iPon Hírek

A HP is odafigyel a hibás Nvidia chipekre

Dátum | 2008. 07. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | NOTEBOOK

A Dell tegnapi bejelentése után ma a HP is megtette az óvintézkedésekkel kapcsolatos első lépéseket a hibás Nvidia chipekkel felszerelt noteszgépek esetében. A gyártó csak úgy, mint a Dell, BIOS frissítést készített az érintett noteszgépekhez., de ez nem minden: a HP 2 év kiterjesztett szervizgaranciát is vállal a szóban forgó notebookokra, a kiterjesztett garancia a rendes garancia érvényesítésének, azaz a notebook vásárlásának napjától lép életbe.

A HP hivatalos weboldalán található lista alapján összesen 24-féle noteszgéphez készültek BIOS frissítések, azaz ennyi féle noteszgépben vannak jelen az Nvidia hibás mobil GPU-i (G84, G96) és  MCH chipjei. A sorban megtaláljuk a HP Pavilion dv2000-es, dv6000-es és dv9000-es sorozatú notebookokat, valamint a Compaq Presario V3000-es és V6000-es sorozat egyes tagjait. A HP kiterjesztett garanciájának köszönhetően a felhasználók noteszgépét az említett két éves perióduson belül ingyenesen javítják, amennyiben a készülék az Nvidia chipjei miatt meghibásodik. A tünetek között egyébként eléggé változatos dolgok találhatóak: egyik pillanatról a másikra megszűnhet a kimenő videó jel, nem bootol a rendszer, de egyéb, furcsa tünetek is jelentkezhetnek, például működésképtelenné válhat a WiFi adapter.


A HP szóvivője szerint azoknak a felhasználóknak, akik eddig még nem tapasztaltak semmiféle rendellenességet a noteszgépüknél, mindenképpen érdemes frissíteniük a gép BIOS-át. A HP állítása szerint az ő új BIOS-aik is a ventilátorvezérlő működésén változtatnak annak érdekében, hogy a GPU hűvösebben üzemeljen. A szakemberek elmondása alapján a hűtőventilátor automatikusan bekapcsol és folyamatosan alacsony fordulaton forog, amíg megy a gép, természetesen komolyabb terhelés hatására növekszik a fordulatszám, de az egység egy pillanatra sem áll le.

Ezzel egy időben a CNet News meglehetősen érdekes információkra tett szert, amelyek a HP szóvivőjétől származnak. A szóvivő szerint a hibákkal kapcsolatos vásárlói programot már 2007 novemberében elindították, akkoriban értesítették is a problémáról azokat a regisztrált felhasználókat, akik hibás Nvidia chippel szerelt noteszgépet vásároltak. A szóvivő elmondta azt is, hogy a HP kiemelt figyelmet fordít a hiba kivizsgálására.

A szóvivő szavai alapján erősen úgy tűnik, hogy az Nvidia már nagyon régóta tud a problémáról, amivel kapcsolatban először csak a jelenlegi hónap elején adott ki nyilatkozatot.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások