iPon Hírek

6 GB-nyi VRAM-ot kap a leggyorsabb GeForce

Dátum | 2013. 02. 05.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Nvidia GeForce Titan videokártyája - amit GeForce Titan 780 névvel emlegetnek egy ideje a különböző források - a jelek szerint már alap esetben is rengeteg fedélzeti memóriával lesz ellátva. Az új videokártya ugyanazt a GK110-es grafikus processzort alkalmazza majd, amit korábban, a Tesla K20X névre keresztelt, kifejezetten professzionális felhasználásra szánt általános célú gyorsítókártya bemutatásakor megismerhettünk. A szóban forgó, 28 nm-es csíkszélességgel készülő GPU eredetileg 15 SMX tömbbel rendelkezik, de a GeForce Titan 780 esetében - a kihozatali arány javítása érdekében - csak 14 SMX tömb lesz aktív, ami 2688 CUDA mag jelenlétét eredményezi.

Érdekes kérdés az is, hogy pontosan mennyi fedélzeti memória lesz jelen az Nvidia legfrissebb egy GPU-s csúcskártyáján. A korábbi és jelenlegi információk alapján 6 GB-nyi GDDDR5-ös fedélzeti memória jelenlétével számolhatunk, amely 384-bites adatsínen keresztül kapcsolódik a GPU-hoz. Mivel a 4 Gb-es GDDR5-ös memóriachipek még nem tűntek fel a kereskedelem fő áramában, így erősen valószínű, hogy drága 4 Gb-es memóriachipek helyett olcsóbb 2 Gb-es példányokat alkalmaz a gyártó - szám szerint 24-et. A 24 darab 2 Gb-es GDDR5-ös memóriachip a videokártya nyomtatott áramköri lapjának mindkét oldalát elfoglalja majd, így a termék hátlapján minden bizonnyal hűtőlemez is helyet kap. A GeForce Titan 780 tehát a jelek szerint már alapból is 6 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriával érkezik. Ehhez képest a referencia GeForce GTX 680-asok még csak 2 GB-nyi, a referencia felépítéssel érkező, egyetlen GPU-val ellátott Radeon HD 7900-as sorozatú videokártyák pedig 3 GB-nyi fedélzeti memóriával gazdálkodtak. Persze készült 4 GB-nyi VRAM-mal ellátott GeForce GTX 680-as videokártya is, sőt, olyan Radeon HD 7900-as sorozatú egy GPU-s videokártyákkal is találkozhattunk már, amelyeken 6 GB-nyi GDDR5-ös memóriachip teljesített szolgálatot, de ezek különlegességek voltak, nem alapkiszerelések. A GeForce Titan 780 a pletykák szerint hamarosan debütál, igaz, a rajt a jelek szerint csak formális lesz: a tesztek napvilágot látnak, de a termékkel még egy ideig nem találkozhatunk a boltok polcain. Az újdonságot 899 dollárért vihetjük majd haza, amennyiben a források értesülései helyesek.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

38. tibaimp
2013.02.05. 17:14
"...6 GB-nyi GDDDR5-ös fedélzeti..." - ez valami új fejlesztés lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. Taranisz
2013.02.05. 17:37
@tibaimp:
Pont ezt akartam jelezni, hogy ott történt egy kis elírás

--
Hírrel kapcsolatban pedig annyit fűznék hozzá, hogy mielőtt még bárki is jönne, hogy "Mégis minek ennyi?" annak előre válaszolva megmondom, hogy ez nem az otthoni használatra lett tervezve. Stúdiók/szerver parkok/tervező irodák és egyéb olyan professzionális helyek ahol hatalmas grafikai igény van a munka mivoltja miatt.
Ha valaki vesz otthonra egy ilyet (amit kétlek, mert igencsak borsos az ára), de ha vesz és erre veri majd magát hát annak előre is nagyon gratulálok ahhoz, hogy vett egy számára haszontalan VGA-t!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. kockaharco...
2013.02.05. 18:01
Kell!!

Bár az érdekes,hogy a ??HD8970??-ről nincsenek még ilyen információk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Terror
2013.02.05. 18:18
Nyilván mert az új architektúra, ez meg nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. cotta
2013.02.05. 18:18
Ez mind nagyon szép és jó.
Nekem az piszkálja a csőröm hogy húú de fejlesztenek meg jönnek az új kártyák de ha venni akarok egy olyan kártyát ami 1920x1080 as felbontásban megállja a helyét akkor kb 40000Ft-tól kezdjek nézelődni. Ez nem kevés pénz és lehet keveset mondtam árban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. huskydog17
2013.02.05. 18:19
Taranisz:
Tévedsz. Amire te gondolsz, azok a Quadro termékek, azok valóban a professzionális piacra szánt termékek, az áruk is sokszorosa a konzumer kártyák árának. A cikkben említett termék azonban egy GeForce lesz, vagyis a konzumer piacot célozza meg. Ezt a terméket extrém felbontás és extrém grafikai beállításokhoz szánják, így elkél a sok VRAM. Na persze 6 GB-nyi még így is felesleges, illetve túl sok egy darab GPU-nak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Terror cotta
2013.02.05. 18:36
cotta - hm, 140 euró sok? Mennyibe kéne kerüljön? Még soha nem volt a hardware olyan olcsó, mint most. Az első gépem annyiba került, mint egy autó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Taranisz
2013.02.05. 19:04
@huskydog17:
Hmm, beismerem, tévedtem hisz emberből vagyok én is sajnos... de ezt a mostani tendenciát, hogy mindenből nagyobbat/többet nem értem.
Ahogy írtad felesleges ennyi VRAM (max annak nem aki 6 monitort akar egyszerre üzemeltetni, de valljuk be ebből nem sok -szerintem-).
Aztán csak Isten a megmondója, hogy most mi áll a lépés mögött, mert szerintem a piac már gy is kezd betelni.
A piac szerintem nem tudja ezt felvenni már, felesleges egyszerűen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm
2013.02.05. 19:19
Radeon HD 7900-as sorozatú egy GPU-s videokártyákkal is találkozhattunk már, amelyeken 6 GB-nyi GDDR5-ös memóriachip teljesített szolgálatot, de ezek különlegességek voltak,

ez tömegcikk lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. PumaK
2013.02.05. 19:25
Attól még, hogy valakinek nem telik ilyen vasra az miért kezdi el rögtön magyarázni, hogy ez felesleges?

Van aki komolyabb játékélményre vágyik mint egy manapság már igencsak primitívnek számító konzol tud felmutatni (kinect meg a PS-es világító gombócos műpénisz gyerekeknek való).
Azok az emberek akiknek nem elég egy konzol, azok összeraknak vagy összerakatnak egy ténylegesen hozzáértő ismerősükkel egy gépet, hozzá keres egy alacsony válaszidejű LCD/LED világításos tévét (pl: Sony) és úgy játszik 42"-tól 60"-ig.

A fejlődés erről szól... mindig újabb, gyorsabb, jobb cuccok jönnek.

Ez a kártya is ilyen lesz, sok memóriával és erős GPU-val.

Vannak akik 2560x1440-ben játszanak (ismeretségi körömből 2 embert is ismerek kapásból akik játék során ekkora felbontást használnak) így azoknak az embereknek kell az erős GPU.

Aztán még vannak azok akik vesznek 3 monitort/tévét és úgy játszanak, na oda tényleg kell a sok VRAM (videokártya memória) a megnövekedett felbontásból adódó nagyobb textúrák miatt.

Valaki írta lentebb, hogy full HD-ban nem talál rendes VGA kártyát amivel tudna játszani... Ember aki ilyen felbontásban akar játszani az fizessen is a vasért ami viszi, ha már egy ilyen kijelzőre tellett ami tudja azt a felbontást, de ha ez probléma lehet jobb lett volna egy 1680x1050-es képernyő már ha monitorról van szó ha meg tévéről akkor meg ha tellett rá akkor ne a gépalkatrészeken spóroljunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Terror
2013.02.05. 19:26
Háát nem tudom, itt körülöttem a unix adminok mind hárommonitoros rendszert használnak, és kb. a fizetésük is elég rá. Szóval ha valaki meg akarja venni, akkor meg fogja venni. Van, aki most cseréli a dupla GTX295-ösét, az ilyen mukikból simán kinézem, hogy mennek a boltba és veszik is meg ezt a cuccot, ahogy megjelenik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Cooley
2013.02.05. 20:21
Taranisz: Abszolút nem értek egyet. Ez ugyan nem átlag, de otthoni felhasználóknak szánják extrémebb körülmények kiszolgálására. Viszont elhihetitek, hogy még FullHD fölé sem kell menni, és ezt a kártyát is le lehet majd úgy terhelni, hogy a 30fps-t sem éri majd el. Metro 2033/Far Cry 3 Ultra 4xMSAA 3D-ben és máris alig lesz átlag 30 fps. Gondolom a Crysis 3 is hasonló kategóriájú lesz. Hát még ha valaki FullHD felett vagy surround 3D-ben játszik. Szóval azért van helye. Viszont a 6GB memó tényleg felesleges.
Kíváncsi vagyok, compute-ban hogy fog muzsikálni ez a kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. asdsa
2013.02.05. 21:04
@Puma K
Hát azért ez nem így megy, hogy valakinek "tellett" egy 50 ezres monitorra(amire egyébként is szüksége lett volna), aztán már rögtön egy 80-100k feletti videókártyára is telik az illetőnek.
Mondjuk ez tényleg hülyeség, hogy 40ezertől kezdődnek a használható kártyák, mert akár egy 15-20 ezres kártya is kihajthatja a legtöbb mai játékot Full HD-n, legfeljebb le kell csúsztatni pár dolgot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. MrFox
2013.02.05. 21:27
"Van aki komolyabb játékélményre vágyik mint egy manapság már igencsak primitívnek számító konzol tud felmutatni (kinect meg a PS-es világító gombócos műpénisz gyerekeknek való)."

A játékok konzol verziói maximum felbontásban és fps-ben különböznek a pécés verzióktól, amik 3-4x annyiba kerülő hardveren futnak (és csak ebben adnak többet cserébe). És mi az a komolyabb játékélmény? Dead Space, CoD, MW, Skyrim, Bioshock mind megjelenik a hat éves konzolokra is. Mondj pár olyan pécés játékot, ami "komolyabb játékélményt" nyújt és pécé exkluzív. A kinect és a ps move pedig csak kiegészítő, ilyen erővel a konzolos is fikázhatná a 25 gombos lézeres gamer egereket, hogy mi a f*sznak amikor a pécés fps-ek kb. exceles célba klikkelés élményt adnak egérrel.

Nem baj, év végén jön a PS4, lehet megint kapaszkodnod, hogy 3-4 évvel utána azonos teljesítményt sajtolj ki a piac által mesterségesen lassú fejlődésű pc-s alkatrészekből. DD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. yodamester...
2013.02.05. 21:29
Na meg van mire cserélem a 680-at
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. MrFox
2013.02.05. 21:34
Cooley: teljesen igazad van. A pécés játékokat azért csinálják olyanra, amilyenek, hogy legyen létjogosultsága a 100ezres kártyáknak is a nagy semmiért. Meg játssz 3 monitoron egyszerre, amikor az emberi szem még egy monitornak is maximum a 20%-át látja élesen játék közben, és tudja agyilag feldolgozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. PumaK Coole...
2013.02.05. 21:59
FC3-nak pont nem kell annyira erős gép, hogy maxon fusson, szerencsére egy jól megírt grafikai motorja van ami alacsony felbontáson is jól néz ki.

Én laptopról játszom ilyen beállításokkal:





Laptopom:
Lenovo Y570A
-CPU: Intel Core i3 2310 (2.1 Ghz, 2 core -> 4 threads (HT) )
-RAM: Kingston 8192 MB 1333 Mhz DDR3 Kit
-IntVGA: Intel HD 3000 min 32 MB max 1696 MB
-DedVGA: Nvidia GT555M 1 GB GDDR5 / 128 Bit
-HDD: Seagate 500 GB / 7200 rpm Sata-II
-Display: 15.6" LCD-LED 1366x768

Aki meg kételkedik, hogy egy kis két magos, de 4 "magosított" (Intel Hyper Threading) laptopokba szánt proci mit tud annak itt van két link: Link 1, Link 2
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. PumaK MrFox
2013.02.05. 22:30
A komolyabb játékélményt a szebb grafika (látványosabb, magával ragadóbb), összetettebb játékmenet és a moddolhatóságot jelenti.

Konzolon nem tudsz úgy moddolni mint PC-n ezt nem is kell jobban kifejteni.

A hardvereket meg ésszel kell megválogatni aztán hozza a konzolok teljesítményét sőt azoktól jobbat és egy akkora házba bele tudod építeni a masinát amit aztán a nappalidban leraksz a tévé mellé vagy elrejtesz a szem elől.
Ráadásul médiacenterként is funkcionálhat és emellett mindent tudsz rajta csinálni amit egy laptopon vagy egy asztali gépen csak éppen ezt egy mondjuk 42"-os tévén, vezeték nélküli billentyűzettel és egérrel a kanapéból.
Steam-et felrakod (ki az aki manapság aktívan játszik és nem használ Steam-et? Senki. Mindenkinek van. Aki meg nem ismeri az nem rendelkezik naprakész információkkal és kellő informáltsággal, a telepítést meg megint csak a Steam megcsinálja az ember helyett na meg a frissítéseket is az adott játéknál) és máris rengeteg játékkal játszhatsz kedvező áron.

Az elmúlt 2-3 év játékai és a jövőben megjelenők biztosan támogatják az Xbox 360 kontrollerét, szóval veszel egyet vagy többet a gépedhez. Vezetékes vagy vezeték nélküli egyre megy, működik mindegyik.

Konzolokat azért is utálom, mert van automatikus célzás segítő minden játékban. Az meg nekem nem játék, hogy a gép helyettem célozza be vagy rásegít ha valaki le akarok lőni.

Egyik régi barátom Xbox 360 kontrollerrel tolja gépen a Battlefield 3-mat. Olyan is a statja, mert mindenki aki BF3-mat játssza PC-n az egér+billentyűzettel tolja. Szabályosan rossz volt nézni, hogy késelik le többször is. Pedig a srác elég jól tolja a multis játékokat főleg a lövöldözősöket, csak most fejébe vette, hogy ő a BF3-mat kontrollerrel akarja tolni... persze van mikor elege lesz belőle és félre rakja a kontrollert és egérrel meg billentyűzettel tolja tovább.

Voltam rokonoknál huzamosabb ideig ahol volt egy Xbox 360 Kinect-tel. Nem csak nekem okozott csalódást a Kinect pontatlan érzékelése egy verekedős és még 3 másik játékban. Hagytuk is inkább a 12 éves unokahúgomnak a Kinect-et hagy ugráljon ő a tévé előtt ha éppen játszani támad kedve... A kiscsaj a Gears of War-t meg egyedül kitolta meg aztán velem co-op-ban. Szóval konzolon nem kihívás játszani úgy hogy van AIM, mert még egy 12 éves is végig tudja vinni bármelyik játékot.

A konzolok nagyon fekszenek a gondolkodni nem akaró, és lusta embereknek. Én nem vagyok egyik tábor tagja sem így elvből utálom a mostani konzolokat. PS2 még jó volt, mert ott csináltak jó és élvezetes játékokat: War of the Monsters, Drakan, James Bond (és még a többi)...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kiskoller
2013.02.05. 22:34
Skyrim modolva, tízszeres látótávval, száz fős csatákkal, ezer moddal amik nem a szádba nyomják a sültgalambot hanem tényleges nehézséget és mélységet adnak a játéknak.

Komoly FPS-ek, RTS-ek csak és kizárólag PC-n jók, a konzolos gamepad és proci nem elég a precíz mozgásra és a komplex számolásokra.

Komoly ürszimek, Star Citizen pl. csak PC-re jelenik majd meg.


Általánosságban elmondható hogy a komplexebb, nehezebb játékok illetve amelyek a szimulációt és modellezést tartják fontosnak bizony csak PC-re jelennek meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Humbuk
2013.02.05. 22:42
MrFox: Nem tudom te hova gúvasztod a szemed, de az én 24"-os moncsimból kicsit többet látok, mint a 20%-át...
Amúgy nem az emberi szem nem érzékel, hanem az agy kontrollálja a már értelmezett képet.
Filmnézés közben ha eldugnék minden 24. képkockára egy reklámot, a tudatod nem érzékelné, de az agyad feldolgozza az információt. (Mellesleg így is lehet tudatalatt manipulálni az embereket.)

6GB ram: "Búúúúú felesleges... Hülyeség....búúúúú" Csak azt üzenem, hogy ideje felnőni.
Nem a kis légypiszok M.o.-nak készülnek ezek a csecsebecsék.
Külföldön dolgozó barátaim 80%-a a fél fizetéséből venne 3db ilyen kártyát...
Persze nem egymoncsis a rendszerük! El kell fogani, hogy a luxus pénzbe kerül és igen is sok olyan ember van aki tőlünk nyugatra megteheti, hogy vegyen ezekből ha éppen úgy tartja kedve...
A feleslegesbe meg ne menjünk bele, mert könyvet írhatnánk arról, hogy egy ilyen kártyával miket lehet művelni, ha jó kezekben van...
És ha lenne rá pénzem, letojnám, hogy a sok kis irigy hülye gyerek mint mond, és vennék belőle 3-at

Eljön az idő, amikor ez lesz a standard, ahogy ma már minimum az, hogy 4gb ram van a gépbe.

PL nem bántam meg az i5-3570k-t sem és az 560Gtx-et sem, mert amikor full hd-s videót kódolok röhögök, amikor sitty-sutty végez a feladattal

Peace!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. finuccsi92
2013.02.05. 22:56
mondjak valamit! Nekem 300.000Ft-ba faj most a gepem amit ossze rakok, de nem sirok mert tudom amit bele rakok azt szolgalja, hogy jo minosegbe tudjak jatszani igaz ra megy az egesz fizum, de nekem meg eri mert tudom, hogy egy szamitogep tobbet tud nyujtani barmiben mint egy konzol!!! =) a konzollal egy a baj meg veszed es kb 3 ev utan kuka mert kihoztak egy jobbat, ujabbat, de persze ez az en szereny velemenyem!! Inkabb gepen csezek mint 6 kontrollert vagok haza idegessegembe a celzas miatt meg ilyenek! Ez a videokartya meg azoknak finomsag akik magasabb orajelen jatszanak ki ki a maga szintjen!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. sanyix
2013.02.06. 01:31
Ez a videokártya bármilyen játékra fölösleges. Ennyi. Nem kell gyártani a hülye elméleteket, ilyen mennyiségű memória raytracing renderfarmos videokártyára kell. Mert az zabálja a memóriát...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. MrFox
2013.02.06. 01:32
"A komolyabb játékélményt a szebb grafika (látványosabb, magával ragadóbb), összetettebb játékmenet és a moddolhatóságot jelenti."

Ebből a szebb grafika oké, ha ez alatt nagyobb felbontást és több FPS-t értünk, mert amúgy 720P-n szinte megegyezik a pc/konzol látvány, leszámítva a fsaa-t. A játékmenetet nem értem, mivel ugyanazokról a játékokról beszéltünk (CoD stb), és pécén az tök ugyanolyan. A moddolhatóság meg nem tartozik bele az értékbe, lévén hivatalos programokat hasonlítunk össze, nem userek által szanaszét gányolt cucokat.

"A hardvereket meg ésszel kell megválogatni aztán hozza a konzolok teljesítményét sőt azoktól jobbat ..."

Persze, hozza - már. Egy hat éves hardvert könnyű überelni manapság. No meg az ember nem azért vesz drága VGA-t, hogy konzol szinten játsszon, hanem hogy legyen neki szép sok FPS, 1920x1200 és 4x AA mellett meg miegyéb. Ezt meg nem úszod meg olcsón, ma 7850 a minimum, ami önmaga egy konzol ára - vagy több.

"Konzolokat azért is utálom, mert van automatikus célzás segítő minden játékban."

Ha ismernéd a konzolokat, akkor nem írnád ezt, mivel eme opció bármikor kikapcsolható. De nem ismered a konzolokat.

"A konzolok nagyon fekszenek a gondolkodni nem akaró, és lusta embereknek."

Merthogy? A mainstream játékok ugyanazok mint pécén. A JRPG-khez egy pécés csak pislog, bár a final fantasy sorozatot kihozták limitálva. És mondjuk olyan címek is kijöttek, mint a Red Alert 3. Gran Turismo 5 szintű szimulátor meg pécén van...? LOL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. MrFox
2013.02.06. 01:43
"de az én 24"-os moncsimból kicsit többet látok, mint a 20%-át... "

Nem látsz többet tudati szinten. Olvass utána a Láthatatlan gorilla kísérletnek.

"Filmnézés közben ha eldugnék minden 24. képkockára egy reklámot, a tudatod nem érzékelné, de az agyad feldolgozza az információt."

Akkor mi értelme egy játékban a 3 monitornak, ha nem is érzékeled a többit, csak tudat alatt?

"El kell fogani, hogy a luxus pénzbe kerül és igen is sok olyan ember van aki tőlünk nyugatra megteheti, hogy vegyen ezekből ha éppen úgy tartja kedve..."

Nem az a baj, hanem az, hogy elhitetik az emberekkel, hogy ez a luxus, és kell nekik, ha van rá pénzük. Így működik a piac. Az átlag user is megnéz pár grafikont, és az alapján dönti el, hogy milyen proci / vga kell neki. A valós igényei eltűnnek, ha léteztek egyáltalán valaha. A drágább kártya 75FPS-sel hajtja meg azt, amit az övé csak 55FPS-sel? Hú, vegyük meg - nem baj, hogy 40 FPS felett teljesen mindegy, pláne ha van motion blur is a játékban...

---

Nem a pécével van a baj amúgy, hanem azokkal a pécésekkel, akik letolják a konzolt, hogy hülyéknek és gyerekeknek való, pedig a játék eladások (ugyanazokat a címeket nézve) verik a pécés piacot - szóval a vásárlóréteg kb. ugyanaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. MrFox
2013.02.06. 01:45
"a konzollal egy a baj meg veszed es kb 3 ev utan kuka mert kihoztak egy jobbat, ujabbat"

A konzolok életciklusa 6 év. A pécés vga kártyáké egy év.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. lornname
2013.02.06. 03:43
Befejezhetnétek már ezt a harcot Nagyon régen a gamer társadalom még összefogott most már PC/Konzol Márka/kiadó egymással harcol Ki milyen párti... akik még elszórakoznak akár egy super marioval vagy egy tetrisel azokkal sincs semmi baj ha ők abban találnak örömet Én PC-s vagyok és IGEN igényem van a jó/drága cuccokra és a 17gombos egeremre és a gamer billemre, mert e-sporter vagyok, de attól nem mondom, hogy fúj konzol fúj ATI... akik többre vágynak mint játék azok pcznek, akik ledőlnek a kanapéba, a TV elé néhány órácskára azoknak konzol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. PumaK MrFox
2013.02.06. 06:47
Konzolokon alacsonyabb textúrákat használnak a felületekhez mint PC-n, ráadásul a karakterek és minden más kidolgozottsága alacsonyabb vagy kevésbé részletes, mert kevés a rendelkezésre álló erőforrás így egyszerűsítik azokat. A játékok is egyszerűek és nem komplexek.

Nekem a COD nem játék.
A COD egy cinematic script-ekkel. Semmi élvezetes nincs benne. Tipikus EA játék: végtelen lőszer, végtelen élet, minden robban, script-script-script mindenhol. Nézd csak meg a Medal of Honor-t mit csináltak belőle, anno szerintem jobb volt mint a COD mert nehezebb volt a játék, de az nem feküdt az embereknek mert a COD egyszerűbb volt és inkább játszottak azzal... Legutolsó megjelent MOH után jegelte is az EA, mert meglepődve tapasztalta, hogy kutyát nem érdekli még egy COD másik névvel. COD-ot utoljára akkor játszottam mikor megjelent az első része és a kiegészítője, na az még jó volt viszonylag, de a többi az már siralmas.

A GTA IV az akadt/laggolt Xbox-on, mert nem bírta a sok embert ami a városban mozgott/élt.
Már 2008-ban kevés volt az ereje, hogy kiszolgáljon egy rahedli "gondolkodó" NPC-t.

Amennyivel drágább egy Xbox 360-tól erősebb alacsony költségű PC, annyival több mindent tudsz rajta csinálni játékon kívül. Ráadásul be lehet tenni egy apró házba, amit aztán el lehet rejteni a szem elől ha valaki zavar. Valamint az sem elhanyagolandó tényező, hogy lehet fejleszteni/bővíteni.

Egy szó mint száz én a konzolokat nem nézem jó szemmel, mert visszafogják a játékokat, azzal hogy csak időközönként fejlesztik a hardvert, így gátat szabva a nagyobb pályájú, összetettebb, részletgazdagabb és szebb játékoknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. carraroxt
2013.02.06. 07:25
E-pénisz maxra pumpálva!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim
2013.02.06. 08:16
Ahogy kiskoller mondta ... Skyrim telerakva 4k textúrával, LOS/LOD az egekbe stb. aztán kapásból ott tart az ember hogy elindult a játék, betöltődött egy játékmentés, és azonnal 1 GB felett van a VRAM használat. Ráadásul Skyrimnek megvan az a mocskos (gamebryo/creation engine) szokása, hogy pufferel mindent, és nem lehet VRAM puffert üríteni még PC-n konzol paranccsal sem (pcb nem üríti), szóval valami no-life kocka 2 alvás között újra se indítja csak ledobja tálcára, pár napon belül simán láthat lila hajakat meg koromfekete bőrt, ami az elfogyott VRAM tipikus jele.

Lényeg a lényeg: mindig lesz legalább egy felkapott, szarul optimalizált program ami ráfekszik egy rendszer-erőforrásra, és olyan hülye felhasználó is lesz, aki ennek ellensúlyozására csupán csak annyit tesz, hogy rakja a program alá a jobbnál jobb vasat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller Asagr...
2013.02.06. 09:25
Nekem vanilla Skyrim megeszik 1010 MB-ot (1024 van a karin)
Ahhoz hogy használhassam az egyik modot ami javít a modelleken, le kellett kapcsolnom az Aeorot, így nyertem 300megát. Viszont a 4K textúrákhoz még ez is kevés. ha emelném a LOD-ot olyan 2-3 Giga VRAm simán elkéne, mindez FullHD felbontáson.
Ha 3 monitorom lenne, 3szor akkora vram mennyiség is kell (durván)

és akkor ott tartunk, hogy még nincs is minden ultra-n és nincs AA sem. Pedig az AA is zabálja ám a VRAM-ot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. petXYZW
2013.02.06. 09:33
Bill is megmondta 640k elég lesz mindenre...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Humbuk
2013.02.06. 10:27
MrFox:
Nem tudom, te hogy vagy vele, de én így látatlanba nem ítélkeznék a képességeid felett
Szóval elhiheted nekem, hogy többet érzékelek a monitoromból, mint 20%
A láthatatlan gorillás kísérlet azért rossz példa, mert ott a szelektív vakságra irányult a kutatás, amely jelen esetben kizárt
((De kifejtem, hogy értsd miért mondom ezt: A szelektív vakság akkor jön elő, ha kifejezetten keresel valamit (azaz nem látod a fától az erdőt.). A mi esetünkben a játékoknál mindenre nyitott az elme, mivel nem is tudod sokszor, hogy mit keresel.))
Ha esetleg koncentrálsz valamire és csak azt keresed, akkor lehet abban valami amit mondasz és szelektív vakság léphet fel.
Én azon játékosok közé tartozom, akik szeretik a képet egyben nézni, és mindig jut egy kis extra kapacitás a környezetemnek is

A több monitornak akkor van értelme, ha a játék környezete erre tökéletesen alkalmas.
PL: Eve-online ahol néha még az 5 monitor is kevés, vagy az X játékok
((Egyik monitoron figyeled a piac alakulását, másikon bányászol, 3.-on a gyáraidat nézed stb stb...))
A látóköröd szűk és emiatt csak fps-ben és autós játékokban gondolkozol.

Nem mindegy a 40fps vagy 60fps. Ha képileg te nem is érzékeled,a perifériák igen. Éppen nemrég esett meg velem, hogy a Planetside 2-ben (minden maxra tekerve) 40 volt az átlag fpsem és bizony a késés miatt, sokszor lőttek le. Aztán kicsit lejjebb vittem a dolgokat és min 60fps-nél sokkal ügyesebben tudok játszani.

Konzol: A konzol elsősorban lusta vagy a kényelmes embereknek való. Akik nem szeretnek babrálni a dolgokkal, kutakodni, mahinálni. Nekem a pc kihívás és nem probléma én ezért szeretem a pc-t. A konzol elsősorban játékra való, vagy fimlnézésre, minden más dolog teljesen felesleges.
Én a pc-t elsősorban a sokrétűsége miatt szeretem, mert nem csak egy átlag user vagyok és ha programozni akarok, vagy filmet vágni, zenét szerkeszteni, játszani, netezni, tanulni arra tökéletesen megfelel
A konzol és a pc két külön kategória, a célközönség is más. Az, hogy mind a kettő játékra is jó, az egy dolog...
Amúgy meg a pc-ben sokkal több a potenciál és sajnos emiatt szégyelhetik magukat a programozók, hogy csak ennyit tudnak kihozni belőle. Ha nem lenne ez a gazdagodjunk meg gyorsan (Cod-ot, BF-et,NFS-t minden évben) mentalitás és a programok minőségibbek lennének, akkor a pc 100x odaverné a konzolt minden téren(főleg látványban).

Ez nem egy tökéletes világ, ez van. A pcre is szutyok szarul optimalizált konzol szemetek jönnek játék gyanánt és ahogy írtad, mi még asszisztálunk is hozzá, ahelyett, hogy felbojdulnának a játékosok és érvényesítenék az akaratukat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. AxoPy
2013.02.06. 14:15
4850-et használok több immáron több, mint 2 éve. nem emlékszek olyan játékra a 2 év alatt, amit ne fullHD-ban játszottam volna, persze azért ehhez az is kellett az újabb játékoknál /crysis 2, far cry 3, hitman absolution, stb./ hogy a grafikát picit visszább kellett fogni, meg élsimítást levenni, stb...de mivel a felbontás magas, így is nagyon megnyerő és modern marad a játékok grafikája. hogyha valaki akkora maximalista, hogy neki nem elég a fullHD gyengébb grafikán, ő FULLON akar játszani, akkor igenis meg kell fizetni a 35-40k+ os videókártyákat, de akkor nem kell sírni hogy drága. a minőség mindig is pénzbe került, és ez nem csak a számítástechnika területén igaz, pl ruhák, bútorok, autók, mindenhol igaz, hogyha jobbat akarsz mint az átlag, akkor jobban bele kell nyúlni a pénztárcádba. ha meg nem telik rá, akkor érd be kevesebbel és nem kell nyafogni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. NimKorko AxoPy
2013.02.06. 16:03
AxoPy: Annak amit te említessz, semmi köze a minőséghez, csak maximum a márkához. Egy Adidas cipőt is kínaiak raknak össze, kínai gyárakban ahol más cipőket is összeraknak. Vagy pl., hogy ne menjünk ilyen messzire a Norbi Update yoghurt is simán ugyanaz, mint a SOLE-s yoghurt, méghozzá annyira, hogy ugyanazon a gyártósoron csak kicserélik a poharat amibe tölteni kell.

Jobb lenne egy másik példa, mert minőségre mindegyik chip ugyanaz ha ugyanarról a gyártósorról van, csak tudásbeli különbségek vannak. Az meg már technológia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. AxoPy
2013.02.06. 18:16
igen, lehet rosszul fogalmaztam picit, de lehet érteni szerintem. és egyébként próbálj 2 hónapig hordani 1 20.000ftos adidas cipőt, meg egy 3.000 ftos kínai cipőt, egy konkrét kínai boltban vásárolt párezres cipőt, 2 hónapnál többet nem fog kibírni. hiába egy országba vagy akár egy gyárba csinálják azt is, az anyaghasználat, a technika, a felhasznált technológiák mind mind strapabíróbbá, ellenállóbbá teszik, de persze nyilván azért az ár egy jó százaléka magának a márkának az ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. AxoPy
2013.02.06. 18:17
ja és egyébként meglepő módon a norbi termékek nem egyformák a többi azonos, de más márkajelzéssel forgalmazott termékkel, gyártásbeli különbségek, anyaghasználat, itt is mind-mind megjelennek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. NimKorko AxoPy
2013.02.07. 09:08
Az anno 14 ezres Adidas cipőm hamarabb tönkrement egyszerű napi viseletként, mint bármelyik másik olcsó kínai. Úgyhogy mindben van silány termék is. Egyedül egy magyar noname bakancsom bírta a folyamatos téli hordást 10 évig, csak a szivacs jött már le róla a tetején, azért nem hordom. De az még mindig cipő.

Amúgy a Norbi termékeket direkt írtam, ugyanis egy haverom dolgozott egy ilyen yoghurtgyárban és ő mondta, hogy csak a poharak kartonját cserélik, de ugyanazt töltik bele a gyártósoron.

Másik haverom meg a Mars gyárban dolgozik, ami anno MasterFoods volt. Ott meg a visszavitt csokikat darálják be, mert "lejárt a szavatosságuk" és pakolják bele a kutya-macska kajákba. Úgyhogy nem kell csodálkozni, ha a kutya, macska rászokik a műkajára, aztán elhízik, meg kirohad a foga. De ez már nagyon OFF.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. pidzse
2013.02.11. 09:16
Á minek ez egy GTX 650 TI is elfut minden játék vagy max egy 660 GTX TI azon minden elfut hibátlanul minek ez a 6 GB memoria áá már nem tudnak mit csinálni elég lenne egy . GTX 695 4 gigával és 1024 bittel . 2000 mhz gpu val és 8000 mhz memoriával azt kész is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!