iPon Hírek

2012 reménységei: Tomb Raider

Dátum | 2012. 01. 06.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Idén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját a Crystal Dynamics. Ez az év izgalmasnak ígérkezik a cég számára, amely a Legacy of Kain sorozat mellett arról is híres, hogy 2003 óta az ő tagjai viszik tovább a Core Designtól átvett Tomb Raider stafétát. Amellett, hogy idén fogják megjelentetni Lara Croft legújabb kalandját, a cég egy nagyszabású új játék bejelentésére is készül, de addig is, ahogy ők mondták "Tomb Raidert fogunk enni, inni, lélegezni és vele fogunk aludni" (azt hiszem ez utóbbira páran közülünk is beneveznének).

Ez a játék már a sorozat 10. darabja lesz. Valljuk be, az alapkoncepció az 1996-os első rész óta nem sokat változott: a mára már ikonikussá vált Lara baba, a nemcsak anyagiakkal, de domború idomokkal is jól ellátott dögös kalandor ügyesen ugrabugrál, mászik, úszik, megszerzi a kincseket, és halomra lövi, aki az útjába áll (időnként védett állatok is áldozatául esnek). Miután Lara a Crystal Dynamicshoz került sikerült újjáéleszteniük és némiképp modernizálniuk a haldokló sorozatot, ám csak most érezték úgy, hogy eljött az ideje a nagyobb változásoknak: egy sebezhetőbb, emberibb Larát alkottak, akihez a játékosok közelebb érezhetik magukat.

"Ez történt James Bonddal is a Casino Royale-ban" - mondta a Crystal Dynamicsos Karl Stewart egy interjúban - új fényben mutatták be a karaktert, láttuk bosszúvágyónak, féltékenynek. A Tomb Raiderben is azt szeretnénk elérni, hogy a játékos érzelmi szinten is kapcsolatba kerüljön a karakterrel."

A legtöbb akciójátékban a főhős szinte megállíthatatlan, nincs az a lőtt vagy robbantott seb, félig leszakadt végtag, amit ne hozna rendbe pár elsősegélycsomag vagy gyógyital, és még térden lőve is ugyanúgy harcolhatunk tovább, mintha mi sem történt volna. Az új Tomb Raiderben Lara sebezhető: az animációk és hangok gondoskodnak róla, hogy mi is átérezzük fájdalmát, amikor kihúz magából egy nyílvesszőt, és nincs többé laza leugrás 20 méteres magasságokból sem. A realisztikus sérüléseknek nagy szerepe lesz a játékban. Ha Lara megsérült, az korlátozni fogja a mozgásban is.

Persze ez nem jelenti azt, hogy az eredeti Tomb Raider hatása nyomtalanul eltűnne a játékból. "Az új Batman és James Bond filmekből is merítettünk ihletet. Mindkét történet új, ám szilárd alapokon nyugvó történet. Ismerjük Bruce Wayne-t, tudjuk, miért harcol. James Bondról is tudjuk, hogy brit, és 007-es, ám ha megnézzük a különböző idők James Bondjait, láthatjuk, hogy mind hozott valami izgalmasat, ami miatt érdemes volt elmenni a moziba. De a régi Bond a mai nézők igényeinek már nem felelne meg. A filmben ezért választották az érzelmi, zsigeri megközelítést, amely közelebb viszi a nézőt a karakterhez. Mi is ezt választottuk. A dolog nem arról szól, hogy milyen nagy robbanást tudunk csinálni, hanem arról, milyen közel tudjuk hozni a karaktert a játékoshoz közös utazásuk során."

A kalandjaink helyszínéül szolgáló sziget változatos hely, mondhatni ő is egy karakter. Az alkotók igyekeztek megfelelő szabadságot biztosítani a számunkra, hogy valóban kincsvadászok és felfedező lehessünk, ugyanakkor az is fontos volt, hogy elküldhessenek minket A-ból B-be, úgy, hogy közben belefeledkezhessünk a világba és elmerülhessünk a történetben. A harcrendszerről még nem árultak el sokat, csak annyit, hogy a világhoz illő és egyedi lesz. Túlélőjátékhoz illően kevés tárgy lesz, amely a rendelkezésünkre áll, ám azokat többféle módon is használhatjuk majd. Jó példa erre a jégcsákány, melyet Lara eleinte mászáshoz használ, később harchoz és falbontáshoz is.

Meg tud-e újulni vajon a legendás sorozat? Ha a Crystal Dynamicsnak sikerül, akkor nemcsak a Tomb Raider generációjának legnagyobb újraélesztett sorozata lesz, hanem egyike 2012 legbátrabb, és legprogresszívabb játékainak.

Kapcsolódó cikkünk:
Tomb Raider történelem
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. Antos
2012.01.06. 09:05
Nem rossz videó,vajon a játék is ennyire igényes lesz? Az Underworld nekem tetszett,gondolom ez alapjaiban más lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. zseko
2012.01.06. 10:01
Nagyon remélem, hogy nem cseszik el ezzel az "emberközeli-érzelmi szint"-el. Kedvenc játék(sorozat)om, várós nagyon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Hulky Boy
2012.01.06. 10:30
Hát ez a videó nagyon ott van (Square-Enix minőség+++).
De szvsz nem kéne Lara csontjait kiásni, ez a csaj kb. a lánya lehetne.
Nyugodtam kitalálhattak volna neki más címet is!
Pl: A survivor is born, a második része pl: The survivor returns.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kray
2012.01.06. 12:02
Szerintem tökéletes. Kíváncsi leszek, hogy mennyi logikai feladványt tesznek bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Phantomstr...
2012.01.06. 12:27
Én félek tőle. A Legend és az Underworld nagyon jók voltak (és azok a mai napig).
Amikor viszont utoljára akarták modernizálni a sorozatot, a borzalmas Angel of Darkness lett belőle.
Az pedig a hegynyi bug kigyomlálása után sem lett jó játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Zack( ro)
2012.01.06. 12:29
A Bermuda-haromszogben szenvedett hajo torest?
Csak mert a II. vilaghaborus repulogeptol, a vitorlas fregattig, a 20. szazados halasz barkakig minden ott volt a szigeten.
Ilyat, meg jegcsakanyt honnan szerzet?
Meghogy a realitasra halytanak.
Senki se ertsen ferre, en is TR rajongo vagyok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. energon
2012.01.06. 12:39
Phantomstranger:
Kronológiai sorrendben aod előbb volt mint az új trilógia.. ami amúgy sztem is marhajó lett. Végre normális irányítást kaptunk, nem ezt az oldalazós helyben fordulászós tolatós szart. Meg nem mellesleg qrvaszép volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. DogTheDog
2012.01.06. 16:55
az egyik legigeretesebb jatek iden
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tompika74
2012.01.07. 06:37
Nagyon csinos lett az új (vagy régi) Lara arca. A videó fantasztikus. Már alig várom, hogy játszhassak vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. MaximumGam...
2012.01.07. 08:24
ilyen kamu, bemutató vidit sokat láttam... engem hidegen hagy !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. stampfer
2012.01.07. 20:41
Az E3 videok alapján egy interaktiv film lesz ez mint az uncharted széria. ami nagy kár, nem ezért szerettük larát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. lackoo1111
2012.01.08. 20:30
ilyen kamu, bemutató vidit sokat láttam... engem hidegen hagy !

Szívesen megnéznék egy ilyen minőségű egész estés CGI filmet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Gergosz2
2012.01.09. 13:53
Tomb Raider sorozaton semmi megreformáladó nincsen.

Én a gondolkoddtató részek és a leírással is alig megtalálható titkos tárgyak miatt szeretm a .

REMÉLEM NEM LESZ A CASUALOSODÁS ÁLDOZATA !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. beleutomaz...
2012.01.09. 16:55
Sajnos mar a cikk elolvasasa azt mondja hogy elszarjak.
Szinte mindegyik TR-el jatszottam egy rovid ideig, kivetel az utolso felso nezetest.
Van olyan amelyiket be is fejeztem, de en nem emlekszem terminatoros nem serulos Lara-ra.
Sot volt hogy elesett, lelassult ha serult, szoval nem ertem mirol beszel. Ez az egesz erzelgos katyvasz is csak szarkavaras hogy erezd csinalnak valami ujat.
Kojima megmodta az interjuban hogy a "piac" (semmikepen sem azok akik jatszanak mert minket sosem kerdeznek meg) nem vevo az ujitasra. Nem beszelve hogy csak a penzed erdekli oket nem a velemenyed. Szoval csak a kontose lesz mas...koszosabb a video alapjan.
En nem varom...ezt.
Pedig egy jo kis Lara-s jatek jo lenne de ez csak alom ami nem teljesul 2012/2013-ban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tb.smile
2012.01.10. 01:52
Ha jól veszem ki a videóból ez valamiféle előzmény-szerű dolog lesz. Ez amúgy is nagy divat már néhány éve "újítás" címen. Ha így van akkor még akár jó is lehet a "megfiatalított" Lara.

Úgy mellesleg a TR sorozatokat mindig is átjárta a misztikum. Nem volt ez másként az Legend és az Underworld esetében sem. Miért lenne pont az új kivétel? Szerintem realitás várni ettől (és még sok más) játéktól, finoman szólva is hülyeség. Ez egy olyan atmoszféra ami hozzátartozik Lara világához.
Simán belefér akár a Bermuda-háromszög is. (mint ahogy az óriás polip és a sárkány-kígyó is belefért)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. gyigyo
2012.01.10. 13:59
"A Tomb Raiderben is azt szeretnénk elérni, hogy a játékos érzelmi szinten is kapcsolatba kerüljön a karakterrel."

fos lesz? nekem ilyen nem kell, inkább legyen olyan mint a TR LEGENDS...

amúgy miért Tomb-Raider a címe? ezt már nem lehet annak hívni.
sem lara-croftnak a szereplőt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!