iPon Hírek

A HD DVD utolsó esélye

Dátum | 2008. 01. 29.
Szerző | Gabriel
Csoport | MULTIMÉDIA

Némi túlzással azt is mondhatjuk, hogy mindent egy lapra tesz fel a Toshiba - illetve pontosabban egy hirdetésre, amit a fő amerikaifutball-bajnokság, az NFL döntője (a Super Bowl) közben sugároznának majd - erősítette meg a cég Home Media Magazine legújabb kiadásában. Ez az időpont azért bír különös jelentőséggel, mert az USA-ban ez a bajnokság egyrészt kisebb fajta nemzeti ünnepnek számít és milliók nézik a tévében, másrészt pedig mert a közvetítése a reklámok szempontjából rendkívül fontos vasárnap esti főműsoridőben kezdődik, így az eközben leadott reklámok hatékonysága jelentősen megsokszorozódhat (ennek megfelelően arany árban is mérik ezt a reklámidőszakot).

Jodi Sally, a cég marketinges alelnöke nem árult el túl sok részletet, de annyit igen, hogy ez egy harminc másodperces reklám lesz, ami nem is annyira a filmekre vagy a platformra, hanem elsősorban a cég saját, A3-as sorozatú HD-DVD lejátszóira összpontosít majd. A magazin feltételezései szerint ez a harminc másodperc a Fox TV hálózatán akár 2,7 millió dollárjába is kerülhetett a japán cégnek. Állítólag a Blu-ray Disc Association is megfontolta egy hirdetés lehetőségét ebben az időpontban, de a szűkre szabott keretek között állítólag nem tudtak volna megfelelően hirdetni, így inkább elálltak a lehetőségtől.

A jelentés szerint ez a lépés a HD DVD "felélénkítését" célozza meg, elemzők szerint azonban sokkal inkább a formátum utolsó lehetőségéről, végső nagy kirohanásáról van szó, amelyet alaposan megtépázott a Warner átállása a Blu-rayhez; ennek következtében a HD filmek mindössze 30%-a maradt a HD DVD-nél, és a Toshiba kénytelen volt alaposan lecsökkenteni a lejátszók árait is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!