iPon Hírek

700 wattos EVGA táp 50 dollárért

Dátum | 2015. 12. 11.
Szerző | gabi123
Csoport | FŐ EGYSÉG

Mindig örömmel fogadjuk azokat a bejelentéseket, amikor a nagy gyártók nem csak drága és csúcskategóriás termékekkel támadják a piacot a tehetősebb vásárlók irányába, hanem költséghatékony, de minőségi eszközökkel a szűkebb pénztárcával rendelkező vevők igényeire is gondolnak. Így tett most az EVGA is, amely felfedte a leplet 700B jelzésű tápegységéről. A 700B egy belépőszintű, 700 wattos összteljesítmény leadására képes PSU, amely az átlagos és a "gémer" igények kielégítésére egyaránt alkalmas.
Nyilván a kedvező árat valahol tetten kell érni a terméken is, így az csak a legszükségesebbeket tartalmazza: fix, de harisnyázott kábelezést, megfelelő csatlakozókínálatot két középkategóriás vagy egy csúcskategóriás grafikus kártya számára, 80 Plus Bronze hatékonyságot és 700 watt folyamatos teljesítményt. Ha bepillantunk a motorháztető alá, akkor egyágas +12 V-os kialakítást fedezhetünk fel 56 A terhelhetőséggel, illetve minden fontos védelmi mechanizmussal ellátva: túlfeszültség- és túláramvédelem, túlterhelés- és túlmelegedés elleni védelem, illetve rövidzár-védelem. A csatlakozók száma és típusa konkretizálva: 2 darab 6+2 tűs PCI Express, 4+4 tűs EPS, 24-tűs ATX, 9 darab SATA, 3 darab Molex és egy Berg. További megemlítendő pozitívum a 3 év garancia, a legnagyobb pedig az ajánlott végfelhasználói vételár, ami 49,99 amerikai dollár. Itthon egy 15 000 forint körüli árcímkével nagy sikere lehetne.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

42. MR_47
2015.12.11. 13:29
"15 000 forint körüli árcímkével nagy sikere lehetne"

Annyiért biztos, de most az 500-as 18k, a 600-as 22k, akkor ez lesz vagy 25k.

"2 darab 6+2 tűs PCI Express"

Ez elég kevés az 500-ason is ennyi van, legalább 6 pinest tehettek volna rá még vagy 2-t. (Oké, költséghatékony.)

Bár, ha vki olyan elvetemült, hogy 9590-nel tolja és 390X-el, és költséghatékony tápot keres, ez oda pont jó lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. ChoSimba
2015.12.11. 13:49
Hát ez az 56A elég rosszul lett elválasztva, vagy 3x újra kellett olvasnom, mire leesett
Persze gondolom én hogy nem szándékos, hanem a cikkmotor ilyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. TheEnginee... ChoSi...
2015.12.11. 13:52
ctrl+shift+space...
Na jo, csak M$ word-ben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. 5hR3kY
2015.12.11. 14:54
Az a baj hogy költséghatékony gépekbe a 700W totál fölösleges, illetve még az 500 is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. sks7891 5hR3k...
2015.12.11. 16:31
+1
Inkább lenne 450W, silver, halk ventilátor, 2*6+2, 50-60 dollar ár.

Az bestbuy lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. thestock
2015.12.11. 17:03
És ha kevés a kábel akkor mi van? 15 ezer forint,és nem egy ócska szemét.Persze bele lehet kötni de így is jó választás lehet ha tényleg kapható lesz ezen az áron.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. AusWolf thest...
2015.12.11. 17:39
Egyetértek. Ilyen áron nem sok minőségi példány kelleti magát. Akinek több kábel kell, az majd átalakítja molexről. 15e Ft-ért ez igazán ne okozzon gondot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. siriq
2015.12.11. 17:45
Teljesen jo ez a tap az arraval. Ha hamarabb jott volna mar lett volna 1 vevore ra. Igy egy zalman lett belole.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. csabi02
2015.12.11. 17:46
sztem is jó,bár Mo-t leszámítva mindenhol vannak Tt és egyébb 650-700-as tápok 40-50€ fele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. 5hR3kY
2015.12.11. 20:35
Az EVGA sem gyárt tápot, mint ahogy a Thermaltake, vagy a Zalman sem. Ez egy átcímkézett HEC lehet, mivel a 600B tápjuk az: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. csabi02 5hR3k...
2015.12.11. 23:05
Az miért is baj,ha nem saját "bél"?

Mindenhol jó értékelést és visszajelzést kapnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. 5hR3kY csabi...
2015.12.12. 00:37
És honnan tudod hogy fél év után még ugyanazt a belet rakják bele, és nem valami olcsóbbat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. axe
2015.12.12. 05:32
annyira nyavajogtok azér a 6+2 csatiér, hogy 50ft-ba kerül az átalakító....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. hympyke
2015.12.12. 07:00
Most őszintén, egy olyan gépbe aminek kell a 700 wattos táp ki merné ezt beletenni...?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. krisz111
2015.12.12. 08:44
Az nagyon fontos, hogy milyen egy táp felépítése, nagyon is sok múlik azon mit tartalmaz a belső. A marketinges cumit meg ne tessék bevenni, 1200W és alig tud 800W-ot és társai ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. thestock
2015.12.12. 10:09
Nyilván a kedvező árat valahol tetten kell érni a terméken is, így az csak a legszükségesebbeket tartalmazza: fix, de harisnyázott kábelezést, megfelelő csatlakozókínálatot két középkategóriás vagy egy csúcskategóriás grafikus kártya számára, 80 Plus Bronze hatékonyságot és 700 watt folyamatos teljesítményt --> ez gondolom azt jelenti hogy nem egyenértékű egy 700 wattos akygával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. krisz111
2015.12.12. 10:14
Az hogy nem i7 CPU-d csak i5 vagy i3 azon lehet spórolni ugyanígy azon is milyen a VGA -d RAM-on SSD-n stb... de tápon soha nem szabad !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. BReal krisz...
2015.12.12. 11:09
+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. csabi02 thest...
2015.12.12. 14:23
ott a pont!

Az én 650-es Tt tápom is 80plus bronze és huzamos ideig,erőlködés nélkül elbírt 2db 5870-et plusz i5-öt, ami szénné volt húzva...(az volt az első hogy rámértem minden ágra)

Akik 30ezerért vesznek 400as tápot épp úgy átbasszák magukat,mint akik 4ezerért azt hiszik kapnak jó 500ast

(azt elfelejtettem hozzátenni,hogy a 650es Tt tápnak alapból van extra 2x4pin csati a deszkának és 2x6+2-es csati a vga(k)-nak...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. thestock csabi...
2015.12.12. 16:53
Így van. Nem szabad szemetet venni,de találkoztam már olyannal hogy a goldos enermaxot kellett gariztatni...
A 2009-ben vett 15 ezres chieftec tápom még most is üzemel :-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. siriq krisz...
2015.12.12. 22:02
Igy igaz de nem mindenkinek van penze olyan seasonic-t venni mint ami nekem is van. Egy olcso alternativa viszont megfelelo ebben a kategoriaban. Mindenki tudja nem egy CWT belsovel jon
Nalam is mar lejart az 5 ev gari a seasonicrol de tokeletesen teszi a dolgat. Meg az FX 8350@4.5 tol sem jon meg a hangja. Meg a lapom is siman el van vele pedig nem is tamoagatja az Fx 8xxx szeriat. Mazli, hogy egy beta bios-t sikerult regen a usereknek konyorogni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. tixem
2015.12.12. 22:31
Sosem fogom ezeket megérteni, hogy mi értelmük van.

Ha adott egy olyan gép, aminek kell 700 wattnyi kakaó akkor az felteszem nem költséghatékony géjmer pécé véristvánnál. Pont a tápon akarna spórolni egy ilyen gép tulaja. Elég nagy igénytelen tapernyák ha igen.

Ha meg nem, akkor egy átlag gépbe még 600w is bőven sok. Nálam a Raider 550 viszi a tuningolt 8320-at 7870-nel és lazán elbírja őket.

Az ilyen tápok nem tudom minek vannak, de valaki biztos megveszi őket. Egészségére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. siriq tixem
2015.12.12. 23:21
Nem feltetlenul 700 w fogyaszto gepbe rakod ahogy en sem ilyen gepbe raktam volna. Oda ahova kell megfelelo. Az a +5-7 ezer valakinel mar sokat szamit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. bPatrik
2015.12.13. 00:09
Nekem a noname 5000ft-os tápom is gond nélkül ment 2005-től 2014-ig amíg nem lett kevés a Watt és cserére szorult. Persze nem félmilliós gépet hajtottam vele azért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. siriq bPatr...
2015.12.13. 00:20
Mondjuk azert tulzasokba sem erdemes esni. Mert 5 ezeres tap max k7 ilyesmire gondolok amiben ment. Aki jot akar az valami hasonlot vesz ami hasonlo a meglevo tapomhoz https://ipon.hu/webshop/product/seasonic_m12_ii_850w/299363
Ez mar mas kategoria, nem is kicsit. Akinek volt ilyen az tudja miert irom. Fellengzosen en is irthatanam na de a 20-30 ezres tappal mit akar? Ahogy irtam regebben, mindennek meg van a helye es felhasznalasi terulete.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ChoSimba tixem
2015.12.13. 08:44
700W-os tápot ne 700W-ot fogyasztó gépbe vegyél, hanem 3-400W-osba. És akkor máris van értelme, mert az kb. a belépőszint felett van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. thestock
2015.12.13. 08:55
Gyorsan linkeljünk drága tápokat hogy kinek is nagyobb a tápkábele...
Miért baj hogy 700 wattos? Hol van az leírva hogy csak olyan géphez mehet ami fogyaszt is 700 wattot? És ha én egy aránylag olcsó és megbízható tápot akarok akkor nem vehetem meg,mert az olcsó gépem csak 200 wattot eszik? A maradék energiát lepasszírozza a gép torkán,vagy villamosív formájában eltünteti?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Kajafun thest...
2015.12.13. 09:43
Nagy táp, kis kihasználtsággal nem jó hatásfokú, vagy mifenét olvasgattam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. csabi02
2015.12.13. 10:14
Pár hsz-t elolvasva ismét rájöttem,hogy nem érdemes válaszolni.
Vegyen mindenki amit akar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. krisz111 Kajaf...
2015.12.13. 10:20
Ez így is van, csak azt is szem előtt kell tartani ha megterheled ne 90-100% közzé essen a terhelésed (500w táp esetén a 90% terhelés 450w). Mivel a tervezésbe nem avatnak be nem vagyok róla meg győződve, hogy a tápok zöme képes tartósan 90-100% üzemre pl napi 8-16 órában üzemelni évekig. Amibe én gyakran belefutottam eddigi pályafutásom során kiszáradt kondik, rosszul méretezett hűtésből kifolyólag elégett tranzisztorok, szintén alul méretezik és magasabb feszültségen és nagyobb áramerősségen működnek mint a megengedett.

Igaz nem közvetlen témába vág: cégnél van 8 egyforma projink mindegyik kb 6-8 havonta tápcserés, magyar képviselettel persze semmire nem jutottam a megoldás pedig az lett hogy nem új tápmodulokat vettünk hanem átalakítottuk úgy, hogy a teljesítmény tranzisztorokat (FET) kicseréltük nagyobb teljesítményűekre. Azóta érdekes hogy kb 2-3 évesek már és azóta nem kellett bele piszkálni. Gondolom a kici-kínai spórolt 10centet a kisebb teljesítményű FET-eken....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. csabi02 siriq
2015.12.13. 11:19
Ez megint olyan dolog,hogy pl megnéztem iponon egy Tt Berlin 630-as táp 20rongy,de ha itt elmegy vki csak a MediaMarkt-ba 45€...

(Amúgy meg miért van FX-ed,ha szabad kérdeznem?
A vga-kat mindig savazod,de a legelcseszettebb FX szériát megvetted?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. siriq csabi...
2015.12.13. 11:57
Azert van Fx-m mert ingyen volt. Vicc nelkul. Gondolkodtam, hogy eladom de vegul beraktam a gepbe. Egyszer elunk alapon kiprobalom . Amugy sem savazom az amd vga-at , csak egyszeruen nekem meg nem ertek el azt a szintet amire varok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. csabi02 siriq
2015.12.13. 12:44
Ingyen jó üzlet volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.13. 12:59
En is igy voltam vele
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. jedi
2015.12.13. 14:24
Az én Thermaltake Toughpower 650 Gold-omon 4db 6+2-es tápcsati van. Azé az má mond valamit, nem ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. AusWolf Kajaf...
2015.12.13. 18:07
És az baj? Ha üresjáratban fogyaszt XY gép 50 Wattot, és a táp teszem azt 70%-os hatásfokkal dolgozik, akkor is kb. 70-71 Wattra jön ki az összfogyasztás, míg 80%-os hatásfokkal 62,5 Wattról van szó. Cirka 8 W különbség miatt nem fog a feje tetejére állni a világ, viszont erősebb és minőségibb táppal biztonságban tudhatod a géped nagyobb terhelésnél is, ami már nem mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Fzoltan AusWo...
2015.12.14. 06:43
A valóságban pedig alig van néhány százalék különbség egy 90%-ra terhelt és egy 30%-ra terhelt táp hatásfoka között.
Tápból is olyat kell venni, ami szükséges, és nem többet. Teljesen fölösleges megvenni a 2x akkora teljesítményt nyújtó alkatrészt akár 2x-es áron (vagy 1,5x-es, mindegy), amikor nem fogod kihasználni. Ma, és úgy néz ki, hogy a közeljövőben is ez lesz a helyzet, 1 VGA + 1 CPU felálláshoz elég lesz egy 500 wattos táp.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. martinair 5hR3k...
2015.12.14. 08:05
Nem tudom, hogy mi a saját gyártmánya és mit "cimkéz" át az evga, de 1000W platinum tápom van, amire 10(!) év garancia van! - ráadásul 50ezerért nem hiszem, h rossz vétel volt... Ez a 600-as nem tudom, h milyen minőségben, de az evga általában elég minőségi dolgokat ad ki a kezéből..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Magyar88
2015.12.14. 11:22
700w? Nem valami sok és még inkább számomra sajnos kevésnek bizonyuló főleg mert a videó kártyám alap hangon 750-es tápot igényel minimum. Pedig nem lenne rossz táp az evgás sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.14. 13:56
Akkor nem ezt veszel. Amúgy az milyen kártya, 2 GTX Titan 1 kártyára építve?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. TheRealTsL BReal
2015.12.14. 14:04
Egy 295x2 például teljes terhelésen 600W fölött is elkér, messze többet, mint az említett Titan Z. Ahhoz már valóban nem árt egy magasabb teljesítményű, és azt stabilan leadni képes táp.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.12.14. 14:05
Azt tudom, de én voltam a hülye, rosszul olvastam-értelmeztem (azt hittem azt írja Magyar88, hogy a kártyája 750-et eszik, a 295x2-nél meg talán nincs is nagyobb étvágyú 2 kártyás megoldás).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!