iPon Hírek

17 AMD processzor listaára csökkent

Dátum | 2012. 11. 07.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A CPU World munkatársai meglehetősen érdekes információkkal szolgáltak: a jelek szerint rövidesen csökken néhány Socket FM1-es, egy Socket FM2-es és néhány Socket AM3-as processzor ajánlott végfelhasználói ára, ugyanis az AMD frissítette hivatalos processzor-árlistáját.

Az árcsökkentés a kettő-, három és négymagos Athlon processzorokat, valamint az A4-es, A6-os és A8-as családba tartozó APU egységeket érinti. A legnépszerűbb Socket FM1-es processzorok, azaz az A83870K, az A8-3850 és az A6-3670K modellek, valamint az ugyancsak népszerű Athlon II X4 651-es központi egység ára 3,7 és 17,4% közötti mértékben csökken. A 17 processzort érintő árcsökkenés mértékéről az alábbi táblázat ad bővebb tájékoztatást.


A legkomolyabb árcsökkenésen az Athlon II X4 640 esik át, amit hamarosan 31,6%-kal olcsóbban lehet majd hazavinni. A listán egy Socket FM2-es tokozással érkező Trinity APU, az A4-5300 is jelen van, ami 11,3%-os ármérséklésen eshet át.

Reméljük, az árcsökkentés hamarosan a végfelhasználói árakban is érezteti hatását.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. Shinjiii
2012.11.07. 08:35
Az A6-osra kár volt karaktert pocsékolni, alig 6-700 Ft lehet a különbség. : )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Szipoly
2012.11.07. 08:39
Szerintem ez 18, és X4 650 helyett X4 645 szerepel cpu-world lapján.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. atti2010
2012.11.07. 09:26
athlon x2 esek gyakorlatilag eladhatatlanok,Ez azért nem pont így van, keresztlányomnak csináltam X2 gépet és azóta is azzal dicsekszik hogy neki van a leggyorsabb gépe az osztályból, itt rengeteg ember van vagy vagyunk akinek extra igénye van de ez nem jellemző az egész társadalomra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atti2010
2012.11.07. 09:51
Rengeteg ember csak internetezik,facebook,kisebb játékok a PC-n azoknak egy X2 tökéletes, egy HD 6770-et is kiválóan meghajt, minek nagyobb CPU?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. 5hR3kY
2012.11.07. 09:53
Nem véletlenül csökkentik folyamatosan az árakat! Nem pörög a piac! Minek cserélje le egy átlagembert a 4-5 éves gépét ami internetezésre, filmnézésre, zenehallgatásra, szövegszerkesztésre, böngészős játékokra tökéletesen elég?

ocsabi: Egy új számítógép már extra igénynek számít manapság!
Számtech boltban dolgozom, és majd minden nap csak a használt gépeket keresik, annyira nincs pénze az embereknek. Használt asztali gép, meg használt laptop. Az újat csak nagyon ritkán keresik. Általában csak addig amíg megmondom az árát a legolcsóbb gépnek....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010 5hR3k...
2012.11.07. 10:02
Világos hogy aki pár évvel ezelőtt vett X2-3-4 procival szerelt gépet annak most is tökéletesen megfelel, hogy van pár ember akinek mindig a legújabb kell (én is) az egy ritka és más állatfajta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. atti2010
2012.11.07. 10:20
Viszont minek raksz be egy 2x drágább Intel procit ha ugyanazt egy AMD-s Athlon is elvégzi negyed annyiért, a fogyasztás jöhetne szóba de egy 3-4 óra per nap rendszernél ez lényegtelen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. franc0 atti2...
2012.11.07. 10:24
Ő ezt írta: "10k-s intel alaplap + 10k-s intelproc"
Te ezt írod erre: "Viszont minek raksz be egy 2x drágább Intel procit ha ugyanazt egy AMD-s Athlon is elvégzi negyed annyiért"

Nyilván kretén vagy, hiszen az első tagmondatban még csak 2x drágább az intel, a másodikban már 4x drágább.

Tegyük ezt félre most rendes ember módjára, és maradjunk a 2x-es szorzónál.

De kurvaszívesen venném, ha idelinkelnéd azt az 5500 forintos AMD Athlont, ami leveri a Celeron G540-et.

Tehát lássuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010 franc...
2012.11.07. 10:36
A Celeronnal semmi baj nem lenne ha normális programokban nyomna le az X2-ot, de minden ilyenmark olyanmark Intelfizetett szoftverben lenyomja csak mikor kellene a valós teljesítmény befosik, volt szerencsém hozzá, kutyát dobálni sem jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. franc0 atti2...
2012.11.07. 10:47
Tessék
Itt vannak a normális programok, a következő lapon a játékok.
Kivétel nélkül mindenhol jobb az OLCSÓBB G540.

Na puszi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. dfsz34
2012.11.07. 10:49
ocsabi

A számtech boltok visszasírják a sulinetes pörgést (mondjuk kérdeztem ismerőst, hogy mennyit kellett visszacsorgatni abban az üzletben akkoriban a nagyon fontos elvtársaknak, de csak mosolygott és nem mondott semmit, érthetően viszont brutál mennyiségű kacatot eladtak, szó szerint üresre söpörték a raktárkészletét )

Ez van, a fejlődés lelassult, főleg szoftver fronton, akkor meg minek hozzá brutál harvdert venni, de minek lecserélni manapság egy 2-3 éves gépet? Régebben volt értelme, manapság inkább az alkatrészek forgalmán lehetne keresni. Jó áron kéne adni az alkatrészeket és akkor lenne forgalom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. scsabee
2012.11.07. 15:02
Én 3 éve vettem egy "új" konfigot, egész pontosan összeraktam alkatrészekből. AMD X4 945, 4GB ram, GTX 275. Azóta annyi változás történt, hogy 4->8GB ram és bekerült egy X6 1090t proc.
Egyébiránt még jó pár évig nem fogok cserélni, sem új gépet összerakni, mert egyszerűen nincs értelme, és most itt professzionális igényekre gondolok... Egyszerre 3-4 virtuális gép elfut rajta (fejlesztéshez), és nem érzem, hogy lassulna.

Most inkább a NAS a cél, de ahhoz tényleg minden drága...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Stark
2012.11.07. 15:41
Raktársöprés + karácsony = árcsökkentés. Tiszta sor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. tibaimp
2012.11.07. 17:09
Látom megint elgurultak a gyógyszerek...

A cikkhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem véletlenül adja ennyiért az amd a prociait, ők sem hülyék és pénzből élnek, és igencsak kellene már a profit is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. dfsz34
2012.11.07. 18:20
Stark - 2012-11-07 15:41:22

Magyarországon ez fordítva: karácsony: áremelés, mert úgyis megveszi a palimadár ajándéknak, mert mondjuk a gyerek egy új processzort kért karácsonyra, vagy mittudomén.

Esetleg akkor működik a normál piaci folyamat, ha tényleg raktárt söpörnek vagy valami akció van, de szerintem a karácsony inkább felveri az árakat nem csökkenti, sajnos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. MZperX75
2012.11.07. 18:45
franc0 Az egyik kutya a másik eb! (mindkettő egy kalap fos!)
Ha már össze akarod hasonlítani ,akkor olyat amiben igp is van PL:A4-3300-as,mert ha jó áron menne az az a dollár forint átváltásban akkor 8max 9ezer Ft.
9-9500Ft-ért már egy A4-3400-est kapsz.
Az IGP miatt viszont bottal nem piszkálnám az Intel G-s sorozatát.
Ha meg kell egy diszkrét kari, akkor oda meg nyomnék X4-631 vagy X4-641-est.
szóval egy AMD-s hír ,örülünk az árcsökkentésnek,csak így tovább.
Te meg ne trollkodj,hülyeségekkel.

A G530 és X2-250 az egy kategória ,az egyik 19 akkor a másik 1 híján 20.
Talán 1 érv szólhat a G530 mellett,simán le tudod alaplapcsere nélkül dobni egy I3 vagy I5 vagy I7-re,de azok alá nem illik egy 10.000ft-os alaplapot tenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm
2012.11.07. 19:16
Fura a multkori cikkre visszagondolva. A raktárkészlet leírás Llanoról szólt, itt pedig az Athlonok ára csökkent jelentősen. Valaki megint "jólértesült" volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. franc0 MZper...
2012.11.07. 19:23
Azt hiszem ehhez nem kell semmit hozzátennem, akinek sikerült letenni egy érettségit simán látja, milyen hülyeségeket dumálsz.

ocsabi: nem kell foglalkozni menthetetlenül korlátolt emberekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. strunyo
2012.11.07. 19:31
Hát én pl tuti nem vennék cerkát.
Nekem csak rossz tapasztalatom van a régiekkel, és ezek után v rendes intel proci v ha olcsóbb kat akkor meg valamilyen X. Cerka pl nálam semmi képen sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. I.Jozsef83
2012.11.07. 22:38
Celeron - mindig az marad ami a neve ... buta butitott maszat , nemvéletlen ezekkel pakolják készgépeket . Azt a legjobb cuccoket emelik ki a konfigból ...

Sok okosság tolja itt ezerrel , de hogy fingja sincs soknak pár dologról ! Pl .: adott egy Athlon II X2 250 .... alapból ugye 3000MHz-en megy a két mag . Azt vajon próbálta -e valaki úgy tesztelni ( igaz időigényes ) , hogy 100MHz-es léptékű emelésekkel ? Igaz elmegy 3,8-4,0GHz-en is , de ! ez a proci igazán 3600MHz-en van elemében .
Hasonlóan mint egy autó , legyen pl. BMW , megvan melyik fordulatszámon adja le a legnagyobb nyomatékot , ott teljesít elemében , legyen ez 5800RPM ,tovább is pörög de közel nem ad olyan teljesítményt mint azon a bizonyos tartományban, felette csak pörög meg fogyaszt - nah igy van az kicsit a procival is .... kikell kalibrálni melyik frekvencia fekszik neki , hol teljesít a legjobban... Autónak is lehet tovább tolni de már nem érezni hogy húz csak lassan idővel feljebb pörög ... procinak is ven egy bizonyos frekvenciája ahol a lehető legjobbat teljesít. Kikell próbálni csak és nem egy gyors szintetikus tesztre , hanem a versenypályán , azaz alkalmazásokban ! Celeront meg dobáljátok jó messzire ... vagy ajánljátok fel akinek nem telik gépre , semminél jobb .
Intelnyalók meg a megfelelő helyen istenítsék a ce-LE-ront...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!