iPon Hírek

90%-kal esett vissza a No Man's Sky játékosainak száma

Dátum | 2016. 08. 25.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Úgy néz ki, hogy a régóta várt és sokszor elhalasztott No Man's Sky nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, és még ha az alapkoncepciója rendkívül újító is, kiforratlansága nem teszi népszerűvé a játékosok köreiben. Egyelőre csak a PC-s statisztikákhoz van hozzáférésünk, azok azonban nem festenek túl jó képet: a No Man's Sky aktív felhasználói tábora 90%-ot zuhant két hét alatt.
A visszajelzések alapján a játék egy ponton túl unalmas és repetitív, ráadásul a galaxis közepére ígért nagy meglepetés sem váltja be a hozzá fűzött reményeket, sőt... Viszonylag magas azoknak a száma is, akik pár óra után vissza akarják váltani a játékot a Steamen, azonban rengetegen számolnak be arról, hogy a Valve ezt nem hajlandó megoldani. Ezen kívül meg kell jegyezni, hogy a No Man's Sky a korábban mondottakkal ellentétben valójában egy single player játék. Hamar kiderült, hogy nem lehet találkozni más játékosokkal, és mivel láthatóan önmagában a tartalom nem kielégítő, a felhasználók lassan elveszítik az érdeklődésüket. Kérdés, hogy hogyan és mikor tervezi a Hello Games érdemben bővíteni a játékot, és hogy ezt a felhasználók hajlandóak lesznek-e kivárni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

66. Terror
2016.08.25. 18:32
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. Qqtyin
2016.08.25. 18:35
Az ilyen cselekményekért mondjuk adnék egy laza börtönt... Helló, gémsz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. mikej95
2016.08.25. 19:09
Nincs multi, minden interakció (crafting, különböző tárgyak/eszközök használata, kommunikáció NPC-kel) túl van nyújtva, kvázi időhúzással jár bármit is csinál az ember, pedig faék egyszerű játékmechanikákról van szó.
Általánosságban nincs mit csinálni, miután elért az ember egy bizonyos inventory méretet már nincs motiváció az egy slot-tal jobb hajóra és a grind-re ami a fejlesztések újratelepítésével jár(ruhát se egyszerű fejleszteni, minden slot-ot máshol kell megvenned). Ráadásul a történet nyúlfaroknyi, pedig sokat ki lehetett volna hozni a témából.

Szóval hiába a nagy univerzum, ha a gameplay hiányzik alóla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. stiegmann
2016.08.25. 19:11
Én 1 óra játék után visszaigényeltem a pénzt, nagyon nem tetszett. Viszont akkor nem voltam egyedül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. KPKG
2016.08.25. 19:32
Nem vettem meg, így nem vagyok érintett, az ekkora pofátlan hazugságok mégis ki tudnak idegelni. Hetekkel a megjelenés előtt adtak ki rövid videókat a játékmenetről vásárlócsábítás gyanánt, a gond csak az, hogy még ezek a trailerek is olyan dolgokkal voltak tele, amik egyszerűen nincsenek a játékban. (Mai napig ilyenek láthatók a steam-en, ezekkel adják el.)

Itt nem az van, hogy hitegetik az ember, hogy nem lesz unalmas, és mégis az lesz, mert az szubjektív dolog. De hogy sorra magyarázzák, mik lesznek a játékban, majd ezek nagy része egyszerűen nincs implementálva, a gerinctelenség netovábbja. Hogy nem illegális ez?

Ha egy mosógépet mosógépként adnak el, a dobozán is az van, aztán kiderül, hogy ez csak egy centrifuga, akkor az ember mit csináljon? Örüljünk, mert végül is ez a normális, sőt, lehet, hogy fél év múlja jön valaki, aki (egy bizonyos összegért) átalakítja nekünk, és akkor már mosni is tudunk?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. BReal
2016.08.25. 19:47
Kérdezném, hogy mit láttak benne az előrendelők, amikor látták a trailereket a bolygóról bolygóra járkáláson és a 0 tényleges ténykedésen kívül, de a számok az ott látott semmit igazolják.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. kiskoller BReal
2016.08.25. 19:54
A legtöbb trailer semmitmondó, vagy félrevezető. Viszont volt rengeteginterjú a developerekkel, cikkek különböző magazinokban, erre már lehet alapozni. Ha éppenséggel nem ver téged át a fejlesztő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Johnn_y223
2016.08.25. 19:56
Az előrendelőket elvakította a hype és a dev-ek által kreált trailerek. De most azok akik megvették, -60€ után megtanulják az előrendelés veszélyeit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. jonos
2016.08.25. 20:10
https://www.youtube.com/watch?v=AE0nuW-mQ8A annyira látszik, hogy hazudik ..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. ChoSimba Johnn...
2016.08.25. 20:10
Azért arról szívesen látnék egy statisztikát, hogy az elővételben vásárlók milyen megoszlásúak korcsoportilag.
Tényleg van olyan idősebb, több játékkal is rendelkező ember, aki felült erre a vonatra ? Az egész annyira túl szép lett volna, ordított róla, hogy valami nem stimmel.
Ezek után én mindenképpen megvártam a teszteket és hát nem hiába paráztam tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Johnn_y223 ChoSi...
2016.08.25. 20:20
Ilyen jellegű statisztikával még nem találkoztam, de személyes tapasztalatból mondhatom, igen voltak idősebb "tapasztalt" gamerek, akik felszálltak a hype-trainre. Aztán elérték a 2 óra + játékidőt és Gaben nem hajlandó kártérítést fizetni.

Igen, jobb várni 1-2 napot a megjelenés után és teszteket, videókat nézni róla és az alapján dönteni, mint beleesni a pre-order csapdába újra és újra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. thestock Johnn...
2016.08.25. 20:35
erről ez jut eszembe: https://www.youtube.com/watch?v=AV69DyOuzbE
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. BeZol
2016.08.25. 20:35
Sokan beették a marketinget

Én 2 nappal megjelenés után felmentem twitch-re, megnéztem mások hogyan játszanak, megállapítottam, hogy durván 40-60percenként újra ugyanazt csinálja a srác, vmelyik bolygón aranyat farmolt, ami kb. egy hegy méretű volt és eltartott neki vagy 30 percig mire végzett vele, közben meg jöttek ilyen repülő vackok amiket le kellett szednie. Elmentem sétálni, 3 órával később újra betöltöttem, ugyanaz ment, csak picit más bolygón. Na az ilyen játékért eleve nem adok ki 60 eurót, max 5öt.
Lassan már játékgép sem kell, berakod a twitch-et, és nézed ahogy más játszik, csak legyél vmennyire képben a játékkal, hogy tudd mi miért van úgy ahogy. Ha jön az új wow, azt sem veszem már meg, mert durván 15ezert Ft-ért 3 hét alatt eljutok oda, ahova egyedül el lehet dungeonökkel és farmolgatással, raideléshez meg már guild kéne, de eddig 3ból 3szor vmi suttyó bagázsba kerültem. Most majd szépen fogom magam, és nézem, hogy kb. mi várt volna rám, kár ezért 15ezret kidobni az ablakon. Persze ha lett volna jó guildem, akkor most biztos mást mondanék, de egyszer volt még 2007-ben, szóval tudom minek hogyan kéne működnie, de nehéz jó helyre kerülni úgy, hogy egyből téged is vigyenek, szóval max. 1 hónap, és nálam mindig vége már a játéknak nagyon régóta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Johnn_y223 BeZol
2016.08.25. 20:45
Ezek után már a City Interactive-ot többre értékelem, mint a Hello Gamest. (Remélem hamarosan Goodbye Games lesz a forgalmazók pereskedése által).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. suti211 BeZol
2016.08.25. 20:54
Igen, ennek meg le merem fogadni az lesz a vége hogy azért is pénzt kérnek már majd hogy nézhesd ahogy más játszik vele .... ezt csinálom ha van valami konzolexkluzív cím is, szépen megnézem ahogy valaki végigjátssza, nem érzem nagy mínusznak hogy nem én játszom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. BReal BeZol
2016.08.25. 21:17
Hadd pontosítsak: a Legion nem 15e, hanem 10000.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Meteoreso
2016.08.25. 21:29
Az utolsó centig vissza kellene perelni tőlük mindent...
Hazudott fizessen.
Olyan ez az egész mintha árulnál egy drága kocsit aminek nincs meg a másik oldala és mikor reklamálsz mert a fényképeken szép ez az oldala azt mondanák hogy de kérem mi nem állítottuk soha hogy a másik is szép ... vagy van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Asagrim
2016.08.25. 21:50
Ha
- lenne endgame,
- az 5-6 randomgenerált hajó, amikkel egy rendszerben találkozol nem egymás klónjai lennének, és azoknak növelnék a seedjeit,
- csökkentenék minden szar nyersanyagigényét vagy megnövelnék a stackek méretét,
- a randomgenerátor kisebb eséllyel adna olyan technológiát, amit már ismerek,
- reális méretre csökkentenék a galaxist,
- lennének bányászható gázóriások,
- kiválaszthatnám a hajóm komponenseit (kinézetét) és el is nevezhetném,
- nem a századik órában dobná be végre azt a szaros Athlas key receptet,
- vissza lehetne térni már felfedezett bolygókra,
- nem zabálná fel a bypass chipet egy használat után semmi,
...


... akkor talán elővenném újabb 2-3 napra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. mikej95 Asagr...
2016.08.25. 22:13
Atlas Pass-t relatív gyorsan meg lehet szerezni, ha követed az az Atlas utat. Miután kiírja, hogy megvagy hiperhajtóművel (mármint el is fogadja, hogy kész a küldetés, mert nem egy bajnok a reakcióidő, se a mérföldkövek esetén) legalább 4x kell ugranod(mivel a 3. ugrásra általában eléred az első Atlas állomást amiről az első ugrás után szerzel tudomást egy monolith-tól amit a deep space scan jelez, Atlas állomás utáni rendszerben meg van az anomália, nekem 6 ugrásba fájt), minden alkalommal új rendszerbe és megjelenik egy space anomaly, ott ingyen megkapod. Ezt követően V2 és V3 az OP centerekben reward. Egyetlen gond, hogy ezt sehol se írják, se azt hogy az Atlas út bármikor otthagyható. Még az tárgy leírása is azt sugallja, hogy jó kapcsolatért cserébe kapja az ember.

Felfedezett rendszerekbe vissza lehet térni free roam módba q és e megnyomásával lehet váltani térképmódok között.

Bypass chip-pel pedig a legnagyobb baj, hogy nem stackelhető, mint minden más, ráadásul azok az istenverte jelkeresők rohadt lassúak: 2 progress ring, sorba megjelennek az opciók, utána pedig 10 másodpercig valahol a levegőben kering a kamera.

A többi teljesen megállja a helyét és még ezernyi baj van a játékkal.

Olyan mintha miután sikerült megcsinálniuk a galaxist generáló algoritmust fogták volna magukat és abbahagyták az érdemi munkát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Renhoek
2016.08.25. 22:54
Egyszerű a dolog, ez a játék alfa verzióban van. Aki előrendelt sajnos alfa-teszter. Kb a Don't Starve volt ennyi kontentel kiadva alfában, és meg lehet nézni most hol tart, több 10(0) órákat el lehet vele püttyögni, mert óriási kontentet pakoltak bele időközben, és bármikor újra előveszed szívesen. Mikor jön egy újabb upgrade tök ingyen, vagy egy DLC amivel heteket elvagy.

A játékban óriási lehetőségek voltak, csak látszik ezen a Sean formán, hogy nem egy valódi játékfejlesztő, hanem egy nem teljesen százas, de inkább autista matematikus, aki beleőrült ebbe a procedurális képletbe és minden erre ment rá. Emellett semmi nincs kidolgozva a játékban, amitől jó lenne.... és mivel megrögzötten ragaszkodott a procedurális dolgokhoz, meg a "felfedezéshez", itt abba is maradt a munka, ahogy Mikej is írja. Lehet neki bőven elég, mert elrecskázgat a 16-ik kék árnyalatű lebegő pénisz alakú elefántra...vagy mert belelát a mátrixba amit írt... de másnak játék kell. Kidolgozott játékmechanikával és pont.

Vagy akkor adják ki alfában, és rakják hozzá szépen a dolgokat ahogy a Don't Starve-ban is tették... és az még sokkal olcsóbb is, a full pakk volt valami 7000 Ft múltkor, és bitangul megéri, multiplayerrel, atomjó hangulattal.

Ha alfa módban így kiadják, akkor kb 90% lenne az értékelés "Látni benne a fantáziát".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Renhoek
2016.08.25. 23:01
http://store.steampowered.com/app/242760/

Vagy a Forest... az is Early Access...de legalább nem 60 euró, és látszik, hogy fejlesztgetik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Asagrim mikej...
2016.08.25. 23:09
Az Atlas utat követtem, de se Monolith se Space Anomaly, avagy az a gömb űrállomás nem mutatkozott nálam az első három nap, ráadásul nem is kaptam meg rögtön az elsőben az Atlas Pass receptet, hanem kb. a negyedikben, aztán az Atlas Pass V1 volt az első és utolsó, amit valaha is kaptam. OP centerekre folyamatosan nyomtam bolygókon a beacon-t, mert ott vannak a falon a multitoolok is (nem mindben persze), de ott se volt Atlas Pass V2 meg V3, pedig mindig beszélek az ottani ürgékkel/robotokkal/csirkékkel. (Jut eszembe, újabb érdekes jelenség, nincsenek női élijenek. )

Free roam-ban meg ember legyen a talpán, aki rátalál egy olyan bolygórendszerre, amitől már 110 ezer fényévre jár, ami nem mellesleg a Tejútrendszer átmérője, itt meg a sugár egy tizenötöde.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2016.08.25. 23:15
Azok a címek azonban nem játszották el a vásárlók bizalmát, nem vették el a játékosok kedvét (amint te is írtad, alfa verzióban jelentek meg). Értem én, hogy működne ez itt is, de (és lehet, hogy hülyeséget beszélek, de) nem tudom, mennyire fognak fejleszteni, bővíteni 20 db játékosnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Humbuk Asagr...
2016.08.25. 23:21
-Ha az ürhajóval tényleg lehetne normálisan repülni (bólygón is)
-Ha a bolygókon csak 6-8 felfedezhető dolog lenne.
-Ha tudnám, honnan jönnek azok az istenverte drónok (Empyrionban legalább kinyírhatod a factoryt és akkor nincs egy sem.)
-Ha nem lenne ennyire buta
-Ha lenne benne valós felfedezés
-Ha lenne benne valós craft és upgrade rendszer
-Ha nem ostoba szavakat tanulnánk, hanem az ABC-t... (Mert ugye nem szavakban fejtjük meg a dolgokat és a szavak felfedik előttünk a betűket...)
-Ha lehetne bármi mást is csinálni a bányászaton kívül
((Folytassuk Asagrim kommentjét )

Az a baj, hogy erre 100X ráver az Empyrion galactic survival... még csak early access. Ha hozzá adják majd a galaxist (most még csak naprendszer) akkor sokkal jobb lesz mint ez.

Nagy kár, mert amúgy sokkal jobb is lehetett volna. Majd megnézem 1év múlva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Asagrim Humbu...
2016.08.25. 23:35
"Empyrion Galactic Survival"

2002-es grafikával (és webdizájnnal), kösz kihagyom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. weri
2016.08.25. 23:49
Nekem nincs meg de, tetszik is meg nem is. Meg mindig jobbnak tartom ettol az Elite Dangerous-t. Az valahogy tobbet ad ennel mar latasbol is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. xcomman Asagr...
2016.08.26. 00:04
Most rohogni fogsz, de nem egy rossz jatek. En sem akartam felrakni, de haver eroszakos volt es megvette nekem es oszinte leszek nagyon durvan rakattantunk meg jo par emberrel egyutt. Egyebkent jott hozza azota grafikai update is. Valamivel szebb lett, de annyi penzert nem egy rossz program. Egy hatranya van, hogy ha lelovik a szervert amin tolod akkor buktal mindent. Sajat szerver meg havi 16 ajro, de legyen 32 euro 2 honap plusz a 20 euros alapar meg igy sem mentel 60 fole. 2 honap alatt boven hanyasig lehet tolni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. eriol mikej...
2016.08.26. 02:01
Még ha a galaxist generáló algoritmust sikerült volna megcsinálniuk, de igazából egyáltalán nem hasonlít galaxisra a dolog, csak random generált "naprendszerek" végeláthatatlan sorozata (és még abba se túl sok variáció).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Turit
2016.08.26. 08:08
Attól hogy a bolygók száma végtelen , nem köti le az embert végtelen ideig.
Pár naponta 1-2 órára jó, egy fárasztó munkanap után kikapcsolódásnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. SeaQR Asagr...
2016.08.26. 09:26
Az Empyrion az aminek a No Man's Sky-nak kellett volna lenni csak harmadannyiért (nekem akcióban 10€ volt) A grafika csúnya, bár szerintem a NMS is ritka ronda jószág. Az indie érzés meg ugyanúgy átjárja mindkettőt. Ennek ellenére nálam az év játéka a Starbound, aminél grafikáról beszélni se lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. dbelam
2016.08.26. 09:27
Hibátlan - a grafikon alapján több mint 130e ember megvette (nem találok pontos adatot az eladásokra), ez csak ~8 millió dolláros bevétel, cserébe elég 20 ezer emberre mérezetett szervert fenntartani.
Komolyan mondom, megéri szar játékot írni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Gyurkov
2016.08.26. 09:32
Ha valaki megunta a PS4 verziót, 5 ezerért átvenném tőle.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. BeZol BReal
2016.08.26. 09:34
+1 hónap havidíjat meg ingyen kapom? Sajna nem jár hozzá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. BeZol dbela...
2016.08.26. 09:38
Hát ezaz, és ez csak pc eladás! Agyrém.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. BReal BeZol
2016.08.26. 09:47
Ja jó, jelenlegi wowtoken árakkal számolva 50 havi gametime-ot tudok venni goldból, ebbe nem gondoltam bele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. eriol dbela...
2016.08.26. 10:17
Jaigen, a "szervert". Nincs multiplayer arra kell csak szerver, hogy az elnevezéseidet (generált, vagy te írtad) és a rnd változót letárolja, amiből az algoritmus legenerálta az adott objektumot. De mivel a (tört) játék fut offline -ba is és ott is tökéletesen mentődik minden, a szervernek annyi feladata van, hogy gyak. a játékosok "save game" -jeit id -hez kötve tárolja és összefésülje a háttérben. Ez kb egy SQL adatbázis, aminek még csak valós időbe se kell nagyon dolgoznia.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Renhoek eriol
2016.08.26. 11:44
Jah.. és ez az óriási szánalom.

A játék egy fontos eleme lett volna két dolog.
Vissza tudj menni egy adott bolygóra ahol építgetsz egy bázist, egy "otthon"... mint Minecraft-ban.
Legalább a bolygón lévő változások legyenek eltárolva. Jó oké, multiban nem működne, mert kolibri pöcs mintasort fúrnának a bolygóba az idióták... de offline legalább.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. mikej95
2016.08.26. 11:45
Zero Punctuation-t kell nézni, ott sosem hazudnak a játékokról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. pdx06
2016.08.26. 12:45
Mi ebben a csoda? Tipikusan olyan játék, amiben 10 perc játék után már láttál mindent, utána pedig már csak ismételgeted ugyanazt. Semmi változatosság, copy/paste ojjektumok mindenhol,. 18 ezer forintot nem ér meg, még akkor sem ha magában a programozásában azért volt munka, mivel bonyolult dolog ezen a téren, viszont játékélményben kevés ebben a formában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. rottenbull
2016.08.26. 13:54
En benne vagyok a 10 szazalekban. Nincs gondom a jatekkal, tok jol tolom a semmit, de legalabb kikapcsol.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. BReal rotte...
2016.08.26. 14:14
Oké.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. PreOrderAL... Renho...
2016.08.26. 17:49
A legjobb az egészben, hogy még nem is autista matematikus, mert a procedurális generáláshoz használatos algoritmust egy Genicap nevű holland cégtől "lopták"... Legalábbis a licenszért sosem fizettek: http://www.telegraaf.nl/digitaal/games/26250451/__Ruzie_over_formule_super-game__.html és http://www.pcgamer.com/company-claims-no-mans-sky-uses-its-patented-equation-without-permission/

Szerintem ez a srác csak egy vérbeli svindler... Ajánlom a videón figyeljétek meg a testbeszédét miközben hazudik: https://www.youtube.com/watch?v=AE0nuW-mQ8A
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Renhoek PreOr...
2016.08.26. 19:20
Nem védem, de én erre számítottam... ez egy single játék.

Csak abban hazudott egy qrva nagyot, hogy "VAN" multiplayer. Egy full multi szervert szinkronizációval gondolom sokkal nehezebb lett volna alárakni. Lehet tervbe volt véve, csak aztán eldobták. Ha szinte úgysincs esélyed találkozni másokkal, akkor minek erre egy szinkronizált komoly szerverpark? ami ráadásul megölné az "azonnal" lemegyek a bolygóra és ott generálódik előttem dolgot.

Persze nagy kaki így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Humbuk
2016.08.26. 21:48
Nos azóta, hogy kicsit mélyebbre ástam eme "produktum" múltjába, bugyraiba felmerült egy igen sajátságos kérdés:
---Mit jelent a procedurálisan generált világ Hellóéknál?

Csak azért kérdezem, mert ha igaz amit mondanak, akkor ez egy naaaagy Copperfield trükk. Kifejtem:
A világot amit "létre programoztak" egy kvázi véletlenszám generátorral csinálták. Ez egy darab statikus világ, hiszen csak akkor volt véletlen, amikor először létrehozták... Utána ha mindig új játékot kezdesz ugyan abban a világban leszel, mint azelőtt, csak más karival, más területen... Ezt alá támasztja az is, hogy a felfedezéseket fel lehet tölteni --> vagyis a felfedezett állapot megmarad... -> ergő a világ statikus.

Én azt várnám el egy single player világtól, hogy mindig, minden játék kezdésnél újra generálódjon, hogy még véletlen se találjam meg az előző karim hulláját egy roncsban ((Bár ebben is van poén faktor))

Szóval ha jól értem a dolgot, ők nem level designoltak, hanem fogtak egy tál lecsót(sok grafikai elemet) meg egy "kvázi véletlen" generáló algoritmust és bumm így lett az NMS... jah meg írtak néhány mario 3d játék mechanikát... (((Értem, tudom, hogy ez komoly programozói munka))) Ez még is csak a szórakoztató ipar... Nem?

@Asagrim, bocs! Gondoltam neked sokkal többet számít a gameplay, mint a csomagolás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. ChoSimba Humbu...
2016.08.26. 22:09
A világ ugyan statikus (a fix seed miatt mindig ugyanaz a bolygók/csillagok helyzetének kiosztása), de a bolygók nincsenek előre eltárolva. Azt a procedurális algoritmus generálja a fix seed számból. Ezért statikus a világ, ami kell is a "mulitplayerhez".
Az tehát nincs sehol letárolva, hogy X csillagrendszer Y bolygóján Z pozícióban van egy 3km-es hegy, ezt majd a géped kiszámolja mikor odaérsz. Ezért is tart sokáig a warp, gondolom (legalábbis nálam).
Lehet másik seedet választani, akkor tök más világot kapsz (máshol lesznek a bolygók).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Humbuk ChoSi...
2016.08.26. 22:19
Ez mind világos, de akkor mit is fedezel fel, és osztasz meg?

Továbbá, hogyan találta meg egymást a két játékos a streamen ha nem létezik ugyan az a bolygó?
(Pont ez a stream story cáfolja azt amit mondasz, mert néhány kivétellel bizony nagyon hasonlított a két kép egymásra. )

Megmerem kockáztatni a domborzat statikusságát is, maximum van egy objektum layer ami változik rajta, főleg, hogy nem lehet fúrni a talajba, ezáltal akár a bolygók közepe egy üres gömb is lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. ChoSimba Humbu...
2016.08.26. 22:51
Valami félrement
A két játékos világa elvileg tök azonosnak kell hogy legyen. Legalábbis, ha mindent procedurálisan generálnak és sehol nincs benne véletlenszerű tartalom.
De ez nem azt jelenti, hogy a bolygók konkrétan le vannak tárolva, minden egyes fűszállal.
Kicsit olyan ez mint a DNS, "pár" atom alapján legenerálható belőle egy komplett élőlény.
Ha megváltoztatom a DNS-t (seedet), akkor tök más élőlény tud kijönni.
Na most itt mindenki ugyanazt a "DNS"-t kapta, de csak a DNS-t, nem a komplett élőlényt.
Az élőlényt mindenkinek a saját gépe állítja elő a kapott DNS-ből.
A multiplayer miatt szükséges ugyanazt a DNS-t (seedet) kapni, mert egyébként nem lehetne megosztani a felfedezéseket.
Technikailag persze lehetséges lenne mást is kapni, de nincs jelentősége, mert annyi bolygó van, hogy csak elenyésző részét tudod eleve felderíteni.
Azt nem tudom, hogy mindenki ugyanott kezd-e, de szerintem igen. Egyébként két ember tényleg sosem találkozhatna statisztikailag a játékban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. mikej95 ChoSi...
2016.08.26. 22:57
Mindenki máshol kezd, pont erre alapoztak, amikor azt kamuzták, hogy lesz multi, hiába nem jó a netkód a mai napig. Ennek ellenére 2 ember mégis találkozott ugyan azon a bolygón, de nem láthatták egymást, az előbbiből kifolyólag. Pedig mindkét játékos online volt PSN-en és élőbe streameltek twich-en, miközben VoIP-en beszélgettek. Statisztikailag valószínűtlen, de megtörtént és rögzítve is lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim Humbu...
2016.08.26. 22:59
Ha a fantáziámra akarom bízni a látványt, akkor olvasok egy könyvet. Gyenge grafikával is lehet egy játék esztétikus, erről az Empyrionról inkább a fantáziátlanság jut eszembe ha ránézek.

A bolygók meg úgy működ(né)nek, hogy aki először felfedezi annak randomgenerálja a játék, de amint feltölti adatbázisba a felfedezését, az első játékosnak generált seedszám is megy az adatbázisba, és azt adja tovább minden más játékosnak, aki utólag téved oda. Persze annyit hazudtak össze meg vissza, hogy lehet nem így működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ChoSimba Asagr...
2016.08.26. 23:31
Ez mondjuk relatív egyszerűen tesztelhető. Egyik embör offline módban megy egy felfedezetlen bolygóhoz, a másik meg online módban. Más bolygót kell kapniuk. Utána online-ba váltva beszinkronizálja és megváltozik a bolygó.
Vagy nem, mert azt is megjegyzi, hogy ez offline-ba volt generálva és ne csapja felül.
Vagy mittomén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Humbuk ChoSi...
2016.08.26. 23:47
Nem ment félre. Értem amit írsz. Azonban a válasz még mindig nem egyértelmű...

Ha a seed ugyan az mindenkinek, akkor a játék véletlenszerű?
A kérdés az, hogyha megváltoztatom a seedem (ha lehet) akkor tudok majd felfedezést feltölteni? ((Mert logikus esetben nem))

Szóval idővel a te analógiáddal egy teljesen statikus játékot kapunk, akkor mi értelme ennek az egész véletlenszerű mizériának... Főleg, hogy úgy tele vannak pakolva ezek a bolygók, hogy nem is érdemes mindet felfedezni. (((Én kicsit olyan Mass Effect 1esen képzeltem a dolgot, hogy van rajtuk 4-8 cucc meg némi nyersi azt annyi. Változatosabb lenne, mint órákig barangolni egy bolygón. )))

Igazából mind 1, mert néhány tucat bolygó után az ember feladja...

@Asagrim: Nem akarlak meggyőzni semmiről
Én majd akkor tolom az Empyrionnal amikor végleges lesz. ( És nem kell majd állandóan újra kezdeni a feature upgradek miatt) Az is lehet h később amikor megkapja a DX12-t már szebb is lesz jóval
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. mikej95 Humbu...
2016.08.27. 00:05
Pseudo random.

Van egy algoritmus ami adott inputra minden esetben ugyanazt az outputot produkálja. Ez az algoritmus megtalálható minden játékos játékában. Az input pedig általában egy string, Minecraft-ban seed a neve. Minden seed egyedi világot generál, de ugyan az a seed ugyan azt a világot fogja generálni adott algoritmus mellett. Minecraft esetén amikor verziót vált az ember és tovább viszi a világát az addig legenerált és az újonnan generált terület között éles határ húzódik, mivel minden verzióban javítanak a világot generáló algoritmuson, de ilyenkor a seed ugyan az marad ezért törés keletkezik a tájképben.

Mivel már két ember találkozott és ugyan azt látták az utolsó fűszálig megegyezően, így le lehet vonni a következtetést, hogy nem csak a generáló algoritmus a közös de a seed is és a seed nem naprendszerenként vagy bolygónként van, hanem az egész galaxis egyetlen karakterkód alapján generálódik le.

Egyetlen bitnyi változás a seed-ben az egész galaxist átformálná, ezt lavina hatásnak nevezik, a hash algoritmusok is így reagálnak egyetlen bitnyi eltérésre. Csak ott a méretarányok fordítottak. Míg pár byte alapján egy egész galaxis bármely pontja legenerálásra kerülhet, addig, az ellenőrző összeg készítés fordítva zajlik, bármely jelszó vagy fájl ellenőrzőösszege fix hosszúságú függetlenül a jelszó vagy állomány méretétől. Egyetlen bitnyi változás pedig ugyanúgy átformálja a teljes hash-t.

A játék véletlenszerű meg nem is. Az, hogy ugyan az a seed, attól még nem tudhatod, hogy adott koordinátán mit találsz, amíg le nem generálod a galaxis azon részét. Mindenki ugyan azt kapja, de más seed vagy kissé más algoritmus teljesen mást adna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. westlake
2016.08.27. 00:28
Epic fail, valóban. Én 50 órát bírtam ki, többet nem. Ott már elképesztően unalmas.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Terror
2016.08.27. 01:01
Amúgy ez a jelenség annyira nem szokatlan, szinte minden játékot többségében casual gamerek vesznek meg, gondolom ők szolgáltatják a "nagy részük végig sem játsszák a játékot" statisztikákat is.

Aszondja a PCGamer, hogy:

Far Cry Primal, for instance, saw its peak player count slide 82 percent over its first month of release; Fallout 4 dropped by 74 percent; Doom fell by 85 percent; Battleborn slid by 82 percent; Stellaris dropped by 82 percent; even The Witcher 3: Wild Hunt, which we recently placed atop our Top 100 Games list, saw its peak player count slide by 71 percent during its first month of release.

[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim Terro...
2016.08.27. 02:30
Miért kell ehhez a statisztikához casualnak lenni? Játszol míg meg nem unod, ennyi. 1 hónap bőven elég végigjátszani bármelyik játékot, az meg magától értetődő, hogy egy single player játékkal a megjelenés hónapjában játszanak a legtöbben. Amelyiknek van multija is, és úgy esett ez a szám, az szimplán szar. Battleborn 6/10 pölö.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ChoSimba Terro...
2016.08.27. 10:03
Ez oké, de a 90%-kal még mindig listavezető. Ezek szerint a szokásosnál kétszer hamarabb untak rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. HozeManuel
2016.08.28. 00:18
És az ilyen statisztikák ellenére még mindig nem lesz pénzügyi bukás a sok előrendelő idióta meg a refund nehézségei miatt... borzalom. Bemész egy boltba még a PS4 dobozán is ott díszeleg... hihetetlen hogy ehhez a Sony a nevét adta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller mikej...
2016.08.28. 03:33
Remek megfogalmazás.

Érdekességkébb még azt jegyezném meg, hogy a mai számítógépek képtelen random számokat generálni, ehhez külön hardver kell. Így a legtöbb "random" szám amivel találkozol a különböző játékokban, pseudo random. Gondolok itt a lootokra vagy a sebzésekre egy RPG-ben, vagy hogy hány ellenség jelenik meg a következő szobában egy FPS-ben, stb.
Így ha nem megfelelő körültekintéssel írják meg a pseudo random szám generátort, csalóka eredményt kaphatsz. Például egy 1-100 sebzéssel rendelkező fegyver esetén nem fogsz egyenlő eséllyel bármelyik számot az intervallumban megkapni, vagy képes vagy úgy machinálni a játékot, hogy neked tetsző loot jöjjön.

Persze a modern játékok fejlesztők felkészültek erre, és többek között úgy oldották meg, hogy a seedet mondjuk az adott, ezredmásodperces pontosságú időből kapják meg.

De hozzátenném, hogy tudományos kutatásokra még ez sem elég, ezért olyankor sokszor külön hardvert szereznek, amely képes percenként kvantumhatásokkal pár darab ténylegesen random számot generálni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Humbuk kisko...
2016.08.28. 14:19
Igazából azért merült fel bennem a dolog, mert ha ugyan az a seed, akkor miért ennyire büszkék rá? MIndenki ugyan abban a világban játszik amíg ez a seed van.
De igazából túl is beszéltük már.

Kiváncsi leszek a feature updatekre, meg arra, hogy mikor lesz végre Pc-re méltó ez a cím.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. 5hR3kY
2016.08.28. 16:53
Elvileg már a több mint két óra játékidővel rendelkező embereknek is lehet refundot kérni a Steam-en és vissza is adják a pénzt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Renhoek Humbu...
2016.08.28. 19:46
... szerintem te nem érted még mindig ezt a koncepciót

Éppen ez benne a lényeg, hogy mindenhol, mindenkinél, minden gépen, minden űrhajóból, ugyan úgy nézzen ki az utolsó fűszál is. Pont ez a lényege a játéknak!

Egyrészt ezért nem kell hozzá külön multi szerver, mert garantáltan tök ugyan az a fűszál fog legenerálódni a cimborádnál is, mint a világ másik felén nálad. A puszta matematikával elkerültél egy sokmilliós szerverparkot és sokpetabyte-nyi tárolt adatot. Nem csak térben de időben is! 10 év múlva valaki ellátogat ugyan oda, akkor ugyan az a fűszál lesz ugyan ott.

Ez egy nagyon jó alap, mert fel lehet rá építeni rengeteg dolgot így. Ha megcsinálnák rendesen a local mentést, akkor a te bolygódon amit legenerál a rendszer, csak a változtatásokat kell elmenteni, pl építesz egy faja kis bázist. Ez nem túl sok adat... csak jelenleg erre is lusták voltak, mert akkor már borulna a low-bugdet bolygógenerálás, mert már kéne szinkronizált adatbázis szerver is. Ha használod a fantáziádat kicsit, akkor egy csomó ötleted lehet arról, miért is jó, ha egy és ugyan az mindenkinél az univerzum, és milyen fícsöröket lehetne még behozni ebbe a világba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Humbuk Renho...
2016.08.28. 21:27
Megnyugtathatlak, hogy tökéletesen értem a magyar nyelvet. ^^ Azt is amit a többiek írtak.
Értem a matematikát, a logikát. Látom az előnyeit és tapasztalom a hátrányait...

Azt nem értem, hogy itt ez miért ekkora szám... Hiszen nem egyszer találkoztunk már ilyen "random" generált dologgal.

Baromi nagy dolog, ha egy matematikai képlettel le lehet generálni egy világot, mert akkor legalább spórolunk a level designerekkel...

A képlet alapja mindenki számára elérhető. És biztos vagyok benne, hogy nem megismételhetetlen egy képzett matematikus számára...

Miért ekkora szám?? Mert nagyon sok promó vidiben elhangzik vagy 10x, hogy "úúú áááá procedurálisan generált világ... úúú áá"

Még a végén kiderül, hogy a harcrendszer és az irányítás is proc.generált ^^
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Renhoek
2016.08.28. 23:42
Azért marha nagy dolog, mert ilyet, ilyen méretekben még nem láttunk. Egy egész korszak kezdetét jelenti ezt.

Valószínűleg nem teljesen érted még mindig. A procedurális generálásban nem az a nehéz, hogy bármilyen világot megkreálj... hanem úgy finomhangolni és kibontani ezt a rendszert, hogy bármilyen kezdeti állapotból, az eredmény egységesen érdekes legyen, kellően diverz, úgy hogy közben értelmes környezetre és állatvilágra is hasonlítson. Ezért baromi nehéz egy ilyet megalkotni.

Ez a része legalább sikerült, mert bár nem tökéletes, bárhová mész azért valóságos és értelmezhető dolgok jöttek ki belőle. Ez a formula iszonyú bonyolult, és ami mögötte van textúra és animáció és stb generálás, az is mind procedurális.

Ez az alapja annak pl, hogy létrejöjjenek olyan open world játékok, ahol procedurálisan generált térképek vannak, és nem csak Minecraft kockákból.

Pl képzelj el egy GTA-t, ahol egy óriási 10 milliós város procedurálisan generált, és az összes épület összes lakásába be tudsz menni. Ráadásul mindegyik egyedi de valósághű. Vagy egy alien város ugyanígy... ez óriási lépés lenne a valódi open world játékokhoz, hiszen lehetetlen level dizájnolni 100000 házat mondjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kiskoller Humbu...
2016.08.29. 06:19
Az igazság az, hogy ilyen téren nem mutat újat a NMS. Ez csak PR bullshit.

Elite: Dangerous is procedurálisan generálta a csillió-millió csillagot.

Spore procedurálisan generált egy csomó mindent. Animációk jó példa erre.

Minecraft minden világa procedurálisan generált.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HozeManuel Renho...
2016.08.29. 12:41
Procedurálisan generált 10 milliós GTA szerű várostól NAGYON messze van a NMS. Egyébként meg marháran nem "baromi nehéz" egy ilyet megalkotni legalábbis azon a szintem amit a NMS produkált és a gyakorlat meg is mutatta hogy ez mennyire irtózatosan kevés. Ráadásul még az sem igaz hogy bármilyen kezdőállapotból meg kell oldani a világot.

Értem hogy lelkesedsz a technológia iránt, de a NMS technológiai szinten is eléggé leszerepelt. Semmi újat nem hozott. Azt hitték hogy ami a legtöbb játéknak észrevehetetlenül és csak kis mértékben része az majd náluk elad egy teljes játékot... a sok előrendelőt csak sajnálni lehet mert nagyon más képet festettek a játékról mint amit valójában nyújt nem lehet őket hibáztatni. Akit érdekelt a téma az természetesen adott rá pénzt hogy támogassa a baj hogy pont ezzel éltek vissza. Valószínűleg óriási károkat okoztak ezzel a többi fejlesztőnek sokkal kevesebb előrendelés lesz amivel a kis csapatok működését teszik tönkre a nagytőkés kiadók javára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Humbuk Renho...
2016.08.29. 21:07
"Valószínűleg nem teljesen érted még mindig."
Szerintem vedd ki a "nem érted" statikus változót a procedurális algoritmusodból, ami a kommentjeidet generálja. Uncsi.

Olyan furcsa, hogy csak te érted...
Láttad a forráskódot, hogy ennyire biztos vagy a működésében?
Megnézted az asset fileokat, hogy mi generált és mi nem?

Ha ez így megy tovább még eléred a fanboy szintet. Nem kell azért ezeket a haramiákat piedesztálra emelni! Lett volna egy jó esélyük maradandót alkotni, nem sikerült. Talán egy időmúlva jó játék lesz az NMS. Sajnos ez sem biztos, mert simán mondhatják azt, hogy némi bug javítás után, ők köszönik szépen végeztek.
Azért mert egy kis csapatról van szó nem kell foggal-körömmel védeni őket...

És ha neked tetszik a játék, azt is elfogadom, sőt örülök, hogy van olyan aki élvezni tudja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!