iPon Hírek

A Google nem akar áruházakat nyitni

Dátum | 2013. 02. 28.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A pletykák lényege Elég régóta keringenek az interneten azok a pletykák, amelyek teljes meggyőződéssel állítják, hogy a Google az Apple és a Microsoft gyakorlatát követve rövidesen áruházakat nyit, amelyekben ki lehet próbálni a vállalat saját termékeit, így a vásárlók könnyebben meghozhatják majd a végső döntést, hogy megvegyék-e az adott készüléket, vagy sem. A pletykákat tápláló informátorok azzal érveltek, hogy a Google-nek ahhoz, hogy az Apple és a Microsoft termékeivel szemben még versenyképesebb lehessen, nem csak még több Android alapú eszközt kell eladnia, de ezzel együtt több olyan prémiumkategóriás, sajátmárkás készüléknek is piacot kell találnia, amelyek a legfrissebb, legérdekesebb technológiákat vonultatják fel - ehhez a célhoz jó eszköznek találták az áruházakat. A vállalat egyik magasrangú munkatársa határozottan cáfol A Google egyik illetékese, Andy Rubin, aki a mobil és digitális tartalmak részlegének rangidős alelnöke, az AllThingsD kollégáinak adott nyilatkozatában határozottan cáfolta a pletykák állításait, majd közölte, hogy a Google-nél abszolút nincsenek napirenden ilyen irányú tervek. A szakember szerint interneten keresztül minden olyan információ beszerezhető, amire szükség van ahhoz, hogy a vásárló eldönthesse, kell-e neki az adott termék. A pletykák mögötti logika Annak következtében, hogy a hagyományos áruházak teret vesztenek az internetes kereskedelemmel szemben, a vásárlóknak egyre nehezebb dolguk van, ha a kiszemelt készüléket szeretnék élőben is kipróbálni, mielőtt megvásárolnák azt. Ez a tech guruk, illetve a talpraesettebb felhasználók számára abszolút nem gond, hiszen ők az interneten talált tesztekből és információkból általában könnyen eldöntik, megvegyék-e az adott terméket. A vásárlók többsége viszont még mindig igényli azt, hogy vásárlás előtt saját maga is kipróbálhassa az adott készüléket.

Az Apple utóbbi miatt igen jó helyzetben van, hiszen a vállalat viszonteladóinál a különböző készülékeket könnyedén ki lehet próbálni - ez a tény pedig a vállalat piaci részesedésének alakulására is kedvező hatással van, ami a Google és a Microsoft számára aggodalomra adhat okot. A Google gyártatja és tervezteti termékeit, de maga is végez hardverfejlesztést A Google tavaly felvásárolta a Motorola Mobility-t annak érdekében, hogy hardverfejlesztés tekintetében komolyabb előrelépésre tehessen szert. A Google prémiumkategóriás okostelefonjait és tábláit jelenleg nem a Google fejleszti és gyártja, hanem az ASUS, az LG és a Samsung. Persze a Google is végez hardverrel kapcsolatos tervezést és fejlesztést - elég csak a vállalat okos szemüvegére gondolni, amelynek fejlesztése Project Glass munkanév alatt zajlik. A termékről pont a napokban érkezett egy friss, rendkívül érdekes videó, amely bemutatja, milyen lehetőségeket kínál az újdonság. Az ötlet elvetésének legvalószínűbb oka A vállalat azzal, ha saját áruházakat nyitna, megmutathatná a végfelhasználóknak, hogy hogyan aknázzák ki az Android alapú eszközökben rejlő lehetőségeket, de a lépés valószínűleg a Chromebookok és a Google Glass okos szemüveg fogalmának is jót tenne. A helyzet azonban ennél komplexebb, hiszen az androidos eszközök táborában a Google termékein kívül sok egyéb vállalat termékei is jelen vannak. Azt, ha a Google áruházában csak sajátmárkás termékek lennének, a partnerek valószínűleg igencsak rosszul viselnék, hiszen így a Google egyenesen ellenük szállna versenybe a vásárlók kegyeiért. A helyzet akkor sem lenne kedvező, ha az áruházban túl nagy választék lenne androidos eszközökből, ugyanis ez megnehezítené a vásárlók dolgát - sokkal nehezebb lenne meghozni a vásárlás előtti végső döntést. Valószínűleg pont utóbbiak miatt döntöttek úgy a vállalat illetékesei, hogy nincs szükség Google áruházakra.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Zack( ro)
2013.02.28. 19:55
Én jó ötletnek tartom.
Miért lenne túl sok termék?
Forgalmaznák a NEXUS termékcsaládot, a Glass szemcsit, a ChromeBookot, meg még kitudja mivan nekik és kész.
A Samsungnak vagy az LG, vagy akár bármelyik más cégnek is van külön szaküzlete rengeteg féle Samsung telefonnal egy üzleten belül. S ez épp, hogy jó a vásárloknak mintsem rossz.
Több modelt kitudnak próbálni mielőtt választanak. Én csak olyan véleményeket hallottam üzletekről, hogy "nééé te, annyi telefon (vagy bármi más) van ebben az üzletben, itt aztán lehet választani!". Olyat nem, hogy valaki arra panaszkodjon, hogy annyi telefon volt, hogy nem tudtam választani.
Ez úgy jön ki, hogy iPon-ék nem forgalmaznak csak 5 db VGA-t, mert ha tul sok lenne az adatbázisban a felhasználok nem tudnak dönteni és inkább nem vesznek

Ennyi elég eleresztettem magam. Ez saját vélemény. Gugli bácsi jobban tudja mit akar.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!