iPon Hírek

A GDC-n tart előadást a DirectX 12-ről a Microsoft

Dátum | 2014. 03. 06.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | SZOFTVER

A Microsoft az idei GDC (Game Developers Conference) alkalmával már egészen biztosan ejt majd pár szót a DirectX következő generációs kiadásával, a DirectX 12-vel kapcsolatban. Az idei GDC március 20-án kerül megrendezésre. A konferencián a Microsoft illetékesei mellett az Intel, az AMD, az Nvidia és a Qualcomm szakemberei is jelen lesznek, akik minden bizonnyal szintén megosztanak majd néhány fontos információt a publikummal DirectX 12 témakörben. Az egyelőre nem világos, hogy az említett napon a Microsoft elérhetővé teszi-e a DirectX 12-vel kapcsolatos fejlesztőeszközöket és dokumentációkat, vagy csak egy egyszerű bemutatót tart azzal kapcsolatban, mire lesz képest a következő generációs DirectX.
Jelenleg a DirectX legfrissebb kiadása a 11.2-es verziószámot viseli, amelynek támogatása AMD fronton megoldott, hála a Graphics CoreNext alapú grafikus processzoroknak. Az Nvidia térfelén egyelőre a Maxwell esetében is csak ugyanaz a DirectX támogatás áll rendelkezésre, mint a Kepler esetében – ez ténylegesen, szigorúan nézve DirectX 11-es támogatást jelent.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

31. tibaimp
2014.03.06. 18:17
Megy a vakarózás a Mantle miatt...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. _DiEGO_
2014.03.06. 18:27
amelynek támogatása AMD fronton megoldott, hála a Graphics Core Next - alapú grafikus processzoroknak...



És mikor jönnek már az uj programok amik a 4 vagy többszálon való futást ki is használnák ? Néhány programhoz egy patch is megoldhatná a dolgot ...

De talán ugyan az a helyzet mint az üzemenyag esetén ... miért nem akar elterjedni az elektromos vagy másfajta üzemanyagforrás ? miért a gázolaj van elsőbbrendűként minden felett ? valaki tudja esetleg a választ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. umi92
2014.03.06. 18:28
remélem a shader változik aminek következtében a jelenlegi konfigot lehet kukázni és olyan kell ami támogatja az új dx-et + a legújabb windows csudát kell feltelepíteni hogy elérhetővé váljon. yeah
alig várom
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gery84
2014.03.06. 18:34
Akkor az AMD kártyákat át lehet írni DX12-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. gab78
2014.03.06. 18:51
Vicces, jött egy Mantle, amire még igazán meg sem tudta mutatni magát és máris megy a kapkodás...

umi92: Valahol olyasmit olvastam hogy DX12-höz majd Win9 kell... Szeretjük az M$-t...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. DogTheDog gab78
2014.03.06. 19:07
Tenyleg eszeveszetten kapkodnak,mert ennyire sokat meg sosem kellett egy uj DX-re varni,mint a 12.
Rendesen veri a viz oket,es igen,biztos a felelmetes Mantle miatt van ez.
LoL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Reinkz
2014.03.06. 19:18
Az a kapkodás azt jelenti hogy talán 2016-ra már látunk is vmi-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. umi92 Reink...
2014.03.06. 19:52
igaz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. gab78
2014.03.06. 20:23
Reinkz: Lehet hogy csak 2016-ra lesz belőle valami, de ott az info, hogy jön és lesz, és hogy majd arra fejlesszenek, ne Mantle-re. Mert az csak az AMD-n lesz, míg DX12 másoknál is.

DogTheDog: Ez bizony kapkodás, mert nem sokkal a Mantle bejelentése után máris bejelentik ők is, hogy a lehető legkevesebben kezdjenek el foglalkozni vele. Gyorsan kell reagálni, nehogy esetleg a Mantle mögé álljon más gyártó is, ne adj isten megjelenjen Linuxon, mert akkor az M$ fő vonzerejének a nagyszámú Windows játékoknak oda.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. 5hR3kY
2014.03.06. 20:56
Remélem hogy az nVidia-t már meghívták erre a konferenciára! A múltkori DX 11.1-esre is elfelejtették őket meghívni, és látjuk hogy mi lett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Secondhand
2014.03.06. 21:24
Akkor most pár millió pécé user nem vesz VGA-t addig, míg ki nem jönnek a DX12 támogatással bíró chipek. Éljen a PC piac teljes leomlása - na, megint ki miatt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Reinkz
2014.03.06. 21:48
gab78 :
a dx12 nem lesz olyan mély mint a mantle mert bele kell férni az intel amd nvidia hardware-inek is.

Valószínűsítem a mantle el fog tűni elöbb vagy utóbb de a jelenlegi konzol genereációban, szerintem egyszerűbb lesz átemelni a konzol portot mantle-re mint akár dx12-re, egyszerűen azért mert gcn van a jelenlegi konzol gen.-ben, az is lehet hogy dx12 egyből eltűnik de legalább elindított egy lavinát mert a mikrofos sem akar kimaradni a jóból mi meg a játékosok csak nyerünk ezzel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. rini
2014.03.06. 22:28
Nem egészen mert a DX 12-is erre fog alapozni. Viszont nem lesz olyan mélységű mert ebbe bele kell férni az újabb lehetőségeknek is. Ha a Mantle-t nem támogatja az NV és az Intel az akkor is süllyesztőben végezte volna. Ezt az AMD-nél is nagyon jól tudták. Megpróbálkoztak vele és örüljünk, hogy felkavarták az állóvizet. természetesen ennek lesz előnye és hátránya is, tehát erről se feledkezzünk meg. Előnye a jövőben megjelenő játékoknál fog jelentkezni a kisebb hardver igény és látvány miatt. Hátránya pedig az lesz, hogyha előveszel egy régebbi játékot akkor kezdheted cserélni az új DX-et egy régebbire. Továbbá új grafikus vezérlő beszerzését fogja igényelni, tehát anyagilag fogunk perkálni ha élvezni akarjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Terror
2014.03.06. 22:58
Semmiféle kisebb hardware-igény nem lesz, ilyesmiről ne is álmodjatok. Kinek adják el a pénzes felsőkategóriás videokártyát meg processzort, ha a középkategóriáson is jól megy? Naugye... A Mantle egyetlen célja a konkurencia baszogatása, és nem az, hogy te kevesebb pénzt csengessél a kasszánál ugyanazért az eredményért.

Na meg ugye nekik is olcsóbb ebbe ölni a pénzt, mintsem stabilan 30%-kal erősebb hardware-t gyártani a konkurenciánál, amire ugye processzor fronton esély sincs, videokártya fronton meg iszonyat ráfizetés, amit az nVidia játszott is egy ideig pusztán marketingcélból (volt is pár veszteséges csúcskártyájuk, amit megjelenés után már állítottak is le, pl. GTX 295).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Resike gab78
2014.03.06. 23:44
A Mantle nem csak AMD-vel fog működni, Linuxra meg akkor is lesz Mantle support ha jogász hallgatók írják hozzá a drivert, mivel open source lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tomchee
2014.03.06. 23:44
Talán így, hogy a Mantle péniszt tart a lukukhoz, talán valami tényleges előre lépést is látunk végre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Resike Terro...
2014.03.06. 23:51
Szerintem meg az AMD k*rvára megunta hogy a Microfos 10 éve nem fejlesztett semmit sem a DirectX-en, és rohadtul igaza van.
A nVidia meg elvan mert rádob az új kártyáira pár millióval több több tranzisztort meg húz az órajeleken 10%-ot és kész a 50k-val drágább lassan fél méter hosszú kártya.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Profeta051...
2014.03.07. 08:10
Az komoly lesz....Sokan kukázhatják a 150ezres 290x-et, mert az is csak Dx11.2. Eddig nem jött, akkor még egy olyan 2évig ne is...Tudtommal a win8 is csak a 11.2-t támogatja, szóval logikusan belegondolva Win9!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. thedevelop...
2014.03.07. 08:49
Resike: Persze. Csak az a bökkenő, hogy a Microsoft operációs rendszert gyárt, az AMD pedig csak néhány részegységet. Az MS szakemberei nem tehetik meg, hogy a többi gyártó eszközét figyelmen kívül hagyják.
A DirectX egy általános API csomag (az 'X' lehet például Draw, Sound, 3D, is). Ha egy program meghív egy DirectX függvényt, akkor az adott szoftver fejlesztője elvárja, hogy az az utasítás tetszőleges hw konfiguráción ugyanazt jelentse.
Ehhez az szükséges, hogy a DX elrejtse az egyes hardverek sajátosságait és API szinten általánosítson.
Ez sajnos azzal is jár, hogy az adott hardver hiába lenne képes többre, ha a DX API szoftveresen redukálja a lehetőségeit.

Persze sok munkával és odafigyeléssel lehet olyan kódot írni, ami mégis kihasználja egy adott kártya speciális lehetőségeit, de ez nem 'rapid', tehát egy játék készítőit nem motiválja a feleslegesnek tűnő többletmunka. Ezért is fontos az, ahogy a DirectX mennyire fejlődik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. bertapet
2014.03.07. 08:56
Nem tudom mint AMD-ztek itt. A Mantle windows only (egyelőre), de még az se, mert ló?zar se megy rajta, nem hogy a BF4. Inkább a Steam az, amitől tartanak a Microsoftnál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. wishformor...
2014.03.07. 10:01
@bertapet
Ez igy van ahogy mondod, ezekben a percekben is turom a netet hatha reagalnak valamit a Steam haza tajan a DX12 vel kapcsolatban, mert kivancsi vagyok.

@Resike
Nem veletlenul nem vagy hardware mernok. Ezek a fejelesztesek rohattul nem ugy mukodnek mint ahogy ezt te itt vazoltad.
Meg azt azert hozzairhattad volna az nVidia-s reszhez, hogy ok legalabb tudnak proper drivert irni a kartyajukhoz, nemcsak winre, linuxra is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Kajafun
2014.03.07. 10:02
Újfajta csempék várhatók!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ThePoweR
2014.03.07. 10:53
Itt mindenki piaci szakértő/profi programozó/jós és az AMD egyik fő részvényese.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller Resik...
2014.03.07. 11:07
Hülyeséget írsz. A Mantle nem opensource. Még ha az is lenne, az se jelentené, hogy csak úgy szívességből portolná Linuxra neked az AMD. Az open-source drivereket meg hagyjuk.

Röhej, hogy még mindig jövő időben beszéltek a Mantle-ről, amikor elvileg már november óta elérhető, gyakorlatilag még mindig csak 2 játék támogatja, és a Mantle is kb 2 chip-en fut el rendesen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. _DiEGO_
2014.03.07. 12:54
Az eddig látható csempék mellett majd válaszható lesz a járólap , cementlap , aszfalt és akár laminált parketta is szálcsiszolva ...
Áhh de legjobban egy Windows 8.1 RubiK jöhetne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Secondhand
2014.03.07. 12:57
LOLLLER

Szanaszét f0sták magukat a Mantle-tól.

http://pcforum.hu/hirek/14843/Nem+lesz+DirectX+12.html

"A DirectX "haláláról" - vagy legalábbis továbbfejlesztésének leállásáról - szóló hírek egyébként nem kifejezetten újak, hiszen a Microsoft ugyanis már január végén, egy kiemelt fejlesztőinek küldött körlevelében már kilátásba helyezte a platform ill. az azzal kapcsolatba hozható minősítések "nyugdíjazását" 2014-ben. "
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Meteoreso
2014.03.07. 15:31
Egyet magyarázzatok már el.
Amikor régen bejött a Morrowindbe az új vízeffekt leesett az állunk.
Rohantunk új videókártyát venni, amikor bejött a Bump Mapping hú ez tényleg szép vegyünk új kártyát.
De Direct X 9 óta mi változott ???
Azonkívül persze hogy gyorsulnak a kártyák, meg kivette a Misrosoft a mash loadert a direct x ből hogy még csak véletlenül se írhass 3d s alkalmazásokat .
Mert én nem látok semmi újdonságot sok sok éve csak hájpolják az új szuper szép dobozú kártyákat , és hány olyan progi jelent meg ami kihasználja a Direct X 11.2 t ???

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim Meteo...
2014.03.07. 15:40
Pl:
http://blogs.windows.com/windows/b/extremewindows/archive/2014/01/30/directx-11-2-tiled-resources-enables-optimized-pc-gaming-experiences.aspx

Ez direkt arról szól, hogy nem kell rohanni új videokártyát venni ... miért nem használják?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. mikej95
2014.03.08. 12:39
Legalább most produkálnak valamit, hogy az AMD a farukba állított valami használhatót. Múltkor még arról volt szó, hogy nem lesz több DX. Az M$ nél is tudják, hogy annál, hogy megb*** egy elefánt csak az rosszabb, ha megujjaz.
Nem magától "haldoklik" a PC piac, hanem az ellátói próbálják módszeresen elvágni a torkát, egy kiskanállal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Resike wishf...
2014.03.09. 19:17
Igen nem vagyok hardver- hanem szoftver mérnök vagyok.
Ha a DX-et párhozamosan fejlesztenék a videó kártya driverekkel, sokkal jobb optimalizáltságot és teljesítményt lehetne elérni, anélkül hogy újabb kártyát kéne venned.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Resike kisko...
2014.03.09. 19:19
Az API nyílt lesz erre gondoltam. Nem tudom mi akadályozná meg a linux driver megjelenését.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!