iPon Hírek

A DirectX 10 ideje még nem jött el

Dátum | 2007. 08. 29.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Valve a Steam szoftver disztribúciós rendszerének statisztikáira alapozza a véleményét. A statisztika szerint a játékosok 8%-a használ Windows Vista operációs rendszert, míg a 90%-uk még mindig a jól bevált Windows XP mellett teszi le a voksát. Azokban a rendszerekben, amelyek Steam szoftverrel rendelkeznek, mindössze 11%-os a DirectX 10-es hardver aránya, azaz a felhasználók 11%-a rendelkezik DirectX 10-es videokártyával. A helyet azért is rossz, mivel a DirectX 10-es hardver önmagában még nem garancia arra, hogy a felhasználó Windows Vista operációsrendszert használ: a DirectX 10-es hardver és a Windows Vista kombinációja a felhasználóknak csak mindössze 2,31%-ánál figyelhető meg. A Valve Software nem az egyetlen játékfejlesztő vállalat, amely ilyen véleménnyel van a DirectX 10-ről. Korábban John Carmack az id Software-től hasonló véleményt fogalmazott meg, amelynek lényege szintén az volt, hogy a DirectX 10 ideje még nem jött el.

DirectX 10-es karakter ábrázolás
Más szempontok figyelembevételével is születtek már vélemények. Jelenleg a konzolpiacon a két legmeghatározóbb konzol a PlayStation 3 és az Xbox 360 egyaránt DirectX9-es és ShaderModel 3-as támogatással bír, ennek értelmében a fejlesztők inkább erre a környezetre próbálnak játékokat írni, a DirectX 10-re történő váltást a többség még egyáltalán nem fontolgatja.

Egy másik erős érv a DirectX 10 ellen, hogy az első generációs videó processzorok nem rendelkeznek elegendő teljesítménnyel, ez néhány modern játékban megfigyelhető, amelyekben néhány DirectX 10-es "effektet" hívnak segítségül a készítők.

Egyes fejlesztői vélemények szerint a Microsoft rossz döntést hozott akkor, amikor a DirectX 10 használatát Windows Vista operációsrendszerhez kötötte.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Svindler
2007.08.28. 23:37
vissza a hírhez

A Valve is hangot adott azon véleményének, amely szerint egyelőre nincs értelme DirectX 10-es játékok fejlesztésébe kezdeni, ugyanis a játékosok többsége manapság még mindig Windows XP ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. J.o.k.e.r
2007.08.29. 11:38
Egyéni vélemény, de nagyon úgy tűnik, hogy az ésszerűség helyett a bevételnövelés volt a fő cél (Microsoftéknál). Aztán nem jött be, mert a felhasználóknak sem tetszik az, hogy a DX10 kizárólag Vista alatt érhető el, no meg a játékfejlesztőknek sem. AZ pedig nagy igazság, hogy az első generációs kártyák kevesek lesznek a DX10-hez.
Ez van, egy jó ideig még a DX9 fogja uralni a piacot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Svindler
2007.08.31. 16:09
A mostani DX10-es kártyák azért nagyon erősek DX9-ben. Csak nem mindenkinek van szüksége arra a teljesítménye. Pl 1280x1024-en eljátszogatni halál felesleges egy 8800Ultra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!