iPon Hírek

32 GB-nyi memóriával jön az AMD FirePro S9170

Dátum | 2015. 07. 09.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD tavaly augusztusban mutatta be a HPC szegmensbe szánt FirePro S9150-es gyorsítókártyáját, amely a Hawaii GPU erejének és a 16 GB-nyi GDDR5-ös VRAM-nak köszönhetően azonnal elfoglalta a HPC szegmens trónját, ahonnan azóta sem tudták letaszítani a rivális megoldások. A termék két előnyt is kínált: egyrészt hatalmas mennyiségű fedélzeti memóriát biztosított, másrészt a piacon elsőként törte át a 2 TFLOPS-os szintet, dupla pontosság mellett. A nagy adatmennyiségekkel dolgozó HPC szegmensben idővel sajnos kevéssé vált a 16 GB-nyi fedélzeti memória, így a vállalat úgy döntött, ideje magasabbra helyezni a lécet. Megérkezett hát a FirePro S9170-es modell, amely minden téren többet kínál elődjénél, cserébe viszont magasabb TDP-vel rendelkezik, amit igény szerint 235 wattra lehet korlátozni.
A TDP korlátozás lehetősége azért kiemelten fontos, mert a pengeszerverek hűtésénél 235 watt a limit, így a 275 wattos TDP-vel ellátott termék miatt egyedi hűtést kéne kialakítani, ami az esetek többségében nem opció. Nyilván, a 235 wattos TDP érték áldozatokat kíván: a GPU órajel ekkor alacsonyabb lesz a névlegesnél, ám a 32 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória előnyeiből ekkor is profitálhat a rendszer, természetesen ECC támogatás mellett. Hogy milyen különbségek mutatkoznak a FirePro S9150 és a FirePro S9170 között? Az alábbi táblázat elárulja:
Ahogy az a fentiekből is látható, a memória-sávszélesség nem változott, viszont most már kétszer több VRAM-ot lehet munkára fogni. A Hawaii GPU a magasabb órajel miatt magasabb egyszeres- és dupla pontosságú számítási teljesítményt kínál – utóbbiban a maga 2,62 TFLOP/s-os teljesítményével igazi egyeduralkodó a piacon. A kibővített termékcsaláddal az AMD hatékonyabban veheti célba a HPC szegmensben tevékenykedő felhasználókat – köztük immár azokat is, akik a speciális feladatokhoz extrém mennyiségű VRAM-ot igényelnek. A FirePro S9150 a Newegg kínálatában jelenleg 3100 dollár körüli kedvezményes áron van jelen, a FirePro S9170 esetében pedig 5000 dollár feletti listaárra kell felkészülni. Az újdonság rövidesen elérhető lesz kereskedelmi forgalomban, valamint a különböző szerverkonfigurációkba is hamarosan választható lesz.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

19. Mikosima
2015.07.09. 11:27
Lehet laikus kérdés,de ha ekkora számítást megoldanak 275 TDp-vel akkor miér tnem megy a másik oldalon
?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Cavalli87 Mikos...
2015.07.09. 11:56
Kérdésedre a válasz a termék árában keresendő....

User szegmensben is lehetne ilyen értékekkel előrukkolni, csak anyukának leesne az álla, amikor megkapná a karácsonyi kívánság listát, és 2500$-os VGA lenne a tételek elején...

Már, ha egyáltalán erre utalt a kérdésed, hogy a hétköznapi használatra szánt VGA-t miért nem hasonló teljesítményfogyasztás mutatóval rendelkeznek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Mikosima Caval...
2015.07.09. 12:03
Értem akkor....Tudunk mi csak legyen pénzetek kategória!

kösz a választ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Philo Mikos...
2015.07.09. 12:15
Tudunk mi, ha ipari felhasználásra kell.
Nem tétel pár ezer dollár egy cégnek egy ilyen kártyára.
Példának okáért egy füstgázelemző kézi mütyür is hasonló árban mozog.
Ami tesztelt, minőségi, adott hibatűrés mellett megbízhatóan működik akár 24/7-ben az bizony sosem volt olcsó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. FaL
2015.07.09. 13:04
igazából sosem kerültem kapcsolatba a professzionális VGA-kkal és lehet az lenne a helyesebb kérdés, hogy különböznek-e ezek a consumer termékektől másban is, vagy csak az említett remek teljesítmény/fogyasztás mutatóban? Lényegében ha lenne most $5000-m és vennék egy ilyet, akkor a GTA V menne rajta és ha igen jobban mint egy bármilyen csúcskategóriás consumer kártyán?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. TheEnginee... FaL
2015.07.09. 13:28
Nem mert ezek nem erre valóak.
Alapvetően ezek tudományos, grafikai, etc. számításra valóak.
Másfelől nem értek egyet Cavalli által adott válasszal, de majd jövök fejtegetni, csak most nincs időm...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.07.09. 13:40
kíváncsian várom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. bp123
2015.07.09. 13:46
Ugyanaz a grenadaXT van az s9170-en mint a 390x-en, de válogatják a chipeket, a legkisebb szivárgási áramú shadereket tartalmazóak mennek a hpc kártyákra. Mivel az egy chipnyi területre eső hibák száma kb. állandó a jobban sikerült shaderek mellett valszleg vacakabb rop/tmu/triangle setup lesz. Ez a hpc felhasználásnál nem probléma, de egy játék alatt simán visszavenné az órajelet.

Játszós kártyával érdemes játszani, számolóssal meg számolni.

A 32GB-hoz meg annyit tennék hozzá hogy az új intel knl-en 400GB lesz a max.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Kajafun FaL
2015.07.09. 13:52
Nem futna jobban, hiszen a GPU hasonló a gamer megoldásokhoz. Az meg hogy van rajta 32gb ram, nem fog dobni a teljesítményen.
Ez egyszerűen, munkára való és ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. matyi009
2015.07.09. 14:46
Énis kétrdeznék egyet, én azthittem hogyezeket a kàrtyàkat tervezök hasznàljàk és egy sima pc-ben van benne. De ezek szerint szerverbe valók?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Kajafun matyi...
2015.07.09. 15:09
Mehet szerverbe és otthoni gépbe is. A csatlakozója engedi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. zoomon
2015.07.09. 15:57
Nem lehet, hogy Mikosima az nvidia-ra utalt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. 5hR3kY
2015.07.10. 07:52
Aki nem tudja hogy egy ilyen kártya mire való, annak nem is lesz rá szüksége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. atti2010 FaL
2015.07.10. 08:20
Ezek professzionális kártyák és nem GTA tervezték, azért ilyen drága mert ki kell fizetned a szoftveres támogatást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. dbori
2015.07.10. 10:29
Én sem értem ezeket. Csak a szoftveres támogatás miatt ilyen drága? Nekem volt üzleti laptopom, illetve most is megvan még, csak eljárt felette az idő, abba nvidia quadro volt és én azon játszottam pl. gta4-el, igaz full minimumon. Még 1 a dupla pontosságú teljesítmény az meg micsoda?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Geries dbori
2015.07.10. 11:51
Több lebegőpontos szám méret létezik(8, 16, 32, 64, stb. bitből állóak), viszont a lebegőpontos számok a valós számok mínusz végtelentől plussz végtelenig terjedő skáláját hivatott lefedni. Na úgye gondolom azt tudod hogy végtelensok valós szám van, ebből következik hogy nem lehet mindegyik számot megjeleníteni(kerekítések). Effektíve minél nagyobb hely van egy szám ábrázolásához, annál pontosabb lesz az eredmény. Legtöbb esetben az egyszeres pontosságú(32 bites) bőven elég szokott lenni tűrhető hibahatárral, főleg játékra, viszont ha a helyzet úgy adódik és nagyobb pontosság kell akkor használják a dupla pontosságút(64 bit méretű) főleg tudományos és mérnöki munkákra ahol elengedhetetlen a pontossabb számítás.

https://en.wikipedia.org/wiki/Floating_point#IEEE_754:_floating_point_in_modern_computers
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. TheEnginee...
2015.07.10. 11:58
Szoval csak sorjaban... Bocsi FaL, kicsit sok a tennivalo...

Ezek lenyegeben workstation-be vagy furtbe valoak, kialakitastol fuggoen. Ha hagynak eroforrast (es alakitanak ki csatlakozot a hatlapont), akkor nevezhetjuk profi videokartyanak (FirePro alapvetoen, es a Quadro-k), ha nem, akkor szimplan szamito kartya (Tesla, es ha jol latom ez a cikkben szereplo FirePRO is az).

Dupla pontossag: 4.2.1-es bekezdes...
http://www.inf.unideb.hu/~jvegh/public/edu/ASM386/AoAHLA/html/ch04s02.html

A lenyeg annyi, hogy adott szamitasok eseteben nagyon fontos a leheto legpontosabb ertekig abrazolni egy szamot. Ezert lenyeges, hogy az ugymond "legpontosabb abrazolas mellett" mennyire gyorsan tud szamolni egy kartya. Es itt jon a masik dolog a kepbe.
A consumer es a pro vonal kozott nem csak a sw-es tamogatas a kulonbseg. pro vonalon minden utasitaskeszlet a rendelkezesedre all, mig consumerben a szmitasi teljesitmeny limitaltabb (masra megy az eroforras) annak ellenere, hogy architecturalis kulonbseg nincs.
Aztan HSA es/vagy GPGPU tekinteteben megint jonnek a lehetosegbeli kulonbsegek, de ebben nem vagyok annyira otthon, mert sajnos nekem is csak consumert vonal jutott most legutobb... Szivom is a fogam...

A lenyeg: Egy pro kartyatol nem varhatsz el jatekok alatt normalis renderelesi/texturazasi teljesitmenyt, mig pl. CAD alkalmazasokban meg joval tobbre szamithatsz.

szerk:
Na most latom Geries megelozott!
Sebaj, igy mar biztos meg lesz az a dupla pontossag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. FaL
2015.07.10. 12:40
@Geries, TheEngineer

Köszi az infot és főleg a linkeket Így már érthetőbb a különbség számomra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. TheEnginee... FaL
2015.07.10. 19:16
Nagyon szivesen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!