iPon Hírek

A játékok és a "Rejtélyes völgy"

Dátum | 2012. 07. 10.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az "Uncanny Valley" avagy a "Rejtélyes völgy" jelenség a számítógépes animációknál és karaktereknél is problémát jelent.

A Square Enix rendelkezik az egyik legelismertebb grafikus technológiával az iparban, de a technikai vezető, Julien Merceron mégis azt nyilatkozta, hogy a játékok karakterei valószínűleg soha nem lesznek fotorealisztikusak. Egy GamesIndustrynak adott interjúban azt nyilatkozta, hogy a Luminous demóval ugyan megmutatták mit hozhat a kövezető generációs grafika egy játékba, de szerinte a fejlesztők nem akadhatnak fent túlságosan ezen.


"Egyedül a grafikára fókuszálni hatalmas hiba lenne. Egyszer csak elérnél oda, hogy hihetetlenül fejlett grafikád van, a karakterek eszméletlen jól néznek ki és kikötsz a rejtélyes völgyben, mert az animáció minősége nincs azon a szinten."

A rejtélyes völgy jelenség röviden az, amikor egy nem emberi figura annyira realisztikus, hogy azt az emberi közönség már nyugtalanítónak találja. Egy 80%-ban realisztikus karaktert el tudunk fogadni, de egy 95%-osat már taszítónak találunk. Az erre felállított hipotézist már sokan vizsgálták, érdemes utánanézni a neten, ha érdekel titeket (a robotok kapcsán jött elő először a dolog).

"Ugyanez igaz a viselkedésre és az MI-re. Ha a karakter szépen van animálva, jól néz ki, de buta döntéseket hoz, akkor az akadályozza a játékban való elmerülést. A grafikára fókuszálni nagy hiba, az animációra is kell, és úgy gondolom, hogy a demónk is ezt hangsúlyozza ki, de ezek mellett fontos az MI és a fizika is."

A szép külső megjelenés Merceron szerint hamar darabokra hullik, ha az animáció nem tartja vele a lépést, és ebben ugyanúgy benne van a mimika is. Néhány játék talán még sikeres lehet a rejtélyes völgy határmezsgyéjén, de ahogy a render minőség emelkedik, egyre komolyabb problémák kerülnek majd felszínre.

"A mimika és a mozgás animációk egyszerűen nem lesznek elég jók. Ezért van, hogy ahogy fejlődsz, mindig fejlesztened kell a fizikát, a rendert és az animációkat is. Ez folyamatosan előbukkanó probléma. Szóval, ha elindulsz egy irányba, folyamatosan ki kell egyensúlyozni és újrakalibrálni mindent. Nem lehet jó grafikád, amíg a karakterek idiótán viselkednek a képernyőn."

Elmélyülés, karakterek, érzelmek, környezet... ezeknek szépen együtt kell járniuk, hogy konzisztens eredményt kapjunk.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. hmisi
2012.07.10. 14:25
Hát azért van itt probléma bőven. Idegesítő a kameramozgás meg a sok mosodás és túl nagy a grafikai ellentét a szereplők és a táj között. Egyébként lényűgözően nézz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. zord01
2012.07.10. 16:36
Ez egy baromság. Szerintem igen is lesz (közel) fotoreal grafika. Persze az igaz, hogy ehhez fejleszteni kell a fizikát, a karakterek mozgását, satöbbi, de az is fog fejlődni. Meglepődnék, ha 2020-30-ban már nem full fotoreal játékokkal játszanánk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Szefmester
2012.07.10. 18:05
Nem lesz fotoreal grafika, mert az ember szeme és agya alkalmazkodik, és ki fogod szűrni az olyan apró bakikat amikre alapból fel sem figyelnél. Régen mindenki jött hogy fotorealisztikus ez vagy az.. ma megnézed és csak röhögsz ezeken mert jóformán azt megmondod hol illeszkednek a textúrák, és hány poligonból áll az orra, és milyen felbontásban készült.

Minél élethűbb a grafika annál könnyebb kiszűrni a hibáit, és annál inkább lelombozóak a hibák. Egy rajzfilmszerű játéknál ha látsz egy kicsit elnagyolt, vagy oda nem illő dolgot, szinte fel sem tűnik, ha egy élethűségre törekvő játéknál látod ezeket akkor máris kiszúrja a szemed!

Egy crysis 2/3 szintű grafika bővel elegendő lenne még a jövőben is, ha ezt a grafikai minőséget, nem csak 5-10m látótávolságig lehetne megjeleníteni, hanem 50-100 méterekre! A LoD határok kitolása, a fizika alapú animációk sokkal fontosabbak lennének a játékok grafikájában, mint az hogy kap a karakter füle még 50 poligont, és még egy réteg shadert a fülzsírnak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. peti198706...
2012.07.11. 07:14
Erre hajazok énis, nem elég jó egy MMO ha szar az animáció a mozgás a beszéd a gesztusok, miegymás amit itt az előbb felsoroltatok, wow-ba megvolt az alap amit elfogattam tovább fejlődés nem történt, így felhagytam azzal is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. zord01
2012.07.11. 23:30
Szefmester

Mondjuk erre így nem gondoltam, de most hogy mondod, és agyaltam rajta simán lehet, hogy igazad van. Ugyanakkor lehet, hogy előbb vagy utóbb eljutunk oda, hogy annyira profi lesz minden, hogy már nem lesz benne hiba.
Mert egyszerűen lemodelleznek mindent, és mivel csak elhelyezik őket a 3D-s térben egy filmszerű képződményt kapunk.
Ugyanakkor azt sem szabad elfeledni, hogy egy filmen is előfordul, hogy valamit aránytalannak érzünk, ha rossza a kameraszög, vagy pancser az operatőr. Így a távoli jövőben a kameramozgás (no meg persze az itt pedzegetett animáció, fizika, stb) lesz a szűk keresztmetszet.

De ez már annyira kifinomult modellezést kívánna, hogy ez talán meg sem fog valósulni, lévén hogy talán fölösleges is.

Szóval összességében hajlok rá, hogy neked van igazad. Az elkövetkező években, évtizedekben mindenképpen...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!