iPon Hírek

A GT5 nem használja ki 100%-ig a PS3 erejét

Dátum | 2010. 01. 14.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Polyphony Digital feje, Kazunori Yamauchi kijelentette, hogy a Gran Turismo 5 nem tudta teljes mértékben kihasználni a PS3-ban rejlő tartalékokat, körülbelül ugyanannyit használ fel belőlük, mint az Uncharted 2, azaz 80%-ot.

"A PS3-nak nagyon magas csúcsteljesítménye van. Minél jobban manipulálod, annál jobban teljesít." - magyarázta. "Ez a játék 5 évünkbe került. Semmi nem lesz könnyebb vagy olcsóbb."

Nem úgy mint a régi időkben, a Polyphonynak már több tucat ember kell, hogy elkészítsen egy játékot. Az 500 poligonból álló autók már rég a múlt ködébe vesztek, mostanság már inkább 500,000-ből állnak össze. A stúdió 140 fős fejlesztőigárdáján végignézve felidézte a dicső múltat, hogy az első Gran Turismo játékot még 15 ember készítette.

"Azelőtt úgy volt, hogy reggel felkeltél egy jó ötlettel a fejedben, estére pedig már ott volt előtted implementálva. Most ha felkelsz egy jó ötlettel, körülbelül 2-3 év múlva látod az eredményét."

Ilyen hosszú idő után azt gondolnánk, hogy Yamauchi úr már nagyon várja a kiadást. Nos, nem így van: "Minden alkalom ugyanolyan számomra. Többnyire elég frusztrált vagyok amikor kiadunk egy verziót. Rögtön a megjelentetés után eszembe jutnak dolgok, hogy mit csinálhattunk volna másképpen. Ez egyáltalán nem boldog időszak számomra, már arra koncentrálok, hogy a következő verzióban hogy javíthatnánk ki."

A Gran Turismo 5... majd valamikor idén jön.

Mercedes-Benz SLS AMG trailer:
                       

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. Insignia
2010.01.14. 19:57
ezt mondanák el egyszer egy pc-s játékról
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. axe
2010.01.14. 20:00
Jajteszegényeg, annyira sajnálom őket. Mondjon valaki 1 játékot ami 100%osan kihasználja a pc-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Svindler
2010.01.14. 20:07
Játék olyan sosem lesz a gyors hardvercserélődések és a sokszínűség miatt (mire optimalizálj, AMD-re? Akkor csak azt használod ki. Intelre? Akkor csak azt. ATI-ra, NV-re? mindenre nem lehet, mert mire végzel már hat generációval előrébb jár a piac és csuklóból lenyomná az optimalizálatlan kódot is).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. csigabigaf
2010.01.14. 20:09
Remélem senki nem gondolja hogy ez a konzol dícsérete.

Ez szimplán egy szomorú tény, hiszen egy már inkább ki mint befutó konzolrol van szó és még mindig nem voltak képesek arra optimalizált játékot készíteni...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jadam92
2010.01.14. 20:16
axe: Counter Strike: Source(én gépem: Athlon XP 3200+ X1650Pro)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Mikeee
2010.01.14. 20:19
Az is lehet, hogy ilyen nehéz fejleszteni a PS3-ra, vagy lehet a fejlesztők bénák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Zotya
2010.01.14. 20:25
El se tudom képzelni hogy milyen lehet egy olyan játék egy mai pc-n ami 80%-ra kihasználja azt. Ezek a "nextgen" konzolok labdába se rúgnának...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Kange
2010.01.14. 20:28
Pl. a Crysis nekem eléggé kihasználja... Persze 100% nem lehet, mert ugye itt a vindóz is...

Azért kössünk bele picit a cikkben leírt állításhoz, ugyanis a vidkarikat ezekben a konzolokban már nagyon régóta 100%-ig kihasználják...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Zotya
2010.01.14. 20:31
az hogy 100%-on pörög pl a gpu-d az nem azt jelenti hogy 100%-ra ki is van használva annak minden képessége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. MassKilla
2010.01.14. 20:32
általában a videókártyát azt fullra kihajtja a gép a játékoknál, csak a prociból szokott 4 magosnál 2 működni, vagy 2 magnál mindegyik csak ~50-50%-on, meg persze a RAM, nekem nem nagoyn volt még játék, ami 1.5 gigaram felé ment volna...

ezzel nem azt mondtam, hogy nincs játék ami pl kihajt 4 magot, de nem megy azért mindig minden
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Svindler
2010.01.14. 20:38
Crysis messze van a 100%-tól, nézd meg hogy ugrál a GPU terhelése alatta. Egy GRID pl sokkal jobb példa VGA hajtásra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. lencseszos...
2010.01.14. 20:47
Szerintem ez igenis a konzol dícsérete!
És véleményem szerint a kihasznál valamit meg a kihajt valamit foglamakat nem kéne összekeverni.
Zotyával értek egyet. A lehetősések kiaknázása nem a 100%-on való pörgetést jelenti. Dúrva hasonlat: Egy kocsit lehet első sebességben is maximális fordulatszámon vezetni, de attól még nem biztos, kihasználsz minden erőt ami a motorban lakozik.
A crysis kb. egy elég rosszul optimalizált játék azért hajtott minden gépet annyira. Ha nem nyomnák ennyire a fejlesztők alá az új hardvereket akkor jóval gyengébb gépeken is lehetne hasonlóan szép játékokat futtatni. Csak persze így egészen sok pénztől esnének el a hardvergyártók. Nekem ez a véleményem az egészről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. danikollar
2010.01.14. 21:14
Szerintem meg az a szégyen a készítőknek, hogy már megint későbbre tették a megjelenés dátumát. Már évekkel ezelőtt megkellett volna jelennie, szerintem ebbe fog belebukni ez a játék, hogy az elvárásokat, amiket a játékosok elvárnak ennyi év elhúzott fejlesztés után, nem tudja majd hozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. somakb
2010.01.14. 21:21
Ahhoz képest, hogy ennek a játéknak kellett volna lennie a PS3 megjelenésekor a húzócímnek... másrészt meg ugye elég nehéz kihasználni ugy a PS3-at, hogy a CPU-hoz képest a grafikus rendszer marhára alulméretezett és gyenge. Egy módosított NV7900 van benne, amit egy 7 magos cell processzorral kellene etetni. A baj az lehet, hogy ezt a GPU-t a cpu félgőzzel fullra eteti. Kellett volna időben tervezni a sonynak graf alrendszert, csak eltököltek aztán rohanni kellett NV-hez, hogy legalább 1 évvel az X360 után kijöhessenek (nem csoda hogy nincs a játékokon sehol élsimítás, ráadásul 720p, ennyit bír szegényem)... ez lett a vége. Totálisan nem passzol egymáshoz a CPU és a GPU.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Zotya
2010.01.14. 21:58
Még 720p se mindig... és még úgyis szaggat, lásd gta4.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. bandee1219
2010.01.14. 22:22
Mikeee!
Az előbbi. Már a PS2-t is sokat szidták, hogy nagyon bonyolult programozni, a Sony nem oldotta meg ezzel a géppel sem a problémát. Nyilván szerették volna, de nem olyan egyszerű, mintha lenne benne egy kapcsoló, amivel egyszerű és bonyolult programozhatóság között lehet váltani... Már túlontúl bonyolult a gép, nyilván egy gyári fejlesztői környezetben reszelgetik a játékokat és az sem sikerült túl értelmesre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. axe
2010.01.14. 23:07
Tudom hogy van 1-2 jól potimalizált játék, de mostanság nagyon rossz minőségűek jönnek ki, bár nem panaszkodhatok mer jelenleg nincs olyan játék ami full grafikán 50fps alá csökkenne az fps fullHD-ben (kivétel persze a crysis és a GTA4). Régen sokkal igényesebb játékok jöttek mint játékélmény, mint szavatosság, mint OPTIMALIZÁLTSÁG terén.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Kange
2010.01.15. 09:38
Svindler: Attól függ, hogy milyen gépen futtatod, milyen CPU, GPU...
Pl. egy P4, Ati 9600XT-t teljesen kihasznált...

Zotya: A PS3-ban levő vidkari, pont a kora és tulajdonságai miatt már régóta ki van használva, bele értve minden lehetőségét, képességét...

Arról meg nem is beszélve, hogy a cikk azt írja, hogy 80%-ban használják ki a PS3-t. És itt nem hiszem, hogy ez a képesség vagy tudás kihasználásáról szól, mivel abból nincs túl sok.(A cikk címe is: "A GT5 nem használja ki 100%-ig a PS3 erejét") Játékgépről beszélünk, szóval alapvetően a grafikára, ebből adódóan a GPU-ra utalok. Ezért bátorkodtam megtenni a kijelentésem, miszerint a konzolokban már régóta teljesen kihasználják a GPU-kat. Illetve úgy mondanám, hogy a lehetőségekhez képest, hiszen teljesen 100%-on nem mehet, kell egy kis tartalék, mert ha nem lenne akkor előfordulhatna játék közben párszor akadozás, ami egy konzol esetében elfogadhatatlan!

Úgyhogy ha valaki azt mondja nekem, hogy konzol esetén nem a GPU felelős azért, hogy semmit sem fejlődik a látvány(mert nem képes jobbat megjeleníteni), akkor Ő hazudik!


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. vSion
2010.01.15. 15:09
"720p...ennyit bír szegénykém" - Mennyi okos ember van itt. Nézzétek meg az UC2-t és mutassatok szebbet bármilyen platformon. Jahogy nincs? Ne GTA4-et hozzuk már fel példának ami még PC-n is kurva szarul van optimalizálva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. FarLT
2010.01.15. 15:43
Ugye nem az Unreal Championship 2 -re gondoltál mert annál szebbet rajzolok Paint-ben ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. vSion
2010.01.15. 17:29
Uncharted 2...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. vSion
2010.01.15. 17:38
Uncharted 2...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. csigabigaf
2010.01.16. 00:15
"Jahogy nincs?"

Jézusom már hogy ne lenne?
Szarok rá hogy sokat emlegetett és szarul optimalizált de a Crysis KÉT ÉVVEL EZELÖTT már szebb volt. És azóta is van néhány tucatjáték ami legalább úgy néz ki mint az Uncharted 2.
Legszebb konzoljáték? Persze, riválisok nélkül könnyű elsőnek lenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. bar1984
2010.01.16. 14:22
Én megértem azokat akik a konzolt szeretik.Csak beteszem a játékot és már megy is, nem kell bíbelődni állítgatni semmit. de a pc-k teljesítményét és látványvilágát soha!! még egyszer leírom SOHA meg sem fogják közelíteni! már előttem is írták a Crysist de én megint előhozom. azért megnézném azt hogy melyik konzolon van olyan grafika ahol a fákon minden eggyes levél külön mozog. Az árnyék meg követi a talajon azér ennyire részletes kidolgozás mellé tényleg kell gép meg számítási teljesítmény. azért fogja le annyira amellett hogy aláírom hogy rettentő rosszul van optimalizálva. de gy X360 vagy egy ps3 ha elolvadna sem lenne képes még a töredékét sem megjeleníteni.én egyáltalán nem vagyok hasraesve a konzolok grafikájától kb mint egy 5 éves pc teljesítménye. nem kellene egyik sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Zotya
2010.01.16. 21:16
"Zotya: A PS3-ban levő vidkari, pont a kora és tulajdonságai miatt már régóta ki van használva, bele értve minden lehetőségét, képességét... "

Ez szerintem is így van, ps3-nál mindenképp, x360on azonban még talán lehetne mit fejlődni etéren is.
ps3-nál a cellre nehéz programozni, kurva nehéz kihozni belőle a benne rejlő potenciált. Szvsz a cikk is erről szól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. vSion
2010.01.18. 09:10
Hagyjuk már a Crysis-t... Az én gépem is viszi full grafon, jó kis játék de az Uncharted 2 szebb. Szerintem mivel mindegyiket végigjátszottam nem egyszer csak meg tudom állapítani. Meg játékként is élvezetesebb, jobb rendezés, történet, átvezetők, hangulat.

"azóta is van néhány tucatjáték ami legalább úgy néz ki mint az Uncharted 2" - lol, pl?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Mifune
2010.01.19. 11:20
Eddig minden generációban 2 teljes értékű GT-t adtak ki, így valószínűleg a GT6 lesz az ami majd 110%-ra hajtja a PS3-at.
A csúszás nem a Polyphony hibája, hanem sokkal inkább a Sony-é, hogy egy túlbonyolított konzolt rakott a fejlesztők elé, amihez csak az ilyen Yamauchi féle maximalista őrült zsenik veszik a fáradságot, hogy kihajtsák rendesen.

Az Uncharted 2 meg csak az fikázza, aki már látta élőben (nem videókról) egy normális, min. 40colos fullHD-s kijelzőn. Nálam fullba megy a Crysis, és látványba odabasz, de az U2 az sokkal szebbnek tűnik, még akkor is ha technóba az adatok mást mondanak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!