iPon Hírek

A GeForce GTX 570-ből is bestiát faragott a PoV/TGT

Dátum | 2010. 12. 21.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A Point of View és a TGT együttműködéséből már több tuningolt videokártya is született: a páros legutóbb a PoV/TGT GeForce GTX 580 "Beast" modellről rántotta le a leplet. Úgy tűnik, hogy a mérnökök egy percig sem lazsálnak, ugyanis megszületett a legfrissebb PoV/TGT videokártya, amely ezúttal egy megemelt órajelekkel érkező GeForce GTX 570-es modell, amely mind léghűtéssel, mind pedig folyadékhűtéssel elérhető lesz, így mindenki eldöntheti, hogy számára melyik a legmegfelelőbb modell.


A GeForce GTX 570-es alapjain nyugvó újdonság szokás szerint GF110-es GPU-val érkezik, amely 480 CUDA maggal rendelkezik és 320-bites adatsínen keresztül kapcsolódik az 1280 MB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memóriához. Akár folyadékhűtő blokkal, akár léghűtéssel vásároljuk meg az új videokártyát, minden esetben azonos órajeleket kapunk: a GPU 841 MHz-en, a CUDA magok 1862 MHz-en, míg a GDDR5-ös memóriachipek 3960 MHz-es effektív órajelen üzemelnek. A referencia GeeForce GTX 570 esetében a GPU 732 MHz-en, a CUDA magok 1464 MHz-en, a GDDR5-ös fedélzeti memória pedig 3800 MHz-es effektív órajelen ketyeg, vagyis a tuning nem elhanyagolható mértékű. A gyártó állítása szerint környezettől függően (megfelelően szellőző rendszer) akár további tuningra is van mód.


A léghűtéssel érkező változat ránézésre ugyanazzal a videokártya hűtővel érkezik, mint amit a referencia modelleknél is használnak, ez a példány 449 euróba kerül. A másik modell, amely egy 9 mm magas AquaCopper folyadékhűtő blokkot tartalmaz, már 499 eurós áron lesz elérhető. Ha utóbbit választjuk, akkor nem árt, ha rendelkezünk egy megfelelő hűtőteljesítményt kínáló folyadékhűtő rendszerrel, ellenkező esetben a videokártya mellé még be kell szereznünk a szükséges csöveket, a hőleadó radiátort a hozzá tartozó ventilátorral, valamint magát a szivattyút is, ami keringeti a folyadékot a rendszerben.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

29. GerryZ
2010.12.21. 09:57
Ez az, amit sohasem értettem, hogy ha már egyszer rátesznek egy vízhűtést, ami csak 1 slotot foglal el, miért hagyják meg a felső szellőző hátlapi lemezt? Hogy ne lehessen 1 slotban használni??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Benes
2010.12.21. 10:04
GerryZ: Gari után(vagy ha türelmetlen vagyok már megvételkor) biztos leflexelném...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Frenky1988
2010.12.21. 10:16
GerryZ: mióta van az alaplapokon egymás alatt 2 x16 PCi-e?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. polarx
2010.12.21. 10:20
minek a flex? tudtommal ezeket a lemezeket le lehet csavarozni.. ha gariztatni kell meg vissza rakod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. calogero
2010.12.21. 10:22
[b]Frenky1988: http://ipon.hu/webshop/product/_asus_p6t7_ws_supercomputer/116952
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. GerryZ Frenk...
2010.12.21. 10:22
Teljesen mindegy, hogy mi van alatta, mert nem tudod használni!

Akkor íme néhány példa a felsőkategóriából, akik nagy valószínűséggel megengedhetik maguknak (és meg is teszik), hogy vízhűtést használnak:

GIGABYTE GA-X58A-UD3R


GIGABYTE GA-X58A-UD5


GIGABYTE GA-X58A-UD7
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm
2010.12.21. 10:45
449 euróba kerül
ezzel az árral nem igen lesznek versenyképesek az 6970-el!?

Gerry:vannak gyártók akik,ezt kicsit okosabban oldják meg mint a GIGABYTE
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jampi jozse...
2010.12.21. 10:55
Tök korrekt dolog egy tuningolt, vízhűtéses kártyát összehasonlítani a 6970-el, amiből ha jól tudom, csak referencia változat van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. levaipeti
2010.12.21. 11:01
Abban igazad van, hogy az emberek(gazdagabbak) inkább a 6970-est veszik meg, ha a teljesítmény a fontos. Én ezt a folyadékhűtős dolgot biztos, hogy a gtx 580-on és a gtx 595-n használnám csak, mert különben nem érné meg a konkurencia kártyái miatt.

Persze van egy két nvidia fan aki akkor is nvidia venne, ha harmad annyi teljesítményt nyújtana, mint a radeon. De egy dolgot be kell látnunk: mégpedig azt, hogy sokan erősebbnek képzelték el ezt a 6900-as szériát. köztük én is.
Azért arra a gtx 595-re kíváncsi leszek, hogy hogy fogják megcsinálni.

Tényleg Gerry! Úgy tudom hogy a x58ud3r az nem vízhűtéses. Amúgy neked nem a suliba kéne lenned? Mert nekem igen de inkább itthon maradtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. _DiEGO_
2010.12.21. 11:08
Azért van a ásodik slot vele együtt, mert 2 azaz kettő csavarral stabilabban meglehet fogatni VGA-t ! Kicsit nem árt odafigyelni és gondolkodni... De még fekvő házban is biztosabb, ha 2 slotos a felfogatása...
Főleg ily súlyosabb kártyáknál elengedhetetlen... kell a stabil állapot... plusz a végükre is nagyon ráférne egy stabilizátor, ami fixen tartaná a kártyát, mert beszerelve kapásból lóg a hátsó fertály

jampi

Mióta szokás hűtési eljárás miatt nem összehasonlítani kártyákat. Akkor ezek szerint ref-hűtős kártya vs ref-hűtős kártya lehetne csak - szamárság.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. GerryZ levai...
2010.12.21. 11:24
Nem, nálunk kiadták igazgatói szünetnek.
Az UD5 és UD7 sem vizes, csak az UD9-hez adnak chipsethűtő vizesblokkokat, a kép megtévesztő. Egyébként Frenky-nek linkeltem őket, hogy igenis van alaplap, aminél két x16-os slot egymás mellett van, és nem csak a Gigabyte-nál, hanem még az EVGA-nál is!

DiEGO
Eddig is tartott meg az az 1 csavar rengeteg kártyát, nem hiszem, hogy olyan nehéz lenne az a blokk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. _DiEGO_
2010.12.21. 11:38
Én nem direkt csak erre értettem , hanem szinte az összes nagyobb testü hűtésekre .
Ilyen Green Edishönökhöz , 15deka alubordábal persze szükségtelen ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. jampi _DiEG...
2010.12.21. 11:45
Itt az ár összehasonlítással volt gond, mivel a hűtés elég erős ár módősító tényező. Azt te is beláthatod, hogy egy vízhűtéses vga mindig is drágább volt és lesz, mint egy ref. hűtéses ezért írtam, hogy szerintem nem túl jó az összehasonlítás. De ha te másképp gondolod, akkor valamivel érvelj, ne csak annyit írj, hogy „szamárság”.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. anzani
2010.12.21. 11:47
GIGABYTE GA-X58A-UD7... én beszereztem egy ilyen lapot... nagyon bejön
igaz nagyon olcsón jutottam hozzá (használtam vettem, igaz 2év garral)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. jozsefm jampi
2010.12.21. 11:53
jampi:
A léghűtéssel érkező változat ránézésre ugyanazzal a videokártya hűtővel érkezik, mint amit a referencia modelleknél is használnak, ez a példány 449 euróba kerül.

Miota tér el a hütésük? én a levegősről beszéltem!

Olvasd el a hirhez tartozó cikket is ,ne csak a komenteket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. jozsefm Gerry...
2010.12.21. 12:00
GerryZ

A teljes X16@ sávszéles slotok között, van egy X@8-as illetve ,egy PCI slot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. _DiEGO_
2010.12.21. 12:02
jampi

Van egy vizhűtéses GTX570 -ed és egy Léghűtéses GTX570-ed.

Tök mindegy , mert max annyi előnyöd származik, hogy vízhűtéses valamivel alacsonyabb hőfokon tarthatja max és hangtalan... a kártya ua teljesítményt adja neked.

videokártya, amely ezúttal egy megemelt órajelekkel érkező GeForce GTX 570-es modell, amely mind léghűtéssel, mind pedig folyadékhűtéssel elérhető lesz, így mindenki eldöntheti, hogy számára melyik a legmegfelelőbb modell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. rabib
2010.12.21. 12:04
Eszembe jutott valami. Már tényleg nem értem, hogy ezzel a GTX570-es kártyával mit csinált az Nvidia. A GTX470, vagy GTX480 sem bírná 800 Mhz felett, meg 4 Ghz-s memória órajelen, meg felett, itt meg az új GTX570 lazán megy 840 Mhz-n, és még további tuningra is van lehetőség. Nálam a GTX470 az 750Mhz-nál majdnem megfeküdt, ez meg 840-en megy. Azt szeretném igazából megkérdezni tőletek, hogy egy GTX470SO az mennyire szereti, ha a memória órajelével elkezdek játszani. Felfelé. Amiatt, hogy kipróbálom 950Mhz-n(1900->3800) tönkremehet-e a videokártya. Vagy esetleg előfordulhat-e ilyenféle limit (sávszélesség-limit) egy GTX470-en.
Köszönöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. _DiEGO_
2010.12.21. 12:40
GTX470 Overclocking

[LINK]


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. rabib _DiEG...
2010.12.21. 12:52
Az szép. Túlfeszeléssel persze viszi a 800 Mhz-t is, de ha jól tudom a feszültségemeléstől a kártya tönkremehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. _DiEGO_
2010.12.21. 13:10
Max az élettartama lesz rövidebb - nem bír ki 5 évet csak 3-at viszonyítás durván...
Nem tönkremegy , henem előbb mint kellene/illene... logikus is .
Magad sem bírnád sokáig , ha napi 8 órát folyamatosan nehéz fizikai munkát végeznél erőltetett menetben , idő előtt elhaláloznál , minimum összeesnél .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.21. 13:41
Értem. A sima tuningnak is van ilyen "mellékhatása?"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. _DiEGO_
2010.12.21. 14:01
A gyári tuning az bemért és azzal garanciális ... magad is tudod még huzni és ha nem megfelelő a hűtése , azaz jobban melegszik a megengedettnél - az mind az élettartam csökkenésével jár. Ha okosan és a szabályok betartásával ész-szerü határokig tuningolunk megfelelő hűtéssel - minimális lesz ez az élettartalom csökkenésére. De azzal jár... Persze ha állandóan csúcson megyen VGA netán Proci , vagy a ramok vannak túlhúzva , az az élettertam rovására megyen...
De egy alapon pörgő ámde karbantartatlan poros koszos gépre ugyanúgy igaz mindez,túlmelegszenek alkatrészek , a megfelelően hűtött hardverek dolgoznak csak ideálisan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. carraroxt
2010.12.21. 14:06
Jó minőségű kártyát az ésszerű tuning nem ölhet meg. A memória tuningjával azért érdemes vigyázni, mert túlfeszítve hibázhat, aminek megvan az esélye, hogy kárt tesz az oprendszerben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.21. 14:07
Nálam húzva van a processzor, a VGA(gyárilag), a ramok CL-je lentebb van téve. A hűtése a gépemnek aránylag jó, portalanítás rendszeres. A VGA maximum 75°-os, a processzor néha eléri a 60-at is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. beleutomaz...
2010.12.21. 14:10
Csak egy megjegyzes: a vizhutes nem feltetlenul halkabb csak azt jelenit hogy a karty hatekonyabban van hutve es a zaj nem a kartyarol jon hanem a hutoblokkrol.
En lattam mukodesben egy Coolit Eca compact wizhutest es nem mondanam halknak de viszont nagyon jol hut. Vizhutes akkor halk ha egy jol szellozo helyisegben ventilator nelkul csak a vizblokkban a viz forgatasaval hutesz. Egy ilyen gtx580-ashoz en ajanlom hogy vegyel ket nyerges vontatonka a hutojet.
Az ar nem szokott kerdes lenni ha tenyleg vizhutessel hutesz mindent es meg halk is kell legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jozsefm rabib
2010.12.21. 14:16
A 75°C-tól még baja nem lesz, és a gyári tuningos kártyák elméletileg kicsit erősebb minőségibb komponensek beépitésével készülnek.Mondjuk az alapot képező nyák és rétegei illetve az abban futó áramkörök nyilván nem változnak,ezért is rövidül az élettartam, ugyanez igaz a nem kimondottan tuning célokra tervezett, és gyártott ,olcsóbb alaplapok esetében is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2010.12.21. 21:40
Értem. Köszönöm az információkat. a mostani órajeleket hagyom az alkatrészeken.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Frenky1988
2010.12.21. 22:01
aZ egy dolog h 16x os a hosszusága de nézd meg a képet a "tüskék" csak a 8x fedezik és ez igy van minden alaplapon
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!