iPon Hírek

2017 előtt már nem debütál az AMD Vega architektúrája?

Dátum | 2016. 08. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A napokban kiszivárgott egy prezentáció néhány diája, amelyet az AMD illetékesei eredetileg a befektetőknek készítettek. A dokumentumból kiderül, hogy a VEGA architektúra köré épülő, főként a felsőkategóriában harcoló AMD videokártyák idén nem, csak a következő év folyamán mutatkoznak be.
A tervek 2017 első félévében esedékes rajtról szólnak, ami még igen-igen messze van, így még minimum öt hónapot kell várni arra, hogy a Polaris architektúrára támaszkodó Radeon RX 480 fölé nagyobb teljesítményű, újabb videokártyák érkezzenek.
Ez azt jelenti, hogy az elkövetkező hónapok folyamán a 250 dollár feletti árszegmensben nem igazán kell konkurenciától tartania az Nvidiának, azaz a GeForce GTX 1070, a GeForce GTX 1080 és a Titan X pozícióját AMD térfélről szinte semmi sem veszélyezteti. Persze a VEGA alapú csúcskártyák érkezése előtt is számíthatunk újdonságok megjelenésére, hiszen még nem érkeztek meg a Polaris 10 és a Polaris 11 alapú mobil videokártyák.
Hogy mi lehet az oka a „lassú” tempónak? Logikusnak tűnik, hogy a VEGA megjelenését a HBM2 típusú memóriachipek széles körű elérhetőségéhez igazítják, hiszen ellenkező esetben akadozna a gyártás, így nehézkes lenne az új termékek forgalmazása. Ez, vagyis a korlátozott elérhetőség mondjuk a Polaris alapú, HBM memória nélküli videokártyáknál tapasztalható volt – de ez már egy másik történet.
A 2017-es év a fentiek alapján érdekesnek ígérkezik, már ami az AMD térfelét illeti. A VEGA alapú videokártyák mellett jövőre debütálnak a ZEN architektúra köré épülő APU egységek, valamint az asztali szegmensbe szánt Summit Ridge asztali processzorok is. A ZEN architektúrától nagyon sokat vár a piac, és a jelek szerint már most is biztató a helyzet.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. s_otto
2016.08.30. 16:43
Ez várható is volt
Eleve 2017-ről volt szó, csak akkor röppent fel a mendemonda hogy még idén kijön, mikor bejelentették az 1080 és 1070 kártyákat.

Adott fél évet az nvidiának az amd, hogy a felső kategóriában konkurens termék híján hülyére keresse magát.

Ebből stabil termék 2017 február-március előtt nem várható. Látva az rx széria indulását.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. gibdj
2016.08.30. 16:52
Rendeltem egy GTX1060-at, míg nem jön a 1080Ti vagy a Vega. Remélem mihamarabb domborítanak már. Custom RX480-at vettem volna valószínűleg, de olyan ritka mint a fehér holló, így -1 eladott kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Wines
2016.08.30. 17:02
Na akkor 2018 szeptember környékén megnézem, mit lehet építeni egy Zen + Vega ból és mennyiért. Ha ez szimpatikusabb mint az Intel + Nv konfig, akkor szerencséjük volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Wines s_ott...
2016.08.30. 17:03
Nem csak ez a baj, hanem így az Nv telítette a felsőkategória piacát, szóval kinek fognak eladni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. s_otto gibdj
2016.08.30. 17:09
1080Ti-t ne várj, pláne mostanában. Kint az 1080 és a Titan X, hova hozna ki még egy kártyát az nvidia? Az 1080Ti-vel valószínű megvárja a vega-t 2017 elején.
Teljesen konkurencia nélkül van a felső kategóriában.

Jól látszik az AMD leszakadása, ugyan így maradt le az Inteltől. Először a csúcs procik, majd a közép kategória veszett el.

Ha nem hoz valamit a zen és a vega nem lesz visszatérés. Ami nagyon sajnálatos, mert az árak már így is elmentek. A fejlődés meg megáll.

Wines: igen akik most felső kategóriás nv-t vesz biztos nem cserél 2017 Q1-ben megint kártyát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. v_peter s_ott...
2016.08.30. 17:19
Teljesen egyetértek.
Biztos beindul a szokásos kampány, mindenki izguljon rá a HBM2-re, pedig nem a ram sávszél volt eddig sem a karcsú.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. s_otto v_pet...
2016.08.30. 17:23
Hát olcsó termék biztos nem lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Janus27
2016.08.30. 17:26
Kérdés: Ez a Vega ez még mindig GCN4 alapú lesz vagy már GCN5?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. arn
2016.08.30. 17:43
hat ez igy buko... a karacsonyi szezon miatt mindenkepp, de jovo ev kozepere jon az nvidia volta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gibdj s_ott...
2016.08.30. 17:50
Hát, nem tudom fog-e jönni 1080Ti, de a Vega már biztos, s hátha 1080 körül lesz a teljesítménye, esetleg csoda folytán felette, amire kihozná mégiscsak a Ti verziót az nVidia. Ha nem, akkor jöhet a 1080, vagy az azzal egyenértékű AMD. Ha már 200-300ezer forintot kiadok, akkor jobban érzem magam, ha van választási lehetőségem. Ezért vettem most GTX1060-at, mert IGP-vel addig nem bírnám ki, így meg fél lábon is (remélem).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Meteoreso
2016.08.30. 18:42
A cikk címe egy kérdés nem kijelentés.
Aki kérdést elkisz az meg is érdemel , AMD részéről ilyen bejelentés nincs.
Én meg azt mondom nem, októberben jönni fog kártya
A cikk a 6000 shaderes vegáról beszél ami sokminden csak nem népnek elhozó HBM kártya lesz mivel azt a Titán x ellen küldik majd.
A kistesónak viszont továbbra is van esélye idei rajtra. Amúgy az valóban GCN5 lesz már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. gibdj
2016.08.30. 18:47
Legyen igazad!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. rini
2016.08.30. 20:05
Azért az október kissé korai lenne. Ha akkor jönne akkor már egy csomó információ kiszivárgott volna. Már csak azért is mert ez reklám lenne az AMD-nek és felhívnák sok Radeon kártyát használó figyelmét nehogy átmenjenek a másik oldalra. Szóval az októberi rajtban én is kételkedek, hacsak nem október végén és bemutató formában. Szerintem ha meg is jelenik akkor talán December lehet a legközelebbi időpont.

Egyébként az NV1040/50-es kártyáival is ez a helyzet. Információ egy szál se, csak annyi, hogy lesznek. Mondjuk így is nagyobb esélyt látok ezek megjelenésére Karácsonyig mint a Vegára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Gunther s_ott...
2016.08.30. 20:32
Titan X csak USA-ban elérhető hivatalosan mivel csak a gyártótól lehet megvenni így igenis lenne értelme 1080Ti-nak én vevő lennék rá, pár hét és cserélem a 1070-t ha addig semmi hír Ti-ról akkor 1080 lesz.

Nekem már teljesen mindegy mennyit késik eladtam a Freesync monitorom és vettem helyette G-sync-et ezt már biztos nem cserélem le a Vega miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Wines Gunth...
2016.08.30. 20:46
A 1070-et eladod? Én a héten akarok venni egyet, de ha jó áron megválsz tőle...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. thedevelop... gibdj
2016.08.30. 20:57
"Hát, nem tudom fog-e jönni 1080Ti": Előbb-utóbb, legfeljebb más néven.
De abban biztos lehet mindenki, hogy a következő néhány nVidia kártya ES / QS verziója már a széfben van. Csak elő kell venni a blueprint-et, aláírni a szerződést a chipgyártóval és már kint is van az új "generáció".
Amint az AMD előhúzza az új kártyáit, azonnal jön majd rájuk a válasz (gyártási kapacitás függvényében).

De ez alapvetően nem baj. Ők a piacvezetők, megtehetik. Az AMD-nek viszont óriási szerepe van a verseny alakulásában, szóval hajrá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. gibdj thede...
2016.08.30. 21:08
Én is így gondolom, hogy előbb-utóbb jönnie kell. A GTX1080 még nem igazán alkalmas 4K-ra (kompromisszummal igen), a Ti verziót szerintem sokan várják. No meg gondolom a Titan selejtjeit is el tudják így adni. Persze lehet, hogy teljesen rosszul látom. Mindenesetre nagyon várom a Vegát, szurkolok, hogy jól sikerüljön, az R9 390-el is 100%-ig elégedett voltam, így szívesen választanék AMD oldalról is akár a felső kategóriából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. s_otto gibdj
2016.08.30. 21:15
Én is várok, mert a Titan X-el átlépett egy határt az nvidia az árakkal, ráadásul semmi kedvem ebay-ről vásárolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. thedevelop... gibdj
2016.08.30. 21:25
Ha lesz egyátalán 1080Ti, biztosan nem selejtes Titanból készül majd, mivel akkor Maxwell architektúrára épülne, ami visszalépés lenne az 10xx szériával debütált Pascal-hoz képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Gunther Wines
2016.08.30. 21:31
Küldtem privátot.

Gibdj: 1080-al a 40-50fps-es átlagot szinte minden játékban lehet tartani 4k-ban minimális kompromisszumokkal.
Tapasztalatból mondom hogy G-sync-el alig észrevehető a különbség 40 és 60fps között így nekem tökéletesen megfelel amíg nincs erősebb ami itthon is kapható.


Thedeveloper: A pascal Titan X-re gondolt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Riddick77
2016.08.30. 22:36
Itt már pletykálják,hogy októberben jöhetnek az új AM4 AMD alaplapok a Zen és Bristol Ridge CPU/APUK-hoz.

Lehet,hogy erre a vonalra gyúr az AMD az idén.

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. noPublicFG
2016.08.31. 01:18
Jöhetne ellenfél az nvidiának, mert nagyon elszálltak az árakkal.

#4 Wines Aki meg tud venni most egy gtx1080-t, vagy egy titan x-t, annak fél év múlva sem okoz gondot kicsengetni egy vegát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. SECTORnooB
2016.08.31. 01:45
Milyen találó ez a Vega nem sejtet valamit srácok? Hogy azok a kártyák is vegetáriánusok lesznek és semmilyen ragadozó vér nem lesz bennük. AMD részről ez nem más mint erőlködés fingszaggal Jobban tennék ha inkább a szesz iparba törnének be ott legalább van tapasztalatuk, a vállalatnál már évek óta mindenki részeg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Kajafun
2016.08.31. 07:23
"A ZEN architektúrától nagyon sokat vár a piac, és a jelek szerint már most is biztató a helyzet."
Biztató... Jah...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. gibdj Gunth...
2016.08.31. 08:39
Csak nekem egyelőre sima 60Hz-es a monitorom, nincs dinamikus frissítés, így gondolom romlik az "élmény". De majd kiderül 3-4 hónap múlva, hogy milyen lesz a kínálat a felső kategóriában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Phantomstr... s_ott...
2016.08.31. 09:39
GPU fronton az AMD mászott már vissza ilyen helyzetből. Volt, amikor olyan kijelentéseket tett, hogy a csúcs GPU-k kora végetért, csak mert generációkon keresztül teljesen versenyképtelen volt a csúcskategóriában.

#22. noPublicFG
Lehet, hogy megengedheti magának, de ha jobb nem lesz, akkor nem fog cserélni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. kailee Wines
2016.08.31. 09:58
Nyílván azoknak akiknek nem kell a 200 ezres kártya hanem türelmesen kivárják az Amd kártyáit. Emelett azoknak is akik nem évente cserélgetik a kártyát mert "úú kijött egy újabb".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. s_otto kaile...
2016.08.31. 10:28
Abban igazad van, akinek akkor lesz időszerű egy új vga vásárlás, annak opció lehet a vega.

Az viszont kizárt hogy olcsó lesz, főleg a nagy vega a hbm2-vel. Ha jó lesz, meg fogja kérni az amd az árát. Ha nem, akkor a konkurencia kártyájához lövi be az árat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.08.31. 11:07
A kiraly kategória 140ezernél kezdődik. Az AMD ezen árazását pedig ismerjük a Fury -k kapcsán. Hát nem baráti. Akinek nem kell 200ezres kártya, az vesz 480-ast.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. actival
2016.08.31. 12:33
Az AMD és az Nvidia felosztották szép csendben a szűkülő PC piacot egymás közt. Az közép és alsó kategória az AMD játszótere lett a felső osztály az Nvidia privilégiuma. A Polaris is verhetetlen a maga pályáján mint a Pascal. Mind a két kártya jól fogy, tehát termelik a pénzt a gyártóknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. s_otto activ...
2016.08.31. 13:07
Igen ez is egy lehetséges magyarázat. De kicsi a valószínűsége, hogy a két rivális megegyezzen. Ráadásul törvénybe ütközik. És akkor nem jönne a vega.

Ez olyan mintha az intel és az amd felosztotta volna a szintén szűkülő processzor piacot. Az intelé minden, az amd-é semmi. Kisarkítva.

Ez kábé olyan magyarázat, mint amikor elrajtoltak az nvidia 1000-es kártyák, és hiány volt: persze, mert szar a kihozatal, béna a gyártó, nincs ram. Az hogy akkora a kereslet, fel sem merült.
Amikor a polaris indult, és páran mertek szólni hogy alig beszerezhető: persze, mert az oem-ek felvásárolják.

Vicc.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Bihus
2016.08.31. 13:12
Biztos info ez a HBM2? Sztem ezzel megintcsak lábon lövik magukat, gyorsabb nem lesz, mint a Pascal, drágább viszont igen.

Szerintem kb. egy év kell, mire összeszedik magukat, most arra számítok, hogy a maximum, ami kijöhet az az, befogják a 1080-ast vagy minimálisan gyorsabbat össze tudnak dobni. Gondolom annak lesz valami custom neve, mint a Furynak, a 490-es pedig a 1070 mellé érkezik majd.

Viszont ahogy többen leírták, ha nincs extra teljesítmény, akkor addigra aki megtehette, mindenki megvette már magának a 1080-ast, így 2017-ben ezekkel a kártyákkal már csak az AMD törzsvásárlókat tudják megfogni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. s_otto Bihus
2016.08.31. 13:16
Ha az 1080 fölé lövik be a nagyobbik vega-t, azonnal kint lesz az 1080Ti. Ezért gondolom hogy megvárják vele a vega startot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.08.31. 13:16
Kinek állna üzleti- és egyéb érdekében egy ilyen felosztás? Pláne, ha rájönnek és kartell per lenne belőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Phantomstr... activ...
2016.08.31. 14:48
Ez a piacfelosztás teljesen valószínűtlen. Az előző generációban az alsó kategóriában a GTX950 sokal jobb vétel volt, mint a kétszer átnevezett HD7850 OC (R7-370). Most itt jelenleg a 6GB-os MSI GTX1060 Armor olcsóbb, mint bármelyik 8GB-os RX480, a 3GB-os változat pedig majdnem 8 ezerrel van alatta a 4GB-os RX-nek. Nekem nem úgy tűnik, hogy az Nvidia feladná a piac alsóbb szegmenseit. Néha kicsit túlságosan elspórol dolgokat, de törekszik a versenyképességre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. rini
2016.08.31. 15:31
Nem gondolnám, hogy ilyen felosztás létrejöhetne a két gyártó közt, mert ebből az AMD semmiképpen nem jönne ki jól. Processzor téren messze vannak az Inteltől jelenleg de ugyan ez elmondható a grafikus vezérlőkről is jelen állás szerint. Nem tudni, hogy mi az oka annak ha nem dobják ki a Vegát ebben az évben. Eredetileg következő év elejére volt tervezve a belépője majd amikor hirtelen megjelent az NV az 1000-es szériával akkor szinte azonnal felröppent annak a híre, hogy ebben az évben befut a Vega is. Ha eredetileg jövő évre volt tervezve akkor szerintem nem olyan egyszerű csak úgy hirtelen előre hozni a megjelenését. Én a magam részéről eddig is azt gondoltam a hírek ellenére, hogy csak a jövő év tavaszán lesz lehetőség megjelenni. Ne legyen igazam és jöjjön Karácsony előtt. Még az is szép előrelepés lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thestock
2016.08.31. 17:43
/off Srácok mire jók ezek az ostoba spekulációk? Az NV és az AMD felosztotta egymás között a piacot? ez most komoly? Profit, negyedév, dollár milliók, nem egy szeretetszolgálatról beszélünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!