iPon Hírek

2TB-os MemoryStick a Sony-tól - de mikor?

Dátum | 2009. 08. 06.
Szerző | Gabriel
Csoport | ADATTÁROLÁS

Véglegesítette a Sony a Memory Stick XC specifikációt, amelynek legérdekesebb eleme kétségkívül az, hogy változatlan fizikai méret mellett 2TB-os kapacitást is kínálhat, valamint hogy kompatibilis lehet a már meglévő eszközökkel is.

A kép illusztráció.
Az XC névre hallgató sorozat exFAT fájlrendszert használ, míg a PRO FAT12/16/32-est; Duo, Micro és HG variáns egyaránt várható. Eddig tehát mindez nagyon szép és jó így elméletben, amit öröm hallani. Sajnos azonban a gyakorlat szinte biztosan nem lesz ilyen rózsás:

A 2TB ugyanis itt is csak a csúcs-érték (a fájlrendszerből következik, nem abból, hogy hol állunk a fejlődésben), tehát az első megjelenő eszközök nyilván nem onnan fognak indulni, hanem jó mélyről - például 64 és 128GB-okról -, majd innentől tornásszák fel magukat szépen ráérősen a kijelölt csúcsig. Így tehát évekbe is beletelhet, mire ténylegesen kézhez kaphatunk egy 2TB-os Memory Stick-et.

Természetesen nem lehet tudni még sem árakat, sem megjelenést - de még csak a várhatóan ténylegesen piacra kerülő első Memory Stick-ek kapacitását sem; mindez gyakorlatilag még csak a Sony papírmunkája. Hogy kiderüljön, mi is lesz belőle ténylegesen, arra a jelek szerint várhatunk még egy darabig.



Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. Evra
2009.08.06. 12:31
VISSZA A HIRHEZ

szép és jó de mikor és mennyiért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. vna
2009.08.06. 12:32
Ha a Sony-ról van szó sokkal fontosabb a mennyiért!
Ha abból indulunk ki, hogy, a jóval olcsóbb, SD kártyáknál egy 8GB-os ~6000Ft, akkor ezen az áron számolva egy 256-szor akkora kártya 1536000Ft. Elfogadható ár ennek kb. az 1/32-e lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Shadow040
2009.08.06. 12:46
mindez oké, de legalább már az USB 2.0-nak a sebességét ki használja
mivel a kártyaolvasót USB-re kell kötni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. asimov007
2009.08.06. 12:47
És tényleg, hogy vártam én már ezt a mértet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Merwenus
2009.08.06. 13:17
28 óra teleírni 2 terát ilyen sebességgel .... ha végig maxal megy, ami ugye képtelenség, mert kb soha nem megy maxal semmi amire rá van írva
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. shabbarule...
2009.08.06. 13:19
Technikailag megvalósítható lesz ez a kapacitás úgy 2015 környékére. Addigra már lesznek 256 Gb-es MLC NAND chipek, amikből 64 db-ot egymás fölé pakolva el lehet érni a 2TB-os kapacitást. Az más kérdés hogy az ára ugyanolyan borsos lenne mint ma egy nagy kapacitású SSD, ami hasoló számosságú chipből épül fel, legalább 800-1000 dollár közötti árszinten.

Ahhoz hogy elfogadhatóbb árszinten legyen elérhető ez a kapacitás legalább 2 Tb-es chipekből kellene építkezni, úgy hogy tartani lehessen a gyártástechnológia fejlődésből eredő 2 évenkénti költség feleződés. Olyanból már elég lenne 8 db chip is és egy 100-200 dollár közötti árszint is tartható lenne. De erre 2020 előtt igen kevés eséy van.

Könnyen lehet hogy addigra már a NAND flash chipek helyett is más lesz, mert azok jelen tudás szerint 2015 felé a 10nm környékén elérik technológia korlátukat. Persze ez akár változhat mire időben oda érünk, a technológia fejlődése már ilyen, ami ma nem megvalósíthatónak tűnik, az idővel már azzá válik. De nagy valószínűséggel 2020-ra már más a NAND-ot leváltó technológiák fogják a szilárdtest tárolók alapjait adni. A nagy kérdés az hogy azokkal ugyanúgy folytatható és tartható lesz-e a 2 évenkénti kapacitás duplázás közel azonos költségszint mellett. Mert ha nem akkor időben még később válik realítássá a megfizethető árszint ekkora kapacitás mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. csirkes
2009.08.06. 13:26
Tökéletesen egyetértek, Asimov.
Meg még az a kérdés is felmerül, hogy ugyan mi az ántiba fogjuk dugni ezt a kártyát és mire fogjuk használni?

Nekem van egy 24 megapixeles fényképezőgépem, de ahhoz is bőven jól elvagyok a 8gigás memóriakártyával. (Mondjuk persze nem ez a fajta kell bele...)

Digitális hátfalas fotózáshoz (30-100MPx) használt gépek meg nem olyan könnyűek alapból se, és eleve számítógépre vannak kötve, tehát oda se kellhet 2 Terra.

Mp3 lejátszóba ugye megint csak túlzás. Szóval ki használná ezt??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. vna
2009.08.06. 14:12
Merwenus:

Ha a leglassabb 15Mbps sebességet vesszük, akkor is teleírható ~18,2 perc alatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. polarx
2009.08.06. 14:33
hát nem tudom mért jön mindenki azzal hogy mire teli írja.. mert mindenkinek van otthon 2TB adata amit egyből rá tudna húzni hogy teli legyen? ha szépen lassan húzod rá akkor mivan? azaz egyiknap is raksz rá valamit másik nap is.. 1TB-s vinyó is fölösleges sok ember szerint meg hogy nem lehet azt teli tenni.. hát persze egyből nem de 2 hónap aztán teli van főleg ha tölt az ember..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. isx
2009.08.06. 14:38
vna:
15 megbit/sec < />2 gigbyte / 2 megabyte = 1000
1000/60 = 16,6
Szorozva 1000-rel: sok.
(Nekem nem kéme, de pl. egy utazásra 1080p-s kamerához nem rossz.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. asimov007
2009.08.06. 15:28
polarx :

Valószínűleg ,doc filékre senki nem venne ekkora adattárolót, így feltételezem, hogy nagyobb filék miatt kellene esetleg. Abban igazad van, hogy nem kell egyszerre teleírni. De ott van mág az adatbiztonság kérdése is, ami egy ekkora háttértárnál már bizony jelentős kérdés.

isx:

Elég lenne véleményed szerint ez a sebesség ( kb. 20 mbit/sec) a full hd adatsebességének az írásához?
Ha igen, akkor találtál egh yremek felhasználási területet a kártya számára, gratula!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. shabbarule...
2009.08.06. 15:38
csirkes:

Az időbeli távlatokat nem veszed figyelembe. Tíz év múlva amikor ez a technológia rendelkezésre fog majd állni, addigra a gépeid is egészen mások lesznek, mint amivel most kalkulálsz. Pl. az általad említett digitális hátfalas gépek tíz év múlva már igen kis méretűek lesznek és nem fog megállni a fejlődésük. Gondolj arra tíz évvel ezelőtt még milyen eszközöket használtál, milyen képességeik voltak, mekkora tárkapacitással bírtak és annak tükrében vetítsd ki az elkövetkezendő tíz évet.

Egyébként a távoli jővőben az SSD-k méret szempontjából memória kártyásodni fognak, azaz alaposan összemehetnek. A memóriakártyák meg adatátviteli tempóban fognak SSD-sedni, azaz gyorsabbak lesznek. A két adattároló közötti mai különbségek lassan el fognak olvadni. Így aztán csatlakozási szabványok terén is egyre kevesebbre lesz majd szükség.

Távoli jővőben a csatlakozási felületek esetén a rezet leválthatj az optikai kábel, ott ahol igen sávszélre van szükség. De ugyanígy teret nyer majd a wireless drót nélküli összeköttetés is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. vna
2009.08.06. 17:17
isx:

Nem kell ezerrel szorozni:
2TB = 2048MB = 16384Mb
16384Mb / 15Mb/s = 1092,267s = 18,204min
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csab959
2009.08.06. 17:32
má bocs de hogy lehet 2 terabájt 16384 megabájt

Sztem 2 terabájt: az 2.097.152 megabájt és ezt nem 16mbittel hanem 2 megabájttal kell osztani ami kb 17476 perc. LEHET HÜLYESÉGET IRTAM JAVÍTSATOK KI
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Merwenus
2009.08.06. 19:10
A mesében 2TB az igen, 2048 Gigabyte (de egy ideje Gibibyte), a valóságban (üzleti világban) 2TB, az 2.000.000.000.000 Byte
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Nurba
2009.08.06. 21:49
Kilo = x1000 (10 a harmadik hatványon)
Kibi = x1024 (2 a tizedik hatványon)

De a számítástechnikában eleinte ezt nem különböztették meg, csak miután már többszörösen szorzódott össze az 1024 és egyre nagyobb lett az eltérés a hagyományos matematikai összegtől. Viszont a kedves windózunk mai napig nem használja a KiB, MiB vagy GiB jelöléseket és ez összezavarhatja a felhasználót (pl a DVD-n látja, hogy 4,7GB az oprendszer meg azt mondja, hogy 4,38GB....vagy ugyanez a vinyóknál)...Sztem mindkét jelölést fel kéne tüntetni az adathordozókon.

2TB adatot meg 15Mbittel feltölteni nem 18 perc...még 50MByte/sec mellett (400Mbps) is majd' félnapos elfoglaltság lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. csab959
2009.08.06. 23:30
vna:
2TB = 2048MB = 16384Mb
16384Mb / 15Mb/s = 1092,267s = 18,204min



pedig nem nehéz annyira a matek. de lehet tévedek. Már akinek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. vna
2009.08.07. 00:05
Igen, sry kihagytam a gigabyte-ot, ezért volt a különbség.

Azért azt hiszem az elég egyértelmű volt, hogy a B a byte-ot, a b a bit-et jelöli, ahogy az szokás (és a táblázatban is így van).

BTW szerintem eléggé hülyén hangzanak az IEC prefixumai és kitartok a JEDEC (hagyományos) írásmódjánál.
http://en.wikipedia.org/wiki/JEDEC_memory_...tandard_100B.01
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. asimov007
2009.08.07. 00:18
polarx :

Valószínűleg ,doc filékre senki nem venne ekkora adattárolót, így feltételezem, hogy nagyobb filék miatt kellene esetleg. Abban igazad van, hogy nem kell egyszerre teleírni. De ott van mág az adatbiztonság kérdése is, ami egy ekkora háttértárnál már bizony jelentős kérdés.

isx:

Elég lenne véleményed szerint ez a sebesség ( kb. 20 mbit/sec) a full hd adatsebességének az írásához?
Ha igen, akkor találtál egh yremek felhasználási területet a kártya számára, gratula!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!