iPon Hírek

2012 első felében jönnek az AMD és az Nvidia új VGA-i

Dátum | 2011. 07. 11.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A napokban egy furcsa, pletykaszintű értesülés árasztotta el a világhálót, amely arról számolt be, hogy a következő generációs videokártyák esetében ismét az AMD lehet majd az első, csak úgy, mint annak idején a DirectX 11-es támogatással ellátott megoldásoknál, ugyanis az Nvidia a korábbi tervekkel ellentétben az idei év folyamán már szinte kizárt, hogy piacra tudja dobni legfrissebb videokártyáit, amelyek Kepler architektúra köré épülő GPU-t alkalmaznak.

A Kepler alapú videokártyák eredetileg az idei év negyedik negyedévében mutatkoztak volna be, de a várható csúszás miatt most úgy néz ki, hogy a rajtra csak valamikor a következő év első negyedévében kerülhet sor. Hogy mi lehet a dolgok hátterében? Egyrészt az, hogy a TSMC 28 nm-es gyártástechnológiája körül problémák vannak, azaz a gyártósorok egyelőre még rendkívül gyenge hatásfokra képesek. A másik probléma, ami talán még az említettnél is nagyobb, az az, hogy a Kepler architektúra köré épülő első minta GPU-k egyelőre az elvárhatónál jóval kisebb teljesítményre képesek.

A TSMC Fab 15-ös üzemében a 28 nm-es gyártástechnológia bevezetésével kapcsolatban már eddig is történtek kisebb-nagyobb csúszások.  Egyébként érdekesség, hogy az AMD eredetileg 32 nm-es csíkszélességgel akarta legyártatni VLIW4-es architektúra köré épülő felsőkategóriás megoldásait a TSMC-nél, ám a vállalatnál végül úgy döntöttek, hogy megvárják a 28 nm-es csíkszélességet, így 32 nm-es gyártástechnológiával végül sem az AMD, sem az Nvidia nem gyártatott le GPU-kat. Eleinte a TSMC partnerei úgy számoltak, hogy a bérgyártó 28 nm-es gyártástechnológiájával már az idei év negyedik negyedévében készülhetnek 28 nm-es csíkszélességet alkalmazó grafikus processzorok, majd a következő előrelépés, a 20 nm-es csíkszélesség pedig a következő év harmadik negyedévében válik elérhetővé, igaz, egyelőre csak kísérleti termelés céljából.

A friss információk szerint az AMD Southern Islands kódnévre keresztelt következő generációs videokártya sorozata, amelynek tagjai már szintén 28 nm-es csíkszélességgel készített GPU-kat alkalmaznak, valamikor 2012 első felében érkeznek. Ebben az időszakban a gyártó bemutatja 28 nm-es gyártástechnológiára alapozó APU egységeit is, amelyek Krishna és Witchita névre hallgatnak és a Brazos platform részét képező Ontario, illetve Zacate APU egységek helyét veszik át. Úgy látszik tehát, hogy ha információk pontosak, akkor idén nem sok újdonságra számíthatunk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

41. mtrx220
2011.07.11. 08:45
szerintem felesleges ennyire hajtani ezt, ha maga a gyár se képes legyártani
már az előző eresztésnél is gondok voltak a TSMC-nél, ez meg még magasabb szint - ráadásul egyből két lépcsőfok mert ugye a mostani 40nm.
a véleményem nekem egyébként is az, hogy az új konzolgeneráció fog megint az etalon lenni - az meg még legalább 2 év.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. mtrx220
2011.07.11. 08:48
mármint olyan értelemben értem az etalont, hogy a PC piac nem fog elszaladni látványban a konzolpiactól. legfeljebb annyira mint most, de ennyi meg kell, különben nem venne senki PC-t játékra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. uristen
2011.07.11. 08:50
Lehet 3 ev mulva mar 1 nm technologiarol beszelunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. atti2010
2011.07.11. 09:05
Én megvárom gyerekek a DX 12 mert ennek értelme nem sok van, a hardverek egyre erősebbek de a játékok nem sokat változnak, a DX 11 úgy kell csipázzam hogy észrevegyem a különbséget hogy majd kifolyik a szemem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. zuldker
2011.07.11. 09:09
Hali !
Azt valaki megmagyarázhatná hogy hova meg minek ezek az uj karik???
Mikor a mostani játékok full hd-ben nem lesznek szebbek, csak ugyan olyanok mint a mostani karikon.

Üdv
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. GerryZ
2011.07.11. 09:20
Már megint az a hülye gyökér TSMC. Ha nem tud normális chipeket gyártani, akkor álljon le, és adja át a helyét, olyannak, aki ért is hozzá, nem csak kontárkodik. Már évek óta ezt csinálják, és már kezd unalmassá válni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Kange
2011.07.11. 09:33
Zoldkercom: Azért, hogy még több láthatatlan objektumokat is felesleges számolásokat bele tudjanak rakni a játékokba...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. gab78
2011.07.11. 10:15
Ahhoz képest hogy az AMD-nek már van működő SI GPU-ja... vagy nagyon szar a kihozatali arány, vagy sok NI figyel még a raktárakban, vagy a driver nem elég jó még, de fél év sok idő, nem igazán értem mit szaroznak?!

A DX12-t várhatod, előbb jön a DX11.1 Megjegyzem elvileg a specifikációi véglegesek, szóval akár valamelyik GPU már támogathatja is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. hakosh2
2011.07.11. 10:28
@zoldkercom: 1) ugyanazt a teljesítményt alacsonyabb fogyasztással kapod meg 2) nem csak játékra lehet használni egy VGA-t

@atti2010: a látvány fokozása mellett a sebesség növelésére is jó ám a DX11.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. atti2010
2011.07.11. 10:36
hakosh2 Ha nem lenne DX10.1 és DX11 kártyám is el is hinném neked.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Fzoltan
2011.07.11. 10:59
GerryZ: Egy új gyártót találni csipek gyártására nem olyan, mint bemenni egy másik boltba. Biztos vagyok benne, hogy ha lenne alternatíva, megpróbálnák azt is, de valamiért mégsem teszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. atti2010
2011.07.11. 11:11
Fzoltan Új gyártó nincs, a GF van de az el van havazva 101-ig a Llanoval, a szerver procikkal utána meg a Bulldozerrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. _DiEGO_
2011.07.11. 11:14
A TSMC Fab 15-ös üzemében a 28 nm-es gyártástechnológia bevezetésével kapcsolatban már eddig is történtek kisebb-nagyobb csúszások. Egyébként érdekesség, hogy az AMD eredetileg 32 nm-es csíkszélességgel akarta legyártatni VLIW4-es architektúra köré épülő felsőkategóriás megoldásait a TSMC-nél, ám a vállalatnál végül úgy döntöttek, hogy megvárják a 28 nm-es csíkszélességet.

Végre , legalább nem lesy ideje spekulálni NV-nek

De szép egyedi házba mehetnek az új cuccok

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. tibi27
2011.07.11. 11:52
Kár ez a nagy sietség már megint a semmire,és talán már megint egy hajszállal szárnyalják túl az előző generációt,vagy tényleg csinálnak is vmit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Fzoltan
2011.07.11. 12:16
atti2010: Nem véletlenül nincs. Hidd el, ha olyan egyszerű lenne ezeket a elektronikai eszközöket gyártani, minden sarkon lenne gyár és lehetne válogatni. De nincs. GloFo termelőkapacitása pedig ha jól tudom töredéke a TSMC-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Edviiin89
2011.07.11. 12:23
zoldkercom: "Azt valaki megmagyarázhatná hogy hova meg minek ezek az uj karik?"
Nagyobb teljesítmény elérés ugyan az vagy jobb fogyasztással és kevesebb hő leadással. És a kártyák árán is pozitívan látszani fog a 28 nm-es gyártástechnológia.
"Mikor a mostani játékok full hd-ben nem lesznek szebbek, csak ugyan olyanok mint a mostani karikon."
Ezzel egyet értek, bár nem értem mikor volt h szebbek lettek a mostani játékok mikor kijött pár új kártya? De az biztos h majd a jövő játékai szebbek lehetnek, ha nagyobb teljesítményű és tudású kártyák lesznek, mint most.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Edviiin89
2011.07.11. 12:29
tibi27: Azért nem volt "nagy" haladás mert 32 nm helyett 40 nm re kényszerültek a gyártók. De így is szerintem elég szép teljesítményt értek el. Szinte már kihozták a maximumot a 40 nm-ből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. gab78
2011.07.11. 12:49
Edviiin89,

Az a helyzet, hogy jönnek az új konzolok, nagyon úgy néz ki hogy mindhárom gyártótól, ezzel a PC-s grafika is előbbre fog lépni, nem limitál majd a PS3 és a 360, grafikai szempontól inkább az első... az azért mindenképpen érdekes, hogy úgy tűnik mindenki DX-ezni fog, a Wii U biztos (DX10.1, jelen állapot szerint) a 360 utód biztos (DX?) és ha az AMD gyártja a PS4 GPU-ját (vagy APU-ját) sanszos, hogy az is, akkor a PC-n is jó kis fejlődésnek lehetünk szemtanui, ráadásul a portolás is leegyszerűsödik. Tulajdonképpen a programok egyszerre készülhetnek mindenre, egyszerűbben, olcsóbban, (ez nem jelenti azt hogy a játékok is olcsóbbak lesznek) a konzolok között igazából csak az exkluzív címek fognak különbséget tenni, illetve a kontollerek.

Olyat is olvastam, hogy a 360 játékok menni fognak Win8 alatt!!!

tibi27,

Ha akkora hajszálad lenne, akkor a te hajadból készítették volna a Golden Gate híd kábelezését!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. mataczadri...
2011.07.11. 12:57
atti2010DX 12 még arrébb van kicsit majd win8-al jön a 11.1 talán jövőre.
Ha a májkroszoft is így gondolja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. sniperjoce...
2011.07.11. 13:03
na
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. sniperjoce...
2011.07.11. 13:04
nem hiszem el 2 betűt el tud küldeni de amit 3 perce írtam azt már nem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. sniperjoce...
2011.07.11. 13:05
mtrx220 te nem tudom hogy vagy vele de én például nem tudom elképzelni hogy egy FPS-el vagy épp egy stratégiai játékhoz ne használjak egeret és klaviatúrát! autósnál még megértem hogy ott jó a konzol. De egy PC-t sokkal több mindenre lehet használni. Ott van például a haverom aki PS2-vel kezdte aztán vett egy PS3 majd sikerült hozzájutnia olcsón egy gyengébb PC-hez a PS3 mellé de miután rájött hogy mennyivel többet tud csinálni a PC-vel filmletöltés Skype stb. fogta magát eladta a PS3 meg a PC-t is és vett egy felsőkőzépkategoriás gépet a megmaradt lóvé egy részét meg befizette internetre ennyi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. mataczadri...
2011.07.11. 13:06
tibi27Teljesen új architektúra lesz végre kukázzák a HD 2000 hagyatékát, és a kisebb csíkszélesség lehetővé teszi a több shader tömböt, több textúrázót,és több ROP ot helyezhetnek el ami meg is duplázhatja a teljesítményt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. sanyix
2011.07.11. 13:17
@gab78: az feltűnt hogy a mocskos directx az m$ sara? PS-ben nem lesz directx, marad az opengl mint eddig. Wiiben sem valószínű, nem használják sehol a directx-et csak a microsoft borzalmaiban. Most is nagyon egyszerűen készülhetne minden mindenre, ha a directx nem létezne, ugyanis az opengl mindenhol elérhető, nem "kell" hozzá új os ("win xp-n nincs dx10", ingyenes és nyílt.
Sajnos a microsoft óriási károkat és kiadásokat okoz a játékiparnak az m$-hez láncoló directxével, de ez is volt a céljuk vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. _DiEGO_
2011.07.11. 13:20
Plusz ha a shader processzorok órajelét dupláznák a GPU-hoz képest mint NV-nél ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tibi27 gab78
2011.07.11. 13:52
Erre majd még visszatérünk,megnézzük mekkora teljesitménynövekedés lesz 40nm-ről 28nm-re,de arra mégjobban kiváncsi vagyok mennyibe fognak kerülni,arra gondolok most hogy egy gtx 580 125-135 ezerbe került amikor megjelent,mikor ezek megjelennek ugyanannyiba kerülnek majd 10%-os teljesitmény töblettel,vagy meghaladja a 30-50%-ot?És igy folytatódik tovább...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. yeezs
2011.07.11. 14:02
Hehe, még egy fölösleges kör vga gyártásból, majd ha kijöttek a következő generációs konzolok, akkor talán lesz értelme beruházni, vagy ha netán frissítenék a dx verziószámát, persze nem úgy mint dx 11-nél, hogy kijöttek hozzá az amd karik, játékból meg kb volt 3 amik kihasználtak 2 effektet belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. tibi27 yeezs
2011.07.11. 14:15
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. SyRew tibi2...
2011.07.11. 14:28
A 40 - 28 nm hatalmas ugrás, szerintem a 680 várhatóan 200%ot ver majd rá az 580ra ,kevesebb fogyasztás mellett.Átlag felhasználónak peraze sokkal érdekesebb lesz a középkategória teljesítménye.Várhatóan erösen visszaesik a fogyasztás,nagyon csábító lesz az Sli,főleg, ha a 600-700 Wattos tápok is kényelmesen elviszik majd.
A konzolok valóban nagyon hátráltatják a PC-t,de végre jön a Battlefield 3,és a siker igen csábítóvá teszi majd az utánzását,legalábbis bízok benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Juliska
2011.07.11. 14:35
Nem tudom, hogy honnan származik a cikk, de elég nagy marha volt a forrás. Az AMD milliószor mondta, hogy a Krishna és a Witchita gate first 28 nm. A TSMC-nél csak gate last lesz. Nem csodálkoznék, ha a többi adat is hasonlóan téves lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. jozsefm
2011.07.11. 18:01
A másik probléma, ami talán még az említettnél is nagyobb, az az, hogy a Kepler architektúra köré épülő első minta GPU-k egyelőre az elvárhatónál jóval kisebb teljesítményre képesek.
Mondjuk azt nem értem ez miért probléma az AMD GPU-k gyárthatósága szempontjából?Vagy ez a valódi probléma és a gyártás beindítás elnapolásának igazi oka?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. MaximumGam...
2011.07.11. 18:06
gab78 : eddig se lmitáltak igazi Játékfejlesztök PC re
Csak a MS Csicska Bérencei... akik Xbox360 miatt PC re selejteket hoznak ki...
de néha legalább odafigyelnek PC én azért szebblegyen...
Hála van még jó gyártó!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. morgyi
2011.07.11. 18:27
DX11-es játékokban olyan fúú de nagy grafikai ugrás már nem is nagyon lesz. Nem tudom hogy egyáltalán lesz e dx12 vagy átállnak szoftveres renderre, vagy valami egyéni igényekhez szabható futószalag lesz a dx12-ben valami ilyesmit rebesgettek. A mostani GPU-kkal már simán mehetnek a szoftveres render. DX11 akkor lenne évekig elég, ha nem baszták volna el a futószalagot logikailag és nem a geometry shader mögé tették volna a tesszellációt, akkor nem lenne az a hiba, hogy az emberke lába beleépül a talajba, vagy hogy egy tesszellált oszlopon simán átmegy a golyó. Lehetne a grafikus kártyák teljesítményét az egekbe emelni, hogy a végén minden szarrá legyen tesszellálva, ezzel elképesztő részletességet lehetne elérni, de a direct x hibája miatt ez lehetetlen. És ezen a dx11.1 sem fog segíteni ami a win8-al jön.

AMD részéről remélem valami újabb arhitechtúra jön, és nem a HD5000-el bevezetett pici pofozgatása. Szintúgy Nvidia fronton, remélem nem Fermi reinkarnáció lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Juliska
2011.07.11. 18:47
morgyi: Jó helyre tették a tessellationt. Geometry shader mögé értelme nem lenne. Vertex shader elé lehetne még tenni, de akkor sok lenne a vertex feldolgozása, ami teljesítménybe kerül. A probléma amit írsz valós, de csak addig, amíg szükséges a DX9-10-es port. Rövidesen csak DX11-es játékok lesznek, és akkor a Collision detectiont hozzá lehet igazítani a tesszellált vázhoz. A problémát megoldja az idő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mataczadri...
2011.07.11. 18:49
hányszor kell még leírnom, hogy a GTX 580 a Fermi reinkarnáció, Kepler másnak igérkezik sokkal több Gflops/watt-al amiben a Fermi gyengélkedik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Terror
2011.07.11. 18:59
Ha ötször reinkarnálódna egymás után, engem az sem lepne meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm morgy...
2011.07.11. 19:23

AMD részéről remélem valami újabb arhitechtúra jön
Ha így haladunk akkor hamarabb lesz AMD új arhitechtúráju 28nm.-es APU mint, mint diszkrét VGA, "vagy valami egyéni igényekhez szabható futószalag lesz" ...és akkor még hamarabb jön totális platform korszaka,annak minden előnyével hátrányával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. gab78
2011.07.11. 19:24
"Wiiben sem valószínű, nem használják sehol a directx-et csak a microsoft borzalmaiban. Most is nagyon egyszerűen készülhetne minden mindenre, ha a directx nem létezne, ugyanis az opengl mindenhol elérhető..."

Volt valami kezdeményezés, hogy DX elérhető legyen linuxok alatt is. Nem emlékszem pontosan, nem is álltam neki most keresgélni.

Valahol pedig olvastam, már meg nem mondom hol, hogy a Wii U, a SM4.1-et fogja használni...

Ha jól tudom volt már erre példa, mert a Sega Dreamcast is DX-et használt?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Joachim21
2011.07.11. 19:54
Olyan sokan rohanunk új VGA-ért a megjelenés másnapján, hogy nyugodtan késhetnek 5-10 hónapot is akár, belefér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. _DiEGO_
2011.07.11. 21:10
Nemfog késni másik sem , dolgoznak gyártósoron gőzerővel

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. yeezs
2011.07.12. 13:35
Gyanúsan fehér minden a "laborban", összeszerelés címén nem kokain főzde van a telepen?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!