iPon Hírek

A kiterjesztett valóságra koncentrál az ASUS

Dátum | 2015. 11. 16.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | IT VILÁG

Az ASUS a jelek szerint hamarosan előrukkol saját megoldásával a kiterjesztett valóságra támaszkodó eszközök piacán, ugyanis a tajvani PC gyártó vállalat vezetése szerint a kiterjesztett valóságban sokkal nagyobb potenciál van, mint a virtuális valóságban. Hogy mi a különbség az AR (kiterjesztett valóság) és a VR (virtuális valóság) között? A VR keretén belül egy virtuális környezetet hoznak létre, míg az AR esetében a felhasználót körülvevő környezetre húznak rá egy külön digitális réteget, ami hasznos információkat vagy különböző tartalmakat jelenít meg a felhasználó szeme(i) előtt, miközben az őt körülvevő fizikai valóságot is látja. AR alapokra támaszkodik az egy kijelzővel ellátott Google Glass is, ami egyelőre a különböző szakemberek munkáját segíti, nem az átlagfelhasználók számára készül. Az ASUS első embere az első generációs Google Glass-ról néhány hónapja egyébként azt nyilatkozta, hogy azért nem vált sikeressé, mert nem kínált elég okos funkciót ahhoz, hogy a felhasználók feladataik elvégzésében kellően hasznosnak találhassák.
A kiterjesztett valóságra támaszkodó eszközök piacának jelenlegi legismertebb szereplője a Microsoft HoloLens, ami ugyan vonzó versenyzőnek tűnik, mégis vannak vele kisebb-nagyobb problémák. A HoloLens nem valami kompakt, látószögei is korlátozottak, de ami talán még ennél is rosszabb, a rendszer meglehetősen drága. A fejlesztőknek szánt csomag, ami a következő év első negyedévében jelenik meg, 3000 dollárba kerül, az átlagfelhasználókat célzó kiadás várható ára azonban egyelőre nem ismert, így kérdéses, hogy végül mennyire lesz borsos. A dolgok jelenlegi állása szerint rejtély, hogy az ASUS jövőre megjelenő AR eszköze pontosan milyen paraméterekkel rendelkezik majd, az viszont biztos, hogy érkezik, illetve az is tény, hogy a vezetés jelenleg a lehetőségek feltérképezésén dolgozik. A vállalat a korábbi hírek szerint egy saját HoloLens kiadás fejlesztésébe vághat bele, ami kellően ütőképes lehet. Hogy ez a termék aztán ugyanarra a szoftverkörnyezetre alapoz-e, mint amire a Microsoft HoloLens is, az idővel kiderül – nem lenne túl meglepő, ha így lenne. Jerry Shen, az ASUS első embere úgy gondolja, a kiterjesztett valóságnak nagyon fontos szerep jut majd az emberek életében.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. gombabacsi
2015.11.16. 18:37
szerintem az AR tök gagyi dolog... valami kis poénnak oké, de annál többet nem ér
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tomchee
2015.11.16. 23:53
Régóta motoszkál bennem, és végü is igazuk van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. 5hR3kY
2015.11.17. 08:29
Inkább a minőségre koncentrálna. Siralmas cuccokat dob ki mostanában főleg consumer laptop téren.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tibour
2015.11.17. 09:26
Egyetértek az Asussal! VR mindig is volt, de sose terjedt el, mert egyszerűen nem praktikus, nem kompakt.

Az AR sokkal értelmesebb dolog lehet, mert legalább nem lesz így a naiv júzerekből totál kattant kocka, csak amolyan félkocka.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. thedevelop...
2015.11.17. 13:53
Én is egyetértek velük. Az AR nem kockaságról szól, hanem például arról, hogy egy autó ki tudja-e jelölni grafikusan a sofőr számára az úton lévő objektumokat, tud-e róluk bővebb információval szolgálni.
Pl. minden jámű fölé odaírhatná, hogy mennyi a sebessége, vagy előrejelezhetne valószínű eseményeket, pl.: ki fog-e futni egy állat a mezőről az út közepére, vagy mekkora a valószínűsége annak, hogy az előttünk lévő sofőr az eddigi vezetési stílusa alapján belesatuzik-e előttünk a következő 5 percben., stb..

Vagy például "újrafesthetné" a lekopott útjeleket, kinagyíthatná a távolról nehezen látható táblákat, jelzőlámpákat, megmutathatná, hogy egy havas úton hol vannak a sávok, stb..
Határtalan lehetőségei vannak.







 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!