iPon Hírek

27 milliméter magas CPU hűtő 120 wattos hűtőteljesítménnyel

Dátum | 2013. 07. 14.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Zalman újdonságának leginkább a HTPC építők és a kompakt asztali számítógépek szerelmesei örülhetnek
Zalman CNPS2X
Zalman CNPS2X
A friss processzorhűtő a Zalman egyik legrégebbi, leghatékonyabb koncepcióját alkalmazza. Az újdonság mindössze 84 x 84 x 27 milliméteres mérettel bír, tömege pedig nem több 83 grammnál. A 27 milliméteres magasság miatt ez a processzorhűtő még a legkompaktabb mini-ITX számítógépházakban is elfér, ami már önmagában is jó hír, de ha azt is hozzátesszük a történethez, hogy a termék 120 wattos TDP-ig alkalmazható, akkor még jobban fest a helyzet.

Az új processzorhűtő egy rézből készült, polírozott talpazatot alkalmaz, amelyen egyetlen hőcső megy keresztül. A speciálisan meghajlított, rézből készített hőcső 8 milliméteres átmérővel bír és közvetlenül érintkezik az adott processzor felületével annak érdekében, hogy a hőátadás minél gyorsabban, minél hatékonyabban történjen. A hőcsőre számos lamellát helyeztek a vállalat mérnökei, körkörösen.
Zalman CNPS2X
Zalman CNPS2X
Zalman CNPS2X
Zalman CNPS2X
A hűtőtömb felett egy 80 milliméteres átmérőjű, keret nélküli ventilátor teljesít szolgálatot, ami PWM támogatással is rendelkezik. A légkeverő a percenkénti 1500-as és 2600-as közötti fordulatszám-tartományban üzemel, zajszintje pedig 17,4 dB(A) és 22,7 dB(A) között helyezkedik el, azaz halknak mondható.
Zalman CNPS2X
Zalman CNPS2X
Az újdonság az Intel LGA-775/1150/1155/1156, illetve az AMD Socket AM2/AM2+/AM3/AM3+/FM1/FM2 processzorfoglalataira egyaránt felszerelhető. A Zalman CNPS2X típusjelzéssel ellátott processzorhűtője várhatóan július végén jelenik meg, ajánlott végfelhasználói ára pedig 30 dollár magasságában helyezkedhet el.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. KisDre
2013.07.14. 20:12
Szép hűtő. De akkor már a heatpipe (vagy mi, az a hőelvezető cső) alkothatna már egy teljes kört nem? Vagy így a hatékonyabb?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. uristen
2013.07.14. 20:16
Így, hogy vannak végei, így jobban tud távozni a hő, ha minden igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. mikej95
2013.07.14. 20:18
Na most érzem úgy, hogy tök felesleges a közel egy kilós Brocken hűtőm(az is közvetlen érintkezésű).

KisDre: A hőcső aljáról(ami nem feltétlenül a legmagasabb pont, hanem a legmelegebb) folyadék párolog el és megy felfele(a leghidegebb pontok felé), majd lehűl és visszafolyik(akár gravitációt meghazudtolva is). Van a belsejében valami bevonat ami ezt lehetővé teszi, tavaly volt itt róla egy nagyon tanulságos írás.

Jó példa erre a videokártyák hűtője: a GPU feljebb van mint a bordák és a hőcső folyadéka mégis lefele megy párolgás közben. Elég para, de teljesen tudományos.

Valószínűleg azért nem megy körbe, mivel ezeket cső formájában gyártják és így
olcsóbb, könnyebb beszerezni, ha pedig eltörnék vagy megfúrnák máris köddé válna belőle a hővivő folyadék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. benifasio
2013.07.14. 20:19
Ez cpu hűtő, vagy gépház fűtő??..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. uristen benif...
2013.07.14. 20:26
Ha úgy vesszük, mindkettő, mivel a ventilátor a processzor által termelt hőt kifújja a ház belsejébe. Itt jönnek szerepbe a rendszerhűtő ventilátorok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. NorbeArt
2013.07.14. 20:45
Wow! Ez nagyon ott van! Végre egy ilyen pici hűtő, ami 120 W-ig hűt! Alig győztem kivárni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. NorbeArt
2013.07.14. 20:47
Itt mikor lehet majd beszerezni? Máshol bruttó ~8500-ért látom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. uristen
2013.07.14. 20:49
Még több rajongója lesz a Zalman-nak ezek után, hogy ilyen kedvező áron ilyen hatékony hűtőt alkottak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Terror
2013.07.14. 21:02
A Zalmannak nem nagyon lesz már semmije, az egyik legpatinásabb gyártóból egy budget tucattermékké "nőtte" ki magát. Most is erőltetik a már százszor megbukott designt. Ez már a sokadik ugyanolyan hűtőjük, és az eddigiek is rohadt drágák voltak ahhoz képest, hogy nem tudtak semmit. Egy low profile Noctua lenyomja a fél Zalman mezőnyt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jozsefm
2013.07.14. 21:18
Kevésnek érzem a hőcserélő felületet ekkora névleges teljesítményhez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. arn
2013.07.14. 21:43
1500 rpm 8es hutoben sajna nem tul halk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tibaimp
2013.07.14. 22:22
Nekem még 775-höz van egy 8700-as hasonló kialakítású hűtőm, teljesen jó, halk, full réz és az ára sem volt vészes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. hunmyke
2013.07.15. 06:55
Szép a full réz, de nem hatékony. Alu bordákkal jobb lenne a hűtőteljesítménye 1500 rpm-el lehet tudja a 120W TDP hűtését, de az már zajos. Mondom ezt úgy, hogy jó pár Zalmanom volt.
A mérete miatt egy HTPC-be jó megoldás lehet...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. spdrfx
2013.07.15. 07:47
mikej95 - 2013-07-14 20:18:13

"Jó példa erre a videokártyák hűtője: a GPU feljebb van mint a bordák és a hőcső folyadéka mégis lefele megy párolgás közben. Elég para, de teljesen tudományos."

Teljesen tudomanyos, de amikor az egesz gepem fejjel lefele kezdtem hasznalni ~10 fokkal csokkent a gpu hofoka Elmeletileg oke, hogy hajszalcsovesseggel visszakuszik a folyadek, de gyakorlatban azert sokkal hatekonyabb ha az aramlasat a gravitacio is segiti
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. djgeg
2013.07.15. 09:29
Mi a tököm, hatékonyságot akartok? Szar a dizájn? Csináljatok vagy mutassatok ekkora hűtőteljesítményű 27mm magas léghűtőt... Akkor majd lehet vitatkozni, hogy mi szar vagy mi nem, addig meg szerintem kussban kell ennek örülni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Gresident
2013.07.15. 10:09

Hát én azért úgy vagyok vele ha már választhatok, hogy ez vagy 1kilós hűtő akkor inkább az 1kilós nagynál maradok, és low profil ramokat veszek! Talán akkor nem kell még egy rakat rendszerhűtő is, mert nem fűti fel a házat!

Az fx gyári hűtője is 125W tud hűteni... mégis cserélni kell többnyire, és nem a zaj miatt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Riddick77
2013.07.15. 10:19
Az ilyen kialakítású hűtőket már régen is lenyomták a torony hűtők.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Dr.Sharkoo...
2013.07.15. 11:13
Ezt a hűtőt szerintem már 2008 környékén elkészítette a Zalman, csak valamiért nem adták ki...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ncc1701
2013.07.15. 11:17
@Riddick77:

Nem tudom, feltűnt-e a cucc magassága. Vannak olyan esetek, amikor ez számít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nobody075
2013.07.15. 11:45
@hunmyke nincs igazad. a réz sokkal jobban vezeti a hőt, mint az alumínium. az alu előnye az, hogy könnyebb sokkal mint a réz....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. hunmyke
2013.07.15. 11:56
nobody075, jobban vezeti, de rosszabbul is adja le a hőt...
CNPS 7700 után váltottam Tt BlueOrb-ra, jó néhány fokkal hűvösebb lett a proci. Ventilátor mérete szinte azonos, réz magos, alu bordás megoldás volt.
Q9400-asomat kényelmesen hűtötte, alacsony fordulaton...

De elég belenézni egy-egy notebookba, réz nagyon jó hőcsőhöz, de a bordázat majdnem mindig alumínium.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. magyarpara...
2013.07.15. 12:07
A réz hővezető képessége majdhogynem a duplája, mint az alumínium (a nem oxidálódott réz valóban rosszabbul adja le a hőt, de az oxidált már jobban, mint az alumínium), de drágább, nehezebb, és nehezebben megmunkálható. Ergo nagyon megdrágítani az előállítás költségét. De ez a hűtő egy HTPC-be elég jó lehet. Oda amúgy sem szokás nagy hőtermelésű procit tenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. prohlep
2013.07.15. 12:16
Ha alacsonyság a cél, akkor ebben a speciális kategóriában ez szép és szellemesen működő forma.

Senki ne gondolja, hogyha 27mm helyett szabad 15cm magasságot kihasználni, akkor ne lehetne hasonló felépítésben nagyobb hőelvonó teljesítményű és még sokkal csendesebb tornyot építeni.

27mm korlát esetén ez szerintem szép tervezési munka volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tibaimp
2013.07.15. 12:26
Az én zalman 8700-asom egy q9550@3,4GHz hűtött le simán gond nélkül, de az nem 27mm sokkal magasabb volt, ergo a hőleadó felület is nagyobb, szóval igaza van azoknak akik azt írják, hogy jó ez a teljesítmény itt a korlátot a 27mm-es magasság adja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Lazahunter
2013.07.15. 13:41
Jóféle kis Zalman kütyünek tűnik

A régi gépembe, ami most öcsémnél van, 2 generáció óta (min 8 éve) egy Zalman 7000CU hasít, azóta is teljesen hangtalan és teszi a dolgát ... anno egy P4 2.6Ghz és most egy C2D E6750 (2.6Ghz) (külön kellett ide már keretet venni).

Ha ez is annyira megbízható és halk, akkor már állok is neki a HTPC összerakásnak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. NorbeArt
2013.07.15. 19:27
@magyarparaszt: tény, h HTPC-be nem szokán nagy fogyasztású procit tenni, de sokan már miniITX-alapú gamer konfigot építenének, ahová kellenek a jobb hűtők. Nekem egy amolyan "mindenes" gépem van egy kis i3 3220-szal, de gyári hűtővel egész nap járatva 70 fok fölé is ment már, szóval nagyon kéne a csere, csak eddig nem tudtam mire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. hans648
2013.07.16. 13:44
Szép és jó hűtő. De a teljesítménybe biztosan beleszól, hogy teljesen réz, legalábbis a képeken annak tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!