iPon Hírek

2016-ig nem jelenik meg a végleges DayZ

Dátum | 2014. 11. 27.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A DayZ fejlesztői csapata és a Bohemia Interactive elárulta, a játék a vártál jóval tovább marad az early access-fázisban, és véglegesen csak 2016-ban jelenik meg. Ettől függetlenül elértek a fejlesztésben egy olyan pontot, hogy viszonylag pontosan meg tudják határozni a jövőre várható ütemtervet. Ezek szerint tehát a következőre számíthatunk: 2015 első negyedéve: - Alapvető járművek, fejlesztett loot-elosztás, új rendermotor, új zombi M.I., alapvető lopakodási rendszer (zombik és állatok elől), fertőzések 2015 második negyedéve: - Kibővített járművek fejleszthetőséggel és javíthatósággal, tovább fejlesztett állatvilág (életciklusok, csoportos viselkedés), játékos-statisztikák, új kezelőfelület, stamina a játékos karaktereknek, dinamikus események 2015 harmadik negyedéve: - Csapdák, barrikádozás, a játékos karakterének öregedése (további "soft" skillek), ragadozó állatok és madarak, légi szállíthatóság, a konzolos verzió prototípusa 2015 negyedik negyedéve: - Állati társak a játékos karaktereknek, a Steam Community integrációja és építkezés (bázisépítés). Ezen kívül itt éri majd el a játék a béta verziót, és 34,99 euróra nő az ára. Továbbá a készítők ígérete szerint minden hónapban jönnek új fegyverek, objektumok, elkészíthető tárgyak, járművek, optimalizáció és egyéb fejlesztések. A DayZ ára egyébként már most megváltozik, az eddigi 29,99 dollárról 34,99 dollárra, illetve amikor 2016 első felében megjelenik a végleges anyag, akkor 39,99 euró / 49,99 dolláros árra kell számítani. Kitart addig a DayZ? A nagy kérdés persze az, hogy kitart-e addig a DayZ lendülete. Egyelőre úgy tűnik, hogy igen, ugyanis a játék early access-verziója rendkívül népszerű a Steamen, azonban számos vetélytárs készül, így például a Class 4 az Undead Studiostól, továbbá a H1Z1 a Sonytól.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

18. djgeg
2014.11.27. 17:59
... Nevetséges, hogy akkora rahedli pénzből még van pofájuk ennyit húzni... Pofátlan pénzszámolgatós nyomi banda....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Kerty
2014.11.27. 18:15
Meg is érdemlik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. wishformor...
2014.11.27. 18:57
@djgeg
ulj le, egyes!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. MazsolaTad...
2014.11.27. 19:23
A legjobban elköltött 23 euróm!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. djgeg
2014.11.27. 19:59
46 000 000++ millió EUR bevételből (14.126.276.647 Ft !!!! ) Úgy hogy fél éve kint van az alfa, szerinted reális ez az egész?
2015 negyedik negyedévére beta és talán 2016 első negyedévére teljes?
Ez nem szülészet, hogy ne legyen érvényes az, hogy "9 nő 1 hónap alatt kihord egy gyereket"...
Ennyi pénzről igazán az alfa megjelenése után egy évvel vagyis mostantól számított fél év múlva kint viríthatna a játék... Még a mostani fejlesztő "csapattal" egyetemben... Nem még ha költenének még pár plusz emberre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. srobi
2014.11.27. 20:10
Lehet várnak, hogy mit hoz a konkurencia és tanulnak majd azok hibáiból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Kerub88 djgeg
2014.11.27. 20:54
Kérlek mesélj még egy játék elkészülésének fázisairól, nehézségeiről. Látom nagyon képzett vagy a témában. Engem is érdekelne részletesebben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. blackconve...
2014.11.27. 23:18
Élveztem a játékot de egy idő után elég unalmas lett, pláne a járművek hiánya miatt. Legalább pár bringát berakhattak volna Mindenesetre kíváncsian várom a további fejlesztéseket, tuti ki fogom próbálni megint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. wishformor...
2014.11.28. 09:08
@djgeg
ebbol tisztan latszik, hogy halovany lila fingod nincs arrol hogy mit jelent az alkalmasasfejlesztes...
ezek vaszleg nem ubiszoft modjara toljak.
ezzel a hozzaallassal max manager lehetnel, az is max olyan akit ruhellenek a fejlesztok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.28. 10:31
Kb semmi közöd miből élek, de ha már ennyire "érdekelt"... Informatikai vezető vagyok egy nem is kis cégnél... Bőven van fogalmam a fejlesztésről is...
Alkalmazás fejlesztés nem azt jelenti, hogy pre pre pre pre alfát eladjuk 23 EUR ért 2-3 millió darabban majd több mint fél év tökvakarás után előállunk egy menet tervel amiben a talán több mint egy év múlva időpont szerepel befejezésnek...
Ezt pénzszámolgatós tökvakarásnak hívjuk.
Ennyi pénzből felveszel 2X annyi embert és befejezed fél max 1 év alatt.
Csak éppenséggel leszarja, jó neki ez így... Fél év kellet egy fejlesztési ütemtervhez...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. SeaQR
2014.11.28. 10:43
DayZ fanként egyet kell értsek djgeg-gel. Nemrég még szánakozva néztem a patchek changelogjait, hogy tényleg ezen dolgozott egy ekkora stúdió ennyi ideig? Bár mostanában mintha javulni látszana a helyzet.

Részemről az új motort várom, addig nem is szándékozom újra feltelepíteni a játékot. A mostanival az 50-60 fps-emből marad kb 15 ahogy beteszem a lábam egy 5házas faluba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Trolltaxi
2014.11.28. 13:23
Very early access...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Chavalier djgeg
2014.11.28. 13:36
Nagy cég? Sanyi kft? Viccet félretéve egyértelmű hogy nincs sok közöd a játékfejlesztéshez, értem hogy mit mondasz, de egy halott motorra elég lassú fejleszteni, amint elcserélik onnantól gyorsabb lesz a tempó, egyébként meg nem csak ezen az egy játékon dolgoznak, több kis csoport dolgozik, valamelyik az Arma3-on, valaki a Take on Mars-on ésatöbbi... Lehetnek akár 500-an is ha szétkell osztani őket 6 felé. Te inkább menj foglalkozz a "cégeddel" minthogy ott okoskodsz ahol nem értesz a dolgokhoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.11.28. 14:45
Ha már "érdekel" RT és ZRT... de nem fogom magam bizonygatni egy internetes forumon, ha érdekel írj privátot...
A gond azzal van, hogy a csapat lehet beolvadt de maradt. Jogilag a bevétel is arányosa oszlik és a projekt maradt hellyel közzel az eredeti csapatnál ahogy a legutolsó nyílvános megállapodást néztem (a vezetése is)
A Gond azzal van, hogy kiadnak egy játékot pre pre pre pre alpha álapotban... Nem volt és nincs is normális fejlesztési tervüK(én ezt nem nevezném annak)
Fél évvel a megjelenés után és eladott 2-3 millió darabszám szép nagy bevétel után most képesek kinyögni, hogy oké talán 2015 végére lesz BÉTA és talán 2016 első felére teljes....
Nem a fejlesztési módszereiket kérdőjelezem meg, hanem azt, ahogy hozzá állnak a dolgokhoz...
Normális fejlesztési menetben főleg mert adott esetben a nagy hype által generált nagy eladási szám miatt meg is kellet volna változtatni.... Nagyon nem 2016 első felének kéne lenni a kitűzött célnak. Amiből a jelenlegi hozzáállást nézve nem lesz semmi!!!

Azzal a hozzá állással, hogy fél év kell, egy láthatóan jól fogyó nagy darabszámban eladott hype-olt szoftverem fejlesztési ütemtervét elkészítsem.... Miközben a konkurencia már bőven jön fel mint a talajvíz. Ne nevettess már... Neked nincs fogalmad az üzlethez ha ezt reálisnak tartod...
Mai világban nem ülünk a fenekünkön és várunk több mint fél évet egy hypeolt termék fejlesztésén amikor már kb most kitermelte a fejlesztési költséget. Pre alpha állapotban....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Chavalier djgeg
2014.11.28. 15:13
Értem az álláspontod, nem akarom őket védeni, ugyan nekem is megvan, játszom is vele és semmi bajom nincs még a jelenlegi állapottal sem, főleg hogy most jön be egy jármű. De be kell hogy lásd, nem volt ekörül semmi hype, mindent a játékosok fújtak fel, a milliónyi stream,youtubevideó ésatöbbi. A fejlesztők külön kérték a játékosokat hogy NE vegyék meg csak ha biztosak benne hogy megéri és ennyi pénzt kiadni egy alphára.. Nem annyit fejlődött a játék az utóbbi idők során mint kéne az igaz, de mivel már az elejétől játszom rajta, igen is látszik a változás.
Jobb ha ráírják 2 hónap múlva hogy 1.0 és kidobják dupla áron? Lásd... AC:Unity, egy AAA fejlesztőtől, és egy nagy rakat sz*r az egész, játszhatatlan. Persze a Bohemia interactive sem kezdő, de messze nem egy kategória. A DayZ legalább játszható és élményt ad a jelenlegi formájában, de ízlések és pofonok, én sem mindig élvezem a max 25 fps-t a nagyvárosokban, de mindenhol máshol játszható.
Mint ahogy mindenhol írják, ha nem tetszik videók,streamek alapján akkor ne vedd meg, ott is elmondják mindig hogy mennyi baj van ezzel meg azzal, mégis játszanak vele.
2016-ra biztos hogy nem jön ki az 1.0, de nem is érdekel mert nem verziószámokra verem szabadidőmben, a lényeg hogy mennyit tesznek hozzá a játékhoz és mit hoznak ki belőle, ha kell tartson 3 évig a fejlesztés, de közben játszható legyen.
(Off: Persze lényegében egy futásszimulátor az idő a benne töltött idő 80%-a, de ha történik benne valami izgalmas, az aztán benned marad jó darabig, nekem is van bőven jó storym belőle.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Butchy
2014.11.28. 16:18
Én nem bántam meg, kifejezetten élvezem a játékot.
Nagyon ritkán még olyanokkal is összefut az ember mint Thadrius vagy 5hizzle és az ad egy kis pluszt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ernokiss
2014.12.02. 09:32
Annyival szeretnék hozzászólni, hogy a szoftverfejlesztés nem bontható szét végtelenségig kis feladatokra, lehetnek neked csilliárdjaid, nem úgy megy, h van 10 emberem, felveszek még 90-et és akkor 10x olyan gyorsan haladok. Ráadásul nagyon sok a programozó a nagy világban, de kevés a jó, nem egyik napról a másikra tart megtalálni őket, utána beletanulnia a projektbe.. Sosem játszottam a játékkal, ezt mint fejlesztő mondom..

Az alfa verzió meg szerintem azért kell, hogy olyan hibákat is megtaláljanak a játékosok, és visszajelzéseket küldjenek, amik felett a fejlesztőik, tesztelőik átsiklottak.. (Az más kérdés, hogy ezért miért kérnek egyáltalán pénzt, vagy ha kérnek, akkor mondjuk egy jelképes 5-10 euró ésszerűbb lenne)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. djgeg
2014.12.03. 18:19
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!