iPon Hírek

A GlobalFoundries gyártósoraira támaszkodik az AMD?

Dátum | 2014. 12. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A TSMC 28 nm-es gyártástechnológiája körül az elmúlt időszakban voltak problémák, amelyek nem könnyítették meg a szerződéses gyártó megrendelőinek a dolgát. A kellemetlen helyzet az AMD-t is érintette, aki a legfrissebb hírek szerint jövőre azt tervezi, hogy igénybe veszi a GlobalFoundries szolgáltatásait is, legalábbis a 28 nm-es csíkszélességgel történő gyártást illetően. A pletykák szerint az AMD a GlobalFoundries 28 nm-es SHP (Super High-Performance) gyártástechnológiájára támaszkodik 2015 folyamán. A 28 nm-es SHP eljárás segítségével az AMD új grafikus processzorokat készíthet, amelyeknél alacsonyabb üzemi feszültség alkalmazására nyílik mód, így nagyobb lesz a mozgástér órajel-emelés frontján. Az AMD 2015-ben érkező grafikus processzorai várhatóan a Graphics CoreNext 1.2-es architektúra köré épülnek majd. A vállalat számára kiemelten fontos szempont lehet, hogy az említett gyártástechnológia előrelépést kínál üzemi feszültség tekintetében. Hogy mikor érkeznek az új AMD videokártyák? A friss értesülések szerint áprilisban vagy májusban. Persze ezzel egy időben a TSMC-vel sem szakít a cég: a pletykák szerint a TSMC 16 nm-es FinFET gyártástechnológiája köré épülnek majd az új, következő generációs AMD processzorok, amelyek "Zen" kódnévre hallgatnak. A "Zen" modellek a "Bulldozer" architektúra alapjaira támaszkodó "Piledriver" és "Streamroller" egységek utódai lesznek, és a dolgok jelenlegi állása szerint radikálisan különböznek majd elődeiktől processzormag-dizájn tekintetében.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

81. Riddick77
2014.12.30. 17:22
Most komolyan 28nm GPU-kat akarnak gyártani 2015-ben???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
80. Reinkz
2014.12.30. 17:27
Riddick77:
miért a konkurencia mit csinál?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. csabi02 Riddi...
2014.12.30. 17:30
a másik hírben azt is olvashattad,hogy az nV teljes egészében törölte a 20nm terveit és marad ezen 2016-ig
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. maxpapa Riddi...
2014.12.30. 17:32
Ez van.Nem tudnak mit csinálni.
Reszelgetik a meglévő GPU -kat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Riddick77 Reink...
2014.12.30. 17:34
A NVIDIA a Maxwellel elég szép szintre hozta a fogyasztás teljesítmény mutatót. A 28nm technológia 2011 végén jelent meg a GPU-k nál..... pár nap és 2015 van. Azt írták ,hogy az AMD GPU-k komplexebb felépítése miatt,nehezebb a fogyasztást csökkenteniük,és az órajelet emelniük. Egyetlen esély erre jelenleg a modernebb gyártás technológia. Mert azt a driver szintű fps limitet nem tekintem ilyesminek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. Nexus22
2014.12.30. 17:47
A Maxwell teljesítmény/fogyasztás mutatóját lehetetlenség elérnie az AMD-nek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. tibaimp Nexus...
2014.12.30. 18:03
Nem biztos az, csak még faragniuk kell kicsit a gpu-n. Azért az nv-nek is kellett a fermi óta pár kör
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. Phantomstr... Nexus...
2014.12.30. 18:27
Lehetséges, csak épp ellenkező irányba halad a két gyártó. Az AMD az nvidia fermi-féle felépítése felé lépett és okosabb GPU-t tervezett, az nvidia pedig butított. Mindkettőnek meglátszik a fogyasztásán a változás.

A kérdés, megéri-e olyan GPU-t gyártani desktopra, aminek a tudását a felhasználók 99%-a úgysem használja ki. A litecoin lázkor jól jött az AMD-nek, de az már lecsengett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. gery84
2014.12.30. 18:28
Most akkor 20 vagy 28nm-en fognak jönni az új kártyák vagy elírás az a Hogy mikor érkeznek az új AMD videokártyák?

Elég szomorú hogy 2015-ben is 28nm-en fogja megjeleníteni az AMD a cuccait, egy 4 éves technológiára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. Bakkertakk...
2014.12.30. 18:56
Nem úgy van, hogy a CPU-kat a GF gyártja nekik és csak a GPU-t készíti a TMSC?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. jozef8
2014.12.30. 19:21
Ezek az ütemtervek ezért nem érnek semmit. Mindenhol csak a duma megy, de a gyártás nem. Ha kell még gyártósor miért nem építenek olyan nagy bevételekből? 28nm 4 éve lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. tibaimp Bakke...
2014.12.30. 19:33
De.
Mondjuk azt nem tudom, hogy mi lett a samsung féle 20nm-es megállapodással, akkor ezek szerint mégsem jött össze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. csabi02 Phant...
2014.12.30. 20:02
igen,valóban jó kérdés és ezért várom kíváncsian a következő amd-t,hiszen pl a gtx970-nél azt láttam,hogy fasza és 3-4 nV-s játékban fhd-ban 20-30 fps-t ver a 290X-re,de 4k felbontás esetén már egyenlő volt, vagy minimálisan gyengébb nála.
Sokan erre bután reagáltak,hogy hülyeség a 4k,meg el lehet felejteni stb...
Pedig gyors ütemben terjednek és ami 2éve elképzelhetetlen volt,az ma 400€ kb....
ezért felmerült bennem a kérdés,hogy miért vennék most gtx970-et 20ropival drágábban,ha max nyárig úgy is váltok 4k-ra és abban a pillanatban elveszik a vga előnye/ereje csak az alacsonyabb fogyasztás lenne egy 290X-el szemben,de az nem érdekes számomra.
Tehát marad a várakozás...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. jozef8 csabi...
2014.12.30. 20:15
Ha 4k-ra tervezel, akkor érdemes még várnod szerintem. Én még egy ideig még lejjebb nem mennek a 4k-s árak, addig biztos maradok FHD-n, addig marad a 970. Utána én is váltani szeretnék. Bár vártam januárban az AMD-ket, már akkor leváltottam volna, de akkor még marad ez egy darabig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. pdx06
2014.12.30. 20:22
Nem kell foglalkozni ilyen Riddick féle emberekkel. Ezek azok a tipikus megtéveszthető emberek akikre bármit rá lehetne sózni egykét szép szóval.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. hcsa
2014.12.30. 21:35
A legújabb AMD processzorok (ismét) radikálisan különbözni fognak elődeiktől... Miért van az, hogy rosszat sejtek?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. gab78
2014.12.31. 00:05
Már egy ideje lehetett hallani a váltásról. De szerintem prózaibb okai vannak a váltásnak, amit úgy hívnak ipari kémkedés. Talán az AMD-nél úgy gondolják, hogy túl sok információ kerül ki a TSMC-től olyan kezekbe, ahova nem kellene, ezzel pedig ez lényegesen megnehezíthető. Sőt én még azt is megtenném, hogy nem adnék külső gyártásra semmiféle grafkártyát. (igaz ehhez nem ártana megtanulniuk refhűtőt tervezni) Aztán lepődjön csak meg mindenki, hogy egyik napról a másikra ott egy új generáció, tulajdonképpen mindenféle előjel nélkül. Ez igaz, hogy nagyobb kockázatot jelent, viszont ezzel több hónapnyi, sőt akár negyed, vagy fél éves piaci előnyre is szert lehet tenni, ami azért eléggé kifizetődhet. Ott van pl az 5870-es mikor megérkezett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. I.Jozsef83 hcsa
2014.12.31. 00:09
Azért mert AMD -s a hír ... vészmadarat nem kell játszani . Gondolom elhagyják, hogy nem 2magot tesznek egy modulba ...

Vajon miért van az az érzésem , hogy most jobb CPU-t fognak összehozni ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. SgScorpion
2014.12.31. 00:10
Remélem 20nm-es technogia lesz, mert akkor az nV-t lehet váltani 2016-ig
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. SgScorpion I.Joz...
2014.12.31. 00:12
Az Athlonokkal is "csodát" tettek 17k-ért hol kapsz 4 magos processzort? (Nem játékra, hanem egyéb célokra kell gondolni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. I.Jozsef83 Riddi...
2014.12.31. 00:19
Lesem sír rólad , hogy miért jöttél AMD-s hírhez !
De a szemellenző azért fenn van , vagy egyszerűen nem is érdekel mit írnak a másik oldalon is ! Hát tessék , ha csak eddig akarsz eljutni :

Az Nvidia térfelén még érdekesebb a helyzet, ugyanis a jelek szerint a vállalat teljes egészében törölte 20 nm-es terveit. A WCCFtech adatai szerint a 28 nm-es gyártástechnológia sokáig szolgálatban marad, leváltására pedig majd csak valamikor 2016 folyamán lehet számítani, amikor elkészülnek az első 16 nm-es csíkszélességgel készülő Nvidia GPU-k. A 16 nm-es újdonságok várhatóan nem is 2016 elején, hanem később debütálhatnak, ismerve a TSMC 16 nm-es gyártástechnológiával kapcsolatos terveit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. I.Jozsef83 SgSco...
2014.12.31. 00:26
Na igen . És ha azon kellene döntenem , hogy egy QuadCore Celeron , vagy a 4 magos Athlon II ?
Egyértelműen az AMD a nyerő

Azért játékokban is elmuzsikál egy megfelelő VGA mellett / alatt . AMD Athlon II X4 640 3GHz + R7 250 vagy 250X
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Rojik csabi...
2014.12.31. 02:04
Nem hülyeség, de amíg egy Battlefield 4-et 2db GTX 970 SLI-be kötve 33 fps-el futtat átlagban, addig értelmetlen, mert nincs meg a teljesítmény a játékokhoz. Ráadásul a 2 kártyás rendszereket nagyon kevés játék támogatja úgy, ahogy kellene. Inkább Full HD + 60 fps + max grafika szerintem 1db top kártyával. Arról nem is beszélve, hogy a hétköznapi tartalom (pl. szöveg) 4k megjelenítése még nem megoldott Windows alatt, tudtommal elég komoly bajok vannak vele. Ha minden igaz ezt a Win10-nek orvosolnia kell majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. atti2010 gery8...
2014.12.31. 04:22
Elég szomorú hogy 2015-ben is 28nm-en fogja megjeleníteni az AMD a cuccait, egy 4 éves technológiára.

20nm jönnek az R9-370-80-90X az Nvidia gyárt 28nm 2016 váltanak 16nm de akkor az AMD mar 14nm fog gyártani a GLOFO-nal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. atti2010 I.Joz...
2014.12.31. 07:16
Romániában csináltak egy felmérést és az FX procik a leg kelendőbb termékek között vannak, gyanítom itt sem lenne másképp.[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.12.31. 10:19
Az a baj, hogy a Kárpátmedence lejjebb van a körülöttünk lévő tájakhoz képest, és jobban "megül" a KÉK KÖD !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Phantomstr... atti2...
2014.12.31. 10:21
Van itt Magyarországon, és ezek szerint talán egész Kelet-Európában, egy igen furcsa beidegződés. Az emberek egy elég jelentős része mindig a kisebb céget választja, akár teljesen irracionális módon is. Megveszi a termékeit, legyen akár drágább vagy rosszabb.

Ki tudja, talán valami rendszerváltás előtt felvett valami szokás. Úgy harcolunk a "nagy és megkerülhetetlen állam"-mal, hogy a kis "maszek"-ot választjuk.

Kíváncsi vagyok, írtak-e már erről valami tanulmányt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. atti2010 Phant...
2014.12.31. 10:29
Csúnya rossz bácsik Ajemdét mernek venni, tiltsuk be nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. Phantomstr... atti2...
2014.12.31. 10:45
Minek betiltani? Mindenkinek joga van hülyének lenni. Viszont egymillió légy választása még nem bizonyíték a minőségre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. csabi02 jedi
2014.12.31. 10:57
azt is számítsd bele,hogy a kommentelők egy része nem is magyarban él!
itt németben még azok is intelt vettek akik ereklye ként kezelték az FX8150,8350es t és német hátszél miatt vettek azt,de érdekes módon 2hónap múlva eladták és beléptek a "kék ködbe"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. csabi02 Rojik
2014.12.31. 11:13
Igen a teljesítmény aggaszt kicsit,de még olyan nem volt mint a fhd felbontás esetében,hogy jó formán 5-6éve ugyanazt a monitort bámulja az ember és még ha váltani akar sem tud...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Galdech Phant...
2014.12.31. 12:52
Van egy örök magyar mondás erre: Jó ez, még ha szar is.

Az, hogy neked idegi alapon el van döntve az Intel mindenhol jobb szemlélet, még nem jelenti azt hogy másnak is csak az kell. Vannak területek, ahol a konkurencia jobb alternatívát kínál. De ezt egyszer már átbeszéltük. A lényeg, a te hozzászólásaid is csak szubjektívek, nem objektívek. No offense.


Ennyi pletyka után én már kivárom az AMD közleményét, hogy most akkor 28 vagy 20 lesz itt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. atti2010 Galde...
2014.12.31. 13:11
20nm lesz biztosan azért tolták ki májusra a startot és 28nm nem sok értelme lenne kihozni még egy sorozatot.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Phantomstr... Galde...
2014.12.31. 13:31
Nincs idegi alapon eldöntve, hogy az Intel mindenhol jobb. Csak ugye az elmúlt 8 évben az AMD a jobb időszakaiban is csak a középkategória tetejéig ért fel, manapság meg lassan már csak az aljáig. És ez még csak a nyers teljesítmény, egyéb tulajdonságai nélkül.

El sem zárkózom tőle, hogy valaha jobb legyen (az AMD), csak épp nem hiszek benne, mert 2006-ban, mikor legközelebb valami újjal elő fognak állni, már 10 éve lesznek lejtmenetben.

Az pedig, hogy jelenleg az AMD azonos fogyasztáson nagyjából fele teljesítményt kínál, az van annyira objektív, hogy minden tesztoldal képes kimutatni. Még ami alapvetően elég AMD-s, az is.

És ahol a konkurencia (AMD) jobb alternatívát kínál? AM1-es HTPC APU-k és diszkrét videokártya nélküli szuperkompakt alkalmi játékos gépek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Riddick77 I.Joz...
2014.12.31. 13:33
Mielőtt beleképzelsz valami hülyeséget az elméleteidbe,csak mondom,hogy két AMD-s notebookom is van,és Radeon VGA-m is. Nincs semmi szemellenző,csak józan ész és realitás. 4 éves technológiával rémisztgetni a vásárlókat,bevállalás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Riddick77 pdx06
2014.12.31. 13:43
Nagyot tévedtél,bár gondolom már megszoktad.
Napi szinten foglalkozom az informatikával,már nagyon régóta. Amikor még homokozóban toltad a várakat,én már akkor megtudtam különböztetni a minőséget a kommersztől. Az AMD piacpolitikája érthetetlen,főleg azért,mert látom,hogy a helyi nagykerben már nem is tartanak AMD cpu-apu-alaplapot,max. csak rendelésre hoznak. De,még ilyenkor is lebeszélik az eladók a vevőket róluk. Ha,meg a VGA vonalat nézzük,akkor a legutóbbi RADEON R9 285 VGA-ból kiváncsi lennék, hány darabot adtak el itt az IPON-on,mert szerintem még a kemény Fanok sem vették meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. RealDreamQ
2014.12.31. 14:10
Phantomstranger

Bagoly mondja verébre .... Talán mert megfelelő teljesítményt kap megfelelő áron és nincs szüksége ablakon kidobni 3x annyi lóvét ... ráadásul nem is tudná mire kihasználni , mert nem bencsmark király akar lenni sem nem tömörítget napi 4 órában és nem is kódolgat eztazt illetve nem kalózkodik , hogy eredeti filmeket átdolgozzon egyéb formátumokra . Mindennapi használatra egy Ph II X4 , FX4350 , i3 4150 vagy egy Pentium G3460 is megteszi ... Mindennapos home célra melyik nem felel meg ? mindegyik elégséges.
Nem azt a pár emberkét kell figyelembe venni aki veri itt magát , hogy huuu csakis i5 és i7 - AMD semmire sem jó !
Ezeket két lábbal rúgnám ki a vezetőség helyébe , mert ezzel rontják az IPON bevételi forrásait is .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Galdech Phant...
2014.12.31. 14:16
Rossz oldalról közelíted meg a dolgokat.

AMD úgy gondolta, hogy megannyi évtized után és persze egy ideje már kinn vannak 2-4 magos processzorok, hát csinált több modulos, szálusított terméket. Eltelt fél év, egy év, két év, és itt vagyunk lassan a negyedik évben és a piac még mindig egyetlen szálon toporog. Gondoltad volna, hogy lassan 2015-ben is egyszálon fog maradni a piac? Szerintem szégyen.Csak egy API tudta kierőszakolni a változást, amit szintén az AMD-nek kellett megcsinálnia.
Ezért dobta ezt a koncepciót és APU-ra állt át teljesen, mert az IGP hatványozottan gyorsabb bármely processzornál. Amiben nem is téved, de ehhez megint át kéne állnia a piacnak. Be is álltak mögé olyan óriáscégek, mint a Samsung, LG, Qualcomm, Sony, Oracle. Nem véletlenül kezdte el fejleszteni az Intel az IGP részét is rohamléptekben, mert nem akar lemaradni. A szoftverek nagyrésze lassan kezd is átállni, Adobe termékeknél már megtörtént. Már csak játékoknál kell, na az lesz a lassabb menet. Kiderül mit hoz a jövő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. RealDreamQ
2014.12.31. 14:22
Riddick77

TE meg miért oltod az embereket , írsz először idiótaságot azt magyarázkodsz , aztán kiderül most ,eg hogy kb lassan 45 éves vagy hatalmas Informatikai szaktudással ... Ne emberekbe kössél bele , hanem írj le észérveket alátámasztva ... vagy írj blogot , max senki sem lesz rá kíváncsi egy piciny fantábor kivételével . Vedd már magad TE is észre .

Kicsit eltértél a cikktől - szerintem nem rólad és nem erről a témáról van szó , offold már magad pls ...

Napi szinten foglalkozom az informatikával,már nagyon régóta.... már akkor megtudtam különböztetni a minőséget a kommersztől.


Galdech 2014. 12. 31. 14:16

+1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. jedi
2014.12.31. 15:53
Az a baj, hogy az ember alapból "megalomán" ! Pl. az Amerikaiakról szokták mondani , hogy akkor nyugodtak, ha 200 lóerővel erősebb autó dübörög alattuk annál, mit amit ki tudnak használni ! Ez nálam is megvan, csak nem autó, hanem motor vonalon ! Egy 125 köbcentis motor is el visz akárhová, de azért az a biztos, ha 1000 , vagy akár az felett is van, mondjuk 1250 !! De PC fronton már nem vagyok ilyen elvakult ! Pl. nem vagyok hajlandó átlagosan 20%-al nagyobb teljesítményért, 100%-al többet fizetni, mikor nekem az alap 100%-os teljesítmény bőven megfelel !

Az meg, hogy vannak olyan számtekboltok, ahol alapból nem tartanak AMD-t, az nem szakértelemről, hanem elvakultságról tanúskodik, mivel tudni való, hogy az alsó szegmensben az AMD a nyerő ! Pl. ahogy lentebb is említettem már az első igazi normális 4 magos Intel proci, az I5-nél kezdődik ! Ebből kijön egy FM2-es négymagos Athlon, és egy 2GB-os R7 250X ! Szóval ha valaki "játszogatni" akar csak, akkor egy APU-s gép már 100 alatt kijön, de a fent említett X4-es Athlonból, és a 250X-ből összerakott gép se sokkal több 100-nál ! Az "alkalmi" játékosoknak mind két alternatíva bőven megfelelne ! Erre mi van, ha rákeresel egy komplett számtekboltok által összeállított "Gémerkonfigra" ( hagy ne említsek itt most cégeket ) ??? I5 vagy I7, és valami minimum 50 ezres videókari, ami így alapból 200 !! Szóval szegény számítástechnikában járatlan vásárlók azt hiszik, hogy 200 alatt nincs játék, ezért inkább vesznek a gyereknek konzolt ! És hogy az Intel nem használja ki az erőfölényét, és sokszor a monopol helyzetét , és nem hat kisebb, és nagyobb cégekre !!!! blablabla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Phantomstr... RealD...
2015.01.01. 11:24
Hol mondtam, hogy ki kell dobni 3x annyi lóvét? Azt mondtam, hogy teljesítményben lassan az i5 szintjére is bajosan ér fel az FX (az APU-k meg pláne) és még nem néztük az egyéb tulajdonságokat.

Márpedig i5-től megkezdve lefelé, nem kerül háromszor annyiba és a minőségi különbség ott is ugyanúgy megvan.

Volt ez fordítva is, Athlon 64, Athlon FX és az első generációs Athlon X2 esetében. Vajon miért szedték újra elő az FX megjelölést a Bullnál? Mert volt marketing értéke, amit évekkel korábban egy jó termékkel felépítettek.

Az pedig mit ront az IPON bevételein, ha egyes vásárlók ugyanitt vásárolnak egy másik gyártótól?

Galdech
Ez mind szép, és én is tudom, hogy az AMD a felhalmozott lemaradását már régóta úgy próbálja ledolgozni, hogy előre szalad. A probléma mindeközben az, hogy annyira a jövőben él, hogy mindeközben nem csinál a jelenben versenyképes termékeket. Így viszont nem éri el a célt, amiért végül is ebbe belekezdett, vagyis nem növel piaci részesedést. Ez volt a Bull-féle CMT felépítéssel és sok programszállal és jelenleg ez van az APU-val is. Az AMD nem akkora piaci tényező, hogy meghatározza a fejlesztési trendet, így nem rohanhat ennyire vakon előre. Mire pedig bejönnek a dolgok, addigra a konkurencia megint a fejére nő.

Igen, az Intel vadul fejleszti az IGP-t. Amikor jött a Llano, még sehol sem volt. A HD Graphics 4600 már egész használható tud lenni. A HD Graphics 5200 már le tudja nyomni az asztali Richlandet. Gyakorlatilag már most van egy IGP-je, amit bármikor bedobhat az olcsóbb kategóriákba is, ha szükségessé válik. A Skylake pedig ahhoz képest az eddig kiadott adatok alapján akár 80%-os előrelépést is hozhat.

Az AMD itt van 2011 óta a tényleg kiváló IGP-ivel, de IGP-t még ma is csak alig-alig használnak ki a programok, közben CPU teljesítményben már csak alig vannak a Pentium felett, úgy is csak több szálon. Közben eltelt 3 év az Intel IGP-k ostromolják a kapukat, a felfoghatatlan lemaradásuk egy generációnyira olvadt és CPU teljesítményben felmossa velük a padlót.

jedi
Nem számít, milyen árszinten kezdődik az Intel első igazi négymagos procija, ha az i3 simán tartja a szintet, sőt, le is nyomja a 6 magos FX-et (azok mennyire igazi magok?). De sokszor még a 8 magosokat is rendesen megszorongatja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. atti2010 Phant...
2015.01.01. 11:54
Az Intel IGP fronton csak azért ugrott akkorát mert beintegráltak egy kis memóriát a csipbe de ugyanezt az AMD is meglépheti mivel a Hynixel "barkácsoltak" ilyet és akkor megint fényévekkel fog vezetni de egyelőre csak saját magának állítana vele konkurenciát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Phantomstr... atti2...
2015.01.01. 13:20
Rá is férne, hogy legalább magának állítson konkurenciát, mert jelenleg a termékeiben a GPU ér valamit és a csúcs APU-ja csak annyival van beljebb egy Pentium vagy Athlon X4 + R7 250X párosnál, hogy egybe van tokozva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Galdech Phant...
2015.01.01. 13:29
Amit te lemaradásnak nézel, azt más eldobott koncepciónak. Erről beszéltem már eddig is. Senkit nem érdekel már a processzor nyers ereje, mert az IGP hatványozottan erősebb. Egyszerűen a HSA veszettül gyors. Még a 2011-e se tud mit kezdeni vele. Bullal azért bukta be, mert megcsinálta, kiadta és... a kutyát nem érdekelte a többszálusított programozás. Telik az idő és az otthon ülő csávó nézi, hát ezen jobban megy akkor azt veszem. Teljesen jogos.

Most viszont előbb felvázolta a dolgokat, megmutatta hogy ez mire képes. A nagy cégek meg hmm igen ez valóban gyorsabb nem kicsit, akkor legyen ez. A jövő már elérkezett. De nem nekünk, hanem a cégeknek. AMD nem a piaci részesedéséből él jelenleg, hanem a sok megrendelésből. Közelmúltban volt a hír, hogy további két új APU-t fejleszt a cég.

Nem mellesleg azt hiszed, hogy Intel i5-ből és i7-ből él meg? Eladásának nagyon kis százalékát teszi csak ki. A rengeteg cerkából és pentiumból, valamint szerverekbe szánt processzorából él meg. Visszakanyarodva Intel kénytelen IGP-t heggeszteni gőzerővel. Kérdés, hogy mi otthon mikor fogunk látni ezekből a hatalmas ugrásokból valamit? Én is ezt kérdezem, mert ameddig nincsenek HSA-t támogató otthoni szoftverek, addig a Kaveri csupán egy elégséges processzor lesz elfogadható integrálltal. Ami ismét tény, Intel elkészülhet addig a saját IGP-vel, mikkorra az otthoni cuccok már képesek lesznek erre.

Jelenleg ott tartunk, hogy a professzionális szoftverek HSA készek, otthonra viszont szinte semmi nincs. Ilyen Libre Office és társai. Tehát még mindig várunk, hogy mi is profitálhassunk belőle. De amíg el nem jön az idő, 8150 után már én is 4690-et vennék. De konzolt veszek és mellé AM1-et, ezt már kitárgyaltuk. A lényeg, nem a 16-os procira kell várnunk, hanem a szoftverekre. Reméljük minél előbb jönnek meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.01. 14:05
No most te is kiragadtál pár olyan Intel favorizált/szponzorált programot, ahol "talán" egy I3-as is hozza egy FX-8000 es proci teljesítményét ! Én is kiragadhatnék olyan programot, ahol egy FX-8350 -es, egy I7-3770K-nál is gyorsabb ! Mint minden architektúra, ez is szoftver függő ! Ha van rá optimalizálás hasít, ha nincs akkor nem ! Az AMD modulos kialakítása még nem elég új, ezért nincs rá sok progi, ami alatt igazán megmutatná mit is tud ! De ami van, ott megy is rendesen ! Nem egyszer olvastam olyan "TI" általatok írt kommenteket, melyekben a z AMD-t szinte valami garázsban működő sufnicégnek titulálták, és nem is értették, hogy lehet egy cikkben említeni a Nagy Kékkel egyetemben ! No ez az igazi Fanboy-ság, ezért írtam a kék köd-öt ! Sosem állította senki azt, még a legelvakultabb AMD-sek közül sem, hogy az Intel nem jobb ! Persze hogy jobb, de ennek aránytalanul meg is kéri az árát ! Amúgy meg mielőtt badarságokat irkálnátok, legalább olvassátok el a témában hozzájuk illő teszteket !

pl.1

http://prohardver.hu/teszt/amd_fx-8320_fx-6300_es_fx-4300_teszt/amd_fx-8320_fx-6300_es_fx-4300.html

pl.2

http://logout.hu/cikk/fx-8350/windows_programok.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Riddick77 RealD...
2015.01.01. 16:06
RealDreamQ

Tudod,fárasztó olyan eszementeket olvasni,akik egy véleményemre személyeskedéssel reagálnak.

Ha tudnál olvasni ,és szöveget értelmezni,amihez gondolom nincs elég intelligenciád,akkor láthatnád,hogy senkibe nem kötöttem bele,csak leírtam a véleményemet a cikkhez!

Szóval,ne oszd itt nekem az észt mert teljesen hüly*nek tűnsz! Több AMD termékem is van,ami leírtam az helytálló. Szerintem, egyre több vevő kiábrándul,és vesz inkább drágább Intelt,ha megteheti.

Cáfolni meg lehet ész érvekkel,de dedós kioktató stílusodra nem vagyok kíváncsi!

Boldog Újévet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.01. 16:50
https://www.youtube.com/watch?v=7WQxr59KRto Meg egy viszonylag nagy streamer is rak ossze.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. RealDreamQ weri
2015.01.01. 17:48
+1

De még akkor sem hiszik el , vagy NEM akarják elhinni , mert a kék köd ott lebeg a szemük előtt . Ez van ...

Az pedig mit ront az IPON bevételein, ha egyes vásárlók ugyanitt vásárolnak egy másik gyártótól?


Mert azt olvassa amit kékek javasolnak , amd szar , vegyél erős intelt . Az meg néz , hogy cpu -t javasolnak , de akkor má inkább i5 és csak ennyit tegyél hozzá meg annyit ... blablabla


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Bugatty
2015.01.01. 18:55
16nm, hm várandós kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle ekkora architektúra ugrással

Szerintem mindenki tudja, hogy szinte mindenben erősebb az Intel, de kérdem én minek adjak ki csillagászati összegeket Intelre, ha AMD-ben meg tudom venni arra amire kell nekem és sokáig időt áll. Most hiába mondják nekem hogy az FX-8350-nél van azon az áron jobb Intel vagy az A10-7850k-nál, ha már veszek akkor az adott márka legjobbját veszem és egy 5. generációs i7-et valahol a csillagászati árak között találom meg nem beszélve arról, hogy az alá nem egy 30-40ezres alaplapot kell tenni -.- ha lenne felesleges pénzem akkor én is Intelt vennék, de mivel nincs így beérem a legerősebb AMD-vel is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. atti2010 Bugat...
2015.01.01. 19:15
Az APU nem 16nm jön hanem 14nm és csak 2016 környékén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Bugatty atti2...
2015.01.01. 19:47
Addig akkor csak összejön rá a keret simán tudok reá várni, főleg, hogy tavaly adtam el Phenom gépemet és csak a laptopon vagyok, tárhely szempontjából nem éppen praktikus a laptop nem igazán lehet bele pakolni sok HDD-t + minimum egy SSD-t -.-
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. atti2010 Bugat...
2015.01.01. 20:10
Én sem bánom túlzottan mert idén egy R9-370X szeretnék venni így egy CPU-APU már biztosan ugrott pláne hogy alaplapot és memóriát is fog kelleni cserélni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Joachim21
2015.01.02. 22:43
Elmaradtak azok a nagy áttörések APU fronton. Amíg nem tudják rávenni az IGP magjait, hogy folyamatosan számoljanak a CPU helyett és/vagy mellett, addig nem is lesz kiugrás, de addigra az Intel si felzárkózik. Amin vszont besírtam, hogy telefonon tolom az old republik PC-s kiadását, és a telefon akadásmentesen viszi, és az ARM ott jár egy telefonban, ahol a PC járt 5-8 éve. Ha ezt nézzük, akkor nemsokára telefon+dokkoló lesz a PC-k helyett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Geries
2015.01.03. 02:12
Már többször mondtam, nem az számít hogy a cpu hány magos, 4 mag fölött holt felesleges, a lényeg hogy azok a magok érjenek is valamit, mert bizony lehet itt rákenni a szoftveresekre hogy "pfuj pfuj mé nem írják meg 8 magra 1 mag helyett pfuj", de vannak esetek ahol ez nem kivitelezhető vagy semmi teljesítmény növekedést nem hoz. Ilyen feladatok megoldására kellenek ERŐS magok. A másik csoport a többszálasítható feladatok, ezeket a gpu-k tudják legtöbb esetben hatékonyabban elvégezni. A jövő az erős processzormagok és gpgpu együttes használata. Itt leledzik az amd problémája, hogy nincsenek nekik erős magjaik, míg diszkrét videókártyával simán kiegészíthető az intel. Ez nyomja rá bélyegét a most, és még durvábban fogja magát éreztetni a jövőben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. atti2010 Gerie...
2015.01.03. 04:29
Az a baj hogy fogalmad nincs a lényegről és még a szálakat is kevered a magokkal, na mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. sola
2015.01.03. 09:17
@geries
Csak óvatosan ezekkel a kijelentésekkel, hogy 4 mag mindenre elég.

Bizonyos feladatokra természetesen nem elég.

Az az állítás talán megáll, hogy 4 manapság erősnek számító mag (8 HT-s szállal) elég egy olyan gépbe, amin alapvetően csak böngészgetnek, szöveg-szerkesztgetnek...stb egyenként könnyű terhelést adó felhasználás.

Ha masszívan GIS-ezel, AutoCAD-ezel, filmet kódolsz vagy szoftvert fejlesztesz, akkor simán el tudsz használni 8 vagy annál több igazi magot is. Az ezen területeken használta alkalmazások egyenként is kiterhelnek jónéhány szálat, mert rengeteg jól párhuzamosított kód van benne.

Pl.: egy kis-közepes méretű Java-s, JEE szoftverfejlesztési projekt nulláról építése (clean & build) teljesen simán kiterhel egy asztali, erősebb i5-öst (4 HT szál) vagy 1-2 percre. Ha közben böngészgetni vagy levelezgetni akarsz az már akadozik rendesen. Ugyanez az FX8150-esen sokkal kellemesebb (8 javarészt natív szál), mág ha picivel tovább is tart maga az építés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.03. 18:06
Az a baj, hogy manapság már ezen fogalmak jelentésének határai, eléggé elmosódnak ! Pl. az FX processzorok moduljainak magjait, mennyire lehet "magoknak" nevezni ? És az Intel HT-ja mennyire számít "szálaknak" ???? Gondolom ez programonként is válltozik, melyik mennyire tudja kihasználni ezeket az architektúrákat !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Zabalint Gerie...
2015.01.03. 20:13
Egyrészt nincs igazad, mert a feladatok nem 2, hanem 3 kategóriába sorolhatóak ebből a szempontból (igazából végtelen átmenet van többszálúsíthatóság szempontjából de nem ebbe akarok belemenni). Egyik ugye a nem többszálúsítható, ebben igazad van, ehhez erős mag kell (bár kérdés mennyire erős, hiszen a hétköznapi feladatok közül egyre kevesebb az ilyen, mivel a mai magok nagyságrendekkel erősebbek a régebbieknél). A párhuzamosítható feladatok közül viszont nem minden írható meg GPU-ra, tehát az a kijelentésed, hogy nem kell sok mag, hülyeség. A sok mag eleve azért kell, mert egy maggal fizikai korlátokba ütközünk.

A másik, hogy nem ugyanaz a CPU + diszkrét VGA, mint a CPU és az IGP együttműködése, ugyanis a kommunikáció utóbbiak között jóval gyorsabb, hiszen kisebb a távolság, kisebb a késleltetés, emellett olyan előnyök is vannak pl., hogy osztott memóriatér. A jövő PC-jében, és itt megjegyzem, ha beéri IGP-ben az Intel az AMD-t, akkor ezek többsége Inteles konfig lesz, ott lesz az IGP mellett a dedikált VGA is, és mindkettőre szükség is lesz, csak más feladatot fog ellátni, mint az IGP.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. piter
2015.01.03. 21:44
Tudom hogy nem letezik csak felteves.

Ha van egy erosebb 1 magos proci mondjuk 16mb cash-el ami 16 szalon tud dolgozni az nem ugyan olyan mintha 4 mag magonkent 4 szal?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jedi piter
2015.01.03. 22:30
Én nem nagyon tudok olyan prociról, ami magonként két szálnál többet tudna futtatni !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Geries
2015.01.03. 23:08
@sola, természetesen itt "átlagos használat" értem, hiszen sokszor azon megy a hiszti hogy nem használják ki a játékok a több szál lehetőségét. Természetesen lehet egyszerre 8 állományt kitömöríteni, vagy 3 ablakban játszani de az erősen más tészta.

@Zabalint, tiszában vagyok avval hogy a többszálasok között is lehet még tovább bontani, főleg adatszinkronizációt igénylő feladatokat nem lehet gpura túl sikeresen "portolni". Viszont a 4 mag/modul(8 szál úgye) esetek 99%ban nem lesz rendesen kihasználva otthoni körülmények között. Az amd az apu koncepciójával tényleg jövőt vázolta fel, nem is tagadom, ez tény. Pont az x86 fele miatt lesz bajban.

A cpu + dvga/cpu + igp között mindegyik javára vannak előnyök hátrányok, dvga-el úgye sokkal nagyobb teljesítmény érhető el mint az egybetokozott cpu + igp-tal, illetve dvga saját memóriájával gazdálkodik, míg cpu + igpvel lehetnek sávszélességi problémák. A cpu + igp + dvga közös használata lenne maga az álom.

Az 1 mag(modul)/több szál mizéria meg annyit takar hogy a magon belül bizonyos részek multiplikálva vannak, és így több végrehajtó egység dolgozik egy magon belül egyszerre. Viszont vannak erőforrások amin ezeknek osztozniuk kell, pl lebegőpontos számításokért felelő egység, cache, vagy az adatsínek. Éppen ezért van az hogy nem tekinthetőek valódi magnak, illetve hogy sok esetben nem hoz 2szeres gyorsulást. Ha jól rémlik amd modulos teknikáján belül kevesebb ilyen megosztott elem van amiért némileg nagyobb teljesítményt tud kipaszírozni magából.

@piter, tehát nem, 4*4 logikai szál != 1*16 logikai szál.

@atti2010, nem igazán tudom hova tenni a (be)hozzászólásodat, de nyitott vagyok a lényegre, számomra nem mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. ThompsoN jedi
2015.01.03. 23:12
Az IBM POWER8 architektúrája magonként 8 szálat biztosít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. csabi02
2015.01.04. 00:29
A vita témája bár látom változott,de lenne pár kérdésem pl miért savazza mindenki az intelt hogy mer a az új i7 csak +20% ot tud de ennyi meg annyi de közben a robbanásig húzott FX9590 ami egy i7 2600k szintet elért 102ezerér nem volt idegesítő? vagy a frissen kiadott FX8370 amit 60ezer feletti áron kiadnak és beállva is annyi mint egy has. i5...
ennyit arról hogy kinél mennyibe kerül a plusz teljesítmény
(természetesen egy időben és nem 10év után 67akcióval)

Alapból ha valaki komolyan veszi egy kicsit az nem épít 3-4éves foglalatra...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Galdech csabi...
2015.01.04. 06:51
Mert nem arról volt szó, hogy a két cég egymáshoz viszonyítva generációnként mennyit képes ugrani. Hanem hogy az Intel nem képes 2-3 generációnként csupán átlag 15%-ot ugrani. Tény, hogy az embereknek 2600K/8350 még mindig sok ennyi év után is. Az emberek többségét nem érdekli a mostani helyzet, mikor a 3-4 éves processzorok is több mint elegendőek a mai feladatokra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Terror Galde...
2015.01.04. 09:43
Az emberek többségét olyannyira nem érdekli a mostani helyzet, hogy az egyik gyártó rekord forgalmat bonyolított tavaly, tippelj melyik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. atti2010 Galde...
2015.01.04. 09:52
Az Intel forgalmat a játékos réteg annyira befolyásolja mint egy lepkefing a nagy része a szerver és a professzionális piacról származik, ha megérkezik a DX12 még ennyire sem lesz lényeges a CPU erő, a GPU-ra érdemes költeni inkább és egy jó SSD-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Galdech Terro...
2015.01.04. 10:32
Még egyszer mondom, nem erről volt szó

atti2010: Én inkább a HSA korszakot várom otthoni környezetben, mert az valóban jelentős ugrás a mostani helyzethez képest. Intel is ebbe az irányba fejleszt, szóval lényegében egykutya melyik processzort veszed majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. csabi02 Galde...
2015.01.04. 10:58
A HSA-ra már 2010óta várunk.

A másik kulcs fontosságú szó amiből a vita alakul mindig az -Elég-

Mind a kettőnél drága az azonos teljesítmény,legyen az AMD vagy Intel...

és ha valaki megkérdi,hogy 50felett i5 vagy fx8370 1értelmű sztem a kék köd,hiszen minden extra tápellátás nélküli 10ezres deszkában is a maximumot adja...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Galdech csabi...
2015.01.04. 11:14
Nem arról volt szó eddig lejjebb, hogy mely gyártó terméke miben éri meg és miben nem. Hanem, hogy az egyes termékeit milyen irányba vitte el. Jelen esetben leírtam, hogy AMD merre mozdult el az Athlonok után, amivel végül zsákutcára talált. HSA viszont jelen van, de még nem otthon hanem professzionális területen. De ezt is leírtam már.

Ha valaki 50 felett vásárol processzort, mindkét gyártó terméke több mint amire használja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. csabi02 Galde...
2015.01.04. 11:24
Jelenleg az van,hogy az FM2+ os A10 7850k is még csak most érte el azt az árat 38-39e amin indulni kellett volna neki,hogy megérje megvenni és nem 56ezerért...
Így saját magát szopatja az AMD mert az új apu-nak is saját maga állított konkurenciát,pedig nem lett volna rossz választás szolid konfigokba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Galdech csabi...
2015.01.04. 11:49
Nem érted miről beszélek és miről beszéltem eddig. 39-től 45-ig mindenre választ találsz. Milyen furcsa egybeesés
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. nemlehet Gerie...
2015.01.04. 12:02
Ez konkrétan hülyeség. Amúgy a 4 mag mindenre elég, meg csak erős magok kellenek pl ott megbukik, hogy nekem az asztalimban FX8150 van a laptopomban i74700 HQ ami core to core erősebb az FX-nél. Catiában amikor képet renderelek a modellről az FX sokkal gyorsabban végez azonos beállítások mellett.

Szóval lehet néha a több gyengébb mag jobban teljesít. Amúgy a tesztek is azt mutatják ahol mind a 8 mag meg van járatva rendesen az FX-ben ott nem is annyira marad el a jobb i7-től. Amúgy meg a single core performance is meghúzható az FX-ken mert egy sima Hyper 212x hűtővel is 4,2 Ghz-en stabilan működik évek óta és elég komoly teljesítménynövekedést jelent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. csabi02 Galde...
2015.01.04. 12:51
Igazat is írtál és a 2dolog nem zárja ki a másik igazát.

Ezt már írtam egyszer,hogy HA valóban eljön a hsa,akkor majd az emberek megveszik az A10-et mert megfogja érni 50 meg 60ezerér is,de a jelenben nem vagy vele kisegítve,hogy majd 4év mulva a mai A10 elveri a mai i5 vagy i7-est...
Akkor is azt fogják venni ami éppen jobb és gondolom 4év mulva biztos lesz AMD apuból is erősebb,jobb,fejlettebb meg Intel sem fog aludni menni 4évre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Galdech csabi...
2015.01.04. 13:09
Egyértelmű, hogy ameddig a cégek örülnek saját piacukon (professzionális) HSA gyorsaságának, addig mi azt otthon a hajunkra kenhetjük. HSA nélkül Kaveri csupán egy elégséges processzor egy játékra kompromisszumokkal elegendő IGP-vel. Nem is kérhet el többet 50-nél, mert nem ér annyit. HSA-val már kérhetne jócskán, de otthoni szoftverek ebből szinte semmit nem profitálnak. Intel is ebbe az irányba fejleszt, mert ez hatványozottan nagyobb előrelépés a generációnkénti CPU 10-15%-os ugráshoz képest. Most az, hogy ezt az AMD találta ki, nekem mindegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.01.04. 13:19
Van egy olyan érzésem, hogy ezek a megállapítások félig meddig nekem szólnak !

1. Nem tudom mikor került a 9590-es 102-be, de mikor a PH-sok tesztelték ( gondolom nem fél évvel az után mikor kijött ) 92 volt ! Most meg 60 alatt is meg lehet venni ! Persze a 92-őt nem érte meg, de nagyon a 60-at sem ! Már sokszok kiveséztük azt, hogy ezek inkább "marketing procik", és az AMD se gondolta úgy, hogy ezzel majd letarolja a piacot ! A 8370-es pedig csak egy új "csúcsproci" a 125Watt-os kategóriába, és már 52-től van újonnan, de ezzel sem mondtam azt, hogy ez is megérné ezt az árat ! Mindennapi átlag felhasználásra ( Net; Film; Zene; Torrent; Fészbuk stb. ) bőven megfelel egy kis AM2-es APU, vagy egy kétmagos cerka is 10-15 pénzért ! Egy átlag Gémer is elvan bőven 20-50 pénz közötti procikkal FX-4...; FX-6...; FX-8...; I3; I5 ! Az a hártya vékony Hardcore Gamer réteg, akik úgy gondolják I7-alatt csak kalkulátorok vannak , hát leljék örömüket a 100 ezres procijukban, nem leszek rájuk irigy ! A professzionális felhasználás az más, ott tényleg az Intel dominál, de ezt nem is tagadta senki ! Ettől eltekintve volt már két olyan ismerősöm, akik "kenyérkeresetre" is használják a gépüket, az egyik videókat csinál, a másik profi szinten sakkozik ! Mikor új gépet akartak összerakni, azt sem tudták, hogy AMD létezik ( még ) ! Aztán belinkeltem nekik pár magyar, és külföldi tesztet, de nem kommenteltem előre őket, nehogy befolyásoljam a döntéseiket ! Egy FX-8350 es, és egy FX-8320 as gép lett a vége ! Pedig ők megtehették volna, hogy alapból I7-et vesznek ! A legnagyobb gond, mint fentebb említettem, hogy nem is tudták, hogy az AMD létezik még , és csinál procikat !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. csabi02 jedi
2015.01.04. 13:44
Nem konkrétan neked szólt,hanem mindenkinek aki szerint az intel szar és drága.

A negatívumokról meg soha senki nem beszél, ahogy régen sem.

Amikor Ph II x4 965-ösöm volt ,akkor is szívtam és ha hangot adtam a játékok alatti instabil teljesítménynek vagy bottleneck-nek főleg ssd után,akkor én voltam a kék fanboy...
Azok még mindig azt írják,hogy ELÉG az a proci 10évig mindenre!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. weri
2015.01.04. 14:20
Amugy az intel se ad ki jelentosen gyorsabb cpu-t, az 2000-es szeria ota par %-al lett csak gyorsabb a 3-4000-es szeria. Az mellekes hogy csokkent a fogyasztas, es ez sose lesz szamomra mervado hogy most a procim eszik 125 wattot vagy 60-at, nem fogok eszre venni semmit a szamlamon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Zabalint Gerie...
2015.01.05. 09:46
A modulos megoldás nyilván bizonyos feladatoknál jó, bizonyos feladatoknál meg nem, így jogos és nem jogos is lehet a kritikája, egyébként azonos teljesítményű magok esetében a legtöbb feladatnál a modulos megoldás nagyon sokkal erősebb a HT-nél jól párhuzamosítható feladatok esetén, a gond, hogy az AMD magjai messze elmaradnak az Intel magjaihoz képest.

Kétszeres gyorsulást egyébként általában 2 teljes értékű maggal sem lehet elérni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Zabalint Galde...
2015.01.05. 09:51
Az AMD APU-i közül nem a legerősebb van jó ár-érték arányban, és nem megjelenésekor. Ez így van mindig minden processzor esetében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zabalint weri
2015.01.05. 09:53
Ha kihasználod a teljesítményét, akkor látszani fog a számládon, ha nem, akkor nem igazán. Persze nyilván ha az a fontos, hogy egyszer-egyszer rövid időre nagy teljesítményt nyújtson, az más kérdés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Galdech Zabal...
2015.01.05. 16:46
Nem is mondtam az ellenkezőjét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!