iPon Hírek

A játékosok normálisak!

Dátum | 2012. 08. 14.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A The Walking Dead játék statisztikái arra engednek következtetni, hogy a játékosok egészségesek lelkileg. Az általatok meghozott döntések, hogy hogyan kívánjátok élni az életeteket (még a virtuálisat is), nagy általánosságban véve arra mutatnak, hogy egészen kellemes emberek vagytok, vagyunk.

Az alanti trailer szerint, amikor döntési helyzetbe kerültünk a többségünk az önzetlen opciókat ragadta meg a morális dilemmák esetében. Legyetek mind büszkék és nyomtassatok pólót: "Finom lelkű játékos vagyok, nem tömeggyilkos!"

A Walking Dead első része több mint 1 millió példányban fogyott, a TellTale epizodikus kalandjáték adaptációja elérhető iEszközökre, PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra. Ha elnézzük a sok csúszást a folytatásokkal, akkor igen jól sikerült horror-kalandról beszélünk.
 


Most pedig folytassuk egy kicsit mással, mégpedig a lelki hatások után nézzük meg a kultúrára kifejtetteket, amit a játékipar okozott vagy okozhat a jövőben. A Braid és a The Witness alkotója, Jonathan Blow erről fejtette ki a véleményét.

Szerinte ugyanis jelenleg az ipar egy nagy maszlag, rémesnek találja a helyzetet. A saját agyserkentő logikai játékával, a Braiddel iránymutató szeretett volna lenni és azt az üzenetet küldeni az ipar felé, hogy valami ilyesmit kellene csinálni a játékoknak.

"A médium határait kéne feszegetni, mert egy nap a játékok ennél sokkal nagyobb szerepet is betölthetnének a kultúránkban. Mi, mint videojáték fejlesztők, a modern környezet egy jelentős darabját alkotjuk meg. Gondolnunk kell arra, hogy ez milyen hatással van az emberekre, mindenkire."

Az olykor kissé túlzó és szenzációvadász CBS interjúból többet is ki tudtok hámozni, ha érdekelnek titeket a fejlesztő gondolatai.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

8. Lazahunter
2012.08.14. 17:04
Valahogy Én is, ha egy játékban van jó és rossz oldal, és a választásaim alapján tartok valamelyik irányba, mindig a jó felé megyek ... először
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Magrathea
2012.08.14. 18:25
Többnyire én is, de vannak kivételek. InFamous-t például csak egyszer toltam végig és gonoszt maxoltam ki. >< Nem lehetett neki ellenállni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. balikabo
2012.08.15. 12:10
Egyébk viccet félretéve a játékosok zöme sokkal intelligensebb egy "átlag" emberrel. Amíg a játékos megtapasztalja az életet a való világban addíg aki csak ott él nem találkozik olyan szituációkkal mint a játékosok. A mai játékok nagyon összetettek és komplikáltak is lehetnek. Helyzetfelismerések, reakciók, döntések kényszere, stressz, felelősség mind mind megtalálható egy játékban. Ezek fejleszthetik az ember képességét a való életben is, és fejlesztik is. Sokkal részletesebben és REÁLISABBAN látja a világot az aki rendszeresen játszik. Természetesen most a normális emberekre gondolok akik el tudnak vonatkoztatni a játéktól és helyén kezelik a valóságot. Én pl az oktatásba bevennék egy "játék" órát. Itt gondolok arra hogy egy katonai iskolába kötelező legyen stratégiai, lövöldözős és ügyességi játékokkal játszani, míg egy gazdasági suliban is stratégiai, építkezős mint pl a sim city, és sorolhatnám tovább. Nem véletlen mikor mondják hogy "játszva tanulj" hiszen úgy sokkal könyebb. Én személy szerint az angolt a játékok miatt tanultam meg mostmár magas szinten. Természetesen az a szókincs kevés de segít.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. franc0 balik...
2012.08.15. 12:25
Hülyeség.
Bár lesz aki elhiszi neked, mert sokat írtál.

De tőlem nyugtasd csak magad nyugodtan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim franc...
2012.08.15. 12:36
Ja, ez kábé olyan eszmefuttatás volt, mint azé a csókáé aki azt hiszi több éves vezetői tapasztalatokra tett szert, mert WoW-ban évekig guildmester volt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. HUFEUR
2012.08.15. 20:41
A játékosok tudják magukról, hogy nem idióta tömeggyilkosok, csak ha véletlen kiderül egy gyilkosról, hogy megvan neki a GTA akkor kezdi el pár hülye a játékokat okolni.
Infamous, Fallout, meg mindenféle karmás játékban szerintem a jó oldalt viszik legtöbben végig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. mcganyol
2012.08.16. 16:14
A játék aktív szellemi tevékenység, akár tetszik, akár nem. A játékok logikájának megértése és használata kihatással van az egyén gondolkodásmódjára így kézzel fogható eredményt nyújt a mindennapokban, ez tény. Azon aztán már lehet vitatkozni, hogy ezek hasznos készségek-e vagy sem.

Mint ahogy aki sokat (és sokfélét) olvas annak gazdag szókincse és élénk képezlőereje lesz. Aztán hogy ez segíti-e az egyént a bkv jegyellenőri pályafutásában vagy sem, az már más kérdés.

Aki sokat játszik annak a gondolkodásmódja eléggé átalakul, hogy ez segíti-e az egyént a személyes boldogulásában vagy sem (esetleg akár hátráltatja), az mindíg helyzet függő.

Általánosságban kijelenteni, hogy a számítógépes játék ártalmas vagy hasznos, már bocsánat, de egy hülyeség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mistagee
2012.08.16. 16:46
"balikabo" kolléga nem mondott ám akkora hülyeséget, mint sokan hinnétek. Én szentül hiszem és jelenleg is dolgozok rajta, hogy az oktatásban van helye a játéknak, csak persze kicsit más formában, mint a boltok polcain. Tananyagokra kialakított, vagy azokhoz igazítható célirányos oktatóprogramokra van szükség, amik átveszik a mai játékokból azokat az elemeket, amik megfogják az embereket. Attól, hogy felhúzol egy várost a Simcity-ben, nem leszel építész, és nem is ilyen szinteken kell gondolkodni. De alapvető fizikai, matek vagy nyelvi tanulmányokat lehet és kell is segíteni játékokkal, mert sokkal könnyebben megragad az info, és szeretni fogják a gyerekek. Messze van még, mikor mindenhol elérhetők lesznek ilyen oktató-tanuló modulok, de sok helyen már használnak hasonló programokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!