iPon Hírek

9-es sorozatú AMD alaplapok SLI támogatással

Dátum | 2011. 03. 31.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az Nvidia hamarosan egy furcsa, ám de üzleti szempontból tökéletesen érthető lépésre szánja el magát: a gyártó SLI támogatás biztosít az AMD egyes 9-es sorozatú lapkakészleteihez, amelyek a gyártó Bulldozer architektúrára épülő processzorait fogadják. A lépés természetesen nem lesz ingyenes: az Nvidia licenc formájában kínálja majd az SLI támogatást.

A lépésre azért kerül sor, mert az AMD pozíciója kezd erősödni a processzorpiacon, ami azért fontos szempont, mert a felhasználók egy esetleges konfiguráció váltás alkalmával most már nagyobb eséllyel választanak majd AMD-s konfigurációt, ha költséghatékony játékgép építése a cél. Az Nvidia ezt kihasználva elérhetővé teszi egyes gyártók számára az SLI licencet.


Ezzel a módszerrel az Nvidiának nincs szüksége arra, hogy lapkakészletet gyártson az AMD Bulldozer architektúrára épülő processzoraihoz - holott erre lenne lehetősége, de így nem kell foglalkoznia az új platformmal járó rizikóval (hogy sikeres lesz-e).

Az Nvidia csak azokhoz a 9-es sorozatú lapkakészletekhez kínál majd SLI licencet, amelyek nem rendelkeznek integrált videó vezérlővel. Ennek értelmében csak az AMD 990X és 990FX lapkakészleteivel ellátott termékeknél lesz lehetőség az SLI technológia kiaknázására: előbbinél csak kétutas, míg utóbbinál már két- vagy háromutas SLI támogatás igénybevételére is lehetőség lesz. Az Nvidia ezzel együtt azt is leszögezte, hogy az említett platformokhoz nem kínál majd nForce 200-as PCIe híd chipet, amellyel egyébként a rendelkezésre álló PCIe 2.0-s sávok számának bővítésére lenne mód.

Az SLI licenc ára alaplaponként 5 dollár lesz.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

37. Zsohi
2011.04.01. 02:50
Na ennek nagyon örülök
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. carraroxt
2011.04.01. 03:05
Tényleg komoly lehet a Bull, ha az NV is úgy döntött, hogy nyit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Cooley
2011.04.01. 03:51
Na ez nagyon jó hír! Bár nálam az SLI hack is kiválóan működött egy MSI 890FXA-GD70 deszkával.

Egyetlen hátrány, hogy az istenért sem akart x16/x16 sávszélen működni(nem mintha ez sokat visszavett volna a teljesítményből ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. jedi
2011.04.01. 06:36
Az azon kevesek közé tartozik, mikor a kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad . Mind az AMD-nek mind az NVidia-nak jó. Gondolom az Intel azért nem örült annyira neki, mint mi !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Etnies
2011.04.01. 07:02
mivel hogy az intel nagyon jol elvolt azzal h rengeteg nv fan van és azért is vesznek intelt mert az nv-nek oda huz a szive. ennek most vége
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. jozsefm
2011.04.01. 07:30
nem kínál majd nForce 200-as PCIe híd chipet,

Hát nem tudom, ezt nem is igazán tudom,..hogyan fogjuk tulélni...:
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. szedlakist...
2011.04.01. 08:35
végül is 0Ft befektetés és
jön 5 dolcsi érte!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. jozsefm szedl...
2011.04.01. 08:37
Kérdés ,hogy mi lesz a Vision platformszintü drivertámogatással Nv diszkrét VGA esetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. atom87
2011.04.01. 08:53
április 1-i tréfa
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. l-bandee
2011.04.01. 08:58
Így van, április 1. Ma vigyázni kell azzal, hogy mit hisz el az ember, s mit nem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. atom87
2011.04.01. 09:00
Pontosan! SLI nem mostanában várható AMD platformon....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. oPalRx7
2011.04.01. 09:03
most április 1 ide v oda, az egy dolog hogy az amd nem kér belőle, de kitudja hogy az alaplap-gyártók mit hogy oldanak meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. oPalRx7
2011.04.01. 09:13
Ők vajon csak elsiették az április1-i tréfát?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. somakb
2011.04.01. 09:15
"A lépésre azért kerül sor, mert az AMD pozíciója kezd erősödni a processzorpiacon,"

Oszt ez milyen adat alapján? Negyedévről negyedévre csökken folyamatosan minden proc szegmensben a részesedése....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. somakb
2011.04.01. 09:18
Az Intelt ez nem nagyon fogja kellemetlenül érinteni, mert a januári keresztlicensz szerződéskor, amit NV-vel aláírt SLI-t is liszenszelte az SB alaplapok számára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gezu1025
2011.04.01. 09:26
Na ez jó hír.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. atti2010
2011.04.01. 10:10
Látom több emberkét is idegesít hogy az AMD-nek lesz egy jó procija, csak tudnám hogy miért?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. rvn
2011.04.01. 10:53
Ez valós hír vagy csak április 1-je?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Balucsek rvn
2011.04.01. 11:13
Nem lenne rossz ha valós hír lenne, de az alapján a kép alapján azt mondanám hogy fake, mert azon a dián nekem úgy tűnik előbb volt a VR ZONE felirat mint a szöveg (de jó lenne ha csak optikai csalódás volna )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. MaximumGam...
2011.04.01. 11:36
Ez tréfa a másik hogy AMD mindig is gyengébb lessz... de ezek az új Procik jók lesznek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Cooley
2011.04.01. 13:34
Már miért lenne vicc? Aki SLI-t akar AMD rendszerben csak lekap egy hacket, és már megy is(mondjuk nálam nem ment teljes sávszélen, csak x8/x8-ban), de abból az nV-nek semmi haszna. Ráadásul most hogy kijönnek a Bulldozer procik(végre AMD proci, amit nem kell agyonhúzni, hogy bírja tartani a tempót legalább 2 GPU-val alacsonyabb felbontáson(1080p) is, nemhogy 3-4-gyel), nagy valószínűséggel átveszik ideiglenesen a trónt, ezért sokan megveszik majd, és az nV-nek a licensz kiadása nem kerül semmibe, viszont kapnak érte deszkánként 5 dolcsit, ami nem kis lóvé. Szerintem ez egy teljesen logikus lépés az nV-től...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010
2011.04.01. 13:48
CooleyKíváncsi lennék arra a heckre, mert én csak olyanról tudok ami megengedi hogy Nvidia és AMD működjön egymás mellett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Cooley
2011.04.01. 14:05
Viszont arra figyelj, hogy a 270.xx driverekkel elvileg már nem működik. Én még nem próbáltam, de 267.46-tal még tökéletes.
Basszus nem engedi linkelni, de akkor itt van így: x Devs.com/e107_plugins/content/content.php?content.30 Hogyan kell kikapcsolni a tetves smájlikat? Nem tetszik neki az x D...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jozsefm somak...
2011.04.01. 14:28
Roppant fontos 2X8-ban ,és nehogy az NF 200-as hidchippet hozd!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Cooley
2011.04.01. 14:45
#24: Ha ez nekem szól, akkor mi fontos, és miért hoznám az nf200-at?

Visszatérve arra, hogy vicc lenne, szerintem az nV az első kanyarban tagadná a dolgot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. or!on
2011.04.01. 15:12
Balucsek: Nekem is úgy tűnik, hogy a VR felirat előbb volt. Enyhén Április 1 szaga van a hírnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. _DiEGO_
2011.04.01. 15:24
Azt nem hinném , hogy az egész világot etetnék komolytalan hírrel , ez azért nem egy gyerekes csínytett ... szinte mindenfele ott a hír ... és még múlt havi

For so long, AMD enthusiasts have to resort to unofficial patches to make SLI work on their boards but not anymore. NVIDIA has finally agreed to make their SLI technology available for AMD 9-series chipsets boards supporting the Zambezi processors based on Bulldozer architecture.



[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]
[LINK]

[LINK]




 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Zsohi
2011.04.01. 18:19
Remélem is nem kamu, mivel AMD platformon szeretnék sli rendszert építeni.

Amúgy az SLI hackről írhatna valaki valami konkrétabbat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. csab959 Zsohi
2011.04.01. 18:23
[LINK] Ez is jó árban van, mint a hasonló FX-es alaplapok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. nightmare1...
2011.04.01. 22:40
Zsohi

Fú, én már régen próbáltam, logout-on volt egy cikk, hogy lehet megoldani, nekem az alapján ment a physx gyorsítás is.
Kép1
Kép2
Kép3

Az alaplapom egy Abit IL9 Pro volt akkoriban, és az Nvidia kártya olyan kártya, ami önmagában nem ad képet, viszont számításra lehet használni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. jozsefm night...
2011.04.02. 07:57
A következő gépemben én is akarok ilyen célra egy GeForce kártyát,a Radeon mellé, de ha megy az SLI támogatás akkor nem fog kelleni ilyen félig meddig legális módszer remélhetőleg, lesz lehetőség , a hybrid rendszerre is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jocek
2011.04.02. 12:34
józsef m. Ezzel a lappal megy a hibrid [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Cooley
2011.04.03. 15:09
jocek: Ahogy ezzel is, viszont sokkal olcsóbb. [LINK]
Persze kisebb tudású, de nem annyival, amennyivel olcsóbb. +
Mondjuk szerintem józsef m. arra gondolt, hogy trükközés nélkül is működjön PhysX számolásra egy nV kártya AMD mellett az újabb driverekkel is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm Coole...
2011.04.03. 18:53
Pontosan ez lenne a cél.Ismerem én is az eddigi lehetöségeket, de mivel a Geforce kártyák közül még mindig kevés az amely több magasfelbontásu monitor egyidejü kezelésére képes ezért nekem elsődlegesnek kell a Radeon, de a vektorgrafikához, és Nv ficsörökhöz viszont akarok egy Geforce-ot.Ha megy az SLI akkor az arra képes lapokon nyilván gond nélkül telepüknek az nV driverek is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Cooley
2011.04.03. 21:33
#34: Erre a problémára mondjuk egyszerű a megoldás, 2 nV kártya. Ha kevés a vram, akkor jöhetnek a 3gigás GTX580-ak, vagy ha az túl drága, akkor 2gigás GTX560 Ti-k. Bár ha a "több" alatt több, mint 3-at értesz, akkor valóban csak AMD jöhet szóba. Ebben az esetben viszont tényleg nagyon állat lenne, ha minden szoftveres cucc működne az AMD és az nV oldalról is egymás kártyáival. CUDA, PhysX, 3D Vision és Surround, Eyefinity stb. Meg az lenne még állat, ha a Hydrához profibb lenne a szoftveres támogatás, és képes lenne úgy elosztani a feladatokat, ahogy azokat a kártyák képesek kiszámolni, így nem húzná le az egyik a másikat, meg nV kedvelő játékokban vagy épp AMD-t kedvelőkben ugyan úgy meglenne az extra sebesség. Az lenne a legjobb, ha a Lucid eleve egy olyan drivert ad ki a Hydrához, ami tartalmazza a drivert AMD-hez és nV-hez is, a szoftveres tiltásokat meg természetesen nem tennék bele. Csak nem tudom, hogy ez jogilag mennyire megvalósítható. Minden esetre nagyon vad lenne mondjuk egy GTX560Ti 2GB + 6950 2GB kombó teljes fícsörtárházzal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm Coole...
2011.04.03. 21:39
Már inkább a 7xx+ 6xx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2011.04.03. 21:59
Az a röhej hogy fizikálisan semmi újdonság nem lesz az alaplapokon, semmi új áramkör.
Pl az én lapom is lehetne SLI támogatott, mivel ugyanezen chipsettel rendelkező régebbi lapok még olyanok voltak, csak aztán nv elkezdte a saját chipseteit a piacra dobni.

Míg a Crossfire BIOS alapú és könnyedén unlockolható (bár szinte minden lap támogatja alapból) az SLI driver szinten van lezárva és driverenként kell meghackelni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!