iPon Hírek

A Google és a dizájn

Dátum | 2009. 03. 25.
Szerző | Gabriel
Csoport | IT VILÁG

Csalódottan távozott a Google-től Douglas Bowman dizájner, mert elege lett abból, hogy a mérnökök mindent - még a látványtervezés kérdéseit is - mérnök módra kezelnek, ami pedig néha meglepő eredményekhez és szőrszálhasogatáshoz vezet.

Két konkrét példát is említett a hajmeresztően 'kocka' megközelítésre: egyrészt azt, amikor egy tervezőcsapat nem tudott dönteni két kék árnyalat között, elkezdték egyesével végigpróbálgatni a kettő közti 41 átmeneti árnyalatot, hogy kiderüljön, melyiknél lesz a legjobb az eredmény (vagyis melyik vonzza leginkább az embereket) - másrészt pedig azt, amikor azon ment a vita, hogy egy keret konkrétan 3, 4 vagy 5 pixel vastag legyen. Az utóbbi vitában Bowmannak is volt véleménye, viszont arra kérték, bizonyítsa is be, hogy az ő meglátása a helyes.

A háttérben meghúzódó elvet a következőképpen fogalmazta meg: "Ha egy cég csupa mérnökből áll, akkor a problémákat is mérnök módra próbálják megoldani, leredukálva mindent egyetlen egyszerű logikai problémára. Félre minden szubjektivitással, nézzük csak az adatokat ... mivel pedig minden döntést [a dizájn terén is] adatokkal támogatnak meg, ezért nem is tudnak igazán áttörő újításokkal előállni."

Legalábbis ez az egyik nézőpont. Steven Sharkland a Cnet-től rámutat azonban arra is, hogy a maga módján az is felfogható egy radikálisan új megközelítésként, hogy a Google ténylegesen emberek millióinak nethasználati szokásaiból összeállított adatbázisra építkezik, a végletekig követve és megvalósítva "a funkció határozza meg a formát" elgondolást. Az elvégre vitathatatlan, hogy a Google termékei rendkívül hasznosak és könnyen kezelhetőek. Hogy nem csilli-villik, az már egy másik kérdés - de amit több millióan terveznek, annak erre valóban kevés is az esélye... és nem is ez a lényege.


Ellentétben például az Apple megközelítési módjával, ahol minden egyes termék esetében rendkívül fontos kérdés a dizájn, és nagy lelkesedéssel dolgoznak a minél szemgyönyörködtetőbb formák megalkotásán is, így sokszor valóban piacvezetők formatervezés terén.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

9. Svindler
2009.03.25. 15:09
VISSZA A HÍRHEZ
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. axe
2009.03.25. 15:24
ez már túl sok, lehet hogy okosak meg főiskola vagy 100 meg stb, de attól még verebek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. alien24
2009.03.25. 16:13
a favicon valami borzaszto csunya..
meghat neha a logo is elkeseritore sikerul
akarmilyen modszerrel is dontenek
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. d311c
2009.03.25. 20:35
Pedig egy jó flashes intróval mennyivel jobb volna! :-)

Igazuk van a kockáknak, a designerek húzzanak balra el, legtöbben úgy is toolbarról keresnek a Guglin.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. prohlep
2009.03.26. 03:28
Dizájnerek tevekenysegeben az a borzalmas, hogy a funkciotol elteritik a kinezetet. Szinte mindenutt ott eloskodnek, es zavarnak a targyak celszeru hasznalataban.

Immar lassan 3 eve, hogy iDiota modon vettem egy iPod-ot, mert becsapott a dizajnos kinezete sugallta igeret. Sajnos muszaki tartalomban messze nem talaltam benne annyit, mint ami akkoriban a noname nem dizajnos termekekben total termeszetesnek szamitott. En naiv!, nem kerdeztem ra a boltban vasarlas elott, hogy a dizajnos kinezet mogul nem hianyoznak-e a legszokvanyosabb funkciok, mint mikrofon, mint radio es egyaltalan a feltett fajlok sima lejatszhatosaga.

Google-ban is az a poen, hogy legalabb olyan dogos a matematikai tartalma, azaz szakmai kiemelkedosege, mint amennyire nem ugranak be a matematikailag kepzetlen dizajnerek link dumainak ...

... hanem mint a "vilag eletemben kettesem volt" dizajner sirankozik, az allitasaihoz bizonyitekokat kertek.

Hat micsoda szornyuseg!, az ember nem pofazhat kedve szerint, hanem a szakemberek bizonyitekot varnak.

Na ettol vilagelso algoritmikailag es matematikailag a Google. Mert ott nem elegszenek meg a bizonyitatlan dumakkal, hanem megnezik, hogy mi tamaszthato ala tenyekkel.

Nezzetek meg, az igazan magas minosegi kategoriak sosem olyan csili vili dolgok, mint a kozepkategoria design centrikus dolgai. Ez van autoknal, de ez van a noknel is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. ossyni
2009.03.26. 13:44
Évek óta használom a Google online termékeit. (Gmail,Docs,Map, iGoogle)

Első perctől kezdve szímpatikus volt, hiszen nem tartalamaz semmilyen reklámanyagot az oldalai és rendkívűl gyors és megbízható szolgáltató cég.
És mindamellett világméretű szolgáltatásban gondolkodik, ami nem sok más ilyen céget mondhatunk, hiszen sok-sok nyelven elérhetők a szolgáltatásai.

Nekem így ahogy van tökéletes a google, és odabízom még azt az 1 pixel vastagságot a mérnökeire!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. axe
2009.03.26. 15:27
áh emléxek arra az időszakra amikor 1x más színű (a kék más árnyalat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. BaratCsaba
2009.03.26. 15:35
nekem erről ez jut eszembe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ossyni
2009.03.26. 19:15
hát erre csak azt lehet mondani, hogy ha be vagy jelentkezve lehet akár saját startlapot is csinálni.

érdemes utánnanéznetek, nekem is van de nem használom,neve:

iGoogle
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!