy hiányzik e az hogy meg se tudjak mozdulni meghatározott (sok) óra belefeccölt ideig, vagy hogy kínlódnom kelljen bizonyos contentek eléréséért? Nem ám. Igenis jó dolog, hogy bármikor fellépsz, tudsz mit csinálni: egyedül questelni, instázni, haverokkal raidelni, pvp-zni, acsit csinálni, petet gyűjteni, vagy csak egyszerűen leülni Orgrimmar egyik pocsolyájának partjára pecázni... Ez a szép benne.
Vannak ennél jobb MMO-k is? Persze hogy. A Guild Wars vagy az EVE zseniális, a Star Wars még mindig feelinges, az Elder Scrolls gyönyörű, és még sorolhatnám... Nem most néztem meg a Google-on ezeket a neveket, eléggé követem a trendet, ezeket mind próbáltam. Amiben a WOW többet tud az az, amin mostanában divat lett sírni: a sokrétűsége (és ezzel együtt jár: a casualsága). Lehet egy játék sokkal szebb, vagy jobban kiegyensúlyozott, lehet jobb harcrendszere, vagy tökösebb pvp-je, lehet benne több kihívást keresni pve-ben, de ez mind kérészéletű dolog, csak ideig-óráig köt le egyenként. Én jobban elájulok egy kicsit visszafogottabb, de sokkal többrétű játéktól,mert azt a lehetőséget látom benne, hogy egyre több új dolgot találok benne, ergo később unom meg.
Szóval nem gondolom hogy rossz irányba menne a szekér. Igenis egy élvonalbeli MMO fogjon meg tömegeket, ha ehhez meg is kell kötni azokat a bizonyos kompromisszumokat. Stormwind főterén százakat akarok látni nyüzsögni, nem 5db kockaarcot full epic raidcuccban feszíteni. Remélem még sokáig sikerül fenntartani az emberek érdeklődését világszerte, ugyanis ne legyen illúziója senkinek: egy MMO-nak az maga az élet. Ha nincs érdeklődés (5db kockaarc=0 érdeklődés), akkor előbb-utóbb zárják a szervereket, jóéccakát.

De a lényeg számomra az, hogy most 10 éves a WOW, és még mindig nem tudtam ráunni. Van benne egy nagy adag nosztalgia is, de hát 8-10 év távlatából hogy a fenébe ne lenne? Amikor először sétáltam be Orgrimmarba("ja, hogy EZ egy város...", először láttam komolyabb mountokat - pl. Mechano-hog ("az.kell.nekem...", Ahn'qiraj első raidje ("na ez NAGYON durva...", a repülés 60-on Outland-en (órákig!!! szórakoztunk az első alkalommal, mint a hülye gyerekek...), a Lich King legyőzése (pedig annyira 'awesome' volt, hogy szinte neki drukkolt az ember...), a jó kis északi,havas-jeges, vikinges Northrend feelingjét, stbstbstb. Kimondottan szerettem a sokak által agyonútált Cata megváltozott területeit, vagy például a Mists of Pandaria keleti filozófiára és motívumokra épülő cselekményét/látványvilágát.

Nekem a Blizzard továbbra is a minőséget jelenti (igen, igen, tudom, nekem is írt ilyet a múlt héten: "position in queue: 4369" ...ez van).

Csak így tovább!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. diceman BReal
2014.11.24. 13:38
Látom barátom te nem jártál még az ElitistJerks-nél

De a lényeg, boldog tizediket - több mint 2,5 évem ment el Azeroth földjén, nagyjából BC-WOTLK időben úgyhogy a "tru vanilla" időket elnooboskodtam utána viszont a legeslegnagyobb élmény volt 2 évet egy EU szintű guildben lehúzni és server-first csoportképen vigyorogni.
Cata-ról nem mondanék semmit, mert még wotlkban nyugdíjaztam magam, de az már nagyon érezhetően másról szó.
Minden játékban fontos a hc gamer szint - és onnantól fogva ez már értelmét vesztette a WOWban, abszolút egyetértek, hogy onnantól downhill.

Sok élmény, sok ismerős köthető ide, így az összes hajtépés ellenére leírom: köszi Blizzard!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. jurganov pongr...
2014.11.24. 13:50
nagyon egyet kell veled értsek, bár minden kiegben egyre könnyítettek a játékmeneten. viszont egyszerűen nincs másik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Asagrim
2014.11.24. 13:50
A játék teljes atmoszférája, és maga a játékmechanika is változik minden egyes kiegészítővel, így aki előző kiegészítő alapján ítéli meg az aktuális játékot, annak halovány lila gőze sincs miről beszél.

Cata elején hagytam abba a játékot. Mondhatja bárki, hogy MoP kieggel együtt ilyen meg olyan határ szar volt, még egyet is értenék vele ... de reggel negyed hétkor megvettem az új kieget, és azóta nem bírom letenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. retal79 pongr...
2014.11.24. 13:52
A Cata elején kifejezetten nehezek voltak az insták, ezért is hagyták abba sokan rögtön az elejefelé. A játékosok sírták ki a nerfeket. Ott indult el az a "mozgalom", aminek köszönhetően mára ennyire casuallá váltak az MMO-k. A Wildstar pl. ebbe bukott bele, azt kifejezetten az olyan játékosoknak akarták csinálni, mint te vagy én, akik szerették a kihívást az MMO-kban, ott is hagyta mindenki, mert nem jutottak el még a raidekig sem. Casual napi tartalom meg nem nagyon volt benne. Pedig amúgy egy baromi jó játék lenne, csak emberek kellenének bele. De nagyon jól mutatja, hogy ma már brutális kisebbségben vannak azok, akik valóban kihívást akarnak egy MMO-ba, a nagy többségnek nincs türelme hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. retal79 hympy...
2014.11.24. 13:57
Egy MMO-t megítélni 2 nap játék után kb. olyan mint egy Elder Scrolls játékot. Csak a felszínt súroltad. Abban mondjuk egyetértek, hogy a szintezés már rohadtul unalmas sokadszorra egy sokadik MMO-ban (vannak kivételek, pl. a GW2-ben nagyon élvezetes), de az, hogy nincs sztori benne, az nem igaz, csak épp nem a karaktered köré van felépítve, mert ez nem single player játék. A világ minden egyes szegletében ott vannak a sztorik, a hangulat, arról nem is beszélve, hogy a történet igazán a raidekben ill. egyéb endgame tartalmakban teljesedik ki, aminek te a közelébe se mentél. Ez olyan, mintha mondjuk a Mass Effektet anélkül ítélnéd meg, hogy leszállnál az elején az űrhajóról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. jurganov BReal
2014.11.24. 13:58
adott lehetőséget a variálásra. de tényleg írhatnál pár példát ahol cserélgetni kell a talenteket.
azért a mostani diablo-bonyolultságú wow eléggé gáz, szvsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. retal79 jurga...
2014.11.24. 14:06
Milyen variálásra? Érdekes, hogy diceman is ellenérvként hozza fel az elitistjerks-öt, amikor pont az elitistjerks-ön találtad meg mindig a cookie cutter buildeket, amiket mindenki használt. Mert egyszerűen az volt a legjobb, nem volt értelme más talentekre rakni, más rotát használni, stb. Megvolt a legjobb és kész. Mi más most? Hogy kevesebb pontot kell elosztani, ennyi. Régebben legfeljebb a variálás illúziója volt meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. jurganov retal...
2014.11.24. 14:19
PÉLDÁUL, hogy warriként mit használtál, kardot, buzogányt vagy baltát aszerint adott eltérő buffot. itt semmi változatosság nincs, mindenki egyen. az meg, hogy a hc-raiderek másolták az elitistjerks-ről a talentet az egy dolog, az meg, hogy jelenleg mindenki retardként van kezelve az egy másik(pl shieldblock shield nélkül). ez egy kicsit szabadabb diablo lett-irányításügyileg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. s_erno
2014.11.24. 14:43
Annyira jó olvasni ezeket a két napot-órát játszottam vele, megmondom a tutit kommenteket...ez tényleg kicsit olyan, mintha a Skyrimről mondanám, hogy gagyi fél óra játék után.
Meg pongracz6 írta valahol az elején, hogy kb 1 nap alatt felment 80-90-re az új kieg előtt. Arra pl. nem gondoltál, hogy megtöbbszörözték a kapott xp mennyiségét a kiegészítő előtt pandariában, hogy mindeki simán elérje a lvl 90-et, meghogy end-contentet kipróbálhasd?
Arra is kíváncsi lennék, hogy a kommentelők közül akik írták, hogy könnyű meg miegymás, hánynak van bármiféle heroic-hard mode boss killje? A mostani lvl 100 as dungoen-okat próbáltátok amúgy?

@retal79
Pontosan ez volt régebben, egy nagy illúzió.

@jurganov
Igazából csak a rogue tree-ről tudok valamit mondani, mert azt ismerem.
Pl. lvl 60-as tree, Shadowstep vagy Burst of Speed attól függően, hogy mennyit kell futni.
lvl 90 -es tree Marked for death solo pve-re és add heavy fightokra, Anticipation egyébként.
Vagy lvl 45-nél ilyen raid boss first tryoknál cheat death-et néha érdemes berakni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. jurganov s_ern...
2014.11.24. 15:34
ezt te sem gondolod komolyan, hogy számít az, hogy gyorsan futsz vagy odateleportálsz. nem olyat kérdeztem ahol tudod váltogatni, mert akármikor, hanem ami számít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. diceman retal...
2014.11.24. 15:55
Másba nem szeretnék belekontárkodni, csak warlockhoz értek, de nálunk a guild oldalon folyamatosan ment a kísérletezés, hiszen lehetetlen 1-1-be másolni egy kill koreográfiát vagy spell rotationt. Nyilván megvoltak a sémák hiszen a mechanizmus ugyanaz és hülye lennél elrontani csak azért hogy ne működjön.
De a kivitelezés az mindig a játékosra marad, hogy fektet-e elég időt a class-ának minél mélyebb ismeretére vagy egy adott boss-fight részleteire.
EJ-t nem csak olvasni lehetett, hanem akítvan kommentelni is a kompetitív játékban sajnos kevés volt a mozgástér, de mindenért kárpótolt egy-egy server-first és a gratulációk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. wishformor...
2014.11.24. 16:55
@diceman
"hiszen lehetetlen 1-1-be másolni egy kill koreográfiát vagy spell rotationt."

lol , hogy lehet ekkora hulyeseget leirni?

marmint hogy nem akarod lemasolni azt hogy allj ki a tuzbol?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. s_erno
2014.11.24. 17:16
@jurganov
Kértél példát arra hol lehet cserélgetni a talenteket, adtam dps-re meg survivalabilityre egyet. Egyébként meg, hogyan határozod meg, hogy mi az ami számít? Ami több dps-t, hps-t, survivalability-t ad? Pl. Iron Juggernaut-nál shadowstep enyhén szólva is leegyszerűsíti a knockbacket. írtad warriornál a 3 különböző fegyvertípust, rogue-nál is volt ilyen, de közülük mindig megvolt az az egy, amit érdemesebb volt használni (mace pl. stunnolt, ami pvp-ben picit op volt , raidben használhatatlan ) vagy csak baltád volt és akkor vajon melyiket választottad?

@wishformore
Meglepődnél hányan nem tudják lemásolni az állj ki a tűzből-t .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. pongracz6 Frate...
2014.11.24. 17:21
Kétlem hogy játszottál volna olyan MMOval amiben szólóban semmi esélye nem volt olyannak aki TUDOTT játszani. De kíváncsian várom a címét
Épp ez a különbség, hogy az eredeti WoWal tudni kellett játszani, még ha minimum szintű volt is az a tudás. A mostanihoz SEMMI tudás nem kell csak kattingatás. Persze aki maximum arra képes annak nyilván az ad sikerélményt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Asagrim retal...
2014.11.24. 17:24
Ott a pont!

Még a Blizzard is azt mondta, hogy ezért vette ki a talent fát. Ugyanez volt az érv a reforge eltávolítása mellett is, nyilvánosan olvasható patch note-ban szóval kár a gőzért bárkinek is magyarázni hogy nem így van.

Egyszerűen elvárták/elvárják az embertől, hogy egy adott módon játsszon, ha meg nem úgy csinálom, akkor én mocskos tróger más játékát b.om el azzal, hogy nem pont úgy csinálom, ahogy "kellene", ahogy az EJ-n meg van írva.

Ha ennyire jó murinak vélik egyesek a szabadság nélküli másolást, akkor húzzanak monostorba kódexet másolni!

Hatalmas nagy mázlim volt, hogy amint visszatértem 1 hónapja MoP végén, sikerült elsőre olyan guildet találnom, ahol azt mondták azt csinálok amit akarok, az se érdekli őket milyen ruha van rajtam, tudjam magamról hogy hány K DPS-em van, aztán az alapján dől el hogy melyik instába megyek, melyikbe nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. s_erno
2014.11.24. 17:33
@pngracz6
Honnan tudod, hogy a mostani milyen, ha még egyetlen lvl 100-as instát sem próbáltál ki például?
Szerintem a nosztalgiaérzeted megszépíti az emlékeket, vagy rosszul emlékszel vanilla wow-ra. Megnézted pl. EJ-n a talent fát, meg azt a 3 gombot amit nyomogatnod kellett aztán csá. Bossok többségének 1 képessége volt aztán kész.
A mostani lvl 100-as normál instákat nagyon eltalálták, kell hozzájuk egy minimális class tudás, meg hogy mit csinál a boss. Ha ez hiányzik akkor wipe és kész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. BReal pongr...
2014.11.24. 17:53
Szívesen megkérdezném, milyen szinten toltad régen, de inkább nem teszem. De ha szerinted a mostani endgame content nem jelent kihívást az oda minimálisan szükséges gearrel, akkor te valóban a legjobbak közé tartozol/tartoztál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. BReal jurga...
2014.11.24. 17:55
Én most csak ennyit írok:
http://www.icy-veins.com/wow/protection-warrior-pve-tank-spec-builds-talents-glyphs
Ha átrágod azt a 7 talentet és a lehetőségeket, és nem látod azt, hogy variálni kell/ajánlott komolyabb helyzetekben, akkor sajnálom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. nanotek
2014.11.24. 20:10
Szerintem a piacon ma jelenleg ez a legjobb mmo, sok mindent próbáltam már, grindelős kacatokat is. Én pl akkor szerettem bele mikor spanomnál láttam... Nem kötött mozgású és mapok terén... Itt látszik a Blizz jó motort tud csinálni, alá fűszerezve jó raid content és story párosul. Nálam az eddigi favorit mmo-k terén. Resike is guild társam volt az érdekesség kedvéért. Kíváncsi vagyok HC terén mit nyújt most. Bár már nem hiszem, hogy visszamegyek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Frogged
2014.11.24. 21:37
Én anno Bc-ben kezdtem és cata 2-ik patchéig birtam.
Sok jó és maradandó emlék füződik a wowos korszakomhoz amit köszönök is a Blizzardnak.
Persze a visszatérés mindig kisért új kieg meg jelenésekor.
De a panda miat ugy döntöttem többet egy forintot nem költök blizzard játékra vegyék az ásziaik ha már nekik kell csinálni wow kieget a régi playert meg pofán csapni.
Azota nálam a Blizz kb az EA meg a mostani UBi szintjére került ez a megB...szuk az anyánkat is a pénzért stilus nekem annyira nem jött be.
Amugy az új kieg nagyon jónak tünik sikerült olyan témát találni ami vissza vonzotta a sok playert , csak hát részemről fehér ember nem felejt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. BReal
2014.11.24. 23:08
Frogged: /slap
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Frogged BReal
2014.11.24. 23:48
Tippelj 1/10-es skálán mennyire érdekel a véleményed vagy bárki másé azzal kapcsolatban hogy mit gondolok a wowról.
Nekem nem fáj ha valaki még mindig wow rajongó 2014-ben másnak se fájjon ha én már nem vagyok ezen a véleményen .
Mindenki a pénztárcájával szavaz én is így tettem ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. BReal
2014.11.24. 23:56
Ez csak annak szólt, hogy ha tetszik neked az új rész, miért nem játszol vele, függetlenül attól, ha nem tetszett az előző? Ezt nem értem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Avisto
2014.11.25. 03:13
Én 2005 októberében kezdtem még játszani és kisebb nagyobb megszakításokkal kb 3 évet játszottam. Ha meglenne még az a brigád akikkel toltam talán még manapság is visszajárnék.

Alterac Valley-val anno úgy lett meg az exalted hogy egy meccset nem nyertünk soha a szerverünkön szinte legendaszámba ment ha egyszeregyszer az ally ott nyerni tudott.

Így ennyi év távlatából ami legélénkebben megmaradt bennem az a különböző területek hangulata. Leginkább az erdős részek tetszettek, főleg a NE kezdőterületek. Kis porba fingó rogue-ként majdnem annyi időt töltöttem a hozzám képest 10-15 szinttel magasabb területeken sunnyogva felderítéssel mint amennyi küldizéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. d3st88 nanot...
2014.11.25. 06:10
" Kíváncsi vagyok HC terén mit nyújt most "

Jelenleg semmit.
Nincs semmi open world content.
Egy karaktert felszintezni 90ről és kipimpelni full heroic gearbe nagyjából 50 óra, és akkor már kényelmesen elhúztad és kiélvezted minden percét. Onnantól vége a játéknak. Csinálhatod a napi challenge mode questeket, a napi 1 assault questet, a heti 1 invasion questet, tehát hetente 5-8 órát tudsz "hasznosan" eltölteni a játékban PVE contenten.

A PVP contentben az a jó, hogy több BG lett, mint régen volt. Többségük egész jó. Az új PVP zóna, Ashran viszont úgy néz ki, hogy.. nem is tudom hogy néz ki, mert az én szerveremen a horda hatalmas többség van, és az alliance kezdőtábort ostromolják mindig. Gyanítom, hogy igen kevés szerveren van egyensúly, tehát maradjunk annyiban, hogy Ashran egy nagyon szar feature.
Az arénák eddig is kő-papír-olló + kiazaktuálisfaszagyerek alapon mentek.

A legtöbb kaszt kurva unalmas, 3-5gombos szar.

Kaszt-testreszabás körülbelül nincs, nézd csak meg a talent fákat. Minden ember a másik klónja.

A raidek még nem nyíltak meg, de annyira elment a casualitásba a játék, talán WOTLK kezdetével, hogy hiába van mythic nehézségi fok, olyan kevesen vannak a jó játékosok, hogy nem lesz kivel játszanod.

Ma például kétszer is megpróbáltam pugolni egy challenge mode UBRSt. Két óra alatt nem sikerült megölni az 1. bosst, mert az emberek nem tudták követni a teljesen egyszerű taktikát, pedig a szűrőn 635+ ilvl volt (a heroicok 630-636 cuccokat dobnak). Megpróbáltam molten coret pugolni harmadjára mióta kijött. Összesen három órát wipeoltam rajta, és egy bosst sikerült megölni, mert a 40 emberből mindig van legalább 10, aki nem érti, hogy egyszerre kell megölni a kutyákat, vagy behúzzák a fél dungeont, vagy ilyenek.

Ennek ellenére nem bántam meg, hogy megvettem a kieget. Szórakoztam vele 120-140 órát, majd viszlát a köv kiegnél.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. d3st88 nanot...
2014.11.25. 06:13
A "jó sztori" egy erős túlzás.
Sok szempontból szerintem is a legjobb mmo, de attól nem biztos, hogy egy "jó" mmo. A 10 éves gyerek eljátszott vele, gyűjtögette a peteket, meg minden. Neki jó MMO. De ha valaki kihívást akar, az nem biztos megtalálja itt, vagy nem biztos megtalálja hozzá a csapattársakat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. d3st88 BReal
2014.11.25. 06:22
Egyáltalán nincs igazad. A talentjeid és a gylpheid szinte soha nem variálod. Mindenre megvan a cookiecutter beállítás, azaz, ha tankként mondjuk
lvl15 tierben double time-on mást veszel ki, akkor hülye vagy
lvl30 tierben enraged generationön kívül mást veszel ki, akkor hülye vagy
lvl45 tierben jobban megéri a heavy rep., de az unyielding strikes sem rossz, én egy darabig azt használtam, mert adott egy kis extra bonyolultságot a játékba
lvl60 shockwave vagy hülye vagy
lvl75 az egyetlen szituációfüggő tier
lvl90 szinte minden helyzetben az avatar nyer
lvl100 tierben gladiatoron kívül mást veszel ki tanknak, akkor hülye vagy.

Bocs, de tényleg nincs semmi costumization lehetőség.

Ennek ellenére, talán a prot warrior a legösszetettebb kaszt a játékban, ami még valamennyire szórakoztató.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. d3st88 retal...
2014.11.25. 06:27
"Régebben legfeljebb a variálás illúziója volt meg."

Ez többé-kevésbé igaz.

De akkor nézd meg a Riftet. Válassz ki véletlenszerűen 50 cleric healert, garantálom neked, hogy majdnem 50 különböző buildet fogsz találni közöttük.

A WoW ezt nem nagyon támogatta soha, de manapság még annyira sem mint régen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. d3st88 Humbu...
2014.11.25. 06:32
Teljesen igazad van az ArcheAge-dzsel kapcsolatban igazából minden pontban.

De
"-Endgame content (ami miatt igazán max szinten indul meg a játék)
-Sok-sok tenni való"

50 óra alatt egy falábú, kampókezű kalóz is lvl90ről full heroic 635+ gearbe öltözik. Utána a PVE endgame az körülbelül heti 6-8 óra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Axane
2014.11.25. 09:41
@pongracz6
@d3st88

Bármennyire hihetetlen ma egy játék nem azért készül el, mert 1-10 elvetemült, megszállott ember a saját szórakoztatása végett elkészít egy olyan MMO-t amiben akár minden egyes varacskosdisznó elkeni a rettenthetetlen sárkányölő hős száját, vagyis biztos készül ilyen, de a nagyközönséghez ritkán jut el, nincs támogatás, nincs marketing, senki nem akarja kiadni, mert kicsi a célközönség. Ez van. A WoW is elsősorban pénzt kell hozzon nekik, de ezt nem tudná megtenni, ha szar lenne. Ja tudom, mindenki hülye, csak te vagy helikopter. Az ugye megvan fikamarci, hogy a kiegek kiadása előtti patch _drasztikusan_ redukálja az előző 5-10 szint xp követelményét, hogy aki visszatér/elkezdi az be tudjon csatlakozni, hiszen feltételezhető, hogy egy 2 éve elérhető tartalmat nem éppen az új kiadása előtt kíván meg az ember, "ejj, de végigtolnám, ezt a pandás sztorit" felkiáltással, itt már csak a 10. alt/haver/apu-anyu/feleség gyors felrántása a cél, felkészülés az újdonságra.
Egyébként nyilván a ritalinos vérpistike (még mindig ez a menő fikázás ? a nolifert ki ne hagyd legközelebb) tolja csak, hiszen egy játék köztudottan csak és kizárólag arra jó, hogy kemény munkával vért hugyozva mehess benne előre 2 métert. Te az életben is gondolom mindent csak úgy vagy hajlandó csinálni, hogy az a lehető legnagyobb kihívás legyen, fejenállva eszel, futva mész nyaralni hátadon a családdal, ugye ?

Ezt soha nem fogom megérteni, a magukat legalábbis proplayernek feltüntető emberek miért jönnek a talentfával folyamatosan? Ha ekkora király vagy akkor most iderakok egy 2.4.3 talent calculatort, és azt mondom neked, hogy combat rugó, hány darab talent van amit lehet variálni? Nem funolni akarsz, mert pro vagy, hanem a legjobb damaget tolni. Nos ? Ja hogy semennyit? Értem. egészen pontosan ha nincs kardod akkor kell váltani, de az már alapból nem optimális. Ehhez képest most bármit is magyaráz itt a megmondóember igenis kell cserélgetni akár fightonként is a talenteket, glypheket is, bár azt kevésbé, de csak a damage done szempontból választhatsz, hogy 1 vagy több target, mennyire hosszú a fight, és bizony hiába írta valaki, hogy "nem mindegy hogy odateleportálsz, vagy gyorsan futsz?" ez sem mindegy, kurvára nem. SS jó, ha ritkán ki kell váltani mondjuk, de ha folyamatosan mozognod kell, akkor feldughatod. Persze ez mondjuk csak 3 sor, és akkor még ott van hogy milyen sebzést kapsz, melyik surv talent kell, vagy éppen milyen utility, ez mind kis semmiségnek tűnhet, (azért 30% dmg reduction pl nem mind1 adott esetben), de akik arra vágynak, hogy a velük egyszintű mob kihívás legyen, és lehessen variálni a karaktert, azoknak ez miért is nem számít ? Minden fightra/instára akár 4-6 talentet még 2-3 glyphet átrakhatsz...

Megint látszik, hogy valaki mekkora májer, ha a jelenlegi endgame neked 6-8 óra / hét, ez legalább azt feltételezi, hogy minimum bronzra meg tudtál csinálni minden cm-et, de ha igazi endgamet nézünk, akkor nyilván goldra illene. Ubrs első bossáról meg annyit, hogy akár cm-ben is megölhető 3 emberrel, sőt akár kettővel is elméletileg, azt nem próbáltuk még, de ha te dps vagy, és valóban mindenki más szar csak te nem, akkor is simán levered, mert 2 gyökér meghal, a tank/heal fent áll, malmozik, te kikapcsolod a szarokat és megölöd a bosst, bizony, kivitelezhető, és nem is csak agysebészek által (btw megemlíteném, hogy a tank és a heal is kapcsolgathat teljes nyugalommal).
Sok mindent elárul az is, hogy simán lehülyézel másokat, mert nem egy bizonyos talentre tesznek, hát akkor lehet hogy a te fajtád adja a sok klónt akit látsz, ugyanis warriornak is barimora nem egyértelmű az a talentfa amit vázoltál. Masspull (khm, cm) esetén nyilván az a hülye aki Ravagerre tesz? 30% parry és piszkos nagy dps...bossokat kíbírja így is simán, de miből áll 1 cm? masspull->aoe fullcd->boss cd regen->masspull. Ez nyilván igaz több classra is, jelenleg 100as magem nincs, de 90en minden trash/bosson cserélgettem a talenteket. legalább a mage bombot, volt hogy mást is. de már ránézésre is a 2. sor mage talent olyan, hogy nem mindegy, hogy konstans vagy peak dmget kell kivédened, ezzel 5 éve nem kellett foglalkozni, mert nem válogathattál ilyen módon a talentek között.
Persze régen jobb volt. Ja nem, csak annyira nem értett senki a saját karakteréhez, hogy sokkal több elb*szott talentfa volt. Pedig akkor is egyértelmű volt, hogy mire kell tenni, de legalábbis sejthető. most van 10 meg 1000 oldal ahonnan ugyanaz a hozzá nem értő lemásolja a talentjét, ez van, ettől még nem biztos, hogy az jó is lesz neki, adott helyre/fightra, és ilyenkor jönnek a hc instát összehúzom leaoezem warriorok Gladiator's Resolve talenten, mert a noxxic azt írja az a tuti.

Aréna csak akkor nem kő-papír-olló ha nincsenek kasztok, nem láttam még kaszt alapú pvp-t soha totál balanceolva.

Amiben valóban igazad van, az az hogy jó lenne elfelejteni a WG,TB,Ashran pvp-t. Jelenlegi megvalósítással legalábbis. Jó ötlet, jól néz ki, jól hangzik, de amég nincs balance a két faction közt addig szopóroller az egyik oldal fixen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Benibubu99...
2014.11.25. 10:00
Sokan hatranykent emlitik a mostani talentrendszert, aki kivulrol szemleli annak benanak tunhet, hasznalva viszont nagyon praktikus. Pl. sok minion bosson , akkor hozok aoe cct meg olyan talentet, ami aoe dpsnek kedvez (shadow fury , mannoroths fury). Ezek single targetre nyilvan sz@rok, tehat varialas lehetosege megvan. Regen pl bcben tok idegesito volt, hogy ha az egyik spec teljesen rossz volt egy fightra, vagy nem volt optimalis nem volt lehetoseg valtasra, vagy hs es retalent visszaport es pull, vagy szenvedes rossz talenttel. Pve pvp kozotti valtasrol nem beszelve.Az meg ,hogy nem vagyok rakenyszeritve hogy 5pontot tegyek mondjuk a shadow boltra, hogy tobbet sebezzen na bumm, megkapom passzivkent. Regen max csak latszatra volt lehetoseg varialni , volt egy optimalis build, amitol ha eltertelni bena voltal. Ha olyat vertel aki optimalis talenttel tolta, akkor a masik volt full noob Nyilvan optimalis mellett sokkal nagyobb lett volna a kulonbseg es jobban latszik, hogy a masik noob. Annak aki kivulrol fikazza, azt tudom mondani, hogy tessek kiprobalni es utana velemenyt alkotni. A szuletes napjaval kapcsoltban meg csak annyit, hogy vartam nagyon a lvl100as molten coret, de kb golemagg elott jartunk mikor egy hiba miatt disbandolodott a raid, hetvegen neki futok megeegszer, de soha tobbet mc.. A szulinapi pvpt nem probaltam meg ki. Az ajandek pet aranayos, de a useolos xps repus tokent hianyolom, most kapora jonne az altok huzasanal. Cserebe mindegyiknel deletelhetem a petet, mert csak egyszer lehet megtanulni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. BReal d3st8...
2014.11.25. 10:07
Szerintem meg nagyon is van variálhatóságra lehetőség, az, hogy te nem váltogatod, a te dolgod.
Nem jó story dologgal sem értek egyet, akkor nem küldiztél végig a terüleken.
Open world content: bizony, hogy van, kincsszerzés és rare ölés, ha szeretnél a garrisonodnak sok alapanyagot (és az bizony kell is).
PVE content: az is van, azután is, hogy felöltöztetted magad HC gearbe. Egyrészt napi 1 random HC-t a garrison alapanyagért érdemes menni, másrészt nyugodtan lehet random HC-zni többet is, mivel random ad a cuccokból warforged, socketes, indestructible (nem sérül, ha meghalsz-harcolsz), és pl speed statos cuccokat.
Én megjelenés napja óta amikor csak lehet, tolom, még mindig ugyanazzal a lelkesedéssel-kedvvel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. BReal
2014.11.25. 10:19
Még egy valami:
"lvl90 szinte minden helyzetben az avatar nyer" - Single target bossra Bloodbath, AoE-s fight-ra Bladestorm, olyan fightra, ami CC-zne, Avatar. Ennyit arról, hogy szinte minden helyzetben az avatar nyer.
"lvl100 tierben gladiatoron kívül mást veszel ki tanknak, akkor hülye vagy." Akkor én bizony hülye vagyok, mert én Anger Managementet használok jelenleg, mivel próbálok maximális dps-t tolni. Ravager addos fightokra ajánlott, Gladiator a max mitigationhöz ajánlott, és a Gladiator stancet semmilyen körülmény között nem ajánlják tankoláshoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. d3st88 Axane
2014.11.25. 11:08
Úgy forgatod ki a szavainkat, mint egy hülyegyerek. A második bekezdésnél tovább nem is olvastam.

Senki sem mondta, hogy vért kell fosni egy jó MMOban, vagy hogy munkának kéne lennie, vagy hogy napi 23 órában rajta kelljen ölni.

Az egyik dolog amit az emberek keresnek egy MMOban az a kihívás. Egy 80as IQjú embernek a WoW kihívás. Egy 10 éves gyereknek kihívás. Egy jó játékosnak nagyon kevés kihívás van a játékban, és ehhez nehéz embereket találni.

Meg lehetne oldani úgy is, hogy a kazsuál játékosnak is legyen öröme benne, meg annak is aki nagyobb kihívást keres benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. d3st88 Benib...
2014.11.25. 11:11
" Sokan hatranykent emlitik a mostani talentrendszert "

Lehet jól is csinálni. Nézd meg a Riftet. Kiváló talent és class customization rendszere van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Zabalint
2014.11.25. 11:13
Csak lesek, mikor egyesek arról panaszkodnak, hogy ha mindent végignyomtak, akkor "csak" heti 6-8 óra utána, amiért érdemes felmenniük. Már nem azért, de rohadt kevés dolgozó embernek van ennél jelentősen több ideje, aki meg még eltartott, az nem valószínű, hogy elő tud fizetni wowra. Ja, hogy kalózszervereken toljátok? Akkor meg mire fel a rinyálás, hogy a Blizzardnak nem ti vagytok a célcsoport?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.25. 11:13
Én kipróbáltam és nem jön be az a talent. Az hogy régen ha variálni akartál valamit fight specifikusan és haza kellett menni respeccelni valóban nem volt menő. És Neked is az nem tetszett ha jól értem. Elég lett volna akkor ezt a trainernél respecc dolgot megújítani hogy bármikor belenyúlhass amikor és ahol akarsz. 2010ben hagytam abba és a megjelenés napjától toltam, most hogy ha már ilyen kedvesen ajándékba megkaptam az összes kieget blizztől ami a LK után jött gondoltam töltök rá 1 hónapot meglesni. De összességében a régi classom jobban bejött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.25. 11:15
Na igen aki nem látott még életében "igazi" wow-ot , ahol semmi nem müxik úgy mint eredetin az kussoljon már .
Amúgy tök jó dolog a casual raid minden szinten de az igazi kemény mag is megmaradhatott volna mint régen, a klánok kb 95%a már a trash mobokon nem jutott túl a régi naxxramason
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. d3st88 BReal
2014.11.25. 11:23
Abban az 50 órában megszereztem az összes kincset, megöltem az összes raret, felhúztam az összes garrison épületet a pet menagarien, fish shacken, innen kívül lvl3ra.

A random hckból eső loot kisebb szintű, mint a CM loot, vagy a crafted loot. Mellesleg egy random HC max 15 perc, és akkor már satnya ddid voltak, de ezt egy olyan tank nem értheti, aki bladestormra talentol, hogy nagyobb legyen az aoe damage. Ha olyan alacsony a bejövő sebzés, hogy az erőforrásaid, talentjeid plusz sebzés szerzésére akarod használni, akkor rosszul pullolsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. d3st88 Enno
2014.11.25. 11:25
Most behoztak egy lebutított Molten Coret a 10. szülinapjuk alkalmából, és a pugok nagy része nem jut túl a trashen.

Az emberek nem tudják megérteni, hogy a firelord osztódik, vagy hogy a kutyáknak egyszerre kell meghalniuk, vagy ha wipe van, akkor a raid fele ne maradjon a boss előtt, mert meg kell ölni a repopot. A legalapvetőbb dolgokat nem tudja végrehajtani a playerbase.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.25. 11:36
Hát igen, a monkeybrain részleg, pedig MC régen sem volt nagy durranás simán kipucoltuk sokszor még csak közel sem full raiddel.

De ma már az is problémát okoz sokaknak ha két lépést arrébb kell menni és nem lehet 2-3 gombot mindless mód facerollozni a billentyűn.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Benibubu99... Enno
2014.11.25. 12:07
Nem, abszolut tele volt a regi toltelkkel ami annyira trivialisan kellett, pl alap spellek erositese ilyennel ne traktaljak foloslegsen az embert nem ettol lesz jo vmi.. ha elagazas van es valasztas elott allsz, h egyik erre jo masik arra a harmadik kicsit erre kicsit arra es merlegelsz, hogy a csapatodnak es az egyeni igenyednek az elotted levo problemara melyik a jobb. Pvpben plane kiraly a dolog csak egy pelda nem viszal stunnt ha van veled pala meg warri. Persze vicces lenne Chaos boltokkal apritani a nepet mikozben egy seregnyi dot tickelne mindenkin...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. retal79 d3st8...
2014.11.25. 12:31
Azt kellene már megérteni, hogy kell a casual kontent, hogy sokan játsszák a játékot, mert abból lesz sok bevétele a Blizzardnak. Ez van. Ettől még ott van (lesz) neked a HC kontent, csak az nem a szintezés meg a sima HC 5 fős insták. De abból is van gold challenge nem? Később jönnek a mythic raidek, azok szólnak a HC-knak. Arányosan annyi HC tartalom van (lesz) a játékban, mint amennyi HC ember. Ők a kisebbség, rájuk nem lehet játékot (legalábbis MMO-t) építeni. Lásd pl. Wildstar. A WoW-nak is azért van még mindig ennyi előfizetője, mert nyitott a casual tömeg felé. Vajon hányan játszanák, ha nem lenne raid finder és jóval nehezebb lenne a szintezés meg az 5 fősök? Ha szereted a játékot, akkor kénytelen vagy benyelni a casualságát is, mert attól marad életben. De amúgy nekem pl. jól esik egy kis casualkodás egy melós nap után (bár bevallom hogy én is unom kicsit a szintezést, lassan is haladok, de ez nagyrészt annak is köszönhető, hogy a több tízezer szintező küldi után amit a WoW-ban és más MMO-kban letoltam most már rohadtul unalmas ez a része, és csak az atmoszféra visz előre...), elég lesz majd jobban rákockulni ha kijöttek a raidek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.25. 12:40
"Normális játékmenet: a nálad egy szinttel feljebb levő mob megöl. A veled egy szinten levő mobot úgy tudod megölni hogy kihasználod a karaktered ÖSSZES képességét, megfelelő sorrendben. A csata végén PIHENNED kell mert a HPd lemegy a fele alá..." Pedig ez pont azt jelenti, hogy meg kell dolgoznod minden egyes mobkillért, ami kurvára nem fér bele a legtöbb ember szórakozásról alkotott elképzelésébe.
Látom előszeretettel hülyézel le másokat. Pedig lehet te vagy az. Az, hogy az első 50 órádban mindent kimaxoltál az már alapból ordas hazugság(már a garrisont alapból nem lehet, mert naponta van 1 max számú work order/loot mennyiség amiből kell x az achihoz ami a rank 3 tervet adja, ezt kb most a napokban lehetett elérni, a 20 darab lvl 100ra húzott followert mondjuk kötve hiszem), az meg hogy nincs kihívás, ezt nem fogom tudni megmagyarázni valami 180as IQval rendelkező trollnak, aki szerint hülye aki nem gladiator's resolvera teszi a talentet, meg az is aki nem mass pullol, wtf... Jelenleg a cm:gold a kihívás és ott a tanknak is kell dps-t tolnia.Sokat. Az, hogy tankként nem találsz rá csapatot akikkel le lehet tolni, az talán téged is minősít, a kurvajó tankok után 2 kézzel kapkodnak a cm teamek.
Amúgy ott az endless proving is kihívásnak, tessék betolni a világ legjobb eredményét, aztán lesz cm group, meg dicsfény. Mellesleg arra is kíváncsi lennék, hogy a playerek hány százaléka tolja majd le mythicen buff, meg outgear nélkül a raid contentet, mert az, hogy fullos butítás mellett, 580+ átlag ilvles csapattal 1 hónappal a kieg vége előtt lemegy az nem eredmény, de sokaknak ennyi sincs...az átlag embernek ez a játék kihívás tud lenni. Ez olyan, mint a lol, a diamond, de akár már a platina playernek kurvára meglepő, hogy van aki silverben játszik, mert az semmi, de az emberek nagy része mégis ott van, vagy alatta. Nem 10%nak készül egy játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Enno Axane
2014.11.25. 12:50
"Ez olyan, mint a lol, a diamond, de akár már a platina playernek kurvára meglepő, hogy van aki silverben játszik, mert az semmi, de az emberek nagy része mégis ott van, vagy alatta. Nem 10%nak készül egy játék."

Nem is kell annak készüljön se a lol se a WoW , de ha már így fel skálázzák a szinteket nehézségben meg rangokban. Akkor a megfelelő ranghoz, és megfelelő nehézséghez társuljon teljesen más kihívás, legyen benne a 10%nak is kihívás. Mint ahogy a normal 5fős és a hc 5fősben is ugye lesznek új képességei a bossoknak és így egy kicsit minden más lesz, tegyenek be egy 3. nehézséget hogy Hardcore, meg raiden is legyen egy Hardcore ami tényleg jó szopatós aztán annyi szava nem lehetne senkinek. Én örülök ha sok a casual mert akkor jó AH profitot lehet csinálni mert sok a vásárlóm . Meg hagy élvezze ő is a progresst. De pl LoL-ba mikor valaki lvl3on akar dive-olni torony alatt 1 jax-et trundle-vel meg Zed-re khartust pick-el mert "aam proo i can do this" akkor megértem miért van ott ahol , de nem ítélem el érte, Neki ott a helye ennyi. A vicc mondjuk az hogy mi Dia-ba mindig challangereket kapunk kb 10ből 7x. Pedig csak Masterbe mennénk fel, akkor miért challangert kell gyakjak ? na mind1 ez már nem ide való
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.25. 13:07
Látom, hogy egy profival van dolgom. Innentől meg se merek szólalni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim d3st8...
2014.11.27. 08:28
Áruld már el ennek az 50 órának a titkát, mert több mint 30-nál tartok és még 100 sem vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. hympyke
2014.11.27. 11:53
2 nap az 48órá. Ha annyi nem elég hogy egy játék megfogjon, akkor az már régen szopóka-nyalóka...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. BReal
2014.11.27. 12:07
Hympyke, csak épp rohadtul nem erröl volt szó, hanem hogy 50 óra játékidő alatt gyakorlatilag kimaxolt mindent. Humbuk kategória.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. hympyke
2014.11.29. 07:03
Én magamról írtam. Páran itt okoskodtak hogy csak karcolgatom a felszínt a játékidővel, szerintem meg így is túl sokat vesztegettem el erre. Más játékot félreteszek 3-4 óra után ha nem érdemes foglalkozni vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. diceman wishf...
2014.12.08. 17:04
sorry hogy nem volt világos de arra értettem hogy az nem megy hogy 40 / 25 ember megnéz egy videót, hogy na így kell megölni egy bosst - bemegy a raidbe és lekoppintja
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!