iPon Hírek

27 %-kal csökkent az Intel profitja a PC-s piacon

Dátum | 2013. 01. 18.
Szerző | gabi123
Csoport | IT VILÁG

Kell-e nagyobb bizonyíték arra, hogy a PC piac bajban van? Az Intel, mint legnagyobb processzorgyártó meglehetősen visszafogott eredményekről, csalódott befektetőkről adott jelentést, és az elemzői előrejelzések a közeljövőre nézve sem a legjobbak.
 


A negyedik negyedében az Intel a profitot tekintve 27%-os csökkenést könyvelhetett el, miközben a teljes bevétel 3 %-ot csökkent, 13,9 milliárdról 13,5 milliárd dollárra (~ 2,97 billió forint). A csökkenő mutatók oka egyértelműen a PC-s piac gyenge szereplése, az elemzők a PC eladásokat illetően 3,5 %-os csökkenést vetítettek előre a 2012-es esztendőre.


Ezzel nincs vége, az Intel még nincs kint a slamasztikából (de akár más gyártókat is lehetne említeni). A cég úgy becsüli, hogy az első negyedéves eredmények körülbelül 12,7 milliárd dolláros bevételt fognak mutatni, plusz/mínusz 500 millió dollár. Az elemzők által valószínűsített bevétel összege 12,9 milliárd dollár. Hova tovább, az Intel 13 milliárd dollárra tervezi növelni a tőkekiadásokat, szemben az elemzők által várt 3 milliárd dollárral szemben. Ennek következtében a piackutatók attól félnek, hogy a magas kiadások növelik majd a gyáróriás fix költségeit, és ez keményen meg fog mutatkozni az árakban, ugyanis le kell majd szorítani az árréseket.
 


Az Intel töretlenül bízik abban, hogy ha több pénzt fektet a gyártásba, illetve annak tökéletesítésre és gazdaságosabbá tételére, ami ebben az esetben a 450 mm waferméret bevezetését jelentené, az hosszabb távon jelentős megtakarítást eredményez a kiadási oldalon. Rossz hír, hogy a 450 mm-es szilíciumostya-méret bevezetése csak nagyjából egy év múlva esedékes. Addig is az Intelnek mindenképpen ki kell dolgoznia egy aprólékos tervet, hogy hogyan szerezhetne nagyobb szeletet a mobil piac tortájából, ugyanis ez a szegmens napjainkra óriási üzlet lett a tableteknek és az okostelefonoknak köszönhetően. A gond csak ott van az Intel szempontjából, hogy a mobil vonalon továbbra is az ARM-alapú megoldások dominálnak, amik az ilyen CPU-k gyártásával foglalkozó cégek - például Qualcomm, Samsung, Apple és NVIDIA - pénztárcáját vastagítják.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

43. gabi123
2013.01.18. 15:12
Thx a reportot, remélem, mostmár jól számoltam!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. pdx06
2013.01.18. 16:08
Várható volt. Egyszerűen nincs okuk az embereknek a cserére, de pénzük se. Ráadásul évtizedekig eldöcög egy pc, ha valakinek nem állandóan a fejlesztésen jár az esze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Stark pdx06
2013.01.18. 16:15
Hát ha évtizedekig nem is, de évekig vígan elvan egy újabb géppel egy átlagfelhasználó, aki nem hardcore gamer, meg nem dolgozik komolyabban a gépén.
Pl netezni, multimédiára meg általános dolgokra még egy durván 5-6 éves Core 2 Duo is mindig elég.

A másik meg az hogy már sokan gép helyett is tabletet meg okostelefont használnak, ami addig jó is amíg facebookozni kell, de ha komolyabb dolgot is csinálna az ember akkor vakarhatja a fejét a tablettel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. zodiac83
2013.01.18. 16:19
"Kell-e nagyobb bizonyíték arra, hogy a PC piac bajban van?"
Kell. Ez önmagában semmit sem mond el.

"A negyedik negyedében az Intel a profitot tekintve 27%-os csökkenést könyvelhetett el, miközben a teljes bevétel 3 %-ot csökkent"

Magyarán nagy baj azért még sincs, csak a kiadások szaladtak el egy kicsit, ezt akár okozhatják a megugró, később megtérülő fejlesztési ktg-ek is.

"Az Intel töretlenül bízik abban, hogy ha több pénzt fektet a gyártásba, illetve annak tökéletesítésre és gazdaságosabbá tételére, ami ebben az esetben a 450 mm waferméret bevezetését jelentené, az hosszabb távon jelentős megtakarítást eredményez a kiadási oldalon."
Nyilván, ebben nincs semmi meglepő, ez is az előbbi gyanút erősíti csak meg.

Amúgy mihez van viszonyítva ez 27 / 3 % ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. jozsefm
2013.01.18. 16:51
A mobil front.
Csakhogy oda a grafikus képességeket kellene fejleszteni ezerrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. dfsz34
2013.01.18. 17:26
nem tudom mit akarnak, mikor ott a rengeteg okostelefon meg androidos kütyü?

Van egy nagy felhasználói réteg, akik akár egy tablettel lefedik a mindennapi igényeiket, ergó a régi, szutyok PC-ket már nincs nagyon kinek lepasszolni. Meg újat sem vesznek, maximum rokonságon belül passzolgatják lefele, de tipikusabb, hogy átlag user vesz vagy kap egy tabletet, oszt jó napot, használja egészséggel netezésre, sykpe-ra, megnéz néhány filmet, ha felmásolja neki valaki, nézegeti a gyerek vagy unoka képét meg ilyesmikre. Minek kéne neki egy pc erre a célra?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. atti2010 jozse...
2013.01.18. 17:36
De ők még mindig a CPU- val sz@roznak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. franc0 dfsz3...
2013.01.18. 17:40
Mindig felbukkan egy ilyen tabletes megmondóember...
Én nem ismerek, és nem is hallottam senkiről, akinek van tabletje, de nincs PC-je.
Hát ti? És mennyiből?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. fema90
2013.01.18. 20:13
Én azt furcsállom, hogy szenvednek a mobil piacra való betöréssel, mert hogy az ARM dominál... Nehéz elhinnem, hogy egy x86 rendszeres tablet nem lenne nyerő egy olyasmi reklámszöveggel, aminek a lényege, hogy milyen menő, hogy pc-s programokat használhatsz, nem csak telefonosokat. Bemutatnak pár népszerű Random Gizellának megcélzott asztali programot és kész. Na persze nem surface pro áron, hanem átlagos tablet áron.

Persze, nem ismerek széleskörű statisztikákat felhasználói szokásokról és lehet, hogy csak kocka vagyok, ezért jönne be ez... ^^'
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. tranceatla...
2013.01.18. 20:33
Mit jelent az a "waferméret" pontosan? Még sosem hallottam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Terror
2013.01.18. 20:37
Az pont annak a mérete, amit a mellékelt képen látsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. tomazolika
2013.01.18. 21:17
Biztos . hogy volt már róla szó , de megkérdezném , hogy miért kör keresztmetszetű ?
Így elég sok a nem egész chip ami ugye használhatatlan .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. carraroxt
2013.01.18. 21:28
A Wafer az a nyers szilícium ostya amire aztán magát a processzor(oka)t 'nyomtatják' majd. Minél nagyobb, annál több procit tudnak belőle egyszerre készíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. gery84
2013.01.18. 21:37
Veszteséggel zárt elég fura ezt hallani egy olyan cégtől, aminek elég drágák a proceszorai.
Főleg úgy hogy egy i5 asszem 160mm2 az i7 se sokkal nagyobb nála ellene egy FX8xxx proci meg 310mm2 egy szóval 2x kisebb az intel proci és másfélszer drágább az AMD-nél.

Ha kevesebb profittal adnák a proceszorit többen megvennék, és nagyobb lenne a bevétel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. carraroxt
2013.01.18. 21:40
Lehet, hogy az Intel gyártástechnológiája drágább ám mint az AMD-é.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Galanodel
2013.01.18. 21:57
Ha jól rémlik, azért kör alakú, mert ... gyártástechnológia. vmi olyan rémlik, h egy Si kristállyal kezdik, amit egy folyadékból nagyon lassan húznak ki, és erre az egy kristályra "nő rá" a többi Si atom, így alakítva ki a tiszta Si rudat. Aztán azt feldarabolják lemezekre. (Mindenféle szakmaiságot nélkülöző magyarázat ez részemről, de kb érthető.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Humbuk
2013.01.18. 22:04
Ez nem bizonyíték

Meg kellene nézni az amd bevételeit is. a kütyü eladásokat is, mert bizony bennevannak ebben az okostelefonok is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Terror
2013.01.18. 22:09
Te gery, hol láttál itt veszteséget?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. atti2010 gery8...
2013.01.18. 22:42
Nincs veszteség csak kisebb a bevétel ami lehet bármilyen okból pld. egy fejlesztés, ahhoz hogy megfejtsük kellenének az eladási mutatók de az nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. srmark
2013.01.19. 01:23
Ha most ezt a képet egy nem informatikus közegben elcikkeznénk egy nem szakmai közönségnek szerintem lenne aki egyszerűen fürdőszobatükörnek nézné
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. CyberPunk6... atti2...
2013.01.19. 01:44
A bevétel csökkent 3%-t. Azt nem befolyásolja a költés. Amúgy az egész pc piac csökkent, a karácsony is sokkal visszafogottabb volt, mint szokott.
Az eladások csökkenése (ha más rendkívüli nincs), akkor a 3% és a 27% között van. Mivel ugye az üzemeltetés kb ugyanannyi, akkor is, ha nem adnak el semennyit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. tomazolika
2013.01.19. 11:40
Galanodel
Köszi
Majd utánanézek szakmai szemmel is , hátha ragad valami a koszon kívül is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. jozsefm atti2...
2013.01.19. 12:20
Pontosan. No meg valami jó kis felvásárlás, ami hosszabb távon bőven behozhatja ezt az időszaki kiesést.

"nem tudom mit akarnak, mikor ott a rengeteg okostelefon meg androidos kütyü?"

Én azon csodálkozom, hogy az okostelefonok-kütyük mellett ,hogy nem jött még az okos TV?
Egy miniITX-et integrálni a panelbe, hálózati csatlakozó a hátlapra, néhány USB a talpba, egérnek billentyűnek, és mehet a net, film, facebook stb. Közben ablakban még tv-is lehet nézni. Az alsókategóriás multimédiás gépeket rögtön kivégezné. Kis kiegészítéssel még a torrenteseknek is megfelelne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. CyberPunk6... jozse...
2013.01.19. 13:32
Az utolsó mondatodban megválaszoltad a saját kérdésedet.
A youtube tele van egész estés hd filmekkel, a torrentről bármi streamelhető ma már. Bőven van olyan pénzes érdekcsoport akinek ezt érdeke megakadályozni.

Én saját médiacenteren dolgozom, ami képes ncore filemkről listát csinálni és streamelve nézhető vele bármelyik a listából. Ha megfelelő az átvitel az indítás után pár perccel már nézhető is. A feltöltési szabályokat automatikusan figyeli és aszerint szelektál ha megtelik a hdd. Akkora winyót rakok bele, hogy ha 48 órán keresztül (ennyi ideig kell egy letöltött tartalmat seedelni) folyamatosan 1080p mkv-t nézel, akkor is folyamatosan tudod nézni a filmeket. Sima seedelés közben 10-20W között lesz a fogyasztás előzetes felmérés alapján.
sajnos a projekt lassan halad, mert drága és időigényes. Most pedig se pénzem se időm. De softwaresen hegesztgetem időnként.

Azon a napon amikor a tvk legtöbbjébe bedugjuk az internetet, akkor fognak bezárni a kereskedelmi csatornák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Heroes27
2013.01.19. 14:36
Olyan kompakt rendszereket lehet már venni, hogy vesz az ember egy konfigurációt 100 ezerből, és az jó 4-5 évig. Hova emelkedjenek az eladások? Persze, hogy csökkennek, ez természetes. Főleg, ha i3-akat osztogatnak 30-40 ezerekért. Ne várjanak nagy fellendülést.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Dlaszlobud...
2013.01.19. 15:00
Nekem van olyan ismerősöm akinek egy iPad1-e van és teljesen elég neki. Sőt kifejezetten furcsa még egy laptop is neki mert hogy milyen nehéz. Nem régen bennem is végig futott ez a gondolat hogy ha az okostelefonom kijelzője nagyobb lenne (tehát lenne egy tabletem) simán elég lenne az esetek 90%ban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. siita
2013.01.19. 15:14
"hogy nem jött még az okos TV?"

Zseniális ötlet, nem is értem, hogy miért nem szabadalmaztatod...

Egyébként nagyon jó a meglátásod, egy ilyen rendszerű hibrid cuccra rámarna a nagy átlag, mint gyöngytyúk a takonyra...

További kellemes szombat délutáni pihenést mindenkinek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm siita
2013.01.19. 20:12
Igazad van, lerajzolom ás már küldöm is az amarikai szabványügyi hivatalnak. Akinél meglátom, hogy hálózati csati meg USB van a TV-n már perlem is be..
Lehet egyszer még jobban keresek mint az alma...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. no1r
2013.01.19. 22:43
Manapsag egy kozepkategorias ARM technologiara epulo okostelora/tabletre siman felmokazhato egy win95. Valamint az Ubuntu. Nemsokara elkepzelheto az ujabb negymagos cuccokra a win7 pl.
Valamint a win8 pont azt celozza / celozta meg, hogy a kulonbozo mobil SOC-on is lehessen x86 progikat is futtatni.

Emellett a tablet boven eleg a legtobb felhasznalo szamara szvsz. De ettol meg a PC piac nem fog haldokolni,sok a gamer meg az olyan aki akar csak hobbi szinten is,de hasznalja komolyabb munkakra is a gepet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. CyberPunk6... no1r
2013.01.19. 23:07
Kérlek mondd el, hogy lehet egy ízig-vérig csakis kizárólag x86-ra fejlesztett win95-t elindítani arm alapú processzoron. Ráadásul még annak sem adta ki az MS a forráskódját.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.01.19. 23:52
Te leszel a Körte Kérdés, hogy a körtédbe beleharapnak-e, mert lehet, hogy azért is perelnek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. agyturbini...
2013.01.20. 04:51
józsef m es a tobbiek az okos TV kerdesben

Igen mar leteznek egy joideje, ugy veszik mint a cukrot, igaz ami 100"(ironia) felett van az mar itt is megfizethetetlen, de sebaj.
Kulonben meg mivel maga az erinto kijelzo ugyhogy nem kell se eger se billentyuzet csak egy WI-FI vagy kabeles kapcsolat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. piter
2013.01.20. 05:34
Mar megint csak a kiadast akarjak csokkenteni!Ezert vett ket baratom is amd configot!Egyszeruen az i7-esek nagyon dragak es az alaplapok is!marmint a 2011-es!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. siita
2013.01.20. 10:13
piter:

A jófajta 1155-ös deszkák sem éppen olcsók... de igazságod vagyon, hogy a 2011-es meg kimondottan aranyárban mértek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kray piter
2013.01.20. 11:58
Azért az LGA2011 nincs pariban az AM3+ foglalattal

De ne értsd félre, nincs gond az AMD-vel, csak az Am3+-t inkább az LGA1155-el kellene vizslatni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.01.20. 21:42
Telorol vagyok konkretan nem tudok utanakeresni neked hirtelen.
De az enyemre pl tutilattam hogy van win95 telo Xperia S.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. no1r
2013.01.20. 21:47
Ok bocs kozben csak megkerestem.
Emulatorral fut szoval mindegy. De az elso hozzaszolasom lenyegen nemigen valtoztat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. deviant93
2013.01.21. 09:53
Stark - core 2 duo ?
Nekem van még szekerem, amibe egy 775ös P4 van, és a vágyaim 80%-át ki is elégíti.
A másik, ha nem 70k lenne egy i5 akkor én is azt vennék és nem egy A10-et 15ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2013.01.21. 11:06
Te milyen árakat nézel amúgy?
i5-3570 ~50.000Ft
A10-5800k ~30.000Ft
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller Cyber...
2013.01.21. 12:53
Pontosan. A minap random böngésztem a youtube-on, a végén azon kaptam magam hogy végignéztem egy teljes filmet, rendes minőségben. Még rá se kerestem, vagy torrent, csak szimplán böngésztem a videókat, és ott volt egy rakat (amúgy Oscar díjas) film az oldalsávban, egyikre rákattintottam, belenéztem, aztán ottragadtam.

Ez pont ugyanolyan élmény mintha TV-t néztem volna. Csak full ingyen. Ráadásul bármikor megállíthattam a videót. Ha lenne TV-m és gyakran nézném én is pont ugyanazt csinálnám mint te. (Röhej az hogy nem is tervezek TV-t venni, mert már igényem sincs rá..)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. CyberPunk6... kisko...
2013.01.21. 13:08
asszonynak készül, és főkén tanulásképpen csinálom. Amúgy tényleg full jó, mert nincs reklám, bármikor nézheted, leállíthatód...

Majd talán egyszer még az rtl mostot is megpróbálom beágyazni, nem tudopm lehet-e nem foglalkoztam vele, de simán ki lehet alakítani ezt olyanra, hogy többet ne kelljen tv adást nézni. Még a sorozatokhoz sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zabalint
2013.01.21. 15:23
CyberPunk666:
"Kérlek mondd el, hogy lehet egy ízig-vérig csakis kizárólag x86-ra fejlesztett win95-t elindítani arm alapú processzoron. Ráadásul még annak sem adta ki az MS a forráskódját."

Anno 2002 körül is láttam már ilyet PocketPC 2002 rendszerre (többnyire az is arm eszközökön volt), azóta meg több más platformra is. Egyszerűen x86 emulációról van szó, de nagyjából az akkori 200-400 Mhz-es arm processzorok egy gyengébb 486-ost tudtak real time emulálni, szóval nem volt nagy szám. Ja, meg az érintőképernyővel voltak gondok, de asszem volt valami házi készítésű driver, hogy egérként lehessen használni.

De mondom, nem sok értelme volt egy PDA méretű kijelzőn baromi lassan futtatni win32 alkalmazásokat, miközben ott voltak a kimondottan ezen készülékekre fejlesztett appok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller Cyber...
2013.01.21. 15:34
Amúgy így belegondolva én már 5 éve TV-nek használom a PC-met. Eleinte a bátáym által letorrentezett angol sorozatokat néztem a PC-men, mostnaában már torrentet se használok, van tonnányi hely ahova az amerikai megjelenés után egyből megy fel a streamelhető videó. Mondjuk utóbbiak minősége nem tökéletes, node a sima TV adásé sem...

Az arm-es vitát már lezártuk, Cyberpunk gondolom natívra gondolt, ami tényleg nem megy. Emulálni mindent lehet, az hogy használható-e az már más kérdés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!